Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen jobb - lediga jobb

Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen jobb Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Handläggare till Kommunikationsavdelningens kansli, Stockholm- Stockholm

  2. Presstalesperson till Polismyndighetens Mediecenter i Malmö- Malmö

  3. Planeringsledare- Stockholm

  4. Polismyndigheten söker kommunikatör med inriktning mot webb- Malmö

  5. Polismyndigheten söker senior kommunikatör till Kristianstad- Kristianstad

  6. Polismyndigheten söker en senior kommunikatör till Eskilstuna- Eskilstuna

  7. Polismyndigheten söker seniora kommunikatörer till Linköping- Linköping

  8. Nationell samordnare för externa digitala kanaler/sociala medier- Stockholm


Mer beskrivning

Handläggare till Kommunikationsavdelningens kansli, Stockholm
En av de gemensamma avdelningarna, kommunikationsavdelningen, har ansvar för att proaktivt styra och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Avdelningen har cirka 190 medarbetare och finns på ett flertal orter i hela landet. ARBETSUPPGIFTER Kommunikationsavdelningen söker nu till sitt kansli handläggare med inriktning mot verksamhetsplanering / -uppföljning. Du har ansvar för att driva samordning och utveckling av verksamhetsplanering och uppföljning för hela kommunikationsavdelningen. En del i uppdraget är att sammanställa och analysera måluppfyllelse samt effekter. Du kommer att jobba med ständig utveckling och förbättring av dessa processer. Du är en central del i arbetet med intern styrning och kontroll samt verksamhetsstyrning och analys. Eftersom tjänsten ingår även allmänt administrativt stöd i samordning/beredning av interna avdelningsfrågor samt viss hantering av kansliets funktionsbrevlåda för avdelningen. Du rapporterar direkt till kanslichefen och arbetar mot kommunikationsavdelningens ledning. I arbetet ingår att: • Ansvara för att driva samordning, utveckling och analys av verksamhetsplanering och uppföljning för hela avdelningen samt sammanställa och analysera måluppfyllelse och effekter. • Ansvara för avdelningens arbete med intern styrning och kontroll. • Arbeta med ständig utveckling och förbättring av ovanstående processer. Du är en central del i arbetet med intern styrning och kontroll samt verksamhetsstyrning och analys. • Handläggning/utredning i avdelningsgemensamma frågor. • Allmänt administrativt stöd i interna avdelningsfrågor samt kansli-administrativa frågor som exempelvis hantering av kansliets funktionsbrevlåda, skriva minnesateckningar och protokoll, representera avdelningen i olika myndighetsgemensamma arbetsgrupper mm. Du rapporterar direkt till kanslichefen och arbetar mot kommunikationsavdelningens ledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har : • Minst gymnasieexamen • Minst två års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter, t.ex. med verksamhetsplanering och/eller uppföljning inom offentlig verksamhet. • Du behärskar svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har: • Relevant eftergymnasial utbildning • Erfarenhet av verksamhetsanalys • Erfarenhet av rapportskrivning • Erfarenhet av utvecklingsarbete PERSONLIGA EGENSKAPER Du har stort intresse för såväl verksamhetsplanering som – uppföljning. Du har driv och vet hur du ska lägga upp arbetet för att det ska bli så enkelt som möjligt för andra att bidra med sina delar till helheten. Du tycker om att arbeta långsiktigt och med praktisk problemlösning. Du har arbetat med och ser värdet av ständiga förbättringar. Vi söker dig som: • Är systematisk och strukturerad. • Är ansvarstagande och tar egna initiativ. • Kan växla mellan stora och små uppdrag och kan arbeta under tidspress. • Har stor pedagogisk förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Anställningen: Anställningsform: tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Handläggare till Kommunikationsavdelningens kansli, Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Handläggare till Kommunikationsavdelningens kansli, Stockholm

