Marketing Coordinator jobb - lediga jobb

Marketing Coordinator jobb Marketing Coordinator jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Marketing Coordinator. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Marketing Coordinator. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Channel Marketing Coordinator till internationellt bolag.- Stockholm

  2. Channel Marketing Coordinator till global gigant inom elektronik- Stockholm

  3. Looking for a Channel Marketing Coordinator to global company!- Stockholm

  4. Regional Segment Marketing Coordinator- Lund

  5. Digital Marketing Coordinator- Skara

  6. Marketing Coordinator- Stockholm

  7. SALES & MARKETING COORDINATOR TILL EDWARDS LIFESCIENCES- Malmö

  8. Marketing Coordinator- Göteborg

  9. DIGITAL MARKETING COORDINATOR- Stockholm

  10. Marketing coordinator med grafiskt ansvar till företag i tillväxt!- Malmö

  11. Marketing Coordinator till S:t Eriks i Göteborg- Göteborg

  12. Marketing Coordinator till Descom- Malmö

  13. Marketing Coordinator- Göteborg

  14. Digital Marketing Coordinator- Stockholm

  15. Marketing Coordinator till Descom- Malmö

  16. Marketing Coordinator till S:t Eriks i Göteborg- Göteborg

  17. Marketing Coordinator/IT Administrator- Göteborg

  18. Marketing Coordinator till Descom i Ballerup- Malmö

  19. Partner Marketing Coordinator till Visma- Stockholm

  20. Marketing Coordinator till Eden- Malmö

  21. Marketing Coordinator- Lund

  22. Marketing Coordinator till Eden- Malmö

  23. Marketing Coordinator till Eden- Malmö

  24. Marketing Coordinator- Göteborg

  25. Global Marketing Coordinator till Osstell- Göteborg

  26. Influencer Marketing Coordinator till RevolutionRace- Borås

  27. Sales and Marketing Coordinator, Safehotels- Ospecificerad arbetsort

  28. European Digital Marketing Coordinator to Grundéns- Borås

  29. Junior Marketing Coordinator till Europas snabbast växande e-handelsföretag- Stockholm


Mer beskrivning

Channel Marketing Coordinator till internationellt bolag.
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Arbetsbeskrivning Just nu söker vi en Channel Marketing Coordinator med start omgående som förväntas pågå ett år framöver. I rollen kommer du att ansvara för att skapa säljaktiviteter och arbeta för att maximera bolagets synlighet online med korrekt innehåll. Arbetet kommer innebära: • Planera, skapa och genomföra försäljningsaktiviteter • Ansvara att förstå affärsstrategin för de dedikerade kunderna såväl som centrala målgruppsstrategier • Fastställa årliga och kvartalsvisa marknadsplaner för att leverera bolagets uppsatta mål • Tillsammans med teamets strategier säkra optimala investeringar och aktivitet för given produkt och kund • Ansvara för skapandet av digitalt innehåll för bolagets kunder • Skapa lanserings- och kampanjmaterial • Tillsammans med Nordic Channel Markeing Manager implementera och driva aktiviteter, analysera och optimera aktiviteterna. • Hitta samarbetspartners till framtida samarbeten Vem är du? Till denna roll söker vi dig med universitetsutbildning inom marknad och kommunikation som har ca 1-2 års erfarenhet av arbete inom marknad, gärna inom digital marknadsföring. Du har erfarenhet av att arbeta med och hantera externa samarbetspartners. Vidare har du tidigare arbetat med kampanjplanering och har goda kunskaper i sociala medier. Det är meriterande men inget krav med tidigare erfarenhet med analytiskt arbete av kampanjer och gärna från hemelektronik och teknikbranschen. Som person är du en problemlösande och kreativ person som har en förmåga att ta egna initiativ och kan driva implementationer. Du talar och skriver flytande svenska och erfarenhet av något annat nordiskt språk anses som meriterande. Du erbjuds Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund som är belägna i Kista. Tjänsten ska tillsättas per omgående och pågår ett år framöver, med chans till förlängning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du registrerar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Evelina Thimper på evelina.thimper @jurek.se. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via email.
Företag: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-04
Sök fler jobb liknande: lediga Channel Marketing Coordinator till internationellt bolag. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Channel Marketing Coordinator till internationellt bolag.

Channel Marketing Coordinator till global gigant inom elektronik
Vill du fortsätta din karriär inom marknadsföring på ett stort internationellt företag inom elektronik? Har du en förmåga att koordinera och projektleda olika uppgifter på ett strukturerat och engagerat sätt? Vi söker just nu efter dig som gärna tar initiativ och har en förmåga att driva projekt framåt. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kundens räkning en Channel Marketing Coordinator. Vår kund är ett världsledande företag inom mobiltelefoni och hemelektronik. De finns representerade världen över och har omkring 500 000 anställda. Den här tjänsten är belägen på huvudkontoret i Kista. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig långsiktigt. ARBETSUPPGIFTER Du kommer i den här rollen att ansvara för att skapa, förhandla och genomföra försäljningsaktiviteter och arbeta för att maximera företagets synlighet online och offline med rätt innehåll. I rollen kommer du bland annat att arbeta med: * Ansvara för att förstå affärsstrategin för de dedikerade kunderna såväl som centrala målgruppsstrategier * Fastställa årliga och kvartalsvisa marknadsplaner för att leverera uppsatta mål * Säkra optimala investeringar och aktiviteter för given produkt och kund * Ansvara för skapandet av digitalt innehåll för bolagets kunder * Skapa lanserings- och kampanjmaterial * Tillsammans med Nordic Channel Marketing Manager implementera och driva aktiviteter, analysera och optimera verksamheten * Hitta samarbetspartners till framtida samarbeten Tjänsten passar dig som vill utvecklas och arbeta i ett stort internationellt företag. VI SÖKER DIG SOM * Har en universitetsexamen inom marknadsföring och kommunikation * Har 1-2 års erfarenhet inom marknadsföring, gärna inom digital marknadsföring * Har erfarenhet av att arbeta med och hantera externa samarbetspartners * Har erfarenhet av kampanjplanering och kunskaper i sociala medier * Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då du kommer att kommunicera på båda språken. Det är meriterande om du * Har erfarenhet av att analytiskt arbete av kampanjer och gärna från hemelektronik eller teknikbranschen, men detta är inte något krav * Har erfarenhet av att arbeta i en nordisk matrisorganisation Som person är du strukturerad med en förmåga att hantera flera prioriteringar och korta deadlines samtidigt. Du arbetar kreativt vad gäller problemlösningar och tar gärna egna initiativ och driver dessa framåt. Vi tror att du har en stark samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är en doer som ser till att få saker och ting gjorda och tummar aldrig på kvalitén. ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, långsiktigt * Lön: Timbaserad månadslön * Placering: Kista Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Företag: Academic Work
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-05
Sök fler jobb liknande: lediga Channel Marketing Coordinator till global gigant inom elektronik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Channel Marketing Coordinator till global gigant inom elektronik

Looking for a Channel Marketing Coordinator to global company!
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster. To our customer in Kista we are now hiring a Channel Marketing Coordinator CE. In this role, you will be responsible for creating sell-out driven activities and maximize our visibility online and off line with right contents in all the touch-points in the final purchase phase. As a Channel Marketing Coordinator you will support Channel Marketing and Category Marketing with material such as: · Responsible for creation of Online assets to our customers customers (DM, eDM, catalogue, banners, newsletter, CRM) · Secure launch material (Online and offline) · Generic POS material (in store) · Promotion material (both online & off line) · Responsible for exhibitions together with the customers · Responsible for activations (road show, events) towards the end consumers · Together with Nordic Channel Marketing Manager implement and drive activities accordingly, analyze and optimize the activities · Represent the customer marketing interests towards CE Nordic customers · Integrate and engage the company and the offers in every Customer > Shopper touch point: in-store, Online, Service and Call Centers. · Together with Local KAM create promotions together with Local CE customers · Maximize the customers share of voice in Customer advertising · Find partner to do co-operations with so we have a plate with different suggestions for promotions. This is a staffing job, you will work as a consultant for your customer in Kista and get an employment at Manpower. The job is expected to start in June and will last for at least 1 year with chance to extension. You will work fulltime, Monday to Friday between 8-17. QUALIFICATIONS, We are looking for a competent person with an University degree within marketing and communication. You have working experience from similar tasks as above and 1-2 years' experience within marketing, preferably online marketing and within a Nordic matrix organization. You are used to work with and manage external agencies and other contacts outside the organization. We also see that you have.. * Experience from working with analytics from campaigns is strongly preferred and Media and customer campaign planning experience * Experience from consumer electronics business * Customer channel integration & sales maximization (omni-channel perspective; in-store, DM) * KAM forecasting & sell-in understanding As a person we see you as a result- and performance driven person, you have a problem-solving mindset and love to work with marketing and administration. You like to take own initiatives and drive implementation. You have the ability to manage multiple priorities and short deadlines. Then we see you as a team-player with strong collaboration skills and a inter-culturally savvy. Your computer skills are excellent and you always take on new challenges and systems without problems. Swedish is mandatory and experience in other Nordic languages is considered a merit. Contact Please apply for the job via the link with your CV and a letter of motivation explaining which job specific expertise and personal characteristics you can bring to the job. For questions please contact Alexandra Nordeborg at
Företag: Manpower AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-05
Sök fler jobb liknande: lediga Looking for a Channel Marketing Coordinator to global company! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Looking for a Channel Marketing Coordinator to global company!

