MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB jobb - lediga jobb

MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB jobb MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Controllerassistent till företag i filmbranschen!- Stockholm

  2. Executive Assistant for a part time assignment- Stockholm

  3. Hindu/Urdu/Arabic speakers (part time project)- Stockholm

  4. Dansktalande Ordermottagare till internationellt företag- Stockholm

  5. Senior Project Manager to an international company- Stockholm

  6. Executive Assistant for a part time assignment- Stockholm

  7. HR-Administratör- Stockholm

  8. Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk bank- och finanskoncern- Stockholm

  9. Extrajobb för dig som talar finska- Stockholm

  10. Extrajobb för dig som talar norska- Stockholm

  11. Finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse- Solna

  12. Driven Controller till fastighetsbolag- Stockholm

  13. Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare- Stockholm

  14. Controller till Fryshuset- Stockholm

  15. Administratör för kortare uppdrag- Stockholm

  16. Executive Assistant for a part time assignment- Stockholm

  17. Kontorsassistent till ett spännande företag i city- Stockholm

  18. Marketing Coordinator- Stockholm

  19. Norsktalande Kundservicemedarbetare- Solna

  20. Dansktalande kundservicemedarbetare till internationellt företag- Stockholm

  21. Norsktalande Ordermottagare till internationell koncern- Stockholm

  22. Junior Controller till Fryshuset- Stockholm

  23. Kundtjänstmedarbetare till internationellt kosmetikföretag- Stockholm

  24. Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare- Stockholm

  25. Executive Assistant till välkänt IT-bolag- Stockholm

  26. Finsk- & svensktalande rekyteringsassistent, deltid- Stockholm

  27. Norsktalande marknadsundersökare till kort projekt- Stockholm

  28. Extrajobb för dig som talar finska- Stockholm

  29. Kundtjänstmedarbetare som talar finska till spännande företag- Tyresö

  30. Norsktalande kundtjänstmedarbetare till city- Stockholm

  31. Kundsupport med intresse för teknik/hemelektronik- Stockholm

  32. Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk storbank- Stockholm

  33. Korttidsprojekt för framgångsrikt företag i IT/teknikbranschen- Stockholm

  34. Finsktalande Administratör till uppdrag på 3 månader- Stockholm

  35. Finsktalande teknisk Serviceexpert till internationellt företag- Stockholm

  36. Finsk projektekonom till spännande bransch- Stockholm

  37. Projektledar/koordinator till internationellt företag- Stockholm

  38. Field Sales Executive med placering Trondheim, Norge- Ospecificerad arbetsort

  39. Marketing Coordinator- Stockholm

  40. En dansktalande kundtjänstmedarbetare till ett globalt företag- Stockholm


Mer beskrivning

Controllerassistent till företag i filmbranschen!
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning rekryterar vi nu en Controllerassistent till ett mycket spännande företag i filmbranschen! Som Controllerassistent kommer du att stötta och assistera Financial Controller på företaget och vara behjälplig vid budget- och prognosarbete, redovisning, bokslut, framtagning av rapporter mm. Vidare kommer du att se till att rätt dokumentation finns vid finansårets slut. Du kommer även att få arbeta med skatter och moms och ser därför att du har erfarenhet av detta och förstår skattedeklarationer från de övriga nordiska länderna. Du som söker har ca 2-3 års erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter, allra främst med redovisning och moms. Du har analytisk förmåga och siffersinne samt är van vid att arbeta självständigt och ta ett stort ansvar i ditt arbete. Du har mycket goda kunskaper i MS Officepaketet, i synnerhet Excel. Flytande kunskaper i engelska är ett krav, talar du därtill något annat nordiskt språk så är det en fördel. För att trivas i den här rollen så ska du vara mycket organiserad, strukturerad och analytisk. Du är ansvarstagande och är en person som gärna föreslår ideér för förbättringar samt tar egna initiativ. Därtill är det viktigt att du har en positiv attityd och känner ett stort engagemang för ditt arbete. Vi rekommenderar dig att skicka din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt. Observera att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag!
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Controllerassistent till företag i filmbranschen! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controllerassistent till företag i filmbranschen!

Executive Assistant for a part time assignment
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind Bemanning is looking for an Executive Assistant to an international company specialized in developing enterprise software products. The company has its Nordic head office located in Stockholm. This is a three month long part time assignment with great chances for a prolongation. In this role you will act as an ambassador for the Director, both internally and externally. You will ensure smooth and seamless integration and management of the Director’s office, applying pro-activity, initiative, discretion and confidentiality to all tasks. The role will also include to ensure that the Director and his management team operate as effectively as possible. Key Areas of Responsibility: • Proactive diary management • To deal with incoming email • Schedule weekly/monthly conference calls with management team and key stakeholders Globally, collect agenda items, attend, minute and distribute • Meeting agenda and presentation deliverables preparation • Extensive time and travel management. • Handling executives agendas during major events and provide on site support if required • Facilitate information flow between International Management team and other internal / external groups • Help support communication and co-ordination across the country communities • Process purchase orders and iprocurement requests • Responsible for booking and management of team and extended team off sites meetings • Action VP’s expense claims in a timely manner • Daily monitoring email approval requests • Responsible for monitoring approvals with VP • Internal and external meetings and event organisation • Management of ad-hoc projects and project management to solution on behalf of the VP • 100% discretion applied to confidential information Success Criteria: • Enable the Director to work as efficiently and effectively as possible • Presents a professional image both internally and externally at all times • Exceptional time management skills • Strong communication skills • Error free and timely correspondence • Use initiative appropriate to position and demonstrates a high degree of pro-activity • Responsible for ensuring the reputation of the VP is maintained at a high level Essential Experience and Professional Qualification Requirements & Personal Competencies Required: • Operated at EA level or similar for min of 3 years in a large corporate environment. • Excellent written and spoken command of English • High level of practical knowledge of tools and applications • Understanding of managerial, financial and administrative processes • Mature and professional behaviour • Able to act autonomously with limited supervision • Creative thinker and problem solution finder • Excellent organisational skills and results orientated • Project Management skills • Experienced in dealing at an Executive level both internally and externally • Intermediate level skills in Office tools and internet services • Able to work in confidence with confidential matters. • Ability to work under pressured deadlines • Ability to make decisions and be assertive where appropriate • Diplomatic and tactful • Self starter / works on own initiative • Able to take effective action without always knowing the total picture • Service minded
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Executive Assistant for a part time assignment jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Executive Assistant for a part time assignment

Hindu/Urdu/Arabic speakers (part time project)
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind is looking for Hindu, Urdu and/or Arabic speaking people to participate in a 4 days project, startin thursday the 11th.   The project involves distributing marketing material outside mosques in Stockholm. You will work for and promote our client, a well known company within the money transfer bussiness.   Qualifications Previous experience within customer service or sales is favourable, but not recuired. First and foremost we are looking for outgoing and service-minded people. Schedule Thursday 11th and Friday 12th (two hours per day) Thursday 18th and Friday 19th (two hours per day)   Interested? Send your application to helena.adestedt@multimind.se
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Hindu/Urdu/Arabic speakers (part time project) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hindu/Urdu/Arabic speakers (part time project)