Presstalesperson till Polismyndighetens Mediecenter i Malmö
ARBETSUPPGIFTER BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER Polismyndighetens mediecenter i region Syd i är en del av kommunikationsenheten i region Syd som idag består av total 27 medarbetare. Av dessa arbetar ungefär hälften arbetar med press- och mediefrågor. Mediacentret ansvarar för att lämna information till media, allmänheten och egna anställda vid händelser som inträffat i regionen. Arbetet vid mediecentret är till stora delar är minutoperativt, vilket innebär att de dagliga arbetsuppgifterna varierar stort utifrån verksamhetens behov och det mediala trycket. Därför söker vi dig som vill arbeta som presstalesperson i en självständig men lösningsorienterad roll. Som representant för myndigheten i polisregion Syd måste du ha förmågan att snabbt sätta dig in i komplexa frågor, ha hög arbetskapacitet och trivas med att leverera under press. I arbetet ingår skiftestjänstgöring alla dagar mellan 06.30-00.15 och vid speciella tillfällen kan nattjänstgöring förekomma. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: informera massmedia om pågående händelser i regionen, vilket alltid görs i samråd med regionsvakthavande befäl och förundersökningsledare ge intervjuer i olika medier som exempelvis i tidningar, radio och TV skriva och publicera nyhetsnotiser på polisens hemsida & intranät besvara samtal från journalister Beroende på sökandes bakgrund och kompetens kommer även andra kommunikationsuppgifter förekomma i syfte att förvalta och utveckla den befintliga verksamheten. Det handlar till exempel om omvärldsbevakning, kriskommunikation, medieträning och utbildning samt hantering av sociala medier. KVALIFIKATIONER KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: för området relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis kommunikation och/eller media eller motsvarande som myndigheten bedömer är relevant erfarenhet av att arbeta med mediefrågor och bemöta pressen i närtid mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då du förväntas författa notiser & kommunicera med allmänheten och media god förståelse för hur media arbetar och journalistiken fungerar MERITERANDE Det är meriterande om du har: minst 3-5 års erfarenhet som journalist, pressekreterare, polis eller liknande arbete som myndigheten bedömer relevant erfarenhet av att arbeta på Polismyndighetens regionsledningscenteral (RLC) erfarenhet/kunskap inom kriskommunikation erfarenhet av att agera rådgivare i mediefrågor erfarenhet av webbpubliceringar kunskap om sekretessbestämmelser, god kunskap i polisens olika program som till exempel stormsystemet vana av att använda internet och digitala medier övriga språkkunskaper än svenska och engelska är meriterande PERSONLIGA EGENSKAPER Arbetet ställer krav på att du kan tempoväxla och jobba under högt arbetstempo. Då du kommer att utsättas för påfrestande situationer, bör du kunna hantera stress på ett bra sätt. Vi söker dig som: är positiv, lösningsorienterad och prestigelös är stresstålig & har hög integritet och ett gott omdöme har god förmåga att skapa goda relationer både internt och externt kan arbeta självständigt och klara av snabba omställningar trivs med att leverera under press Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Anställningsform: 1st Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader & 2 st tidsbegränsade anställning (vikariat) Arbetsort: Malmö Arbetstid: periodplanerad vilket innebär skiftestjänstgöring Tillträde: Enligt överenskommelse Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Ort: Malmö
Publicerad : 10-12
Sök fler jobb liknande: lediga Presstalesperson till Polismyndighetens Mediecenter i Malmö jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Presstalesperson till Polismyndighetens Mediecenter i Malmö

Planeringsledare
ÄR DU REDO FÖR EN STÖRRE UPPGIFT? Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Tillsammans representerar vi en stor bredd av olika kompetenser och bakgrunder. Med oss kommer du utvecklas som människa och få erfarenheter för livet. Om arbetsplatsen Polismyndigheten är med cirka 30 000 medarbetare Sveriges största myndighet. Myndigheten leds av rikspolischefen och är organiserad i sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Kommunikationsavdelningen har ansvar för att proaktivt styra och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Till Kommunikationsavdelningens enhet Nationell kommunikation söker vi nu en planeringsledare med placering i Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Som planeringsledare samordnar du planeringen av polisens nationella kommunikationsaktiviteter. Du kommer ha en koordinerande roll inom avdelningen och jobba nära enhetschefen för Nationell kommunikation och kommunikationsstrateger samt skribenter, webbredaktörer, formgivare med flera inom enheten. Du kommer även ha ett nära samarbete med enheten som ansvarar för nationell mediehantering samt med de sju regionala kommunikationsenheterna. Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Ansvara för avdelningens övergripande kommunikationsplanering på kort och lång sikt. -Identifiera, samordna och i samråd med enhetschefen prioritera kommunikationsaktiviteter på nationell nivå. -Dokumentera, pedagogisera och följa upp avdelningens nationella kommunikationsaktiviter. -Vidareutveckla och effektivisera avdelningens planeringsprocess. KVALIFIKATIONER -Flera års dokumenterad stark erfarenhet av att projektleda i en komplex organisation med interna och externa intressenter. -Kommunikationsutbildning eller motsvarande. -Erfarenhet av att planera och strukturera stora mängder information och aktiviteter. -Bred erfarenhet inom extern- och internkommunikation. -Strategisk höjd och förmågan att snabbt växla mellan planerat och händelsestyrt arbete. Erfarenhet av kommunikationsarbete i större organisation och erfarenhet av redaktionellt arbetet. Du är tydlig, empatisk och en van ledare. En trygg person med båda fötterna på jorden. Du har förmåga att knyta kontakter, skapa relationer och samarbeta i en stor organisation. Du är strukturerad, kan prioritera och fatta beslut men vet också när det är dags att lyfta en fråga för beslut av andra. Du tycker om att bolla idéer och arbeta i grupp. Du är noggrann och kan på ett pedagogiskt vis beskriva komplexa frågor för att få en smidig förankringsprocess. Du är engagerad, har brett samhällsintresse och tror på polisens arbete. ÖVRIGT Anställningen: Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen. Ansökan: Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult namn och telefonnummer. Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-16
Sök fler jobb liknande: lediga Planeringsledare jobb, Planeringsledare Stockholm, Planeringsledare Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Planeringsledare