Regional Segment Marketing Coordinator
About Axis Communications Axis offers intelligent security solutions that enable a smarter, safer world. As the market leader in network video, Axis is driving the industry by continually launching innovative network products based on an open platform - delivering high value to customers through a global partner network. Axis has long-term relationships with partners and provides them with knowledge and ground-breaking network products in existing and new markets. Axis has around 3,000 dedicated employees in more than 50 countries around the world, supported by a global network of over 90,000 partners. Founded in 1984, Axis is a Sweden-based company listed on NASDAQ Stockholm under the ticker AXIS. For more information about Axis, please visit our website www.axis.com . Reference number: 2309 WHAT IS AXIS? Axis is not just a company - Axis is a culture, Axis is a way of life. The employees here are innovative, dedicated and energetic and that’s just the beginning. Our employees are the driving force of the company and seek to move it forward towards innovating for a smarter safer world. WHAT WILL YOU DO? The position of Regional Segment Marketing Coordinator at Axis Communications is responsible for coordinating all the segment marketing efforts in the Northern European Region. This position is responsible for coordination and delivery of Marketing activities for the whole Axis portfolio across our end user channels - including Retail, Transport and Critical Infrastructure. This position will be based in our regional headquarters in Lund with some travel (est. 40%). JOB QUALIFICATIONS We are looking for a proactive and creative team player with good marketing knowledge and experience in a similar marketing position within our industry. You have a degree in marketing or similar professional qualification. You have excellent organisational skills and are an exceptional project leader with ability to handle multiple priorities simultaneously. Experience of working with marketing automation would be an advantage. Key responsibilities include: Coordinate and support yearly event and marketing plans the Axis business development team Provide required collaterals to target segments to support the promotion of Axis products solutions and services Coordinate and report on content marketing initiatives with internal stakeholders Presenting marketing updates and campaigns to internal and external stakeholders Attend and evaluate events to support the business development team across the region Be the main point of contact with the Global segment solutions marketing team to ensure consistency of approach for Axis globally WHAT CAN AXIS DO FOR YOU? At Axis you will work in an international organisation with bright and proactive people in an open minded and innovative culture. You will have the opportunity for international travel and to work in an organisation committed to developing the careers of its employees. This is a fantastic opportunity to join the Northern Europe marketing team.  READY TO ACT? If you have any questions contact Dominic Jones, Regional Marketing Manager at +44 7720 593516 or dominic.jones@axis.com.
Företag: Axis Communications
Ort: Lund
Publicerad : 06-14
Sök fler jobb liknande: lediga Regional Segment Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Regional Segment Marketing Coordinator

Digital Marketing Coordinator
Som Digital Marketing Coordinator kommer du att arbeta med ansvar och koordinering av aktiviteter inom digital marknadsföring. Målsättningen är att hitta kommunikationsvägar och genomföra aktiviteter som leder till ökad trafik och försäljning men också att använda digital marknadsföring för ökad kännedom och preferens för JULA som varumärke.      Det här gör man som Digital Marketing Coordinator   Som Digital Marketing Coordinator kommer du att arbeta med JULAs marknadsföring inom digital inriktning. Din roll är att identifiera och följa upp aktiviteter som är relevanta samt säkerställa genomförande av dessa aktiviteter. Du kommer att arbeta med uppföljning, mätning, analys och rapportering av digitala aktiviteter samt samarbeta med externa leverantörer inom området.     Du kommer att ingå i ett växande Online-team och rapporterar till Online Manager.    Det här är din bakgrund och dina erfarenheter   Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med framgångsrika satsningar inom digital marknadsföring. Du har kunskap inom bl.a. SEM, RTB, CRO och displayannonsering. Du har kunskap och erfarenhet av vilka verktyg som finns för att optimera arbetet och ett stort intresse av att följa upp, mäta och analysera resultaten av genomförda aktiviteter. Du har ett genuint intresse av att hålla dig välinformerad och uppdaterad på trender inom digital marknadsföring.     Arbetet har analytiskt fokus vilket kräver att du har en utmärkt förmåga att sammanfatta data till analyser och slutsatser, både för vidare optimering av aktiviteter och för presentation till andra delar av organisationen. Du har god ekonomisk förståelse och har avancerade kunskaper inom Excel, Adwords och Google Analytics. Meriterande om du har kunskaper om andra analysverktyg som ex. Optimizely, HotJar eller liknande.    Du har relevant akademisk utbildning inom Marknadsföring/Business Administration/Ekonomi.     Det här är du som person   Du är initiativrik, pådrivande, teknikintresserad, kreativ, analytisk och har ett oberoende sätt att arbeta där du kontrollerar arbetsprocessen från början till slut. Du har en god förmåga att prioritera och utföra ett korrekt arbete. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är en självdisciplinerad och välorganiserad person och presterar resultat med god kvalitet.     Bra att veta   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på JULAs huvudkontor i Skara, Sverige. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.    Så här söker du   Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, intervjuer sker löpande.   Sista ansökningsdag för tjänsten är den 31 Juli 2018.
Företag: Jula AB
Ort: Skara
Publicerad : 06-19
Sök fler jobb liknande: lediga Digital Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digital Marketing Coordinator

Marketing Coordinator
ABOUT THE COMPANY Volumental is a young and supportive company with a friendly, talented and diverse team of 30 people, currently comprising over 15 nationalities. We have a collaborative atmosphere with autonomous teams empowered by a philosophy of decentralised decision making. We believe in developing our employees and growing our business while having fun at work. Our most recent company-wide off-site identified working with talented people as the number one reason why people enjoy working at Volumental. WHAT YOU'LL DO Work with the top of the funnel. You will work towards increasing the awareness and consideration for Volumental’s solution among our target customers and to measure the ROI of those efforts in generating new leads for the business. Together with our VP of Marketing, create and execute effective, creative marketing campaigns. You skillfully project manage the planning, preparation, execution and tracking of marketing activities. Simultaneously juggle multiple marketing channels with ease - PR, conferences and tradeshows, CRM, content marketing, website, social media, and more. And all the other things... One day you may be representing Volumental for the press and the next you may packing material for a conference and everything in between. We’re growing, but we are still a startup and you need to thrive in an intense and very collaborative environment. SKILLS & REQUIREMENTS We are excited about you because: You are a collaborative team member with low prestige, willing to jump in where needed. You have a passion for marketing and communications in B2B environments. You have experience in working with some of the marketing areas and are looking to gain knowledge in many of the following channels: event marketing, partner marketing, content marketing, SEO, social media marketing, PR, corporate communications or another relevant marketing channel. You have 1 to 3 years of experience in marketing. You have had the first taste of what it means to work in marketing and now you are looking to expand your knowledge and experiences. You pride yourself on your writing abilities. Your English is flawless. You are a creative thinker and storyteller. You have a knack for capturing your audience’s attention in an engaging way. You are tech-savvy – you do not need to have a PhD in Robotics or AI (we have five of those already) but figuring out the best way to describe our AI algorithms is something you look forward to. You are a fast learner with an experimental mindset. Marketing is a new team and we’re building from the ground up. We test, evaluate, and iterate to find what works and what doesn’t. BONUS (Don’t let these stop you from applying, but if they fit you, please let us know!): Exposure to a startup environment. Native English speaker. Please read more about your future team members, values and life at Volumental here: https://www.volumental.com/life-volumental/ We encourage a diversity of applicants to apply. Welcome to Volumental!
Företag: Volumental AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator

SALES & MARKETING COORDINATOR TILL EDWARDS LIFESCIENCES
Är du duktig på att hålla i många trådar och få ihop en helhet av det? Vill du arbeta för ett globalt och innovativt företag som brinner för att förbättra livet för personer med hjärtsjukdomar? Just nu söker vi en engagerad och driven Sales & Marketing Coordinator till Edwards Lifesciences i Malmö. Som Sales & Marketing Coordinator kommer du att stötta ett av säljteamen med att planera olika projekt, genomföra lokala möten och kongresser, förbereda rapporter och utföra analyser på försäljningsresultat och marknadstrender. Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är i början av din karriär och vill utvecklas i en spännande organisation där du får vara med och påverka. Är du analytisk, självgående och initiativtagande? Sök tjänsten! OM TJÄNSTEN Academic Work söker en Sales & Marketing Coordinator till Edwards Lifesciences i Malmö. Edwards är ett globalt marknadsledande företag inom medicinteknik, med säte i USA och europeiskt huvudkontor i Schweiz. Den nordiska organisationen består av ca 30 medarbetare och har sitt huvudkontor i Malmö. Edwards är inne i en stark tillväxtfas tack vare lanseringen av flera nya innovativa produkter. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter både nationellt och internationellt. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Edwards. Det är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. ARBETSUPPGIFTER Som Sales & Marketing Coordinator kommer du att bistå med sälj- och marknadsföringssupport till ett av de nordiska säljteamen som består av fem medarbetare. Du kommer att stötta upp säljchef med att planera och utföra möten och kongresser runt om i Norden. Du kommer att följa upp den lokala marknadsföringsbudgeten och säkerställa att marknadsföringsmaterial finns tillgängligt och är uppdaterat enligt intern policy. Utöver detta kommer du även att koordinera kundevenemang som Edwards arragerar, det kan innebära att du är behjälplig med att boka flyg och hotell till deltagarna. Att förbereda rapporter och utföra analyser på följningsresultat och andra marknadstrender är också en del av tjänsten. Du kommer till exempel att: * Planera och koordinera interna och externa möten, resor, kongresser och utbildningar * Säkerställa att markandsföringsmaterialet är i ordning och uppdaterat * Ansvara för uppföljning av marknadsföringsbudget * Analysera säljresultat och marknadstrender Det kommer att förekomma resor i tjänsten, bland annat för att delta i olika kundaktiviteter. VI SÖKER DIG SOM * Har 2-3 års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter inom försäljning, marknadsföring, eventkoordinering eller projekt. * Har god dator- och systemvana * Talar och skriver obehindrat på engelska och ett av de skandinaviska språken Det är meriterande om du… * Har erfarenhet av att arbeta i ett BI-verktyg, exempelvis QlikView * Har erfarenhet från branschen sedan tidigare * Har eftergymnasial utbildning från högskola eller universitet i ekonomi/marknadsföring eller försäljning Som person är du strukturerad och har en förmåga att hålla koll på flera saker samtidigt. Du har en stark servicekänsla och uppskattar att supportera andra i en dynamisk företagsmiljö med högt tempo. Du kommer gärna med idéer och förslag och har alltid en positiv inställning. Att alltid göra det lilla extra är något du strävar efter och du ställer gärna upp för teamet med högt och lågt. Då din närmsta chef kommer att vara på distans är det av stor vikt att du kan arbeta självständigt och att du tar ansvar för att alltid slutföra dina uppgifter med hög kvalité. ÖVRIG INFORMATION * Start: 1 september * Omfattning: Heltid, rekrytering * Placering: Centrala Malmö * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Edwards önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. INFORMATION OM FÖRETAGET Edwards Lifesciences roots date to 1958, when Miles “Lowell” Edwards set out to build the first artificial heart. Edwards was a 60-year-old, recently retired engineer holding 63 patents in an array of industries, with an entrepreneurial spirit and a dream of helping patients with heart disease. His fascination with healing the heart was sparked in his teens, when he suffered two bouts of rheumatic fever, which can scar heart valves and eventually cause the heart to fail. Edwards partner with physicians to innovate products designed to help patients live longer, healthier and more productive lives. We focus on medical technologies that address large and growing patient populations in which there are significant unmet clinical needs.
Företag: Academic Work
Ort: Malmö
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga SALES & MARKETING COORDINATOR TILL EDWARDS LIFESCIENCES jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SALES & MARKETING COORDINATOR TILL EDWARDS LIFESCIENCES

