Naturvårdsförvaltare Länsstyrelsen i Gotlands län lediga jobb

Naturvårdsförvaltare Länsstyrelsen i Gotlands län jobb Naturvårdsförvaltare Länsstyrelsen i Gotlands län jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Naturvårdsförvaltare Länsstyrelsen i Gotlands län. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Naturvårdsförvaltare Länsstyrelsen i Gotlands län. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Key Account Manager - Lindorff- Stockholm

  2. Systemadministratör Inköp- Stockholm

  3. Lärare i praktiska och estetiska ämnen- Täby

  4. Systemingenjör inom området geografisk informationsteknik- Stockholm

  5. Svenska Kraftnät söker teknisk dokumentationsansvarig- Sundbyberg

  6. Webredaktör med gediget finansintresse!- Stockholm

  7. Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning- Stockholm

  8. Kursledare inom Lågenergibyggnader - LCA och LCC - extrajobb i höst- Stockholm

  9. Kursledare inom Lågenergibyggnader, Ekonomiska energikalkyler, extrajobb- Stockholm

  10. Operativ Säljchef inom direktförsäljning- Stockholm


Mer beskrivning

Key Account Manager - Lindorff
Propell Propell Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 3 000 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 500 miljoner Euro år 2012, i Sverige omsätter företaget 700 miljoner SEK och har 215 anställda. För mer information www.lindorff.se Key Account Manager till Lindorff Vill du vara med att utveckla Sveriges mest lönsamma inkassobolag till att bli ännu bättre? Som Key Account Manager har du helhetsansvar för dina kunder, du utvecklar kundrelationen och arbetar i huvudsak med merförsäljning. Du har ca 15-20 stora och medelstora företag inom olika branscher som du tar fram kundaffärsplaner för och bearbetar kontinuerligt. Ditt mål är att ha nöjda, återkommande kunder och utöka affären hos var och en. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Bedriva försäljning/rådgivning och service till kunder - Marknadsföra och bedriva försäljning av Lindorffs hela produktsortiment - Deltagande i relevanta interna och externa fora - Tillse att kunden har service från hela Lindorff - Sprida information om kunden inom Lindorff - Genomföra kundmöten enligt våra processer - Genomföra och följa upp den årliga affärsplanen För att lyckas i rollen behöver du vara en skicklig relationsbyggare med affärsdriv och positiv inställning. Vi ser gärna att du har ca fem års erfarenhet av försäljning, helst med relevant branscherfarenhet från t ex finans eller kredithantering. Du har ett fint track record samt en akademisk utbildning. Det är också viktigt med kommunikativ kompetens och förmåga att genomföra presentationer i olika sammanhang. Som person har du en stark drivkraft att nå och överträffa mål samt ett gott sinne för affärer. Vi ser även att du har en positiv inställning och en god förmåga till samarbetsförmåga. Välkommen till ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta. Låter detta intressant? Skicka din ansökan redan idag till vår rekryteringspartner Novare Propell via www.propell.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Viktor Karlsson på Novare Propell, tfn 0735-233 007. Tjänsten publicerades 2013-06-26
Företag: Propell
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Key Account Manager - Lindorff jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Key Account Manager - Lindorff

