MultiMind Bemanning AB jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: MultiMind Bemanning AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: MultiMind Bemanning AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Erfaren Sekreterare sökes, start omgående- Stockholm
- Controllerassistent till företag i filmbranschen!- Stockholm
- Dansk/svensk orderhanterare till konsumentvaruföretag- Stockholm
- Account receivable Analyst - Swedish is not required- Stockholm
- Technical Customer Support within Telecom- Stockholm
- Executive Assistant for a part time assignment- Stockholm
- Hindu/Urdu/Arabic speakers (part time project)- Stockholm
- Finsktalande kommunikatör inom sociala medier- Stockholm
- Norweigan Customer Service Representative to Oriflame- Stockholm
- Är du finsktalande och vill jobba i Stockholm?- Stockholm
- Driven konsult till spännande projekt- Stockholm
- Dansktalande Ordermottagare till internationellt företag- Stockholm
- HR Specialist till ett spännande uppdrag- Stockholm
- Senior Project Manager to an international company- Stockholm
- Driven administrativ assistent sökes för Rekrytering- Stockholm
- Dansktalende søges til projekt indenfor sociale medier- Stockholm
- Engagerad finsktalande kundservicemedarbetare- Stockholm
- Norsktalande översättare- Stockholm
- Dansktalande Lager-/Kundservicepersonal till varierad roll- Stockholm
- Finsktalande Ekonomiassistent- Stockholm
- Executive Assistant for a part time assignment- Stockholm
- HR-Administratör- Stockholm
- Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk bank- och finanskoncern- Stockholm
- Norwegian speaking Problem and Change Analyst- Stockholm
- Extrajobb för dig som talar finska- Stockholm
- Extrajobb för dig som talar norska- Stockholm
- Engagerad finsktalande kundservicemedarbetare- Stockholm
- Marknadsansvarig på deltid- Stockholm
- Finsktalande kundtjänstmedarbetare till spännande företag- Stockholm
- Finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse- Solna
- Account receivable Analyst - Swedish is not required- Stockholm
- Driven Controller till fastighetsbolag- Stockholm
- Driven innesäljare på deltid- Stockholm
- Intervjuare till framgångsrikt kosmetikföretag, projekt- Stockholm
- Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare- Stockholm
- Controller till Fryshuset- Stockholm
- Portuguese Backoffice Support- Stockholm
- Erfaren Sekreterare sökes, start omgående- Stockholm
- Administratör för kortare uppdrag- Stockholm
- Driven konsult till spännande projekt- Stockholm
Mer beskrivning
Erfaren Sekreterare sökes, start omgåendeMultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för kunds räkning en driven Sekreterare till en internationell advokatbyrå som bland annat fokuserar på områdena IT, telekom, media, life sciences samt food & beverage. Du kommer att arbeta på kontoret som är beläget centralt i Stockholm där det idag sitter runt 100 personer. Detta är ett konsultuppdrag till att börja med, start omgående. I denna roll kommer du att ha hand om sedvanliga sekreteraruppgifter med fokus på renskrivning, kontrakthantering och liknande. Vi ser att du arbetat med liknande uppgifter tidigare samt har god datavana, framförallt i MS Office. Inget krav på utbildning finns, utan fokus ligger på tidigare erfarenheter. För denna roll är det viktigt att du är kommunikativ och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi söker dig som är positiv samt snabb och effektiv i ditt arbete och gillar att arbeta i högt tempo. Du drivs av att ha många processer igång samtidigt och är trygg i din roll som Sekreterare. Du levererar alltid med högsta kvalité och är professionell i ditt arbete.  Då tjänsten ska tillsättas omgående ser vi gärna att du skickar in din ansökan snarast. Vi intervjuar kandidater löpande.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Sekreterare sökes, start omgående jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Sekreterare sökes, start omgående
Controllerassistent till företag i filmbranschen!
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning rekryterar vi nu en Controllerassistent till ett mycket spännande företag i filmbranschen! Som Controllerassistent kommer du att stötta och assistera Financial Controller på företaget och vara behjälplig vid budget- och prognosarbete, redovisning, bokslut, framtagning av rapporter mm. Vidare kommer du att se till att rätt dokumentation finns vid finansårets slut. Du kommer även att få arbeta med skatter och moms och ser därför att du har erfarenhet av detta och förstår skattedeklarationer från de övriga nordiska länderna. Du som söker har ca 2-3 års erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter, allra främst med redovisning och moms. Du har analytisk förmåga och siffersinne samt är van vid att arbeta självständigt och ta ett stort ansvar i ditt arbete. Du har mycket goda kunskaper i MS Officepaketet, i synnerhet Excel. Flytande kunskaper i engelska är ett krav, talar du därtill något annat nordiskt språk så är det en fördel. För att trivas i den här rollen så ska du vara mycket organiserad, strukturerad och analytisk. Du är ansvarstagande och är en person som gärna föreslår ideér för förbättringar samt tar egna initiativ. Därtill är det viktigt att du har en positiv attityd och känner ett stort engagemang för ditt arbete. Vi rekommenderar dig att skicka din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt. Observera att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag!
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Controllerassistent till företag i filmbranschen! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controllerassistent till företag i filmbranschen!
Dansk/svensk orderhanterare till konsumentvaruföretag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi en orderhanterare  till ett framgångsrikt och internationellt företag inom konsumentvarubranschen. Företaget är amerikanskt och har verksamhet över hela världen. Tjänsten är på deras nordiska huvudkontor i Stockholm. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd av vår kund. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med kända varumärken gentemot svenska och danska kunder. Som orderhanterare har du många utåtriktade kontakter med både kunder samt transportörer och grossister. I dina arbetsuppgifter ingår att ta emot och administrera kundernas order. En del av dina arbetsuppgifter innebär även att administrera reklamationer med kreditering och debitering. Vi erbjuder ett fartfyllt arbete i en internationell miljö. Vi söker dig som har viss erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (kundtjänst, ordermottagning eller liknande) samt har telefonvana. Du har även viss erfarenhet av fakturering. Som person är du noggrann, stresstålig och social. Du tycker om situationer som ställer krav på problemlösningsförmåga samt att vara i en händelserik arbetsmiljö. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och datorsystem. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i både danska och svenska och behärskar engelska utan problem. Du har goda kunskaper i MS Officepaketet. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är det meriterande. Företaget sitter i moderna lokaler med öppet kontorslandskap. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Dansk/svensk orderhanterare till konsumentvaruföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansk/svensk orderhanterare till konsumentvaruföretag
Account receivable Analyst - Swedish is not required
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker MultiMind nu en Account receivable Analyst. Vår kund är ett framgångsrikt internationellt företag inom konsumentvarubranschen. Företaget är amerikanskt och har verksamhet över hela världen och du kommer att tjänstgöra på det nordiska huvudkontoret i Stockholm. Uppdraget kommer att pågå i 6 månader med chanser till förlängning. Som Account receivable Analyst kommer du var en del av ett team på 5 personer. I din roll kommer du ta ut rapporter, analysera trender och föra statistik som ska ligga till grund för optimering och utveckling av samarbete med extern kund. Som person ser vi att du är van att jobba med siffror samt gillar statistik och analys av dessa. Som person gillar du att jobba självständigt och i grupp, ta egna beslut, jobba i ett högt tempo och ha många bollar i luften i en miljö som speglas av viljan att lyckas. Du ska vara en uttalat duktig analytiker, gilla siffror och ha relevant utbildning inom området. Vi ser att du är van att jobba i MS Office, framförallt i Excel. Har du även erfarenhet av SAP är det en fördel. Du behärskar engelska flytande i både tal och skrift då det är företagets koncernspråk. Kan du något av de nordiska språken är det ett plus. Vår kund söker en person som kan börja så snart som möjligt, så vi råder dig att skicka in din ansökan omgående.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Account receivable Analyst - Swedish is not required jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account receivable Analyst - Swedish is not required