Marketing Coordinator
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!   MARKETING COORDINATOR TILL CLARION HOTEL POST, GÖTEBORG Clarion Hotel Post ingår i hotellkedjan Nordic Choice Hotels A/S där Clarion Post är ett av flaggskeppshotellen. Hotellet som även är ett av Petter Stordalens personliga favorithotell.  Clarion Hotel Post har sedan öppningen 2012 etablerat sig som ett starkt profilhotell i Göteborg och är en självklar mötesplats för Göteborgaren samt tillresta gäster. Hotellet erbjuder 500 rum inklusive 3 sviter och har en konferenskapacitet på 2-1000 personer. I huset hittar du även två prisbelönta restauranger, Norda och vRÅ samt barerna The Post Bar och senaste tillskottet Bon Bon Bar. Framgångssagan på Clarion Post bygger självklart inte bara på en bra produkt utan lika viktig är den starka kulturen inom hela koncernen Nordic Choice Hotels där vi värdesätter våra medarbetare och ger stora möjligheter till utveckling. EN AV GÖTEBORGS ROLIGASTE TJÄNSTER Nu är det dags att tillsätta en av hotellets absolut roligaste tjänster nämligen den som Marketing Coordinator med placering på hotellets marknadsavdelning. Vi söker dig som har rätt personlighet för kedjan, hotellet och tjänsten. Du är en positiv person med en stark servicekänsla, en team player som kan arbeta självständigt och som har ett starkt eget driv. Du är prestigelös och arbetar bra såväl i grupp som självständigt och är gärna spindeln i nätet när det kommer till projekt.  Din arbetsplats är på marknadsavdelningen och vi ser att du har erfarenhet inom marknadsföring med betoning på digital marknadsföring och e-commerce. Du har ett starkt säljdriv och är tävlingsinriktad. Att arbeta med SoMe faller sig naturligt för dig och att skriva text på såväl svenska som engelska är något du behärskar. Har du dessutom erfarenheter av Adobepaketet och kan slänga dig med en stillbildskamera eller klippa ihop en film är det stora plus i kanten men inget krav.  Tjänsten innebär ett samarbete med hela hotellet och då främst med vår Food & Beverage-avdelning. Du kommer att vara en brygga mellan marknadsavdelningen och våra Food & Beverage-enheter och vara ansvarig för aktivering samt genomförande av events. Vi ser därför gärna att du har erfarenhet och kontakter inom musik och eventbranschen och att du inte är främmande när det kommer till ljud och ljus. Du har även stor vana av att driva egna projekt från idé till genomförande med efterföljande analys. Att du är en kreativ, snabbfotad och hjälpsam person ser vi som en grundförutsättning och vi ser fram emot att Du blir en del av och ett tillskott till vår härliga grupp. TJÄNSTEN INNEBÄR * Uppdatering samt utveckling av företagets webbplatser * Presskontakter och produktion av pressmeddelanden * Initiering och genomförande av kampanjer med tydliga sälj och varumärkesmål * Hantering av extern och intern kommunikation, ex via nyhetsbrev * Uppdatering av sociala medier i samråd med Web Sales & Marketing Coordinator * Projektledning och genomförande av events såsom OOOAW, Take Over, AW, Äggjakten, klubbar etc * Årlig planering samt upprättande av eventkalender * Aktivering av interna F&B-enheter såsom The Post Bar, Bon Bon Bar, Terrassen, Norda och vRÅ * Delaktig i konceptutveckling * Kontaktperson för hotellets musikunderhållning, bokning av DJ:s samt övrig musikunderhållning, upphandla tjänster, ansvara för budget samt säkerställa genomförande på plats * Allmänna arbetsuppgifter på marknadsavdelningen såsom skyltproduktion, utskrifter, textproduktion, leverantörskontakter etc * Övriga arbetsuppgifter som tilldelas av Marketing, PR and Communication Manager, F&B-Manager alt någon i Ledningsgruppen Din arbetstid kommer att förläggas under kontorstid med det kommer även att förekomma kvälls och helgarbete. Din arbetsplats är på Clarion Hotel Post. Vi ser fram emot din ansökan redan idag och intervjuer sker löpande. Ansökan skickar du i form av CV och personligt brev till Marketing Communication & PR Manager, Lisa Thorén på lisa.thoren@choice.se. Till denna adress är du också välkommen att skicka dina frågor rörande tjänsten. Sista ansökningsdag är 5 augusti 2018.
Företag: Clarion Hotel Post
Ort: Göteborg
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator

DIGITAL MARKETING COORDINATOR
We are now looking for a Marketing Coordinator to our Online Marketing Team! The team operates on group level, and you will help us plan and coordinate all our digital marketing activities in all markets, in close collaboration with your colleagues in the team. In this role, you will have the opportunity to deepen your competence within online marketing while your eye for coordination and structure will come to good use. OM TJÄNSTEN We are now building our Online Marketing team that will focus on improving our digital presence and activities, which will be crucial for our 2023 growth plan. We are an engaged and ambitious team who work hard on an everyday-basis to strengthen and improve our digital presence and our brand and you will become a key player in our line-up. Our Marketing Coordinator will own the agenda for our online marketing activities, which means coordination of the activity plan, coordination between content team, country teams and digital marketing team. You work in close collaboration with Head of Online Marketing as well as with the specialists in the team to ensure that our digital marketing activities run smoothly throughout the year and that we are focusing on the right activities at the right time in order to maximize the results. You do this by setting good structure and a solid plan for our upcoming activities while constantly staying up-to-date with the outcome of these activities and staying flexible to when we need to re-think our plan. ARBETSUPPGIFTER * Coordinate our online marketing activities and set plans and schedules. * Set deadlines and structure for how we produce the activities and campaigns and coordinate and facilitate communication between the different teams and stakeholders. production and delivery * Help and support our the team with administration related to our digital campaigns and our accounts. VI SÖKER DIG SOM * Suitable higher educational background within marketing or communication * Experience from working within digital marketing * Professional level of English Previous experience from working with Online Marketing and/or coordination is considered a great advantage. To be successful in this role and in our team you need to be ambitious and results oriented with a natural talent for solving problems and making things happen in a dynamic and fast-paced environment. Bringing structure to sometimes unstructured processes motivates and triggers you and even though you put high value in keeping a good structure and high quality at all times, you are always flexible and fast to adapt to new conditions. Our Marketing Coordinator must also be a true team player who enjoys working in an open environment where we involve each other in discussions and day-to-day problems and challenges. At the same time, you have the ability to put forward well-balanced and professional suggestions on how we improve our online activities. This, in combination with all the competence we already have, will create a winning team! Of course, being a coworker who strongly relates to our company’s values is also a given! INFORMATION OM FÖRETAGET Academic Work is Home of the young professionals. This means that most of our jobs are relevant for you who are studying at university or has completed your studies and are in the beginning of your career. You can work as a consultant on a specific assignment, be recruited directly by one of our clients through our recruitment service or start you career by working internally at any of our Academic Work offices. Find more information on our website www.academicwork.se. We strive to be an attractive employer to our consultants. In addition to collective agreement and a dedicated consultant manager, we offer you as a full time consultant a consultant portal, giving you access to several benefits.
Företag: Academic Work
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-03
Sök fler jobb liknande: lediga DIGITAL MARKETING COORDINATOR jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: DIGITAL MARKETING COORDINATOR

Marketing coordinator med grafiskt ansvar till företag i tillväxt!
Vill du arbeta i en roll som kombinerar marknadsföring, grafisk produktion och regulator affairs i en perfekt mix väl lämpad för läkemedelsbranschen? Bli en del av Galenicas expansiva resa där bred akademisk kunskap kombinerat med industriell erfarenhet utvecklar och skapar innovativa läkemedelsprodukter för patientens bästa. Om Galenica Galenica AB grundades 1999 och verksamheten omfattar utveckling av nya läkemedel både i egen regi och för kunders räkning. Ett omfattande arbete bedrivs inom utveckling, formulering och kvalitetskontroll av läkemedel och läkemedelsnära produkter. Galenica har tillstånd att tillverka och tillhandahålla material till kliniska prövningar och erbjuder även småskalig kommersiell läkemedelsproduktion. Bolagets patenterade läkemedel Ovixan®, en receptförskriven kräm mot psoriasis och eksem, är marknadsledande i Norden och säljs även på ett flertal utomnordiska marknader. Under 2018 lanseras Galenicas nya produktsatsning Oviderm® som är en mjukgörande kräm som används för att behandla torr hud hos vuxna, ungdomar och barn. Arbetsuppgifter Som Marketing coordinator med grafiskt ansvar på Galenica kommer du att skapa, utveckla, designa, producera, administrera och till viss del ansvara för; grafisk profil, marknadsmaterial, förpackningar, bipacksedlar, försäljningsmaterial och presentationer. Arbetet kommer att ske i samarbete med intern beställare. Du kommer att vara placerad på företagets marknadsavdelning men samarbetar i det dagliga brett inom organisationen. I rollen är du ansvarig kontaktperson gentemot viktiga externa kontakter så som förpackningsproducenter och tryckerier för att lösa frågeställningar kring förpackningar och bipacksedlar samt med extern byrå inom marknadsarbetet. Vidare arbetar rollen med exponering av företagets varumärke genom copywriting, genom sociala media och på Galenicas hemsida. Vem är du? Rollen förväntas vara självgående och kunna planera och strukturera sitt eget arbete utifrån deadlines. Du är en nyfiken idéspruta med god förståelse för business som ansvarsfullt driver dina projekt/uppgifter i mål. Vidare uppskattar du arbete med kommunikation och samarbetar gärna med olika yrkesgrupper. Du bör ha ett mycket gott ordningssinne och vara noggrann utöver det vanliga för att kunna administrera arbetet med förpackningar och bipacksedlar. Eftersökta kompetenser: - Adobe suite: Indesign/Illustator/Photoshop - Plano (läsa, förstå och skapa förpackningsskisser) - Officepaketet - Wordpress Övriga krav och önskemål: - Krav – Akademisk utbildning inom Marketing/Communication eller motsvarande dokumenterad erfarenhet - Krav – Arbetslivserfarenhet minimum 2 år inom Marketing - Krav – God språkkänsla på svenska och engelska, extra språk är ett plus - Mycket meriterande – Arbetslivserfarenhet inom förpackningsdesign - Meriterande – Arbetslivserfarenhet från läkemedelsindustrin gärna inom regulator affairs - Meriterande – Arbetslivserfarenhet från byrå Vi erbjuder Galenica står inför en kraftig expansion de kommande åren och det innebär möjligheter för medarbetare som delar företagets ambition. Med rätt driv har du stora möjligheter att påverka din egen utveckling och framtid i bolaget. Avtalsmässigt erbjuds konkurrenskraftiga anställningsvillkor. Företagsklimatet präglas av kvalitet, servicefokus, flexibilitet och prestigelöshet. Stämningen är familjär där idéer välkomnas och insatser syns. Allmän information Vi söker i denna rekrytering en tillsvidareanställning på 100 %. Provanställning kan bli aktuellt. Placering på vår anläggning på Medeon Science Park i Malmö. Tillträde är beräknat till senast den 15:e oktober 2018. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående dock senast den 9:e september 2018. För frågor om tjänsten var vänlig och kontakta HR manager Christofer Gillborg på christofer.gillborg@galenica.se eller 040-321030. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Galenica AB
Ort: Malmö
Publicerad : 08-13
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing coordinator med grafiskt ansvar till företag i tillväxt! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing coordinator med grafiskt ansvar till företag i tillväxt!

