Miljöinspektör enskilt avlopp 2017 03 12 2017 jobb - lediga jobb

Miljöinspektör enskilt avlopp 2017 03 12 2017 jobb Miljöinspektör enskilt avlopp 2017 03 12 2017 jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Miljöinspektör enskilt avlopp 2017 03 12 2017. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Miljöinspektör enskilt avlopp 2017 03 12 2017. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Dansktalande Credit Controller- Stockholm

  2. Senior Analyst till internationellt distributionsföretag- Stockholm

  3. Norsktalande Credit Controller- Stockholm

  4. Växeltelefonist till bilföretag- Solna

  5. Avdelningschef för utveckling- Stockholm

  6. Bespisningsbiträde/Skolmåltidsbiträde- Järfälla

  7. Receptionist- och Kassaansvarig till Mercedes Benz Försäljning, Akalla- Stockholm

  8. Deltid Ekonomiassistent- Stockholm

  9. Senior jurist - bankrätt betaltjänster- Stockholm

  10. Chef Terminaloptimering till Stockholm Arlanda Airport- Sigtuna


Mer beskrivning

Dansktalande Credit Controller
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Credit Controller kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du samarbetar med en mindre grupp av kollegor i samma roll som du. Du har eget ansvar för den danska kreditverksamheten inom företaget och har mycket kontakt med kollegor i Danmark. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Upplägg av nya kunder - Övervaka och granska kundkonton, stämma av förseningar och skicka påminnelser - Bokföra inbetalningar & utbetalningar till kund - Räntefakturera - Beräkna kassarabatter - Ta emot inkommande samtal och mail (internt och externt) - Kontrollera och bedöma stoppade order - Kontoavstämning och månadsrapportering I din roll kommer du även att ha direktkontakt med kunder och daglig kontakt med den interna säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag som satsar mycket på sin personal och värnar om individens trivsel på arbetsplatsen. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet och minst 2 års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. Du talar och skriver obehindrad danska och har ett genuint intresse för siffror. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt en god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP, men det är inte ett krav. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du är organiserad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att samarbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor i teamet. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. I din roll som Credit Controller kommer du ha mycket kontakt med kunder och leverantörer, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Du har en hög integritet och är inte rädd för att uttrycka din åsikt och står på dig i situationer då det krävs. Att ta eget ansvar och se betydelsen av din roll på företaget är viktigt för vår kund. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Controller, ekonom, ekonomiassistent,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Credit Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Credit Controller

Senior Analyst till internationellt distributionsföretag
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Senior Analyst kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du ansvarar för stora kunder och samarbeta med företagets nordiska team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Samarbete med övriga organisationen utveckla kreditarbete inom företagskreditavdelning - Verka för en sund kreditgivning till företags kunder - Förhandla med kunder om olika säkerhets alternative - Analysera, bedöma och godkänna kreditlimiter - Öppna nya kundkonton och upprätthålla kundinformation - Stödja försäljning genom att delta i möten - Utföra rapporter, rapportering - Kredit analysera & åtgärda vid orderstopp - Att genomföra regelbunden uppföljning och kreditbevakning påföretagets kunder. enligt företagets policy Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom din roll och få eget ansvar för ett par länder i den nordiska koncernen där du får ansvara för stora kundföretag. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet från att ha arbetat med redovisning, riskanalys och kreditbedömningar av mellanstora och stora företag. Du har en god Förståelse för kundernas årsredovisning, koncernbokslut. Du har kunskaper i SAP eller liknande ekonomisystem, god vana i Excel. Då du kommer att ha mycket kontakt med de nordiska kontoren är det meriterande om du har kunskaper inom det norska och danska språket. Koncernsspråk är engelska. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt där du får ta mycket ansvar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta på och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmåga att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en hög integritet där du har en vana att ta svåra beslut och kan arbeta i grupp. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö. I din roll som Senior Analyst kommer du ha mycket kontakt med kunder, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett stort internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Analytiker, Analyst, redovisningsekonom, financial analyst,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Analyst till internationellt distributionsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Analyst till internationellt distributionsföretag

