Postdoktorer (3 5) med inriktning på Humanvetenskaplig miljöforskning

Postdoktorer (3 5) med inriktning på Humanvetenskaplig miljöforskning jobb Postdoktorer (3 5) med inriktning på Humanvetenskaplig miljöforskning

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Postdoktorer (3 5) med inriktning på Humanvetenskaplig miljöforskning. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Postdoktorer (3 5) med inriktning på Humanvetenskaplig miljöforskning. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Förskollärare till Utmelands förskola- Mora

  2. Engagerad Enhetschef- Ludvika

  3. Söker du ny utmaning efter studenten?- Borlänge

  4. Fysisk planerare ref nr 18/77- Smedjebacken

  5. Vik. miljöinspektör 18/76- Smedjebacken

  6. Produktionsplanerare- Borlänge

  7. Leg Fysioterapeut/Sjukgymnast, Primärvårdsrehab Avesta- Avesta

  8. Lärare i Musik, Mora gymnasium- Mora

  9. Leg sjuksköterska, vårdcentral Tisken, Falun- Falun

  10. Industrielektriker till Erasteel i Långshyttan- Hedemora


Mer beskrivning

Förskollärare till Utmelands förskola
Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning  Vi söker en förskollärare till Utmelands förskola Förskolan ligger ca en km utanför Mora centrum och består av sex avdelningar, där engagerade och medvetna pedagoger arbetar. Lokalerna inrymmer ytor, utöver avdelningarnas, för gemenskap och estetisk verksamhet. Det finns också en lekhall för rörelse och motorisk träning. Vi söker en kollega som vill vara med och fortsätta arbeta med den pedagogiska utvecklingen samt skapa en god pedagogisk atmosfär. Tjänsten innebär arbete på två avdelningar som resurs i gruppen. Arbetsuppgifter Du ska tillsammans med dina kollegor: - Planera, genomföra, utvärdera och utveckla det pedagogiska arbetet utifrån Lpfö 98/10. - Arbeta för att skapa en trygg, rolig, utvecklande och tillåtande verksamhet för barnen.  - Arbeta aktivt för att stimulera nyfikenhet och att lust att lära står i centrum. - Aktivt verka för en god föräldrasamverkan.  Kvalifikationer Utbildning: Förskollärarutbildning inklusive legitimation Kunskaper: Goda kunskaper om aktuella styrdokument och lagstiftning Behärska det svenska språket i både tal och skrift Meriterande med kunskaper i andra språk Färdigheter: Pedagogisk insikt och ansvara för att omsätta läroplanen i praktiken Förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer Förmåga att kunna motivera och leda barnen Förmåga att arbeta självständigt, vara både flexibel och strukturerad Förmåga att vara kreativ, kunna engagera, motivera och leda barnen  Ledarskapsförmåga Lågaffektiva strategier Ansvara för uppföljning, utvärdering och utveckling Egenskaper: Samarbetsförmåga Kommunikativ Ledarskap Tydlig Strukturerad kvalitetsmedveten Kreativ Självständig Flexibel Annat: Hälsa och livsstilskompetent Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet. Krav Pedagogisk erfarenhet För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever.Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete tillsammans med Specialpedagogiska skolmyndigheten och Högskolan Dalarna. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. Det är summan av de vi är och allt vi gör. Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok. Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde. Vi är närheten till naturen och den rena luften. De gamla traditionerna och de nystartade företagen. Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt. Tillsammans gör vi Mora till ett hem. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Mora kommun
Ort: Mora
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Förskollärare till Utmelands förskola jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förskollärare till Utmelands förskola

