Pressbyrån i Charlottenberg letar franchisetagare jobb - lediga jobb

Pressbyrån i Charlottenberg letar franchisetagare jobb Pressbyrån i Charlottenberg letar franchisetagare jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Pressbyrån i Charlottenberg letar franchisetagare. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Pressbyrån i Charlottenberg letar franchisetagare. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Nannynu! Barnvakt Bromma 1em/v- Stockholm

  2. System Developer - Stockholm- Stockholm

  3. Brandskyddsrådgivare- Stockholm

  4. SJ söker BPMS Technical Manager- Stockholm

  5. Mötesbokare B2B - hel- eller deltid.- Stockholm

  6. Kundsupport med norsk kunskap till stort bolag i Norrort- Stockholm

  7. Systemarkitekt till Knowit- Stockholm

  8. Adjunkt i klinisk farmakologi- Huddinge

  9. Projektledare till Drivhuset- Stockholm

  10. SJ söker Driftsarkitekt- Stockholm


Mer beskrivning

Nannynu! Barnvakt Bromma 1em/v
2007 NannyNu AB Om Nannynu! Nannynu! hjälper familjer som behöver en extra hand med deras barn och söker nu trygga, erfarna och lekfulla barnvakter. Som barnvakt hos oss blir du väl omhändertagen, vi har mycket personlig och tät kontakt med våra barnvakter och värdesätter dig högt. Du bestämmer själv hur mycket du vill arbeta och familjen kommer bo nära dig eller din skola. Våra uppdrag Nu söker vi många barnvakter till familjer som önskar hitta en barnvakt med start så snart som möjligt. Om uppdraget Familjen söker hjälp med barnpassning 1em/v. De har två barn på 4 och 6 år. Din profil Vi söker dig som: -Är student/har annat deltidsarbete och kan arbeta eftermiddagar från kl.15:00. -Har erfarenhet och ett genuint intresse för barn -Är ordningsam och lekfull -Söker ett långsiktigt uppdrag hos våra familjer Vi erbjuder -Ett roligt och meningsfullt extraarbete -Nannycertifieringskurs -Hjärt-och lungräddningskurs -Försäkring -En egen handledare -100-140 kr i lön per timme (inkl semesterersättning) -OB-tillägg samt storhelgstillägg Vid anställning hos nannynu! begär vi utdrag ur brottsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan, följ länk nedan.
Företag: 2007 NannyNu AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Nannynu! Barnvakt Bromma 1em/v jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nannynu! Barnvakt Bromma 1em/v

System Developer - Stockholm
Qbrick is the leading provider of Web and Mobile TV in Europe. The company was established in 1999 and has since then confirmed its position as a provider of turnkey online video solutions for the company’s customers which operate mainly within segments such as TV channels, radio stations, media, advertising agencies and production companies as well as major companies, municipalities and government departments. Qbrick has about 100 employees with offices in Stockholm, Gothenburg, Oslo, Copenhagen, Aarhus, Turku, Paris and Madrid. The company is a whole owned subsidiary of TDF group and part of the TDF Media Services Business Unit. For more information please visit www.qbrick.com Qbrick builds and operates solutions for Web TV and Mobile TV. We have solutions to transcode media from one format to another for live and on-demand. Our CDN (content distribution network) delivers content to all end users and we are the supplier with most video capabilities in Scandinavia. For this, we also provide solutions to manage and publish content. Together, our services complete end-to-end solutions for Web TV and Mobile TV. The key words that characterize our development are SAAS, distributed solutions, redundancy, high availability, quality, cost and speed.   ABOUT YOUR TEAM You will work in a group responsible for the development of our distribution platform. We are working with a combination of components from big platform suppliers such as Adobe and Microsoft. Together with 3rd party components we build our own components solutions. Qbrick offers good general terms, social and dedicated colleagues based around Europe and a market space in which you can gain unique competence and knowledge. ABOUT YOUR DAILY JOB Our work pace is high and we constantly try our best to succeed expectations. With system development we mean development of software as well as development of distributed systems where architecture, hardware design, infrastructure, integration and configuration of system components are all equally important. ABOUT YOUR QUALIFICATIONS To enjoy life at Qbrick you need to master the mix of working within a team and also being a self-starter when needed. We’re a fast growing company with an entrepreneurial culture which means you need be pragmatic and creative. For this position you also need at least 1-3 years’ experience within some of the following skills: * Knowledge about design patterns within C/C++/Java in UNIX and Windows environments * System integration and configuration of system components  * IT-architecture * Design of infrastructure  * Development of high performing redundant and distributed solutions  * Development with open source  * Development of solutions within data communication Fluency in English is necessary, good understanding of Swedish beneficial but not a pre-requisite.   Please send in your application by filling in the form below. Due to summer vacation screening and interviews will most likely take place during the end of August.
Företag: Qbrick AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga System Developer - Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: System Developer - Stockholm