Dansktalande Ordermottagare till internationellt företag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkningen Ordermottagare med mycket goda kunskaper i det danska språket. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och företaget finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholmskontoret är man ca 50 medarbetare. Som Kundtjänstmedarbetare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet gentemot den danska marknaden. Det är därför ett krav att du talar danska. Till dina arbetsuppgifter hör att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser såsom prisjusteringar och kampanjer samt sköta all administration kring detta. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande administrativa arbetsuppgifter som krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Utöver detta har du goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och utåtriktad. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi erbjuder ett intressant arbete i internationell miljö.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-27
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Ordermottagare till internationellt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Ordermottagare till internationellt företag

Senior Project Manager to an international company
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind is currently looking for a Senior Project Manager to a global service company with their Nordic head office in Stockholm. The assignment is three months with great chances to a prolongation or an employment at our client. In this exciting leadership role you use your deep understanding of project and client management tools and methodologies to lead large-scale web projects. At all times you commit yourself to maintain an environment that promotes individual development and high performance standards. YOUR PRIMARY RESPONSIBILITIES: - Lead complex, multidisciplinary, multi-track IT projects and/or programs throughout the full project life cycle, from design to development, test, and launch - Develop and manage the overall project plan - Time and budget allocation, scoping, quality and risk management - Provide structure, supervision and mentorship to project teams to ensure maximum performance - Build and manage (senior) client relationships - Negotiate scope changes to produce win-win results - Establish project processes through all projects to ensure process compliance - Create and analyse reports on track status, issues and risks and report the major risks and issues to the Project leadership and stakeholders - Provide continuous contribution to enhance and strengthen our Delivery Approach - Support of Business Development REQUIREMENTS: - Minimum 7 years of solid project management experience, Consulting background is a plus - Demonstrated leadership capability, preferably with leadership experience with teams of 20+ people - Solid web project experience, ideally eCommerce - Strong Communication skills - Being able to deal with difficult and complex set up - Strong experience in project and risk management tools, ideally Agile Methods (e.g. Scrum) - Frequent travel may be required - Education: Bachelor's/ Master’s degree in IT, Business Management or similar - Fluent English language skills. Swedish is a plus
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-24
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Project Manager to an international company jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Project Manager to an international company

Executive Assistant for a part time assignment
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind Bemanning is looking for an Executive Assistant to an international company specialized in developing enterprise software products. The company has its Nordic head office located in Stockholm. This is a three month long part time assignment with great chances for a prolongation. In this role you will act as an ambassador for the Director, both internally and externally. You will ensure smooth and seamless integration and management of the Director’s office, applying pro-activity, initiative, discretion and confidentiality to all tasks. The role will also include to ensure that the Director and his management team operate as effectively as possible. Key Areas of Responsibility: • Proactive diary management • To deal with incoming email • Schedule weekly/monthly conference calls with management team and key stakeholders Globally, collect agenda items, attend, minute and distribute • Meeting agenda and presentation deliverables preparation • Extensive time and travel management. • Handling executives agendas during major events and provide on site support if required • Facilitate information flow between International Management team and other internal / external groups • Help support communication and co-ordination across the country communities • Process purchase orders and iprocurement requests • Responsible for booking and management of team and extended team off sites meetings • Action VP’s expense claims in a timely manner • Daily monitoring email approval requests • Responsible for monitoring approvals with VP • Internal and external meetings and event organisation • Management of ad-hoc projects and project management to solution on behalf of the VP • 100% discretion applied to confidential information Success Criteria: • Enable the Director to work as efficiently and effectively as possible • Presents a professional image both internally and externally at all times • Exceptional time management skills • Strong communication skills • Error free and timely correspondence • Use initiative appropriate to position and demonstrates a high degree of pro-activity • Responsible for ensuring the reputation of the VP is maintained at a high level Essential Experience and Professional Qualification Requirements & Personal Competencies Required: • Operated at EA level or similar for min of 3 years in a large corporate environment. • Excellent written and spoken command of English • High level of practical knowledge of tools and applications • Understanding of managerial, financial and administrative processes • Mature and professional behaviour • Able to act autonomously with limited supervision • Creative thinker and problem solution finder • Excellent organisational skills and results orientated • Project Management skills • Experienced in dealing at an Executive level both internally and externally • Intermediate level skills in Office tools and internet services • Able to work in confidence with confidential matters. • Ability to work under pressured deadlines • Ability to make decisions and be assertive where appropriate • Diplomatic and tactful • Self starter / works on own initiative • Able to take effective action without always knowing the total picture • Service minded
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-05
Sök fler jobb liknande: lediga Executive Assistant for a part time assignment jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Executive Assistant for a part time assignment

HR-Administratör
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Vår kund är ett helägt dotterbolag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,2 miljarder SEK per år och har ca 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcastutrustning samt elektriska komponenter. Som HR-administratör kommer du att sköta all löneadministration för de nordiska länderna. Dina arbetsuppgifter inkluderar även administrering av pensioner, försäkringar, personalhandbok samt övrig HR-admionistration. Du hanterar också bokföring och avstämningar samt rapportering och statistik.   Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi. Det är ett krav att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Hanterar du ytterligare ett nordiskt språk ser vi det som en fördel. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Hogia och affärssystemet SAP.  Som person är du noggrann, ambitiös, proaktiv och lösningsinriktad. Du har god social kompetens och stor integritet. Vidare är du strukturerad, effektiv och trivs med ett högt tempo. Vår kund erbjuder dig ett spännande arbete i en internationell miljö. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av vår kund. Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-07
Sök fler jobb liknande: lediga HR-Administratör jobb, HR-Administratör Stockholm, HR-Administratör MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-Administratör

Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk bank- och finanskoncern
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för kunds räkning en dansktalande Kundservicemedarbetare. Företaget är en nordisk bank- och finanskoncern och tjänsten i fråga är förlagd till företagets betalkortsverksamhet. I kundservicegruppen arbetar 21 medarbetare med att tillhandahålla service för kortkunder i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Betalkortet i fråga är ledande i nordiskt näringsliv. Som kundservicemedarbetare besvar du löpande samtal och mail från kunder (företag), kortinnehavare (företagens anställda), resebyråer och andra samarbetspartners. I denna roll arbetar du gentemot den danska marknaden. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från service/kundbemötande. Har du dessutom arbetat inom kortverksamhet är detta en merit, men inget krav. Utöver detta talar och skriver du danska flytande. Som person är du utåtriktad och service-minded och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Vidare trivs du med att arbeta i team och bidrar aktivt till en god stämning och ett gott samarbete kollegor emellan. Vår kund sätter stort värde på din förmåga att möta kundens behov på rätt sätt. Urvalsarbetet för denna tjänst sker kontinuerligt. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan snarast möjligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-08
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk bank- och finanskoncern jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk bank- och finanskoncern

Extrajobb för dig som talar finska
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning enfinskatalande Ordermottagareför deltids-/extraarbete hos vår kund. Tjänsten är förlagd till en vikariepool från vilken du som deltidsanställd täcker upp under ordinarie personals frånvaro (exempelvis vid sjukdom eller i semestertider). Du arbetar uppskattningsvis 4-8 dagar i månaden samt heltid ett par veckor under sommaren. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och företaget finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholmskontoret är man ca 50 medarbetare. Som Ordermottagare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet gentemot den finska och svenska marknaden. Det är därför ett krav att du behärskar båda språken. Till dina arbetsuppgifter hör att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser och underhålla företagets affärsystem exempelvis gällande prisjusteringar och kampanjer. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande administrativa arbetsuppgifter som krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Utöver detta har du goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och utåtriktad. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi erbjuder ett intressant arbete i internationell miljö.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb för dig som talar finska jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb för dig som talar finska

