Låstekniker till Stockholm jobb - lediga jobb

Låstekniker till Stockholm jobb Låstekniker till Stockholm jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Låstekniker till Stockholm. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Låstekniker till Stockholm. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Souschef till större catering i Stockholm- Stockholm

  2. Finnish speaking Merchant Support Agent- Stockholm

  3. personlig assistent- Stockholm

  4. Kock skärgårdsbåt- Stockholm

  5. Förskolechef/enhetschef- Stockholm

  6. Vill du arbeta med försäljning och marknadsföring mot butiker?- Stockholm

  7. Key Account Manager till byggbemanningsföretag- Stockholm

  8. Driven Kundtjänst/support - Hyr-köp!- Stockholm

  9. Kultur- och fritidsförvaltningen söker Bibliotekschef- Botkyrka

  10. Receptionist på deltid sökes omgående!- Stockholm


Mer beskrivning

Souschef till större catering i Stockholm
Annorlunda Catering och Arrangemang söker en kvalificerad souschef. Annorlunda Catering ligger centralt i Stockholm, Jungfrugatan 19 är adressen till vårt leveranskök och Kommendörsgatan 26 är vår besöksadress. Vi planerar, genomför och levererar alla typer av arrangemang och event. Allt från mat, dryck, lokal, personal, dekor, porslin och mycket mer hjälper vi till med. Vi har fest- och mässlokaler i egen regi och våra events är från 10 gäster till flera tusen, vilket gör catering så spännande och ständigt varierande. Ingen dag är den andra lik. Som ett av de ledande cateringföretagen ställs det höga krav att kunna leverera förstklassig kvalité och service på toppnivå. Och därför söker vi nu en erfaren souschef för att utveckla och effektivisera vårt arbete. Hos oss händer det ständigt mycket och vi söker dig som gillar stora utmaningar! Du kommer främst att ha ett nära samarbete med vår köksmästare och vårt kallskänksteam. Du ska kreera nya matidéer och vara med i företagets utveckling mot nya mål för att fortsätta hålla den position inom branschen som vi idag har. Du ska ha dokumenterad utbildning och tidigare ledande befattning i minst 6 år. Sista ansökningsdag är den 30 augusti och tjänsten kan tillsättas från den 1 september. Dagtid-, heltid- och tillsvidareanställning är aktuellt. Skicka in din ansökan med bifogat CV till: johan@annorlunda.se För mer info om företagets verksamhet och våra lokaler besök vår hemsida - www.annorlunda.se
Företag: ANNORLUNDA CATERING AKTIEBOLAG
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Souschef till större catering i Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Souschef till större catering i Stockholm

Finnish speaking Merchant Support Agent
Klarna's journey has just begun, do you want to come along for the ride? We continue to grow, both in existing and new markets and we are now looking for an ambitious and service-minded person to our Merchant Support-team. As a Merchant Support agent you will provide our Finnish merchants with extraordinary service by answering their questions over phone and e-mail. Together we will create a long-lasting and close relation to our merchants by giving them world-class service. We always strive to exceed our e-merchants expectations and it is therefore important that you contribute with creative ideas that can improve our processes and thereby Klarna overall. You will work in a team that has high social competence and the ambition to always deliver the best possible service. We are looking for you who are able to bring positivity and team-spirit to our Merchant Support-team. You are not afraid of new challenges and to develop by set goals, both individually and in the team, are evident for you. If you have recently finished high school then this is the job for you! Technical and/or economic experience is a merit for this job. You speak and write Finnish and English fluently and Swedish is a merit. If you are the social and driven person that we seek then you should definitely send us your application today! We offer you an international working environment filled with smart and ambitious colleagues. As an employee at one of Sweden's fastest growing companies, you will play an important role in taking Klarna to the next level. You won't work for Klarna, you'll work with Klarna. For questions please contact Johanna Wikland. We recommend you to apply as soon as possible, selection and interviews are held continuously.
Företag: KLARNA AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Finnish speaking Merchant Support Agent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finnish speaking Merchant Support Agent

