Patentassistent FMV jobb - lediga jobb

Patentassistent FMV jobb Patentassistent FMV jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Patentassistent FMV. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Patentassistent FMV. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Statistikansvarig till storbank- Stockholm

  2. Account Manager till en spännande tjänst på HK!(Sthlm)- Stockholm

  3. Välkommen till vår framtid - vi söker nu ytterligare en Area Manager!(Sthlm- Stockholm

  4. Engagerad norsktalande med intresse för god kundservice och skor!- Stockholm

  5. Senior Javautvecklare - Digital River World Payments- Stockholm

  6. Senior Java Developer - Digital River World Payments- Stockholm

  7. Personlig assistent till kvinna med ALS, Haninge, deltid/sommarvikarier- Haninge

  8. Junior Javautvecklare - Digital River World Payments- Stockholm

  9. Sales Director- Stockholm

  10. Erfaren trädgårdsarbetare sökes- Stockholm


Mer beskrivning

Statistikansvarig till storbank
TNG Group AB Vill du jobba som statistikansvarig på en supportavdelning med naturliga vidareutvecklingsmöjligheter? Till en svensk bank söker vi för rekrytering en statistikansvarig med erfarenhet av analysverktyg. Vår kund är en uppskattad arbetsgivare och du blir del av ett kompetent team, med arbetsplats centralt i Stockholm. Om uppdragsgivaren Vår uppdragsgivare är en välkänd svensk storbank med internationell verksamhet. De är uppmärksammade som en särskilt uppskattad arbetsgivare inom sin bransch. Med fokus på snabbt och säkert IT-stöd utvecklar och driftar vår kund större delen av denna själva, varför IT utgör en betydelsefull del av verksamheten. Beskrivning av tjänsten SupportCenters ansvar är att leverera medarbetarservice till koncernens anställda. Detta omfattar att ge support och information till bankkontor, centrala avdelningar och utlandsenheter. Hos oss kommer du i kontakt med bankens samtliga IT-system, applikationer och telefonisystem. Vi arbetar efter väl dokumenterade processer som t.ex. incident management, problem management och knowledge management och hanterar ca 9 000 ärenden i månaden via telefon och eSupport i first line support. Vi är idag ca 30 personer med god sammanhållning och varierande bakgrund. Eftersom SupportCenter är en del av IT:s leveranskedja arbeta vi med mätning, statistik och analys av incidenter och problem för att på ett effektivt sätt kunna återrapportera denna information inom organisationen. Utvecklingsmöjligheter Arbetet på SupportCenter ger en god inblick i många av bankens verksamhetsområden. Därmed finns det stora möjligheter till utveckling inom IT och övriga delar i banken. Tjänsten är en rekrytering, vilket innebär att TNG IT ansvarar för rekryteringsprocessen varpå du blir direkt anställd av vår kund. Din arbetsplats blir belägen centralt i Stockholm. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann och strukturerad, har god analytisk förmåga samt kunskaper om statistik och rapporthantering. Kunskaper i Excel är ett krav liksom vana av statistik och analysverktyg så som t ex Qlikview. Har du dessutom arbetat med Service Manager, Teleopti, Solidus eller har erfarenhet från hur man sätter upp mätetal och KPI:er är meriterande. Du är en initiativrik person med förmåga att bygga relationer och skapa förtroende. För att lyckas i arbetet måste du vara en person som klarar att identifiera, analysera, utveckla och följa upp väsentlig information. Du är kreativ, engagerad och har god kommunikativ förmåga. Logiskt tänkande och problemlösning kommer naturligt för dig. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Intresserad? Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Mikael Timerdal. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk. Om TNG IT Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Företag: TNG Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Statistikansvarig till storbank jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Statistikansvarig till storbank