Technical Customer Support within Telecom
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind is looking for a talented and technically skilled Technical Customer Support for one of our clients. Our client is an international provider of communications services. They operate one of the largest fiber networks in the world. Overall responsibilities: You will be working in the Customer Care Department which is the single point of contact for customers like operators, service providers, content providers and other large-scale users world-wide. The team owns and drives all issues to resolution while constantly communicating with customers. Customer Care is handling all customers' queries regarding Voice & Transmission related products like traditional Voice, VOIP, SDH, WDM and Ethernet services. The team is truly multi-cultural and consists of 25 persons from 17 countries. The work continues on shift 24/7/365: single shifts and on call duty will occur. Key responsibilities: Take care of customer service requests (by telephone, e-mail, web interface and/or fax) Open case/ticket/task Perform in-depth level of troubleshooting in order to resolve as many tickets as possible in the first line without escalation to the second level support Handover to correct fault handling unit if the problem cannot be solved Keep the customer updated Take care of customer requests regarding sales, delivery, finance and billing Answer basic questions by finding information in the support systems Handover complicated questions to the correct team for resolution Help the customer getting in contact with the appropriate person for advanced sales questions Requirements: Excellent English (written and spoken) Excellent communication skills Technical knowledge, understanding and interest in Telecommunications/TCP/IP technology University degree in IT Knowledge of the Telecom elements and understandings of different network architecture and components Cisco/Juniper certification and/or understand of signaling (merit) We are searching for a person who is naturally service minded and business oriented. You're a good team-player and have a great sense of responsibility. You should also have analytical capabilities and be used to handle several issues simultaneously. This position is a full-time 9 months assignment with a possibility for prolonging. Â Send in your application as soon as possible, the position can be filled before application deadline.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Technical Customer Support within Telecom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Technical Customer Support within Telecom
Executive Assistant for a part time assignment
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind Bemanning is looking for an Executive Assistant to an international company specialized in developing enterprise software products. The company has its Nordic head office located in Stockholm. This is a three month long part time assignment with great chances for a prolongation. In this role you will act as an ambassador for the Director, both internally and externally. You will ensure smooth and seamless integration and management of the Directorâs office, applying pro-activity, initiative, discretion and confidentiality to all tasks. The role will also include to ensure that the Director and his management team operate as effectively as possible. Key Areas of Responsibility: ⢠Proactive diary management ⢠To deal with incoming email ⢠Schedule weekly/monthly conference calls with management team and key stakeholders Globally, collect agenda items, attend, minute and distribute ⢠Meeting agenda and presentation deliverables preparation ⢠Extensive time and travel management. ⢠Handling executives agendas during major events and provide on site support if required ⢠Facilitate information flow between International Management team and other internal / external groups ⢠Help support communication and co-ordination across the country communities ⢠Process purchase orders and iprocurement requests ⢠Responsible for booking and management of team and extended team off sites meetings ⢠Action VPâs expense claims in a timely manner ⢠Daily monitoring email approval requests ⢠Responsible for monitoring approvals with VP ⢠Internal and external meetings and event organisation ⢠Management of ad-hoc projects and project management to solution on behalf of the VP ⢠100% discretion applied to confidential information Success Criteria: ⢠Enable the Director to work as efficiently and effectively as possible ⢠Presents a professional image both internally and externally at all times ⢠Exceptional time management skills ⢠Strong communication skills ⢠Error free and timely correspondence ⢠Use initiative appropriate to position and demonstrates a high degree of pro-activity ⢠Responsible for ensuring the reputation of the VP is maintained at a high level Essential Experience and Professional Qualification Requirements & Personal Competencies Required: ⢠Operated at EA level or similar for min of 3 years in a large corporate environment. ⢠Excellent written and spoken command of English ⢠High level of practical knowledge of tools and applications ⢠Understanding of managerial, financial and administrative processes ⢠Mature and professional behaviour ⢠Able to act autonomously with limited supervision ⢠Creative thinker and problem solution finder ⢠Excellent organisational skills and results orientated ⢠Project Management skills ⢠Experienced in dealing at an Executive level both internally and externally ⢠Intermediate level skills in Office tools and internet services ⢠Able to work in confidence with confidential matters. ⢠Ability to work under pressured deadlines ⢠Ability to make decisions and be assertive where appropriate ⢠Diplomatic and tactful ⢠Self starter / works on own initiative ⢠Able to take effective action without always knowing the total picture ⢠Service minded
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Executive Assistant for a part time assignment jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Executive Assistant for a part time assignment
Hindu/Urdu/Arabic speakers (part time project)
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind is looking for Hindu, Urdu and/or Arabic speaking people to participate in a 4 days project, startin thursday the 11th.  The project involves distributing marketing material outside mosques in Stockholm. You will work for and promote our client, a well known company within the money transfer bussiness.  Qualifications Previous experience within customer service or sales is favourable, but not recuired. First and foremost we are looking for outgoing and service-minded people. Schedule Thursday 11th and Friday 12th (two hours per day) Thursday 18th and Friday 19th (two hours per day)  Interested? Send your application to helena.adestedt@multimind.se
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Hindu/Urdu/Arabic speakers (part time project) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hindu/Urdu/Arabic speakers (part time project)
Finsktalande kommunikatör inom sociala medier
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi en person till en spännande tjänst som finsktalande Kommunikatör inom sociala medier. Kunden är en PR/marknads byrå som är internationellt verksamma och söker nu en persom som ska arbeta med sociala medier för deras kunds räkning som är ett välkänt elektronikföretag . Du kommer jobba på det nordiska huvudkontoret i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående och pågår t.om årsskiftet med goda chanser till förlängning för rätt person. Tjänsten innebär bland annat ansvar för kundservicefrågor om företagets egna sociala medier.  Du kommer även att ha många externa och interna kontakter. Tjänsten tillhör organisationens kommunikationsavdelning och inkluderar nära samarbete med andra avdelningar såsom produktutveckling, tekniskt support samt PR-avdelningen. Du strävar hela tiden mot att uppnå kundlojalitet och tillfredsställelse genom att hjälpa, stödja och ge kunderna svar med snabbhet och hög professionalism. Du kommer att arbeta med att expandera företagets Customer Service när det gäller de sociala medierna och andra sociala nätverk. Även om ditt huvudfokus berör kommunikation inom sociala medier förväntas du även att vara stöd där det behövs, exempelvis när det gäller översättningar samt övrigt förekommande  arbetsuppgifter inom PR och kommunikation. Vi söker dig som har akademisk utbildning inom media, kommunikation, sociala medier eller liknande. Du har viss erfarenhet av att arbeta med kommunikation eller kundservice online. Du har intresse för, erfarenhet av eller åtminstone en förståelse för elektronik och IT-produkter. Meriterande om du har erfarenhet av kommunikation inom sociala medier, gärna inom detta område. Du känner dig hemma i en mångkulturell miljö och är flytande i engelska och finska såväl muntligt som skriftligt samt svenska. Som person har du hög professionell integritet och en stark energi för att arbeta i en dynamisk miljö med snabbt tempo. Du är angelägen om att uppnå kundnöjdhet genom din kommunikationsförmåga och din förmåga att samla in information från organisationen. Vidare ser du klagomål och svåra frågor som en möjlighet och inte ett problem. Som person är du även social och trivs att kommunicera med andra.  Du är van att vara en i laget, men kan också ta ansvar och få saker gjorda på egen hand. Skicka gärna din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande kommunikatör inom sociala medier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande kommunikatör inom sociala medier