Norsktalande Credit Controller
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Credit Controller kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du samarbetar med en mindre grupp av kollegor i samma roll som du. Du har eget ansvar för den norska kreditverksamheten inom företaget och har mycket kontakt med kollegor i Norge. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Upplägg av nya kunder - Övervaka och granska kundkonton, stämma av förseningar och skicka påminnelser - Bokföra inbetalningar & utbetalningar till kund - Räntefakturera - Beräkna kassarabatter - Ta emot inkommande samtal och mail (internt och externt) - Kontrollera och bedöma stoppade order - Kontoavstämning och månadsrapportering I din roll kommer du även att ha direktkontakt med kunder och daglig kontakt med den interna säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag som satsar mycket på sin personal och värnar om individens trivsel på arbetsplatsen. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet och minst 2 års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. Du talar och skriver obehindrad norska och har ett genuint intresse för siffror. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt en god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP, men det är inte ett krav. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du är organiserad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att samarbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor i teamet. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. I din roll som Credit Controller kommer du ha mycket kontakt med kunder och leverantörer, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Du har en hög integritet och är inte rädd för att uttrycka din åsikt och står på dig i situationer då det krävs. Att ta eget ansvar och se betydelsen av din roll på företaget är viktigt för vår kund. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Controller, ekonomiassistent, ekonom,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Norsktalande Credit Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norsktalande Credit Controller

Växeltelefonist till bilföretag
Kontorsfixarna Skandinavien AB Om tjänsten Har du erfarenhet av service och är nyfiken på bilbranschen? Vi söker nu för kunds räkning en trevlig telefonist på heltid till ett bilföretag med kontor i Solna. Arbetsuppgifter Som växeltelefonist tillhör du ett glatt team på ca 6 personer som tillsammans utgör den första viktiga kontakten med företagets kunder. Framförallt ansvarar du för att svara och koppla vidare samtal till respektive avdelning samt hantera enklare kundärenden. Öppettider för växeln är 7:00–18:00 vardagar och 11.00–15.00 lördagar. Du arbetar enligt ett rotationsschema med 8 timmars arbetsdag samt var sjätte lördag. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av service och gillar att prata i telefon. Det är en fördel om du har ett intresse för bilbranschen och då arbetet sker från en av företagets bilhallar är det bra om du trivs i den miljön. Många inkommande samtal är från internationella kunder så goda kunskaper i engelska en förutsättning för att lyckas i denna roll. Övrigt Uppdraget är tillsvidare och innebär att du får en anställning hos oss på Kontorsfixarna men arbetar ute hos kund i Solna. Tjänsten startar i augusti och urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Kontorsfixarna Stockholm AB
Ort: Solna
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Växeltelefonist till bilföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Växeltelefonist till bilföretag

Avdelningschef för utveckling
Världskulturmuseerna heter formellt Statens museer för Världskultur. Myndigheten driver Världskulturmuseet i Göteborg och Etnografiska museet, Östasiatiska museet och Medelhavsmuseet samt tillfällig utställningsverksamhet i Bergrummet på Skeppsholmen i Stockholm. Idag arbetar cirka 130 medarbetare utifrån det primära regeringsuppdraget som är att visa och levandegöra världens kulturer samt att tillgängliggöra och utveckla kunskap om omfattande föremålssamlingar. Läs vidare på www.varldskultmuseerna.se ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef för utveckling har du ett övergripande ansvar för myndighetens utvecklingsprojekt, fastigheter- och säkerhetsfrågor. Målsättningen är att museerna ska nå uppsatta mål. Fokus ligger på att utveckla museernas inomhus- och utomhusmiljöer så de stödjer och förstärker verksamheten samt besökarnas upplevelser. Myndigheten Statens Museer för Världskultur bildades 1999 och är organiserad i en matrismodell, och bedrivs till stor del i projektform. Av myndighetens fastigheter är två ändamålsenliga museibyggnader medan två är K-märkta historiska byggnader. Byggnaderna har tillgång till parker och utomhusmiljöer med stor utvecklingspotential. Samtliga fastigheter förvaltas av Statens fastighetsverk. I planeringen av verksamheten samarbetar du med museernas chefer och medarbetarna. Du arbetar nära och är direkt underställd överintendent och ingår i myndighetens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Akademisk examen inom ett relevant område och med stor kunskap om fastighetsförvaltning, ekonomi, att företräda en myndighet och föra en aktiv, drivande roll i kontakter med fastighetsägaren. Som chef är du drivande, entusiasmerande, idérik och stimulerar till ny tänkande och du är bra på att leda projekt. För att vi ska nå våra högt ställda mål på verksamheten krävs att du har: - Flerårig chefserfarenhet från fastighets- och/eller kulturmiljö. - Gedigen erfarenhet av såväl strategiskt som operativt arbete. - Stor kapacitet och erfarenhet av att driva och genomföra utvecklings- och förändringsarbete. - Mycket god förmåga att utrycka dig både muntligt och skriftligt, på såväl svenska som engelska. Arbetets karaktär ställer höga krav på målinriktning, mognad, handlingskraft, kreativitet, lyhördhet, en lätthet för samarbete, förmåga att bygga relationer och nätverk. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Source.
Företag: Statens museer för världskultur
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningschef för utveckling jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningschef för utveckling