Extrajobb för dig som talar norska
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning ennorsktalande Ordermottagareför deltids-/extraarbete hos vår kund. Tjänsten är förlagd till en vikariepool från vilken du som deltidsanställd täcker upp under ordinarie personals frånvaro (exempelvis vid sjukdom eller i semestertider). Du arbetar uppskattningsvis 4-8 dagar i månaden samt heltid ett par veckor under sommaren. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och företaget finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholmskontoret är man ca 50 medarbetare. Som Ordermottagare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet gentemot den norska marknaden. Det är därför ett krav att du behärskar norska. Till dina arbetsuppgifter hör att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser och underhålla företagets affärsystem exempelvis gällande prisjusteringar och kampanjer. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Utöver detta har du goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och utåtriktad. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi erbjuder ett intressant arbete i internationell miljö.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb för dig som talar norska jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb för dig som talar norska

Finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind rekryterar för kunds räkning en finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse. Vår kund är en internationell koncern som tillverkar och säljer hushållsapparater. Företaget omsätter över 8 miljarder euro årligen. Tjänsten avser en rekrytering och du kommer att arbeta på företagets nordiska kontor i Solna. Som Kundservicemedarbetare arbetar du på företagets nordiska serviceavdelning där totalt ca 10 personer ingår. I arbetsrollen ingår: * Telefonsamtal och mail på svenska och finska * Reservdelsbeställning och viss reklamationshantering * Ansvar för bokning av servicetekniker * Service till såväl avtalsverkstäder som slutkonsumenter * Systemarbete, främst i SAP, Quick Finder och SMART * Att vara backup vad gäller produktfrågor från slutkonsumenter Vi söker dig som tycker om att hantera kundkontakter och ge bästa möjliga service. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst alternativt med någon annan form av service. Vidare har du god teknisk förståelse. Då denna tjänst är inriktad mot både den svenska och finska marknaden söker vi dig som är flytande i både svenska och finska, såväl muntligt som skriftligt. Du har goda datakunskaper och tycker om att arbeta i olika system. Du trivs bra i ett högt tempo och tycker om att arbeta mot tydliga mål. Vi erbjuder ett varierande arbete i en spännande miljö. Urvalsarbetet sker kontinuerligt och vi rekomenderar dig därför att skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Solna
Publicerad : 08-13
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse

Driven Controller till fastighetsbolag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker en Verksamhetscontroller för ett uppdrag på 3 månader till ett spännande fastighetsbolag. Du kommer att arbeta som konsult via MultiMind. För rätt person finns det goda möjligheter att uppdraget förlängs. Som Controller kommer du att arbeta med prognoser och balansräkning för innestående och kommande år. Du kommer att analysera budgetutfall samt följa upp kostnader. I rollen ingår det även att vara involverad i delårsrapporter, årsredovisning samt styrelsepresentationer. Du kommer ha ett nära samarbete med företagets affärsområdeschefer och bistå dem med rapporter och analyser av kostnader, budget och utfall. Vi söker dig som har 5-10 års erfarenhet av liknande uppgifter. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen ses det som positivt. Du har en civilekonomexamen eller motsvarande samt pratar svenska och engelska flytande. Du har dessutom mycket goda kunskaper i Excel. Som person är du noggrann, analytisk och driven. Du trivs att arbeta med siffror samt har lätt för att samarbeta med andra. Uppdraget startar i början av oktober. Vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Driven Controller till fastighetsbolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven Controller till fastighetsbolag

Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning en kundservicemedarbetare/ordermottagare med mycket goda kunskaper i det danska språket. Tjänsten är på deltid, vid behov och vi söker främst dig som är student och söker ett extrajobb vid sidan av dina studier. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholms-kontoret är man ca 50 medarbetare. Som Kundtjänstmedarbetare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet mot Danmark. Det är därför ett krav att du talar danska. Arbetstimmarna går att anpassa till ditt skolschema, men vi förväntar vi oss att du kan arbeta på heltid under semestertider. Som kundservicemedarbetare/ordermottagare arbetar du med att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser såsom prisjusteringar, kampanjer och leveranser samt sköta all administration kring detta. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande administrativa arbetsuppgifter som krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Du har flytande kunskaper i engelska och danska. Utöver detta har du goda kunskaper i MS Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och social. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi värdesätter även att du är kvalitetsmedveten, kundorienterad och drivande.  Vi erbjuder ett intressant extra arbete i internationell miljö med massa spännande möjlighet
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-20
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare

Controller till Fryshuset
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för Fryshusets räkning en Controller. För rätt person finns goda chanser till rekrytering på sikt. Fryshuset är en stiftelse som fungerar som en samlingsplats för fritidsaktiviteter, utbildning och sociala projekt. Stiftelsen har funnits till sedan 1984, under namnet KFUM Söder Fryshuset.Fryshusets vision:Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Idag är Fryshuset verksam inom idrott, musik, utbildning, samt diverse sociala projekt som syftar till att utveckla och hjälpa unga människor. Visionen är att vidareutveckla den befintliga verksamheten, samt expandera och få en mer nationell, och även på senare sikt, internationell bredd. Fryshuset finns idag i Stockholm Göteborg och Malmö och planerar att vara ca 20 enheter år 2020. Till ekonomifunktionen söker vi nu en Controller till ett konsultuppdrag som pågår tillsvidare. Till arbetsuppgifterna hör främst administration kring skolpeng samt återredovisning av bidragsmedel (gentemot finansiärer). I rollen ingår mycket kommunikation, bland annat med verksamhetsansvariga och revisorer. Vi söker dig som tidigare har arbetat inom redovisningsområdet. Har du tidigare erfarenhet från en Controller-roll är detta en merit, men inget krav. Du har lätt för att sätta dig in i nya IT-system och har allmänt goda datakunskaper. Har du kunskaper i Agresso är detta en stor merit. Som person är du service-minded och pedagogisk. Du är öppensinnad och har lätt för att samarbeta i ett team. Vi erbjuder ett spännande arbete i en organisation som gör skillnad! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum och vi ber dig därför att skicka in din ansökan snarast.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-20
Sök fler jobb liknande: lediga Controller till Fryshuset jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller till Fryshuset

Administratör för kortare uppdrag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning en administratör. Företaget i fråga är ett världsledande vitvaruföretag som tillverkar och säljer produkter för kyl/frys, tvätt och tork samt mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar cirka 70 000 medarbetare och verksamheten bedrivs i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Det nordiska huvudkontoret är beläget i Stockholm med placering söder om stan.  Som administratör kommer Du sköta all administration kring byten och reklamationer. Du kommer uppdatera information i systemet och hantera allt pappersarbete som rör sådana ärenden. Tjänsten är placerad på företagets serviceavdelning som löser tekiska problem. Det är därför en fördel om du har god teknisk förståelse. Vidare vill vi att du har arbetat med administration tidigare och det är ett stort plus om du är tekniskt intresserad samt har goda IT-kunskaper. Företagets affärssystem är SAP så behärskar du det programmet så kommer du lätt in i arbetet.  Som person är du noggrann och administrativt lagd. Avdelningen är inne i en högbelastad period så det är därför viktigt att du är effektiv och stresstålig.  Vi rekommenderar dig att söka denna tjänst så snart som möjligt då vi plannerar att tillsätta tjänsten omgående. Uppdraget kommer att pågå 1-2 månader men kan eventuellt förlängas till årsskiftet.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör för kortare uppdrag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör för kortare uppdrag