personlig assistent
Extraknäck som pesonlig assistent ? något som kanske passar dig som är frilansare? Jag söker två personliga assistenter. Jag är 69 år gammal, har tidigare bott i Tyskland och USA, använder elektrisk rullstol, ventilator opch personlig assistans. Min fru jobbar heltid och jag deltid. Vi har en 19-årig dotter och bor i Vårberg 10 min från T-banastationen. Mina förväntningar på mina personliga assistenter Mina assistenters uppgift är att hjälpa mig leva mitt liv med familj, arbete, olika intressen och ett omfattande funktionshinder. Jag har f n sammanlagt 7 personliga assistenter som jag schemalägger för vissa fasta tider under veckan. De hjälper mig med personlig omvårdnad, handlar, lagar enkla måltider, städar och håller rent i huset, gör enka reparationer av tekniska hjälpmedel och bilen, hjälper till i trädgården, uträttar ärenden i stan och följer med mig i arbetet och ute på stan eller på resor. Jag är beroende av tekniska hjälpmedel som t ex elektriska rullstol, ventilator som underlättar min andning på dagen och under natten, min bil och mina datorer. Det blir en del batterier och batteriladdare, sladdar och kontakter som det gäller att hålla reda på. Mina assistenter - lyssnar och är lyhörda för mina behov, - respekterar min och min familjs integritet, - är noggranna, pålitliga och ansvarsfulla, - har ett praktiskt och tekniskt handlag, - kan arbeta självständigt, - lär sig snabbt mina rutiner och kommer ihåg dem, - har lätt för öppen kommunikation Jag väger 55 kg och har taklyft i hemmet. Det behövs alltså inga tunga lyft. Du behöver inte ha arbetat som personlig assistent förut. Arbetstillstånd, körkort och körvana, flytande engelska (för utlandsresor) erfordras. God svenska är en merit. Du kan svara på annonsen även på engelska, tyska eller spanska. Arbetstider Jag söker personer som jobbar deltid på fasta tider (inget rullande schema) och är flexibla att arbeta mer vid behov. Idealet vore en frilansande kulturarbetare. Max ca halvtid per person. Arbetstid/Varaktighet Timanställning på deltid Lön Inträdeslön 120 kr/tim i grundlön inkl semesterlön men före OB-tillägg (45:50 kr i timmen för helg). Efter en provtid på 3 månader kan grundlönen gå upp. Vem är du? Om du är intresserad, kan vi träffas. Men först vill jag att du svarar med epost om -adress, ålder, kön, evtl. barn och deras ålder -utbildning, tidigare arbetslivserfarenhet -körkort -nuvarande sysselsättning och dess tidsomfattning -evtl. astma eller allergier (dottern har två katter) -språkkunskaper och hur du förvärvade dem Tillträde 1 augusti 2013 eller senare Ansökningstid Sista ansökningsdag 2013 09 30 Min e-post är adolf.ratzka@gmail.com
Företag: RATZKA, ADOLF DIETER
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga personlig assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: personlig assistent

Kock skärgårdsbåt
Kock till Strömma kanalbolagets fartyg M/S Evert Taube och M/S Strömma Kanal. Fartygen går charter samt reguljär trafik i Stockholms skärgård. Strömma kanal går reguljär turer till Sandhamn och Evert Taube går till Birka. Kvällstid kör vi räkkryssningar till Vaxholm. Ombord finns À la carte restaurang och cafeteria. Vi söker en extra kock till köken ombord. Vi söker dig med erfarenhet inom branschen och ett genuint intresse för matlagning, god planering och förmågan att se framåt i produktionen är viktiga egenskaper hos dig. Fartygen utgår från Strandvägen samt Nybrokajen och återgår alltid till hemmakaj, man sover inte ombord. Tillgång till boende i Stockholm är ett krav. Bifoga gärna foto med ansökan om du har. Välkommen med din ansökan via mail
Företag: CTV MARIN AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Kock skärgårdsbåt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kock skärgårdsbåt

