Personalekonom jobb - lediga jobb

Personalekonom jobb Personalekonom jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Personalekonom. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Personalekonom. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Personalekonom BUF 2013-73- Bollnäs

  2. Personalekonom - Gnosjö kommun- Gnosjö

  3. Personalekonom- Bollnäs

  4. Personalexpert -inriktning mot långsiktig planering och personalekonomi- Norrköping

  5. Personalekonom sökes för kunds räkning!- Skara

  6. Personalutvecklare – inriktning personalekonomi/LAS- Tranemo

  7. Personalekonom - vikariat- Växjö

  8. HR-specialist med inriktning mot personalekonomi- Nordanstig

  9. Personalekonom med intresse för service och utveckling- Stockholm

  10. Personalekonom- Dals-Ed

  11. Personalekonom- Karlstad

  12. Personalekonom till Apoteket med omgående start!- Stockholm

  13. Heltidsjobb för nyutexaminerade personalekonomer- Göteborg

  14. Personalekonom/Ekonom- Danderyd

  15. Personalutvecklare – inriktning personalekonomi/LAS- Tranemo

  16. Vill du jobba med personalekonomi? Då behöver vi dig!- Vänersborg

  17. Personalekonom/Ekonom till framgångsrikt utbildningsföretag- Danderyd

  18. Personalekonom / Ekonom till framgångsrikt utbildningsföretag- Stockholm

  19. Jobb som personalekonom/ kontorsassistent på NCC Göteborg!- Göteborg

  20. Ekonom -inriktning personalekonomi- Malmö

  21. Redovisnings-/personalekonom - med intresse för utveckling- Stockholm

  22. Personalcontroller - utveckla verktyg för personalekonomin- Stockholm

  23. Controller med inriktning personalekonomi- Vårgårda

  24. Personalekonom, Solna- Solna


Mer beskrivning

Personalekonom BUF 2013-73
Bollnäs kommun med drygt 26 000 invånare ligger i södra Hälsingland. Här är nära till både storstad och fjäll och landskapet erbjuder natur- och kulturupplevelser. Bollnäs är 2012 så väl Årets kulturkommun som Årets musik- och kulturskolekommun. Det tillsammans med bra service, goda kommunikationer och ett varierande näringsliv gör Bollnäs till möjligheternas kommun; en kommun där det är bra att leva, bo och arbeta i. Bollnäs kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen söker PERSONALEKONOM I tjänsten som personalekonom ingår uppföljning och analys inom områdena ekonomi, personal och verksamhet. Vidare ingår att arbeta med lönekartläggning, löneöversyn samt personalekonomisk redovisning och information. Ansvar för personaldelen i delårsbokslut och årsbokslut samt uppföljning av mål och prioriterade åtgärder i verksamhetsplanen gällande personalområdet. Tjänsten som personalekonom är placerad på barn- och utbildningskontoret. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning inom ekonomi- eller personalområdet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, personalekonomi och strategiska lönefrågor. Du bör ha goda kunskaper i statistik, ha arbetat med avancerad användning av Excel samt att kunna presentera uppgifter på ett enkelt och överskådligt sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med nyckeltal och av att på olika sätt stödja chefer i arbetet med uppföljning, statistik och analyser. Det ställs höga krav på att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet kräver också initiativförmåga och hög grad av självständighet. Givetvis är du mål- och resultatinriktad. Du är en nyfiken strateg, analytisk och omvärldsorienterad. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Upplysningar För mer information är du välkommen att kontakta förvaltningschef Inga Malm, 0278-251 58 eller förvaltningsekonom PO Moberg, 072-217 80 53 Facklig kontaktperson Margareta Hammarström, Vision tfn 0278-254 47. Välkommen med din ansökan till tjänsten via e-post till po.moberg@bollnas.se, bun@bollnas.se eller till Bollnäs kommun, barn- och utbildningsförvaltningen, 821 80 Bollnäs. Vi vill att du lämnar din ansökan senast 2013-07-26. Ange referensnummer BUF 2013-73.
Företag: Bollnäs kommun, Barn-och utbildningsförvaltningen
Ort: Bollnäs
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom BUF 2013-73 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom BUF 2013-73

Personalekonom - Gnosjö kommun
Gnosjö, kommunen med Gnosjöandans mångfald, närhet, samhörighet, delaktighet och samverkan - livskvalitet för alla. Gnosjö kommun är beläget i Jönköpings län där Gislaved, Värnamo och Vaggeryd är närmaste kommungrannar. Vi bildar tillsammans det s.k. GGVV-området och här finns en expansiv småföretagaranda som är unik i Sverige. Gnosjö kommun är den största arbetsgivaren i kommunen med ca 900 anställda. Vi satsar medvetet på friskvård för all personal och har bl a ett eget gym för de anställda. Som arbetsgivare har vi bland de lägsta ohälsotalen i Sverige.   Personalenheten söker personalekonom. Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad på kommunens personalenhet.   Personalenheten ingår i Stabs- och stödavdelningen tillsammans med Ekonomienheten och IT-enheten totalt drygt 20 medarbetare. På personalenheten finns HR-ansvariga, personalekonom, löneadministratörer och friskvårdskonsulent. Enheten består av 7 tjänster.   Dina arbetsuppgifter är: • Framtagande av personalstatistik och skapande av rapporter i vårt personalsystem Heroma • Ansvara för personalsystemets grundläggande uppbyggnad och struktur • Utveckla verktyg för styrning, analys och prognoser av personalkostnader • Redovisning av personalens källskatt och arbetsgivaravgifter • Pensioner • Försäkringar enligt kollektivavtal   Arbetet är självständigt.   Som lämplig bakgrund ser vi att Du har en personalekonomisk utbildning på högskolenivå och gärna några års yrkeserfarenhet. Det är också bra om Du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation. Som person bör Du vara noggrann, utåtriktad och strukturerad med en pedagogisk förmåga.   Mer information om Gnosjö kommun hittar Du på vår hemsida www.gnosjo.se   För mer information kontakta Ida Brage, 0730- 322 086, eller Cecilia Björkegren, 070-538 25 85, på INTEND som vi samarbetar med i denna rekrytering. Din intresseanmälan vill vi via www.intendab.com Vi kommer att påbörja genomgången av intresseanmälningarna i augusti.
Företag: INTEND AB
Ort: Gnosjö
Publicerad : 06-27
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom - Gnosjö kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom - Gnosjö kommun

Personalekonom
I tjänsten som personalekonom ingår uppföljning och analys inom områdena ekonomi, personal och verksamhet. Vidare ingår att arbeta med lönekartläggning, löneöversyn samt personalekonomisk redovisning och information. Ansvar för personaldelen i delårsbokslut och årsbokslut samt uppföljning av mål och prioriterade åtgärder i verksamhetsplanen gällande personalområdet. Tjänsten som personalekonom är placerad på barn- och utbildningskontoret. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning inom ekonomi- eller personalområdet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, personalekonomi och strategiska lönefrågor. Du bör ha goda kunskaper i statistik, ha arbetat med avancerad användning av Excel samt att kunna presentera uppgifter på ett enkelt och överskådligt sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med nyckeltal och av att på olika sätt stödja chefer i arbetet med uppföljning, statistik och analyser. Det ställs höga krav på att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet kräver också initiativförmåga och hög grad av självständighet. Givetvis är du mål- och resultatinriktad. Du är en nyfiken strateg, analytisk och omvärldsorienterad. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi vill att du lämnar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2013-08-20. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Företag: Bollnäs kommun, Barn-och utbildningsförvaltningen
Ort: Bollnäs
Publicerad : 07-31
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom jobb, Personalekonom Bollnäs, Personalekonom Bollnäs kommun, Barn-och utbildningsförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom

Personalexpert -inriktning mot långsiktig planering och personalekonomi
Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och fängelser verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet. Kriminalvården är landets fjärde största myndighet med ca 10 000 medarbetare. Vi arbetar med inriktning på att ge den dömde bättre förutsättningar för ett liv fritt från brottslighet, med det långsiktiga målet att minska kriminaliteten i samhället. Kriminalvårdens personalavdelning är placerad vid huvudkontoret i Norrköping och har i uppgift att utveckla, kvalitetssäkra och samordna myndighetens HR-processer. Personalavdelningen verkar för en enhetlig utformning och tillämpning av Kriminalvårdens arbetsgivarpolitik. ARBETSUPPGIFTER En del av personalavdelningens uppdrag är att bearbeta, analysera och presentera underlag som ett effektivt stöd i olika beslutsprocesser. Myndigheten är inne i en stark förändringsfas och din roll som HR-controller kommer att vara viktig för att säkerställa att korrekta underlag tas fram. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta kombinerat med HR och ekonomifrågor både på strategisk och operativ nivå. Du trivs med att arbeta självständigt, är initiativrik och har ett intresse för statistik och nyckeltal. Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att arbeta med är: • Medverka i budgetarbete och verksamhetsplanering på myndighetsnivå och svara för motsvarande inom personalavdelningen • Utredningar och analys inom det personalpolitiska området • Uppföljning, rapportering och analys av personalstatistik på en strategisk nivå • Utveckling av nyckeltal och dess uppföljning KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning inom HR, ekonomi eller statistik. Du har flera års erfarenhet av att arbeta strategiskt med personalekonomi och verksamhetsplanering. Erfarenhet av statistik inom HR-området är meriterande. Du är en god kommunikatör med förmåga att se helheter och sammanhang. Att arbeta strukturerat med komplexa frågor intresserar dig. Vidare är du bekväm med att arbeta självständigt och har förmåga att skapa och behålla förtroendefulla relationer. Framgång i rollen som HR-controller underlättas av att du är uppdaterad i och förstår verksamhetens behov. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.
Företag: Kriminalvården, HK Personalenheten
Ort: Norrköping
Publicerad : 01-27
Sök fler jobb liknande: lediga Personalexpert -inriktning mot långsiktig planering och personalekonomi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalexpert -inriktning mot långsiktig planering och personalekonomi

Personalekonom sökes för kunds räkning!
Vi söker nu för kunds räkning en Personalekonom Du kommer att arbeta brett inom hela löneområdet och till viss del med ekonomi. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor inom funktionerna för lön, ekonomi och personal. Till arbetsuppgifterna hör - löpande administration av lön och ersättningar till anställda, förtroendevalda och uppdragstagare. - upprättande och uppföljning av personalbudget och övriga personalkostnader. - redovisning av skatt, arbetsgivaravgifter, statistik och andra uppgifter till berörda myndigheter och intressenter. - aktiv medverkan i effektivisering av administrativa processer och i planerat byte av stödsystem för lönehantering. Löne- och ekonomiområdet är inne i en stark utvecklingsfas. Därför bör du tycka om att utveckla arbetsformer och rutiner. I arbetet kommer du att ha nytta av god administrativ och analytisk förmåga. Det är också viktigt att du kan jobba såväl i team som på egen hand. Du bör ha utbildning inom ekonomi och lön från högskola eller YH/KY, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom yrkeslivserfarenhet. Du får gärna ha några års yrkeslivserfarenhet inom löne- och ekonomiadministration och ha god vana av att arbeta med IT-stöd. Erfarenhet från arbete med effektivisering av administrativa processer är meriterande. Övrigt B-körkort krävs för tjänsten. Tjänsten som personalekonom är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad vid administrativa avdelningen på stiftskansliet i Skara. Administrativa avdelningen ansvarar för IT, ekonomi, lön, personal, administration och kontorsservice, stöd till det kyrkliga kulturarvet, fastighetsförvaltning samt administrativt stöd till pastorat. Urval sker löpande. Vänligen skicka in din ansökan så fort som möjligt. Viktigt är att du märker din ansökan med "Ekonomirekrytering". Skicka in din ansökan via den externa hemsidan:http://ekonomirekrytering.com/jobb/view/personalekonom/
Företag: HR Group Nordic AB
Ort: Skara
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom sökes för kunds räkning! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom sökes för kunds räkning!

Personalutvecklare – inriktning personalekonomi/LAS
Tranemo är en liten kommun som tillhör Sjuhäradsbygden i sydöstra delen av Västra Götaland som idag har cirka 11 500 invånare. Kommunen präglas av natursköna skogar, sjöar och gammal odlings- och ängsmark. Med en väl utbyggd service försöker vi skapa trygghet och trivsel för invånarna. Vill du bli en av oss? Du kan läsa mer om kommunen på www.tranemo.se Tranemo och Svenljunga kommun är först i landet att fullt ut ha en gemensam personalfunktion för båda kommunerna. Vi är servicefunktion till ca 2200 medarbetare och experter till ca 90 chefer. Personalfunktionen är stationerad i Tranemo, men arbetar flytande över gränserna till båda kommunerna. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig som personalutvecklare möjligheten att ansvarar för olika processer som är riktade mot båda våra kommuner. I din tjänst finns processansvaret för personalekonomi och LAS frågor. Du har stor möjlighet att vara med och forma kommunernas personalredovisning. Du kommer att ansvara för utdata för våra två kommuner. Du har ett systemansvar för kommunernas LAS system, Winlas och jobbar operativt med LAS frågorna i verksamheterna. Du är tillsammans med personalfunktionens övriga medlemmar kommunernas experter inom arbetsrätt och personalfrågor. KVALIFIKATIONER Är du vår nya medarbetare? Du som söker tjänsten har personal och arbetslivsprogrammet eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant samt erfarenhet från liknade arbetsuppgifter. Du har förmågan att tänka kommunövergripande för våra gemensamma kommuner och att skapa förtroendefulla relationer. Vi förutsätter att du är nyfiken i ditt arbete och självständigt kan leda utvecklingsarbete och projekt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi värdesätter en utpräglad förmåga till helhetssyn, strategiskt tänkande och god analytisk förmåga. Erfarenhet och körkort krävs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Intervjuer kommer ske under slutet av vecka två. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Tranemo Kommun
Ort: Tranemo
Publicerad : 12-02
Sök fler jobb liknande: lediga Personalutvecklare – inriktning personalekonomi/LAS jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalutvecklare – inriktning personalekonomi/LAS

Personalekonom - vikariat
Vår personalekonom ska vara föräldraledig och vi söker därför hennes ersättare under tiden 1 april 2015 - 31 mars 2016. I arbetsuppgifterna ligger att du ska sköta företagets personalekonomi och ansvara för budget- och bokslutsarbete i mindre bolag. I tjänsten ingår också personaladministration som pensions- och avtalsfrågor, lönehantering m.m. Du kommer också att vara sekreterare till Vöfabs VD och styrelse. I din roll kommer du att ha mycket kontakt med företagets personal och olika myndigheter. Vi sätter därför stor vikt vid att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande yrkeserfarenhet.
Företag: VÖFAB, VÄXJÖ FASTIGHETSFÖRVALTNING AKTIEBOLAG
Ort: Växjö
Publicerad : 01-16
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom - vikariat jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom - vikariat