Account Manager till en spännande tjänst på HK!(Sthlm)
OFFICE Management är en heltäckande leverantör inom dokumenthantering, telefoni, visuell kommunikation, IT, konferensrumsutrustning, diktering, dryckesmaskiner, kontorsservice och förbrukningsmaterial. Vi erbjuder våra kunder kompletta lösningar och samarbetar med marknadens bästa leverantörer. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Oslo med ca 300 anställda. Med en omsättning 2012 på närmare 700 miljoner är vi en organisation som kännetecknas av engagemang, kvalitet och affärsfokus. Mer information finner du på www.officemanagement.se På Telekommunikation hjälper vi företag med skräddarsydda lösningar inom telefoni, det gäller såväl traditionella växlar, mobila lösningar, kundtjänstplattformar, IP-telefoni och tillhörande datormjukvara. I vår produktportfölj erbjuder vi lösningar från världens största växeltillverkare: Avaya, Panasonic samt vår egenutvecklade hostade lösning – SMART. Utöver detta så hjälper vi företag att optimera sin kostnadsbild på operatörssidan, här har vi samarbete med Telia, Telenor samt Tele 2 där vi även fått pris som Partner of the Year 2010, 2011 samt 2012 i Norden. Tre år i rad har vi dessutom utsetts av Avaya till Partner of the Year Norden. Företagsfakta: Till OFFICE Management Communication AB söker vi nu ytterligare en Account Manager som vill utvecklas vidare hos oss. Vi förser våra kunder med skräddarsydda lösningar inom telefoni, det gäller såväl traditionella växlar som mobila lösningar och IP-telefoni. Vi arbetar framför allt med lösningar från Avaya och Panasonic. Våra kunder finns inom alla segment från mindre företag till stora kundtjänster i alla branscher. Dina arbetsuppgifter: Du skall ha ett brinnande intresse av att arbeta med kunder och genomföra affärsavslut. Du skall ha dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med affärer i nära kundrelationer, och då företrädesvis på ledningsnivå/top-management. I ditt arbete som Account Manager ansvarar du för att bearbeta och utveckla ditt säljdistrikt. Hos oss arbetar du med hela försäljningsprocessen från prospektering till att hitta lösningsförslag, offerera, förhandla, komma till avslut och vårda och utveckla din kundstock inom telefonilösningar och operatörstjänster. Din roll kommer att innefatta befintliga kunder samt även nykundsbearbetning. På Office Management arbetar vi bara med långsiktiga avtal och relationer och därför är relationsbyggnaden en viktig del av ditt arbete. Vi arbetar strukturerat mot tydliga mål och du får de verktyg och det stöd du behöver för att utvecklas och lyckas. Vår gemenskap är unik - de flesta av oss umgås även privat. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är för oss en självklarhet. Det ska vara kul att gå till jobbet och vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Vi söker dig med: • erfarenhet av arbete på fältet, och som kan bygga kundrelationer • gärna branscherfarenhet (högt meriterande) • är van vid 8-10 kundbesök i veckan, och har ett mycket starkt driv • är duktig på att kartlägga och reda ut behovet hos kund • erfarenhet att skriva avtal och offerter • kan driva säljprocesser och är van att självständigt planera och driva försäljning mot uppsatta mål • är rak, prestigelös och ärlig samt har förmågan att knyta starka band med kunderna • innehar B-körkort • goda kunskaper i engelska i både tal och skrift Egenskaper • karismatisk och positiv personlighet • högt driv och affärsfokus • målfokuserad och strukturerad • kundorienterad • engagerad och intresserad av människor • ansvarstagande och strukturerad • utvecklingsorienterad 2015 ska vi omsätta 1 miljard. Vill du vara med på vår resa? Vi erbjuder: En arbetsplats där vi investerar mycket i utbildning och utveckling, vi har kontinuerliga tävlingar med allt från bonusar till resor i potten, tjänstetelefon, fredagsfrukost, kick-offer, fester, friskvårdsbidrag, Rikslunchkort, mycket goda förtjänstmöjligheter och Sveriges härligaste gäng! Mer information om oss finner du på www.officemanagement.se Ansökan: Välkommen med din ansökan. Vi arbetar med löpande urval och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Frågor kring tjänsten besvaras av Mari Larsson HR-chef eller Andreas Sundqvist Försäljningschef 08-734 30 00. Du kan även nå oss via mail: mari.larsson@officemanagement.se alt andreas.sundqvist@officemanagement.se Välkommen till vår framtid!
Företag: OFFICE Management Sharp Center AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Account Manager till en spännande tjänst på HK!(Sthlm) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account Manager till en spännande tjänst på HK!(Sthlm)