Brandskyddsrådgivare
Gasellföretaget Brandsäkra Hem AB söker säljare till nystartat kontor i Stockholm, 1 plats. Vi på Brandsäkra Hem AB ökar fortfarande takten för att nå våra högt uppsatta expansionsmål och behöver därför bli fler! Just nu söker vi en ny toppsäljare som älskar att bryta barriärer och som inte vill vara en i mängden. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg, men har nu slagit upp portarna för ett nytt kontor i Stockholm. Nu ges du chansen att vara med och bygga upp företaget till att bli marknadsledande också i huvudstaden. Du brinner för att ständigt utmana dig själv samt att med en tydlig målmedvetenhet alltid nå dina högt uppsatta mål. Vi ställer höga krav både på oss som företag och även på vår personal. Vi anser att framgång alltid finns i ett gott arbetsklimat där individens utveckling ständigt står i centrum. Lyckas du hos oss garanterar vi dig varierande och spännande dagar med stor möjlighet till personlig utveckling samt en god ekonomi som belöning. Tidigare erfarenhet är inget krav då vi står för all utbildning och support. Garantilön. Är du sugen på din kanske största utmaning i ditt arbetsliv? Tveka då inte att söka denna tjänst!
Företag: Brandsäkra Hem Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Brandskyddsrådgivare jobb, Brandskyddsrådgivare Stockholm, Brandskyddsrådgivare Brandsäkra Hem Sverige AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Brandskyddsrådgivare

SJ söker BPMS Technical Manager
Vill du vara med på resan mot ett nytt och modernt SJ IT? Vår utmaning, en stabilare, effektivare och billigare leverans! Som vår nya Technical Manager har du en utmärkt chans att vara med att bygga upp samt sätta din prägel på en ny organisation inom IT Drift & Förvaltning. Om tjänsten Under 2013 kommer enheten att bygga upp ett nytt Business Process Competence Center (BPCC). Syftet med BPCC är att förvalta och utveckla SJs Oracle Fusion Middleware-plattform, BPMS-plattformen, samt att styra och stötta projekten som utvecklar och levererar lösningar till BPMS-plattformen. Arbetet innefattar: •Förvaltning av lösningar på BPMS-plattformen •Utveckla processer och rutiner för projektgenomförande, design, utveckling, test, CM •Stöttning av projekt i alla olika faser •Kommunikation och relationsbyggande med verksamheten På plattformen utvecklas flexibla och verksamhetskritiska BPM-lösningar i nära samarbete med verksamheten. Arbetsuppgifter •Leda, prioritera och planera BPCC:s arbete •Stötta och informera projekt i tidiga faser och i förstudier •Stötta projekten under genomförandefaser och koordinera projektleveranser till BPMS-plattformen •Hålla en nära och kontinuerlig dialog med projekten •Leda interna projekt på BPCC Ansvarsområden •Ansvarig för BPCC:s leverans och långsiktiga förbättringsarbete •Ansvarig för det operativa arbetet inom BPCC •Ansvarig för att BPCC:s arbete är effektivt och av hög kvalitet •Förankra BPCC:s direktiv i verksamheten, agera ambassadör för BPCC internt på SJ Din bakgrund För att vara framgångsrik i rollen bör du ha några års dokumenterad erfarenhet inom Enterprise Architecture och gärna som teamledare. Kunskap i och runt Oracle och BPM och/eller liknande plattformar för affärslogik och integration är något du har med dig. Då du kommer arbeta i nära samarbete med våra utvecklare är andra centrala kompetensområden: •Lead development •Utveckling (Java, Oracle SOA Suite, ADF, JPA) •Utvecklingsmetodik •Testdriven utveckling •Continous development/Continous integration Du har akademisk utbildning gärna inom Datateknik eller Systemvetenskap, eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Du är en person med förmåga att se samband och ett sinne för att ständiga förbättringar och innovation. Du är analytisk, strukturerad och drivande i ditt arbetssätt och är van att ta ansvar. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att effektivt samarbeta i grupp och över grupp-/enhetsgränser. Anställningsformen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på HK i centrala Stockholm. Ansökan och upplysningar I denna rekrytering samarbetar SJ IT med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Annica Karlsen, senior rekryteringskonsult på Experis IT, telefonnummer 08 – 508 954 57. Du söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla den mot tjänst. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så det är bra om du skickar in din ansökan snarast Vill du anta utmaningen? Välkommen med din ansökan!
Företag: Experis IT
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga SJ söker BPMS Technical Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SJ söker BPMS Technical Manager

