Ljungby kommun, Socialförvaltningen jobb - lediga jobb

Ljungby kommun, Socialförvaltningen jobb Ljungby kommun, Socialförvaltningen jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Ljungby kommun, Socialförvaltningen. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Ljungby kommun, Socialförvaltningen. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. 1-2 Universitetsadjunkter i informatik, omfattning 50-100 %- Karlstad

  2. Jobba extra i sommar som personlig assistent - Karlstad m. omnejd- Karlstad

  3. Bagare/konditor till Ica Maxi Välsviken- Karlstad

  4. KLARA Gymnasium söker Cafébiträde/Bespisningspersonal- Karlstad

  5. Erfaren Lagerpersonal sökes!- Arvika

  6. Ekonomiassistent till Vänerförvaltning AB- Karlstad

  7. Ma/Sv/No-lärare till åk 4-6 på Stenstalidskolan- Kristinehamn

  8. Ventilationsrengörare- Kristinehamn

  9. Terminalarbetare/Lastmaskinsförare- Karlstad

  10. Förskollärare & Barnskötare till Edsvalla/Vålberg- Karlstad


Mer beskrivning

1-2 Universitetsadjunkter i informatik, omfattning 50-100 %
Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och drygt 1 200 anställda. Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten. Bakgrund På grundnivå bedriver ämnet informatik vid Karlstads universitet undervisning inom tre program: ITdesignprogrammet, Webbutvecklare samt distansprogrammet IT, projektledning och affärssystem. Ämnet har också till stöd för utbildning och forskning ett laboratorium för användarstudier. Handelshögskolan vid Karlstads universitet (Karlstad Business School) startades år 2009 och består av arbetsvetenskap, företagsekonomi, informatik, juridik, nationalekonomi och statistik. Utbildningar bedrivs på alla nivåer med stöd av en stark forskning såväl i ämnesmiljöerna som flervetenskapliga forskargrupper. Vi behöver nu förstärka vår lärarkår med universitetsadjunkter i informatik med bred kunskap om informatikämnets kärnområden. Arbetsuppgifter Vi söker universitetsadjunkter med både tekniskt kunnande och stort intresse och engagemang för undervisning som aktivt vill delta som lärare i informatiks utbildningar på grundnivå, exempelvis inom verksamhets- och tjänsteutveckling, interaktionsdesign, användartestning, webbanalys, webbutveckling, programmering, databasdesign, modellering, affärssystem och systemintegration. Arbetsuppgifterna består till största delen av undervisning och handledning av studenter i både campus- och distanskurser på grundnivå. Handledningen innefattar till största del programmering i datorsal, grupphandledning av case, enskild handledning och grupphandledning av rapporter. Uppsatshandledning kan förekomma i mindre omfattning. En adjunkt kan vidare få uppdrag som programledare för grundutbildningsprogram. På sikt kan eventuellt möjlighet till forskarutbildning finnas, förutsatt att sådana beslut fattas. Behörighetskrav För anställningen krävs examen i informatik på minst kandidatnivå eller någon annan för anställningen relevant examen. Alternativt någon annan särskild yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. Krav är även att ha genomgått högskolepedagogisk utbildning. Om högskolepedagogisk utbildning saknas, kan en anställning ändå ske under förutsättning att den anställde förbinder sig att genomföra utbildningen som då sker inom ramen för kompetensutvecklingstiden under de två första årens anställning. Bedömningsgrunder Vi fäster särskild vikt vid förmågan att planera, genomföra och utvärdera kompetenshöjande aktiviteter så som undervisning och handledning. Då merparten av undervisningen sker på svenska är det av särskild vikt att den sökande har god muntlig och skriftlig förmåga på svenska. Vi fäster stor vikt vid den sökandes förmåga att skapa goda relationer till arbetskamrater, studenter och externa intressenter. Av stor vikt är också god administrativ förmåga och initiativförmåga samt engagemang i verksamheten. Meriterande är tidigare erfarenheter av programledarskap samt dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-branschen. Villkor Anställningen är en tillsvidareanställning på 50-100 % enligt överenskommelse. Tillträde önskas snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Ange i din ansökan vilken omfattning du är intresserad av.  Ansökan Till ansökan bifogas väl dokumenterade meriter. Vi ser gärna att du anger minst två referenspersoner. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med anvisningarna annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ansökan skall bestå av: • personligt brev • CV • beskrivning av pedagogiska och yrkesmässiga meriter • intyg från tidigare verksamhetsmiljöer samt redogörelse över personliga egenskaper i förhållande till anställningen • kopior på examensbevis och intyg • minst två referenspersoner skall anges Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. De underlag som inte kan skickas elektroniskt, exempelvis böcker, publikationer, dataprogram, ska skickas i tre exemplar till: Karlstads universitet Registrator 651 88 Karlstad Ange ref.nr REK2018/137 Sista ansökningsdag 2018-06-10 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.
Företag: Karlstads universitet / Handelshögskolan
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga 1-2 Universitetsadjunkter i informatik, omfattning 50-100 % jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 1-2 Universitetsadjunkter i informatik, omfattning 50-100 %

