Ordermottagare_innesäljare_kundsupport Randstad AB lediga jobb

Ordermottagare_innesäljare_kundsupport Randstad AB jobb Ordermottagare_innesäljare_kundsupport Randstad AB jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Ordermottagare_innesäljare_kundsupport Randstad AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Ordermottagare_innesäljare_kundsupport Randstad AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Controller sökes till medieföretaget Egmont Tidskrifter- Solna

  2. IOS- utvecklare- Stockholm

  3. Junior HR-assistent till myndighet i Stockholm- Stockholm

  4. Redovisningsekonom med projektledaransvar sökes!- Stockholm

  5. Sjuksköterska- Solna

  6. Hemservice Södertälje med bil och körkort- Södertälje

  7. Speciallärare/specialpedagog alt. lärare med gedigen erfarenhet, 75-100%- Upplands Väsby

  8. Assistent till reception och växel- Huddinge

  9. Forskningssjuksköterska- Stockholm

  10. Systemutvecklare (1-2 tjänster)- Solna


Mer beskrivning

Controller sökes till medieföretaget Egmont Tidskrifter
Kontorsfixarna Skandinavien AB Om tjänsten Har du några års erfarenhet av liknande controllerifunktion och söker en spännande och social controllertjänst i mediebranschen? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om företaget Egmont Tidskrifter är ett medieföretag med starka varumärken och engagerade medarbetare. De skapar innehållsrika magasin, veckotidningar, sajter och event och kommunicerar med läsare som har brinnande intressen inom olika områden. Till ekonomifunktionen i Solna söker de nu en controller. Arbetsuppgifter Du blir en i ett team av totalt tre controllers och ansvarar för del av verksamheten. I arbetet ingår att göra månadsbokslut, budget och prognos för ditt ansvarsområde. Du har även ett övergripande ansvar för att underhålla och utveckla våra interna rapporter, där Egmont nu arbetar med att införa Targit som Business Intellence system. Du har mycket kontakt med ansvariga för verksamheten och bistår dem med insyn och förklaringar på hur resultatet utvecklar sig och kommer även med förslag på förbättringar och gör diverse kalkyler och utredningar. De arbetar i ekonomisystemet Navision. Kvalifikationer Minst 5 års praktisk erfarenhet från liknande arbete är nödvändig och vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning och likaså god erfarenhet från administrativa system för att kunna bidra i utvecklingen av deras interna rapporter. Språkliga kunskaper i engelska är också en förutsättning, då delar av ekonomifunktionen är outsourcad och denna kommunikation sker på engelska. Du är social och tycker om att arbeta med andra, då du som controller har mycket kontakt med andra medarbetare. Övrigt Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år, med start 2013-09-02. Vi gör ett löpande urval och därmed är det till fördel om du skickar in din ansökan redan idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Andreas Lindqvist eller Ellinor Halling på 08-663 99 00.
Företag: Kontorsfixarna Stockholm AB
Ort: Solna
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Controller sökes till medieföretaget Egmont Tidskrifter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller sökes till medieföretaget Egmont Tidskrifter