Systemadministratör Inköp
Ramböll är ett ledande ingenjörs- design- och konsultbolag som ständigt strävar efter att skapa innovativa och inspirerande lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder, slutanvändare och samhället i stort. Vi vet att våra lösningar är beroende av medarbetarnas kreativitet, kunskap och integritet. Därför stöttar vi våra medarbetare, välkomnar individuella skillnader och skapar allsidigt sammansatta team som producerar inspirerande lösningar. Ramböll i Sverige är inne i en expansiv fas med tydliga tillväxtmål. Vi tror på framtiden och erbjuder våra medarbetare spännande projekt och nya utmaningar. Tillsammans bygger vi morgondagens samhälle. För placering på vårt kontor i Stockholm söker vi nu till ett föräldravikariat en systemförvaltare/systemadministratör Inköp. Vi erbjuder Tjänsten innebär driftansvar för Leverantörssystemet Basware samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Några av dina arbetsuppgifter kommer att vara: * support vid felhantering av våra leverantörsfakturor. * löpande kontakt med systemets administratörer, användare (Controllers/Admin i landet), andra systemförvaltare etc. * att se till att systemdokumentation finns tillgänglig och är uppdaterad * att se till att användarhandböcker finns tillgängliga och är uppdaterade, hantera support. * hantera eventuella behörigheter till systemet (framförallt hantera behörigheter för systemadministratörer) Du kommer även att ha ansvar för inkommande mail gällande inköp samt administrativa uppgifter kopplade till fastighetsfrågor, avtalsfrågor, e-fakturor, inköp och avtal. Dina kvalifikationer Vi vill att du har minst 3 års erfarenhet av systemhantering/systemansvar alt. som super-user i liknande system. Du har förmodligen själv jobbat praktiskt med redovisning eller motsvarande. Du har en generell hög datamognad. Utbildningsmässigt har du minst gymnasiekompetens, gärna kompletterad med någon form av eftergymnasial utbildning. Som person har du god förmåga att se vad som behöver göras och kunna prioritera din tid. Du har god samarbetsförmåga men också eget driv och förmåga att ta egna initiativ. Varför Ramböll? På Ramböll vet vi att nya idéer föds och utvecklas när människor med olika bakgrunder, kompetenser och personligheter möts och interagerar över professionella och nationella gränser. Det är våra medarbetares kunskaper och erfarenheter som ligger till grund för verksamheten. Därför är vi måna om att ge möjligheter till utveckling i sina respektive yrkesroller. Vi har tydliga utvecklingsvägar och via Ramboll Academy erbjuds kompetensutveckling i ett brett kursutbud. Du ställer tillsammans med din chef upp en utbildnings- och utvecklingsplan som stödjer vägen mot ditt karriärsmässiga mål. Det är viktigt för oss att våra medarbetare känner att de har en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi vet dessutom att i en platt organisation som vår ges individen stora möjligheter till initiativ och kreativitet. Vi kombinerar rikstäckande kännedom med global kunskap genom samarbeten mellan våra ca 200 kontor i 21 länder runt om i världen. I Sverige är vi omkring 1 500 medarbetare ett 30-tal kontor från Kiruna till Malmö. Ramböll ägs av en stiftelse, Ramboll Foundation, vilket ger förutsättningar för att bedriva ett långsiktigt arbete. Delar av vinsten återinvesteras i företaget i form av teknikutveckling. Vi avsätter varje år stora summor till välgörenhet. Ramböll är ett företag med stabil värdegrund som kan erbjuda sina medarbetare en långsiktig trygghet. Så här söker du Du söker jobbet genom att klicka på länken nedan/följa instruktioner här på sidan. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Ulrika Lindberg på 010-615 66 34. Tjänsten är ett föräldravikariat med start snarast och under ca 1 år. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 4 augusti Vi ser fram emot din ansökan!  Vi har redan gjort våra val för annonsering och rekryteringspartner och undanber oss därför samtal från säljare kring detta.
Företag: Ramböll Sverige
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Systemadministratör Inköp jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemadministratör Inköp

Lärare i praktiska och estetiska ämnen
Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 65 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med. Näsbydalskolan ligger centralt i Täby med mycket goda kommunikationsmöjligheter. I vår naturvetenskapliga 6-9-skola ställer vi höga krav på kunskaper och många elever är mycket studiemotiverade. Skolan har klasser med naturvetenskaplig profil där eleverna kan välja inriktning bild och design. På skolan finns även Täby Musikklasser. ARBETSUPPGIFTER Näsbydalskolan söker en lärare i bild. Mentorskap ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi önskar att du som söker tjänsten: -är behörig lärare eller inom kort slutför din utbildning. -är trygg i dina ämneskunskaper och dig själv. -har en vilja att möta alla elever på deras nivå. -har stor pedagogisk förmåga och vilja till ständig utveckling i din lärarroll. -är väl förtrogen med Lgr 11. -är positiv, flexibel och inspirerande samt trivs med att ta eget ansvar.
Företag: Täby Kommun, Näsbydalskolan
Ort: Täby
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i praktiska och estetiska ämnen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i praktiska och estetiska ämnen