Jobba extra i sommar som personlig assistent - Karlstad m. omnejd
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb. Välkommen till Humana! Läs mer på www.humana.se   Om tjänsten: Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov som personlig assistent i sommar. Det finns även möjlighet till fortsatt anställning efter sommaren!   Vi söker dig som: • Har intresse av vård & omsorg • Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift • Är punktlig och pålitlig • Har intresse av att utvecklas och lära dig nya arbetstekniker  Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar. Det är meriterande, men inget krav, med erfarenhet av liknande arbeten!    Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.   Arbetstid/Varaktighet: Varierande dag, kväll, vardag och helg. Tjänsten är som vikarie vid behov under sommaren med förlängning om så önskas. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående.   Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. Humana har valt att använda personlighetstestet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara.  För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.   Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Jobba extra i sommar som personlig assistent - Karlstad m. omnejd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Jobba extra i sommar som personlig assistent - Karlstad m. omnejd

Bagare/konditor till Ica Maxi Välsviken
Nu söker vi en bagare/konditor till Ica Maxi Välsvikens nya bageriavdelning! Här får du möjlighet att sätta kunskap till handling i en inspirerande miljö! Arbetsuppgifter Arbetet innefattar alla uppgifter i bageriet så som tårtor/bakelser, ”bake off” och övrigt förekommande konditoriuppgifter. Du ansvarar även för att avdelningen är ren och ser inbjudande ut. I butiken kommer alltid kunderna i första hand och att du är tillgänglig för kunder även utanför din egen avdelning ser vi som en självklarhet. Personliga egenskaper/kvalifikationer Vi söker efter dig som är idérik och vill få utlopp för din kreativitet. Du har god kunskap om råvaror och brinner för hög kvalité. Du är initiativtagande, ordningsam och trivs med många bollar i luften. Du är en lagspelare och kommer enkelt in i teamet med energi och en positiv inställning. Du som söker har bagar- eller konditorutbildning och mycket meriterande är om du tidigare arbetat som bagare eller konditor inom dagligvaruhandeln. Arbetstider Arbetstiderna är främst förlagda under dagtid med start tidiga mornar men kan komma att variera, tjänsten innebär även helgarbete. Detta är en visstidsanställning under perioden v.28 - v.33 med tjänstgöringsgrad på ca. 75 % med chans till fortsatt anställning efter sommaren. Anställning sker hos Storesupport och du kommer endast arbeta på Ica Maxi Välsviken. Om oss Svenska Storesupport Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Bemanningsföretagen via Almega inom dagligvaru- och detaljhandeln samt lager och distribution. Vi arbetar även med säljuppdrag inom leverantör och producentledet. Är du intresserad? Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, enskild intervju, referenstagning samt bakgrundskontroll i form av belastningsregister. Sista ansökningsdag är 3 juni men urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan dess. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Storesupport
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Bagare/konditor till Ica Maxi Välsviken jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bagare/konditor till Ica Maxi Välsviken