Polismyndigheten söker kommunikatör med inriktning mot webb
Kommunikationsavdelningen har ca 190 anställda. Avdelningen består av nio enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen. Kommunikationsavdelningen Syd leds av en kommunikationschef och består av 28 medarbetare, placerade i Malmö, Helsingborg, Lund, Kristianstad, Karlskrona, Växjö och Kalmar. Medarbetarna är uppdelade i två grupper: Regional kommunikation och Media. Varje grupp leds av en gruppchef. I gruppen Regional kommunikation ingår kommunikationsstöd till regionala enheter och polisområden, samt kommunikatörer med inriktning mot webb, foto, film, grafisk formgivning och text. I gruppen Media ingår presstalespersoner i polisområden och på ledningscentralen. ARBETSUPPGIFTER Som webbredaktör arbetar du med polisens digitala närvaro i vårt intranät samt på vår webb. Du arbetar också med att skriva nyheter till samtliga våra kanaler, samt med att utveckla det redaktionella arbetet inom kommunikationsavdelningen i region Syd. Du kommer att arbeta nära tillsammans med andra webbredaktörer inom din grupp, men också tillsammans med övriga kommunikatörer och presstalespersoner i regionen för att stötta dessa i deras digitala kommunikation, samt direkt med kärnverksamheten. Du bör även vid behov kunna rycka in vid vårt mediecenter, för att i samråd med vakthavande befäl och förundersökningsledare informera massmedia om pågående händelser. KVALIFIKATIONER KRAV Vi söker dig som har: • eftergymnasial utbildning i kommunikation eller motsvarande • minst 2-3 års erfarenhet av arbete som webbredaktör eller journalist • förmåga att hantera program som Episerver, Photoshop, Indesign, Acrobat och Officepaketet • dokumenterad erfarenhet av att producera texter för såväl digitala som tryckta kanaler, och en utvecklad förmåga att skriva för webben, såväl nyhetstexter som informativa texter • erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler och sociala medier • kunskap om publicering samt bild och videoformat för webb MERITERANDE • erfarenhet av mediehantering, gärna i pressade situationer samt kunskap om hur media fungerar och arbetar • erfarenhet av att arbeta i en myndighet, gärna från rättsväsendet PERSONLIGA EGENSKAPER Anställningen förutsätter att du är en utmärkt skribent, att du har näsa för vad som berör och gillar ett högt arbetstempo, som tycker om att arbeta med människor och kommunikation. Vi söker dig som: • är du öppen, driven och utåtriktad, har ett gott omdöme och förmåga att skapa goda relationer. • har förmåga att arbeta i team tillsammans med såväl andra kommunikatörer som med verksamheten • kan jobba självständigt och vara initiativrik • har förmåga att klara av snabba omställningar och leverera under press Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Malmö Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Ninwa Youssef, ninwa.youssef@polisen.se. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Ort: Malmö
Publicerad : 11-26
Sök fler jobb liknande: lediga Polismyndigheten söker kommunikatör med inriktning mot webb jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Polismyndigheten söker kommunikatör med inriktning mot webb