Engagerad Enhetschef
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.   Vill du vara en av våra nyckelpersoner? Vill du utvecklas i ett team med enhetschefer och leda ett utvecklingsbart arbetsledarområde? Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta. Vi söker nu tre enhetschefer till hemtjänst och särskilt boende inom äldreomsorg. Vård- och omsorgsförvaltningen i Ludvika kommun ansvarar för äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Här finns drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Som enhetschef hos oss ingår du i ett team av enhetschefer, vilket innebär dagligt stöd och samverkan.   Arbetsuppgifter • Arbetsledaransvar för särskild boende eller ett hemtjänstområde. • Ansvaret omfattar att ha brukarnas behov i fokus utifrån gällande lagstiftningar och politiska beslut. • Arbeta med metod- och verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete inom det egna veksamhetsområdet och i övriga äldreomsorgen. • Arbeta mål- och resultatinriktat. • Bemanningsplanering och schemaläggning. • Rapportering och dokumentation. • Arbeta i förvaltningens olika system. • Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet och rehabilitering. • Utveckla och motivera medarbetare genom god kommunikationsförmåga och tydlighet i arbetssätt. • Samverka och ha goda relationer inom och utom organisationen. Bidra till god laganda, teamarbete samt självständigt arbete. • Hålla budget inom givna ekonomiska ramar och tillsammans med medarbetarna bedriva verksamheten kostnadseffektivt. • Vid behov arbeta inom förvaltningen som arbetsledare i andra verksamheter än den ordinarie. Kvalifikationer Högskoleutbildning i form av sociala omsorgsprogrammet, socialarbetarprogrammet, socionomprogrammet, sjuksköterskeprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet, beteendevetenskapliga programmet, eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du ska vara engagerad och lösningsfokuserad. Du ska ha ett ekonomiskt förhållningssätt och förmåga att engagera och motivera medarbetare. Du ska ha goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning. Du ska också ha förmåga att driva förändringsprocesser med brukaren i fokus. Dina personliga egenskaper i din ledarförmåga värderas högt. Erfarenhet från tidigare ledarskapsbefattningar med budget och personalansvar är meriterande. Du ska ha en administrativ och organisatorisk förmåga. Intresse och kompetens att arbeta digitalt. Gärna kunskaper i förvaltningens nuvarande system såsom Procapita, Heroma, TimeCarepool, med flera. Vi förutsätter att du har körkort och tillgång till egen bil. Anställningsvillkor Tillsvidare under förutsättning att nödvändiga beslut tas, heltid måndag-fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Ange löneanspråk. Kontaktperson Områdeschef Cecilia Lantz 0240-868 78 Områdeschef Lina Ekdahl Holmström 0240-565926 Facklig kontaktperson Kommunal 0240-860 00 växel Vision 0240-860 00 växel Ledarna 0240-860 00 växel Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17/6. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.
Företag: Ludvika kommun
Ort: Ludvika
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Engagerad Enhetschef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Engagerad Enhetschef

Söker du ny utmaning efter studenten?
Det går bra för oss på Sector Alarm och många kunder vill ta del av våra tjänster. Idag är vi Europas näst största larmbolag och är stolta över att kunna erbjuda allt fler kunder säkrare och tryggare hem. Hos oss får du chansen att utvecklas och växa tillsammans med dina härliga kollegor. År 2016 och 2017 utreddes vi till ett av Sveriges främsta karriärsföretag. Nu söker vi en ny kollega till vårt team i Borlänge!    Ska du snart ta studenten och är på jakt efter rätt jobb för dig? Vi söker dig som:   Vill du jobba på en arbetsplats där man trivs    Vill du lära dig försäljning/ utvecklas inom försäljning    Vill du ha ett jobb med stora utvecklingsmöjligheter    Ansök då om att bli en del av vårt team!      Tjänsten     I rollen som vår nya säljare blir du en del av vårt sammansvetsade och positiva team som tillsammans arbetar med försäljningen i Borlänge med omnejd. Rollen är en heltidsanställning, tillsvidare och du kommer att aktivt arbeta med att boka och genomföra kundbesök, samtidigt som du är med och bidrar till att familjer får ett säkrare och tryggare hem.    Då vi vänder oss till privatmarknaden är arbetstiden är förlagd till eftermiddag - kvällstid.       Kvalifikationer       Vi ser att vår nästa talang är: -En social och framåt person som trivs i kontakten med nya människor. -En lagspelare, du arbetar nära ditt team -Driven och har ambitionen att ständigt lära dig mer och utvecklas.   Då tjänsten innefattar kontinuerlig kundkontakt krävs att du är flytande i det svenska språket i både tal och skrift.    En förutsättning för att du skall kunna söka tjänsten är även att du är prickfri i Rikspolisstyrelsens belastningsregister.          Vad kan vi erbjuda?        Hos oss på Sector Alarm finns stora utvecklings- och karriärmöjligheter. I anställningen ingår att du får gå vår utbildning, Sector Way Academy, som är en 5-stegs utbildning inom försäljning och kundrelationer. Dessutom kommer du tillsammans din chef och kollegor gemensamt arbeta för att du ska utvecklas och växa in i din roll som säkerhetskonsult.         Ansökan         Jag tillämpar ett löpande urval och välkomnar din ansökan redan idag!        Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta mig, Sara Malm (sara.malm@sectoralarm.se).
Företag: Sector Alarm AB
Ort: Borlänge
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Söker du ny utmaning efter studenten? jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Söker du ny utmaning efter studenten?