KLARA Gymnasium söker Cafébiträde/Bespisningspersonal
Det första KLARA-gymnasiet startade år 2001 och alltsedan starten har vår vision varit individens ökade möjligheter. Det ska inte spela någon roll vad eleverna har för bakgrund; med Klaras kompetenta lärares ledning och våra tydliga strukturer som stöd är vårt mål alltid att de ska bli väl rustade för såväl arbetsmarknad som vidare studier. Med modern teknik och ny forskning kring lärandets villkor som grund inventerar vi elevens behov, sätter upp gemensamma mål och visar hur man kommer dit. Vi bygger relationer, ställer krav och uppmuntrar höga ambitioner. Goda resultat sporrar till nya framgångar och ger en starkare självkänsla. Det är detta som ger individen ökade möjligheter. Klara Gymnasium Karlstad är en fristående gymnasieskola verksamma sedan 2001. Skolan utmärker sig bland annat. genom sitt tydliga pedagogiska arbetssätt samt den höga graden av antalet behöriga lärare. Antalet elever uppgår till ca 400 fördelat på olika program inom ekonomi, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik och estetik-media. Vi är nu i behov av ett nytt cafébiträde och bespisningspersonal. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50-100 procent av heltid, efter vår överenskommelse. Bifoga cv och personligt brev. I tjänsten ingår bland annat beställning av varor och kassa-ansvar, hantera cateringmaten under skollunchen, samt övrigt vanligt förekommande uppgifter i sammanhanget. Ansökan skickas in snarast möjligt. Tillträde måndag 13 augusti. Ansökan tas endast emot via e-post; andreas.johansson@klaragymnasium.se Vid frågor, kontakta rektor Andreas Johansson. Tel. 054 - 17 74 41.
Företag: KLARA Gymnasium
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga KLARA Gymnasium söker Cafébiträde/Bespisningspersonal jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: KLARA Gymnasium söker Cafébiträde/Bespisningspersonal

Erfaren Lagerpersonal sökes!
Om kunden Rackstad Bil och Delar AB drivs idag i andra generationen av Lars Sundin, med huvudinriktning mot demontering av lastbilar och maskiner. Rackstad Bil & Delar har under åren utvecklats till att bli en av de större aktörerna på den skandinaviska marknaden inom demontering och reparation av delar till tunga lastbilar. Skadade bilar som sedan demonteras, köps in från försäkringsbolag i hela Norden. De begagnade delarna säljs sedan till märkesverkstäder och åkerier över hela Europa. 50 procent går på export. Genom åren har vi specialiserat oss på lastbilspåbyggnader, där vi genom gedigen kunskap och ett stort utbud av begagnade och nya påbyggnader kan ge kunderna en oöverträffad service. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är varierande och stundtals i högt tempo, lastbilar kommer och ska lastas och lossas med motviktstruck. Plock och pack av delar, övrig förekommande lagerarbete. Din profil Du som vill ha ett omväxlande arbete i ett härligt team! Tycker om när tempot stundtals är högt och det hela tiden händer saker. Är intresserad av ditt arbete och få chansen till att utveckla dig själv. För att lyckas är det bra om du har erfarenhet av att lasta och lossa, har rätt inställning och driv. Ett Truckkort måste du även ha och datavana, om du passar in, tveka inte sök i dag! Om Industrisupport Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i rekryterings- och bemanningsfrågor. Det är viktigt för oss att du mår bra och känner dig trygg, vilket innebär att vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag.
Företag: Industrisupport Värmland AB
Ort: Arvika
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Lagerpersonal sökes! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Lagerpersonal sökes!