IOS- utvecklare
JCE HR Om oss JCE Human Resource är ett bemanningsföretag inom IT som arbetar med att hjälpa företag med kompetensförstärkning. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som utvecklas naturligt genom ett samlat team av duktiga medarbetare där drivkraft, lojalitet och entreprenörsanda är ledord. Om vår kund Här har du en unik chans att få komma in på ett internationellt entreprenörs bolag som utvecklar appar för några av världens hetaste företag just nu. För vår kunds räkning söker vi en utav Sveriges bästa IOS- utvecklare. Vår kund sitter i centrala Stockholm och finns bland annat i Kina, Finland och USA, de har ett globalt team på över 1500 medarbetare inklusive deras mycket välrenommerade test/QA,team på 500personer. För de som vill finns det stora möjligheter att få arbeta utomlands då de har 8 kontor bara i USA, ytterligare 8 kontor i Kina och även i flera andra länder. Företaget ligger i framkant när det gäller mobilutveckling och kombinerar teknologier för mobil, web och cloud tjänster. De söker nu efter entreprenörs drivna individer med mål att bli de absolut främsta IOS- utvecklarna. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta tillsammans med ett gäng riktigt skickliga utvecklare och med stora, välkända företag och varumärken som PayPal, Microsoft, Samsung, China Mobile, Assa Abloy, Magine, Riksidrottsförbundet för att nämna ett fåtal. Hos vår kund kommer du ha stora möjligheter att på ett unikt sätt bidra till utvecklingen av företagets framtid. Då de är ett företag med högt i tak och korta beslutsvägar finns det gott om utrymme för nya tankar och idéer. Din profil Förutom att vi lägger stor vikt vid din personlighet och motivation letar vi efter dig som har: Mycket stor kunskap och kompetens inom Cocoa Touch och Objective- C. Du kan med stolthet visa upp ett antal iPhone-appar där du kodat hela eller större delen. Om du brinner för tekniken och allt det fantastiska man kan göra med den så har du hittat helt rätt! Låter det lockande? Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra av dig!
Företag: JCE Human Resource
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga IOS- utvecklare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IOS- utvecklare

Junior HR-assistent till myndighet i Stockholm
Poolia HR Presentation Vi söker för vår kunds räkning, en junior HR-assistent. Uppdraget beräknas starta i slutet av augusti och pågår till december med möjlighet till förlängning. Du kommer att arbeta i ett projekt för en omorganisation i en grupp på ca 4 - 5 pers. Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad i vår kunds lokaler i Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Arbetsuppgifter I rollen som hr assistent kommer dina främsta arbetsuppgifter vara följande: - administration vid rekrytering - annan administration - ev någon intervju beroende på din profil Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har läst Personal, arbete och organisation på universitetet eller liknande. Du har tidigare arbetat med administration men är i början av din karriär. Du har hög energinivå och kan arbeta snabbt. Vidare är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du har mycket god datorvana, speciellt i Exel. Det är meriterande om du har arbetat i Reachme. Som person är du snabb, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Förmåner Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Företagsbeskrivning Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. 2012 har Poolia för femte året i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning. Poolia presenterar ”Tidernas rekrytering”. Besök tidernasrekrytering.se. Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Poolia HR
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Junior HR-assistent till myndighet i Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior HR-assistent till myndighet i Stockholm

Redovisningsekonom med projektledaransvar sökes!
Är du noggrann, analytisk, brinner för redovisning och vill samtidigt ha en övergripande roll? Då ska du söka uppdraget som redovisningsekonom genom oss på Adecco! Hur ser din arbetsdag ut? Du kommer att jobba på en ekonomiavdelning tillsammans med ett glatt team hos ett större företag centralt i Stockholm. Din roll som redovisningsekonom kommer bl.a. bestå av att ha kontakt med kunder och leverantörer, initiera, kravställa och säkerställa systemanpassningar av företagets Back-office system. Du som lockas av att ha en projektledarroll med övergripande ansvar för bl.a. kontroller av stationsredovisningar, utredningar av återkommande problem med stationer, testa och säkerställa nya implementeringar av system etc. kommer att trivas på uppdraget! Din vardag kommer även bestå av att skapa rapporter, följa upp redovisningar samt handha övriga ärenden inom intäktshantering. Löpande håller du dig även uppdaterad i givna lagar, avtal och policys samt rutiner som företaget jobbar efter.        Vem trivs här? Du som är ekonomiskt kunnig inom främst redovisning och har relevant utbildning kommer att känna igen dig i rollen! Har du erfarenhet av kassahanteringssystem sedan tidigare kommer det att hjälpa dig att snabbt lära dig dina uppgifter i rollen som redovisare. Har du en förmåga att jobba övergripande med flera uppgifter under ansvar kommer du trivas samtidigt som du ständigt utmanas och har möjlighet att ta nya kliv framåt. Lägger du vikt vid att vara noggrann, har förmåga att se detaljer, har kunskap inom Office-paketet, särskilt Excel är detta en roll för dig! Tycker du dessutom om att samarbeta, ha kundkontakt och är serviceminded ska du inte tveka att skicka in din ansökan till oss redan idag!         Vad erbjuder vi? En trivsam miljö i moderna lokaler centralt i Stockholm. Är du underleverantör och-/eller vill ha möjligheten att utvecklas som redovisningsekonom ska du söka uppdraget genom oss på Adecco!! Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco Finance & Legal förmedlar tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar. Allt från ekonomiassistenter till ekonomichefer, verksamhetscontrollers m.fl. Adecco har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom med projektledaransvar sökes! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom med projektledaransvar sökes!