Norweigan Customer Service Representative to Oriflame
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. Founded in 1967 by two brothers and their friend, Oriflame is now an international beauty company selling direct in more than 60 countries worldwide. Its wide portfolio of Swedish, nature-inspired, innovative beauty products are marketed through a sales force of approximately 3.6 million independent Oriflame Consultants, who together create annual sales of around â¬1.5 billion. Oriflame offers the leading business opportunity for people who want to start making money on day one and work towards fulfilling their personal dreams and ambitions through its unique business opportunity concept â Make Money Today and Fulfill Your Dreams Tomorrowâ¢. Respect for people and nature underlies the companyâs operating principles and is reflected in its social and environmental policies. Oriflame supports numerous charities worldwide and is a Co-founder of the World Childhood Foundation. Oriflame Cosmetics is listed on the Nasdaq OMX Nordic Exchange. Oriflame is now looking for a Norweigan speaking Customer Service Representative to further strengthen our team. Your responsibilities Currently the customer service team consists of five co-workers with the assignment to give support to clients through e-mail and telephone. The team is now looking for reinforcement of one full time co-workers. The work load is depending on marketing activities and can vary from one week to another. As a customer service representative you will focus on service, taking phone calls from resellers and clients. Placing orders, handling claims and common office duties are also part of your tasks. You will also be involved in projects, e.g. development of business systems and financially related matters. To succeed in this position you strive to give great service. We put focus on the ability to communicate and build relationships, which is important as the company has many long term clients. What we are looking for ⢠Experience from customer support and /or sales ⢠Excellent written and verbal communication skills in Swedish and Norwegian ⢠Excellent knowledge in English ⢠Enjoys working in an fast paced environment As a person you enjoy team work and have the ability to contribute to a good atmosphere at work and share energy with your co-workers. You also have integrity and the ability to differentiate between personal and professional aspects. As you will work with service we would like it if you are performance oriented and take initiative. What we offer We are offering you a chance to work in a modern beauty company with an entrepreneurial spirit. You will be offered a job in a fast pace organization with colleagues from all over the world. Oriflame is characterized by a decentralized organization and a down-to-earth management style. We are passionate about our products and business model, and we want our customers and our sales force to feel the same way. Is this the perfect match for you? Please apply as soon as possible via the link below and attach your CV and cover letter in English. We screen the applications continuously.
Företag: MultiMind Bemanning AB Oriflame
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Norweigan Customer Service Representative to Oriflame jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norweigan Customer Service Representative to Oriflame
Är du finsktalande och vill jobba i Stockholm?
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning söker just nu finsktalande personer till olika tjänster inom administration/kundservice/ekonomi. Våra kunder är framgångsrika internationella företag inom olika branscher och samtliga har sina kontor i Stockholm. Vi ser gärna att du är flytande i finska både muntligt och skriftligt samt har mycket goda kunskaper i engelska. Det är även meriterande om du har en relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom något av områdena administration, kundservice eller ekonomi. Som person är du driven i ditt arbete samt strävar efter att ge en god service och levererar alltid med kvalité. Du driver självständigt ditt arbete framåt men tycker även om att arbeta i team. Vi har just nu ett flertal finsktalande tjänster som kan vara intressanta för dig, så tveka inte att registrera ditt CV samt kontakta oss så berättar vi mer. Marjut Adalberth Direct: +46 8 21 67 46 E-Mail: marjut.adalberth@multimind.se
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Är du finsktalande och vill jobba i Stockholm? jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Är du finsktalande och vill jobba i Stockholm?
Driven konsult till spännande projekt
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för kunds räkning konsulter för projekt inom: * Supply Chain * SAP implementation * Analys och förbättring av processer och rutiner Inom dessa områden söker vi projektledare och delprojektledare. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet inom något av ovanstående områden. Som person är du driven, ambitiös och självgående. Du trivs med att arbeta i team såväl som självständigt. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning men det är inget krav. Du är flytande i svenska och engelska. Du har mycket god förståelse för affärssystem och god analytisk förmåga. Rollen som konsult kräver att du är flexibel, serviceminde och målinriktad. Du trivs att arbeta inom projekt i en internationell miljö och du har lätt för att förstå processer och rutiner samt se förbättringsmöjligheter. Detta är en rekrytering och innebär att du blir anställd direkt av vår kund. Vi rekommenderar dig att söka tjänsten omgående då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Driven konsult till spännande projekt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven konsult till spännande projekt
Dansktalande Ordermottagare till internationellt företag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkningen Ordermottagare med mycket goda kunskaper i det danska språket. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och företaget finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholmskontoret är man ca 50 medarbetare. Som Kundtjänstmedarbetare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet gentemot den danska marknaden. Det är därför ett krav att du talar danska. Till dina arbetsuppgifter hör att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser såsom prisjusteringar och kampanjer samt sköta all administration kring detta. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande administrativa arbetsuppgifter som krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Utöver detta har du goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och utåtriktad. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi erbjuder ett intressant arbete i internationell miljö.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-27
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Ordermottagare till internationellt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Ordermottagare till internationellt företag
HR Specialist till ett spännande uppdrag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi nu en HR Specialist till företaget inom bioteknologi. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss och på uppdrag hos vår kund. Uppdraget är på ett år med start i mitten av september med mycket goda chanser till förlängning eller överrekrytering. Som HR Specialist kommer du att vara den enda HR kontakten i norden och rapportera till HR avdelningen i England. Då detta är en ny tjänst får du en möjlighet att vara med och bygga upp avdelningen från början. Du kommer att implementera nya strategier och arbetsmetoder i nära samarbete med linjechefer samt HR avdelningen i England. Du sköter rekryteringsprocesser, stöttar linechefer och andra anställda i allt rörande anställningsfrågor, är delaktig i europeiska projekt som inkluderar integration av förvärda bolag och utbilda de i företagets policys och rutiner m.m. Vi söker dig som har minst två års erfarenhet inom HR. Vi ser även att du har erfarenhet av projektledning samt viss ekonomi. Du är en kommunikativ person och har en stark övertygarförmåga. Du är van vid att arbeta i en internationell miljö och kan snabbt anpassa dig till nya situationer. För att lyckas i rollen måste du vara en strukturerad, organiserad och detaljorienterad person med focus på att leverera resultat utav hög kvalité. Flytande kunskaper i engelska och svenska är ett krav. Resor kan förekomma i tjänsten! Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-24