HR-specialist med inriktning mot personalekonomi
Ditt uppdrag Personalenheten i Nordanstigs kommun är en centralt placerad stabsfunktion. Vi arbetar strategiskt och konsultativt samt har serviceansvar för bl.a utbetalning av löner till våra anställda. Personalenheten arbetar tillsammans med chefer i hela organisationen och har en unik inblick i alla kommunens verksamheter. Du kommer att arbeta med utveckling av verktyg för styrning, analys och prognoser av personalkostnader. Tillsammans med ekonomienheten ansvara för budget och uppföljning av kommunens pensionskostnader. I arbetet ingår att ta fram statistik, uppföljning och analys av personalstatistik samt skapa rapporter i vårt personalsystem, hantering av personalenhetens sidor på intranätet, löneöversynsarbetet med bl.a förberedande analysarbete, lönekartläggningar och utvärdering. I rollen ingår att tillsammans med systemansvarig arbeta med att drifta, underhålla och utveckla kommunens personalsystem. Du kommer att arbeta med vårt rekryteringsverktyg och enkätverktyg. Du kommer att ingå i vårt arbetsteam med uppgiften att fungera som en expertfunktion för våra chefer inom allt som rör HR-området, till exempel lag-och avtalstolkning. En viktig del i arbetet är att medverka i utbildning av kommunens chefer. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på situation och verksamhetens behov. I en mindre kommun som Nordanstig blir man involverad i många olika uppgifter och vi söker därför dig som lockas av detta. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning, inom PA-området, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet från arbete inom PA-området samt inom personalekonomi, gärna inom offentlig verksamhet. Som person är du ansvarsfull, tydlig och lösningsfokuserad. Du trivs med att arbeta konsultativt och har lätt för att sätta dig in i verksamheten behov. För att lyckas i rollen krävs att du har förmåga att arbeta såväl självständigt som i team samt genom en god kommunikativ förmåga skapa goda relationer. Du är flexibel och har ett strukturerat arbetsätt och ser saker ur ett helhetsperspektiv. Du har även ett förtroendeingivande arbetssätt och bemötande. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet. Just nu söker vi nya medarbetare till Personalenheten, Nordanstigs kommun Varaktighet/arbetstid Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid från 2015-06-01 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag Sänd in din ansökan senast den: 2015-03-08   Vill du veta mer, kontakta Maritta Rudh, personalchef 0652-361 22,  073-275 27 40 eller e-post: maritta.rudh@nordanstig.se Fackliga kontaktpersoner Vision, Anna Delin Nås via kommunväxeln på 0652-360 00
Företag: Nordanstigs kommun
Ort: Nordanstig
Publicerad : 02-13
Sök fler jobb liknande: lediga HR-specialist med inriktning mot personalekonomi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-specialist med inriktning mot personalekonomi

Personalekonom med intresse för service och utveckling
- Lön/PA-stöd, RK Ekonomi och Lön, Förvaltningsavdelningen Har du erfarenhet och goda kunskaper inom både ekonomi- och löneområdet och vill kombinera detta i en bred och utmanande roll? Som personalekonom i Regeringskansliets ekonomi- och löneenhet fungerar du som länken mellan enhetens båda ansvarsområden med ett helhetsperspektiv på verksamheten. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som personalekonom arbetar du med redovisning av skatt, arbetsgivaravgifter, statistik och andra uppgifter till berörda myndigheter och intressenter. Du ansvarar för och tar fram uppföljningsbar statistik inom enhetens ansvarsområden. I rollen ingår även löpande administration av lön och ersättningar till anställda. Som personalekonom fungerar du som länk mellan ekonomi- och lönefunktionen och besvarar frågor kring lön och vissa förmåner. Du förväntas att aktivt medverka i effektivisering av administrativa processer och i planerat byte av stödsystem för lönehantering. Vidare förväntas du kontinuerligt driva arbete med rutiner och följande dokument och hantera utlämnade av allmänna handlingar inom ansvarområdet. En tjänst för dig som trivs med varierande arbetsuppgifter med en blandning av uppgifter inom båda områdena ekonomi och lön.  Din bakgrund och kompetens Vi söker dig med flerårig erfarenhet av lönerelaterade frågor och av ekonom/redovisning och goda kunskaper om kopplingen mellan dessa områden. Vi vill att du har relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig. Löneutbildning ses som meriterande. Du har statistikkunskaper gällande uppföljning och tidigare erfarenhet av processhantering och utvecklande av rutiner. Rollen kräver både goda generella IT-kunskaper och kunskaper i IT-relaterade lönesystem. Dina egenskaper Som person har du god samarbetsförmåga och intresse för att utveckla eget och andras arbetssätt. Du har ett gott kundbemötande och en stark ansvars- och servicekänsla. Du är flexibel, noggrann och trivs att arbeta strukturerat. Rollen kräver även en hög integritet. Övrigt Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning, tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.  Är du intresserad? Vill du veta mer om befattningen, kontakta sektionschefen Jonas Söderlund på telefon 08-405 23 13. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggaren Sara Clapham på telefon 08-405 34 79. Fackliga kontaktpersoner är Jens Skoglund för ST, Johan Strokirk för Saco och Erik Wilhelmsson för Seko, nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 maj 2015. Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och diarier samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-27
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom med intresse för service och utveckling jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom med intresse för service och utveckling

Personalekonom
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 5000 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som syns i omvärlden och erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi kommer att lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se. Vi söker nu en Personalekonom till kommunens Personalavdelning. Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en organisation som har viljan att utvecklas och med mycket gott samarbetsklimat. Du ingår i personalavdelningen och är en av 5 medarbetare. Vi är en liten arbetsplats med närhet till varandra och våra kunder. ARBETSUPPGIFTER: Som personalekonom kommer du att arbeta strategiskt men även operativt inom personal- och löneområdet och vara ett stöd till kommunens verksamheter bland annat inom lönestrukturfrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö och andra förekommande området samt löneadministration. KVALIFIKATIONER: Du har högskoleutbildning inom PA-området med inriktning mot personalekonomi eller är utbildad Lönespecialist. Vidare har du flera års erfarenhet av personalarbete. Du har mycket goda kunskaper inom löneadministration och det arbetsrättsliga området. Du har även förmåga att omsätta i dina kunskaper i praktiskt arbete. Därtill har du ett sinne för siffror, statistik och personalekonomiska beräkningar. Som personalekonom/lönespecialist och med hänsyn till kommunens storlek sätter vi stora krav på din förmåga att vara flexibel samt att uppskatta variation i arbetet. Arbetet kräver att du är strukturerad, lyhörd samt pedagogisk och du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att arbeta i Officepaketet och i olika verksamhetssystem såsom HRplus och Medvind. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med lönestrukturfrågor och löneanalyser. Det är meriterande om du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare är ett krav att du har B-körkort. Vi tillämpa löpande urval. ANSTÄLLNINGSVILLKOR: - Visstidsanställning t. o.m 2017-08-31 - Tillträde 2016-06-01, eller enligt överenskommelse - Sysselsättningsgrad; 75% UPPLYSNINGAR: Vill Du veta mer är Du välkommen att ringa personalchef Veronica Husberg 0534-19010. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000 ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning och betygskopior digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Välkommen med din ansökan via länken *Ansök Här* senast 2016-03-02. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Dals-Eds Kommun
Ort: Dals-Ed
Publicerad : 02-17
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom jobb, Personalekonom Dals-Ed, Personalekonom Dals-Eds Kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom

Personalekonom
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet. Arbetsgivarenheten, där tjänsten är placerad, arbetar koncernövergripande med arbetsgivarstrategiska frågor. ARBETSUPPGIFTER Som personalekonom erbjuds du ett stimulerande arbete där du kommer att hantera frågor inom både ekonomi- och löneområdet och där du fungerar som en länk mella dess områden. Du arbetar med kommunövergripande redovisning, uppföljning, statistik och försäkringsfrågor inom personalområdet. I rollen ingår också att vara ett konsultativt stöd till våra förvaltningar och bolag i dessa frågor. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har akademisk examen med inriktning ekonomi eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig. Du har mångårig erfarenhet av kvalificerade löne- och personalrelaterade frågor och av ekonomi/redovisning och dessutom goda kunskaper om kopplingen mellan dessa områden. Rollen kräver goda generella IT-kunskaper och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person är du strukturerad och noggrann, du tar stort ansvar för din uppgift och du har en god samarbetsförmåga. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-20
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom jobb, Personalekonom Karlstad, Personalekonom Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom

Personalekonom till Apoteket med omgående start!
Tycker du om att grotta i siffror och analysera statistik? Är du tillgänglig för heltidsarbete med omgående start fram till sista september? Då kan du vara rätt person för uppdraget som personalekonom till Apoteket! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Apotekets räkning en personalekonom med omgående start fram till slutet av september. Du kommer att arbeta på Apotekets huvudkontor i Solna. Du kommer arbeta självständigt men har flera seniora kollegor omkring dig som finns vid eventuella frågor eller funderingar. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Apotekets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work Vi utvärderar just nu användning av screeningtester i vår rekryteringsprocess i syfte att på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt kunna bedöma de kompetenser som är viktigast för den sökta tjänsten. Det betyder att i denna rekryteringsprocess så kompletteras CV-granskning och intervjuer med tester. Du hittar mer information om testerna här samt längre ner i annonsen. Vi vill verkligen rekommendera dig att genomföra dessa då de kan öka dina chanser i urvalet och vara en av parametrarna vi bedömer utifrån. Glöm dock inte att skicka in din ansökan som vanligt via vår hemsida. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Apoteket. ARBETSUPPGIFTER Som personalekonom kommer du arbeta med att sitta i Apotekets lönesystem och ta ut statistik kring diverse uppgifter rörande personalen. Det kan vara allt från att ta ut siffror kring sjukskrivningar, hur många män och kvinnor det är på arbetsplatsen, hur lönerna ser ut och sedan göra analyser och dra slutsatser. Analyserna utför du i Excel och gör rapporter av informationen. Du kommer även vara involverad i årets lönerevisionsarbete där du kommer stötta chefer i lönerevisionsverktyget och ta fram filer och informera lönekontoret. Du kommer till exempel att: * Dra ut statistik * Analysera statistik och dra slutsatser * Utforma rapporter VI SÖKER DIG SOM * Har en eftergymnasialutbildning inom personal eller ekonomi * Ha ett intresse för att arbeta med siffor och analysarbeten * Ha goda kunskaper i Excel * Systemvana * Kommunicerar obehindrat på svenska då du kommer använda språket i arbetet Det är meriterande om du tidigare arbetat med analysarbeten tidigare i ekonomisystem och lönesystem. Som person är du initiativtagande och vågar ta för dig och komma med förslag. Du är lösningsorienterad och tycker om att arbeta självgående. ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående. * Omfattning: Heltid fram till sista september. * Placering: Solna, Stockholm. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Efter att du ansökt vill vi rekommendera att du genomför två tester som tar totalt ca 30-40 minuter. Du får återkoppling på dina resultat automatiskt när du genomfört testen. Testen är frivilliga men är ett bra sätt att öka dina chanser i processen. Besvara testerna genom att logga in på https://my.assessio.com/academic-work-cd14971673personalekonom Ange din e-postadress och registrera dig med de uppgifter som efterfrågas. Efter att du registrerat dig kommer du att få tillgång till testen. Se till att spara det personliga lösenordet som du skapar när du registrerar dig. Detta behöver du om du vill pausa mellan de två testen och behöver logga in igen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där! Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. * Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Företag: Academic Work
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-27
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom till Apoteket med omgående start! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom till Apoteket med omgående start!

Heltidsjobb för nyutexaminerade personalekonomer
Om företaget Vi söker nu för kunds räkning en personalekonom med inriktning mot lönehantering. Företaget jobbar inom byggbranschen och är aktiva inom hela norden. Du kommer i din tjänst jobba som samordnare och ansvarig för alla länders löneutbetalningar. De erbjuder dig en arbetsplats med möjlighet till att utmanas inom arbetet och utvecklas som person. Dina arbetsuppgifter Som personalekonom hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av: - Administrera och kontrollera tidrapporteringar - Bokföring av löner och sociala avgifter - Kontakt med olika myndigheter angående avgifter och kollektivavtal Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta såväl i grupp som självständigt. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och vågar ta egna initiativ Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 8-17 med viss flexibilitet. Din profil Vi söker dig som är utbildad personalekonom med ett stort intresse för lönefrågor. Det är meriterande om du tidigare arbetat i lönesystemet Hogias eller tidsrapporteringssystemet Flex. Som person tror vi att du är driven och har ett stort intresse av personalekonomi och har en vilja att använda dina teoretiska kunskaper i praktiken. Du är också en social person som gillar att arbeta tillsammans med andra. Vidare värdesätter vi att du är glad och har ett positivt förhållningssätt. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd hos oss på Studentwork och arbeta som konsult hos vårt kundföretag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om oss Vi är pionjärer inom talent relations, vilket kort sagt innebär att vi vet vilka talangerna är. Studentworks mål är att vara en långsiktig partner för både företag och privatpersoner. Genom ett ständigt uppdaterat nätverk av kandidater och spännande kundföretag - i alla storlekar, i alla branscher - kan vi ligga steget före och matcha rätt person med rätt företag. Vi är Studentwork. Vi vet vad talang är. Det är vårt jobb. Kontakta oss redan idag och bli en del av vårt nätverk. Alla CV:n och ansökningar är välkomna, men om ni vill ha CV-tips rekommenderar vi varmt riktlinjerna i CV Guidelines. Dessutom få ni rätten att pryda ert CV med deras kvalitetsstämpel. Läs mer på www.cvguidelines.com/
Företag: Studentwork Sharper AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Heltidsjobb för nyutexaminerade personalekonomer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Heltidsjobb för nyutexaminerade personalekonomer