Sjuksköterska
Lung Allergi kliniken Är du den sjuksköterskan vi söker? Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete tillsammans med engagerade och kompetenta arbetskamrater. På Lung Allergi kliniken arbetar vi aktivt för att ge våra patienter den bästa omvårdnaden genom att bland annat utveckla olika områden inom verksamheten. Under 2012 öppnade kliniken fler vårdplatser, vilket ger oss stora möjligheter att förbättra verksamheten för våra patienter på våra vårdavdelningar i Solna. Du behövs till vårdavdelning N26 som är inriktad på att ta hand om patienter med bland annat respiratorisk insufficiens, KOL och pulmonell hypertension. Arbetsuppgifter: Du kommer. tillsammans med ett team av undersköterskor och läkare, vårda våra svårt sjuka lungpatienter, ibland i livets slutskede. Du kommer också ha nära samarbete med kurator, dietist, arbetsterapeut och sjukgymnast. På avdelningen förekommer utredningar och medicinska behandlingar som du är med och utför. Ditt arbete kommer att vara varierande och innehålla arbetsuppgifter inom bland annat omvårdnad, syrgashantering, ventilatorbehandling, dränagebehandling och läkemedelshantering. Kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av lungsjukvård eller akutsjukvård. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är flexibel, initiativrik, uppskattar högt tempo och kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Du har ett öppet sinnelag och ser inte förändringar som ett hinder utan som en möjlighet. Vi söker dig som har intresse av att utveckla vård och omvårdnad tillsammans med oss och vi erbjuder dig ett självständigt, lärorikt och utvecklande arbete. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Solna
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Sjuksköterska jobb, Sjuksköterska Solna, Sjuksköterska Karolinska Universitetssjukhuset
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjuksköterska

Hemservice Södertälje med bil och körkort
Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster. Vi erbjuder städning, barn- passning, hantverkstjänster och många andra tjänster som underlättar vardagen för våra kunder. Vi arbetar utifrån våra värderingar Kvalitet, Service och Ansvar. Hemfrid har drygt 1 300 medarbetare från hela världen. Huvudkontoret ligger i Stockholm med regionkontor i Göteborg, Malmö, Västerås och Uppsala.   Just nu söker vi fler ansvarsfulla medarbetare med körkort och bil som ska arbeta i Södertälje. I arbetsuppgifterna ingår främst städning och ibland strykning hemma hos våra kunder, viss koordinering av nycklar kan bli aktuellt. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta extra vid behov, t ex inhopp vid sjukdom. Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och i privata hem. På sikt kanske du är intresserad av att vidareutvecklas inom serviceyrket och vårt företag.  Som person bör du vara: *Självständig *Ansvarsfull *Serviceinriktad *Noggrann *Flexibel Körkort och bil är ett krav.  Du ska tycka det är kul att städa! Det är meriterande om du har erfarenhet av att städa i privata hem eller om du arbetat inom ett serviceyrke.  Tjänsten är en deltidstjänst och vi arbetar dagtid (ej helger och röda dagar). Vill du få mer information om företaget så kan du besöka vår hemsida www.hemfrid.se  Lön Fast lön. Kollektivavtal finns.
Företag: Hemfrid i Sverige AB
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Hemservice Södertälje med bil och körkort jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hemservice Södertälje med bil och körkort