Marketing Coordinator till S:t Eriks i Göteborg
S:t Eriks startade 1888 och är i dag Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar och block i betong och natursten. Över tre sekel har vi byggt upp resurser, sortiment, kunskap och erfarenhet som ger våra kunder närmast obegränsade möjligheter. S:t Eriks med huvudkontor i Göteborg ägs av Accent Equity Partners och verkar över stora delar av Norden med ett 10-tal egna produktionsanläggningar. Idag arbetar runt 400 personer på S:t Eriks AB. Läs mer på www.steriks.se S:t Eriks är under stark tillväxt och behöver därför förstärka sin personalstyrka med en kreativ Marketing Coordinator. ARBETSUPPGIFTER Som Marketing Coordinator för S:T Eriks ansvarar du för att koordinera marknadsföringen för Professional och Retail där kunderna återfinns inom bygg, entrepranad, infrastruktur. Försäljningen sker antingen direkt eller via återförsäljare inom B2B och B2C. Tjänsten är både operativt som strategisk och du driver och utvecklar marknadsföringen för att stärka varumärke och optimera försäljningen. Du ingår i ett mindre team som består av 2 personer och du rapporterar till Divisionschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Koordinera marknadsföringen för olika kundsegment • Skapa kampanjer för Facebook, e-mailmarknadsföring och webbmarknadsföring • Producera marknadsmaterial för produktlanseringar, kampanjer, sälj/utbildningsmaterial • Ansvara för att koordinera och genomföra mässor och event • Utveckla marknadskommunikationen kopplat till målgrupp • Skriva text och skapa content • Ansvara för kanalspecifik kommunikation i digitala medier • Annonsering både offline som Online • Finna nya kreativa lösningar för att optimera försäljningen KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och minimum 3 års erfarenhet av såväl operativt som strategiskt marknadsarbete med dokumenterat goda resultat. Du är duktig på att kommunicera både via text och bild. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning och har i och detta en god förståelse för tjänstens komplexitet. Vidare har du goda kunskaper inom InDesign, Photoshop, e-mail-marknadsföring, digitala samt sociala medier. Det är meriterande om du har erfarenhet av e-commerce. Du har en god IT kompetens, samt uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. PERSONLIGT Som person är du driven, engagerad och resultatinriktad och du tycker precis som vi att det är engagemang och viljan att leverera det lilla extra för våra kunder och samarbetspartners som är avgörande i varje läge. Du är en kommunikativ lagspelare som även är nytänkande och kreativ samt att du vågar sticka ut från mängden. ANSÖKAN Vi samarbetar med Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsulter Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se , Emilia Persson på 0793-355674, emilia.persson@yourtalent.se Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
Företag: Your Talent AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-17
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator till S:t Eriks i Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator till S:t Eriks i Göteborg

Marketing Coordinator till Descom
Vill du arbeta som marknadskoordinator med ansvar för att utveckla företagets verksamhet genom sociala medier? Lockas du av att arbeta på andra sidan sundet men vill ha ett bekvämt sätt att pendla? Då ska du söka den här tjänsten! Om tjänsten Som marknadskoordinator består ditt dagliga arbete av att producera och utveckla material till företagets marknadskampanjer, webshop och aktiviteter i danska och svenska sociala medier. Vidare ansvarar du för att följa upp och rapportera resultat av kampanjer och aktiviteter. Du kommer att skriva artiklar samt skapa innehåll till Descoms nyhetsbrev via Mailchimp. I din roll som marknadskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Producera och utveckla marknadskampanjer - Översätta danskt material till svenska - Skapa inlägg till sociala medier på svenska och danska - Uppföljning och rapportering av resultat ifrån kampanjer - Uppbyggnad av kunddatas i webCRM - Övriga back-office/administrativa uppgifter Om dig Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet av att producera marknadsmaterial. Din prestigelöshet, struktur och kommunikativa förmåga ger dig goda förutsättningar att driva marknadsföringen på Descom utifrån deras värderingar på ett en professionell sätt. Vidare kommer din resultatinriktade personlighet, ditt engagemang och självgående arbetssätt få dig att trivas i arbetsgruppen. Vi förväntar oss att du är en lagspelare som brinner för att hitta nya kreativa sätt att driva arbetet för företaget framåt. Descom AB är ett företag i utveckling och med din entreprenörsanda, vinnarvilja och ditt positiva förhållningssätt finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter! Viktigt för tjänsten är: - Flytande på danska och svenska i tal och skrift - Kunskaper i Office-paketet, Adobe, Google analytics, Mailchimp och C5. - Körkort B Om Descom Descom samlar alla inköp till kontoret under ett tak och erbjuder kundanpassade lösningar inom toner, copy/print, kontorsförbrukning, ergonomi samt ett brett utbud av IT-lösningar. Vårt koncept er enkelt. Vi handlar inte bara med våra kunder, vi skapar relationer och hjälper dem med allt från det lilla till helhetslösningar. Personlig service är något vi värdesätter högt. Om anställningen Descom har i den här rekryteringen valt att samarbeta med Adecco men tjänsten du erbjuds kommer vara direkt hos företaget. Du kommer att erbjudas ett danskt eller svenskt arbetsgivaravtal och har möjlighet att välja vilket som passar dig bäst utifrån dina individuella behov och önskemål. Descom erbjuder även gemensam transport till och från kontoret varje dag med utgångspunkt ifrån Hyllie. Om ansökan Tjänsten har start september. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Höglund 0736847323 / sara.hoglund@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10. Välkommen med din ansökan! Sökord Descom, Marketing Coordinator, Adobe Suite, Öresundsregionen, Arbeta i Danmark, Marknadskoordinator, Marknadsföring, Content, Editing, Marketing job, Dansktalande, Svensktalande, Marknadsförare
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Malmö
Publicerad : 08-18
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator till Descom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator till Descom

Marketing Coordinator
- Create, publish and manage our social media accounts, including Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube and Vimeo - Help manage the website, by ensuring it has up to date and correct information as well as create blog and news posts regularly - Monitor industry news and generate overviews and reports to the sales team each week - Work alongside the marketing manager to coordinate daily, weekly and monthly marketing activities - Research competitors and ensure we are constantly ahead in all aspects of online marketing - Helping the sales team organise incoming customer leads, and acting as an Inside Sales Assistant We are now looking for an energetic and enthusiastic person to join our marketing department. The marketing coordinator will work closely alongside the marketing manager and sales staff. The successful candidate for this role should have some experience in digital marketing, however a keen mindset and an extreme eagerness to learn is most important! - You have a Bachelor’s degree in Marketing - You have some experience working with marketing, website or advertising - You have strong attention to detail - You have a willingness to learn - You are a team player that can work alongside others well - You are fluent in English, spoken and written - You are able to adapt well to a wide range of tasks Bonus skills: - Knowledge with Wordpress, Drupal, WooCommerce or Shopify - Knowledge with Google Analytics, Google Adwords & Google Tag Manager - Experience of using the Adobe suite, such as Photoshop, Illustrator and InDesign - Knowledge in different CMS systems - Written and spoken fluency in German, Spanish, Dutch or French FlexQube is a company that offers a unique and patented concept that is used to design and deliver robust, modular and flexible carts and racks. The company has manufacturing in Sweden and USA and distribution in North America and in Europe. On December 14, 2017, the company was listed on the Nasdaq First North in Sweden. FlexQube has some of the world’s largest manufacturers within automotive-, energy-, defense-, aerospace-, home appliances-, and construction machinery among their customers. Some examples are Volvo Cars, Autoliv, Dräxlmaier, Scania, Whirlpool, Eberspächer and Oshkosh. http://www.flexqube.com
Företag: Flexqube AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-24
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator

Digital Marketing Coordinator
Digital Marketing Coordinator Startup inom gaming - Stockholm Möjlighet till distansarbete Är du den vi söker? Är du vår nya Digital Marketing Coordinator med erfarenhet av att ta fram och genomföra säljdrivande kampanjer? Nu stärker vi upp vårt marknadsteam med en ny roll med målet att effektivisera vår kommunikation mot kunder på flera olika marknader. Bolaget är en startup inom igaming, en rolig bransch som ständigt är i rörelse. Bolaget befinner sig i en tillväxtfas och vi söker dig som är sugen på att vara med och påverka i ett tidigt stadie på en kreativ arbetsplats. Arbetsbeskrivning För att lyckas ser vi att du har en utbildning inom marknadsföring eller erfarenhet av liknade roll inom marketing eller igaming. Du ska vara duktig på att uttrycka dig i skrift och ha känsla för färg och form. Vi värdesätter övergripande digital kompetens för den här rollen, gärna där sociala medieplattformar är ett välbekant område. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: * Skriva texter för sociala medier, email och kampanjsidor * Sätt upp och beställa nya kampanjer * Schemalägga utskick till olika kundgrupper via t.ex email & SMS. * Agera beställare mot byråer, grafiker och översättare för att utveckla kampanjer * Planera, genomföra och följa upp föregående aktiviteter. * Ansvara för planering, genomförande och uppföljning av sociala medier för att ta vår digitala närvaro till nya nivåer. T.ex på Twitch & Facebook. Din profil Som person är du påhittig och har en förmåga att utifrån data dra slutsatser och ge rekommendationer. Det är viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt, kommunicerar vant både skriftligt och verbalt på svenska som engelska. Andra egenskaper som vi värderar högt är att du är självgående, resultatorienterad och gillar att påverka ett litet bolag med stor potential. Övrigt Tjänsten är stationerad centralt i Stockholm vid Humlegården eller på distans där du befinner dig. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Har du några frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Amanda på amanda@ivcap.se
Företag: iVC
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Digital Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digital Marketing Coordinator

Marketing Coordinator till Descom
Vill du arbeta som marknadskoordinator med ansvar för att utveckla företagets verksamhet genom sociala medier? Lockas du av att arbeta på andra sidan sundet men vill ha ett bekvämt sätt att pendla? Då ska du söka den här tjänsten! Om tjänsten Som marknadskoordinator består ditt dagliga arbete av att producera och utveckla material till företagets marknadskampanjer, webshop och aktiviteter i danska och svenska sociala medier. Vidare ansvarar du för att följa upp och rapportera resultat av kampanjer och aktiviteter. Du kommer att skriva artiklar samt skapa innehåll till Descoms nyhetsbrev via Mailchimp. I din roll som marknadskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Producera och utveckla marknadskampanjer - Översätta danskt material till svenska - Skapa inlägg till sociala medier på svenska och danska - Uppföljning och rapportering av resultat ifrån kampanjer - Uppbyggnad av kunddatas i webCRM - Övriga back-office/administrativa uppgifter Om dig Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet av att producera marknadsmaterial. Din prestigelöshet, struktur och kommunikativa förmåga ger dig goda förutsättningar att driva marknadsföringen på Descom utifrån deras värderingar på ett en professionell sätt. Vidare kommer din resultatinriktade personlighet, ditt engagemang och självgående arbetssätt få dig att trivas i arbetsgruppen. Vi förväntar oss att du är en lagspelare som brinner för att hitta nya kreativa sätt att driva arbetet för företaget framåt. Descom AB är ett företag i utveckling och med din entreprenörsanda, vinnarvilja och ditt positiva förhållningssätt finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter! Viktigt för tjänsten är: - Flytande på danska och svenska i tal och skrift - Kunskaper i Office-paketet, Adobe, Google analytics, Mailchimp och C5. - Körkort B Om Descom Descom samlar alla inköp till kontoret under ett tak och erbjuder kundanpassade lösningar inom toner, copy/print, kontorsförbrukning, ergonomi samt ett brett utbud av IT-lösningar. Vårt koncept er enkelt. Vi handlar inte bara med våra kunder, vi skapar relationer och hjälper dem med allt från det lilla till helhetslösningar. Personlig service är något vi värdesätter högt. Om anställningen Descom har i den här rekryteringen valt att samarbeta med Adecco men tjänsten du erbjuds kommer vara direkt hos företaget. Du kommer att erbjudas ett danskt eller svenskt arbetsgivaravtal och har möjlighet att välja vilket som passar dig bäst utifrån dina individuella behov och önskemål. Descom erbjuder även gemensam transport till och från kontoret varje dag med utgångspunkt ifrån Hyllie. Om ansökan Tjänsten har start i oktober. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Höglund 0736847323 / sara.hoglund@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10. Välkommen med din ansökan! Sökord Descom, Marketing Coordinator, Adobe Suite, Öresundsregionen, Arbeta i Danmark, Marknadskoordinator, Marknadsföring, Content, Editing, Marketing job, Dansktalande, Svensktalande, Marknadsförare
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Malmö
Publicerad : 09-12
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator till Descom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator till Descom

Marketing Coordinator till S:t Eriks i Göteborg
S:t Eriks startade 1888 och är i dag Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar och block i betong och natursten. Över tre sekel har vi byggt upp resurser, sortiment, kunskap och erfarenhet som ger våra kunder närmast obegränsade möjligheter. S:t Eriks med huvudkontor i Göteborg ägs av Accent Equity Partners och verkar över stora delar av Norden med ett 10-tal egna produktionsanläggningar. Idag arbetar runt 400 personer på S:t Eriks AB. Läs mer på www.steriks.se S:t Eriks är under stark tillväxt och behöver därför förstärka sin personalstyrka med en kreativ Marketing Coordinator. ARBETSUPPGIFTER Som Marketing Coordinator för S:T Eriks ansvarar du för att koordinera marknadsföringen för Professional och Retail där kunderna återfinns inom bygg, entrepranad, infrastruktur. Försäljningen sker antingen direkt eller via återförsäljare inom B2B och B2C. Tjänsten är både operativt som strategisk och du driver och utvecklar marknadsföringen för att stärka varumärke och optimera försäljningen. Du ingår i ett mindre team som består av 2 personer och du rapporterar till Divisionschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Koordinera marknadsföringen för olika kundsegment • Skapa kampanjer för Facebook, e-mailmarknadsföring och webbmarknadsföring • Producera marknadsmaterial för produktlanseringar, kampanjer, sälj/utbildningsmaterial • Ansvara för att koordinera och genomföra mässor och event • Utveckla marknadskommunikationen kopplat till målgrupp • Skriva text och skapa content • Ansvara för kanalspecifik kommunikation i digitala medier • Annonsering både offline som Online • Finna nya kreativa lösningar för att optimera försäljningen KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och minimum 3 års erfarenhet av såväl operativt som strategiskt marknadsarbete med dokumenterat goda resultat. Du är duktig på att kommunicera både via text och bild. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning och har i och detta en god förståelse för tjänstens komplexitet. Vidare har du goda kunskaper inom InDesign, Photoshop, e-mail-marknadsföring, digitala samt sociala medier. Det är meriterande om du har erfarenhet av e-commerce. Du har en god IT kompetens, samt uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. PERSONLIGT Som person är du driven, engagerad och resultatinriktad och du tycker precis som vi att det är engagemang och viljan att leverera det lilla extra för våra kunder och samarbetspartners som är avgörande i varje läge. Du är en kommunikativ lagspelare som även är nytänkande och kreativ samt att du vågar sticka ut från mängden. ANSÖKAN Vi samarbetar med Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsulter Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se , Emilia Persson på 0793-355674, emilia.persson@yourtalent.se Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
Företag: Your Talent AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-21
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator till S:t Eriks i Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator till S:t Eriks i Göteborg

Marketing Coordinator/IT Administrator
• Create, publish and manage our social media accounts, including Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube and Vimeo • Help manage and administer the website, by ensuring it has up to date and correct information as well as create blog and news posts regularly • Manage the security updates of the website • Conduct broken link checks and ensure the website is running at optimal performance • Have basic knowledge in SEO and helping with the updating of the website for SEO growth • Updating the design and on occasion functionality of the website • Also help the IT department and its suppliers to ensue everything is running at optimal performance • Monitor industry news and generate overviews and reports to the sales team each week • Work alongside the marketing manager to coordinate daily, weekly and monthly marketing activities • Research competitors and ensure we are constantly ahead in all aspects of online marketing • Helping the sales team organise incoming customer leads, and acting as an Inside Sales Assistant We are now looking for an energetic and enthusiastic person to join our marketing & IT departments. This person will work closely alongside the marketing manager, IT suppliers and sales staff. The successful candidate for this role should have some experience in digital marketing and programming, however a keen mindset and an extreme eagerness to learn is most important! • You have a Bachelor’s degree in Marketing or Programming. • You have some experience working with marketing, website or advertising • You have strong attention to detail • You have experience in PhP, MySQL, HTML development. • You have a willingness to learn • You are a team player that can work alongside others well • You are fluent in English, spoken and written • You are able to adapt well to a wide range of tasks Bonus skills: • Knowledge with Wordpress, Drupal, WooCommerce or Shopify • Good skills in SEO, linkbuilding, keyword research & keyword optimised content creation. • Knowledge with Google Analytics, Google Adwords & Google Tag Manager • Experience of using the Adobe suite, such as Photoshop, Illustrator and InDesign • Working with database and IT hardware. • Knowledge in different CMS systems • Written and spoken fluency in German, Spanish, Dutch or French FlexQube is a company that offers a unique and patented concept that is used to design and deliver robust, modular and flexible carts and racks. The company has manufacturing in Sweden and USA and distribution in North America and in Europe. On December 14, 2017, the company was listed on the Nasdaq First North in Sweden. FlexQube has some of the world’s largest manufacturers within automotive-, energy-, defense-, aerospace-, home appliances-, and construction machinery among their customers. Some examples are Volvo Cars, Autoliv, Dräxlmaier, Scania, Whirlpool, Eberspächer and Oshkosh. http://www.flexqube.com
Företag: Flexqube AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-24
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator/IT Administrator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator/IT Administrator