Mötesbokare B2B - hel- eller deltid.
Brandsäkra Hem AB är ett etablerat brandsäkerhetsföretag som riktar sig mot all typ av företagsverksamhet. Vår affärsidé är att med hjälp av vår kunskap ge vägledning till helhetslösningar inom brandskydd, anpassat till varje företags specifika situation och behov. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg, men har nu slagit upp portarna för ett nytt kontor i Stockholm. Nu ges du chansen att vara med och bygga upp företaget till att bli marknadsledande också i huvudstaden. Tjänsten Som mötesbokare kommer du via telefon att ta en första kontakt med potentiella kunder och vara grunden till all försäljning i företaget. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra brandskyddsrådgivare vars dagar du styr och planerar. Vi erbjuder ett spännande hel- eller deltidsjobb med högt tempo och med mycket frihet under ansvar. Du kommer att jobba med provision - med mycket goda förtjänstmöjligheter - vilket är drivkraften bakom all försäljning och bokning. Möjlighet till flexibla arbetstider. Vi ser att du är: . Orädd för nya kontakter. . Organiserad. . Mål- och tävlingsinriktad. . Bekväm med telefonen som arbetsredskap. . Ansvarsfull. Meriterande med tidigare erfarenhet, dock inget krav. Vi står för utbildning, support och all tänkbar uppbackning. Ta chansen att bli att bli en nyckelperson i ett snabbt växande företag och skicka in din ansökan till: christoffer@brandsakrahem.se eller ring: 0708 - 34 28 95 för mer information.
Företag: Brandsäkra Hem Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Mötesbokare B2B - hel- eller deltid. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Mötesbokare B2B - hel- eller deltid.

Kundsupport med norsk kunskap till stort bolag i Norrort
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Arbetsbeskrivning: Du kommer hjälpa nya och befintliga kunder över telefon och mail med deras beställning. Du kommer arbeta mot Norges kunder. Du kommer ta emot samtal och registrera dessa ärenden i företagets affärssystem. Det kan även förekomma viss kundkontakt rörande leverans- och fakturafrågor, samt till viss del tekniska frågor mm. Arbetets omfattning: Kontorstider, 8.00-16.30. Starten är omgående, och senast den 1 juni. Du kommer att börja som uthyrd konsult via Brainpeople, vid god prestation så finns det stor möjlighet till en rekrytering direkt till företaget efter 3-4 månader. Din profil Kompetenskrav: Du har arbetet mot norska marknaden tidigare och förstår norska väl, liksom goda kunskaper i engelska. Du har god datorvana och behärskar Officepaketet (främst Excel). Det är meriterande med tidigare erfarenhet från arbete i SAP alternativt något annat större affärssystem. Det är en stor fördel om du arbetat i kundtjänst eller liknande tidigare, samt är van att registrera kundens fråga i ett ärendehanteringssystem. Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du trivs i en miljö där det händer mycket och tempot ofta är högt. Du är noggrann, tydlig och tar stort ansvar för ditt eget arbete. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Karin på tel. 08-501 018 09 alternativt karin.malmqvist@brainpeople.se Om företaget Företaget är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA. Företaget bildades 1920 då de lanserade en idé om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken. Idag är företaget världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. De omsätter 6,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder. I Sverige har de funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda. Huvudkontoret finns i Häggvik, Sollentuna och de har filialkontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. Arbetsmiljön på företaget karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos dem får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Till deras norska supportavdelning söker vi nu 2st Norsk- och Svensktalande medarebetare med placering i Häggvik, Sollentuna. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook!
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Kundsupport med norsk kunskap till stort bolag i Norrort jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundsupport med norsk kunskap till stort bolag i Norrort