Fysisk planerare ref nr 18/77
Miljö- och byggkontoret består idag av 12 personer, varav 2 miljöinspektörer. Förvaltningen handlägger plan- och byggärenden, miljö- och hälsoskyddsärenden, VA-frågor, energi- och klimatfrågor samt arbetar med kart- och mätverksamhet.   Vill du vara med och utveckla Smedjebackens kommun? Vill du göra det med trevliga kollegor och i en ekokommun i framkant? Då ska du ta chansen och söka den här tjänsten!   Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.  Läs mer om oss på smedjebacken.se All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter kundservice.    Arbetsuppgifter Du kommer att tjänstgöra vid kommunens Miljö- och byggkontor. Förvaltningen ansvarar för plan- och byggärenden, miljö- och hälsoskyddsärenden, energi- och klimatfrågor samt kart-och mätverksamhet. Du kommer att ansvara för planering och utveckling av en god bebyggd miljö och arbeta med den fysiska planeringens alla olika skeenden. Arbetet innebär dels att ta fram formella planhandlingar, dels att leda och samordna ev. konsulters arbete samt att ingå i olika arbetsgrupper. Arbetet innebär att du kommer att ha ett nära samarbete med många andra aktörer inom samhällsbyggnadsprocessen, såväl inom kommunen som med andra myndigheter, med exploatörer och kommuninvånare. Som fysisk planerare är du projektledare för de planer och projekt du handlägger. Du deltar även i framtagandet av strategier och policys inom plan- och byggområdet. Kvalifikationer Vi söker dig som är högskoleutbildad inom främst fysisk planering, samhällsbyggnadsplanering eller är planarkitekt eller har motsvarande utbildning. Det är en merit om du har erfarenhet av planarbete, samhällsbyggnadsärenden och har goda kunskaper i plan - och bygglagstiftningen. Du bör ha vana att presentera utredningar och planer samt ha förmåga att uttrycka dig obehindrat i tal och skrift. Du är drivande och kan samordna och genomföra projekt. Du får gärna ha arbetat med GIS. Meriterande om du har erfarenhet av och förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar samt erfarenhet och intresse av dialog med medborgare. Personliga egenskaper Du har struktur och är självgående med förmåga att ta initiativ när och där det behövs samt är bra på att komma till avslut. Ditt relationsskapande förhållningssätt är en viktig förutsättning för att skapa goda resultat och ett gott samarbete. Du är resultatinriktad och målfokuserad. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är som person positiv och har ett starkt engagemang för stadsbyggnadsfrågor och fysiskplanering. Du är bra på projektledning. Du har förmåga att se perspektiv och möjligheter till samhällsutveckling. Vi erbjuder Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Kontaktinformation Susanne Hedman Jensen, Förvaltningschef, 240-660136, susanne.hedmanjensen@smedjebacken.se Anneli Tjernström, Fackligt ombud Vision, 0240-660181, anneli.tjernstrom@smedjebacken.se Hannah Wigner, Fackligt ombud Naturvetarna, 0240-660137, hannah.wigner@smedjebacken.se Arbetsplats Malmgatan 14 777 31 Smedjebacken
Företag: Smedjebackens kommun
Ort: Smedjebacken
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Fysisk planerare ref nr 18/77 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fysisk planerare ref nr 18/77