Bespisningsbiträde/Skolmåltidsbiträde
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 67 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. Olovslundskolan är belägen i västra Jakobsberg. Här går ca 450 elever per läsår från förskoleklass till och med årskurs 5 samt samundervisningsklasser årskurs F - 6. Skolbarnsomsorg finns för åldrarna 6-12 år. Olovslundskolan arbetar för att skolan ska vara en trivsam miljö där alla får en möjlighet att utvecklas på bästa sätt. ARBETSUPPGIFTER Som skolmåltidsbiträde ingår du i ett väl fungerande arbetslag i Olovslundskolans mottagningskök och förbereder lunch och mellanmål för sammanlgt 550 personer, för elever i förskoleklass till åk 5 samt personal. Arbetet i köket leds av en skolmåltidsföereståndare och totalt arbetar 4 personer i köket. KVALIFIKATIONER Utbildning för att arbeta i skolkök eller motsvarande jämnförbar utbildning/erfarenhet. Du som söker är en positiv person som också är ansvarskännande, stresstålig, lösningsinriktad och har ett vänlig bemötande till såväl elever som vuxna. Du behärskar att använda dator, eftersom våra beställningar och information sker i huvudsak därigenom. Du har god kännedom om lagar gällande köksarbeten, hygienhantering HACCP och gärna kunskap om hantering av dietmåltider. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser gärna att du som söker är rökfri.
Företag: Järfälla kommun, Olovslundskolan
Ort: Järfälla
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Bespisningsbiträde/Skolmåltidsbiträde jobb, Bespisningsbiträde/Skolmåltidsbiträde Järfälla, Bespisningsbiträde/Skolmåltidsbiträde Järfälla kommun, Olovslundskolan
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bespisningsbiträde/Skolmåltidsbiträde

Receptionist- och Kassaansvarig till Mercedes Benz Försäljning, Akalla
Kontorsfixarna Skandinavien AB Om tjänsten Vi söker nu en receptionist- och kassaansvarig till Mercedes Benz Försäljning i Akalla. Denna tjänst innebär att du kommer att ha helhetsansvar för receptionen, växeln, besökare och kassahanteringen. Om företaget Arbetsuppgifter Som receptionist- och kassaansvarig kommer du ansvara för receptionen där du kommer att ta emot samtal samt företagets besökare och kunder. I dina arbetsuppgifter ingår att sköta företagets telefonväxel, vidarekoppla samtal och ta emot besökare och kunder i bilhallen. Du sköter allmänna utrymmen och ser till att mötesrum är iordningställda och representativa. Vidare innefattar tjänsten att ansvara för kassahanteringen och betalningar. Även viss administration så som post- och budhantering ingår i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för service och har ett serviceorienterat arbetssätt. Det är meriterande om du har en bakgrund som receptionist. Du trivs med att samarbeta och är självgående. För dig är professionalitet, flexibilitet och servicemedvetenhet något självklart. Vidare trivs du med att ha ordning och reda omkring dig samt att du är ansvarsfull och driven i ditt arbete. Eftersom företaget har internationella samarbeten är det viktigt att du har goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska. Övrigt Tjänsten innebär en tillsvidareanställning hos oss på Kontorsfixarna med start omgående. Vi jobbar med löpande urval och därmed är det till fördel om du skickar in din ansökan redan idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Axencrantz på 08-663 99 00
Företag: Kontorsfixarna Stockholm AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist- och Kassaansvarig till Mercedes Benz Försäljning, Akalla jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist- och Kassaansvarig till Mercedes Benz Försäljning, Akalla