Systemarkitekt till Knowit
Vi söker dig som har minst fem års dokumenterad erfarenhet inom systemutveckling och en till tre års erfarenhet som systemarkitekt, och som är redo att anta nya utmaningar. Hos oss kommer du att ingå i en grupp vars fokus ligger på Microsoftteknik där vi arbetar med allt från design och utveckling av lösningar till förvaltning av applikationer. Våra kunder finns inom olika branscher och verksamheter av varierande storlekar. Vad är viktigt för dig? Att ha roligt på jobbet? Att anta utmaningar? Kontinuerlig kompetensutveckling? Mentorskapsprogram? Att jobba med den senaste tekniken? Att ha ett forum för arkitekturfrågor? Att ha ett varierande jobb? Att jobba på ett företag med god sammanhållning? Möjlighet att påverka? Att arbeta i en kultur som främjar egna initiativ? Kan du svara ja på några av frågorna ovan, lovar vi att du kommer att trivas hos oss! Arbetsuppgifter Att vara konsult innebär ett varierande arbete med stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ. Du kommer att arbeta med arkitektur inom .NET i olika projekt. Vissa projekt drivs in-house och andra ute hos våra kunder. Det innebär att du både får möjlighet att arbeta tillsammans med dina kollegor men också med kunder och konsulter från andra bolag. Din bakgrund Vi söker dig som har minst fem års dokumenterad erfarenhet inom systemutveckling och ett till tre års erfarenhet som systemarkitekt, och som är redo att anta nya utmaningar. Du har en eftergymnasial utbildning inom data/systemvetenskap eller motsvarande kunskapsnivå. Du har praktisk erfarenhet av C#, .NET, SQL Server och du vill fortsätta att utvecklas som arkitekt. Är du dessutom certifierad inom arkitektur (t.ex. TOGAF, Sundblad & Sundblad, Dataföreningen) och har erfarenhet av Azure, WCF, testdriven utveckling och att arbeta i projekt enligt Scrum är det bara postivit. Som person är du positiv och noggrann. Du har en stark ansvarskänsla och förmåga att bidra och samarbeta i grupp. Du trivs med att jobba i en föränderlig värld där du snabbt får sätta dig in i nya problem och teknologier. Om Knowit Knowit utvecklar kundens affärer och stärker deras konkurrenskraft genom att tillföra strategisk kompetens och skapa anpassade verksamhetskritiska lösningar. Våra kunder är i första hand organisationer och företag som har behov av lösningar med åtkomlighet från flera olika gränssnitt och kanaler. Genom att kombinera teknisk spetskompetens inom systemutveckling, strategisk rådgivning, test och förvaltning med kunskap om våra kunders verksamhet tillför vi en helhetssyn inom IT-området. Låter det intressant? Kontakta Tomas Rydén för eventuella frågor om tjänsten, mail: tomas.ryden@trfo.se eller via telefon 073-424 85 82.
Företag: Jobbet.nu Know IT
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Systemarkitekt till Knowit jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemarkitekt till Knowit