Executive Assistant for a part time assignment
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind Bemanning is looking for an Executive Assistant to an international company specialized in developing enterprise software products. The company has its Nordic head office located in Stockholm. This is a three month long part time assignment with great chances for a prolongation. In this role you will act as an ambassador for the Director, both internally and externally. You will ensure smooth and seamless integration and management of the Director’s office, applying pro-activity, initiative, discretion and confidentiality to all tasks. The role will also include to ensure that the Director and his management team operate as effectively as possible. Key Areas of Responsibility: • Proactive diary management • To deal with incoming email • Schedule weekly/monthly conference calls with management team and key stakeholders Globally, collect agenda items, attend, minute and distribute • Meeting agenda and presentation deliverables preparation • Extensive time and travel management. • Handling executives agendas during major events and provide on site support if required • Facilitate information flow between International Management team and other internal / external groups • Help support communication and co-ordination across the country communities • Process purchase orders and iprocurement requests • Responsible for booking and management of team and extended team off sites meetings • Action VP’s expense claims in a timely manner • Daily monitoring email approval requests • Responsible for monitoring approvals with VP • Internal and external meetings and event organisation • Management of ad-hoc projects and project management to solution on behalf of the VP • 100% discretion applied to confidential information Success Criteria: • Enable the Director to work as efficiently and effectively as possible • Presents a professional image both internally and externally at all times • Exceptional time management skills • Strong communication skills • Error free and timely correspondence • Use initiative appropriate to position and demonstrates a high degree of pro-activity • Responsible for ensuring the reputation of the VP is maintained at a high level Essential Experience and Professional Qualification Requirements & Personal Competencies Required: • Operated at EA level or similar for min of 3 years in a large corporate environment. • Excellent written and spoken command of English • High level of practical knowledge of tools and applications • Understanding of managerial, financial and administrative processes • Mature and professional behaviour • Able to act autonomously with limited supervision • Creative thinker and problem solution finder • Excellent organisational skills and results orientated • Project Management skills • Experienced in dealing at an Executive level both internally and externally • Intermediate level skills in Office tools and internet services • Able to work in confidence with confidential matters. • Ability to work under pressured deadlines • Ability to make decisions and be assertive where appropriate • Diplomatic and tactful • Self starter / works on own initiative • Able to take effective action without always knowing the total picture • Service minded
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-27
Sök fler jobb liknande: lediga Executive Assistant for a part time assignment jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Executive Assistant for a part time assignment

Kontorsassistent till ett spännande företag i city
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi en kontorsassistent till ett spännande bolag på Östermalm   Som kontorsassistent kommer du att ansvara för att driften på kontoret fungerar samt att assistera och ge god service till dina kollegor och företagets besökare. Du kommer att arbeta självständigt och förväntas kunna ta egna initiativ i syfte att alltid leverera högsta möjliga kvalitet. Du kommer att ha en central roll där du möter besökare, hanterar inkommande telefonsamtal och internetservice, post- och dokumenthantering, kalenderhantering, boka resor, m.m. Utöver diverse administrativa uppgifter ansvarar du även för att det är snyggt på kontoret. En stor del av vardagen kommer att bestå av att snabbt lösa problem och situationer som uppstår under dagen. Kvalifikationer: Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och därav vet vad som krävs och som förstår betydelsen av ett professionell bemötande. Som person är du utåtriktad, stresstålig, initiativrik och har lätt för att skapa goda relationer. Andra viktiga egenskaper är att du har lätt att kommunicera, du kommunicerar flytande på svenska och engelska, är prestigelös och självgående. Du stimuleras av högt tempo och nöjda besökare, du är lyhörd och smidig som person samt mån om att alltid leverera högt kvalitet. Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-29
Sök fler jobb liknande: lediga Kontorsassistent till ett spännande företag i city jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kontorsassistent till ett spännande företag i city

Marketing Coordinator
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT.   MultiMind Bemanning is searching for a Marketing Coordinator to an international company specialized in developing enterprise software products. The company has its Nordic head office located in Stockholm. This assignment starts asap and continues until end of May 2014.   We are looking for a strong professional with experience within execution of marketing events and activities. You will develop and implement of marketing communications plan for Western Europe with focus on Co-ordination of marketing delivery across channels within events and activities. Preferably experience from IT – or larger International companies. Experience with working in a Nordic context is a big plus. Good communication skills, both verbal and written, strong business knowledge and understanding of working in international teams. Proactive and self-driven.    Demand of Experience * Marketing * Execution of events * Communication skills * Fluently in Swedish and English Preferable Experience * Marketing within an IT organisation * Budget  * working with third party suppliers and managing agencies This is a fantastic oppurtunity for the right person to temporary hold an attractive position. Please apply as soon as possible, we will interview candidates continuously.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-30
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator

Norsktalande Kundservicemedarbetare
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind rekryterar för kunds räkning en norsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse. Vår kund är en internationell koncern som tillverkar och säljer hushållsapparater. Företaget omsätter över 8 miljarder euro årligen. Tjänsten avser en rekrytering och du kommer att arbeta på företagets nordiska kontor i Solna. Som Kundservicemedarbetare arbetar du på företagets nordiska serviceavdelning där totalt ca 10 personer ingår. I arbetsrollen ingår: * Telefonsamtal och mail på svenska och finska * Reservdelsbeställning och viss reklamationshantering * Ansvar för bokning av servicetekniker * Service till såväl avtalsverkstäder som slutkonsumenter * Systemarbete, främst i SAP, Quick Finder och SMART * Att vara backup vad gäller produktfrågor från slutkonsumenter Vi söker dig som tycker om att hantera kundkontakter och ge bästa möjliga service. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst alternativt med någon annan form av service. Vidare har du god teknisk förståelse. Då denna tjänst är inriktad mot den norska marknaden söker vi dig som är flytande i norska, såväl muntligt som skriftligt. Du har goda datakunskaper och tycker om att arbeta i olika system. Du trivs bra i ett högt tempo och tycker om att arbeta mot tydliga mål. Vi erbjuder ett varierande arbete i en spännande miljö. Urvalsarbetet sker kontinuerligt och vi rekomenderar dig därför att skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Solna
Publicerad : 08-30
Sök fler jobb liknande: lediga Norsktalande Kundservicemedarbetare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norsktalande Kundservicemedarbetare

Dansktalande kundservicemedarbetare till internationellt företag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker nu en dansktalande kundtjänstmedarbetare till ett globalt sjukvårdsföretag som är ledande inom medicinsk teknologi. Företagets fokus ligger på att producera samt marknadsföra medicinska förbrukningsartiklar, hjälpmedel, forskningsverktyg samt diagnostiska system. Du kommer att tjänstgöra på företagets nordiska huvudkontor i Stockholm. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att hantera samtal och e-postärenden från danska kunder, men även vara backup på den svenska sidan. Du deltar i projekt och jobbar med att uppdatera företagets danska kunddatabas samt fungerar som en koordinator mellan företaget och dess kunder. Problemlösning, produktfrågor och orderstatus hör till arbetsuppgifterna, samt att viss ordermottagning också kan förekomma. Du har tidigare erfarenhet av service- och kundtjänstarbete och är van vid att bemöta kunder via telefon. Du har lätt för att lära dig nya system och är flytande i danska, både i tal och skrift. Vidare behärskar du även engelska då det är ett internationellt bolag. Har du en utbildning inom hälsa eller sjukvård, eller har erfarenhet från denna bransch så är det meriterande, men det är inget krav. Som person är du noggrann och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Du är engagerad och driven i ditt arbete samtidigt som du alltid levererar service på en professionell nivå. Vi erbjuder ett utvecklande och varierande arbete i en internationell miljö på ett framgångsrikt företag som satsar på personalen och vill att du ska trivas. Visar du dessutom framfötterna får du successivt ökat ansvar och har goda chanser att utvecklas inom företaget. Vi rekommenderar att skicka din ansökan snarast då uppdraget kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-30
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande kundservicemedarbetare till internationellt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande kundservicemedarbetare till internationellt företag