Polismyndigheten söker senior kommunikatör till Kristianstad
Kommunikationsavdelningen har ca 190 anställda. Avdelningen består av nio enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen. Kommunikationsavdelningen Syd leds av en kommunikationschef och består av 28 medarbetare placerade i Malmö, Helsingborg, Lund, Kristianstad, Karlskrona, Växjö och Kalmar. Medarbetarna är uppdelade i två grupper: Regional kommunikation och Media. Varje grupp leds av en gruppchef. I gruppen Regional kommunikation ingår kommunikatörer knutna till regionledningen, till polisområden och till regionala enheter, samt webbredaktörer, skribenter, fotografer och grafiska formgivare. I gruppen Media ingår presstalespersoner i polisområden och på ledningscentralen. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en senior kommunikatör till polisområde Blekinge nordvästra Skåne, vilket bland annat innefattar Kristianstad, Hässleholm, Karlshamn och Karlskrona. I rollen som kommunikatör för polisområdet är du placerad tillsammans med områdesledningen i Kristianstad, men du kommer att arbeta över hela området. Du kommer att vara en del av polisområdets ledningsgrupp, och verka som ett stöd till såväl polisområdeschefen som till lokalpolisområdescheferna. Du arbetar med både intern och extern kommunikation, på både strategisk och operativ nivå, och i dina arbetsuppgifter ingår både att stötta cheferna i deras kommunikativa ledarskap och att självständigt och proaktivt driva och genomföra egna kommunikationsaktiviteter. Som polisområdeskommunikatör arbetar du framför allt med polisområdets kommunikationsbehov, men du kommer även att ha vissa regionsövergripande uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • identifiera och analysera kommunikationsbehov • ge råd och stöd samt delta i kommunikationsplanering • samordna och stödja mediekontakter • planera och bistå vid genomförandet av kommunikationsinsatser samt • stärka den kommunikativa förmågan i polisområdet • producera kommunikationslösningar i text, bild och form KVALIFIKATIONER KRAV Vi söker dig som har: • högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdigt • flera års erfarenhet av brett kommunikationsarbete • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska • god förståelse för hur media arbetar och journalistiken fungerar • erfarenhet av roller där både strategiskt och operativt kommunikationsarbete ingår, och gärna erfarenhet av arbete med kommunikationsstöd till chefer, ledningsgrupper och organisationer. • erfarenhet av att använda digitala medier i det dagliga arbetet, såsom skapa innehåll för webbpublicering • stort fokus på säkra leveranser av kommunikationslösningar, från planering till praktisk genomförande MERITERANDE • om du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete är detta meriterande, då du kommer att ingå i ledningsgruppen för polisområdet • erfarenhet av att arbeta i en myndighet, gärna från rättsväsendet PERSONLIGA EGENSKAPER Vi vill att du har ett tydligt fokus på att leverera effektiva kommunikationslösningar och en tydlig inriktning på leveranser. Vi ser också att du har ett strategiskt angreppssätt i ditt arbete och samtidigt trivs med att arbeta operativt. Vi söker dig som: • är öppen och utåtriktad, har ett gott omdöme och förmåga att skapa goda relationer, med såväl övriga medarbetare inom kommunikationsenheten som med kärnverksamheten • har förmågan att se och förekomma kommunikationsbehov på ett proaktivt och planerat sätt • kan jobba självständigt och vara initiativrik, med förmågan att klara av snabba omställningar och leverera under press. • är en allsidig och erfaren kommunikatör som är positiv, lösningsorienterad, flexibel, drivande och prestigelös. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT ÖVRIG INFORMATION: Anställningen: Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Kristianstad (men rör dig i hela Polisregion Syd) Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult: Ninwa Youssef, ninwa.youssef@polisen.se. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Ort: Kristianstad
Publicerad : 11-26
Sök fler jobb liknande: lediga Polismyndigheten söker senior kommunikatör till Kristianstad jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Polismyndigheten söker senior kommunikatör till Kristianstad