Personalekonom/Ekonom
Vi söker en strukturerad och kommunikativ Personalekonom/Ekonom som kan driva och utveckla vårt arbete med lönebildning, arbetsrätt och personalekonomi. Lönefunktionen är en del av ekonomiavdelningen och en enhet bestående av tre personer. Om rollen Du ansvarar för att utveckla och driva frågor kopplat till lönebildning, förmåner, arbetsrätt, förhandlingar, pensioner, personalekonomi och uppföljning. Du är koncernens specialist inom arbetsrätt och avtalsfrågor och ansvarar för att tillhandahålla utvecklingsmetoder, verktyg och modeller inom området samt kvalitetssäkra rutiner, riktlinjer och effektiva processer. I arbetet ingår även att utbilda och informera chefer och medarbetare på ett bra och strukturerat sätt. Vidare ska du medverka i utvecklingen av HR-delens övergripande strategiska frågor och vara ett operativt stöd åt cheferna i organisationen i syfte att nå de övergripande målen för koncernen. Du kommer att arbeta operativt med lönehantering samtidigt som du kommer att ansvara för systemhanteringen och förvaltningen av lönesystemet. En del redovisning kommer också att ingå i tjänsten. Du kommer att ansvara för den löpande redovisningen, momsredovisning samt kundfakturering för två av våra bolag. I dina arbetsuppgifter kommer bl. a. följande att ingå: - Ansvara för arbetet kring löne- och pensionsadministration - Ansvara för att personalhandböckerna för de olika verksamheterna underhålls - Ansvara för att enhetliga mallar används i de olika verksamheterna såsom tidrapporter, ledighetsansökningar, reseräkningar m m - Ansvara för att miljö, jämnställdhetsundersökningar m m - Ansvara för att personalen ombord på våra fartyg mönstras på - Arbeta med analyser och utveckling av rutiner som är kopplade till löne- och pensionsprocesser samt HR-processer såsom lönerevisioner m m - Rapportering av statistik till myndigheter - Sitta med i arbetsmiljögruppen - Löpande redovisning och fakturering Kvalifikationer - Relevant högskoleutbildning inom området - Flera års erfarenhet av strategiskt HR-arbete med fokus på arbetsrätt och lönebildning - Erfarenhet av arbete med personalekonomi, uppföljning och nyckeltal - Erfarenhet och förmåga att utbilda och kommunicera på ett bra och tydligt sätt - Erfarenhet av ekonomiskt arbete Personliga egenskaper Som person är du en drivande och nytänkande kraft som har uthålligheten och modet som ibland kan krävas för att ta processer och ärenden i mål. Vi vill att du kan både initiera, driva och avsluta ärenden. I arbetet ingår att informera och höja kompetensen hos chefer och medarbetare inom området varför det är viktigt att du har en hög kommunikativ förmåga och är en god pedagog. Vi vill att du är tydlig och strukturerad, utvecklingsorienterad och affärsmässig och vill vara en del av verksamheten. Du har god kunskap om löneadministrativt arbete och kopplingen till ekonomisk redovisning. Vidare har du god kunskap om IT-baserade administrativa stödsystem och statistiska metoder och analyser. Det är positivt om du har arbetat i Visma Administration och Visma Lön. En god samarbetsförmåga och förmåga att vara självgående är viktigt för att lyckas i rollen
Företag: Stocksundsgruppen
Ort: Danderyd
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom/Ekonom jobb, Personalekonom/Ekonom Danderyd, Personalekonom/Ekonom Stocksundsgruppen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom/Ekonom

Personalutvecklare – inriktning personalekonomi/LAS
Tranemo kommun är vårt naturliga val av bostadsort. Här bor vi i en naturskön kommun i storstadens närhet. Här finns ett boende som passar alla – oavsett om man vill bo i en större ort, på landsbygden eller sjönära. Vi bor i ett samhälle som jobbar för att vara ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart, där vi känner oss friska och trygga i en bra välfärd. Hos oss är mångkulturen en tillgång eftersom vårt samhälle är öppet och generöst. Tranemo kommun har ett rikt förenings- och kulturliv. Kulturupplevelser är en viktig del av livet och fritiden är rik och varierad. Med stolthet lyfter vi fram våra kulturskatter och turistmål. Kommunen, föreningarna och näringslivet har utvecklat en nära samverkan där ideella krafter och goda idéer tas tillvara – på det området är Tranemo kommun bland de bästa i Sverige. Välutbyggda kommunikationer skapar möjligheter för medborgare. Det är enkelt och stimulerande att driva företag i Tranemo kommun där grogrunden finns för ett växande näringsliv. I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Vi verkar för en stark känsla av samhörighet. Vi skapar mötesplatser som möjliggör inflytande och delaktighet i hela kommunen. Närheten till varandra bygger relationer för framtiden ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig som personalutvecklare möjligheten att ansvarar för olika processer som är riktade mot båda våra kommuner. I din tjänst finns processansvaret för personalekonomi och LAS frågor. Du har stor möjlighet att vara med och forma kommunernas personalredovisning. Du kommer att ansvara för utdata för våra två kommuner. Du har ett systemansvar för kommunernas LAS system, Winlas och jobbar operativt med LAS frågorna i verksamheterna. Du är tillsammans med personalfunktionens övriga medlemmar kommunernas experter inom arbetsrätt och personalfrågor. Du är kommer att vara en del i ett team som stödjer chefer inom Tranemo och Svenljunga kommuner. KVALIFIKATIONER Är du vår nya medarbetare? Du som söker tjänsten har högskoleutbildning inom personal och arbetslivsprogrammet, ekonomi eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant samt erfarenhet från liknade arbetsuppgifter. Du har förmågan att tänka kommunövergripande för våra gemensamma kommuner och att skapa förtroendefulla relationer. Vi förutsätter att du är nyfiken i ditt arbete och självständigt kan leda utvecklingsarbete och projekt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi värdesätter en utpräglad förmåga till helhetssyn, strategiskt tänkande och god analytisk förmåga. Körkort krävs. Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Intervjuer kommer ske under slutet av vecka två. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Tranemo Kommun , Service- och näringslivssektion
Ort: Tranemo
Publicerad : 08-18
Sök fler jobb liknande: lediga Personalutvecklare – inriktning personalekonomi/LAS jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalutvecklare – inriktning personalekonomi/LAS

Vill du jobba med personalekonomi? Då behöver vi dig!
Du är en person som uppskattar hållbarhet, kvalité och gemenskap. Det är viktigt för dig med ett betydelsefullt arbete, att du får möjlighet till utveckling och uppskattar ett inkluderande klimat, och att du drivs av att förbättra varje medarbetares arbetsdag! Du kommer vara en del av en kompetent arbetsgrupp med mycket humor som har nära till skratt, närhet till varandra och nära till chefen, vi stöttar varandra i det dagliga arbetet! Dina kollegor och chef har alltid dörren öppen för frågor och dialog. Hos oss känner du dig välkommen, trygg och inspirerad! ARBETSUPPGIFTER Du arbetar självständigt med att ta fram personalekonomiska beräkningar och statistik som du utreder och analyserar. Att sammanställa och utveckla den personalekonomiska redovisningen för Vänersborgs kommun hör också till dina arbetsuppgifter, liksom att skapa rapporter i vårt personalsystem Heroma. Du kommer att tillsammans med personalchefen ansvara för kontorets budget och tertialuppföljningar, viss fakturering och interndebitering samt fackliga ledigheter ingår också i dina arbetsuppgifter. Du kommer självklart att vara involverad i andra kvalificerade arbetsuppgifter som förekommer på ett personalkontor. Personalkontoret är en del av kommunstyrelsen och ansvarar för att kommunövergripande svara för och samordna personalpolitik, samverkan och arbetsmiljöfrågor, jämlikhet, personal- och kompetensförsörjning, pensions- och försäkringsfrågor, löne- och personaladministration, förhandlingsverksamhet samt personalekonomi. KVALIFIKATIONER Du har examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande akademisk utbildning där personalekonomi ingått. Du ska ha ett stort intresse för siffror, statistik och ha ett analytiskt tänkande. Du ska ha mycket god datorvana och tycka om att arbeta i komplexa datasystem. Du har god pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal- och skrift samt trivs med att hålla presentationer och prata inför grupper. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsområdet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du under fliken lediga jobb i kommunen på vår hemsida vanersborg.se/jobb. Kommunen arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Vi erbjuder också olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid. För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Vi välkomnar att du lämnar din ansökan genom att fylla i formuläret så noggrant som möjligt. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling i samband med denna annons.
Företag: Vänersborgs kommun, Personalkontoret
Ort: Vänersborg
Publicerad : 11-10
Sök fler jobb liknande: lediga Vill du jobba med personalekonomi? Då behöver vi dig! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vill du jobba med personalekonomi? Då behöver vi dig!