Deltid Ekonomiassistent
JCE HR Om oss JCE Human Resource är ett bemanningsföretag inom IT som arbetar med att hjälpa företag med kompetensförstärkning. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som utvecklas naturligt genom ett samlat team av duktiga medarbetare där drivkraft, lojalitet och entreprenörsanda är ledord. Vi brinner för att matcha duktiga konsulter med nya spännande tjänster. Om vår kund Vår kund är ett spännande bolag som är marknadsledande inom området kommunikation och skydd för utomhusaktiviteter. De är idag 5 st där det idag råder en familjär stämning med lätt till skratt. Deras produkter syns i de flesta sportvaruhus över hela Sverige. Vår kund sitter i Kista med kort promenad avstånd ifrån Kista T-bana eller Helenelund pendelstation. Till vår kund söker vi nu en erfaren ekonomiassistent på deltid. Företaget ligger i framkant inom sitt område med väldigt intressanta produkter. Deras framgång hänger på kvalitétsmedvetenhet och deras anställda är personer med stort kunnande inom sina specifika områden där kunskapen är en tillgång för hela företaget. Dina arbetsuppgifter Idag sköts företagets ekonomi av en ekonomiansvarig på företaget med på grund av större efterfrågan på företagets produkter måste de nu ha assistans. Som ekonomiassistent kommer du att sköta företagets ekonomi, t.ex. leverantörsreskontran, kundreskontran och momsredovisning, osv. Arbete kommer att vara förlagt till två förmiddagar i veckan så kanske har du ett annat deltidsjobb idag eller känner att du vill börja trappa ner. Din profil Du har några års erfarenhet av liknande uppgifter och kan snabbt sätta dig in i rollen. Du älskar verkligen siffror och för dig spelar det ingen roll om det är fel på 10 kr eller 10 000 kr. Noggrann är din melodi. Du är självständig och känner dig trygg i din tidigare erfarenhet och kunskap samtidigt som du är öppen för förändringar och känner samhörighet med en entreprenöriell miljö kommer du att trivas på företaget. Vidare har du en god förmåga till samarbete och har en positiv framåtanda till både uppgifter och arbetskollegor. Kvalifikationer: Gymnasieutbildning el motsvarande med inriktning mot ekonomi. Relevant eftergymnasial utbildning om minst 2 år. Erfarenhet av liknande uppgifter De är väldigt meriterade om du har erfarenhet av ekonomisystemet ”Fortnox”. Låter det lockande? Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kommer att vara som konsult hos JCE Human Resource med arbetet förlagt ute hos vår kund. Vi ser fram emot att höra av dig!
Företag: JCE Human Resource
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Deltid Ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Deltid Ekonomiassistent

Senior jurist - bankrätt betaltjänster
Finansinspektionen söker nu dig som vill arbeta med området betaltjänster, elektroniska pengar och penningtvättfrågor. Du kommer att ingå i enheten Betaltjänster som har ansvar för tillstånds- och tillsynsfrågor som rör betaltjänst-, e-penning- och inlåningsföretag samt finansiella institut. För närvarande handlar det om cirka 360 företag och över 1 000 ombudsföretag. En stor del av arbetet handlar om penningtvättrelaterade frågor. Du kommer att arbeta med både tillstånd, tillsyn och regelfrågor. Det innebär många kontakter såväl internt som externt. I arbetsuppgifterna kan ingå att representera Finansinspektionen i olika samarbetsgrupper, både nationellt och internationellt. Enheten ingår i avdelningen Bankrätt som är en juristavdelning. Enheten består i dag av fyra jurister och en assistent. Din bakgrund Vi söker dig som är jur.kand, med några års erfarenhet av juridiskt arbete på till exempel myndighet eller företag med inriktning på bank- och/eller betaltjänstfrågor. Erfarenhet av arbete med penningtvättfrågor eller ekonomisk brottslighet är meriterande. Du ska vara bra på att samarbeta men även ha god förmåga att kunna arbeta självständigt. Du är drivande, kan arbeta under press samtidigt som du är noggrann och kan prioritera i dina arbetsuppgifter. Du har också en god analytisk förmåga och är en trevlig kollega. Du ska kunna uttrycka dig enkelt och begripligt i tal och skrift på svenska och engelska. Information Välkommen med din ansökan i form av cv och personligt brev senast den 16 augusti 2013. För ytterligare information kontakta enhetschef Johan Terfelt, telefon 08-787 81 58. Fackliga företrädare är för Saco, Marianne Bonde 08-586 484 94 och för ST, Johan Edhenholm 08-787 81 90. Om FI FI är en myndighet som övervakar företagen på finansmarknaden. Vi arbetar för att det finansiella systemet ska fungera väl med stabila företag och ett gott konsumentskydd. På FI arbetar drygt 300 personer. Vi håller till i ljusa, moderna lokaler på Brunnsgatan 3 i centrala Stockholm.
Företag: Finansinspektionen
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Senior jurist - bankrätt betaltjänster jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior jurist - bankrätt betaltjänster