Välkommen till vår framtid - vi söker nu ytterligare en Area Manager!(Sthlm
OFFICE Management är en heltäckande leverantör inom dokumenthantering, telefoni, visuell kommunikation, IT, konferensrumsutrustning, diktering, dryckesmaskiner, kontorsservice och förbrukningsmaterial. Vi erbjuder våra kunder kompletta lösningar och samarbetar med marknadens bästa leverantörer. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Oslo med ca 300 anställda. Med en omsättning 2012 på närmare 700 miljoner är vi en organisation som kännetecknas av engagemang, kvalitet och affärsfokus. Mer information finner du på www.officemanagement.se Vi fortsätter nu vår expansion och har siktet ställt mot att vara Nordens ledande helhetsleverantör inom kommunikation, kontor & IT. Vi är ett framgångsrikt företag med en mycket spännande tid framför oss! Välkommen till vår framtid! OFFCICE Management Vending AB ingår i koncernen Office Management och vi söker nu dig som vill arbeta som säljare på ett framgångsrikt och stabilt företag som satsar på medarbetarna genom kontinuerlig utbildning och löpande coachning och uppföljning. Vi ökar nu satsningen rejält inom Office Management Vending som arbetar med kaffe och dryckeslösningar för kontor. Vårt mål är att bli en av de största aktörerna på marknaden även inom det här området. Hoppar du på nu kommer du att vara delaktig i en kraftig expansion med alla de möjligheter det skapar. Vi har en stabil kundstock idag, men kommer att expandera genom att ta nya marknadsandelar. Det kommer att bli vår nya medarbetares främsta uppgift. Vi vill att du ska se det här steget på längre sikt, en steg in i en professionell yrkesroll som säljare. Du kommer att få marknadens bästa utbildning och stöd i ditt arbete. Du är engagerad och brinner för din uppgift, är ansvarstagande och driven. Arbetet innefattar egen prospektering, genomförande av kundmöten och drivandet av hela affärsprocessen. Som person har du en positiv grundsyn, du har disciplin och förstår att din insats är avgörande för att lyckas. Vi ser gärna att du har någon säljerfarenhet sedan tidigare och har några års erfarenhet från arbetsmarknaden. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav för denna tjänst. Då vi arbetar aktivt mot en rökfri arbetsplats söker vi dessutom dig som är icke-rökare. Låter det här intressant i vimlet av säljarannonser, skicka oss din ansökan! Tillträde: enligt överenskommelse Lönersättning: Fast samt rörligt (enligt överenskommelse) Placering: Stockholm Ansökan: Vi arbetar med löpande urval och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Frågor kring tjänsten besvaras av: Vi kommer påbörja denna rekryteringsprocess i augusti, men skicka gärna in din ansökan redan idag. Vid frågor kontakta Mari Larsson HR-chef eller Patrik Gustafsson Försäljningschef 08-734 30 00
Företag: OFFICE Management Sharp Center AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Välkommen till vår framtid - vi söker nu ytterligare en Area Manager!(Sthlm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Välkommen till vår framtid - vi söker nu ytterligare en Area Manager!(Sthlm

Engagerad norsktalande med intresse för god kundservice och skor!
Om Bravura: Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas. Om kunden: Företaget erbjuder skor via e-handel. Det finns ett brett urval av olika varumärken, målet är att kunden ska kunna finna sin egen favorit. Här finns allt från barn och sportskor till dam och herrskor. På företaget arbetar ett engagerat och sammansvetsat gäng som brinner för skor och att ge sina kunder bästa service. I lokalerna norr om Stockholm finns ledning, avdelning för kundservice och lagerhållning under samma tak. Idag är de cirka 25 personer som arbetar nära tillsammans och där den interna kulturen präglas av glädje, engagemang och viljan att gemensamt utvecklas. Det är ett ungt företag som expanderar – nu har du chansen att bli en viktig person med på den resan. Arbetsuppgifter: Du kommer arbeta med kundservice mot norska kunder. Du svarar på förfrågningar från kunder via mejl och telefon gällande de olika produkterna. Du hanterar orders och returer, skriver nyhetsbrev, arbetar med social media och kampanjer. Du arbetar i team tillsammans med en annan norsktalande person mot den norska marknaden. Profil: - Talar och skriver Norska flytande - Slutförd gymnasieutbildning - Arbetat inom service tidigare - God datavana Personliga egenskaper Vi tror att du som söker är genuint engagerad att ge den bästa servicen till såväl kunder som dina kollegor. Du är prestigelös, tycker om att utvecklas och vill bidra till att företaget som du arbetar på utvecklas. Eftersom att företaget präglas av en positiv attityd och inställning, är detta även viktigt för dig. Övrig information: Start: Omgående Arbetstider: mån-fre, 8:00-17:00 Plats: Norra Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: norska, kundservice, service, telefon, Stockholm Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Engagerad norsktalande med intresse för god kundservice och skor! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Engagerad norsktalande med intresse för god kundservice och skor!