Sök fler jobb liknande: lediga HR Specialist till ett spännande uppdrag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Specialist till ett spännande uppdrag
Senior Project Manager to an international company
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind is currently looking for a Senior Project Manager to a global service company with their Nordic head office in Stockholm. The assignment is three months with great chances to a prolongation or an employment at our client. In this exciting leadership role you use your deep understanding of project and client management tools and methodologies to lead large-scale web projects. At all times you commit yourself to maintain an environment that promotes individual development and high performance standards. YOUR PRIMARY RESPONSIBILITIES: - Lead complex, multidisciplinary, multi-track IT projects and/or programs throughout the full project life cycle, from design to development, test, and launch - Develop and manage the overall project plan - Time and budget allocation, scoping, quality and risk management - Provide structure, supervision and mentorship to project teams to ensure maximum performance - Build and manage (senior) client relationships - Negotiate scope changes to produce win-win results - Establish project processes through all projects to ensure process compliance - Create and analyse reports on track status, issues and risks and report the major risks and issues to the Project leadership and stakeholders - Provide continuous contribution to enhance and strengthen our Delivery Approach - Support of Business Development REQUIREMENTS: - Minimum 7 years of solid project management experience, Consulting background is a plus - Demonstrated leadership capability, preferably with leadership experience with teams of 20+ people - Solid web project experience, ideally eCommerce - Strong Communication skills - Being able to deal with difficult and complex set up - Strong experience in project and risk management tools, ideally Agile Methods (e.g. Scrum) - Frequent travel may be required - Education: Bachelor's/ Masterâs degree in IT, Business Management or similar - Fluent English language skills. Swedish is a plus
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-24
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Project Manager to an international company jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Project Manager to an international company
Driven administrativ assistent sökes för Rekrytering
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind Bemanning söker en mäklarassistent till ett framgångsrikt företag inom finansbranschen. Denna heltidstjänst är en rekrytering med start i augusti och du kommer arbeta i centrala Stockholm. Vi söker en assistent till vår kunds mäklare och analytiker. Du kommer hantera administrering kring bland annat kundmöten och kundresor i företagets datasystem. Vi söker dig som är driven, självgående och trygg i din roll. Du har tidigare erfarenhet av liknande uppgifter, exempelvis som administrativ assistent, och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du en passande utbildning är detta meriterande men inte ett krav. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan redan idag då vi intervjuar kandidater löpande. Vi lägger stor vikt vid din tillgänglighet.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-19
Sök fler jobb liknande: lediga Driven administrativ assistent sökes för Rekrytering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven administrativ assistent sökes för Rekrytering
Dansktalende søges til projekt indenfor sociale medier
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. For vores kunde søger vi nu en person med flydende danskkundskaber til en spændende stilling indenfor sociale medier. Vores kunde er et PR/marketing bureau som opererer internationalt, og som nu søger en person som skal arbejde med sociale medier for deres kunde - et velkendt elektronikfirma. Du vil skulle arbejde på det nordiske hovedkontor i Stockholm med start 19 august og ca. to uger frem. Stillingen indebærer bl.a. kundeservice med ansvar for henvendelser vedrørende virksomhedens egne sociale medier, og derudover vil du komme til at have megen ekstern og intern kontakt. Stillingen hører under organisationens kommunikationsafdeling og inkluderer nært samarbejde med andre afdelinger såsom produktudvikling, teknisk support og PR-afdelingen. Som person stræber du mod hele tiden at opnå kundeloyalitet og kundetilfredshed gennem at hjælpe, støtte og give kunderne svar på en hurtig og professionell måde. Selvom den primære fokus vil ligge på kommunikation via sociale medier da forventes du også at yde støtte hvor dette behøves, f.eks. når det gælder oversættelser samt øvrige opgaver indenfor PR og kommunikation. Vi søger dig som har en god kommunikativ formåen samt dig som er flydende udi dansk såvel mundtligt som skriftligt. Som person er du opsat på at opnå kundetilfredshed gennem dine kommunikationsevner, og du formår at se klager og vanskelige spørgsmål som en mulighed og ikke et problem. Derudover er du social og trives med at kommunikere med andre, du er vant til at være en del af et team men du kan også tage ansvar og arbejde selvstændigt. Lyder dette intressant send da gerne din ansøgning snaret muligt da interviews afholdes løbende.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-25
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalende søges til projekt indenfor sociale medier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalende søges til projekt indenfor sociale medier
Engagerad finsktalande kundservicemedarbetare
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.  MultiMind Bemanning söker en finsktalande kundservicemedarbetare till ett internationellt företag inom försäkringsbranschen. Du kommer att tjänstgöra på det nordiska huvudkontoret i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med goda chanser till förlängning. Som kundservicemedarbetare har du många utåtriktade kontakter. Du arbetar med att ta emot, registrera och administrera kundernas order samt med fakturering och kundsupport. Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av service samt har telefonvana. Då företaget har hög krav på servicegraden är det ett krav att du snabbt kommer in i nya system, är självgående och att kan vidhålla en hög servicenivå. Du talar flytande finska och svenska och har goda kunskaper i engelska. Som person är du noggrann, stresstålig och mycket serviceinriktad. Du har förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt och trivs i en flexibel miljö. Du har god datavana. Vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-30
Sök fler jobb liknande: lediga Engagerad finsktalande kundservicemedarbetare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Engagerad finsktalande kundservicemedarbetare
Norsktalande översättare
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker en norsktalande översättare/korrekturläsare till ett framgångsrikt konsumentvaruföretag i Stockholm. Företaget är amerikanskt och har verksamhet över hela världen. Du kommer att tjänstgöra på det nordiska huvudkontoret i Stockholm. Uppdraget startar omgående och kommer att pågå i cirka 2 månader. Som korrekturläsare kommer du att läsa igenom och korrigera texter som rör olika hårprodukter. Ditt arbete kommer att innefatta korrekturläsning av kreativa och informativa förpackningstexter samt marknadsmaterial. Tjänsten kräver att du har norska som modersmål och behärskar engelska då detta är företagets koncernspråk. Det finns inga krav på svenska för denna tjänst. Vi ser gärna att du har en bakgrund som frisör eller har annan relevant erfarenhet inom branschen då texterna du arbetar med rör denna sorts produkter. Vidare är det meriterande om du har arbetat med översättningar eller korrekturläsning tidigare. Som person är du kommunikativ, detaljfokuserad och kreativ. Vi söker en positiv person som tycker om när det händer mycket. Du klarar av att arbeta effektivt och strukturerat även när tempot är högt. Registrera din ansökan fortast möjligt då urvalet sker löpande. Observera att tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag!