Systemingenjör inom området geografisk informationsteknik
Teknik för Sveriges säkerhet Försvarets materielverk, FMV, är en civil myndighet. Vår uppgift är att leverera försvarslogistik till vår viktigaste partner Försvarsmakten. I samarbete utformar och förser vi försvaret med försvarsmateriel och tjänster. Målet är effektiv försvarslogistik – när och där den behövs. Läs gärna mer på www.fmv.se FMV söker systemingenjör inom området geografisk informationsteknik till Strategisk materielledning och enheten Metod och Designstöd samt FoU. Strategisk Materielledning, SML, samordnar planeringen och genomförandet av den avgiftsfinansierade verksamheten samt leder FMV:s arbete inom systemledning och affärsutveckling. SML svarar för genomförandet av egna uppdrag i enlighet med FMV:s produktionsplan. Inom enheten Metod och Designstöd samt FoU arbetar vi verksamhetsöverskridande genom att vi stödjer Försvarsmakten i arbetet med att ta fram underlag för beslut avseende processer, regelverk och metoder. Besluten ska säkerställa att de system som ska användas av Försvarsmakten tas fram på ett enhetligt sätt och att de kan utbyta information med varandra. Vi ska också säkerställa spårbarhet från krav på förmåga hos Försvarsmaktens förband ner till tekniska system. Vi arbetar därmed förutsättningsskapande med Försvarsmaktens informationsarkitektur och uppfyllnad av krav på interoperabilitet så att förbanden kan agera såväl med varandra som med förband från NATO eller EU. Vi har verksamhet som försörjer Försvarsmaktens system med data och med geografisk information och geografisk informationsteknik. Vi har också ansvaret föra att hålla samman all FoU verksamhet på FMV. Arbetet bedrivs i huvudsak i projektform med såväl interna resurser som upphandlade externa tjänster. Enheten består av 22 medarbetare. Jobbet Du kommer att arbeta som systemingenjör inom området geografisk informationsteknik i huvudsak med följande uppgifter: • Leda komplexa projekt med många samarbetsytor • Ge stöd till systemutvecklingsprojekt avseende geofrågor • Samordna och sprida kunskap om området internt på FMV och till Försvarsmakten • Upprätthålla och utveckla affärsrelationer • Samarbeta med representanter från andra myndigheter • Arbetsleda konsulter och externa experter • Arbeta med nationell och internationell standardisering inom området Provtjänstgöring kan eventuellt komma att tillämpas Du Du är civilingenjör, gärna med inriktning lantmäteri eller samhällsbyggnad, eller systemvetare. Du har framgångsrikt lett projekt med många samarbetsytor. Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom området. Det är meriterande om du har arbetat med informationsmodellering eller IT-arkitekturfrågor, det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med informationshantering och ledningssystem inom Försvarsmakten eller FMV. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är stabil och strukturerad med förmåga att anpassa dig till situationen och ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändring och kan själv driva arbetet framåt. Du tänker och agerar med långsiktighet och helhetsperspektivet i fokus och styr din verksamhet mot det långsiktiga målet. Det är viktigt att du kan bygga och underhålla goda relationer med andra såväl inom FMV och FM som på andra myndigheter och hos leverantörer. Vi vill att du arbetar prestigelöst, agerar affärsmässigt och fokuserar på resultatet. Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass. Välkommen med din ansökan, CV, betyg och gärna ett personligt brev. Sista ansökningsdag 2013-08-20   FMV erbjuder stora utvecklingsmöjligheter med många spännande projekt i internationell miljö. Du får ta mycket ansvar och har stora möjligheter att påverka ditt eget arbete. I gengäld vill vi att du arbetar prestigelöst, agerar affärsmässigt och fokuserar på resultatet. Du kommer till en arbetsplats som lägger stor vikt vid kompetensutveckling, friskvård och bra anställningsvillkor. Hos oss kan du förena det professionella med det privata. Du jobbar vid Gärdet i Stockholm och måste vara svensk medborgare.
Företag: FMV
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Systemingenjör inom området geografisk informationsteknik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemingenjör inom området geografisk informationsteknik