Senior Javautvecklare - Digital River World Payments
Vad gör oss annorlunda? . Vi är det största lilla företaget du aldrig hört talas om - märket bakom varumärkena. . Vi är ett mjukvaruföretag - IT är kärnan i vilka vi är och vad vi gör. . Vi är det enda företag av vår sort med så stor geografisk spridning. . Vi är tillräckligt stora för att ge dig möjlighet att prova många saker, tillräckligt små för att du ska synas och kunna göra ett avtryck. . Vi är inte en stödfunktion till verksamheten - IT är verksamheten. *** Vilka är vi? E-handel i världsklass kräver stora resurser, global räckvidd, lokal marknadskännedom, toppmodern teknik, lång erfarenhet och kreativt tänkande. Sedan 1994 har ingen tagit sig an dessa utmaningar och levererat resultat bättre än Digital River World Payments. Vi tillhandahåller betalningslösningar, såsom kortbetalningar och bankbetalningar, till några av världens största e-handelsföretag. Vår omfattande plattform erbjuder site- utveckling, hosting, orderhantering, bedrägerikontroll, exportkontroll, skattehantering, flerspråkig kundservice, avancerad rapportering och strategisk marknadsföring. Varje år processar vi mer än 200 miljoner transaktioner i 190 länder och 170 olika valutor. Vårt huvudkontor ligger i Minnesota och vi har anställda runt om i världen. Total är vi drygt 1200 medarbetare, varav omkring 60 personer i Stockholm. Listad som en av Fortune 100:s Top Growing Companies i USA, erbjuder vi stora karriärmöjligheter, en stimulerande vardag och så mycket mer! Läs mer om oss på www.digitalriverpayments.com och www.digitalriver.com eller följ oss på Twitter @DigitalRiverPay. Om tjänsten Digital River World Payments erbjuder en spännande arbetsmiljö med ett antal olika plattformar för e-handel, betalningar, logistik, marknadsföring m.m. På Digital River World Payments är fokus betalningsprodukterna på en Java-baserad plattform. För att hantera de höga krav vi har på svarstid, tillgänglighet och upptid har vi utvecklat en modulariserad betalningsplattform, med realtidssystem och backoffice-tjänster. För realtidssystemen kretsar utmaningarna kring svarstider, tillgänglighet, redundans, säkerhet och skalbarhet. För backofficesystemen handlar det om bearbetning av stora datamängder, databasoptimeringar och rapportgenerering. Vår miljö är databasintensiv och komplex eftersom nya system samsas med äldre och vi har integrationer med banker och kortutgivare världen över. Som en del av utvecklingsteamet designar, kodar och enhetstestar du nya produkter. Teamsammansättningen är internationell och vi har ett agilt arbetssätt, influerat av SCRUM, vilket innebär att du arbetar med hela utvecklingscykeln. *** Exempelvis på ansvarsområden och arbetsuppgifter: . Kravnedbrytning, teknisk design, programmering, och enhetstestning tillsammans med teamet. . Estimering under sprintplaneringen och stöttning av QA under sprinten. . Underhåll och modifiering av befintliga applikationer. . Skriva och genomföra enhetstesning. . Buggrättning samt funktionstillägg i programvara. . Utformning av teknisk dokumentation för att säkra effektivt underhåll och återanvändning av kod. . Säkerställande av funktionalitet, prestanda, skalbarhet, tillförlitlighet, tidestimat samt systemarkitektur för varje uppdrag. . Komma med rekommendationer till förbättringar i den övergripande utvecklingsprocessen. . Trendspaning gällande tekniker och teknik som påverkar arbetet. . Aktivt deltagande i gruppmöten och bidragande med idéer. . Stötta mindre erfarna utvecklare. *** En dag på Digital River kan vara utmanande, spännande och intensiv ... Men du kommer aldrig träffa en smartare grupp människor, samlad från alla världens hörn, med målet inställt på att leverera teknologi i världsklass till våra kunder. Vem söker vi? Vad vi värderar högst är rätt attityd och förmåga att lära. Utöver det ser vi gärna att du uppfyller följande kvalifikationer: . 5+ års erfarenhet av programmering i Java . Erfarenhet av Java SE / EE, SQL, Unix och Linux . Kandidatexamen inom systemvetenskap eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. . Goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt. . Förmåga att kommunicera effektivt både tekniskt och icke-tekniskt. . Förmåga att hålla ordning och prioritera i en dynamisk arbetsmiljö. . Erfarenhet av SCRUM eller andra agila utvecklingsmetoder. Meriterande . Erfarenhet av betalsystem, transaktionshantering, finansiella system eller storskaliga e-handelslösningar . Web Services, Hibernate, realtidsbaserade system/Concurrency . Testdriven utveckling . Kryptografi . C#, PHP, Groovy eller andra moderna språk. . Cvs, Db2, cxf . Bigdata, Cassandra, Solr, Hadoop, database charding eller liknande *** Ansökan För tillsättningen av denna tjänst samarbetar Digital River World Payments med Dfind IT. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Line Thomson, line.thomson@hotmail.com eller mobil 0721-88 52 44. Vi arbetar löpande med urvalet och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Sista dagen att skicka in din ansökan är den 7:e augusti. Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Digital River World Payments
Företag: Dfind AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Javautvecklare - Digital River World Payments jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Javautvecklare - Digital River World Payments