Norsktalande Ordermottagare till internationell koncern
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind rekryterar för kunds räkning en norsktalande Ordermottagare. Vår kund är en internationell koncern som tillverkar och säljer hushållsapparater. Företaget omsätter över 8 miljarder euro årligen. Tjänsten avser en rekrytering och du kommer att arbeta på företagets nordiska kontor i Solna. Som Ordermottagare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet. Till dina arbetsuppgifter hör att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. I tjänsten ingår också viss merförsäljning samt administrativt arbete. Vi söker dig som tycker om att hantera kundkontakter och ge bästa möjliga service. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst alternativt med någon annan form av service. Då denna tjänst är inriktad mot den norska marknaden söker vi dig som är flytande i norska, såväl muntligt som skriftligt. Du trivs bra i ett högt tempo och tycker om att arbeta mot tydliga mål. Vi erbjuder ett varierande arbete i en spännande miljö. Urvalsarbetet sker kontinuerligt och vi rekomenderar dig därför att skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-02
Sök fler jobb liknande: lediga Norsktalande Ordermottagare till internationell koncern jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norsktalande Ordermottagare till internationell koncern

Junior Controller till Fryshuset
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för Fryshusets räkning en Controller. För rätt person finns goda chanser till rekrytering på sikt. Fryshuset är en stiftelse som fungerar som en samlingsplats för fritidsaktiviteter, utbildning och sociala projekt. Stiftelsen har funnits till sedan 1984, under namnet KFUM Söder Fryshuset.Fryshusets vision:Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Idag är Fryshuset verksam inom idrott, musik, utbildning, samt diverse sociala projekt som syftar till att utveckla och hjälpa unga människor. Visionen är att vidareutveckla den befintliga verksamheten, samt expandera och få en mer nationell, och även på senare sikt, internationell bredd. Fryshuset finns idag i Stockholm Göteborg och Malmö och planerar att vara ca 20 enheter år 2020. Till ekonomifunktionen söker vi nu en Controller till ett konsultuppdrag som pågår tillsvidare. Till arbetsuppgifterna hör främst administration kring skolpeng samt återredovisning av bidragsmedel (gentemot finansiärer). I rollen ingår mycket kommunikation, bland annat med verksamhetsansvariga och revisorer. Vi söker dig som tidigare har arbetat inom redovisningsområdet. Har du tidigare erfarenhet från en Controller-roll är detta en merit, men inget krav. Du har lätt för att sätta dig in i nya IT-system och har allmänt goda datakunskaper. Har du kunskaper i Agresso är detta en stor merit. Som person är du service-minded och pedagogisk. Du är öppensinnad och har lätt för att samarbeta i ett team. Vi erbjuder ett spännande arbete i en organisation som gör skillnad! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum och vi ber dig därför att skicka in din ansökan snarast.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-04
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Controller till Fryshuset jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Controller till Fryshuset

Kundtjänstmedarbetare till internationellt kosmetikföretag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi nu en kundtjänstmedarbetare. Företaget är internationellt verksamma inom kosmetikbranschen. Detta är ett konsultuppdrag med start den 28 oktober och beräknas pågå t.om 28 februari 2014, en fantastisk möjlighet för dig som trivs med kundkontakt och har intresse inom kosmetik och hårvård. I denna roll kommer du ingå i ett kundserviceteam där du tar emot samtal från företagets kunder. Du kommer att arbeta med orderhantering, leveransbevakning, reklamationer m.m. Du kommer även att ha mycket interna kontakter med säljarna inom organisationen samt med ekonomi- och marknadsavdelningen. Vi söker dig som trivs i en roll där du har mycket kundkontakt kombinerat med administration. Du drivs av att ge bästa möjliga service till kunder och att lösa problem. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och har flytande kunskaper inom svenska och engelska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem. I denna roll kommer du att arbeta i SAP.  Som person är du framåt och positiv. Det är också viktigt att du känner dig bekväm inför nya situationer och vågar ta för dig. Du är noggrann och strukturerad och har inga problem med att arbeta i en dynamisk och flexibel miljö där du förväntas att leverera snabbt. Du är även lyhörd och arbetar bra i team. Urvalsprocessen sker löpande och observera därmed att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-04
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare till internationellt kosmetikföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare till internationellt kosmetikföretag

Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning en kundservicemedarbetare/ordermottagare med mycket goda kunskaper i det danska språket. Tjänsten är på deltid, vid behov och vi söker främst dig som är student och söker ett extrajobb vid sidan av dina studier. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholms-kontoret är man ca 50 medarbetare. Som Kundtjänstmedarbetare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet mot Danmark. Det är därför ett krav att du talar danska. Arbetstimmarna går att anpassa till ditt skolschema, men vi förväntar vi oss att du kan arbeta på heltid under semestertider. Som kundservicemedarbetare/ordermottagare arbetar du med att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser såsom prisjusteringar, kampanjer och leveranser samt sköta all administration kring detta. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande administrativa arbetsuppgifter som krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Du har flytande kunskaper i engelska och danska. Utöver detta har du goda kunskaper i MS Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och social. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi värdesätter även att du är kvalitetsmedveten, kundorienterad och drivande.  Vi erbjuder ett intressant extra arbete i internationell miljö med massa spännande möjlighet
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-09
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare

Executive Assistant till välkänt IT-bolag
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind söker för kunds räkning en Executive Assistant till ett stort internationellt IT-bolag. Företagets huvudkontor finns beläget i Stockholm. Du kommer att vara anställd som konsult och ute på uppdrag hos kund. Uppdraget är beräknat att pågå i 3 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är på deltid. Du kommer att stötta en utav företagets chefer och ledningsgruppen i det vardagliga arbetet. Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att se till att arbetet går framåt på ett smidigt och effektivt sätt. I det ingår kalenderhantering, hantering av inkommande email, schemalägga samt planera konferenser för ledningsgruppen både nationellt och internationellt, förebereda presentationer, planera inför resor samt sköta logistiken kring det m.m. Vi ser att du har minst tre års erfarenhet av att ha arbetat som Executive Assistant. Det är meriterande om erfarenheten kommer från ett stort internationellt företag. Du behärskar både svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Som person är du kreativ och duktig problemlösare. Du är noggrann, ordningsam och resultatorienterad och duktig på att arbeta under press och möta deadlines. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum och vi ber dig därför att skicka in din ansökan snarast.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-10
Sök fler jobb liknande: lediga Executive Assistant till välkänt IT-bolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Executive Assistant till välkänt IT-bolag