Ekonomiassistent till Vänerförvaltning AB
Är du ekonom och redo att anta din nästa utmaning? Vill du ha ett arbete med varierande arbetsuppgifter? Är du driven och nyfiken? Adecco söker nu en ekonomiassistent till Vänerförvaltning AB i Karlstad. Är det du? Sök redan idag! Om tjänsten Som ekonomiassistent hos Vänerförvaltning AB kommer du i första hand arbeta med fokus på leverantörsreskontra men du kommer också få hjälpa till med hyresreskontran. Arbetet kommer också att innehålla kontakt med deras kunder och andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter såsom bokföring. I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Hantering av leverantörsreskontra - Ekonomisupport - Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter Om dig Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Har du erfarenhet av bokföring är det meriterande. Vidare ser vi att du är en lugn och trygg person som är ordningsam och arbetar strukturerat. Du är social, har god samarbetsförmåga och är serviceminded. Du har ett problemlösande förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och klarar att arbeta under stressiga förhållanden när arbetet kräver det. Viktigt för tjänsten är: - Relevant eftergymnasial utbildning - God servicekänsla - God datavana Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Vänerfövaltning AB Vänerförvaltning är ett bostadsrätts- och fastighetsförvaltningsbolag med säte i Karlstad som för närvarande förvaltar cirka 170 objekt och runt 6000 lägenheter. Vänerförvaltning har lång erfarenhet av fastighetsförvaltning och har funnits sedan 1976. Hos oss möter du engagerad och kunnig personal och vi strävar alltid efter långsiktiga kundrelationer, flera av våra kunder har varit med sedan starten 1976. Tack vare vår långa erfarenhet i branschen har vi upparbetat goda kontakter med exempelvis revisorer, banker, leverantörer och konsulter inom olika områden. Det smarta webbverktyget Webbhero har vidgat gränserna för förvaltningsuppdragen och våra kunder finns nu spridda i hela landet, majoriteten finns dock Värmland. Om Adecco Tjänsten som ekonomiassistent är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos vår kund. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Om anställningen Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillträde 1 oktober 2018. Uppdraget är tillsvidare. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Tjänsten har start 1 oktober 2018. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Michaela Bissman via michaela.bissman@adecco.se. Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10. Välkommen med din ansökan! Sökord Ekonomiassistent, ekonomi, ekonomijobb, Adecco, Karlstad, Vänerförvaltning AB
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till Vänerförvaltning AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till Vänerförvaltning AB

Ma/Sv/No-lärare till åk 4-6 på Stenstalidskolan
Vill du vara med och skapa bra en bra start för barn och ungdomar utifrån deras behov och förutsättningar? Nu söker vi en Ma/Sv/No-lärare till åk 4-6 på Stenstalidskolan! Stenstalidskolan som är en F-9-skola är en del av norra rektorsområdet som också består av Strandskolan F-3 och Ölmeskolan F-6. Grundsärskolan och Träningsskolan finns också här. Tillsammans arbetar vi för elevers rätt till bra utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. Som lärare bidrar du till att verksamheten utvecklas i rätt riktning och du ger våra elever goda förutsättningar att växa och att utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till vuxna i utbildning. Verksamheten omfattar skolstab, förskola och familjedaghem, grundskola inklusive grundsärskola, gymnasieskola inklusive gymnasiesärskola och vuxenutbildning samt musik och kulturskola. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en grundskollärare med inriktning Ma/Sv och med fördel även behörighet i No för undervisning i åk 4-6 på Stenstalidskolan. Vi arbetar för alla elevers rätt till utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. Hos oss bidrar du till att ge våra elever goda förutsättningar att utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. Vi söker dig som medvetet arbetar för att skapa en god lärandemiljö som är utmanande, stimulerande och lockar eleverna till nyfikenhet och lärande. Alla elever ska möta vuxna som ser varje elevs unika möjligheter, som skapar förtroendefulla och trygga relationer och visar lust och engagemang i samspelet med eleven. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lärarutbildning (legitimation krävs för tillsvidareanställning). Du ska vara väl förtrogen med skolans läroplaner. Vi vill att du i ansökan och vid en eventuell intervju, beskriver dina förmågor i mötet med eleverna, i ledarskapet och i samverkan med andra. Av erfarenhet vet vi att även förmågan att analysera och reflektera över egna insatser och verksamhetens innehåll har stor betydelse för kvalitén i skolan. Det är därför viktigt att du kan reflektera över verksamhetens innehåll och genomförande. Du ska tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget ta ansvar för att verksamheten utvecklas så att varje elev ges bästa möjliga förutsättningar för utveckling och lärande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ditt arbete ska genomsyras av nyfikenhet, relationsbyggande och förmågan att arbeta i arbetslag med eleven i centrum. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. ÖVRIGT Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden. Tillsammans med våra cirka 2 000 medarbetare gör vi varje dag vårt bästa för Kristinehamns invånare. Som medarbetare ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt dagliga arbete på ett bra sätt. Här är några exempel på våra förmåner: • Friskvårdsbidrag • Föräldrapenningtillägg • Kostnadsfri medarbetarservice • Kompetensutveckling • Möjlighet till semesterväxling • och mycket, mycket mer! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Företag: Kristinehamns kommun, Grundskola
Ort: Kristinehamn
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Ma/Sv/No-lärare till åk 4-6 på Stenstalidskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ma/Sv/No-lärare till åk 4-6 på Stenstalidskolan