Senior Java Developer - Digital River World Payments
What makes us different? . We're a software product company - technology is at the heart of who we are and what we do. We are technology driven. . We're the biggest little company you've never heard of.the brand behind the brands. . We're the only company of our kind anywhere in the geographical area. . We're big enough to provide the opportunity to try many things, small enough for you to not get lost or be invisible. We are not corporate IT. *** Who we are World class online commerce demands global reach, local market expertise and cutting edge infrastructure. Time-tested experience, revenue driving marketing tools and clear, powerful thinking. Since 1994, no one has tackled these challenges - and delivered results - better than Digital River World Payments. Our multichannel e-commerce solution is designed to help companies of all sizes maximize their online revenues. The comprehensive platform offers site development and hosting, order management, fraud prevention, export controls, tax management, physical and digital product fulfillment, multilingual customer service, advanced reporting and strategic marketing services. At Digital River, we're always looking for passionate and talented people. Join us, and let's see where we can go together. Listed as Fortune 100's Top Growing Companies in the United States, we offer great career opportunities and so much more! We are headquartered in Minneapolis with offices around the world and more than 1200 employees. Our Stockholm office has around 60 employees. For more information visit our web sites: www.digitalriverpayments.com or www.digitalriver.com or follow our twitterfeed @digitalriverpay. About the position Digital River offers a complex environment with a variety of platforms (ecommerce, payments, logistics, SMB, marketing) and multiple technology stacks, that together deliver our capabilities to the market. At Digital River World Payments, focus is the payment products on a Java-based platform. We operate in a flexible, quickly changing environment, with demanding and compelling technology challenges, which make our daily work complex, difficult and very interesting. As a member of the development team you will design, code, and unit test new products, features and modifications. A key function of this role is to communicate effectively with people in a distributed work environment. You will be part of the entire development cycle using an agile method based on SCRUM. Key Accountabilities . Design, code, and test major features in collaboration with team members, such as other developers and Quality Assurance, to deliver complex changes. . Define, design, and implement efficient and scalable distributed software applications. . Maintain and modify existing applications. . Fix defects and add features to software. . Write and execute unit tests. . Provide technical design documents and documentation to ensure efficient maintenance and code reuse. . Ensure the functionality, performance, scalability, reliability, realistic implementation schedules and system architecture for each assignment. . Provide recommendations for improvements in the overall development process. . Stay up to date with trends, techniques, technology and other factors impacting the job. . Actively participate in team meetings and offer recommendations /ideas on upcoming projects. . Support less experienced developers and developers in other offices. *** A day at Digital River can be invigorating, exciting, and fast... But you will be a part of a very creative and smart group of people, from all corners of the world, united with the goal of delivering best-in-class technology, bringing in global revenue, and creating unique and engaging online experiences for the world's best brands and their customers. Knowledge, Skills & Abilities What we would like to see most of all is someone with a flexible attitude and aptitude to learn. What ideally would intrigue us is the following: . 5+ years programming experience in Java. . Experience in Java SE/EE, SQL, Unix and Linux. . At least Bachelor's Degree in Computer Science or equivalent with work experience. . Fluency in English both in writing and orally. . Ability to effectively communicate in both a technical and non technical manner. . Ability to multi-task and stay organized in a dynamic work environment. . Experience in SCRUM or other agile development methods. Merits . Knowledge of e-commerce and/or payment industry. . Web Services, Hibernate, Real time development/Concurrency . Test driven development . Cryptography . C#, PHP, Groovy or similar modern languages . Cvs, Db2, cxf . Bigdata, Cassandra, Solr, Hadoop, database sharding or similar *** How to apply In this recruitment Digital River World Payments is working with Dfind IT. For more information about this position please contact recruiter Line Thomson at their Stockholm Office. Cell phone: +46 721 88 52 44 or line.thomson@dfind.se. The last day to send in your application is the 7th of August. Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Digital River World Payments
Företag: Dfind AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Java Developer - Digital River World Payments jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Java Developer - Digital River World Payments