Finsk- & svensktalande rekyteringsassistent, deltid
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker en svensk- & finsktalande rekryteringsassistent på deltid. MultiMind, som sitter i charmiga lokaler mitt i centrala Stockholm, är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag inom internationell kompetens. Du erbjuds att arbeta i ett väl sammansvetsat och engagerat gäng där du kommer att ha en viktig roll att expandera vårt Nordiska nätverk. Vi strävar efter mångfald och en jämn könsfördelning och därför ser vi gärna manliga sökande.  Som rekryteringsassistent kommer du att stötta verksamheten med search och administrativa arbetsuppgifter. I rollen interagerar du internt som externt och du kommer vara involverad i administrativa delar i våra dagliga processer.  * Söka i aktuella databaser * Identifiera potentiella matchningar * Kontakta kandidater samt genomföra korta telefonintervjuer * Bjuda in kandidater för intervju till pågående rekryteringsprocesser * Kontrollera meriter och referenser * Expandera MultiMinds Nordiska nätverk av kandidater Vi söker dig som är mitt uppe i universitetsstudierna, gärna från KTH, Handels eller liknande, dock ej krav och söker ett flexibelt extra jobb. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom serviceyrket och känner dig bekväm att arbeta via telefon. Vi ser gärna att du har erfarenheter eller intresse av andra kulturer genom att t ex studerat/arbetat/rest utomlands. Som person trivs du med att arbeta med människor och har lätt för att skapa relationer. Du är flexibel och stresstålig och trivs i en miljö där det stundtals krävs snabba insatser. Du är engagerad och lyhörd och gillar att arbeta i en dynamisk omgivning. Det är ett krav att du talar och skriver flytande i finska samt har hög nivå i svenska och engelska. Om ovanstående stämmer in på dig så kommer du att få en mycket spännande och varierat extraarbete i ett växande företag med expansionsplaner! Vi rekommenderar dig att skicka din ansökan så snart som möjligt eftersom vårt urvalsarbete sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-18
Sök fler jobb liknande: lediga Finsk- & svensktalande rekyteringsassistent, deltid jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsk- & svensktalande rekyteringsassistent, deltid

Norsktalande marknadsundersökare till kort projekt
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för kunds räkning norsktalande marknadsundersökare till ett projekt med start måndag 30/9. Projektet kommer att pågå under ca 5 dagar. Vår kund är ett framgångsrikt amerikanskt managementkonsultföretag med kontor i centrala Stockholm. Arbetstiderna är ca 9-15. Som marknadsundersökare genomför du telefonintervjuer med nyckelpersoner på olika företag i Norge inom en specifik bransch. Frågorna du ställer kan exempelvis röra branschutveckling och produktkännedom. Vi söker dig som har telefonvana sedan tidigare. Som person är du utåtriktad, driven och motiveras av snabba resultat. Då du kommer att vara i kontakt med företag i Norge så ska du tala norska obehindrat. Du ska även ha goda engelskakunskaper. Detta är ett perfekt jobb för dig som studerar, söker jobb, har eget företag eller liknande och vill ha meriterande erfarenhet från ett framgångsrikt företag. Vi ser gärna att du även vill delta i framtida projekt efter detta. Vid intresse kontakta Helena på: multimind@multimind.se 08-216700
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Norsktalande marknadsundersökare till kort projekt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norsktalande marknadsundersökare till kort projekt

Extrajobb för dig som talar finska
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning enfinskatalande Ordermottagareför deltids-/extraarbete. Tjänsten är förlagd till en vikariepool från vilken du som deltidsanställd täcker upp under ordinarie personals frånvaro (exempelvis vid sjukdom eller i semestertider). Du arbetar uppskattningsvis 4-8 dagar i månaden samt heltid ett par veckor under sommaren. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och företaget finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer och på Stockholmskontoret är man ca 50 medarbetare. Som Ordermottagare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet gentemot den finska och svenska marknaden. Det är därför ett krav att du behärskar båda språken. Till dina arbetsuppgifter hör att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser och underhålla företagets affärsystem exempelvis gällande prisjusteringar och kampanjer. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Utöver detta har du goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och utåtriktad. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi erbjuder ett intressant arbete i internationell miljö.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-30
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb för dig som talar finska jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb för dig som talar finska

Kundtjänstmedarbetare som talar finska till spännande företag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind Bemanning söker omgående en finsktalande kundtjänstmedarbetare. Vår kundär världens ledande tillverkare av biokemikalier, organiska föreningar samt övriga högteknologiska produkter för livsvetenskaplig forskning inom bioteknologi, diagnostik, läkemedelsforskning och analys. De finns representerade i 40 länder, har totalt sett 9000 anställda. Detta är ett konsultuppdrag på ca 2-3 månader för att därefter övergå i ett föräldravikariat hos vår kund under ca ett år. Det finns goda chanser till fortsättning efter föräldravikariatet. Uppdraget startar i mitten av november 2013. Du kommer ingå i ett team som hanterar förfrågningar och beställningar från de finska, svenska och norska kunderna inom forskning-, utveckling- och analysområdet. Arbetsuppgifter * Ta hand om förfrågningar från nya och existerande kunder via telefon och mail genom att själv ge support eller vara bryggan mellan kunden och någon av de specialister som finns på företaget. * Hantera beställningar och förfrågningar i orderhanteringssystemet SAP. * Jobba med offertuppföljningar. Vi söker dig som kommunicerar flytande i tal och skrift på såväl finska, svenska och engelska. Eftersom avdelningen hanterar både finska, norska, svenska kunder ska du även ha lätt för att kommunicera med norska kunder. Om du har grundläggande kunskaper inom deras ordersystem SAP så är detta en fördel, dock inget krav. Har du erfarenhet av arbete i kundtjänst och då från laboratorievärlden så är det till stor hjälp för att förstå kunder och deras behov bättre. Som person är du utåtriktad, har skinn på näsan, flexibel och ansvarstagande. Det är viktigt att du är affärsmässig och motiveras av att skapa kontakter och har lätt för att samarbeta och en positiv attityd mot kundservice. Du har mycket god kommunikationsförmåga och vet hur du hanterar olika typer av kunder Du är en person som trivs med återkommande arbetsuppgifter som kräver noggrannhet och en förmåga att kunna prioritera, men du ser också förändringar och nya utmaningar som något positivt. Vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Tyresö
Publicerad : 10-02
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare som talar finska till spännande företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare som talar finska till spännande företag

Norsktalande kundtjänstmedarbetare till city
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker nu två norsktalande kundtjänstmedarbetare till ett intressant företag i city. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att hantera samtal och e-postärenden från norska kunder, men även vara backup på den svenska sidan. Du deltar i projekt och jobbar med att uppdatera företagets norska kunddatabas samt fungerar som en koordinator mellan företaget och dess kunder. Problemlösning, produktfrågor och ordermottagning hör till arbetsuppgifterna. Du har tidigare erfarenhet av service- och kundtjänstarbete och är van vid att bemöta kunder via telefon. Du har lätt för att lära dig nya system och är flytande i norska och svenska, både i tal och skrift. Som person är du noggrann och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Du är engagerad och driven i ditt arbete samtidigt som du alltid levererar service på en professionell nivå. Vi rekommenderar att skicka din ansökan snarast då uppdraget kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-04
Sök fler jobb liknande: lediga Norsktalande kundtjänstmedarbetare till city jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norsktalande kundtjänstmedarbetare till city