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-01
Sök fler jobb liknande: lediga Norsktalande översättare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norsktalande översättare
Dansktalande Lager-/Kundservicepersonal till varierad roll
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker en ansvartagande och driftig person till ett globalt företag i norrort. Företaget är internationellt och verksamma inom glasögonbranschen. Du kommer att tjänstgöra på deras nordiska huvudkontor i Stockholm. För rätt person finns fina utvecklingsmöjligheter inom rollen. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning. Arbetstiderna är 08.00 - 17.00. I dina arbetsuppgifter ingår:  * Ordermottagning, orderplock och packning * Transportbokning samt administration kring leveranser * Följa upp, inventera lagerstatus och övrig lageradministration * Hantera returer och utföra kvalitetskontroll * Enklare reparationer (ex byte av lins, båge, skruv) * Kundservice * Returer, reklamationer * Reservdelshantering * Säkerställa kampanj- och materialnivå på lager. Se till att säljarna har tillräckligt med material Vi söker dig som är mycket serviceorienterad, strukturerad och noggrann. Då arbetsuppgifterna är mycket varierande bör du även vara en prestigelös lagspelare som är mycket ansvarstagande för att lyckas i rollen. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Vi önskar att du talar flytande danska och även kan kommunicera på svenska samt att du behärskar engelska utan problem. Du har tidigare erfarenhet av serviceyrken, gärna i en koordinerande och administrativ roll. Då företaget är verksamt inom glas- och glasögonbranschen är det meriterande om du tidigare arbetat i en glasögonbutik eller har en bakgrund som optiker.  Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-01
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Lager-/Kundservicepersonal till varierad roll jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Lager-/Kundservicepersonal till varierad roll
Finsktalande Ekonomiassistent
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind Bemanning AB söker en finsktalande Ekonomiassistent till ett framgångsrikt internationellt företag inom konsumentvarubranschen. Företaget är amerikanskt och har verksamhet över hela världen. Du kommer att tjänstgöra på det nordiska huvudkontoret i Stockholm. Som Ekonomiassistent arbetar du med att infordra förfallna kundfakturor. Du ansvarar för den finska marknaden, för att identifiera obetalda fakturor, bevakar betalningar, hanterar räntefakturor samt bokar betalningar. Din roll innehåller även många interna samt externa kundkontakter. Vi ser att du har ekonomisk gymnasieutbildning och har någon erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare. Du har en analytisk förmåga samt ett sinne för siffror. Finska är ett krav då du kommer att hantera många kontakter mot Finland. Förutom finska och svenska måste du även kunna kommunicera opbehindrat på engelska då det är företagets koncernspråk. Som person är du social, ansvarstagande och har förmåga att hantera olika typer av kundsituationer. Du har även goda kunskaper i MS Officepaketet, särskilt Excel. Det är en fördel om du har arbetat med SAP. Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-01
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande Ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande Ekonomiassistent
Executive Assistant for a part time assignment
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. MultiMind Bemanning is looking for an Executive Assistant to an international company specialized in developing enterprise software products. The company has its Nordic head office located in Stockholm. This is a three month long part time assignment with great chances for a prolongation. In this role you will act as an ambassador for the Director, both internally and externally. You will ensure smooth and seamless integration and management of the Directorâs office, applying pro-activity, initiative, discretion and confidentiality to all tasks. The role will also include to ensure that the Director and his management team operate as effectively as possible. Key Areas of Responsibility: ⢠Proactive diary management ⢠To deal with incoming email ⢠Schedule weekly/monthly conference calls with management team and key stakeholders Globally, collect agenda items, attend, minute and distribute ⢠Meeting agenda and presentation deliverables preparation ⢠Extensive time and travel management. ⢠Handling executives agendas during major events and provide on site support if required ⢠Facilitate information flow between International Management team and other internal / external groups ⢠Help support communication and co-ordination across the country communities ⢠Process purchase orders and iprocurement requests ⢠Responsible for booking and management of team and extended team off sites meetings ⢠Action VPâs expense claims in a timely manner ⢠Daily monitoring email approval requests ⢠Responsible for monitoring approvals with VP ⢠Internal and external meetings and event organisation ⢠Management of ad-hoc projects and project management to solution on behalf of the VP ⢠100% discretion applied to confidential information Success Criteria: ⢠Enable the Director to work as efficiently and effectively as possible ⢠Presents a professional image both internally and externally at all times ⢠Exceptional time management skills ⢠Strong communication skills ⢠Error free and timely correspondence ⢠Use initiative appropriate to position and demonstrates a high degree of pro-activity ⢠Responsible for ensuring the reputation of the VP is maintained at a high level Essential Experience and Professional Qualification Requirements & Personal Competencies Required: ⢠Operated at EA level or similar for min of 3 years in a large corporate environment. ⢠Excellent written and spoken command of English ⢠High level of practical knowledge of tools and applications ⢠Understanding of managerial, financial and administrative processes ⢠Mature and professional behaviour ⢠Able to act autonomously with limited supervision ⢠Creative thinker and problem solution finder ⢠Excellent organisational skills and results orientated ⢠Project Management skills ⢠Experienced in dealing at an Executive level both internally and externally ⢠Intermediate level skills in Office tools and internet services ⢠Able to work in confidence with confidential matters. ⢠Ability to work under pressured deadlines ⢠Ability to make decisions and be assertive where appropriate ⢠Diplomatic and tactful ⢠Self starter / works on own initiative ⢠Able to take effective action without always knowing the total picture ⢠Service minded
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-05
Sök fler jobb liknande: lediga Executive Assistant for a part time assignment jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Executive Assistant for a part time assignment
HR-Administratör
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Vår kund är ett helägt dotterbolag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,2 miljarder SEK per år och har ca 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcastutrustning samt elektriska komponenter. Som HR-administratör kommer du att sköta all löneadministration för de nordiska länderna. Dina arbetsuppgifter inkluderar även administrering av pensioner, försäkringar, personalhandbok samt övrig HR-admionistration. Du hanterar också bokföring och avstämningar samt rapportering och statistik.  Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi. Det är ett krav att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Hanterar du ytterligare ett nordiskt språk ser vi det som en fördel. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Hogia och affärssystemet SAP. Som person är du noggrann, ambitiös, proaktiv och lösningsinriktad. Du har god social kompetens och stor integritet. Vidare är du strukturerad, effektiv och trivs med ett högt tempo. Vår kund erbjuder dig ett spännande arbete i en internationell miljö. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av vår kund. Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-07
Sök fler jobb liknande: lediga HR-Administratör jobb, HR-Administratör Stockholm, HR-Administratör MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-Administratör
Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk bank- och finanskoncern
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för kunds räkning en dansktalande Kundservicemedarbetare. Företaget är en nordisk bank- och finanskoncern och tjänsten i fråga är förlagd till företagets betalkortsverksamhet. I kundservicegruppen arbetar 21 medarbetare med att tillhandahålla service för kortkunder i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Betalkortet i fråga är ledande i nordiskt näringsliv. Som kundservicemedarbetare besvar du löpande samtal och mail från kunder (företag), kortinnehavare (företagens anställda), resebyråer och andra samarbetspartners. I denna roll arbetar du gentemot den danska marknaden. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från service/kundbemötande. Har du dessutom arbetat inom kortverksamhet är detta en merit, men inget krav. Utöver detta talar och skriver du danska flytande. Som person är du utåtriktad och service-minded och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Vidare trivs du med att arbeta i team och bidrar aktivt till en god stämning och ett gott samarbete kollegor emellan. Vår kund sätter stort värde på din förmåga att möta kundens behov på rätt sätt. Urvalsarbetet för denna tjänst sker kontinuerligt. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan snarast möjligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-08