Personlig assistent till kvinna med ALS, Haninge, deltid/sommarvikarier
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Haninge som kan arbeta ca 120 timmar i månaden och hoppa in extra vid behov. vi söker även sommarvikarier som kan täcka upp under ordinaire personals semester. Vår kund är en trevlig 43-årig kvinna, bosatt i en villa med sin familj, med diagnosen ALS och behöver därför ditt stöd i vardagen. Hennes intressen är bland annat att resa, shoppa, fixa i trädgården och laga god mat. Vi söker dig som talar mycket god svenska då kunden har talsvårigheter. Vi ser helst kvinnliga sökande i åldern 35 - 45 år, men är inget måste, med självdistans och mycket humor. Personliga egenskaper som uppskattas är flexibilitet och lättsamhet. Då kunden röker utomhus och har katt är det bra om du inte är pälsdjursallergiker samt är känslig för rök. Erfarenhet från liknade arbetsuppgifter är meriterande men mycket stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan! Körkort: B körkort är ett krav Arbetstid/Varaktighet: ca 120h/månaden med start omgående samt sommarvikarier. Vi tillämpar "så länge assistansuppdraget varar" samt timlön. Tillträde: Omgående Lön:Timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Kontaktpersoner: Linnéa Sanfridson Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Haninge
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent till kvinna med ALS, Haninge, deltid/sommarvikarier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent till kvinna med ALS, Haninge, deltid/sommarvikarier