Svenska Kraftnät söker teknisk dokumentationsansvarig
Vill du arbeta med stora infrastrukturprojekt inom energisektorn? Svenska Kraftnät är i en expansiv fas med ökande investeringar i stamnätet för el. För att svara upp mot höga krav i våra stations- och ledningsprojekt krävs en effektiv och kvalitetssäkrad hantering av teknisk dokumentation. Vi behöver förstärka med ytterligare en medarbetare till vår enhet Anläggningsdokumentation. Din placering blir på vårt huvudkontor i Sundbyberg. I rollen som dokumentationsansvarig är du delprojektledare med ansvar för den tekniska anläggningsdokumentationen. Du medverkar i ett flertal större och mindre ny- och ombyggnadsprojekt (stationer och kraftledningar) där du ansvarar för kravställning och koordinering av dokumentationsleveranser, inläggning i IT-system samt granskning av teknisk anläggningsdokumentation. Arbetet innebär många kontakter med interna resurser samt upphandlade entreprenörer. Du följer upp att krav, riktlinjer och tidplaner uppfylls och är samtidigt drivande i utvecklingen av nya rutiner, strukturer och effektivare arbetsprocesser. Vi låter även anlitade entreprenörer och projektörer leverera dokumentation direkt in i vårt IT-system för anläggningshantering (IFS) vilket för tjänsten även medför utbildning av, och support till, användare. Din bakgrund Vi söker dig som har en teknisk högskoleutbildning. Du skall ha god kännedom om teknisk dokumentation och ritningar. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Personen vi söker bör ha några års erfarenhet av projektering och konstruktion av anläggningar samt tillhörande IT-system och verktyg. Meriterande är erfarenhet av projekt- eller delprojektledning samt arbete inom elkraftbranschen. Dina egenskaper Rollen som dokumentationsansvarig kräver god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du är ansvarstagande och drivande samt har förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor. Du kan hantera flera pågående arbetsuppgifter och projekt parallellt och är inte rädd för att ställa krav på andra inblandade resurser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare i verksamheten - miljön ska vara mångkulturell och med en jämn könsfördelning. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade. Välkommen med din ansökan senast den 19 juli 2013. Vill du veta mer, kontakta gärna enhetschef Erik Hjalmar Emillion , tel. 08-475 84 59 eller HR-Specialist Emmelie Ericson Dittlau på tel. 08-475 84 39. Fackliga företrädare är Oskar Engblom (SACO), tel. 08-475 82 03 och Lena Kvist (ST), tel. 08-475 81 41. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Svenska Kraftnät är ett statligt affärsverk med uppgift att förvalta Sveriges stamnät för elkraft, som omfattar ledningar för 400 kV och 220 kV med stationer och utlandsförbindelser. Vi har också systemansvaret för el. Svenska Kraftnät utvecklar stamnätet och elmarknaden för att möta samhällets behov av en säker, miljövänlig och ekonomisk elförsörjning. Därmed har vi också en viktig roll i klimatpolitiken. Svenska Kraftnät har över 460 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i landet. År 2012 var omsättningen 9 789 miljoner kronor. Svenska Kraftnät har tre dotterbolag och fem intressebolag, bland andra den nordiska elbörsen Nord Pool Spot. Mer information finns på vår webbplats www.svk.se.
Företag: Svenska Kraftnät
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Svenska Kraftnät söker teknisk dokumentationsansvarig jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Svenska Kraftnät söker teknisk dokumentationsansvarig