Marketing Coordinator till Descom i Ballerup
Vill du arbeta som marknadskoordinator med ansvar för att utveckla företagets verksamhet genom sociala medier? Lockas du av att arbeta på danska sidan men vill ha ett bekvämt sätt att pendla?  Företaget erbjuder transport från Hyllie direkt till arbetsplatsen!  Om tjänsten Som marknadskoordinator består ditt dagliga arbete av att producera och utveckla material till företagets marknadskampanjer, webshop och aktiviteter i danska och svenska sociala medier. Vidare ansvarar du för att följa upp och rapportera resultat av kampanjer och aktiviteter. Du kommer att skriva artiklar samt skapa innehåll till Descoms nyhetsbrev via Mailchimp. I din roll som marknadskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Producera och utveckla marknadskampanjer - Översätta danskt material till svenska - Skapa inlägg till sociala medier på svenska och danska - Uppföljning och rapportering av resultat ifrån kampanjer - Uppbyggnad av kunddatas i webCRM - Övriga back-office/administrativa uppgifter Om dig Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet av att producera marknadsmaterial. Din prestigelöshet, struktur och kommunikativa förmåga ger dig goda förutsättningar att driva marknadsföringen på Descom utifrån deras värderingar på ett en professionell sätt. Vidare kommer din resultatinriktade personlighet, ditt engagemang och självgående arbetssätt få dig att trivas i arbetsgruppen. Vi förväntar oss att du är en lagspelare som brinner för att hitta nya kreativa sätt att driva arbetet för företaget framåt. Descom AB är ett företag i utveckling och med din entreprenörsanda, vinnarvilja och ditt positiva förhållningssätt finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter! Viktigt för tjänsten är: - Flytande på danska och svenska i tal och skrift - Kunskaper i Office-paketet, Adobe, Google analytics, Mailchimp och C5. - Körkort B Om Descom Descom samlar alla inköp till kontoret under ett tak och erbjuder kundanpassade lösningar inom toner, copy/print, kontorsförbrukning, ergonomi samt ett brett utbud av IT-lösningar. Vårt koncept er enkelt. Vi handlar inte bara med våra kunder, vi skapar relationer och hjälper dem med allt från det lilla till helhetslösningar. Personlig service är något vi värdesätter högt. Om anställningen Descom har i den här rekryteringen valt att samarbeta med Adecco men tjänsten du erbjuds kommer vara direkt hos företaget. Du kommer att erbjudas ett danskt arbetsgivaravtal. Descom erbjuder även gemensam transport till och från kontoret varje dag med utgångspunkt ifrån Hyllie. Om ansökan Tjänsten har start i oktober. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Höglund 0736847323 / sara.hoglund@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10. Välkommen med din ansökan! Sökord Descom, Marketing Coordinator, Adobe Suite, Öresundsregionen, Arbeta i Danmark, Marknadskoordinator, Marknadsföring, Content, Editing, Marketing job, Dansktalande, Svensktalande, Marknadsförare
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Malmö
Publicerad : 10-01
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator till Descom i Ballerup jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator till Descom i Ballerup

Partner Marketing Coordinator till Visma
Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 800 000 nordeuropeiska kunder använder idag Vismas produkter och tjänster. Koncernen har ca 8 500 anställda och hade 2017 en omsättning på 9 146 miljoner norska kronor. Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/. Behärskar du hela inbound-processen? Älskar du att resa och träffa människor? Vill du arbeta med flera bolag men för ett stabilt it-bolag i tillväxt där du verkligen gör skillnad? I så fall vill vi träffa dig. Om rollen På Visma har vi ett tätt samarbete med våra partnerföretag som säljer, implementerar och supporterar flertalet av våra marknadsledande affärssystem. För att göra ett bra samarbete ännu bättre kommer vi, med start i 2019, även att stötta våra partner i deras marknadsföring och leadsgenerering. Som Partner Marketing Coordinator utvecklar, stöttar och genomför du marknadsaktiviteter för och tillsammans med våra partner, med syfte att generera och kvalificera leads. Du är partners primära kontakt i detta med stora möjligheter att påverka deras framgång. De vanligaste arbetsuppgifterna är: Planera, utföra, mäta och rapportera marknadsaktiviteter tillsammans med Vismas partnerföretag Uppdatera partners webbplatser för att säkerställa att nyttan av Vismas erbjudande presenteras och syns på ett bra och tydligt sätt. Stötta partner i att blogga, samt även skriva egna inlägg. Skriva och sätta samman e-postutskick Skriva och publicera inlägg i sociala medier Planera, hantera och projektleda evenemang som exempelvis webbinars och frukostföreläsningar för partners räkning. Tjänsten är på heltid. Du kommer att sitta på plats hos ett antal av våra partner runt om i Sverige tre till fyra dagar i veckan och hjälpa dem med hela inbound-processen. Till din hjälp har du ditt “hemmateam” - en marknadsavdelning fylld av experter som är redo att bistå dig.  Vi sitter i fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm. I teamet Marketing Excellence älskar vi att ha kul på jobbet och vi hoppas att du kan vara med och bidra. Vi ser fram emot att tillsammans utveckla våra partners digitala kommunikation så att de och vi når våra tillväxtmål. Vad erbjuder vi dig? Hos oss kliver du direkt in i en spännande förändringsresa som medför möjligheter att självständigt påverka processer, rutiner och arbetssätt. På Visma Software blir du en del av ett kompetent och jordnära gäng kollegor med varierad bakgrund. Hos oss får varje medarbetare utrymme att initiera nya lösningar och vara delaktig i bolagets utveckling. Vi verkar i en snabbrörlig bransch och är ständigt på tårna för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att ligga steget före våra konkurrenter. Här förväntar vi oss att även du vill och triggas av att driva innovation i vår affär. Visma är en starkt växande och lönsam IT-koncern - för rätt person med rätt drivkraft finns därmed stora framtida karriärmöjligheter. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner. Vi erbjuder bland annat: Sex veckors semester Ett stabilt försäkringsskydd och privat sjukvårdsförsäkring Tjänstepension (ITP1) Extra ersättning vid föräldraledighet Friskvårdsbidrag Tillgång till både intern och extern kompetensutveckling Löpande roliga sociala aktiviteter såsom kickoffer, inspirationsföreläsningar, nätverkande med nationella och internationella kollegor med liknande arbetsuppgifter som du. Vem söker vi? För att lyckas i den här rollen bör du vara driven och ha lätt för att engagera. Du behöver ha några års erfarenhet av att jobba med digital kommunikation samt erfarenhet av att både skriva och publicera. Svenska och engelska som språk hanterar du obehindrat. Ansökan Du söker tjänsten genom att bifoga CV på svenska via länken nedan. Personligt brev är frivilligt.  Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervju löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 9 november 2018. Om Visma Software AB Vi är ett bolag inom den framgångsrika Vismakoncernen. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vi erbjuder affärssystemen Visma Business, Visma Control, Visma PX, Visma.net, Visma TransPA och Visma Severa. Vi är totalt cirka 140 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Munkedal. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Om Vismakoncernen Visma är en av Nordens snabbast växande IT-koncerner. Vårt främsta mål är att göra våra kunder mer effektiva. Genom marknadsledande mjukvara och IT-konsulttjänster digitaliserar och automatiserar vi affärsprocesser för 800.000 företagskunder. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande. På Visma är vi stolta över alla våra duktiga och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar – Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.
Företag: Visma Software AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-14
Sök fler jobb liknande: lediga Partner Marketing Coordinator till Visma jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Partner Marketing Coordinator till Visma

Marketing Coordinator till Eden
DINA ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en marketing coordinator till vårt team i Malmö,och tjänsten är på50%. I rollen som marketing coordinator hos Eden Springs kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av: - Översätta färdigskapat material - Implementera färdigt material i CMS-systemet Drupal - Uppdatera hemsida med nya produkter, kampanjer och företagsnyheter - Översätta och implementera nya verktyg på hemsidan - Nära och kontinuerlig kontakt med säljteamet för att samla information om kampanjer, produkter, etc. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta med arbetsuppgifter som kräver noggrannhet och känsla för detaljer.Eden Springs Scandinavia har det enda Co2 kompenserande och certifierade kontoret i Sverige och miljömedvetenhet är därmed mycket viktigt. Tjänsten är på halvtid 50% och arbetstiderna är förlagda till dagtid. Det är viktigt att du är tillgänglig att arbeta måndagar, tisdagar och onsdagar. Tjänsten ska tillsättas omgående. DIN PROFIL Vi söker dig som är har en relevant utbildning inom marknad eller motsvarande. Du bör även ha erfarenhet av att haarbetat i en liknande roll sedan tidigare. Du skall ha goda kunskaperi Photoshop och Illustrator så att du kan arbeta självgående i dessa program. Du är förhoppningsvis en person som gillar att arbeta självständigt men samtidigt är du social och trivs med att koordinera arbetet mellan huvudkontorer, kunder och internet. Det är viktigt att du tydligt kan upptäckavilka arbetsuppgiftersom behöver prioriteras och vi tror att när du är på plats, då blir saker gjorda!Vi tror dessutom att du är en resultatinriktad person som inte bara trivs, utan dessutom frodas, när duarbetari ett högt tempo. Du har förmodligen en god känsla för detaljer och du är orädd när det kommer till att ta egna initiativ. Det är viktigt att du är bekväm med det engelska språket, vilket är Eden Springs koncernspråk. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhetavCMS-systemet Drupal. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Studentwork men du kommer anställas direkt av Eden Springs. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! VÄNLIGEN SKICKA IN DITT CV PÅ ENGELSKA! OM STUDENTWORK Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun. Mer informasjon
Företag: Eden Springs Scandinavia AB
Ort: Malmö
Publicerad : 10-23
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator till Eden jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator till Eden

Marketing Coordinator
Would you like to work with marketing in a pioneering and growing business in the Tetra Pak Group? Tetra Recart is a unique organisation in Tetra Pak dedicated to canned food package alternative. As a consequence, this Central Business Unit has responsibility over the Strategy, Commercial plans, Product management and Product Deployment plans. As a Marketing Coordinator, you will drive and manage marketing activities. You will have direct contact with other Tetra Pak Companies, analysing data and create reports. As a part of this role you will also support the Marketing Director and the team with administration. The position will be based in Lund, Sweden Main responsibilities -Web mastering our Intranet Marketing Toolbox -Monitor & update latest launches around the world -Interface to Communication department to review all communication exposures related to launches -Monitor brand sales performances to update our monthly marketing dashboard -Capture retail latest trends and intelligence with focus on e-retail -Handle samples stock and sampling dispatch -Support with administration to the Marketing Director and to the team -Take care of department meeting agenda, action plans and administration Qualifications You are an ambitious, flexible and driven person, able to deliver results with a high pace; comfortable with thinking ahead and making your own decisions. You are a real team player and truly service minded. Your strong communication skills combined with your interpersonal capabilities enable you to easily interact cross borders. We think that you have a master's degree in business administration with a marketing orientation with 3 years' work experience within the field. If you also have experience in FMCG (Fast Moving Consumer Goods) it will be considered a merit. A very good command of English, both written and oral is required. Please submit your application in English online at www.tetrapak.com no later than November 9th, 2018. For further information about the position, please contact Thierry Gihan at +46 46 36 5020 For trade union information please contact Unionen/Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 or Sveriges Ingenjörer/Jaana Mathisson at +46 46 36 5226 For information about your application, please contact recruiter Christina Borin at +46 46 36 5434
Företag: Tetra Pak
Ort: Lund
Publicerad : 10-26
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator

Marketing Coordinator till Eden
DINA ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en marketing coordinator till vårt team i Malmö,och tjänsten är på50%. I rollen som marketing coordinator hos Eden Springs kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av: - Översätta färdigskapat material - Implementera färdigt material i CMS-systemet Drupal - Uppdatera hemsida med nya produkter, kampanjer och företagsnyheter - Översätta och implementera nya verktyg på hemsidan - Nära och kontinuerlig kontakt med säljteamet för att samla information om kampanjer, produkter, etc. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta med arbetsuppgifter som kräver noggrannhet och känsla för detaljer.Eden Springs Scandinavia har det enda Co2 kompenserande och certifierade kontoret i Sverige och miljömedvetenhet är därmed mycket viktigt. Tjänsten är på halvtid 50% och arbetstiderna är förlagda till dagtid. Det är viktigt att du är tillgänglig att arbeta måndagar, tisdagar och onsdagar. Tjänsten ska tillsättas omgående. DIN PROFIL Vi söker dig som är har en relevant utbildning inom marknad eller motsvarande. Du bör även ha erfarenhet av att haarbetat i en liknande roll sedan tidigare. Du skall ha goda kunskaperi Photoshop och Illustrator så att du kan arbeta självgående i dessa program. Du är förhoppningsvis en person som gillar att arbeta självständigt men samtidigt är du social och trivs med att koordinera arbetet mellan huvudkontorer, kunder och internet. Det är viktigt att du tydligt kan upptäckavilka arbetsuppgiftersom behöver prioriteras och vi tror att när du är på plats, då blir saker gjorda!Vi tror dessutom att du är en resultatinriktad person som inte bara trivs, utan dessutom frodas, när duarbetari ett högt tempo. Du har förmodligen en god känsla för detaljer och du är orädd när det kommer till att ta egna initiativ. Det är viktigt att du är bekväm med det engelska språket, vilket är Eden Springs koncernspråk. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhetavCMS-systemet Drupal. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Studentwork men du kommer anställas direkt av Eden Springs. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! VÄNLIGEN SKICKA IN DITT CV PÅ ENGELSKA! OM STUDENTWORK Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun. Mer informasjon
Företag: Eden Springs Scandinavia AB
Ort: Malmö
Publicerad : 10-30
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator till Eden jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator till Eden

Marketing Coordinator till Eden
DINA ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en marketing coordinator till vårt team i Malmö,och tjänsten är på50%. I rollen som marketing coordinator hos Eden Springs kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av: - Översätta färdigskapat material - Implementera färdigt material i CMS-systemet Drupal - Uppdatera hemsida med nya produkter, kampanjer och företagsnyheter - Översätta och implementera nya verktyg på hemsidan - Nära och kontinuerlig kontakt med säljteamet för att samla information om kampanjer, produkter, etc. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta med arbetsuppgifter som kräver noggrannhet och känsla för detaljer.Eden Springs Scandinavia har det enda Co2 kompenserande och certifierade kontoret i Sverige och miljömedvetenhet är därmed mycket viktigt. Tjänsten är på halvtid 50% och arbetstiderna är förlagda till dagtid. Det är viktigt att du är tillgänglig att arbeta måndagar, tisdagar och onsdagar. Tjänsten ska tillsättas omgående. DIN PROFIL Vi söker dig som är har en relevant utbildning inom marknad eller motsvarande. Du bör även ha erfarenhet av att haarbetat i en liknande roll sedan tidigare. Du skall ha goda kunskaperi Photoshop och Illustrator så att du kan arbeta självgående i dessa program. Du är förhoppningsvis en person som gillar att arbeta självständigt men samtidigt är du social och trivs med att koordinera arbetet mellan huvudkontorer, kunder och internet. Det är viktigt att du tydligt kan upptäckavilka arbetsuppgiftersom behöver prioriteras och vi tror att när du är på plats, då blir saker gjorda!Vi tror dessutom att du är en resultatinriktad person som inte bara trivs, utan dessutom frodas, när duarbetari ett högt tempo. Du har förmodligen en god känsla för detaljer och du är orädd när det kommer till att ta egna initiativ. Det är viktigt att du är bekväm med det engelska språket, vilket är Eden Springs koncernspråk. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhetavCMS-systemet Drupal. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Studentwork men du kommer anställas direkt av Eden Springs. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! VÄNLIGEN SKICKA IN DITT CV PÅ ENGELSKA! OM STUDENTWORK Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun. Mer informasjon
Företag: Eden Springs Scandinavia AB
Ort: Malmö
Publicerad : 11-06
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator till Eden jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator till Eden

Marketing Coordinator
• Create, publish and manage our social media accounts, including Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube and Vimeo • Update our marketing materials using Photoshop, InDesign & Premiere Pro • Help manage and administer the website, by ensuring it has up to date and correct information as well as create blog and news posts regularly • Conduct broken link checks and ensure the website is running at optimal performance • Have basic knowledge in SEO and helping with the updating of the website for SEO growth • Updating the design and on occasion functionality of the website • Monitor industry news and generate overviews and reports to the sales team each week • Work alongside the marketing manager to coordinate daily, weekly and monthly marketing activities • Research competitors and ensure we are constantly ahead in all aspects of online marketing • Helping the sales team organise incoming customer leads, and acting as an Inside Sales Assistant • You have a Bachelor’s degree in Marketing • You have experience & can work in Photoshop, InDesign & Premiere Pro • You have some experience working with marketing, website or advertising • You have strong attention to detail • You have a willingness to learn • You are a team player that can work alongside others well • You are fluent in English, spoken and written • You are able to adapt well to a wide range of tasks Bonus Skills: • Knowledge with Wordpress, Drupal, WooCommerce or Shopify • Good skills in SEO, linkbuilding, keyword research and keyword optimised content creation • Knowledge with Google Analytics, Google Adwords & Google Tag Manager • Knowledge in different CMS systems • Written and spoken fluency in German, Spanish, Dutch or French FlexQube is a company that offers a unique and patented concept that is used to design and deliver robust, modular and flexible carts and racks. The company has manufacturing in Sweden and USA and distribution in North America and in Europe. On December 14, 2017, the company was listed on the Nasdaq First North in Sweden. FlexQube has some of the world's largest manufacturers within automotive-, energy-, defense-, aerospace-, home appliances-, and construction machinery among their customers. Some examples are Volvo Cars, Autoliv, Dräxlmaier, Scania, Whirlpool, Eberspächer and Oshkosh
Företag: Flexqube AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 11-14
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator

Global Marketing Coordinator till Osstell
Osstell is the global leader in implant stability measurement and osseointegration progress monitoring. Osstell was formed in 1999 to commercialize an invention using Resonance Frequency Analysis (RFA) to determine the clinical status of a dental implant. Osstell’s proprietary and patented technology helps its customers, dentists around the world, to make dental implant treatments safer, and to increase patient confidence and comfort, by measuring the stability of implants objectively and non-invasively using the ISQ scale (Implant Stability Quotient). More than 900 scientific publications confirm the benefits of the technology, its clinical value, and the use of the ISQ scale for dentists in their daily practices. Osstell is headquartered in Gothenburg, Sweden – the birthplace of dental implants. The office is located in the heart of Gothenburg, close to the central station. Since February 2018, Osstell is part of the W&H Group. www.osstell.com Overview As the global marketing coordinator for Osstell, you’ll develop and implement marketing activities, create material that build an engaged audience. Your goal will be to help expand Osstell’s global reach – helping clinicians around the world to improve patients’ comfort and confidence. Responsibilities • Develop and produce marketing material (including design). • Coordinate events & tradeshows, handle exhibition material, handle promotion around events (including online). • Project leader for product related materials (labels, packaging, quick guides, FAQ). • Develop and produce user manuals. • Book and create ads (print & online). • Graphic design (website, blog, ads, etc). • Customer relationship (live chat, lead generation) Requirements • Experience: at least 5 years in a similar role with comparable goals and responsibilities. • Education: Bachelor’s degree in Marketing, Communications, or a similar field, preferred. • Skills: Graphic design (offline and online), being able to present the message in a clear, concise, and compelling way. • Characteristics: You will be part of a small but highly engaged team, so you should be autonomous, enjoy taking and driving initiatives with a hands-on mentality. • Experience within e-commerce, website functionality development (such as chat bots), experience of exhibiting at congresses and/or providing sales support is a bonus. • Skilled in English Why Osstell? • International work environment • Strategy for growth on a global market • Working in a professional team supported by world leading partners • Small company advantages, supported and owned by the W&H Group. Application If you have any questions or want to hear more about the position please contact recruitment consultant Anna Petersson at anna.petersson@pspartner.se or 0761717645. We're looking forward to your application!
Företag: PS Partner
Ort: Göteborg
Publicerad : 11-21
Sök fler jobb liknande: lediga Global Marketing Coordinator till Osstell jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Global Marketing Coordinator till Osstell