Adjunkt i klinisk farmakologi
Karolinska Institutet Avdelning Klinisk farmakologi består av en akademisk del och en sjukvårdsdel. De båda delarna är integrerade och förlagda till Karolinska universitetssjukhuset, Huddinge. Ämnet förenar många olika kompetenser som exempelvis läkare, sjuksköterska, farmaceut, molekylärbiolog, kemist och biomedicinsk analytiker. Här bedrivs forskning, kliniskt arbete och undervisning. Undervisningen i farmakologi ges till flera av Karolinska institutets utbildningsprogram, bla sjuksköterske- och specialistsjuksköterskeprogrammen. I sjuksköterskeprogrammet ingår även läkemedelsberäkning. Arbetsuppgifter Vi behöver utöka antalet medarbetare som undervisar i framför allt sjuksköterske- och specialistsjuksköterskeprogrammen. I arbetsuppgifterna ingår att som moment- eller kursansvarig planera och genomföra utbildningen i samarbete med övriga lärare. Stor del av utbildningen utförs interaktivt i lärplattformen Pingpong. En viktig del av arbetet är att skapa utbildningsmaterial i form av föreläsningar, instuderingsfrågor och fallpresentationer som sedan diskuteras i seminarieform bl a i Pingpong. Det finns även möjlighet att ingå i de forskningsprojekt som bedrivs och vi ser gärna att undervisande lärare är involverade i forskning och utveckling. Den vi söker bör ha goda kunskaper i farmakologi samt helst vara sjuksköterska men kan ha grundutbildning som farmaceut, biomedicinare eller annat. Det är särskilt meriterande om du 1: är specialistsjuksköterska inom någon akutspecialitet t.ex.intensivvård eller anestesi samt har goda kunskaper i och erfarenhet av läkemedelsberäkning. Eller 2: om du är distriktssköterska med förskrivningsrätt. Kvalifikationer Behörig att anställas som adjunkt är den som har avlagt examen från grundläggande högskoleutbildning eller har motsvarande kompetens, genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper, samt visat pedagogisk skicklighet. Vi söker i första hand dig som har avlagd magisterexamen inom eftersökt kunskapsområde, har sjuksköterskeexamen eller annan medicinsk högskoleutbildning och goda kunskaper i farmakologi. Du bör även ha genomgått högskolepedagogisk utbildning om minst 10 veckor eller motsvarande, samt visat pedagogisk skicklighet. Bedömningsgrunder Vid bedömningen av de sökande lägger vi särskilt stor vikt vid pedagogisk skicklighet samt erfarenhet av undervisning via lärplattformen Ping-pong Kontakten med studenter är en viktig del av arbetet, vilket gör att vi söker en medarbetare med god kommunikativ förmåga. Ansökningsförfarande Ansökan ska bestå av följande handlingar skrivna på engelska eller svenska: Curriculum vitae, meriter och beskrivning av planerad forskning som presenteras i enlighet med Karolinska Institutets meritportfölj (http://ki.se/qualificationsportfolio). Ansökan ska göras via rekryteringssystemet NetRecruiter. Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.
Företag: Karolinska Institutet, Institutionen för laboratoriemedicin
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Adjunkt i klinisk farmakologi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Adjunkt i klinisk farmakologi

Projektledare till Drivhuset
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Drivhuset Sverige är en enhet som arbetar för de 14 lokala Drivhusets nationella och gemensamma intressen, med såväl projektledning som opinionsbildning. Projektledaren arbetar tillsammans med och rapporterar till VD för Drivhuset Sverige. Du kommer att sitta placerad centralt i Stockholm. Projektledaren ska driva, utveckla och utvärdera ett pilotprojekt som syftar till kunskapsutbyte inom Drivhuset inklusive flertalet lokala Drivhuset-enheter. I projektet ingår projektadministration, budget- och ekonomihantering, såväl som extern kommunikation, opinionsbildning och PR. Målgruppen är yngre entreprenörer. Projektet genomförs operativt på olika orter i landet där Drivhuset har personal och som leds av lokal chef. Arbetsuppgifterna kommer även innefatta att vara med i utvecklingen av Drivhusets egen verksamhet inom IT, pedagogik och strategi. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid. Start senast 1/10 2013 och mist ett halvår. Projektet kommer med största sannolikhet att pågå till årsskiftet 2014 och ambitionen är att Drivhuset ska kunna anställa dig innan projektet löper ut. Din profil Kompetenskrav: Vi ser gärna att du har en akademisk examen, kanske inom ekonomi och att du har ungefär 2 års erfarenhet av projektledning eller motsvarande. Vi ställer krav på dina kunskaper inom projektledning och din förmåga att koordinera resurser. Vidare behöver du ha en känsla för leveranssäkerhet och ha fokus på resultat i såväl detaljer som översiktligt samt givetvis fokus på kvalitet. Vi värdesätter din kommunikationsförmåga, både i tal och skrift och ser gärna att du har viss erfarenhet av extern kommunikation. Den här rollen ställer krav på att du kan arbeta självständigt, du kommer att ta stort eget ansvar t ex gällande budgetuppföljning. Personliga egenskaper: För att trivas i rollen behöver du vara självständig, drivande, resultatfokuserad och trygg samt ha en positiv framåtanda. Vi ser gärna att du har omsorg om detaljer, att du besitter noggrannhet och tydlighet, har en förmåga att kommunicera fördelar med arbetet samt att kunna koppla det till strategiska framtidsvisioner. Om företaget Drivhuset verkar inom affärsutveckling och hjälper entreprenörer att starta, driva och utveckla nya företag. Missionen är att skapa kreativ kraft och få fler att starta något nytt av sina idéer. Genom att erbjuda vägledning, utbildning och en kreativ kontorsmiljö skapar Drivhuset framtidens företag och fler entreprenöriella individer. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Lotta Rylander på telefon 08-501 685 01. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook!
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare till Drivhuset jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare till Drivhuset