Polismyndigheten söker en senior kommunikatör till Eskilstuna
Kommunikationsavdelningen har ca 190 anställda. Avdelningen består av nio enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen. Kommunikationsavdelningen öst leds av en kommunikationschef och består av 15 medarbetare placerade i Linköping, Jönköping och Eskilstuna. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en senior kommunikatör till polisområde öst. Du arbetar med både intern och extern kommunikation, på både strategisk och operativ nivå, och i dina arbetsuppgifter ingår att stötta verksamheten i kommunikationsarbetet och att självständigt och proaktivt driva och genomföra egna kommunikationsaktiviteter. Som kommunikatör arbetar du framför allt med polisområdets kommunikationsbehov, men du kommer även att ha vissa regionsövergripande uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: •identifiera och analysera kommunikationsbehov •ge råd och stöd samt delta i kommunikationsplanering •samordna och stödja mediekontakter •planera och bistå vid genomförandet av kommunikationsinsatser samt •stärka den kommunikativa förmågan i regionen •producera kommunikationslösningar i text, bild och form KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: •högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdigt •några års erfarenhet av brett kommunikationsarbete •god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska •god förståelse för hur media arbetar och journalistiken fungerar •erfarenhet av roller där både strategiskt och operativt kommunikationsarbete ingår, och gärna erfarenhet av arbete med kommunikationsstöd till chefer, ledningsgrupper och organisationer. •erfarenhet av att använda digitala medier i det dagliga arbetet, såsom skapa innehåll för webbpublicering •stort fokus på säkra leveranser av kommunikationslösningar, från planering till praktisk genomförande MERITERANDE Det är meriterande om du har: • erfarenhet av ledningsgruppsarbete. ÖVRIGT Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 12-05
Sök fler jobb liknande: lediga Polismyndigheten söker en senior kommunikatör till Eskilstuna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Polismyndigheten söker en senior kommunikatör till Eskilstuna

Polismyndigheten söker seniora kommunikatörer till Linköping
Kommunikationsavdelningen har ca 190 anställda. Avdelningen består av nio enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen. Kommunikationsavdelningen öst leds av en kommunikationschef och består av 15 medarbetare placerade i Linköping, Jönköping och Eskilstuna. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi 2st seniora kommunikatörer till polisområde öst. Du arbetar med både intern och extern kommunikation, på både strategisk och operativ nivå, och i dina arbetsuppgifter ingår att stötta verksamheten i kommunikationsarbetet och att självständigt och proaktivt driva och genomföra egna kommunikationsaktiviteter. Som kommunikatör arbetar du framför allt med polisområdets kommunikationsbehov, men du kommer även att ha vissa regionsövergripande uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: •identifiera och analysera kommunikationsbehov •ge råd och stöd samt delta i kommunikationsplanering •samordna och stödja mediekontakter •planera och bistå vid genomförandet av kommunikationsinsatser samt •stärka den kommunikativa förmågan i regionen •producera kommunikationslösningar i text, bild och form KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: •högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdigt •några års erfarenhet av brett kommunikationsarbete •god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska •god förståelse för hur media arbetar och journalistiken fungerar •erfarenhet av roller där både strategiskt och operativt kommunikationsarbete ingår, och gärna erfarenhet av arbete med kommunikationsstöd till chefer, ledningsgrupper och organisationer •erfarenhet av att använda digitala medier i det dagliga arbetet, såsom skapa innehåll för webbpublicering •stort fokus på säkra leveranser av kommunikationslösningar, från planering till praktisk genomförande Meriterande Det är meriterande om du har: •erfarenhet av ledningsgruppsarbete Personliga egenskaper Vi vill att du har ett tydligt fokus på att leverera effektiva kommunikationslösningar och en tydlig inriktning på leveranser. Vi ser också att du har ett strategiskt angreppssätt i ditt arbete och samtidigt trivs med att arbeta operativt. Vi söker dig som: • är öppen och utåtriktad, har ett gott omdöme och förmåga att skapa goda relationer, med såväl övriga medarbetare inom kommunikationsenheten som med kärnverksamheten • har förmågan att se och förekomma kommunikationsbehov på ett proaktivt och planerat sätt • kan jobba självständigt och vara initiativrik, med förmågan att klara av snabba omställningar och leverera under press. • är en allsidig och erfaren kommunikatör som är positiv, lösningsorienterad, flexibel, drivande och prestigelös. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Antal tjänster: 2 Anställningen: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Linköping Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult thomas.blomgren@polisen.se Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Ort: Linköping
Publicerad : 12-05
Sök fler jobb liknande: lediga Polismyndigheten söker seniora kommunikatörer till Linköping jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Polismyndigheten söker seniora kommunikatörer till Linköping