Förskolechef/enhetschef
Stockholms Stad Skarpnäck SDF 310 gemensam ledning förskola Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medledarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Enheten består av sex förskolor som ligger i Bagarmossen. Enhetens ledning har en gemensam mötesplats och kontor i området. Skarpnäcks stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar. Stadsdelen ligger i sydöstra Stockholm, har 44 000 invånare och omfattar stadsdelarna Hammarbyhöjden, Björkhagen, Enskededalen, Kärrtorp, Bagarmossen, Skarpnäcks gård, Flaten, Orhem och Skrubba. Vid Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, liksom i staden som helhet, strävar vi efter blandade arbetsgrupper och vi välkomnar därför en mångfald av sökande. 1 plats(er).Förskolan ska lägga grunden till ett livslångt lärande, vara rolig, stimulerande, trygg, utmanande och full av möjligheter. Alla barn, föräldrar och medarbetare ska ges möjligheter till delaktighet. Förskoleavdelnings vision, Mod, Kraft och Nyfikenhet för alla ska genomsyra vår verksamhet. Skarpnäcks stadsdelsförvaltning söker en förskolechef till Östra Bagarmossens förskoleenhet. Du är i din roll direkt underställd avdelningschefen och sitter i avdelningens ledningsgrupp. Som förskolechef har du ansvar för personal, budget- och verksamhetsfrågor, liksom arbetsmiljö och kvalitetsutveckling. Enheten har sex förskolor, 19 barngrupper och cirka 70 medarbetare. Enhetens ledningsgrupp består av förskolechef, biträdande förskolechef samt en administrativ assistent och en pedagogisk ledare. Du ska leda enheten och tillsammans med personal, barn och föräldrar fortsätta utveckla verksamheten utifrån den reviderade läroplanen. Det är viktigt att du verkar utifrån de värden som finns i läroplanen och som enheten och stadsdelen har konkretiserat i gemensamma dokument inom gällande budgetram. Ditt förhållningssätt är coachande och skapar förutsättningar för ett aktivt medledarskap samt en god arbetsmiljö. Inspirationen hämtar vi från Reggio Emilias pedagogiska filosofi och verksamheten ska tydligt genomsyras av detta sätt att se på barn och vuxna. Förskoleavdelningen har ett gemensamt pedagogiskt centrum för nätverk och fortbildningsarbete där två bildlärare är anställda av enheterna. En stödenhet med tre specialpedagoger för handledning och fortbildningsinsatser för barn med särskilda rättigheter finns inom stadsdelen. Vi söker dig som: - har adekvat högskoleutbildning - har gedigen erfarenhet av förskoleverksamhet - har god kännedom om Reggio Emilia- inspirerat arbetssätt och dess filosofi - har dokumenterad erfarenhet av att leda i större organisationer - vill arbeta i team - har dokumenterad erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete i dialog med medarbetare, barn och föräldrar - kan uttrycka dig obehindrat i svenska, både i tal och skrift - är en god kommunikatör - har drivkraften att bidra till att skapa och utveckla den egna enheten tillsammans med dess ledning samt driva utveckling för förskoleverksamhet i stort. - utvecklar och följer upp verksamheten i linje med den politiska visionen och de mål som fastställs av kommunfullmäktige och stadsdelsnämnden. Som anställd har du tillgång till motionslokal och flera träningspass och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Dina formella meriter är viktiga men stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. Vi tar emot ansökningar som kommer in via jobb i stan. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Avdelningschef Monica Ulvede,08-508 15 013 Bengt Sjöberg, Lärarförbundet, Skolledarföreningen, 08-508 42 253, 076-1242253 (facklig) Saime Civas, Vision, 08 - 508 18 264 (facklig) Gun Thimander, Kommunal, 08 508 15 810 (facklig) Karin Wrannvik , Ledarna, 076-12 90 750 (facklig) Tillträde: 2013-11-01. Enligt överenskommelse
Företag: Stockholms stad; 310 gemensam ledning förskola
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Förskolechef/enhetschef jobb, Förskolechef/enhetschef Stockholm, Förskolechef/enhetschef Stockholms stad; 310 gemensam ledning förskola
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förskolechef/enhetschef