Speciallärare/specialpedagog alt. lärare med gedigen erfarenhet, 75-100%
Upplands Väsby kommun planerar och utvecklar en hållbar framtid för invånare och företag i Väsby. Vi ger väsbyborna service i världsklass. Väsby Välfärd driver och utvecklar förskola, skola, fritid, kultur, omsorg och vård. Vi erbjuder i våra verksamheter varje enskild medborgare bästa tänkbara stöd och utvecklingsmöjlighet. Med kunskap, omtanke och glädje möter vi våra medborgare. Vår samlade kompetens, kvalitetsmedvetenhet och iver att ständigt utvecklas gör att vi i varje möte, situation och handling erbjuder det bästa. Vi är en levande organisation som ständigt utvecklas utifrån medborgarens behov och intressen. Breddenskolan ligger i sydöstra delen av Upplands Väsby i ett naturskönt område med skogen nära inpå knutarna. Skolan har ca 380 elever från förskoleklass till år 5 och ca 45 medarbetare. Breddenskolan är en trivsam arbetsplats, där medarbetare känner stolthet över sitt uppdrag och samarbete för att få "alla i mål". Skolan arbetar systematiskt med uppföljning av elevernas kunskapsresultat. Kollegialt lärande och formativ bedömning ligger i fokus. Vi deltar i Matematiklyftet kommande läsår. Tidiga insatser genomförs för att eleverna ska målen. Professionalitet, samarbete och engagemang är nyckelkompetenser för att du ska trivas här. Du är en lagspelare som vill medverka till en skola för alla. Besök gärna skolans hemsida för mer information, http://www.upplandsvasby.se/2/utbildning-och-barnomsorg/grundskola-och-skolbarnomsorg/grundskolor/breddenskolan.html .   Arbetsuppgifter Vi söker en speciallärare med erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd för sitt lärande. Du har en viktig funktion att bistå med råd, bedömning, screening mm så att tidiga insatserna i matematik och svenska kan genomföras . Som speciallärare undervisar du elever i behov av stöd i klass och på grupp- och individnivå. Du ansvarar även för pedagogiska utredningar, handledning till pedagogerna för att hitta rätt hjälp till elever med behov av särskilt stöd, hjälpa pedagogerna i upprättandet av åtgärdsprogram och ingå i elevhälsoteamet. Kvalifikationer Du ska vara utbildad speciallärare/specialpedagog och behörig i att undervisa i svenska/svenska som andra språk. Du ska ha erfarenhet och goda kunskaper i både svenska och matematik samt ha erfarenhet av att skriva åtgärdsprogram och göra pedagogiska utredningar. Kompetens inom ITK för att ge elever alternativa lärverktyg ses som meriterande. Kompetens inom det neuropsykiatriska området är även det meriterande.   Arbetstid/varaktighet Tillsvidare. Tjänstgöring - 75-100 %. Arbetstid - månd- fred. Tillträdesdatum- 2013-08-12. Fackliga företrädare Nås via kommunens växel, tfn 08-590 970 00 Kontaktperson Ebba Wannegård, rektor 08-590 975 64. Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på http://www.upplandsvasby.se, senast 2013-08-02. BS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post eller post utan endast via länken ovan. Telefonförsäljare Vi undanber oss samtal från annonssäljare och rekryterings-/bemanningsföretag. Välkommen till oss på Väsby Välfärd!
Företag: Upplands Väsby kommun
Ort: Upplands Väsby
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Speciallärare/specialpedagog alt. lärare med gedigen erfarenhet, 75-100% jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Speciallärare/specialpedagog alt. lärare med gedigen erfarenhet, 75-100%