Chef Terminaloptimering till Stockholm Arlanda Airport
Chef Terminaloptimering till Stockholm Arlanda Airport På en stor flygplats är det viktigt att resenärerna trivs, då det är den första delen på deras resa. Enheten Terminaloptimering har ett samordningsansvar för hela flygplatsen, så att terminalerna fungerar väl såväl operativt som kommersiellt, både ur ett operativt och ett strategiskt perspektiv.     Dina arbetsuppgifter Som Chef Terminaloptimering ingår du i ledningsgruppen för försäljningsavdelningen på Stockholm Arlanda Airport och har personalansvar för två medarbetare. En stor del av arbetet bedrivs även i projektform, med resurser från olika delar av verksamheten. Du är spindeln i nätet på Arlanda för att optimera användningen av terminalerna så att de fungerar både ur ett operativt perspektiv, där t.ex. resenärernas upplevelse av atmosfären är en viktig parameter, med ett kommersiellt perspektiv så att lokalerna kan ge resenärerna en trevlig shoppingupplevelse. I detta ingår att avväga vad ytor ska användas till på kort och mellanlång sikt avseende butiker, restauranger, hyresgäster och event/reklam samt att sätta ramverk för hur produkter, flöden och tjänster ska samverka i terminalerna. Du tar även, i nära samarbete med Swedavias centrala kommersiella avdelning, fram riktlinjer kring hur Arlanda ska driva utveckling av resenärens upplevelse av terminalerna. Utöver detta ansvarar du även för att ta fram och underhålla Arlandas terminalutvecklingsplan.  Våra förväntningar Vi söker dig som har högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av flygplatsverksamhet eller motsvarande. Då arbetet innebär att vara projektägare och hålla samman större projekt är det viktigt att du har erfarenhet av detta. Vi ser dessutom gärna att du har erfarenhet av både operativ och kommersiell verksamhet. Som person är du social och har lätt för att samarbeta med andra, du är ödmjuk inför olika synvinklar och olika prioriteringar som behöver göras. Om du dessutom är strukturerad och operativ med ett kommersiellt synsätt kan det vara dig vi söker. Som ledare inom Swedavia skapar du rätt förutsättningar för våra medarbetare att se sin del i helheten och du fattar beslut som gagnar hela organisationen, vi arbetar för Ett Swedavia. Du skapar delaktighet genom dialog. Du är synlig och kommunicerar våra mål för att peka ut riktningen genom att lyssna, återkoppla och följa upp medarbetares idéer, prestationer och beteenden. Du är en god förebild och leder utifrån våra värderingar och riktlinjer, ditt beteende smittar av sig i organisationen. I mötet med dig upplever kunden och medarbetare ett professionellt bemötande, god service och en inbjudande miljö. Att ha roligt och visa glädje är en viktig del i ditt ambassadörskap. Som ledare har du mod att ifrågasätta vår verksamhet i syfte att utveckla den och bidrar till att förbättringar genomförs. Tillsammans firar vi segrar!  Vi erbjuder På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. På www.swedavia.se/jobb kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss. Anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är Stockholm Arlanda.  Kontakt Om du har frågor är du välkommen att kontakta Maria Öhman på telefon 010-1091197 alternativt i semestertider maila till maria.ohman@swedavia.se. Välkommen med din ansökan senast 9 augusti 2013
Företag: Swedavia
Ort: Sigtuna
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Chef Terminaloptimering till Stockholm Arlanda Airport jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Chef Terminaloptimering till Stockholm Arlanda Airport


Sök lediga jobb Miljöinspektör enskilt avlopp 2017 03 12 2017

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se