Ventilationsrengörare
Vi söker personal Vi är idag ett av de marknadsledande företagen i Sverige inom ventilationsrengöring, luftflödesinjustering och Obligatorisk Ventilationskontroll (OVK). Vi är även den enda utbildningsarrangören i Sverige när det gäller ventilationsrengöring Och anlitas bl.a. av Riksförbundet Sveriges Ventilationsrengörare som utbildare på alla deras kurser. Vi har valt att expandera de senaste åren till att idag vara ett rikstäckande företag för att kunna ge fler Kristinehamnare arbete, och söker nu 3-5 nya medarbetare till våra verksamheter i STOCKHOLM, LINKÖPING, VÄSTERÅS, TROLLHÄTTAN, GÖTEBORG OCH UMEÅ. Företaget bekostar såväl utbildning som resor och bostad på arbetsorterna. Inga förkunskaper krävs. Vi ställer dock stora krav på social kompetens och "stil & profil", samt att du har minst B-körkort. Alla intresserade bjuds in till en företagspresentation onsdag den 13 juni kl. 19-21 då vi också ingående kommer att berätta vad jobbet innebär. Anmälan krävs till info@hoijs.se senast den 11 juni. Måndag den 11 juni meddelar vi plats för infoträffen till de som anmält sig. Efter vår infoträff ges du möjlighet att söka någon av tjänsterna som ska tillträdas senast 1/9. Tjänsterna är till att börja med tidsbegränsade anställningar t.o.m. 2019-03-31. Frågor? Ring Pelle Höij, 070 336 08 82.
Företag: Höijs Ventilation AB
Ort: Kristinehamn
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Ventilationsrengörare jobb, Ventilationsrengörare Kristinehamn, Ventilationsrengörare Höijs Ventilation AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ventilationsrengörare