Junior Javautvecklare - Digital River World Payments
Vad gör oss annorlunda? . Vi är det största lilla företaget du aldrig hört talas om - märket bakom varumärkena. . Vi är ett mjukvaruföretag - IT är kärnan i vilka vi är och vad vi gör. . Vi är det enda företag av vår sort med så stor geografisk spridning. . Vi är tillräckligt stora för att ge dig möjlighet att prova många saker, tillräckligt små för att du ska synas och kunna göra ett avtryck. . Vi är inte en stödfunktion till verksamheten - IT är verksamheten. *** Vilka är vi? E-handel i världsklass kräver stora resurser, global räckvidd, lokal marknadskännedom, toppmodern teknik, lång erfarenhet och kreativt tänkande. Sedan 1994 har ingen tagit sig an dessa utmaningar och levererat resultat bättre än Digital River World Payments. Vi tillhandahåller betalningslösningar, såsom kortbetalningar och bankbetalningar, till några av världens största e-handelsföretag. Vår omfattande plattform erbjuder site- utveckling, hosting, orderhantering, bedrägerikontroll, exportkontroll, skattehantering, flerspråkig kundservice, avancerad rapportering och strategisk marknadsföring. Varje år processar vi mer än 200 miljoner transaktioner i 190 länder och 170 olika valutor. Vårt huvudkontor ligger i Minnesota och vi har anställda runt om i världen. Total är vi drygt 1200 medarbetare, varav omkring 60 personer i Stockholm. Listad som en av Fortune 100:s Top Growing Companies i USA, erbjuder vi stora karriärmöjligheter, en stimulerande vardag och så mycket mer! Läs mer om oss på www.digitalriverpayments.com och www.digitalriver.com eller följ oss på Twitter @DigitalRiverPay. Om tjänsten Digital River World Payments erbjuder en spännande arbetsmiljö med ett antal olika plattformar för e-handel, betalningar, logistik, marknadsföring m.m. På Digital River World Payments är fokus betalningsprodukterna på en Java-baserad plattform. För att hantera de höga krav vi har på svarstid, tillgänglighet och upptid har vi utvecklat en modulariserad betalningsplattform, med realtidssystem och backoffice-tjänster. För realtidssystemen kretsar utmaningarna kring svarstider, tillgänglighet, redundans, säkerhet och skalbarhet. För backofficesystemen handlar det om bearbetning av stora datamängder, databasoptimeringar och rapportgenerering. Vår miljö är databasintensiv och komplex eftersom nya system samsas med äldre och vi har integrationer med banker och kortutgivare världen över. Som en del av utvecklingsteamet designar, kodar och enhetstestar du nya produkter. Teamsammansättningen är internationell och vi har ett agilt arbetssätt, influerat av SCRUM, vilket innebär att du arbetar med hela utvecklingscykeln. Exempelvis på ansvarsområden och arbetsuppgifter: . Kravnedbrytning, teknisk design, programmering, och enhetstestning tillsammans med teamet. . Estimering under sprintplaneringen och stöttning av QA under sprinten. . Underhåll och modifiering av befintliga applikationer. . Buggrättning samt funktionstillägg i programvara. . Utformning av teknisk dokumentation för att säkra effektivt underhåll och återanvändning av kod. . Säkerställande av funktionalitet, prestanda, skalbarhet, tillförlitlighet, tidestimat samt systemarkitektur för varje uppdrag. . Komma med rekommendationer till förbättringar i den övergripande utvecklingsprocessen. . Trendspaning gällande tekniker och teknik som påverkar arbetet. . Aktivt deltagande i gruppmöten och bidragande med idéer. *** En dag på Digital River kan vara utmanande, spännande och intensiv ... Men du kommer aldrig träffa en smartare grupp människor, samlad från alla världens hörn, med målet inställt på att leverera teknologi i världsklass till våra kunder. Vem söker vi? Vad vi värderar högst är rätt attityd och förmåga att lära. Utöver det ser vi gärna att du uppfyller följande kvalifikationer: . 1+ års erfarenhet av programmering i Java . Erfarenhet av Java SE / EE, SQL, Unix och Linux . Kandidatexamen inom systemvetenskap eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. . Goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt. . Förmåga att kommunicera effektivt både tekniskt och icke-tekniskt. . Förmåga att hålla ordning och prioritera i en dynamisk arbetsmiljö. . Erfarenhet av SCRUM eller andra agila utvecklingsmetoder. Meriterande . Erfarenhet av betalsystem, transaktionshantering, finansiella system eller storskaliga e-handelslösningar . Web Services, Hibernate, realtidsbaserade system/Concurrency . Testdriven utveckling . Kryptografi . C#, PHP, Groovy eller andra moderna språk. . Cvs, Db2, cxf . Bigdata, Cassandra, Solr, Hadoop, database charding eller liknande *** Ansökan För tillsättningen av denna tjänst samarbetar Digital River World Payments med Dfind IT. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Line Thomson, line.thomson@hotmail.com eller mobil 0721-88 52 44. Vi arbetar löpande med urvalet och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Sista dagen att skicka in din ansökan är den 7:e augusti. Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Digital River World Payments
Företag: Dfind AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Javautvecklare - Digital River World Payments jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Javautvecklare - Digital River World Payments