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk bank- och finanskoncern jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Kundservicemedarbetare till nordisk bank- och finanskoncern
Norwegian speaking Problem and Change Analyst
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. For our customer Capgemini is MultiMind now looking for a Norwegian speaking Problem and Change Analyst. Capgemini IBX Business Network together with Capgemini BPO (Business Processes Outsourcing) is one of the worldâs foremost providers of cloud solutions for eProcurement. Our company offers a wide landscape of applications based on SAP SRM technology combined with fully self developed applications and modules connected and integrated via Web Methods. You will be part of the global Incident Workstream which is currently present in Poland, India and Sweden (Stockholm) which will be the location for this recruitment. The position requires Norwegian for the direct customer support and English. This role is temporary, 15 months contract with possible switch to a permanent position for the right person.  Are you technical oriented with focus on customer service and speak Norwegian? As Problem and Change Analyst at IBX Service Desk you will have the possibility to widen your business and technical knowledge on all IBX applications offered to our customers. The Problem and Change Analyst is the main interface and communication channel between IBX and the customer local single point of contact (SPOC) and works together with all SPOCs during the incident life cycle and day-to-day operations.  Your main responsibilities â¢Â                         Provide 1st line support for customer single points of contact (SPOC) mainly for Norwegian Customers. â¢Â                         Troubleshoot and resolve all assigned incidents for the IBX Platform according to ITIL Processes and in line with the company targets â¢Â                         Report and own priority incidents â¢Â                         Be part of main release projects as the application responsible of the workstream â¢Â                         Lead customers in using efficiently all functionalities of IBX applications â¢Â                         Monitor documents flow and other key events for proactive incident management â¢Â                         Work with continuous improvements of internal processes, routines and the development of our current service but also of new services for our customers We are looking for a team player with â¢Â                         Strong social and communication skills with focus on quality and time management â¢Â                         Good analytical skills and a structured way of working with a client focus â¢Â                         Ability to take own initiatives and to think outside the box â¢Â                         Thrives in an international environment â¢Â                         Client and value adding mindset â¢Â                         Results oriented â¢Â                         Positive influence for others Competencies â¢Â                         Technical Education or Background in IT Support is a merit â¢Â                         Experienced service and support background â¢Â                         Ability to train others in a pedagogical way â¢Â                         Project management experience â¢Â                         It is a merit if you have worked with ITIL as best practice Language skills â¢Â                         Fluent in English and Norwegian. â¢Â                         It is a merit if you also speak other languages.  We offer you an international working environment filled with smart and ambitious colleagues to network with but also challenging and stimulating assignments from all over the world. Being part of the Capgemini gives the perfect stage for professional growth within the group. You will be hired directly by Capgemeni for this temporary role for 15 months. For the right person there is a very good possibility to get a permanent position. Please apply with your CV and application letter as soon as possible. Interviews are being conducted continuously throughout the recruitment process.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Norwegian speaking Problem and Change Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norwegian speaking Problem and Change Analyst
Extrajobb för dig som talar finska
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning enfinskatalande Ordermottagareför deltids-/extraarbete hos vår kund. Tjänsten är förlagd till en vikariepool från vilken du som deltidsanställd täcker upp under ordinarie personals frånvaro (exempelvis vid sjukdom eller i semestertider). Du arbetar uppskattningsvis 4-8 dagar i månaden samt heltid ett par veckor under sommaren. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och företaget finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholmskontoret är man ca 50 medarbetare. Som Ordermottagare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet gentemot den finska och svenska marknaden. Det är därför ett krav att du behärskar båda språken. Till dina arbetsuppgifter hör att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser och underhålla företagets affärsystem exempelvis gällande prisjusteringar och kampanjer. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande administrativa arbetsuppgifter som krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Utöver detta har du goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och utåtriktad. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi erbjuder ett intressant arbete i internationell miljö.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb för dig som talar finska jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb för dig som talar finska
Extrajobb för dig som talar norska
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning ennorsktalande Ordermottagareför deltids-/extraarbete hos vår kund. Tjänsten är förlagd till en vikariepool från vilken du som deltidsanställd täcker upp under ordinarie personals frånvaro (exempelvis vid sjukdom eller i semestertider). Du arbetar uppskattningsvis 4-8 dagar i månaden samt heltid ett par veckor under sommaren. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och företaget finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholmskontoret är man ca 50 medarbetare. Som Ordermottagare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet gentemot den norska marknaden. Det är därför ett krav att du behärskar norska. Till dina arbetsuppgifter hör att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser och underhålla företagets affärsystem exempelvis gällande prisjusteringar och kampanjer. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Utöver detta har du goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och utåtriktad. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi erbjuder ett intressant arbete i internationell miljö.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb för dig som talar norska jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb för dig som talar norska
Engagerad finsktalande kundservicemedarbetare
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.  MultiMind Bemanning söker en finsktalande kundservicemedarbetare till ett internationellt företag inom försäkringsbranschen. Du kommer att tjänstgöra på det nordiska huvudkontoret i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med goda chanser till förlängning. Som kundservicemedarbetare har du många utåtriktade kontakter. Du arbetar med att ta emot, registrera och administrera kundernas order samt med fakturering och kundsupport. Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av service samt har telefonvana. Då företaget har hög krav på servicegraden är det ett krav att du snabbt kommer in i nya system, är självgående och att kan vidhålla en hög servicenivå. Du talar flytande finska och svenska och har goda kunskaper i engelska. Som person är du noggrann, stresstålig och mycket serviceinriktad. Du har förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt och trivs i en flexibel miljö. Du har god datavana. Vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-13
Sök fler jobb liknande: lediga Engagerad finsktalande kundservicemedarbetare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Engagerad finsktalande kundservicemedarbetare
Marknadsansvarig på deltid
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi nu omgående en person på deltid till ett mammavikariat. Vår kund är ett framgångsrikt företag som erbjuder nytänkande it-lösningar som hjälper affärsverksamheter att utvecklas. Vi söker dig som tidigare arbetat som copywriter eller motsvarande. I dina arbetsuppgifter ingår: * Planering för marknadsaktiviteter under det kommande året * Att logga alla aktiviteter i CRM verktyg * Att driva in mer trafik till hemsidan och öka varumärkes igenkänningen * Öka konverteringen på besökare på befintlig hemsida till leads * Marknadsföring via sociala medier * Skapa kampanjer mot nya och befintliga kunder * Assistera företaget med marknadsföring generellt * Ansvara för planering och budget * Planera och arrangera events som seminarium, roadshows och webinars * Hubspot som verktyg i marknadsföringen * Uppföljning, statistik och dokumentation av marknadsaktiviteter Som person är du duktig på att uttrycka dig i skrift, förstår och kan sociala medier. Du har mycket god förståelse och erfarenhet av modern marknadsföring. Du är glad, framåt, ambitiös, driven och envis. Du sporras av att se resultat av det arbete du utför. Du talar svenska och engelska flytande. Har du dessutom IT-förståelse och ett visst teknikintresse är det meriterande. Tjänsten är ett mammavikariat på deltid, fram till maj 2014. Skicka gärna din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-13
