RUTINERA I SUNDSVALL AB jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: RUTINERA I SUNDSVALL AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: RUTINERA I SUNDSVALL AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Laboratorieingenjör/Biomedicinsk analytiker Unimedic- Sundsvall
- Driven Projektinköpare till global industri- Sundsvall
- Supplier Quality Engineer till Permobil- Sundsvall
- Controller till Dina Försäkringar- Sollefteå
- Skadereglerare till Dina Försäkringar- Sundsvall
- HR-chef till Permascand- Sundsvall
- Supplier Quality Engineer till Permobil- Sundsvall
- Redovisningschef- Sundsvall
- Innesäljare privatmarknad på digitala medier Dina Försäkringar- Sollefteå
- Controller till Senseair- Sundsvall
- Teknisk Projektledare till industri- Sundsvall
- Speditör till industri- Sundsvall
- Skadereglerare för byggskador till Dina Försäkringar- Sundsvall
- Säljare till Teknikutbildarna- Gävle
- Speditör till Industri- Sundsvall
- Performance improvement and Maintenance Manager till Imerys Mineral- Sundsvall
- Teknisk projektinköpare till Industri i Sundsvall- Sundsvall
- Teknisk Förvaltare till Castellum Sundsvall- Sundsvall
- Financial Controller till HL Display i Sundsvall- Sundsvall
- Ekonomichef till växande koncern- Sundsvall
- Utbildare/Säljare av Etacs hjälpmedel- Ospecificerad arbetsort
- Produktionschef till väletablerad industri- Söderhamn
- Marknads- & Säljansvarig till Englaporten- Sundsvall
Mer beskrivning
Laboratorieingenjör/Biomedicinsk analytiker UnimedicÄr du en kvalitetsmedveten och strukturerad person som vill arbeta i ett spännande tillväxtföretag? Är du nyutexaminerad och vill få möjlighet att utvecklas i rollen eller är du mer rutinerad med lång erfarenhet av analys- och labbarbete? Då ska du söka tjänsten som Laboratorieingenjör/Biomedicinsk analytiker för denna stabila och väletablerade industri. Vi vill få in dig som vill vara med och utveckla våra läkemedelsprodukter i nära samarbete med kollegorna på laboratoriet samt med övrig personal inom produktion, utveckling och ledning. Du erbjuds ett ansvarsfullt jobb i ett stimulerande klimat med högt i tak och blir en del av en grupp ambitiösa medarbetare som har roligt på jobbet. Du kommer att ingå i en större grupp bestående av laboratorieingenjörer, laboranter och laboratoriebiträden som arbetar inom tre olika områden: Förpackningslabb, Mikrobiologiskt labb samt Kemiskt labb. Din placering blir i det Kemiska laboratoriet och du rapporterar till Laboratoriechefen. Din roll innebär att kunna planera, förbereda och praktisk utföra kemiska analyser av råvaror, slutprodukter och förpackningsmaterial. Du kommer att få möjlighet att arbeta med ett stort antal olika analysmetoder och instrument men i huvudsak GC, HPLC, UV-spektrofotometri samt TOC. Vid behov finns möjlighet att utföra instrument- och metodvalideringar. Du medverkar även i laboratoriets övriga löpande verksamhet samt jobbar för ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt, vi arbetar enligt Lean. Vi söker dig med utbildning inom natur, biomedicin, kemi eller biomedicinsk analytiker. Du kan antingen vara en junior som vill komma in och få möjlighet att utvecklas eller också så är du en senior med flera års erfarenhet från liknande arbete. Som person är du pålitlig och ansvarstagande, du har en stark analytisk förmåga där struktur och noggrannhet är viktigt. Du trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, i ett öppet och flexibelt arbetsklimat. Du har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina löpande kontakter såväl internt som externt. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MS Office samt har mycket goda kunskaper i svenska och grundläggande i engelska. Unimedic är ett svenskt läkemedelsföretag och är idag ett av det snabbast växande inom branschen på den Nordiska marknaden. Unimedic har lång erfarenhet och expertis inom tillverkning, utveckling, distribution, försäljning och marknadsföring av läkemedel. Vi tillhandahåller ett brett sortiment av licensläkemedel, extempore läkemedel och registrerade läkemedel utifrån vårdens behov och önskemål. Vårt sortiment av flytande läkemedel produceras i vår fabrik i Matfors. Vi ingår i Unimedic-koncernen och ägs av MedCap AB (Publ) www.unimedic.se
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Laboratorieingenjör/Biomedicinsk analytiker Unimedic jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Laboratorieingenjör/Biomedicinsk analytiker Unimedic
Driven Projektinköpare till global industri
Som projektinköpare arbetar du i en organisation som ansvarar för globala inköpsprojekt. Ditt fokusområde är nya och uppdaterade produkter som representerar den största affärsenheten inom koncernen. Du arbetar nära avdelningen för produktutveckling där du hanterar olika inköpsprojekt, ansvarar över offerter, förhandlar priser och avtal, hanterar order och revisioner samt bidrar med övrig support och kunskap. Dina främsta mål är att förbättra, effektivisera och säkerställa leveranstider, inköpsprocesser med ett kostnads- och kvalitetsmedvetet arbetssätt. Du är en framåt inköpare som vill arbeta globalt inom en dynamisk och utvecklande miljö. Du är öppen för förändring och innovation och kan bidra med ett nytt tänk och kreativa lösningar. I arbetet tillsammans med viktiga intressenter har du en betydelsefull roll i att stödja utveckling och leverans av nya produkter inom en internationell koncern. Dina främsta mål är att förbättra, effektivisera och säkerställa leveranstider, inköpsprocesser med ett kostnads- och kvalitetsmedvetet arbetssätt. Vi ser gärna att du har en examen inom Supply chain, Engineering eller likvärdig utbildning, samt några års erfarenhet från inköp, projektinköp, produktutveckling eller liknande. Du bör ha en god kunskap kring affärsanalys, förhandlingar, Lean-koncept och produktion. Du har också en god förståelse för produktutvecklingsprocesser samt ett intresse för kvalitet, logistik och produktionsteknik. Du är van att arbeta i flera projekt samtidigt, kan hantera stressiga situationer, har ett logiskt såväl som ett analytiskt tankesätt. Vi förväntar oss att du hanterar relationer på ett professionellt sätt samt har en mycket god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska, då vi arbetar tvärfunktionellt och internationellt. Vi ser också att du har goda datorkunskaper och att du arbetat i ett större affärssystem. För vår kunds räkning som är en global industri i Sundsvall söker vi nu en driven projektinköpare. Har du erfarenhet av operativt inköp och är van vid att arbeta i projektform? Är du motiverad och drivs utav utmaningar? Nu har du chansen att bli en del i ett stort, växande företag i en spännande internationell miljö där du gör skillnad på riktigt.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 06-13