Webredaktör med gediget finansintresse!
Amendo AB Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Malmö och Göteborg. Idag är vi ca 150 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.Som konsult på Amendo arbetar du hos någon av våra välrenommerade kunder med uppdrag som varierar i längd men som alltid genomförs i ett professionellt och trevligt gäng. Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu en erfaren web-redaktör med ett brinnande intresse för finansiella produkter. Tjänsten innebär att du kommer ansvara för kundens externa informationskanaler. Dina arbetsuppgifter kommer vara att: * Informera om nya marknadstrender. * Bidra till att sprida kunskap och information om de specifika produkter, tjänster och initiativ vår kund erbjuder. * Skapa nya och innovativa strategier som stärker vår kunds position inom användandet av online media. * Säkerställa att företagets hemsida är användarvänlig och att trafiken på siten ökar. * Underlätta kommunikationen mellan företaget och online-användare. * Skapa och distribuera månadsbrev. * Publicera nytt innehåll och nyheter inom affärsvärlden i syfte att attrahera nya kunder till företaget. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som: * Akademisk utbildning inom journalistik, copywriting eller finans. * Erfarenhet av att arbeta med webben som verktyg för att kommunicera och attrahera befintliga/nya kunder. * Gedigen kunskap och minst 5års erfarenhet av arbete i finanssektorn. * Obehindrat kommunicerar på engelska i både tal och skrift. För att passa i den här rollen tror vi att du är en aktiv användare av finansiella online-tjänster. Du har en välutvecklad samarbetsförmåga och trivs med interaktion med individer från olika kulturer. Vidare kommer krav ställas på din drivkraft och prioriteringsförmåga då arbetet ofta innefattar att flera olika projekt pågår samtidigt. Vi tror även att du motiveras av hur användandet av digitala medier kan bidra till utvecklandet av en organisations potential. Du kommer till en stimulerande och professionell arbetsplats i en internationell miljö. För rätt person finns även goda möjligheter till utveckling. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Frågor och kontakt Du är välkommen att ansöka omgående, vi träffar lämpliga kandidater löpande.
Företag: Amendo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Webredaktör med gediget finansintresse! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Webredaktör med gediget finansintresse!