Sök fler jobb liknande: lediga Marknadsansvarig på deltid jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marknadsansvarig på deltid
Finsktalande kundtjänstmedarbetare till spännande företag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi en finsktalande kundservicemedarbetare till ett framgångsrikt internationellt företag inom konsumentvarubranschen. Företaget är amerikanskt och har verksamhet över hela världen. Tjänsten är på deras nordiska huvudkontor i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader, med goda chanser till förlängning. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med kända varumärken gentemot kunder i de nordiska länder, du kommer arbeta mot den finska marknaden. Som kundservicemedarbetare har du många utåtriktade kontakter med bland annat transportörer och grossister. I dina arbetsuppgifter ingår att ta emot och administrera kundernas order. En del av dina arbetsuppgifter innebär även att administrera reklamationer med kreditering och debitering. Vi erbjuder ett fartfyllt arbete i en internationell miljö. Vi söker dig som är van vid att hantera kunder och ständigt strävar efter att ge hög service. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (kundtjänst, ordermottagning, administration eller liknande). Det är även meriterande om du har viss erfarenhet av fakturering. Du är flytande i svenska samt skriver och talar mycket god finska. Vidare behärskar du även engelska utan problem. Som person är du noggrann, stresstålig och social. Du har förmåga att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och datasystem. Du har goda kunskaper i MS Officepaketet och har du även arbetat i SAP eller ett annat integrerat affärssystem är det meriterande. Företaget sitter i moderna lokaler med öppet kontorslandskap. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Skicka din ansökan snarast, urvalsarbetet sker kontinuerligt. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-13
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande kundtjänstmedarbetare till spännande företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande kundtjänstmedarbetare till spännande företag
Finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind rekryterar för kunds räkning en finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse. Vår kund är en internationell koncern som tillverkar och säljer hushållsapparater. Företaget omsätter över 8 miljarder euro årligen. Tjänsten avser en rekrytering och du kommer att arbeta på företagets nordiska kontor i Solna. Som Kundservicemedarbetare arbetar du på företagets nordiska serviceavdelning där totalt ca 10 personer ingår. I arbetsrollen ingår: * Telefonsamtal och mail på svenska och finska * Reservdelsbeställning och viss reklamationshantering * Ansvar för bokning av servicetekniker * Service till såväl avtalsverkstäder som slutkonsumenter * Systemarbete, främst i SAP, Quick Finder och SMART * Att vara backup vad gäller produktfrågor från slutkonsumenter Vi söker dig som tycker om att hantera kundkontakter och ge bästa möjliga service. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst alternativt med någon annan form av service. Vidare har du god teknisk förståelse. Då denna tjänst är inriktad mot både den svenska och finska marknaden söker vi dig som är flytande i både svenska och finska, såväl muntligt som skriftligt. Du har goda datakunskaper och tycker om att arbeta i olika system. Du trivs bra i ett högt tempo och tycker om att arbeta mot tydliga mål. Vi erbjuder ett varierande arbete i en spännande miljö. Urvalsarbetet sker kontinuerligt och vi rekomenderar dig därför att skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Solna
Publicerad : 08-13
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande Kundservicemedarbetare med god teknisk förståelse
Account receivable Analyst - Swedish is not required
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker MultiMind nu en Account receivable Analyst. Vår kund är ett framgångsrikt internationellt företag inom konsumentvarubranschen. Företaget är amerikanskt och har verksamhet över hela världen och du kommer att tjänstgöra på det nordiska huvudkontoret i Stockholm. Uppdraget kommer att pågå i 6 månader med chanser till förlängning. Som Account receivable Analyst kommer du var en del av ett team på 5 personer. I din roll kommer du ta ut rapporter, analysera trender och föra statistik som ska ligga till grund för optimering och utveckling av samarbete med extern kund. Som person ser vi att du är van att jobba med siffror samt gillar statistik och analys av dessa. Som person gillar du att jobba självständigt och i grupp, ta egna beslut, jobba i ett högt tempo och ha många bollar i luften i en miljö som speglas av viljan att lyckas. Du ska vara en uttalat duktig analytiker, gilla siffror och ha relevant utbildning inom området. Vi ser att du är van att jobba i MS Office, framförallt i Excel. Har du även erfarenhet av SAP är det en fördel. Du behärskar engelska flytande i både tal och skrift då det är företagets koncernspråk. Kan du något av de nordiska språken är det ett plus. Vår kund söker en person som kan börja så snart som möjligt, så vi råder dig att skicka in din ansökan omgående.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Account receivable Analyst - Swedish is not required jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account receivable Analyst - Swedish is not required
Driven Controller till fastighetsbolag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker en Verksamhetscontroller för ett uppdrag på 3 månader till ett spännande fastighetsbolag. Du kommer att arbeta som konsult via MultiMind. För rätt person finns det goda möjligheter att uppdraget förlängs. Som Controller kommer du att arbeta med prognoser och balansräkning för innestående och kommande år. Du kommer att analysera budgetutfall samt följa upp kostnader. I rollen ingår det även att vara involverad i delårsrapporter, årsredovisning samt styrelsepresentationer. Du kommer ha ett nära samarbete med företagets affärsområdeschefer och bistå dem med rapporter och analyser av kostnader, budget och utfall. Vi söker dig som har 5-10 års erfarenhet av liknande uppgifter. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen ses det som positivt. Du har en civilekonomexamen eller motsvarande samt pratar svenska och engelska flytande. Du har dessutom mycket goda kunskaper i Excel. Som person är du noggrann, analytisk och driven. Du trivs att arbeta med siffror samt har lätt för att samarbeta med andra. Uppdraget startar i början av oktober. Vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Driven Controller till fastighetsbolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven Controller till fastighetsbolag
Driven innesäljare på deltid
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. För kunds räkning söker vi nu omgående en driven norsktalande innesäljare till ett spännande företag på deltid. Vår kund är en internetbaserad marknadsplats där företag kan sälja sina fordringar och fakturor snabbt, enkelt och till bästa möjliga pris. Vår kund är inne i en väldigt expansiv fas och har som vision att bli Europas ledande aktör inom handel med fordringar på nätet. Som innesäljare kommer du att kontakta potentiella kunder över telefon, informera om produkten och höra om de är intresserade. Du kommer även att få introduktion i företagets affärside och tjänsteutbud samt coachning i försäljningsteknik. Vi söker dig som tidigare arbetat inom service och trivs med att ha många utåtriktade kontakter. Du pratar svenska flytande samt har goda kunskaper inom MS Office. Har du tidigare erfarenhet inom försäkringsbranschen eller banksektorn ses det som positivt. Som person är du positiv, driven och envis. Du sporras av att se resultat av det arbete du utför och ger dig inte förrän du lyckats nå dina mål. Du kommer att tillhöra ett glatt gäng med stark teamkänsla som sporrar varandra. Uppdraget är på deltid med flexibla arbetstider 2-3 halvdager i veckan. För rätt person finns det goda chanser för en karriär inom företaget. Skicka gärna din ansökan snarast då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Driven innesäljare på deltid jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven innesäljare på deltid
Intervjuare till framgångsrikt kosmetikföretag, projekt
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind Bemanning söker för kunds räkning ett antal intervjuare för ett tvåveckorsprojekt med start 26 augusti. Vår kund är en av världens största kosmetik- och hudvårdskoncern och har en mängd produkter på skönhetsmarknaden. Som intervjuare kommer du att åka runt till olika frisörsalonger i Stockholm och utföra kortare intervjuer med personer på plats. Inget krav på utbildning finns, utan fokus ligger på personlighet. För denna roll är det viktigt att du är kommunikativ och utåtriktad samt behärskar svenska flytande. Det är meriterande om du har erfarenhet/intresse av frisöryrket och dess produkter. Det är dessutom ett plus om du har tidigare erfarenhet av marknadsundersökningar/intervjuteknik. Vi söker dig som är driven och ser detta som en chans att få erfarenhet från ett mycket framgångsrikt kosmetikföretag. Om du är intresserad och är tillgänglig omgående ber vi dig att skicka in din ansökan redan idag då intevjuerna sker i denna vecka. Projektet kommer att pågå i två veckor på heltid. Hör gärna av dig om du har några frågor: mikaela.bjorkman@multimind.se
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-20
Sök fler jobb liknande: lediga Intervjuare till framgångsrikt kosmetikföretag, projekt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Intervjuare till framgångsrikt kosmetikföretag, projekt
Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning en kundservicemedarbetare/ordermottagare med mycket goda kunskaper i det danska språket. Tjänsten är på deltid, vid behov och vi söker främst dig som är student och söker ett extrajobb vid sidan av dina studier. Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och finns representerat i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Företaget är världsledande inom sitt område. Till de produkter som tillverkas och säljs hör kyl & frys, tvättmaskiner, mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar totalt över 70 000 personer. På Stockholms-kontoret är man ca 50 medarbetare. Som Kundtjänstmedarbetare arbetar du på företagets nordiska kundtjänstenhet mot Danmark. Det är därför ett krav att du talar danska. Arbetstimmarna går att anpassa till ditt skolschema, men vi förväntar vi oss att du kan arbeta på heltid under semestertider. Som kundservicemedarbetare/ordermottagare arbetar du med att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, både via telefon, fax och e-post. Du kommer även att hantera avvikelser såsom prisjusteringar, kampanjer och leveranser samt sköta all administration kring detta. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällande administrativa arbetsuppgifter som krediteringar, fakturor och reservdelshantering. Vi söker dig som vill arbeta med service, har telefonvana och besitter åtminstone gymnasiekompetens. Du har flytande kunskaper i engelska och danska. Utöver detta har du goda kunskaper i MS Officepaketet, särskilt i Excel. Om du har arbetat med SAP eller ett annat integrerat affärssystem är detta en fördel (men inget krav). Som person bör du vara noggrann, flexibel och social. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi värdesätter även att du är kvalitetsmedveten, kundorienterad och drivande.  Vi erbjuder ett intressant extra arbete i internationell miljö med massa spännande möjlighet
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-20
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb som dansktalande kundservicemedarbetare
Controller till Fryshuset
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för Fryshusets räkning en Controller. För rätt person finns goda chanser till rekrytering på sikt. Fryshuset är en stiftelse som fungerar som en samlingsplats för fritidsaktiviteter, utbildning och sociala projekt. Stiftelsen har funnits till sedan 1984, under namnet KFUM Söder Fryshuset.Fryshusets vision:Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Idag är Fryshuset verksam inom idrott, musik, utbildning, samt diverse sociala projekt som syftar till att utveckla och hjälpa unga människor. Visionen är att vidareutveckla den befintliga verksamheten, samt expandera och få en mer nationell, och även på senare sikt, internationell bredd. Fryshuset finns idag i Stockholm Göteborg och Malmö och planerar att vara ca 20 enheter år 2020. Till ekonomifunktionen söker vi nu en Controller till ett konsultuppdrag som pågår tillsvidare. Till arbetsuppgifterna hör främst administration kring skolpeng samt återredovisning av bidragsmedel (gentemot finansiärer). I rollen ingår mycket kommunikation, bland annat med verksamhetsansvariga och revisorer. Vi söker dig som tidigare har arbetat inom redovisningsområdet. Har du tidigare erfarenhet från en Controller-roll är detta en merit, men inget krav. Du har lätt för att sätta dig in i nya IT-system och har allmänt goda datakunskaper. Har du kunskaper i Agresso är detta en stor merit. Som person är du service-minded och pedagogisk. Du är öppensinnad och har lätt för att samarbeta i ett team. Vi erbjuder ett spännande arbete i en organisation som gör skillnad! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum och vi ber dig därför att skicka in din ansökan snarast.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-20
Sök fler jobb liknande: lediga Controller till Fryshuset jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller till Fryshuset
Portuguese Backoffice Support
MultiMind Bemanning AB offers staffing and recrutiment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT. We are looking for a Portuguese speaking employees to an exciting assignment at our client. You will work as a Back Office Support to a successful company that allows businesses and individuals to charge anytime, anywhere. You will be a part of their office in Stockholm. The assignment is one-two weeks, with great chances to a prolongation or an employment at our client. You will make sure that all information, through our clientâs processes, are correct and available for the clientâs. Secure document applications on prospective customers. You have experience from similar work. As a person you are structured and have excellent administration ability, are used to working towards deadlines, have IT experience and preferably have worked with back office  and are âstreetsmartâ. Most of the communication is done in Portugise, so itâs important that you can handle the language fluently. Send us your application as soon as possible! Selections are made continuously and the position can be filled before the last application day.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-20
Sök fler jobb liknande: lediga Portuguese Backoffice Support jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Portuguese Backoffice Support
Erfaren Sekreterare sökes, start omgående
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för kunds räkning en driven Sekreterare till en internationell advokatbyrå som bland annat fokuserar på områdena IT, telekom, media, life sciences samt food & beverage. Du kommer att arbeta på kontoret som är beläget centralt i Stockholm där det idag sitter runt 100 personer. Detta är ett konsultuppdrag till att börja med, start omgående. I denna roll kommer du att ha hand om sedvanliga sekreteraruppgifter med fokus på renskrivning, kontrakthantering och liknande. Vi ser att du arbetat med liknande uppgifter tidigare samt har god datavana, framförallt i MS Office. Inget krav på utbildning finns, utan fokus ligger på tidigare erfarenheter. För denna roll är det viktigt att du är kommunikativ och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi söker dig som är positiv samt snabb och effektiv i ditt arbete och gillar att arbeta i högt tempo. Du drivs av att ha många processer igång samtidigt och är trygg i din roll som Sekreterare. Du levererar alltid med högsta kvalité och är professionell i ditt arbete.  Då tjänsten ska tillsättas omgående ser vi gärna att du skickar in din ansökan snarast. Vi intervjuar kandidater löpande.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Sekreterare sökes, start omgående jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Sekreterare sökes, start omgående
Administratör för kortare uppdrag
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Multimind Bemanning AB söker för kunds räkning en administratör. Företaget i fråga är ett världsledande vitvaruföretag som tillverkar och säljer produkter för kyl/frys, tvätt och tork samt mikrovågsugnar, spisar, spisfläktar och ugnar. Inom företaget arbetar cirka 70 000 medarbetare och verksamheten bedrivs i 13 olika länder, på fyra olika kontinenter. Det nordiska huvudkontoret är beläget i Stockholm med placering söder om stan. Som administratör kommer Du sköta all administration kring byten och reklamationer. Du kommer uppdatera information i systemet och hantera allt pappersarbete som rör sådana ärenden. Tjänsten är placerad på företagets serviceavdelning som löser tekiska problem. Det är därför en fördel om du har god teknisk förståelse. Vidare vill vi att du har arbetat med administration tidigare och det är ett stort plus om du är tekniskt intresserad samt har goda IT-kunskaper. Företagets affärssystem är SAP så behärskar du det programmet så kommer du lätt in i arbetet. Som person är du noggrann och administrativt lagd. Avdelningen är inne i en högbelastad period så det är därför viktigt att du är effektiv och stresstålig. Vi rekommenderar dig att söka denna tjänst så snart som möjligt då vi plannerar att tillsätta tjänsten omgående. Uppdraget kommer att pågå 1-2 månader men kan eventuellt förlängas till årsskiftet.
Företag: MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör för kortare uppdrag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör för kortare uppdrag
Driven konsult till spännande projekt
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind söker för kunds räkning konsulter för projekt inom: * Supply Chain * SAP implementation * Analys och förbättring av processer och rutiner Inom dessa områden söker vi projektledare och delprojektledare. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet inom något av ovanstående områden. Som person är du driven, ambitiös och självgående. Du trivs med att arbeta i team såväl som självständigt. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning men det är inget krav. Du är flytande i svenska och engelska. Du har mycket god förståelse för affärssystem och god analytisk förmåga. Rollen som konsult kräver att du är flexibel, serviceminde och målinriktad. Du trivs att arbeta inom projekt i en internationell miljö och du har lätt för att förstå processer och rutiner samt se förbättringsmöjligheter. Detta är en rekrytering och innebär att du blir anställd direkt av vår kund. Vi rekommenderar dig att söka tjänsten omgående då urvalsarbetet sker kontinuerligt.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-22
Sök fler jobb liknande: lediga Driven konsult till spännande projekt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven konsult till spännande projekt
Söka jobb tips