Sök fler jobb liknande: lediga Driven Projektinköpare till global industri jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven Projektinköpare till global industri
Supplier Quality Engineer till Permobil
Har du ett genuint tekniskt intresse, gillar att resa och vill arbeta med att förbättra och utveckla ett redan inarbetat kvalitetsarbete och ta det till en högre nivå? Är du resultatorienterad med en passion för ständiga förbättringar? Nu har du chansen att bli en del i ett stort, växande företag i en spännande internationell miljö där du gör skillnad för personer med funktionshinder i deras vardag. Som Supplier Quality Engineer kommer du att kontinuerligt arbeta för att förbättra kvaliteten på alla produkter som kommer in från våra leverantörer så vi kan garantera högkvalitativa produkter för våra användare. Det innebär att du systematiskt jobbar med problemlösning enligt de krav och metoder som behövs för att säkerställa kvalitén på våra produkter internt såväl som externt. Vidare leder och deltar du aktivt i revisioner och ser till att leverantörer uppfyller uppsatta kvalitetskrav och att alla processer utförs i enlighet med våra standarder och gällande regelverkskrav. Vi erbjuder dig ett arbete i en föränderlig miljö och nya utmaningar varje dag, långsiktigt fokus ligger på att ha en effektiv försörjningskedja. För att lyckas i denna roll behöver du vara trygg i din förmåga att leda, motivera och kommunicera med dina kollegor. Du tar ansvar och ser till att det händer. För att passa för tjänsten behöver du ha kunskap och erfarenhet av revisionsarbete, bedömningstekniker och värdeflödes analyser. Dessutom är du bra på att analysera leverantörernas arbetsmetoder och prestanda och har en produktionsteknisk förståelse. Då Permobil är ett globalt och multikulturellt företag, behöver du tala och skriva obehindrat både på svenska och engelska. Som person är du driven, strukturerad och analytisk. Du brinner för kvalitet och har en känsla för rätt kvalitet. Med hjälp av dina mycket goda kommunikativa färdigheter och utmärkta samarbetsförmåga skapar du förtroende i långsiktiga affärsrelationer. Du har en positiv inställning och förmåga att se möjligheter och lösningar istället för hinder. Vi ser gärna att du har en examen inom Engineering eller likvärdig utbildning, samt minst 5 års erfarenhet från produktutveckling, produktion, supply chain, kvalitetsarbete och/eller projektledning. Vi ser också att du har goda datorkunskaper och är van att arbeta i olika system. Permobil grundades 1967 av Doktor Per Uddén. Sedan dess har företaget varit ledande inom den avancerade tekniken för rehabiliteringsteknik. Permobils produkter säljs i mer än 70 länder, har drygt 1 800 anställda i 17 länder med flera produktionsanläggningar i bl.a. Sverige, USA, Kina och Frankrike. Sedan 2013 ägs företaget av Patricia Industries, ett dotterbolag till Investor och omsätter över 3 miljarder. Läs mer på www.permobil.com.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 06-21
Sök fler jobb liknande: lediga Supplier Quality Engineer till Permobil jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Supplier Quality Engineer till Permobil
Controller till Dina Försäkringar
Vill du vara den som ansvarar för ekonomistyrning och rapportering? Trivs du att jobba både strategiskt och operativt med frågor som spänner över hela ekonomiområdet? Då ska du söka tjänsten som controller till vårt lokala bolag Dina Försäkringar Jämtland Västernorrland. Som controller har du huvudansvaret för vår ekonomi- och administrations-avdelning med direkt personalansvar för en administratör. Du får en betydande roll i att ta fram nyckeltal, prognoser och rapporteringsflöden och förväntas ta en aktiv del i de övergripande besluten gällande bolagets utveckling. Du analyserar löpande bolagets ekonomi- och verksamhetsstyrning med huvudsakliga arbetsuppgifter att planera, genomföra och följa upp processer och rapporteringar samt arbeta med internkontroll. Du hanterar all legal och finansiell rapportering samt ansvarar för avtal-, kassaflödes-, skatte-, placerings- och finansfrågor. Du upprättar även månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning och deklarationer. Du arbetar nära VD och agerar stöd och bollplank till såväl ledning, styrelse som övriga medarbetare på våra lokala kontor i Jämtland och Västernorrland. Du samverkar även med Controllers i de andra Dina-bolagen kring gemensamma utvecklingsprojekt som rör ekonomi, finans och internkontroll. Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp tillsammans med Försäljningschef och Skadechef. Som person är du pålitlig och självgående och trivs i en bred roll som både är operativ och strategisk. Du är noggrann och van att skapa strukturer vilket i sin tur ger de bästa förutsättningarna för verksamheten att nå uppsatta mål. Vidare så har du lätt för att samarbeta, tänker affärsmässigt och har en god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga, vilket behövs i dina kontakter såväl internt som externt. Vi ser gärna att du är utbildad civilekonom eller motsvarande med inriktning ekonomi, finans och/eller juridik. Du är van att arbeta med ekonomistyrning och rapportering, meriterande med bakgrund från försäkrings- eller revisionsbranschen. Du uttrycker dig flytande i svenska i både tal och skrift samt har en god förståelse i engelska. Vi förutsätter att du är en van användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet från affärs- och ekonomisystem. Vi är 12 försäkringsbolag med kontor på 45 orter över hela landet och samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi är idag landets sjätte största försäkringsgivare inom sakförsäkringar och alla bolag är direkt eller indirekt kundägda, läs mer på: www.dina.se