Influencer Marketing Coordinator till RevolutionRace
Tror du också på idén om marknadsföring via influencers och är en talang inom sociala medier? Då har du kommit rätt. Därtill får du stor möjlighet att påverka din roll hos ett modernt, prisbelönat och växande e-handelsföretag i framkant. Bli en del av RevolutionRace! Om vår kund Prisbelönta och snabbväxande e-handelsföretaget RevolutionRace tillverkar och säljer prisvärda multifunktionella friluftskläder i grym kvalitet under eget varumärke. Med fokus på såväl funktion som design skapar RevolutionRace ett unikt koncept. Kläderna är skapade för att klara tuffa påfrestningar, även under riktigt svåra förhållanden. RevolutionRace startade 2013 under namnet Fritidsfabriken och har gjort en fantastisk tillväxtresa och säljer idag till 20 länder per månad med en planerad fortsatt expansion. Idag omsätter de över 200 MSEK och sysselsätter ca 30 medarbetare samt flyttar snart in i luftiga, fräscha lokaler mitt i centrala Borås. Läs mer om RevolutionRace på www.revolutionrace.se På RevolutionRace är ingen dag den andra lik och teamandan är stor - en platt organisation med högt driv och siktet inställt mot nya mål. I takt med detta finns nu ett behov av en Influencer Marketing Coordinator! Dina arbetsuppgifter Som Influencer Marketing Coordinator hos oss får du i allra högsta grad promota och bygga varumärket RevolutionRace genom att utveckla samarbetet med våra influencers. Du arbetar både med att knyta nya kontakter och utveckla befintliga, i syfte att skapa RevolutionRace-ambassadörer. Vi arbetar bland annat med namn som Bingo Rimér, Martin Melin och Sofia Wistam, där du blir kontaktperson både mot befintliga och potentiella influencers. Du agerar även kontaktperson gentemot vår partner Beatly, som aktivt arbetar med att kontinuerligt utveckla vårt influencernätverk. Du utvecklar och ansvarar för våra organiska Facebook- och Instagramkanaler där vi har ett stort fokus på att skapa ett inspirerande och genuint innehåll som till stor del baseras på inlägg från våra influencersamarbeten. Arbetet innebär även analys, uppföljning och utvärdering av olika kanaler och inlägg. Du säkerställer vad som driver intresse för vårt varumärke kopplat till RevolutionRace målgrupp, där du bidrar med nya tankar och idéer samt har stenkoll på vad som händer inom influencerbaserad marknadsföring. Din profil Är du en nätverkande talang som motiveras starkt av kombinationen sociala medier och influencersamarbeten? Vi söker dig som har intresse och vana av att arbeta med sociala medier i syfte att utveckla varumärket RevolutionRace, men även att analysera, rikta och öka våra organiska trafikflöden. Du har en god social kompetens tillsammans med en mycket god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet av samarbete med influencers och kunskaper inom SEO ser vi det som pluspoäng. Utöver stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi dig en plats hos ett välmående och snabbväxande företag, med en genuin gemenskap, delaktighet och flexibilitet. RevolutionRace vill behålla startup-andan och sin prestigelöshet samtidigt som de satsar mot miljarden. Vill du vara med mot målet? Låter tjänsten intressant? Om oss Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Företag: Effektiv Borås
Ort: Borås
Publicerad : 11-27
Sök fler jobb liknande: lediga Influencer Marketing Coordinator till RevolutionRace jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Influencer Marketing Coordinator till RevolutionRace

Sales and Marketing Coordinator, Safehotels
Safehotels is the world's leading company for independent hotel safety and security certification. Our certified hotels are found in over 160 city destinations in more than 60 countries. We are recognized by hotel and travel industry associations, UNISDR and insurance companies. We are now experiencing strong growth and are therefore looking to expand our team with a Sales and Marketing Coordinator.  Job description  As our Sales and Marketing Coordinator, you will become an important addition to our office in Gothenburg or Stockholm. For the right candidate we do not see geography as a limiting factor.  This role entails working with a wide range of different assignments within the sales and marketing area. You will be responsible for our Communication and PR plan and your tasks will include producing reports on an annual basis regarding our sales and marketing activities, as well as monthly debriefs. Other assignments  include writing press releases, marketing literature, industry publications as well as contract documents.  You will be the point of contact with our PR firm, assuming responsibility for coordinating PR and marketing activities. Sales meetings and customer service will be a part of this role, which you execute with the highest quality in mind. You will also participate in planning trade shows and events. As our Sales and Marketing Coordinator, you will be in charge of updating our website and social media platforms. This includes developing our current social media strategy so that the content stays up to date, dynamic and serves a marketing purpose.  On the client side, you will also have some contact with the hotels, helping in answering different qualified questions as well as following up leads to new business opportunities. For the right candidate, there is an opportunity to grow this role into a more senior position as the organization expands and matures. You report to the COO.  Your profile  You are a result driven individual who recognizes that building strong relationships is key, both internally and externally, with partners and clients. You are a natural communicator, both verbally and in writing, you think strategically, are open-minded, flexible and curious. You pride yourself on being professional, take direction well and are very service minded. You have your ear to the ground, are not driven by prestige, always ready to question a set direction if market intel offers new information. You are a team-player who thrives on delivering your part of the whole, but are equally comfortable working efficiently on your own. You are motivated by the opportunity to express and execute new ideas on how we can develop our sales and marketing strategy.  To be successful in the role we think you have/are:  *At least 5 years’ experience from a similar role *A minimum of 5 years’ experience from the hospitality industry  *Native speaker of English or at an equal level, with excellent communication skills  *Minimum Bachelor’s degree within a relevant area *Excellent skill in MS Office, InDesign and other publishing tools The application The last date to send in your application is January the 27 th   2019. This is a full-time position. We strive for even gender distribution in our organization and are therefore encouraging female applicants to apply for this position. Safehotels is collaborating with HR On Demand in this recruitment process. If you have any questions, please contact Ida Edvardsson on 073-345 51 51 or by email at  ida.edvardsson@hrondemand.se .
Företag: Safehotels Alliance AB
Ort: Ospecificerad arbetsort
Publicerad : 12-22
Sök fler jobb liknande: lediga Sales and Marketing Coordinator, Safehotels jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sales and Marketing Coordinator, Safehotels

European Digital Marketing Coordinator to Grundéns
Our story started at the beginning of the 20th century, when Carl Grundén, the son of a fisherman, grew tired of the unforgiving weather on the west coast of Sweden. He decided to make something for all the people with passion for fishing, and started manufacturing water repellent garments to withstand the forces of nature – keeping all men and women warm, dry and safe when doing what they love. Fishing is so much more than putting food on the table. It’s about the respect for nature and its elements, the thrill of the catch, as well as the greater journey and the stories you bring back. Today, we enable fishermen, both professional as well as recreational, to face any given condition on waters across the globe. We all share the love for fishing and tales from the untamable sea. That’s why we carry on the tradition to develop products you can trust. We are fishing. Vi söker nu dig som vill kombinera ditt stora fiske- och outdoor-intresse med dina professionella erfarenheter inom marknadsföring och din känsla för varumärkesbyggande. Tillsammans ska vi fortsätta att öka Grundéns närvaro på webben och i social media i Europa. HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER • Skapa kampanjer i syfte att öka trafik online och på webben samt locka fler följare på social media. • Vara en del av och genomföra PR-relaterade aktiviteter. • Aktivt ansvara för våra Fiskeambassadörer i Europa. • Ansvara för mässor, event och assistera vid konferenser. • Ansvara för framtagning av POS-material och kampanjmaterial. • Redaktionellt arbete på hemsida och sociala medier. • Du förväntas kunna driva och ansvara för egna projekt och delta i andras. UTBILDNING/ERFARENHET Vi söker dig som mer eller mindre lever och andas fiske och uteliv och jobbar med marknadsföring. För att fungera bra i den här rollen tror vi att du behöver eftergymnasial utbildning, några arbetsår inom consumer marketing samt god kunskap om web, social media och gärna Adobe Suite. I arbetet ingår omfattande internationella kontakter, varför det är ett krav att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Du ingår i det globala marknadsteamet och rapporterar till CMO (Chief Marketing Officer) och GM Europa - Tillträde omgående enligt överenskommelse. - Placering Borås. KONTAKT/ANSÖKAN? Vill du ha mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Emil Nilsson på Infinity, vilka vi samarbetar med i denna rekrytering, Mail; emil.nilsson@infinityhr.se Sista ansökningsdag är fredag 1 februari, urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Företag: Infinity Human Resources Sweden AB
Ort: Borås
Publicerad : 01-02
Sök fler jobb liknande: lediga European Digital Marketing Coordinator to Grundéns jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: European Digital Marketing Coordinator to Grundéns

Junior Marketing Coordinator till Europas snabbast växande e-handelsföretag
Vill du arbeta i ett av Europas snabbast växande företag? Trivs du i en koordinerande roll inom marknad med inriktning mot e-handel? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi söker just nu en Junior Marknadskoordinator som vill vara med och utveckla ett nytt, snabbt växande och kreativt företag inom bilbranschen. Varför Auto1 Group? Vi är Europas största och snabbast växande marknadsplats för begagnade bilar, med närvaro på 30 marknader och med fler än 4000 anställda globalt. På vår unika e-handelsplattform har vi tusentals bilar och når därmed flera miljoner kunder världen över. Vi erbjuder våra kunder en öppen och säker försäljningsprocess av begagnade bilar. Vi expanderar världen över och nu kan du vara med på en spännande resa när vi växer på den nordiska marknaden! Arbetsuppgifter Som Marknadskoordinator hos oss ansvarar du för att koordinera och driva lokala marknadsaktiviteter för våra varumärken inom Auto1 Group, som i dagsläget innefattar Auto1.com, ViKöperDinBil.se och Vikoberallebilar.dk. Du kommer till stor del jobba självständigt och därmed äga och ansvara för dina arbetsuppgifter inom ditt område. Detta innebär bland annat arbetsuppgifter som att: - Utforma och driva lokala marknadsaktiviteter i Sverige och Danmark i samarbete med Group marketing. - Uppdatera hemsidor och säkerställa att innehållet är sökordsoptimerat och lätt att förstå. - Skapa marknadsföringsmaterial för Employer Branding och intern kommunikation. - Agera kontaktperson gentemot vårt moderbolag gällande alla typer av markandsförfrågningar och gemensamma projekt. Profil Vi tror att du som söker har en kandidat eller yrkesexamen inom marknadsföring eller liknande med ett intresse för entreprenörskap eller E-handel. Vi ser gärna att du har något års erfarenhet från en likande roll. Då du i den här rollen kommer ha flera kontaktytor både internt & externt, sätter vi stort värde på dina personliga egenskaper där det faller sig naturligt att du är en engagerad, intresserad och social person. Vidare är du van att alltid tänka affärsmässigt och är bra på att prioritera och hantera många parallellt löpande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Office-paketet och har tidigare arbetat i CRM system. Självklart är du flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Har du kunskap i Photoshop, InDesign eller liknande program är detta mycket meriterande. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar i en självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande e-handel- och fordonsföretag. Miljön är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier, korta beslutsvägar och stora utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du ska må bra och trivas hos oss på Auto1 Group så därav erbjuder vi dig bland annat friskvårdsbidrag och andra personalaktiviteter. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Kontakt Beatrice Lönnqvist Head of HR Scandinavia 0708604691
Företag: Vkdb Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-04
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Marketing Coordinator till Europas snabbast växande e-handelsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Marketing Coordinator till Europas snabbast växande e-handelsföretag


Sök lediga jobb Marketing Coordinator

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se