Terminalarbetare/Lastmaskinsförare
DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se Till vår terminal i Karlstad söker vi en serviceinriktad, kvalitetsmedveten och ansvarsfull medarbetare Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår lastning/lossning med lastmaskin, registrering med handdator och sortering av gods och paket. Vissa administrativa arbetsuppgifter som avvikelserapportering, skadehantering och registreringar i våra system kan ingå i tjänsten. Förutom arbetskamraterna på DB Schenker kommer du att ha ett nära samarbete med våra samverkande åkerier, chaufförer och i vissa fall våra kunder. Din profil Vi söker dig som har slutfört gymnasieutbildning. Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom terminal eller lager är meriterande. Din personlighet kännetecknas av stark servicekänsla, noggrannhet, att du periodvis kan arbeta under tidspress. Du gillar att arbeta i grupp och är i god fysisk form då arbetet kan innehålla tunga lyft. Du har ett bra siffersinne och behärskar svenska väl i både tal och skrift. Du har viss datorvana. Ett krav är att du har truckkort med lastmaskins behörighet samt är minst 18 år. Lokalkännedom, B-körkort, erfarenhet av lastsäkring, import/export eller kunskap om våra system samt farligt gods utbildning (1:3) är meriterande. Din personlighet och attityd är mycket viktigt för oss då vi arbetar mycket i grupp. Information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattningen är 100% Kollektivavtalsenlig månadslön. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till dagtid,tvåskift, men kan variera då produktionen pågår dygnet runt. För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Tomas Andersson 072-5765669 t.andersson@dbschenker.com Din ansökan vill vi ha senast 17 Juni 2018 via HR-supporten på nedanstående länk: www.hrsupporten.se/schenkerab.php Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen med din ansökan!
Företag: DB Schenker
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Terminalarbetare/Lastmaskinsförare jobb, Terminalarbetare/Lastmaskinsförare Karlstad, Terminalarbetare/Lastmaskinsförare DB Schenker
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Terminalarbetare/Lastmaskinsförare

Förskollärare & Barnskötare till Edsvalla/Vålberg
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Barn- och ungdomsförvaltningen är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi erbjuder plats i förskola och familjedaghem samt öppen förskola. Vi ansvarar också för förskoleklass, grundskola, grundsärskola och fritidshem. Hos oss finns även en kulturskola med ett varierat utbud. Gemensamt för våra förskolor: Lärkängen, Bullerbyn och Edsvalla är att vi ger förutsättningar för att barnen ska känna tilltro till sin egen förmåga, utvecklas och växa. Lyhördhet, ett öppet klimat och ett bra bemötande gentemot barn, vårdnadshavare och kollegor skapar trygghet och förtroende. Vi driver verksamhetsutveckling i en gemensam utvecklingsgrupp tillsammans med förskolechef och biträdande skolledare för förskolan. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nyfikna, kreativa och drivna förskollärare och barnskötare. För att synliggöra barns lärprocesser använder vi oss av pedagogisk dokumentation och vi prioriterar gemensam reflektionstid. I vår organisation vill vi skapa god kontinuitet och trygghet för barnen, det är viktigt att du som pedagog har barnen i fokus och utgår från deras intresse när du planerar verksamheten. Som pedagog är du tydlig och närvarande i din roll, ser till helheten och de möjligheter som finns. Du har lätt för att samarbeta med barn, vårdnadshavare och kollegor. Du känner dig väl förtrogen med våra styrdokument och kan använda dig av dem i praktiken. Hos oss får du ta del av ett väl inarbetat systematiskt arbetssätt via digitala verktyg. Som en del i ett arbetslag har du tillgång till en egen ipad för att kunna dokumentera och följa vårt arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker: * 1 förskollärare 100% tillsvidare till Bullerbyns förskola * 2 barnskötare 100% , vikariat till Bullerbyns förskola 180813-181231, 180813-190731 * 1 barnskötare 100 %, vikariat till Lärkängens förskola 100% 180813-190731 * 1 barnskötare 100%, vikariat till Edsvalla förskola 180813-181031 * dig som har erfarenhet av att arbeta målinriktat utifrån mål och styrdokument; kan planera, dokumentera och följa upp verksamheten * dig som behärskar pedagogisk dokumentation och reflektion * dig som är van att använda IT som verktyg i det dagliga arbetet * dig som är initiativrik och lösningsinriktad * dig som är en god kollega som tillsammans med arbetslaget vill driva verksamhetsutveckling ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Karlstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Förskollärare & Barnskötare till Edsvalla/Vålberg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förskollärare & Barnskötare till Edsvalla/Vålberg


Sök lediga jobb Ljungby kommun, Socialförvaltningen

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se