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sollefteå
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Controller till Dina Försäkringar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller till Dina Försäkringar
Skadereglerare till Dina Försäkringar
Trivs du med dagliga kundkontakter och i en roll där du får ansvara för att lösa problem på bästa möjliga sätt? Då ska du söka tjänsten som Skadereglerare hos Dina Försäkringar Jämtland Västernorrland. Som Skadereglerare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga olika typer av skador som rör egendom och lösöre. Målsättningen för ditt arbete är att ha nöjda kunder genom en effektiv och korrekt skadereglering. Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal, lyssna på kundens ärende, ge god service och därefter registrera, dokumentera och reglera skadan. Du ingår i ett skadeteam bestående av skadechef och skadereglerare som verkar inom alla våra försäkringsområden. Utöver kollegorna på skadeavdelningen så har du även mycket kontakt och samarbete med de andra medarbetarna på våra lokala kontor i Jämtland och Västernorrland. Du, liksom övriga skadereglerare i de andra Dina-bolagen runt om i landet erbjuds löpande interna utbildningar inom arbetsområdet. Din viktigaste egenskap är förmågan att kommunicera med våra kunder vilket innebär att du har en positiv och lösningsorienterad attityd, att du är lyhörd och tydlig samt att du inte är rädd för att fatta beslut. Vidare är du en noggrann och strukturerad administratör där stor vikt läggs vid din förmåga att dokumentera, vilket krävs i en reglerad bransch som vår. Vi söker dig med lägst en gymnasieutbildning och med erfarenhet från försäkringsbranschen, gärna i en roll som skadereglerare. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt erfarenhet från något affärssystem. Krav på flytande svenska i både tal och skrift samt grundläggande nivå i engelska. Vi är 12 försäkringsbolag med kontor på 45 orter över hela landet och samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi är idag landets sjätte största försäkringsgivare inom sakförsäkringar och alla bolag är direkt eller indirekt kundägda, läs mer på: www.dina.se
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Skadereglerare till Dina Försäkringar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Skadereglerare till Dina Försäkringar
HR-chef till Permascand
Vill du vara den som ansvarar för att driva och utveckla vår HR-funktion? Trivs du att jobba både strategiskt och operativt med frågor som spänner över hela HR-området? Då ska du söka tjänsten som HR-chef till Permascand. Din roll innebär övergripande ansvar för samtliga personalrelaterade frågor som rör både tjänstemanna- och kollektivsidan. Du hanterar såväl det strategiska arbetet på ledningsnivå till det mer operativa arbetet tillsammans med chefer och medarbetare. Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter innefattar: ⢠Initiera, driva, fastställa och utveckla policys, processer och rutiner samt ansvara för att de implementeras och efterlevs ⢠Stöd till chefer inom frågor som rör arbetsmiljö och arbetsrätt (sjukfrånvaro, rehabilitering, friskvård, krishantering, avtalsfrågor m.m.) ⢠Facklig samverkan och förhandling (Teknikföretagen, IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna) ⢠Lönebildning och lönerevision ⢠Kompetensförsörjning och organisationsutveckling ⢠Kompetensplanering, medarbetarundersökning och utbildningsbehov ⢠Rekrytering och introduktion ⢠Uppdatera jämställdhetsplan inklusive lönekartläggning ⢠Uppföljning av personalbudget, mål och nyckeltal ⢠Sköta HR-administrationen på ett effektivt och korrekt sätt samt ansvara för den löpande rapporteringen till ledningen. Vi söker dig med erfarenhet av HR-arbete, kanske jobbar du idag som stöd till HR-chef och vill utvecklas vidare eller också har du redan god erfarenhet inom området. Relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning personal, organisation och arbetsrätt. Du är en självgående och framåt person som har en inre stark drivkraft med mod att både ta plats och fatta beslut. Du ser samband, är lösningsorienterad och jobbar målstyrt och strukturerat med syfte att stärka verksamheten, skapa resultat och en trygg personalfunktion. Du är tydlig och lyhörd och kan på ett inspirerande och förtroendeingivande sätt bidra till att skapa de bästa förutsättningarna för ett gott arbetsklimat. Du är en god kommunikatör som företräder HR-frågorna på ett professionellt sätt och med en hög personlig integritet. Du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift och har goda kunskaper i svenska och engelska. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice. Permascand AB, med över 45 års erfarenhet elektrokemi har idag tre affärsområden, Elektrokemisk processteknik, Vattenreningssystem, och Svetsade produkter. Idag går drygt 95% av produkterna till marknader utanför Sverige, främst Europa, Asien, Nord- och Sydamerika. De är belägna i Ljungaverk, 7 mil väster om Sundsvall där de har huvudkontor och produktion med drygt 100 anställda. Omsättningen är ca: 220 MSEK. Läs mer på www.permascand.com
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 08-01
Sök fler jobb liknande: lediga HR-chef till Permascand jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-chef till Permascand