Assistent till reception och växel
Diarienr. 580/1.6.1/2013 Södertörns högskola är ett dynamiskt lärosäte med unik profil. Vi bedriver forskning och utbildning inom humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik och utbildningsvetenskap. Sedan starten har vi byggt upp en struktur med hög akademisk kvalitet och stark koppling mellan grundutbildning och forskning. Här finns idag 13 000 studenter och 840 anställda. Högskolan har sitt campus i en kunskapsintensiv och expansiv miljö i Flemingsberg i södra Stockholm. Vi eftersträvar att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Anställningen är placerad vid Fastighetsavdelningen. Avdelningen ansvarar för högskolans gemensamma servicefunktioner såsom drift och underhåll av högskolans fastigheter och lokaler samt högskolas generella servicestöd. Det senare innebär bl.a. ansvar för är reception, växel, lokalbokning, lokalvård, och vägledning till besökare, studenter och personal. Du kommer att tillsammans med kollegor arbeta i högskolans reception och växel. Arbetsuppgifter • att ge service och information till besökande och uppringande • att ta emot och förmedla samtal och meddelanden • passerkorts- och nyckelhantering • brev- och pakethantering • att schemalägga personal i reception och växel • faktura- och avtalshantering • att boka lokaler • andra förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen Kvalifikationer • dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från universitets- och högskoleområdet • dokumenterat goda kunskaper i svenska och engelska • dokumenterad god samarbetsförmåga och känsla för service • förmåga att ta initiativ och arbeta självständigt • vana att arbeta parallellt med olika uppgifter under tidspress • ordningssinne • erfarenhet av schemaläggning av personal • intresse för ekonomifrågor • erfarenhet av arbete i telefonväxel. Kunskaper i Trio Callmanager vxl, passersystemet Integral, fakturahanteringssystemet Contempus och lokalbokningssystemet TimeEdit är meriterande. Anställningen är en tillsvidare på heltid, med tillträde så snart som möjligt. Kvällstjänstgöring kan förekomma vid enstaka tillfällen. Högskolan tillämpar 6 månaders provanställning. Välkommen med din ansökan senast den 24 juli 2013. Kontaktpersoner Maria Bölzner, Avdelningschef, 08-608 43 11 Ulrica Eriksson, Enhetschef, 08-608 49 81 Välkommen med din ansökan. För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'ansökan via extern webbplats'
Företag: Södertörns högskola
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Assistent till reception och växel jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Assistent till reception och växel

Forskningssjuksköterska
Karolinska Institutet Avdelning Institutionen för kvinnors och barns hälsa, Karolinska Institutet Center of Neurodevelopmental Disorders (KIND). Karolinska Institutet Center of Neurodevelopmental Disorders (KIND) är ett nybildat FoUU-centrum inom området utvecklingsrelaterade kognitiva funktionsstörningar (neuropsykiatriska/neurologiska utvecklingsavvikelser; t.ex. autismspektrumstörningar och ADHD). Centrumet är ett samarbetsprojekt mellan Karolinska Institutet och Stockholms Läns Landsting med målet att samordna forskningen om kognitiva funktionsnedsättningar samt sprida ny kunskap genom utbildning och utveckling till hälso- och sjukvården, skola, socialtjänst, patienter, anhöriga etc.  Ett projekt inom KIND syftar till att undersöka monozygotiska tvillingar som är diskordanta för autismspektrumtillstånd, RATSS (Roots of Autism Twin Study Sweden, läs mer på http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?a=132829&d=42674&l=sv). Ett annat projekt- Projekt småsyskon- kartlägger den tidiga utvecklingen (5 månader – 3 år) hos barn med autism, läs mer på www.smasyskon.se Arbetsuppgifter Sökanden ska vara sjuksköterska med vidareutbildning till barnsjuksköterska med flerårig klinisk erfarenhet. Arbete med tidigare forskningsprojekt är en merit. Vidare krävs erfarenhet av att ta hand om barn, ungdomar och vuxna med diagnos inom autism-området och andra neuropsykiatriska tillstånd samt bemöta deras familjer. Personliga egenskaper som vi efterfrågar är samarbetsförmåga, serviceinriktad, pålitlig, stresstålig, självständig och flexibel.  Ansökningsförfarande Ansökan ska göras via rekryteringssystemet NetRecruiter.
Företag: Karolinska Institutet, Institutionen för kvinnors och barns hälsa
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Forskningssjuksköterska jobb, Forskningssjuksköterska Stockholm, Forskningssjuksköterska Karolinska Institutet, Institutionen för kvinnors och barns hälsa
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Forskningssjuksköterska