Sales Director
Swesale Rekrytering & Bemanning AB Om Företaget SSP Group har verksamhet på fler än 140 flygplatser och 250 järnvägsstationer samt driver över 2 150 enheter i mer än 30 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 200 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinns Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Bonne Journée, Pizza Hut, Caviar House & Prunier samt det ledande japanska varumärket Ajisen Ramen, liksom attraktiva koncept som till exempel Montreux Jazz Café i Genève och Bambini Wine Room i Sydney. Varumärkesportföljen skräddarsys för varje specifik plats och avgörs av variabler som till exempel passagerarprofil, kundernas behov, läge, storlek och utformning. Läs mer på www.foodtravelexperts.com/sweden Om Tjänsten Vi söker just nu en Sales Director till SSP Sweden som kommer att vara stationerad på huvudkontoret i Sky City på Arlanda. SSP Sweden är experter på mat och dryck i miljöer där många människor möts. Utvalda varumärken och koncept är centrala i SSP:s strävan att erbjuda en unik och tillfredställande måltidsupplevelse. SSP i Sverige planerar, driver, utvecklar och driver restauranger, caféer, barer och butiker från Malmö i söder till Luleå i norr. Som Sales Director blir du huvudansvarig för marknaden och försäljningen i Sverige och kommer att ha ett antal driftchefer som kommer att direktrapportera till dig. Du kommer att ha daglig kontakt med driftcheferna via personliga möten, mail och telefon för att bedriva den dagliga verksamheten. Som Sales Director kommer du att lägga stort fokus på att engagera, motivera och coacha driftcheferna men du är även ansvarig för att hitta rätt bemanningsnivå för varje avdelning och få alla medarbetare att arbeta mer säljfokuserat. Du kommer även till viss del ha kontakt med leverantörer och uppdragsgivare. Vidare innebär tjänsten budgetansvar, ansvar för kampanjer samt genomförande av marknadsanalyser. Som Sales Director kommer du att ingå i ledningsgruppen och du direktrapporterar till VD. Din Profil Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet av att arbeta operativt och leda chefer/ledare. Du har erfarenhet av försäljning och är van att arbeta mot uppsatta mål och resultat. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning med inriktning inom marknad. Som person har du en stor passion och ett stort engagemang för försäljning. Som Sales Director på SSP Sweden krävs det att du är självgående, kreativ, utvecklingsorienterad och har en hög servicenivå. Eftersom du kommer att vara Sales Director för Sverige krävs det att du är flexibel då tjänsten kommer att innebära en del resande. För att lyckas i rollen bör du vara analytisk, affärsmässig samt vara en mycket bra kommunikatör. Du har god förståelse i office-paketet samt mycket goda kunskaper i engelska. Erbjudande Vi erbjuder en utmanande tjänst på ett dynamiskt företag med en mycket god lönsamhet. Det finns goda möjligheter till utveckling inom tjänsten med stor frihet och ett stort mandat att vidareutveckla din personal och verksamhet. För rätt person kan det även framöver finnas möjlighet att arbeta internationellt. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Swesale Rekrytering & Bemanning. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Ansök senast 30 juli. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Louise Gardell tel: 0708-383136 Om Oss Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater. www.swesale.se
Företag: Swesale Rekrytering & Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Sales Director jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sales Director

Erfaren trädgårdsarbetare sökes
Uniflex Sverige AB Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal. Vi finns på drygt 50 orter i hela Sverige och har över 5000 anställda. Uniflex har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat. Som anställd hos Uniflex knyter du värdefulla kontakter och får bred erfarenhet av arbetslivet. Uniflex kan också vara början på en karriär hos någon av våra kunder. Uniflex ser sin personal som sin viktigaste tillgång och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och andra förmåner till våra anställda. Jobbeskrivning Vi söker omgående personer för trädgårdsarbete, Arbetsuppgifterna innefattar bland annat beskärning av träd och buskar, plantering, skötsel av grönytor, gräsklippning och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom trädgård. Personliga egenskaper Vi söker dig med en gedigen efarenhet av trädgårdsarbete. Vi ser att att du som söker har minst 2-3 års erfarenhet med löpande anställning inom trädgårdsyrket. Vidare ser vi att du har B-körkort då transport mellan arbetsplatser är en del av den dagliga rutinen. Du tycker om att arbeta i grupp men kan samtidigt ta eget initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi värdesätter personliga egenskaper och söker dig som är framåt, engagerad och pålitlig.
Företag: Uniflex Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren trädgårdsarbetare sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren trädgårdsarbetare sökes


Sök lediga jobb Patentassistent FMV

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se