Supplier Quality Engineer till Permobil
Har du ett genuint tekniskt intresse, gillar att resa och vill arbeta med att förbättra och utveckla ett redan inarbetat kvalitetsarbete och ta det till en högre nivå? Är du resultatorienterad med en passion för ständiga förbättringar? Nu har du chansen att bli en del i ett stort, växande företag i en spännande internationell miljö där du gör skillnad för personer med funktionshinder i deras vardag. Som Supplier Quality Engineer kommer du att kontinuerligt arbeta för att förbättra kvaliteten på alla produkter som kommer in från våra leverantörer så vi kan garantera högkvalitativa produkter för våra användare. Det innebär att du systematiskt jobbar med problemlösning enligt de krav och metoder som behövs för att säkerställa kvalitén på våra produkter internt såväl som externt. Vidare leder och deltar du aktivt i revisioner och ser till att leverantörer uppfyller uppsatta kvalitetskrav och att alla processer utförs i enlighet med våra standarder och gällande regelverkskrav. Vi erbjuder dig ett arbete i en föränderlig miljö och nya utmaningar varje dag, långsiktigt fokus ligger på att ha en effektiv försörjningskedja. För att lyckas i denna roll behöver du vara trygg i din förmåga att leda, motivera och kommunicera med dina kollegor. Du tar ansvar och ser till att det händer. För att passa för tjänsten behöver du ha kunskap och erfarenhet av revisionsarbete, bedömningstekniker och värdeflödes analyser. Dessutom är du bra på att analysera leverantörernas arbetsmetoder och prestanda och har en produktionsteknisk förståelse. Då Permobil är ett globalt och multikulturellt företag, behöver du tala och skriva obehindrat både på svenska och engelska. Som person är du driven, strukturerad och analytisk. Du brinner för kvalitet och har en känsla för rätt kvalitet. Med hjälp av dina mycket goda kommunikativa färdigheter och utmärkta samarbetsförmåga skapar du förtroende i långsiktiga affärsrelationer. Du har en positiv inställning och förmåga att se möjligheter och lösningar istället för hinder. Vi ser gärna att du har en examen inom Engineering eller likvärdig utbildning, samt minst 5 års erfarenhet från produktutveckling, produktion, supply chain, kvalitetsarbete och/eller projektledning. Vi ser också att du har goda datorkunskaper och är van att arbeta i olika system. Permobil grundades 1967 av Doktor Per Uddén. Sedan dess har företaget varit ledande inom den avancerade tekniken för rehabiliteringsteknik. Permobils produkter säljs i mer än 70 länder, har drygt 1 800 anställda i 17 länder med flera produktionsanläggningar i bl.a. Sverige, USA, Kina och Frankrike. Sedan 2013 ägs företaget av Patricia Industries, ett dotterbolag till Investor och omsätter över 3 miljarder. Läs mer på www.permobil.com.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Supplier Quality Engineer till Permobil jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Supplier Quality Engineer till Permobil
Redovisningschef
Arbetsuppgifter Du arbetar med att driva ekonomienheten tillsammans med fyra medarbetare som du också har personalansvar över. Du leder den dagliga verksamheten samt stöttar chefer och medarbetare, långsiktigt ur ett hållbarhetsperspektiv. Du har ett övergripande ansvar för budget â och bokslutsarbete inklusive ekonomisk rapportering och analys. Du ansvarar också för bolagets ekonomiadministrativa arbete samordnas och utvecklas samt arbetar mot gemensamma verksamhetsmål. I rollen ingår: ⢠Likviditetsplanering ⢠Att samarbeta med ägarkommunernas ekonomienheter samt Sundsvalls kommuns Servicecenter Ekonomi ⢠Att tillhandahålla funktionalitet som underlättar för bolaget att utveckla sina verksamheter utifrån ett ekonomiskt perspektiv. ⢠Aktivt medverka i bolagets utveckling och chefsgrupp. Rapportering sker till Avdelningschef. Kvalifikationer Vi söker dig som minst har en universitets- eller högskoleexamen i ekonomi och har mycket goda kunskaper inom redovisning. Vi vill att du minst har 4-5 års arbetslivserfarenhet, gärna som chef med budget â och personalansvar för en ekonomienhet eller liknande. Meriterande om du har erfarenhet som controller, inom revision och/eller liknande teknisk verksamhet. Ett stort plus om du har goda IT-kunskaper, då vi hanterar ett flertal system på vår enhet. Du har goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt, samt behärskar engelska. B-körkort är ett krav. Som person är du drivande, självgående och kommer gärna med goda idéer och lösningar. För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad, analytisk samt lyhörd och har god samarbetsförmåga. Vidare är du serviceinriktad och ditt arbete präglas av engagemang och fokus på lösningar. Då vi är en liten grupp är det viktigt att du är prestigelös, då vi stöttar varandra vid behov. Du vill utvecklas, både för egen del och tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. På MittSverige Vatten & Avfall arbetar vi för ett hållbart samhälle. I våra tre ägarkommuner Sundsvall, Timrå och Nordanstig bor över 120 000 invånare. Det är för dem, men kanske ännu mer tillsammans med dem, vi arbetar för att driva, utveckla och bidra med kunskap inom vatten- och avfallsfrågor. Alltid med hållbarhet och miljö i fokus. Våra värdeord â Mod, Öppenhet och Helhetssyn â ska alltid genomsyra verksamheten. Vatten är vårt viktigaste livsmedel. Sundsvall och Timrå har ett av Europas bästa vatten tack vare naturlig rening genom hundratusenåriga sand- och rullstensåsar. Läs mer på www.msva.se Avdelningen för Verksamhetsstöd är en av MittSverige Vatten och Avfalls 4 avdelningar och har som uppgift att planera och leverera beslutade stödtjänster till övriga enheter. I verksamhetsstöd ingår vår enhet ekonomi där vi just nu söker en driven och positiv Redovisningschef.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 08-30
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningschef jobb, Redovisningschef Sundsvall, Redovisningschef RUTINERA I SUNDSVALL AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningschef
Innesäljare privatmarknad på digitala medier Dina Försäkringar
Vi behöver förstärka vårt säljteam på Sollefteå kontoret med ytterligare en engagerad säljare som vill jobba nära våra kunder. Vi söker dig som är duktig på att kommunicera både skriftligt och muntligt då kundkontakterna främst sker via digitala kanaler (chatt) och genom telefon. Bästa service, aktiv merförsäljning och riskbedömning är ledord för att lyckas som försäkringssäljare. Du arbetar utifrån personliga mål i kombination med hela teamets säljbudget. Vi vill att du har erfarenhet av uppsökande försäljning och gärna inom försäkringsbranschen. Det är ett plus om du har relevant utbildning inom sälj samt har god lokalkännedom. Vi ser att du har lätt för att bygga relationer och tycker om att arbeta med människor. Du är engagerad, har en stark egen drivkraft och sätter kunden i fokus. Du arbetar lika bra i team som självständigt, och är trygg i dig själv. Egenskaper som förtroendeingivande och lösningsorienterad värderas högt. Du har goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i MSOffice samt van att arbeta i affärsstödssystem. Då tjänsten innefattar resor inom regionen är det ett krav att du har körkort B och tillgång till bil. Vi är 12 försäkringsbolag med kontor på drygt 50 orter över hela landet och samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi är idag landets sjätte största försäkringsgivare inom sakförsäkringar och alla bolag är direkt eller indirekt kundägda. Dina Försäkringar Jämtland Västernorrland har ca 40.000 kunder i hela vårt verksamhetsområde som är Jämtlands- och Västernorrlands län. Vi är 20 anställda med kontor i Sollefteå, Sundsvall, Östersund och Örnsköldsvik. www.dina.se Brinner du för försäljning och kundrelationer? Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då ska du söka denna tjänst.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sollefteå
Publicerad : 09-03
Sök fler jobb liknande: lediga Innesäljare privatmarknad på digitala medier Dina Försäkringar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Innesäljare privatmarknad på digitala medier Dina Försäkringar
Controller till Senseair
Vill du ha ett stimulerande och utvecklande arbete i en internationell miljö? Då ska du söka tjänsten som Controller hos Senseair i Delsbo. Vi erbjuder dig ett utmanande och mycket tillfredsställande arbete som en nyckelperson i vår ekonomifunktion där du ingår i ett team av fyra medarbetare. Arbetsuppgifter I din roll som controller ansvarar du för löpande analys och framtagande av rapporter avseende företagets finansiella ställning. Du arbetar självständigt med företagets budget och prognoser samt medverkar vid bokslut och även vid koncernbokslut och annan finansiell koncernrapportering. Vidare är du ekonomifunktionens kontaktperson gentemot produktion- och säljledning där du bidrar med analyser och kvalitetssäkring i finansiella frågor. Kvalifikationer Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av arbete på en ekonomifunktion, gärna Produktions controller i ett medelstort eller stort företag i en industriell och internationell miljö. Du har en Civilekonomexamen eller motsvarande utbildning med inriktning företagsekonomi och/eller industriell ekonomi. Har du även kunskaper inom koncernredovisning är det meriterande. För att trivas i rollen är du en person som motiveras av förbättringsarbete och utveckling av ett företags processer. Du har en lösningsfokuserad inställning och du tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter självständigt och med hög kvalitet. Du har en mycket god analytisk förmåga, är noggrann och har lätt för att samarbeta med olika personligheter och funktioner. Det är även av stor vikt att du har förmågan att kunna se helheter och tydliga samband. Då vi är ett internationellt bolag vill vi att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Vi förutsätter att du är en mycket god användare av olika program och system, främst Excel. Meriterande om du har erfarenhet och kunskaper av affärssystemet Monitor. Senseair gruppen som ingår i Koncernen Asahi Kasei Microdevices Corporation, är ett expanderande, innovationsbaserat gassensorföretag med miljöinriktning. Beläget i natursköna Dellenbygden i Hälsingland ligger huvudkontoret där företaget utvecklar och producerar infraröda gassensorer och har hela världen som marknad. Med över 25 års erfarenhet och samarbete i olika high-tech-konsortier har Senseair skapat en stor och bred teknikbas samt ett unikt âknow-howâ i produktionsmetodik för gasmätare och är världsledande inom sin nisch. Våra sensorer kan bl.a. användas till: behovsstyrd ventilation, personsäkerhet, växtoptimering, framtidens hälsovård, miljöövervakning ute/inne, energioptimering m.m. Läs mer på www.senseair.com
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 09-17
Sök fler jobb liknande: lediga Controller till Senseair jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller till Senseair
Teknisk Projektledare till industri
Till vår serviceavdelning i Sundsvall söker vi nu en driven projektledare för ett längre konsultuppdrag och som trivs att arbeta i en internationell miljö. Dina arbetsuppgifter innebär att koordinera, planera och genomföra kundprojekt från start till slut. Du styr, leder och fördelar arbetet, samt har kontinuerlig kontakt med kunder, underleverantörer och medarbetare. Vidare ansvarar du för uppdragens lönsamhet och övergripande tid- och resursplanering. Du hanterar också budget och ekonomisk uppföljning. Som person är du företagets ansikte utåt för kunden och har lätt att anpassa dig efter olika människor och kulturer. Du bör var en förtroendeingivande person som är driven, orädd och social. Du tycker om att leda och arbeta parallellt med ett flertal projekt och trivs att vara âspindeln i nätetâ. Vidare är du strukturerad, målinriktad och lösningsorienterad i ditt arbetssätt. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och kan ta egna initiativ. Lättlärd och systematisk är egenskaper som värderas högt. Vi söker dig som har några års erfarenhet av projektledning, gärna från mekanisk- eller processindustri. Du kan vara utbildad på såväl gymnasie-, eftergymnasial eller högskolenivå inom teknik/projektledning eller annat relevant kompetensområde. Du bör ha ett tekniskt intresse och en förmåga att förstå tekniskt komplexa lösningar. Vi förutsätter att du har god allmän datavana samt behärskar MS Office väl. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en global miljö med stora utvecklingsmöjligheter. Vår uppdragsgivare är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Bolagets 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat varje dag. Ca 2000 av de anställda arbetar på olika produktions- och R&D-enheter på ett flertal orter i Sverige.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk Projektledare till industri jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk Projektledare till industri
Speditör till industri
Till logistikcentret i Sundsvall söker vi nu en strukturerad och målmedveten speditör för ett längre konsultuppdrag. Dina arbetsuppgifter innebär att koordinera och organisera leveranser både för inrikes och internationella transporter. Större delen av våra leveranser är för den internationella marknaden vilket ställer kunskap om internationella regler och avtal. Du kommer att jobba i ett team om tre personer men även ingå i en större grupp inom skeppning och logistik. Vi söker dig med minst gymnasial utbildning i botten, gärna kompletterad med eftergymnasial eller högskolenivå inom transport och logistik. Har du dessutom erfarenhet av att jobba internationellt så är det meriterande. Som person är du trygg i dig själv och trivs med att arbeta i en serviceinriktad roll. Du är lösningsorienterad och har förmågan att driva och nå avslut. Du är noggrann och strukturerad samt flexibel och öppen för snabba förändringar. Vidare så har du lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina kontakter såväl internt som externt. Eftersom vi är en internationell koncern och du kommer ha löpande kontakter med agenter, transportörer och våra egna enheter runtom i världen så ställer vi höga krav på goda kunskaper i engelska. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet av systemhantering (transport- och affärssystem). Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en global miljö med stora utvecklingsmöjligheter. Vår uppdragsgivare är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Bolagets 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat varje dag. Ca 2000 av de anställda arbetar på olika produktions- och R&D-enheter på ett flertal orter i Sverige.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Speditör till industri jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Speditör till industri
Skadereglerare för byggskador till Dina Försäkringar
Trivs du med dagliga kundkontakter och i en roll där du får ansvara för att lösa problem på bästa möjliga sätt? Då ska du söka tjänsten som Byggskadereglerare hos Dina Försäkringar Jämtland Västernorrland. Som Byggskadereglerare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga olika typer av skador på byggnader, både privat och företag. Målsättningen för ditt arbete är att ha nöjda kunder genom en effektiv och korrekt skadereglering. Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal, lyssna på kundens ärende, ge god service och därefter registrera, dokumentera och reglera skadan. Tjänsten innefattar även besiktningsuppdrag i de fall regleringen kräver detta. Du ingår i ett skadeteam bestående av skadechef och skadereglerare som verkar inom alla våra försäkringsområden. Utöver kollegorna på skadeavdelningen så har du även mycket kontakt och samarbete med de andra medarbetarna på våra lokala kontor i Jämtland och Västernorrland. Du, liksom övriga skadereglerare i de andra Dina-bolagen runt om i landet erbjuds löpande interna utbildningar inom arbetsområdet. Din viktigaste egenskap är förmågan att kommunicera med våra kunder vilket innebär att du har en positiv och lösningsorienterad attityd, att du är lyhörd och tydlig samt att du inte är rädd för att fatta beslut. Vidare är du en noggrann och strukturerad administratör där stor vikt läggs vid din förmåga att dokumentera, vilket krävs i en reglerad bransch som vår. Vi söker dig med lägst en gymnasieutbildning och med erfarenhet från byggskadereglering. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt erfarenhet från något affärssystem. Krav på flytande svenska i både tal och skrift samt grundläggande nivå i engelska. Då tjänsten innefattar resor i regionen är det ett krav att du har B-körkort Vi är 11 försäkringsbolag med kontor på 45 orter över hela landet och samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi är idag landets sjätte största försäkringsgivare inom sakförsäkringar och alla bolag är direkt eller indirekt kundägda www.dina.se
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 09-28
Sök fler jobb liknande: lediga Skadereglerare för byggskador till Dina Försäkringar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Skadereglerare för byggskador till Dina Försäkringar
Säljare till Teknikutbildarna