Systemutvecklare (1-2 tjänster)
Karolinska Institutet KI Biobank är en core facilitet som tillhandahåller tjänster och infrastruktur för preanalytisk provhantering. Våra kunder är världsledande forskare och vårt uppdrag är att bidra med stöd och rådgivning om insamling, hantering och förvaring av prov i medicinska forskningsstudier. Med hjälp av avancerade automations- och IT-lösningar och med utvecklingsmetoder hämtade från LEAN jobbar vi för att upprätta strömlinjeformade provhanteringsprocesser med högre kvalitet till lägre kostnad. Vår målsättning är att bli en världsledande medicinsk biobank. IT-gruppen inom KI Biobank står nu inför utökade utmaningar med att utveckla en förbättrad IT-arkitektur. Vi behöver därför förstärka gruppen och utlyser 1 - 2 tjänster som systemutvecklare för att delta i våra utvecklingsprojekt i forskningsnära miljö, och med stora möjligheter att påverka både din egen och verksamhetens utveckling. Arbetsgruppen KI Biobanks IT-grupp är ett dedikerat team som tillhandahåller IT-stöd till verksamhetens användare och kunder. Ett av gruppens främsta uppdrag är att utveckla ett labdatasystem (LIMS) till stöd för den automatiserade provhanteringen på biobankens lab. Gruppen arbetar även med utveckling och förvaltning av system för studiehantering åt forskare, såsom CRM, CMS och enkätsystem. Mer information hittar Du på ki.se/kibiobank Ansvarsområden/arbetsuppgifter Arbetet omfattar till större del att konfigurera och utveckla biobankens LIMS-system för laboratoriets processer, men även delta i och leda andra utvecklingsprojekt inom verksamheten. Du kommer att ingå i vårt utvecklingsteam vilket innebär att Du deltar i hela utvecklingskedjan från behovskartläggning och kravinsamling, design och utveckling till implementation, test och produktionssättning samt support. Vi är inne i en fas av att förändra vårt arbetssätt vilket gör att processkartläggning, kontinuerlig förbättring och dokumentation blir en naturlig del av arbetet. Din profil Vi söker dig med högskoleutbildning inom IT och/eller bioteknik. Du har erfarenhet av systemutveckling och programmering och har mycket goda kunskaper i informationsmodellering och databashantering. Erfarenhet av arbete med laboratorieinformationssystem samt arbete inom medicinsk/biologisk utvecklingsmiljö är meriterande. Meriterande är även erfarenhet av projektledning, agil systemutveckling samt systemintegration Eftersom utvecklingsarbetet sker i nära samarbete med kollegor förutsätter vi att Du har god samarbetsförmåga och trivs med att tillhöra ett team. Vi tror att Du som person är ansvarsfull samt kan planera och organisera ditt arbete. Vi ställer höga krav på förmågan att kommunicera och dokumentera, och att Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Eftersom tjänsten innefattar regelbunden kontakt med forskare och laboratoriepersonal ser vi också att Du är flexibel och serviceinriktad. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Anställningen Som anställd vid KI Biobank bidrar Du till nya framsteg i den medicinska forskningsfronten i Sverige. Du kommer att få arbeta i ett fokuserat och hängivet team där alla har möjlighet att bidra till gemensamma målsättningar, och att påverka arbetssätt och teknikval. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. KI tillämpar 6 månaders provanställning. Vi kommer att påbörja intervjuer under ansökningstiden, så vi tar gärna emot Din ansökan så fort som möjligt. Karolinska Institutet eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Ansökningsförfarande Ansökan ska göras via rekryteringssystemet NetRecruiter.
Företag: Karolinska Institutet, MEB
Ort: Solna
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Systemutvecklare (1-2 tjänster) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemutvecklare (1-2 tjänster)


Sök lediga jobb Ordermottagare_innesäljare_kundsupport Randstad AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se