Nationell samordnare för externa digitala kanaler/sociala medier
Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten. Enheten nationell kommunikation har det nationella ansvaret för Polismyndighetens digitala kommunikation. Gruppen digital utveckling ansvarar för förvaltning och utveckling av polisens digitala kanaler. Det omfattar polisen.se och intranätet Intrapolis samt nationella externa digitala kanaler inklusive sociala medier. Gruppen består av ca 12 personer. I gruppen finns gruppchef, samordnare för externa webbplatser, intranät och för andra externa digitala kanaler samt webbutveckling. Till gruppen hör också en digital strateg samt webbredaktörer. Gruppen ansvarar också för att driva nätverk samt vissa utbildningsinsatser inom ramen för de olika ansvarsområdena. Med totalt 3 miljoner följare på polisens alla konton i sociala medier följer ett stort ansvar att samordna och hålla ihop arbetet inom myndigheten. Polisen ska använda externa digitala tjänster på ett sätt som inte äventyrar medborgarnas integritet eller myndighetens ansvar för att hålla uppsikt över användningen. Polisen ska också ha kontroll på den egna informationens spridning samtidigt som vi drar nytta av räckvidden i exempelvis sociala medier och finns i medborgarnas vardag med vår kommunikation. ARBETSUPPGIFTER Ditt arbete är inriktat mot digital dialog och användning av externa digitala tjänster, som exempelvis sociala medier. Du ska kunna utforma strategier för större digitala-kanal-projekt, kunna driva utvecklingsarbetet för de externa digitala kanalerna som används inom myndigheten samt även ansvara för samordning av polisens relationer till sociala plattformar som Facebook och Twitter med flera. Det är också viktigt att du är insatt i den juridik som berör polisen, är säkerhetsmedveten och har hög integritet. Du har erfarenhet av att jobba i en komplex organisation, kanske en större myndighet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ha övergripande ansvar över relationen till relevanta externa parter, exempelvis Facebook, Google, Twitter, etc. • Stötta myndigheten inom frågor som berör sociala medier och externa digitala kanaler på en nationell nivå. • Nationellt ägandeskap över myndighetens närvaro i externa digitala kanaler, exempelvis avtal och dylikt. • Ta fram strategier och utveckla myndighetens arbete i sociala medier och andra externa digitala kanaler. • Samordna myndighetens interna nätverk för sociala medier. • Analysera och presentera resultat från olika analysverktyg, exempelvis Google Analytics, samt Twitters och Facebooks egna analysverktyg. • Jobba i team med kommunikationsstrateger, kommunikatörer, webbutvecklare och webbredaktörer för att utveckla och förbättra det digitala arbetet inom myndigheten, både generellt och i enskilda kampanjer. • Projektleda inom ramen av digital utveckling/sociala medier • Löpande omvärldsanalys av bland annat digitala trender och målgrupp KVALIFIKATIONER • Har en högskoleutbildning inom kommunikationsområdet, digital marknadsföring eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig • Har tidigare arbetslivserfarenhet från en kommunikationsavdelning inom offentlig förvaltning • Har kunskap eller god erfarenhet av att hantera relationer med externa parter, ex avtalsfrågor av digitala tjänster. • Kunskap i GDPR och relevant lagstiftning kopplad till digitala tjänster. • goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i projekt som inkluderar användning av ny teknik såsom AR och VR. • Har tidigare arbetat med digitala projektledningsverktyg, ex. JIRA. • Erfarenhet av omvärldsbevakning och utveckling av externa digitala tjänster • Erfarenhet av styrning och samordning av en stor organisations närvaro i sociala medier. • Kunskap eller erfarenhet av employer branding och varumärkesutveckling via digitala tjänster, både internt och externt. • Kunskap om och erfarenhet av digitala tjänster för dialog med kunder/medborgare. Vi söker dig som är självgående och analytiskt lag; är ansvarstagande, har ordningssinne och är resultatinriktad. Då arbetet innebär kontakter internt och externt är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och serviceinriktad. Du är tydlig i ditt budskap och har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flextid, dagtid Tillträde: Enligt överenskommelse Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Ansökan Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-19
Sök fler jobb liknande: lediga Nationell samordnare för externa digitala kanaler/sociala medier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nationell samordnare för externa digitala kanaler/sociala medier


Sök lediga jobb Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se