Är du en driven och strukturerad säljare som gillar att skapa och utveckla goda relationer? Är du lyhörd och har förmågan att läsa av kundens behov, sälja enkla kursplatser så väl som mer komplexa utbildningslösningar och paket? Då ska du söka tjänsten som Säljare hos Teknikutbildarna. Du erbjuds en ansvarsfull roll där du blir en viktig kugge i vårt säljteam. Då vi är i en expansiv fas har vi behov av att förstärka vårt säljteam med ytterligare en säljare till vårt kontor i Gävle. Ditt arbete innebär att under eget ansvar genomföra säljprocessen via telefon där du presenterar våra produkter och upplägg. Du bearbetar såväl nya som befintliga företag genom olika leads, avtal, kampanjer m.m. I din roll utarbetar du offerter och registrerar order i affärssystem. Vid mässor/event deltar du som representant för Teknikutbildarna samt även vid behov genomför kundbesök. Du arbetar utifrån en säljbudget vilket innebär såväl planering som uppföljning av säljarbetet i samarbete med försäljningschef och övriga i säljteamet. Vi söker dig med flerårig erfarenhet av kvalificerat sälj- och marknadsbearbetning B2B, meriterande om du har erfarenhet från försäljning av IT-lösningar. Du är resultatinriktad och målmedveten med god förmåga att bearbeta kunder, skapa affärer och göra avslut. Du har ett eget driv och gillar att jobba självständigt men även tillsammans med kollegor. Du är affärsmässig och mån om att alltid ge bästa möjliga service och kvalitet. Med en prestigelös och positiv inställning trivs du att jobba i ett högt tempo där initiativ och problemlösning värderas högt. Du har som lägst gymnasiekompetens, gärna kompletterat med utbildning inom försäljning. Vi förutsätter att du är en erfaren dataanvändare med mycket goda kunskaper i program inom MS Office samt något affärssystem. Du behärskar svenska flytande och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du har även goda kunskaper i engelska. Teknikutbildarna är ett av Sveriges största utbildningsföretag med ett brett utbud av kurser, framförallt inom många teknikområden. Med drygt 30 anställda omsätter vi ca 45 miljoner och har kontor i Sundsvall, Gävle och Solna. Inom el och automation har vi allt från en grundutbildning för elektriker med olika inriktningar som installation, larm och automation till kurser inom elsäkerhet, lagar, regelverk och arbetsmetoder. Vi har även utbildningar inom underhåll och produktion, säkerhet och arbetsmiljö. Läs mer om företaget: www.teknikutbildarna.se
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Gävle
Publicerad : 10-03
Sök fler jobb liknande: lediga Säljare till Teknikutbildarna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Säljare till Teknikutbildarna
Speditör till Industri
Dina arbetsuppgifter innebär att koordinera och organisera leveranser både för inrikes och internationella transporter. Större delen av våra leveranser är för den internationella marknaden vilket ställer kunskap om internationella regler och avtal. Du kommer att jobba i ett team om tre personer men även ingå i en större grupp inom skeppning och logistik. Eftersom vi är en internationell koncern och du kommer ha löpande kontakter med agenter, transportörer och våra egna enheter runtom i världen så ställer vi höga krav på goda kunskaper i engelska. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet av systemhantering (transport- och affärssystem). Vi söker dig med minst gymnasial utbildning i botten, gärna kompletterad med eftergymnasial eller högskolenivå inom transport och logistik. Har du dessutom erfarenhet av att jobba internationellt så är det meriterande. Som person är du trygg i dig själv och trivs med att arbeta i en serviceinriktad roll. Du är lösningsorienterad och har förmågan att driva och nå avslut. Du är noggrann och strukturerad samt flexibel och öppen för snabba förändringar. Vidare har du lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina kontakter såväl internt som externt. Vår uppdragsgivare är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Bolagets 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat varje dag. Ca 2000 av de anställda arbetar på olika produktions- och R&D-enheter på ett flertal orter i Sverige. Till logistikcentret i Sundsvall söker vi nu en strukturerad och målmedveten speditör.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 10-16
Sök fler jobb liknande: lediga Speditör till Industri jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Speditör till Industri
Performance improvement and Maintenance Manager till Imerys Mineral
Är du en engagerad ledare som vill ansvara för att driva och utveckla både underhåll och personal? Trivs du i en roll där du leder såväl stora som små projekt? Då ska du söka tjänsten som Performance improvement and Maintenance Manager till denna väletablerade produktionsanläggning. I denna roll blir du en stark drivande kraft i vår fortsatta tekniska utveckling och är den som projektleder både underhåll av befintlig processinstallation och driver ständiga förbättringar för vår processtyrning (styr/regler/automation). Planering, styrning och uppföljning i frågor som rör underhåll, process, skydd, säkerhet och personal tillhör dina arbetsuppgifter. Du blir en viktig del i det operativa arbetet där du som ledare agerar förebild genom att stötta och entusiasmera personalen för att på så sätt skapa de bästa förutsättningarna för en ansvarsfull och engagerande kultur. Du har personal- och budgetansvar, leder möten, sköter ekonomisk planering samt den löpande rapporteringen. Du ingår i bolagets lokala ledningsgrupp och är underställd Operations Manager Sweden. Du medverkar årligen vid våra internationella möten då koncernens Maintenance Managers träffas för att diskutera gemensamma underhållsstrategier. Du har en ingenjörsutbildning i grunden och därefter flera års erfarenhet av mekaniskt underhåll från industrisidan, gärna inom processtyrning (automation, styr- & regler). Du är en erfaren projektledare som kan driva såväl små som stora projekt från början till slut. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av TPM och förbättringsarbete samt kunskaper inom LEAN och 5S. Du bör vara en erfaren ledare som är van vid förändringsarbete, förebyggande planering och att arbeta med människor. Som person är du trygg i dig själv, har en prestigelös och ödmjuk attityd samt en god kommunikativ förmåga vilket krävs i samarbetet med såväl produktionspersonal, chefer som med personer i högsta ledning. Du är driven och engagerad och arbetar målstyrt mot att skapa förbättringar, resultat och lönsamhet. Då vi är ett internationellt bolag med många utländska kontakter vill vi att du har mycket goda kunskaper i engelska. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MS Office samt god erfarenhet av produktions- och affärssystem (vi har IFS). IMERYS är en världsledande leverantör av mineralbaserade produkter för industrin. Koncernen har ca 18 000 anställda, verksamhet i 50 länder fördelade på ca 270 anläggningar, huvudkontoret ligger i Paris. I Sverige finns produktionsanläggningar i Tunadal, Husum och Gävle, dessa tillverkar mineralbaserade produkter för pappers- och förpackningsindustrin. Läs mer på: www.imerys.com