Vill du arbeta med försäljning och marknadsföring mot butiker?
Maxkompetens Sverige AB Dina arbetsuppgifter Är du en driven och socialt kompetent person som är en naturlig säljare? Vill du ständigt lära dig nya saker och trivs med ett självständigt arbete? Då kan du vara den vi söker. Vår kund hjälper sina kunder med att utveckla sin försäljning och marknadsföring av olika produkter samtidigt som de genomför hela konceptsatsningar från lansering, profilering och vidareutveckling av en vara/produkt. De är mycket måna om sina medarbetare och kommer att finnas nära dig för att coacha och stötta dig. Det är således en perfekt möjlighet för dig som känner att du har de egenskaper som behövs för att bli en bra Marknadsförare och Säljare men vill lära dig mer och få de redskapen som krävs för att lyckas. Du kommer att självständigt åka ut till olika butiker och informera butikschefer om hur de kan öka sin försäljning av Sveriges populäraste kvällstidningar. Detta genom produktplacering och synlighet för butikens kunder. Det handlar om att tillgodose butikernas behov genom marknadsföring och presentation av kvällstidningar och genom detta öka kundnöjdheten. Exempel på detta är placering av löp. Du kommer att tillämpa väl beprövade arbetsmetoder inom området. Du kommer att ingå i ett team och får utbildning hos vår kund. Din profil Vi söker dig som vill ta ett steg vidare i din karriär eller kanske rent av få ett spännande förstajobb. Du vill utveckla din kompetens inom ett expansivt företag. Har du tidigare arbetat med service eller försäljning i någon form är det meriterande men det är inget krav. Arbetet kräver att du kan göra vissa uträkningar. B-körkort är ett krav eftersom du själv kommer att åka ut till de olika kunderna. Du kommer att få tillgång till en hyrbil under hela arbetsperioden. Som person är du engagerad, trygg i dig själv och trivs med att träffa nya människor. Du är även ambitiös, energisk och karriärslysten. Du motiveras av att lära dig nya saker och att utvecklas som person både professionellt och personligt. Du drivs av att uppnå mål och bidra till ett bra resultat. Anställningen är en uthyrning vilket innebär att du kommer bli anställd av oss men arbeta för vår kund. Arbetet kommer att löpa från vecka 35 - 44 men för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget och få både fler och längre uppdrag. Är du den vi söker? Ansök redan idag då urval görs löpande, endast via vår hemsida: www.maxkompetens.se Start: Vecka 35 - 44, onsdag 28/8 till fredag 1/11 - 2013 Omfattning: Heltid Arbetstid: Måndag till fredag kl.08.00-17.00 Lön: Enligt avtal Område: Stockholm Om oss Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.
Företag: Maxkompetens Konsult AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Vill du arbeta med försäljning och marknadsföring mot butiker? jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vill du arbeta med försäljning och marknadsföring mot butiker?

Key Account Manager till byggbemanningsföretag
ExpanderaMera AB är ett av Sveriges största rekrytering- och bemanningsföretag specialiserat mot bygg, anläggning, installation och mark. Företaget har varit verksamt i över 10 år och var pionjär inom sin nisch. Bolaget har även tilldelats flera priser under åren bland annat "Årets Superföretag" och DI Gasell. Läs mer på www.expanderamera.se. ExpanderaMera söker nu efter Key Account Manager till Stockholm. Vi värdesätter ditt driv och din höga ambition. Vi ställer höga krav på oss själva och varandra och arbetar på ett strukturerat sätt i högt tempo. Vi har korta beslutsvägar och en utvecklingsinriktad miljö! I ditt arbete som Key Account Manager kommer du att ha kontakt med befintliga storkunder samt göra nykundsbearbetning. Du arbetar relationsorienterat och är närvarande under hela inhyrningen. Dina kunder är bygg- och anläggningsföretag som hyr in på ramavtal och entreprenader. Under uppdragen kommer du som Key Account Manager vara med i startmöten ute hos kund i de olika projekten. Du kommer att samarbeta med konsultchef och rekryterare som bistår dig i frågor gällande personal och tillsättning av uppdrag. För att bli framgångsrik som Key Account Manager hos oss är det viktigt att du har en hög aktivitet - både över telefon och i möten. Vi ställer höga krav på genomförande och bokning av möten varje vecka. Vi vet att hög aktivitet leder till framgång! Din profil: - Du har tidigare erfarenhet från byggbranschen och/eller bemanningsbranschen - Du har dokumenterat goda resultat som säljare / Account Manager - Som person är du lyhörd, social och strukturerad - God administrativ förmåga Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system. Skicka din ansökan till tjänsten som Key Account Manager till jessica.lofstrom@expanderamera.se redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Företag: ExpanderaMera AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Key Account Manager till byggbemanningsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Key Account Manager till byggbemanningsföretag