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Stockholms Stad Socialförvaltningen AVDELNINGEN FÖR STADSÖVERGRIPANDE VERKSAMHET Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Socialnämnden ansvarar för merparten av Stockholms stads stöd till den ideella sektorn inom det sociala området. Stödet uppgår till cirka 120 miljoner kronor. Det riktar sig till ideella föreningar inom alla aspekter av det sociala arbetet – från verksamheter för hemlösa till handikapporganisationer. Stödet fördelas via ett särskilt utskott: organisations- och föreningsutskottet. Till denna verksamhet är sektionen för organisations- och föreningsstöd med sex medarbetare knuten. Sektionen har två huvuduppdrag: uppföljning av avtal och stöd till ideella föreningar. Placeringen är vid Socialförvaltningens avdelning för stadsövergripande sociala frågor vid Södra station. 1 plats(er).Som utredare vid Organisations- och föreningsstöd har du dubbla roller. Dels att granska bidragsansökningar för att sedan följa upp att bidraget har använts enligt beslut och ansökan. Dels att stödja föreningarna att skriva ansökningar och att utveckla sin verksamhet genom nätverksmöten, utbildningar, etc. I tjänsten ingår att handlägga och följa upp ansökningar om bidrag från föreningar som arbetar inom missbruk och hemlöshet samt inom psykisk funktionsnedsättning. Även andra verksamhetsområden kan ingå i uppdraget. Arbetsuppgifterna omfattar också att ansöka om bidrag från andra organisationer, såsom från Smittskyddsinstitutet för hiv-preventivt arbete. Du kommer även att svara på remisser och skrivelser till socialnämnden och göra kortare utredningsuppdrag samt representera förvaltningen i styrgrupper och liknande mötesformer kring gemensamma projekt mellan stad och ideell sektor. Anställningen innebär omfattande kontakter internt och externt där du förutsätts löpande dokumentera arbetet. Arbetet omfattar såväl uppgifter med korta tidsgränser som mer långsiktiga uppdrag. Utbildningsbakgrund Vi söker dig som har en adekvat högskoleexamen, helst socionom eller annan samhällsvetenskaplig examen. Erfarenheter Du måste ha erfarenhet av självständigt, kvalificerat utredningsarbete – gärna från att tidigare ha ansvarat för att ta fram underlag för politiskt beslutsfattande. Genom tidigare erfarenheter ska du ha visat att du på kort tid kan sätta dig in i nya frågeställningar och självständigt inhämta, strukturera och återge fakta på ett korrekt och begripligt sätt för att sedan formulera förslag till slutsatser utifrån fakta och relevanta styrdokument. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med flera olika frågor parallellt och av att med kort framförhållning själv behöva omprioritera arbetsuppgifter eller vara beredd att få arbetsuppgifter omprioriterade. Du måste även ha erfarenhet av att företräda en organisation i kontakt med externa samarbetspartners. Du ska ha god kännedom om socialtjänsten; det är en fördel om du även har mer ingående kunskaper om de verksamhetsområden som ingår i tjänsten. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande samt av att arbeta med uppföljning och av att leda utvecklingsprocesser i samverkan med andra aktörer. Egenskaper Vi söker dig som är bra på att samarbeta, är en god skribent och har ett gott omdöme. Du kan arbeta självständigt och under tidspress. Du är både flexibel och noggrann. Arbetet kräver såväl att du kan hantera många frågor med kort tidshorisont parallellt, som att du har uthållighet att arbeta med mer långsiktiga uppdrag. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald bland våra anställda och ser därför gärna manliga sökande. Ariane Andersson är tillgänglig per telefon under vecka 33. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Ariane Andersson,08-50825031 Ann-Marie Strömberg, SACO/SSR, 08-50825335 (facklig) Jösta Claeson, ordf Vision, 076-12 25 229 (facklig) Tillträde: 2013-09-01. Tillträde 2013-09-01 eller enligt överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; AVDELNINGEN FÖR STADSÖVERGRIPANDE VERKSAMHET
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Kursledare inom Lågenergibyggnader - LCA och LCC - extrajobb i höst
Om Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: Du kommer arbeta som kursledare på en teknisk yrkeshögskola i centrala Stockholm. Skolan har bedrivit utbildning sedan 90 år. De erbjuder tekniska utbildningar av olika slag och söker nu en kursledare till studenter som läser programmet Lågenergibyggnader. Du kommer att undervisa i kursen Entreprenadjuridik/ekonomi delmoment LCA (Livscykelanalys) och LCC (Livscykelkostnad) På skolan råder en trevlig och harmonisk miljö med engagerade lärare och elever. Arbetsuppgifter: Som kursledare ansvarar du för att eleverna får grundläggande kunskaper i: - Livscykelanalys LCA - Livscykelkostnaden LCC - Kunna utföra LCC kalkyler - få förståelse för en byggnads livscykel Det är viktigt att du knyter an till dagens samhälle. Du undervisar en klass om 15 elever där de har olika mycket förkunskaper. Det är därför viktigt att du kan möta olika sorters människor som har olika mycket förförståelse. Du planerar själv din undervisning och examen men det finns lärare att samråda med. Eleverna arbetar mycket med case och i projektform. Profil: - Ingenjörsstudent med inriktning byggnad, samhällsplanering, fastighet eller inom energi - God förståelse för LCA och LCC - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Personliga egenskaper Vi ser att du som söker brinner för att dela med dig dina kunskaper och erfarenheter. Det är viktigt att du har stort tålamod men också kan bemöta dem som kanske har mer yrkeserfarenhet än du. Du brinner för att utbyta kunskap, är kreativ eftersom du planerar utbildningen stort sett på egen hand utifrån en kursplan. Övrig information: Start: v 37 - 40 Omfattning: 23 undervisningstimmar + 23 förberedelsetimmar Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: ingenjör, bygg, fastighet, energi, samhällsplanering, LCA, LCC, student, extra, extrajobb, stockholm Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Kursledare inom Lågenergibyggnader - LCA och LCC - extrajobb i höst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kursledare inom Lågenergibyggnader - LCA och LCC - extrajobb i höst