Kundsupport med intresse för teknik/hemelektronik
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.   MultiMind söker för kunds räkning en kundsupport-medarbetare med goda datakunskaper. Företaget verkar i elektronikbranschen och är den världsledande tillverkaren av flertalet tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. I Norden marknadsförs bland annat produktgrupperna Audio/video, kamera, telekommunikation, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. Tjänsten avser en rekrytering direkt till företaget. Den aktuella tjänsten är förlagd till företagets nordiska huvudkontor, söder om Stockholm, där ca 100 anställda arbetar. På kundsupport-avdelningen arbetar idag 10 personer.   Arbetsuppgifterna består bland annat av orderadministration, merförsäljning och kundsupport gentemot några av Nordens största aktörer inom hemelektronik. Du kommer att arbeta i en säljfokuserad miljö där det är viktigt att kunna ta egna initiativ för att nå gemensamma mål inom avdelningen och företaget.   Vi söker dig som har minst en treårig gymnasieutbildning och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom kundsupport eller sälj och har erfarenhet av SAP/R3. Utöver detta ser vi gärna att du är van datoranvändare samt har ett intresse för teknik/hemelektronik. Som person är du service-minded och har en god förmåga att hantera flera ärenden samtidigt. Vidare är du initiativrik och du bidrar gärna till att genomföra förbättringar.   Vi erbjuder ett spännande arbete i en internationell miljö. Vi rekommenderar dig att skicka din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-08
Sök fler jobb liknande: lediga Kundsupport med intresse för teknik/hemelektronik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundsupport med intresse för teknik/hemelektronik

Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk storbank
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för närvarande en dansktalande kundservicemedarbetare till en nordisk storbank och dess avdelning för kortverksamhet. På avdelningen arbetar ca 20 personer med att tillhandahålla service gentemot kortinnehavare i Sverige, Danmark och Norge. Tjänsten avser ett uthyrningsuppdrag via MultiMind, på heltid. I arbetsuppgifterna ingår: * Löpande kundservice via telefon och e-post. Du kommer att ge service till företagets danska kunder. * Registrering av nya kort och kunder. * Spärra tappade/stulna kort. * Besvara frågor kring fakturor * Besvara brev, fax och e-post från kunder, kortinnehavare, resebyråer och andra samarbetspartners. * Samarbete med andra avdelningar inom First Card (exempelvis försäljningsavdelningen) i samband med uppläggning av nya kunder och omstruktureringar. * Deltagande i systemtester inför produktionssättningar. * Delta i workshops och projekt vid produktutveckling och marknadsaktiviteter. * Vara kontaktperson mot stora kundföretag.  Din Profil: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från service och kundbemötande. Har du dessutom erfarenhet från kortverksamhet är detta en merit. Utöver detta talar och skriver du danska flytande. Som person är du utåtriktad och service-minded. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, med utmanande och omväxlande arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att arbeta i team och bidrar aktivt till en god stämning och ett gott samarbete kollegor emellan. Vår kund sätter stort värde på din förmåga att möta kundens behov på bästa sätt. Vi erbjuder ett spännande arbete i en glad och trevlig miljö. Företaget sitter i ljusa och fräscha lokaler i centrala Stockholm. Då urvalsarbetet sker kontinuerligt rekomenderar vi dig att skicka din ansökan så snart som möjigt.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-14
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk storbank jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk storbank

Korttidsprojekt för framgångsrikt företag i IT/teknikbranschen
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för kunds räkning 3-4 kundservice/back office medarbetare till ett korttidsprojekt med start onsdagen den 26/10. Företaget tillhandahåller en betalningslösning som möjliggör direktbetalning via smartphones och har vuxit i snabb takt sedan uppstarten 2010. Tjänsten finns idag tillgängig för privatpersoner och företag i hela norden samt delar av Europa och Sydamerika.  Det aktuella projektet väntas pågå under ett par veckors tid med start onsdagen den 26 oktober. Uppdraget innebär att via telefon kontakta företagets nordiska kunder för att samla in kompletterande information om deras verksamhet.   Arbetstider: Kontorstider måndag-fredag, 5-8 timmar per dag. Tiderna kan anpassas efter eventuellt skolschema.  Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från serviceyrken. Har du tidigare arbetat i en kundtjänstroll är detta en merit, men inget krav. Du talar och skriver såväl svenska som engelska flytande. Har du ytterligare ett nordiskt spårk är detta en stor fördel. Som person är du driven och resultatinriktad samt tycker om att hantera sociala kontakter.  Vi rekomenderar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urvalet sker kontinueligt.  Vi erbjuder ett intressant arbete för ett framgångsrikt och spännande företag!
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-16
Sök fler jobb liknande: lediga Korttidsprojekt för framgångsrikt företag i IT/teknikbranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Korttidsprojekt för framgångsrikt företag i IT/teknikbranschen

Finsktalande Administratör till uppdrag på 3 månader
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning en administratör med goda kunskaper i finska språket, framför allt i skrift. Vår uppdragsgivare är världsledande i vitvarubranschen och tillverkar och säljer produkter för kyl/frys, tvätt och tork samt mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar idag cirka 70 000 medarbetare och verksamheten bedrivs i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Det nordiska huvudkontoret är beläget i Stockholm med placering söder om stan.  Som administratör sköter du all administration kring byten och reklamationer. Du uppdaterar information i systemet och hanterar allt pappersarbete som rör den här typen av ärenden. Vidare är du i kontakt med finsktalande kunder gällande besked kring byten och reklamationer. Tjänsten är placerad på företagets serviceavdelning som löser tekiska problem kring de produkter tillverkas och säljs. Uppdraget väntas pågå under minst 3 månader.  Vi söker dig som tidigare har arbetat med administration samt har mycket goda kunskaper i finska. Har du dessutom erfarenhet av affärssystemet SAP är detta ett stort plus. Vidare ser vi det som en fördel om du har intresse för branschen och/eller intresse för teknik.  Som person är du noggrann och administrativt lagd. Avdelningen är inne i en högbelastad period och det är därför viktigt att du är snabblärd och effektiv i ditt arbete.  Vi rekommenderar dig att söka denna tjänst så snart som möjligt då urvalet sker löpande.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-21
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande Administratör till uppdrag på 3 månader jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande Administratör till uppdrag på 3 månader

Finsktalande teknisk Serviceexpert till internationellt företag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning en finsktalande teknisk Serviceexpert. Vår uppdragsgivare är världsledande i vitvarubranschen och tillverkar och säljer produkter för kyl/frys, tvätt och tork samt mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar idag över 70 000 medarbetare och verksamheten bedrivs i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Från kontoret i Stockholm arbetar man mot hela den nordiska marknaden. Tjänsten avser en rekrytering direkt till företaget.  Som Serviceexpert ansvarar du för kontakten med företagets servicepartners (fälttekniker) och hjälper dem i frågor av teknisk karaktär. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: * Teknisk support, via e-post och telefon, gentemot fälttekniker i deras arbete med att reparera felanmälda apparater * Support kring företagets administrativa affärssystem där service-ordrar, reservdelsbeställningar och produktbyten registreras * Stöd gentemot företagets Customer Care Center ifall då kunder (återförsäljare) har frågor av teknisk karaktär * Prövning kring reklamationer och produktbytesförfrågningar * Diverse administrativt arbete Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av teknisk support alternativt arbete som fälttekniker. Du tycker om att hantera sociala kontakter i ditt arbete samt är van vid att arbeta med telefon och dator som verktyg. Vi tror att du har en allmänt god teknisk förståelse samt intresse för företagets produkter alt. branschen i sin helhet. Har du en teknisk utbildning, är detta en merit, men inget krav. Du kommer att arbeta mot en finska marknaden och det är därför ett krav att dutalar och skriver finska flytande. Utöver detta talar och skriver du även svenska och engelska. Har du tidigare arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel. För att trivas i denna roll tror vi att du motiveras av utmaningar och tycker om att arbeta med problemlösning. Vi tror, utöver detta, att du är service-minded och flexibel i ditt arbetssätt. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en spännande, internationell miljö. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Vid intresse rekommenderar vi dig därför att söka denna tjänst omgående.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-21
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande teknisk Serviceexpert till internationellt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande teknisk Serviceexpert till internationellt företag