Driven Kundtjänst/support - Hyr-köp!
Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och marknadsmässig löner viktigt, och värderar du personligt engagemang och tillgänglighet högt? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker därför för kunds räkning en Serviceinriktad Administratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på 4 månader med goda möjligheter till anställning hos kund efter perioden. Uppdraget startar omgående. Ditt uppdrag Vår kund arbetar inom dagspress och söker nu en administratör och support som kommer ingå i deras kundtjänstteam. I teamet så finns idag 6 personer och du kommer att ansvara för att ta emot diverse kundsamtal som inte den externa kundtjänsten tar emot. Ärendena kan komma att handla om prenumeranter som bor utomlands och har frågor angående sin tidning, reklamationsärenden och återbetalningar. En del av samtalen kommer att vara med kunder som är missnöjda på ett eller annat sätt och det kommer att vara upp till dig att lyssna och vända de samtalen till det positiva igen. Tjänsten kommer även att innebära administrativa sysslor som att göra ordning listor i Excel, mailsvar samt andra förekommande administrativa uppgifter. Du kommer även att fungera som en backup till dina kollegor i gruppen. Rollen är relativt ny på företaget och du kommer att få vara med att forma den, vilket innebär att andra arbetsuppgifter kan tillkomma. Tjänsten är på heltid och beräknas att påbörjas omgående och är ett så kallat hyr-köp. För rätt person så går detta över till en fast anställning hos kund efter cirka 4-6 månader. Din bakgrund Vi söker dig som har haft en liknande roll sen innan och som en en god vana av att möta kunder. Vi ser att du har arbetat i en kundtjänst eller kanske i en väldigt utåtriktad reception sen innan. Du vet vad bra kundvård och kundservice innebär samt har en god försäljningsförmåga och ser alltid det positiva i situationer. Vidare har en god systemförståelse och behärskar Office paketet väl. Vi vill även att du är flytande i engelska i både tal och skrift då du kommer att ha en del kontakt med till exempel utländska distributörer. Som person är du engagerad i ditt arbete och drivande i allt du gör och väldigt proaktiv då du ser vad som behövs göras. Du ser möjligheter i det mesta och tycker om att komma med nya tankar och idéer, något du gett prov på i tidigare anställningar. Vidare är du noggrann och strukturerad och tycker om att ha folk omkring dig, du är prestigelös och jobbar alltid för gruppens bästa. Wise Professionals erbjuder Ett spännande uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter och utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas vidare i din konsultroll. Som konsult kommer du ha nära kontakt med din konsultchef med möjlighet att delta på våra inspirerande konsultträffar. Mer om tjänsten Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kandidatansvarig Anna Nordkvist på 0739 61 30 02 eller konsultchef Tanya Lennholm på 0765 25 90 38. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.
Företag: Wise Professionals AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Driven Kundtjänst/support - Hyr-köp! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven Kundtjänst/support - Hyr-köp!