Vik. miljöinspektör 18/76
Miljö- och byggkontoret består idag av 12 personer, varav 2 miljöinspektörer. Förvaltningen handlägger plan- och byggärenden, miljö- och hälsoskyddsärenden, VA-frågor, energi- och klimatfrågor samt arbetar med kart- och mätverksamhet. Vill du vara med och utveckla Smedjebackens kommun? Vill du göra det med trevliga kollegor i en ekokommun i framkant? Då ska du ta chansen och söka den här tjänsten! Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.  Läs mer om oss på smedjebacken.se All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter kundservice.  Arbetsuppgifter Vi söker en vikarierande miljöinspektör till Miljö- och byggkontoret. Som miljöinspektör kommer du att arbeta med myndighetsutövning, handläggning och tillsyn enligt miljöbalken, bl.a. av ärenden gällande inomhusmiljö, avfall, förorenad mark och verksamhetstillsyn. Under hösten 2018 kommer du bl.a. att ansvara för tillsyn på förskolor och under våren 2019 kommer du att ansvara för tillsyn på återvinningsstationer och sågverk. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning till miljö-och hälsoskyddsinspektör eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i gällande lagstiftning som miljöbalken, men också inom viktig kringlagstiftning inom myndighetsarbetet, så som förvaltningslagen. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och tillsynsarbete relaterat till miljöbalken. Du bör ha god kunskap i att använda Office-paketet. Erfarenhet av handläggningssystemet EDP Miljöreda/EDP Vision är meriterande. Du har körkort. Meriterande är även om du har erfarenhet av och förståelse för hur en politisk styrd organisation fungerar samt erfarenhet och intresse av dialog med medborgare.  Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara drivande, målinriktad, gilla utmaningar, strukturerad och lyhörd. Du har förmåga att se och tänka strategiskt i syfte att se sammanhang, miljönytta och helhet.  Du kommer att ha mycket kontakter med allmänhet och företag liksom med andra tjänstemän i kommunen. Det är därför viktigt att du är pedagogisk, positiv, utåtriktad, tydlig och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du förstår komplexa språkliga underlag. Eftersom arbetsuppgifterna ställer stora krav på organisationsförmåga är det viktigt att du är van att ta ansvar och på eget initiativ kan planera och strukturera ditt arbete och eventuella projekt. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang för de uppgifter som tjänsten omfattar. Med engagemang menar vi exempelvis drivkraft att utveckla arbetssätt och metoder för att åstadkomma nytta för människors hälsa och miljön. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och exakt hur tjänsten utformas kan i viss mån anpassas efter din kompetens och tidigare erfarenheter. Kontaktinformation Anneli Tjernström, Fackligt ombud Vision, 0240-660181, anneli.tjernstrom@smedjebacken.se Hannah Wigner, Fackligt ombud Naturvetarna, 0240-660137, hannah.wigner@smedjebacken.se Susanne Hedman Jensen, Förvaltningschef, 240-660136, susanne.hedmanjensen@smedjebacken.se Arbetsplats Malmgatan 14 777 31 Smedjebacken
Företag: Smedjebackens kommun
Ort: Smedjebacken
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Vik. miljöinspektör 18/76 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vik. miljöinspektör 18/76

Produktionsplanerare
Arcos Hydraulik har tillverkat hydrauliska cylindrar sedan 1947. Vår affärsidé är att utveckla, tillverka och renovera hydrauliska cylindrar, system och special-produkter till kunder inom industri, energi och marint i norra Europa. Arcos Hydraulik AB ägs sedan i maj 2018 av Dacke Industri och har verksamheter i Borlänge, Sävsjö, Hällaryd och Nastola (Finland). www.arcos.se Arbetet som Planerare Arcos är ett företag som växer och skapar nu en ny tjänst, produktionsplanerare. Vi söker dig som vill vara med att utveckla produktionsflödet, framförallt med stöd av affärssystemet Monitor. Placering av tjänsten är på Arcos verkstadsindustri i Borlänge och du rapporterar till platschefen. Ditt huvudsakliga uppdrag är att arbeta med hela planeringsprocessen, från början till slut. Du är länken mellan försäljning och produktion. Tillsammans med platschef, konstruktörer och inköpare arbetar du kontinuerligt med utveckling och förbättring av våra arbetssätt och produktionsprocesser. En viktig del i ditt arbete blir att stödja produktionsorganisationen med utredningar och underlag som du tagit fram genom vårt affärssystem Monitor. I din roll har du många kontaktytor, vilket gör att det är viktigt att du ansvarar för att kommunikationen med dessa sker på ett förtroendeingivande och affärsmässigt sätt. Kvalifikationer Vi söker dig med tidigare arbetslivserfarenhet inom produktionsplanering och önskvärt är minst 5 års erfarenhet av liknande arbete, gärna från en tillverkande industri. Du har goda kunskaper av affärssystem som stöd för att skapa struktur och ordning samt har lätt för att lära dig ny programvara. Monitor har potential till vidareutvecklat nyttjande, därav är det viktigt att du har lätt för att lära dig ny programvara. God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska är ett krav. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, ansvarstagande och analytisk. Du har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning, såväl internt som externt. En god administrativ förmåga är också viktigt, då du hela tiden samverkar med bland annat försäljning, platschef, och konstruktörer. Du har en positiv inställning och stor initiativförmåga och trivs att arbeta i en platt organisation. Vi erbjuder dig en tjänst på ett företag med stark tillväxt och där du ges chansen att påverka i en ny roll, där utveckling och förbättring står i centrum. Du är högst delaktig i resan mot ett optimalt produktionsflöde! Vi samarbetar med Petra Back HR AB. Registrera din ansökan via www.petraback.se senast 2018-06-20. Ytterligare information lämnas av Rekryteringskonsult Petra Back, 070-656 98 30.
Företag: Petra Back HR
Ort: Borlänge
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Produktionsplanerare jobb, Produktionsplanerare Borlänge, Produktionsplanerare Petra Back HR
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Produktionsplanerare