Personalekonom/Ekonom till framgångsrikt utbildningsföretag
Du ansvarar för att utveckla och driva frågor kopplat till lönebildning, förmåner, arbetsrätt, förhandlingar, pensioner, personalekonomi och uppföljning. Du är koncernens specialist inom arbetsrätt och avtalsfrågor rörande personal och ansvarar för att tillhandahålla utvecklingsmetoder, verktyg och modeller inom området samt kvalitetssäkra rutiner, riktlinjer och effektiva processer. Du kommer att arbeta operativt med lönehantering samtidigt som du kommer att ansvara för systemhanteringen och förvaltningen av lönesystemet, Visma lön 600, tidredovisningssystem, Visma Stämpla samt för vår personalhandbok, Draftit. En del redovisning kommer också att ingå i tjänsten. Du kommer att ansvara för den löpande redovisningen, momsredovisning samt kundfakturering för två av våra bolag. I dina arbetsuppgifter kommer bl a följande att ingå: - Ansvara för arbetet kring löne- och pensionsadministration - Ansvara för att personalhandböckerna för de olika verksamheterna underhålls - Ansvara för att enhetliga malla används i de olika verksamheterna såsom tidrapporter, ledighetsansökningar, reseräkningar m m - Ansvara för att miljö, jämnställdhetsundersökningar m m - Ansvara för att personalen ombord på våra fartyg mönstras på - Arbeta med analyser och utveckling av rutiner som är kopplade till löne- och pensionsprocesser samt HR-processer såsom lönerevisioner m m - Rapportering av statistik till myndigheter - Sitta med i arbetsmiljögruppen - Löpande redovisning och fakturering Du har god kunskap om löneadministrativt arbete och kopplingen till ekonomisk redovisning. Vidare har du god kunskap om IT-baserade administrativa stödsystem och statistiska metoder och analyser. Det är positivt om du har arbetat i Visma Administration och Visma Lön. Som person är du lyhörd, har god administrativ ordning är van att bemöta personal på ett förtroendegivande och proffsigt sätt. En drivande och nytänkande kraft som har uthålligheten och modet som ibland kan krävas för att ta processer och ärenden i mål. Vi vill att du kan både initiera, driva och avsluta ärenden. En god samarbetsförmåga och förmåga att var självgående är viktigt för att lyckas i rollen. Klart Skepp koncernen består av flera bolag vilka har anknytning till varandra och där synergieffekterna är tydliga. I koncernen ingår Marina läroverket som är en fristående skola med huvudinriktning mot gymnasieutbildningar med marin profil. Skolan har även en YH-utbildning för utbildning av fartygsbefäl till skärgårdstrafiken och kortare kurser med nautisk inriktning. Klart Skepp Båtcharter är ett rederi som driver segelfartygen Älva, Belle Amie samt tre mindre motorfartyg. Fartygen används både för utbildning och extern verksamhet. Vidare ingår även Cedergrenska Tornet och Hamnkrogen som är fest- och konferensanläggningar i Stocksund. Koncernen har ca 80 anställda och omsätter ca 80 miljoner. Läs mer om Stocksundsgruppens olika verksamheter på www.stocksundsgruppen.se.
Företag: Marina Läroverket
Ort: Danderyd
Publicerad : 02-06
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom/Ekonom till framgångsrikt utbildningsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom/Ekonom till framgångsrikt utbildningsföretag

Personalekonom / Ekonom till framgångsrikt utbildningsföretag
Vi söker för Stocksundsgruppens räkning nu en strukturerad och kommunikativ Personalekonom/Ekonom som kan driva och utveckla arbetet med lönebildning, arbetsrätt och personalekonomi. Lönefunktionen är en del av ekonomiavdelningen, en enhet bestående av tre personer. Om rollen Du ansvarar för att utveckla och driva frågor kopplat till lönebildning, förmåner, arbetsrätt, förhandlingar, pensioner, personalekonomi och uppföljning. Du är koncernens specialist inom arbetsrätt och avtalsfrågor rörande personal och ansvarar för att tillhandahålla utvecklingsmetoder, verktyg och modeller inom området samt kvalitetssäkra rutiner, riktlinjer och effektiva processer. Du kommer att arbeta operativt med lönehantering samtidigt som du kommer att ansvara för systemhanteringen och förvaltningen av lönesystemet, Visma lön 600, tidredovisningssystem, Visma Stämpla samt för vår personalhandbok, Draftit. En del redovisning kommer också att ingå i tjänsten. Du kommer att ansvara för den löpande redovisningen, momsredovisning samt kundfakturering för två av våra bolag. Arbetsuppgifter • Ansvara för arbetet kring löne- och pensionsadministration • Ansvara för att personalhandböckerna för de olika verksamheterna underhålls • Ansvara för att enhetliga mallar används i de olika verksamheterna såsom tidrapporter, ledighetsansökningar, reseräkningar • Ansvara för att miljö, jämnställdhetsundersökningar • Ansvara för att personalen ombord på våra fartyg mönstras på • Arbeta med analyser och utveckling av rutiner som är kopplade till löne- och pensionsprocesser samt HR-processer såsom lönerevisioner • Rapportering av statistik till myndigheter • Sitta med i arbetsmiljögruppen • Löpande redovisning och fakturering Kvalifikationer • Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom området • Några års erfarenhet av HR-arbete med fokus på arbetsrätt och lönebildning • Erfarenhet av arbete med personalekonomi, uppföljning och nyckeltal • Van att ha kontakt med myndigheter • Erfarenhet av ekonomiskt arbete Personliga egenskaper Du har god kunskap om löneadministrativt arbete och kopplingen till ekonomisk redovisning. Vidare har du god kunskap om IT-baserade administrativa stödsystem och statistiska metoder och analyser. Det är positivt om du har arbetat i Visma Administration och Visma Lön. Som person är du lyhörd, har god administrativ ordning är van att bemöta personal på ett förtroende-givande och proffsigt sätt. En drivande och nytänkande kraft som har uthålligheten och modet som ibland kan krävas för att ta processer och ärenden i mål. Vi vill att du kan både initiera, driva och avsluta ärenden. En god samarbetsförmåga och förmåga att vara självgående är viktigt för att lyckas i rollen. Om koncernen Klart Skepp koncernen består av flera bolag vilka har anknytning till varandra och där synergieffekterna är tydliga. I koncernen ingår Marina läroverket som är en fristående skola med huvudinriktning mot gymnasieutbildningar med marin profil. Skolan har även en YH-utbildning för utbildning av fartygsbefäl till skärgårdstrafiken och kortare kurser med nautisk inriktning. Klart Skepp Båtcharter är ett rederi som driver segelfartygen Älva, Belle Amie samt två mindre motorfartyg. Fartygen används både för skolsegling i gymnasiet och för kommersiell charter. Koncernen äger också en skärgårdsö som används både för utbildning och extern verksamhet. Vidare ingår även Cedergrenska Tornet och Hamnkrogen som är fest- och konferensanläggningar i Stocksund. Koncernen har ca 80 anställda och omsätter ca 80 miljoner. Läs mer om Stocksundsgruppens olika verksamheter på www.stocksundsgruppen.se
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-15
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom / Ekonom till framgångsrikt utbildningsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom / Ekonom till framgångsrikt utbildningsföretag