Kultur- och fritidsförvaltningen söker Bibliotekschef
Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 86 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Kultur- och fritidsförvaltningen, med ca 150 anställda, svarar för att det finns ett rikt kulturliv och ett mångsidigt fritidsutbud i Botkyrka kommun, i form av bad, bibliotek, konsthall, kulturskola, fritidsgårdar och sportanläggningar. ARBETSUPPGIFTER Vill du leda arbetet med Bibliotek Botkyrkas vision - att vara ett av Stockholmsområdets intressantaste bibliotek med plats för nyskapande och experiment? Vi söker dig som är öppen, orädd och energisk och tillsammans med oss vill skapa bibliotek som verkligen gör skillnad. Med utgångspunkt i bibliotekens demokratiska uppdrag prövar vi nya sätt att forma biblioteksverksamheten i en internationell, ung och mångspråklig miljö. Vi har tre biblioteksenheter med totalt sex bibliotek i olika delar av Botkyrka. Ditt uppdrag är att leda och utveckla Bibliotek Botkyrka genom att både värna bibliotekens kärnvärden och utveckla nya former för verksamheten. Du ser bibliotekens roll i samhället som helhet Du är en möjliggörare och en kommunikativ inspiratör som får med dig dina medarbetare och andra i utvecklingen Du är en visionär ledare men också har kunskap/idéer om hur visioner kan förverkligas. Du leder bibliotekets ledningsgrupp och ingår också i förvaltningens ledningsgrupp. Våra utmaningar och mål för de närmaste åren: - Ta fram en ny biblioteksplan - Fortsätta att verka för interkulturella frågor på biblioteken och i kommunen - Stimulera läsning i alla dess former och hitta nya metoder för det - Fortsätta arbetet med biblioteken som möjligheternas rum - genom exempelvis öppen scen, Botkyrkas internationella bokmässa mm - Tullinge idéhus, en nydaning av befintligt bibliotek i ett nytt och spännande kulturhus - Ny placering av biblioteket i Tumba centrum KVALIFIKATIONER UTBILDNING Du ska ha utbildning i biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande. En fördel är om du har chefsutbildning. ERFARENHET Du ska ha arbetat inom folkbiblioteken och vara väl insatt i samtidsorienterade biblioteksfrågor samt ha god omvärldskunskap. Du ska ha arbetat som chef i några år samt ha ett interkulturellt förhållningssätt. Dessutom ska du ha lätta att uttrycka dig i tal och skrift. Önskvärt är att du har ingått i en ledningsgrupp och har arbetat med extern finansiering. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH FÖRMÅGOR Du ska ha strategisk förmåga, tycka om nätverkande och alla former av samarbeten. Dessutom ser vi gärna att du är nyfiken nytänkare med analytisk förmåga.
Företag: Botkyrka kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Kultur- och fritidsförvaltningen söker Bibliotekschef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kultur- och fritidsförvaltningen söker Bibliotekschef

Receptionist på deltid sökes omgående!
ISS Personaltjänster är den del av ISS Facility Services AB som arbetar med Personaluthyrning, Rekrytering, Entreprenad, Omställning samt Organisations- och chefsstöd. ISS Personaltjänster är ett auktoriserat bemanningsföretag som är specialiserade på personliga och kvalitetssäkrade processer med kunden i fokus. Vi har idag verksamhet på ett flertal orter i Sverige. Receptionist på deltid sökes omgående till växande företag i Stockholm! Vi söker en initiativrik och självgående receptionist till en av våra entreprenader i centrala Stockholm. Är du dessutom en vaken och serviceinriktad person som ger det där "lilla extra" och skulle trivas med att jobba 50 %, hör av dig till oss! Tjänsten är tillsvidare och på deltid. Arbetstiderna är måndag- fredag 08.00-12.30. Start sker så snart som möjligt, önskvärt är redan under mitten/slutet av juli månad men annars i augusti som senast. Är du intresserad sök redan i dag då vår tanke är att träffa kandidater löpande och tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person. Arbetsuppgifter Som receptionist innehåller arbetsdagen bland annat:- ta emot besökare och ansvara för växeltelefon - post- och pakethantering - bokning och hantering av konferensrum - beställning av kontorsmateriel - kontakt med externa leverantörer - ansvar för köksutrymmen och pentry - andra vanligt förekommande receptionistsysslor Önskade kvalifikationer Vi tror att du som söker tjänsten har minst ett års erfarenhet av arbete i reception och att det är en roll du kan se dig utvecklas inom. Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, är en förutsättning. Personliga egenskaper Som receptionist har du en ytterst viktig funktion då du representerar företaget utåt. Som person krävs initiativrikedom, ett stort kundfokus och en positiv inställning. Du är vidare bra på att kommunicera och har god förmåga att hantera människor. Du bör ha god datavana och det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i reception sedan tidigare. Du trivs med att arbeta självständigt i en föränderlig miljö med varierande arbetsuppgifter. Vi värdesätter ovan kriterier högt men allra viktigast för att passa in på tjänsten är en glad och nyfiken personlighet i form av sprudlande energi, proaktivitet och en attityd att ingenting är omöjligt.
Företag: ISS Personaltjänster
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist på deltid sökes omgående! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist på deltid sökes omgående!


Sök lediga jobb Låstekniker till Stockholm

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se