SJ söker Driftsarkitekt
Vill du vara med på resan mot ett nytt och modernt SJ IT? Vår utmaning, en stabilare, effektivare och billigare leverans! Som vår nya Driftsarkitekt har du en utmärkt chans att vara med att bygga upp samt sätta din prägel på en ny organisation inom IT på enheten Drift & Förvaltning. Om tjänsten IT Drift & Förvaltning har till uppgift att säkerställa driftstabiliteten enlig SLA:er med SJs verksamhet. I detta uppdrag ingår att följa upp leveranser, livscykelhantering av system, orderhantering för tjänster, användarsupport, incidenthantering samt att ansvara för förvaltningsbudget inom IT. Tjänsten syftar till att hantera begäran om tillägg av nya system i produktionsmiljön och därmed tillse att endast fördelaktiga tillägg genomförs, med minsta möjliga störning av befintliga IT-tjänster. I din roll ingår följande: Ansvarområden •Ansvara och utföra Driftlovsprocessen samt medverka i bygglovsprocessen •Kontinuerligt arbeta med att förbättra Driftlovs-processen •Granska, godkänna och planerade tillägg och förändringar i produktions och testmiljöer •Kommunikation med intressenter •Eskalering till Funktionsansvarig •Råd giva/medverka vid nya/förändrade lösningsförslag Arbetsuppgifter •Säkerställa att kriterier för tillägg (icke funktionella, säkerhet, prestanda etc.) av system i systemlandskapet är uppfyllda innan systemet tas i drift •Rådgivande/medverkande med andra enheter inom IT vid framtagandet av ny/förändrade lösningsförslag •Följ upp att ev. anmärkningar i bygg och driftlov åtgärdas enligt begäran. •Planera och följa upp genomförandet av förändringen •Aktivt driva mot en stabilare och effektivare leverans från ett arkitektuellt perspektiv Din bakgrund •Akademisk utbildning eller motsvarande •Flerårig erfarenhet av drift & förvaltning •Erfarenhet av systemutveckling och/eller projektledning •Goda kunskaper och erfarenhet av ITIL och Change Management processen eller motsvarande •Erfarenhet av att arbeta i en outsourcad miljö För att lyckas i din roll är du en nätverkande person med hög intellektuell och teknisk förmåga kring processer och aktivt förstå konsekvenserna av systemförändringar. Du är en person med förmåga att se samband och ett sinne för att ständiga förbättringar och innovation. Du är analytisk, strukturerad och drivande i ditt arbetssätt och är van att ta ansvar. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att effektivt samarbeta i grupp och över grupp-/enhetsgränser. Ansökan och upplysningar I denna rekrytering samarbetar SJ IT med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Annica Karlsen, senior rekryteringskonsult på Experis IT, telefonnummer 08 – 508 954 57. Du söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på www.experis.se och koppla den mot tjänsten. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så det är bra om du skickar in din ansökan snarast. Vill du anta utmaningen? Välkommen med din ansökan!
Företag: Experis IT
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga SJ söker Driftsarkitekt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SJ söker Driftsarkitekt


Sök lediga jobb Pressbyrån i Charlottenberg letar franchisetagare

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se