Jobb som personalekonom/ kontorsassistent på NCC Göteborg!
Vill du bli en del av ett kompetent och engagerat team i en trivsam miljö? Brinner du för att service och vill arbeta med administration? Har du studerat personalekonomi eller har någon erfarenhet inom området? Siffersinne, serviceminded och kvicktänkt? Låter detta som du? Ansök till NCC redan idag! NCC söker dig som brinner för personalekonomisk administration och kontorsarbete! Om uppdraget I rollen som kontorsassistent söker vi dig som vill vara behjälplig med administrativa arbetsuppgifter samt driften av vårt arbetsplatskontor. Som kontorsassisten på NCC kommer du att arbeta tillsammans i ett team med 15 kollegor. Arbetet innefattar en del ekonomiadministration, där du behöver ha en känsla för siffror och beräkningar, kontera fakturor samt fakturering. En del personaladministration, vilken kan innefatta att administrera nyanställningar, upprätta anställningsavtal. Start: Omgående, då ordinarie personal går på ledighet den 25/10. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen: * Administrativa tidredovisningar * Viss löneadministration/ personaladministration * Kundfakturor * Ansvara över växel/post/bud * Inköp av material och arbetskläder mm Uppdraget är ett föräldravikariat på ett år med chans till förlängning. Du måste kunna starta omgående. Dina arbetstider är ifrån 06.00-17.00 med möjligheter att flexa. Vem är du? * Vi ser gärna att du har en utbildning inom personalekonomi eller motsvarande och erfarenhet av tidigare administrativt arbete. * Du är en social, prestigelös, driven person som älskar att vara med där det händer. Du har en hög känsla för service och kan hantera många olika moment samtidigt. Vi ser att du är lösningsorienterad person som gillar att arbeta med olika arbetsuppgifter och har också lätt för att anpassa dig till olika människor och sammanhang. Vad kan Manpower erbjuda dig? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Hur söker jag tjänsten? Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervju och anställningsprocess sker löpande. För frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anette Högenius på mejladress:
Företag: Manpower
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-29
Sök fler jobb liknande: lediga Jobb som personalekonom/ kontorsassistent på NCC Göteborg! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Jobb som personalekonom/ kontorsassistent på NCC Göteborg!

Ekonom -inriktning personalekonomi
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara i Malmö stads växel. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får god, varierad och näringsriktig mat. Kommuntjänster har drygt 400 anställda inom fem olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva administrativa tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service, hög tillgänglighet och professionellt bemötande. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som ekonom på HR-service kommer du att vara Malmö stads brygga mellan HR- och ekonomiområdena. Du kommer att ge stöd och skapa förståelse i HR-systemets uppbyggnad och funktion. Du arbetar med utveckling och förvaltning av ekonomiintegrationen och skuldbokföring i HR-systemet. Du kommer att ge ekonomerna på förvaltningarna stöd och support i Malmö stads HR-system samt stödja funktionerna på HR-service i diverse ekonomifrågor. Du ansvarar för samordning av redovisningsfrågor inom personalområdet och du kommer även att samarbeta och bistå HR strategiska avdelningen och ekonomiavdelningen på Stadskontoret i HR/ekonomirelaterade utredningar och utvecklingsfrågor samt medverka i felsökningsarbete. Inom HR-service kommer du att samarbeta med systemförvaltare, HR-administratörer och HR-konsulter. Uppdraget som ekonom på HR-service är mycket varierande och vi tror att vi kan erbjuda dig som är intresserad av HR/ekonomi och system en utmaning. KVALIFIKATIONER Du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, gärna med inriktning mot HR eller personalekonomi. Du har även flerårig erfarenhet av arbete med ekonomi och du har tidigare arbetat med liknande HR-frågor. Erfarenhet av systemrelaterade frågor som rör kopplingen mellan HR och ekonomi är meriterande samt om du har arbetat som controller och/eller projektledare. Vi ser gärna även att du tidigare har arbetat i Personec P, Raindance eller i större ekonomisystem. Som person är du analytisk, logisk och lösningsfokuserad. Du är van att arbeta såväl självständigt som i grupp samt van vid att prioritera arbetet mellan olika typer av uppdrag. Du har förmåga att röra dig från att ha detaljfokus till att se helhet och har förståelse för hur till synes små förändringar kan påverka andra processer eller rutiner. Du har också lätt för att skapa goda relationer och är bra på att arbeta fram breda och hållbara lösningar inom HR/ekonomi. Vi fäster stor vikt vid din förmåga att samarbeta där du på ett naturligt sätt blir en del av laget och sammanhållningen. ÖVRIGT Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Företag: Malmö stad, Kommuntjänster
Ort: Malmö
Publicerad : 01-23
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonom -inriktning personalekonomi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonom -inriktning personalekonomi

Redovisnings-/personalekonom - med intresse för utveckling
Lön/PA-stöd, RK Ekonomi och Lön, Förvaltningsavdelningen Har du erfarenhet och goda kunskaper inom både löne- och ekonomiområdet och vill kombinera detta i en bred och utmanande roll?  Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Regeringskansliet har hösten 2017 anslutit sig till Statens servicecenters lönetjänst. Befattningen innebär arbete med de löne- och ekonomiadministrativa uppgifter som ligger kvar i Regeringskansliet. Du kommer att delta i arbetet med att ta fram underlag till rapportering av skatt, arbetsgivaravgifter, statistik och andra uppgifter till berörda myndigheter och intressenter och i arbetet med avstämningar och redovisning av personalkostnader. Du förväntas att aktivt medverka i effektivisering av administrativa processer och rutiner och i övrigt bistå Regeringskansliet med din kompetens inom området. I detta ingår bl.a. informations- och utbildningsinsatser och att vara en viktig länk i samarbetet med Statens servicecenter. Detta är en tjänst för dig som trivs med varierande arbetsuppgifter med en blandning av uppgifter inom områdena lön och ekonomi.  Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund och kompetens Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av arbete med lönerelaterade processer inom offentlig verksamhet. Erfarenhet av Regeringskansliets verksamhet och av arbete i systemen Palasso och Business World (f.d. Agresso) är meriterande. Du har god kunskap inom lön, skatter, avgifter, redovisningsprinciper och god redovisningssed samt om Officepaketet. Kunskap om regelverk och avtal inom det statliga området är meriterande. Dina egenskaper Som person är du flexibel, noggrann och trivs med att arbeta strukturerat. Du är van att själv kunna driva arbetsuppgifter, du trivs med att samarbeta på alla nivåer och har ett konsultativt arbetssätt. Övrigt Befattningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Boel Landgren Nielsen som är sektionschef, på 08-405 28 25. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Magnus Karlsson på 08-405 85 63. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco, Jan Wahlström och Eva Garcia för ST samt Erik Wilhelmsson Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20e februari 2018. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-07
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisnings-/personalekonom - med intresse för utveckling jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisnings-/personalekonom - med intresse för utveckling