Leg Fysioterapeut/Sjukgymnast, Primärvårdsrehab Avesta
Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår ambition är att göra skillnad för många människor. Vi är länets största arbetsgivare med över 8500 medarbetare inom en mängd olika yrkesområden. Primärvårdsrehab i Avesta söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. ARBETSBESKRIVNING Hos oss kommer du att möta ett brett spektrum av patienter. Huvudsakligen patienter med besvär från rörelse-och stödjeorganden. Du ska kunna undersöka, bedöma och behandla patienter individuellt och/eller i grupp. Arbetet innebär även polikliniskt arbete och telefonrådgivning. Du kommer att vid behov arbeta i team och tillammans med andra yrkeskategorier i vårdsamverkan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Erfarenhet inom yrket är meriterande. Arbetet förutsätter att du har ett professionellt förhållningssätt samt att du har en hög ansvars-och servicekänsla. Vidare ser vi gärna att du är positiv, har god initiativförmåga samt att du har ett intresse för utvecklings-och förbättringsarbete. Du vill arbeta i team på en enhet och tillsammans med vårdcentral Avesta vara med i utvecklingen av personcentrerad vård. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att ske fortlöpande under annonseringstiden. Landstinget Dalarnas uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Vi ansvarar även för kollektivtrafiken i länet. Till dessa verksamheter behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Vi är, som Dalarnas största arbetsgivare, en viktig del av utvecklingen i länet. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Företag: LANDSTINGET DALARNA
Ort: Avesta
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Leg Fysioterapeut/Sjukgymnast, Primärvårdsrehab Avesta jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Leg Fysioterapeut/Sjukgymnast, Primärvårdsrehab Avesta

Lärare i Musik, Mora gymnasium
Ansök idag. Kollegor imorgon. Vi söker en lärare i musik på gymnasienivå. Din undervisning kommer i huvudsak att gälla följande ämnen: musikproduktion, gehörs- och musiklära, arrangering, ensemble och enskild undervisning, just nu gitarr. Vissa kurser delar du också med en annan lärare. På estiska programmet försöker vi att i största möjlighet samarbeta ämnesövergripande. I tjänsten ingår också att medverka i olika projekt som drivs av estetiska programmet både på och utanför skolan samt i samverkan med aktörer utanför skolan. Detta medför stor flexibilitet i den reglerade arbetstiden. Det är meriterande om du har goda kunskaper i ljudteknik. Du kommer att ingå i estetiska programmets arbetslag. Där lärarna samarbetar nära varandra och stöttar varandra i undervisning och bedömning. Utbildning: Lärarlegitimation för undervisning i musik på gymnasienivå. Kunskaper: Goda datakunskaper. Färdigheter: Kvalifikationer enligt Skolverkets kompetensprofil för lärare. Förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt. Förmåga att ta initiativ till utveckling. Förmåga att ta ansvar för verksamheten samt sin egen och andras arbetssituation Erfarenheter: Relevant ämneserfarenhet Egenskaper och attityder: Strukturerad Tydlig Flexibel Positivt förhållningssätt Serviceinriktad Elev och medborgarorienterad Annat: Körkort är meriterande Hälsa och livsstilskompetent. "> Gymnasieförvaltningen Gymnasieförvaltningen ingår under en gemensam nämnd för Mora, Orsa och Älvdalens kommuner. Förvaltningen ansvarar för gymnasieutbildning och vuxenutbildning i de tre samverkanskommunerna. Vi är en skola med hög kompetens hos personalen och bra resultat hos eleverna. Vi har elevernas kunskapsutveckling i fokus och en stark tilltro till lärarnas förmåga. I verksamheten finns för närvarande 11 nationella program, introduktionsprogrammen, idrottsgymnasium, gymnasiesärskola, vuxenutbildning, sfi och högskolestudier på distans. Skolan har ca 1100 elever på ungdomsgymnasiet och ca 600 elever inom vuxenutbildningen. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. Det är summan av de vi är och allt vi gör. Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok. Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde. Vi är närheten till naturen och den rena luften. De gamla traditionerna och de nystartade företagen. Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt. Tillsammans gör vi Mora till ett hem. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Gymnasieförvaltningen, Mora gymnasium
Ort: Mora
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i Musik, Mora gymnasium jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i Musik, Mora gymnasium