Finsk projektekonom till spännande bransch
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker efter en Projektekonom till en våra kunder i Stockholmsområdet. Vår kund är ett internationellt framgångsrikt företag som verkar inom flera branscher. Företaget behöver just nu förstärkning inom business administration till sitt nordiska huvudkontor i norrort. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Du kommer att sköta den löpande projektredovisning vilket innebär fakturering, upplägg samt stängning av projekt. Utöver detta kommer du att arbeta med fakturering, beställningar till leverantörer och leveransbevakning. Du har en roll som inköpare av direkt material och har mycket kontakt med interna och externa kunder samt leverantörer. Arbetet sker i affärssystemet SAP. Bakgrund: Du har en akademisk examen inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning eller projektredovisning. Om du har jobbat i SAP, så är det en fördel men inget krav. Goda kunskaper i Excel och övriga program i MS Officepaket krävs. Du ska även vara van att jobba mot uppsatta mål i en koordinerande roll. Vi ser gärna att du är van att hantera olika situationer som kan uppstå i en dynamisk arbetsmiljö. Du är flytande i finska, engelska samt svenska i både tal och skrift. Du är van att arbeta självständigt och med god initiativförmåga. Som person är du driven, har ett stort engagemang och trivs med att driva olika processer framåt. Du är noggrann och har en analytisk förmåga.  Du har ett stort intresse för affärer och du trivs att samarbeta med projektledare och säljare. Du kommer att jobba som konsult via MultiMind i 6 månader, där du har chansen att visa framfötterna och det kan finnas möjligheter till rekrytering till kund.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-22
Sök fler jobb liknande: lediga Finsk projektekonom till spännande bransch jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsk projektekonom till spännande bransch

Projektledar/koordinator till internationellt företag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi en driven medarbetare som vill arbeta med logistikprojekt och koordinering inom FMCG sektorn. Vår kund är ett framgångsrikt och internationellt ledande företag inom sitt verksamhetsområde. Du kommer att tjänstgöra på det nordiska huvudkontoret i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag på ca 12 månader med start i januari. Som en del i din roll kommer du driva och koordinera projekt från start till slut och ansvar för processens alla delar, från framtagning av en idé till färdig produkt.  Arbetet innebär att du till stor del kommer driva dina egna projekt men också supportar kollegor i teamet med administrativa uppgifter. Du kommer ansvara för att ladda upp data och information i det interna systemet. Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom produktionsplanering, logistik eller inköp. Fördel om du har tidigare erfarenhet av artwork planning, initiative planning eller project managment. I grunden ser vi att du har relevant utbildning eller erfarenhet för tjänsten. Har du tidigare jobbat med SAP är det en fördel men inget krav. Som person är du flexibel, kreativ, analytisk och har förmåga att hitta och driva nya idéer och lösningar framåt. Du kan bygga långsiktiga relationer med både leverantörer och internt inom företaget. Du är duktig på att förhandla och du är fokuserad på att uppnå uppsatta mål. Vi tror även att du är en van ledare.   Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-24
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledar/koordinator till internationellt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledar/koordinator till internationellt företag

Field Sales Executive med placering Trondheim, Norge
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.   Field Sales Executive  med placering Trondheim, Norge MultiMind söker för kundsräkning en Field Sales Executive med placering i Trondheim, Norge. Företaget är ett av USA:s snabbast växande tillverkare av kvalitétsglasögon och har idag kontor i 12 länder och ca 500 anställda. Som Field Sales Executive kommer du ansvara för all marknadsföring, kundbearbetning och försäljning av företagets Solglasögon med stöd av Sales Director Nordic som du även rapporterar till. Ditt arbetsområde kommer sträcka sig över mellan, västra och norra Norge. Om du vill jobba i en tillväxtorienterad och kundfokuserad organisation som är uppbyggd på enastående kundservice och en produkt med exceptionell kvalité och ledande teknologi är detta en möjlighet för dig.  Som person är du driven och självgående och drivs av att göra affärer. Vi ser att du har relevant bakgrund för tjänsten och erfarenheter från glasögonbranschen sedan tidigare. Du behärskar engelska flytande i både tal och skrift. Skicka in din ansökan idag då urvalsarbetet sker kontinuerligt. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Detta är en rekrytering.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Ospecificerad arbetsort
Publicerad : 10-24
Sök fler jobb liknande: lediga Field Sales Executive med placering Trondheim, Norge jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Field Sales Executive med placering Trondheim, Norge

Marketing Coordinator
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind Bemanning is searching for a Marketing Coordinator to an international company specialized in developing enterprise software products. The company has its Nordic head office located in Stockholm. This assignment starts ASAP and continues until end of May 2014. We are looking for a strong professional with experience within execution of marketing events and activities. You will develop and implement of marketing communications plan for Western Europe with focus on Co-ordination of marketing delivery across channels within events and activities. Preferably experience from IT – or larger International companies. Experience with working in a Nordic context is a big plus. Good communication skills, both verbal and written, strong business knowledge and understanding of working in international teams. Proactive and self-driven. Demand of Experience • Marketing • Execution of events • Communication skills • Fluently in Swedish and English Preferable Experience • Marketing within an IT organisation • Budget • working with third party suppliers and managing agencies This is a fantastic opportunity for the right person to temporary hold an attractive position. Please apply as soon as possible, we will interview candidates continuously.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-31
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator

En dansktalande kundtjänstmedarbetare till ett globalt företag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker nu en dansktalande kundtjänstmedarbetare till ett globalt företag. Du kommer att tjänstgöra på företagets nordiska huvudkontor i Stockholm. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att hantera samtal och e-postärenden från danska kunder, men även vara backup på den svenska sidan. Du deltar i projekt och jobbar med att uppdatera företagets danska kunddatabas samt fungerar som en koordinator mellan företaget och dess kunder. Problemlösning, produktfrågor och orderstatus hör till arbetsuppgifterna, samt att viss ordermottagning också kan förekomma. Du har tidigare erfarenhet av service- och kundtjänstarbete och är van vid att bemöta kunder via telefon. Du har lätt för att lära dig nya system och är flytande i danska, både i tal och skrift. Vidare behärskar du även engelska då det är ett internationellt bolag. Som person är du noggrann och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Du är engagerad och driven i ditt arbete samtidigt som du alltid levererar service på en professionell nivå. Vi erbjuder ett utvecklande och varierande arbete i en internationell miljö på ett framgångsrikt företag som satsar på personalen och vill att du ska trivas. Visar du dessutom framfötterna får du successivt ökat ansvar och har goda chanser att utvecklas inom företaget. Vi rekommenderar att skicka din ansökan snarast då uppdraget kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-07
Sök fler jobb liknande: lediga En dansktalande kundtjänstmedarbetare till ett globalt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: En dansktalande kundtjänstmedarbetare till ett globalt företag


Sök lediga jobb MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se