Personalcontroller - utveckla verktyg för personalekonomin
Personalenheten, Utrikesdepartementet Personalcontrollern ingår i personalenhetens stab. Staben arbetar med övergripande frågor inom UD:s personalpolitik såsom budget, arbetsmiljö, chefsförsörjning och chefsutveckling. Personalenhetens uppdrag är att försäkra utrikesförvaltningen om en kompetensförsörjning som både på kort och lång sikt gör det möjligt att uppnå målen för verksamheten. Enhetens främsta arbetsområden är rekrytering och personalplanering, policy- och villkorsfrågor. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Du kommer att utveckla verktyg för styrning, uppföljning, analys och prognoser om samband mellan personalkostnader och verksamhet. Ansvar för utarbetandet av UD:s personalbudget och för kontinuerlig uppföljning och analys av personalbudget. Medverka i arbetet med personalekonomisk redovisning och lönekartläggningar. Utforma och utveckla underlag för presentation av personalkostnadsutveckling och prognoser. Din bakgrund Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå (civilekonom eller personalvetare med inriktning mot personalekonomi). Dokumenterad erfarenhet av ekonomisk analys och av arbete med personalekonomi. God förmåga att sammanställa statistik, göra analyser av personalekonomiskt underlag och kunna kommunicera detta till organisationen. Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete med Excel och personal-/ekonomisystem. Erfarenhet av Palasso- och Agressosystemen är meriterande liksom arbete från Regeringskansliet eller statliga sektorn. Dina egenskaper Vi väntar oss att du är nyfiken, analytisk och positiv. Du ska också vara kommunikativ, ha god samarbetsförmåga men också kunna arbeta självständigt. Du måste vara initiativrik och drivande och villig att engagera dig i enhetens arbete för att nå uppsatta mål. Övrigt Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, välkommen att kontakta Per Augustsson, som är biträdande enhetschef på 08-405 5180. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Ulrika Ryberg på 08-405 2950. Fackliga kontaktpersoner för UPF (Saco) och ST-UD når du via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 1 mars 2018. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Utrikesdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för utrikes- och säkerhetspolitik, global utveckling och bistånd, handelspolitik, hjälp till svenskar i utlandet, folkrätt och mänskliga rättigheter, exportkontroll av krigsmateriel, internationella samarbeten med länder och regioner samt handels-, investerings- och Sverigefrämjande.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-09
Sök fler jobb liknande: lediga Personalcontroller - utveckla verktyg för personalekonomin jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalcontroller - utveckla verktyg för personalekonomin

Controller med inriktning personalekonomi
Välkommen till Vårgårda kommun och en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med respektfullt bemötande och hög tillgänglighet gör vi allt för att leverera välfärdstjänster som överträffar förväntningarna hos invånarna i vår kommun. Med utgångspunkt från vår vision, vår gemensamma värdegrund och tydliga politiska mål bygger vi för stark tillväxt och starkt arbetsgivarvarumärke i kommunen. Gemensam service arbetar kommunövergripande med administration , IT, personal, organisation och ekonomi. Uppdraget för Gemensam service är att vara ett kundorienterat servicecenter för förtroendevalda och kommunens verksamheter. Sektorn skall säkerställa att gällande lagar och förordningar efterlevs, arbeta för enhetliga rutiner inom kommunen samt ansvara för utvecklingen inom respektive fackområde. ARBETSUPPGIFTER I denna controllertjänst kommer du att ingå i en central ekonomiavdelning med totalt 13 medarbetare. Placeringsort är Vårgårda kommun men ansvarsområdet sträcker sig över båda kommunerna, vilket innebär att viss tid även kommer att förläggas i Herrljunga kommun. I rollen som controller med inriktning personalekonomi kommer du att: • leda arbetet inom personal- och bemanningsekonomi • genomföra utbildningar inom området personal- och bemanningsekonomi • leda servicenämndernas och övriga kommunövergripande verksamheters budgetarbeten • Initiera och genomföra ekonomiuppföljning och prognosarbetet med ovan nämnda verksamheter i Herrljunga och Vårgårda • ge stöd och råd i ekonomiska frågor • arbeta för att verksamheterna skall hålla sig inom tilldelade ekonomiska ramar • ge support till användare – både ekonomi- och systemanvändare • analysera och förklara ekonomiskt utfall • vara delaktig i boksluts- och budgetprocesserna Herrljunga och Vårgårda har under 2018 startat upp ett arbete med att öka kunskapen och förståelsen inom området personal- och bemanningsekonomi i verksamheterna. I rollen som controller med inriktning personalekonomi kommer du att leda en grupp som syftar till att skapa strukturer, kvalitetssäkra underlag och skapa kontinuitet i uppföljningar och analyser av personalkostnader. KVALIFIKATIONER • Relevant akademisk utbildning • Erfarenhet av controllerarbete • Du skall vara analytisk, idérik och kunna ta egna initiativ. • Du har lätt för att samarbeta men kan också arbeta självständigt. • Du har en pedagogisk förmåga, du kan förmedla ekonomi på ett enkelt sätt både inför grupp och enskilt med respektive chef. • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. • Goda kunskaper i Office-paketet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av controllerarbete. Erfarenhet och/eller utbildning inom området personalekonomi är meriterande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vårgårda kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Vårgårda kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Vårgårda kommun, Servicenämnd
Ort: Vårgårda
Publicerad : 08-16
Sök fler jobb liknande: lediga Controller med inriktning personalekonomi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller med inriktning personalekonomi

Personalekonom, Solna
PostNord är inne i en spännande förändringsresa som ställer nya krav på hur vi ska följa upp verksamheten på bästa sätt. Är Du analytisk och ser att uppföljning bidrar till att verksamheten  utvecklas då är rollen som Personalekonom på PostNord rätt för dig!  Bli en del av vårt team PostNord Sverige styr verksamheten genom fastställda mål och följer upp genom relevanta KPI:er. Utfallen bryts ner på underliggande nivåer och rapporteras i olika kanaler. Vi har behov av att förstärka vår enhet med en Personalekonom. I rollen som Personalekonom tar Du fram och sammanställer rapporter via de olika system som vi arbetar i.  I rollen ingår att analysera utfall och identifiera olika samband. Medverka i arbetet med intern styrning och controlling, ta fram underlag vid verksamhetsplanering och uppföljning. Bidra i utvecklingen av rapporter och uppföljningsmodeller.  Du har vad som krävs Vi söker Dig som har högskolekompetens inom HR- området eller ekonomi. Du är van att hantera stora datamängder.  Det krävs att du behärskar excel.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av de system vi använder som SAP och Heroma.  Du är analytisk, noggrann och håller deadlines.  Du ska kunna följa och förstå kostnadsdrivarna i PostNords kollektivavtal och andra kostnadsdrivare inom HR-området. Lämplig bakgrund som Personalekonom är att Du har en bakgrund inom exempelvis det löneadministrativa området eller har arbetat som controller. Du rapporterar till chefen för Utbildningsenheten inom PostNord Sverige HR. Vi levererar Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Ansök Välkommen in med din ansökan. Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Björn Öhlund 010-436 59 16. För Fackliga kontaktpersoner se www.postnord.com/fackliga Vi ser fram emot att höra från dig. Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.
Företag: PostNord Sverige
Ort: Solna
Publicerad : 10-19
Sök fler jobb liknande: lediga Personalekonom, Solna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalekonom, Solna


Sök lediga jobb Personalekonom

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se