Leg sjuksköterska, vårdcentral Tisken, Falun
Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår ambition är att göra skillnad för många människor. Vi är länets största arbetsgivare med över 8500 medarbetare inom en mängd olika yrkesområden. Är du intresserad av att prova på primärvården i Falun? Vi söker nu en sjuksköterska till vårdcentral Tisken. ARBETSBESKRIVNING Med hjälp av goda medarbetare så har vi byggt en organisation med mottagningar som ska spegla befolkningens behov. Här arbetar läkare, sjuksköterskor/distriktssköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, assistenter, samtalsterapeuter, rehabkoordinator och sjukgymnast. Tjänsten är ett vikariat då vår ordinarie sjuksköterska skall vidareutbilda sig till distriktssköterska. Det finns möjlighet att tjänsten övergår i tillsvidareanställning. Vikariatet avser dagtid, 40 timmars vecka. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad sjuksköterska. Vi söker en modig, engagerad och positiv medarbetare vars arbetssätt präglas av tydlighet, engagemang och främjar god arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga, lyhördhet och förmåga till reflektion. Du ska ha en god kommunikativ förmåga, ett brett perspektiv, tänka långsiktigt och lösningsfokuserat. Vi kommer att hålla intervjuer torsdagen den 14/6 så preliminärboka datumet redan nu. Välkommen med din ansökan! Landstinget Dalarnas uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Vi ansvarar även för kollektivtrafiken i länet. Till dessa verksamheter behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Vi är, som Dalarnas största arbetsgivare, en viktig del av utvecklingen i länet. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Företag: LANDSTINGET DALARNA
Ort: Falun
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Leg sjuksköterska, vårdcentral Tisken, Falun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Leg sjuksköterska, vårdcentral Tisken, Falun

Industrielektriker till Erasteel i Långshyttan
I arbetsuppgifterna ingår bland annat förebyggande och avhjälpande underhåll på produktionsmaskiner. Arbetsområden är industriella styrsystem, elektriska anläggningar och elkraft. Delta vid ombyggnader och nyanskaffning av utrustning. Vi söker dig som har en elteknisk gymnasieutbildning med inriktning automation, alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom annan likvärdig utbildning eller arbetslivserfarenhet. Du har ett brett tekniskt kunnande om industriella anläggningar samt goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande är erfarenhet inom några av följande områden: • Industriel el och automationsutrustning • Programerbara styrsystem t.ex. ABB, Mitsubishi, Siemens • Elkraft • Hydraulik och pneumatik Då du ingår i ett team som ansvarar för reparationer och underhåll av produktionsmaskiner och kringutrustning ser vi gärna att du är social och trivs med att arbeta i både grupp och individuellt. Du ser problemlösning som en utmaning och brinner för teknik. Du bör även vara flexibel samt ha ett sinne för ordning och reda. Erasteel Kloster AB - den svenska delen av franska Erasteel-koncernen inom Eramet som bedriver forskning & utveckling, produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Vi är ca 400 medarbetare i Långshyttan, Vikmanshyttan och Söderfors och omsätter ca 1,1 miljard kronor. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat.
Företag: Erasteel Kloster AB Dalarna
Ort: Hedemora
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Industrielektriker till Erasteel i Långshyttan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Industrielektriker till Erasteel i Långshyttan


Sök lediga jobb Postdoktorer (3 5) med inriktning på Humanvetenskaplig miljöforskning

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se