Kursledare inom Lågenergibyggnader, Ekonomiska energikalkyler, extrajobb
Om Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: Du kommer arbeta som kursledare på en teknisk yrkeshögskola i centrala Stockholm. Skolan har bedrivit utbildning sedan 90 år. De erbjuder tekniska utbildningar av olika slag och söker nu en kursledare till studenter som läser programmet Lågenergibyggnader. Du kommer att undervisa i kursen Entreprenadjuridik/ekonomi delmoment Ekonomiska energikalkyler. På skolan råder en trevlig och harmonisk miljö med engagerade lärare och elever. Arbetsuppgifter: Som kursledare ansvarar du för att eleverna får grundläggande kunskaper i: - förstå och göra ekonomiska energikalkyler - ha kunskap om kostnadsberäkning - förstå varför prestandaupphandlingar av tekniska komponenter är viktig i lågenergihus Det är viktigt att du knyter an till dagens samhälle. Du undervisar en klass om 15 elever där de har olika mycket förkunskaper. Det är därför viktigt att du kan möta olika sorters människor som har olika mycket förförståelse. Du planerar själv din undervisning och examen men det finns lärare att samråda med. Eleverna arbetar mycket med case och i projektform. Profil: - Ingenjörsstudent med inriktning byggnad, samhällsplanering, fastighet eller inom energi - God förståelse för Ekonomiska energikalkyler - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Personliga egenskaper Vi ser att du som söker brinner för att dela med dig dina kunskaper och erfarenheter. Det är viktigt att du har stort tålamod men också kan bemöta dem som kanske har mer yrkeserfarenhet än du. Du brinner för att utbyta kunskap, är kreativ eftersom du planerar utbildningen stort sett på egen hand utifrån en kursplan. Övrig information: Start: v 46 - 48 Omfattning: 23 undervisningstimmar + 23 förberedelsetimmar Plats: Stockholm Lön: Enligt avtal Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: ingenjör, bygg, fastighet, energi, samhällsplanering, ekonomi, energi, entreprenad, juridik, student, extra, extrajobb, stockholm Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Kursledare inom Lågenergibyggnader, Ekonomiska energikalkyler, extrajobb jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kursledare inom Lågenergibyggnader, Ekonomiska energikalkyler, extrajobb

Operativ Säljchef inom direktförsäljning
Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata hem. Sector Alarm har idag cirka  300 000 kunder och är den näst största aktören på den svenska marknaden för larm och trygghet i bostäder. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Sverige, Norge och Irland. Sector Alarm har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för bostadslarm i Europa.   I rollen som säljchef hos oss kommer du tillsammans med dina säljare ansvara för ett eget distrikt med att boka och genomföra kundbesök på fältet där ni säljer vår tjänst via direktförsäljning. Det är ett jobb som kräver högt engagemang och där du ser vikten av att prioritera de aktiviteter som främjar teamets resultat. Dina ansvarsområden som säljchef innefattar bland annat resultatansvar, personalansvar, rekrytering samt fältplanering. Utöver detta jobba du aktivt med att coacha dina säljare till framgång genom närvaro på kundmöten och vid behov utföra egen försäljning.   Du har erfarenhet av att leda andra och vi ser gärna att du har en bakgrund inom event, TM eller direktförsäljning i minst 1 år. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.   För att lyckas i rollen bör du vara strukturerad, ha kommersiell förståelse och van vid att jobba mot uppsatta mål där resultatet är i fokus.   Eftersom jobbet till största delen är lagd till kvällstid och vi jobbar i ett högt tempo krävs det att du är flexibel och stresstålig.   Vi tror att du drivs av:   -Utveckla ditt team mot nya mål -Extremt goda förtjänst möjligheter -Komplett internutbildning inom ledarskap och personlig utveckling genom Sector Business School -Arbeta på ett dynamiskt och expansivt företag   Då vi är ett säkerhetsföretag krävs det att du som söker är prickfri i polisens belastningsregister (utdrag sker vid anställning.)
Företag: Sector Alarm AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Operativ Säljchef inom direktförsäljning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Operativ Säljchef inom direktförsäljning


Sök lediga jobb Naturvårdsförvaltare Länsstyrelsen i Gotlands län

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se