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 10-17
Sök fler jobb liknande: lediga Performance improvement and Maintenance Manager till Imerys Mineral jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Performance improvement and Maintenance Manager till Imerys Mineral
Teknisk projektinköpare till Industri i Sundsvall
I din roll hanterar du globala inköpsprojekt, ansvarar över offerter, förhandlar priser och avtal, samt supportar säljarna och projektledarna. Du ansvarar för inköp av allt ifrån smått som skruvar och muttrar till stora kompletta maskiner, samt har god kontakt med kunder och leverantörer. Vidare ska du förbättra, effektivisera och säkerställa leveranstider och inköpsprocesser med ett kostnads- och kvalitetsmedvetet arbetssätt. Du har en examen inom teknik/supply chain och/eller några års arbetslivserfarenhet, av inköp eller liknande. Då det handlar om tillverkningsprocesser och materialförbrukning är det viktigt att du har en god teknisk förståelse. Vi ser gärna att du har goda kunskaper av förhandlingar och affärsanalys samt ett intresse av produktionsteknik. Du bör kunna läsa och förstå ritningar och har du arbetat inom tillverkningsindustrin är det meriterande. Som person är du framåt, drivande och tycker om att arbeta i en föränderlig och internationell miljö. Då du arbetar i ett flertal projekt samtidigt är det viktigt att du är strukturerad och ordningsam. Du har god kommunikationsförmåga, är lyhörd och har lätt att prata med människor. Du är självgående och har god samarbetsförmåga. Initiativtagande och idérik är egenskaper som värderas högt. Då bör ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i MS Office och har lätt för affärssystem. Vår uppdragsgivare är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Bolagets 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat varje dag. Ca 2000 av de anställda arbetar på olika produktions - och R&D-enheter på ett flertal orter i Sverige. Har du god teknisk bakgrund och vill arbeta med operativt inköp? Nu har du chansen att bli en del av ett spännande globalt bolag. Till vårt team söker vi nu en driven projektinköpare.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 10-26
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk projektinköpare till Industri i Sundsvall jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk projektinköpare till Industri i Sundsvall
Teknisk Förvaltare till Castellum Sundsvall
Vill du driva och leda projekt där kunden och fastigheterna är i fokus? Vill du arbeta i ett utvecklande företag med god laganda? Då ska du söka tjänsten som teknisk förvaltare hos Castellum i Sundsvall. Du ansvarar för att upprätta långsiktiga underhållsplaner för befintliga fastighetsbestånd och följer upp kostnadsutfall och åtgärdsaktiviteter. Du planerar och tar fram beslutsunderlag och kostnadskalkyler i frågor som rör drift, underhåll, investeringar och hyresgästanpassningar. Vidare planerar du både små och stora projekt, ansvarar för inköp och upphandling av lokala avtal samt ansvarar för att hålla god kontakt med kunder och leverantörer. Du ser till att aktuella lagar och föreskrifter följs samt sköter kontakten med myndigheter i frågor som bygglov, miljö och energi. Vidare stöttar du driften i tekniska frågor samt har ett nära samarbete med fastighetsansvariga. Vi söker dig med minst ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbete. Du får gärna vara byggtekniskt kunnig och arbetat inom byggbranschen. Teknisk utbildning från högskola/universitet eller likvärdig är meriterande. Du bör ha kunskaper och erfarenhet av att arbetat med beslutsunderlag och kostnadskalkyler då det är en stor del i arbetet. Som person är du framåt och driven och trivs i en bred och ansvarsfull roll. Du har lätt för att möta människor och är van att arbeta i projekt. Vidare är du resultatinriktad, har lätt för att samarbeta likväl som du arbetar självständigt. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga både intern och extern och är lyhörd. Vi vill att du har flytande kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska. Vi förutsätter att du behärskar MS Office väl, samt har lätt för att hantera affärssystem. Körkort B är ett krav, då du ofta har möten ute hos kund. Castellum är en av landets största fastighetsägare och fastighetsutvecklare samt ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på drygt 80 miljarder SEK. Vi har stark lokal närvaro i ett 20-tal städer runt om i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. 250 000 människor går varje dag till jobbet i våra lokaler som består av 683 kommersiella fastigheter för näringsliv och myndigheter. Vad vi än gör är människan i centrum, och fastigheten runt om. Läs mer på www.castellum.se
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 10-29
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk Förvaltare till Castellum Sundsvall jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk Förvaltare till Castellum Sundsvall
Financial Controller till HL Display i Sundsvall
Är du en driven och analytisk person som vill ha ett stimulerande och utvecklande arbete i en internationell miljö? Då ska du söka tjänsten som Financial Controller hos HL Display i Sundsvall. Nu har du en unik möjlighet att få vara med redan från start med att integrera ekonomifunktionen och bygga upp ekonomiteamet till vårt nya lager och logistikcenter. Under det kommande året ska det nordiska lagret succesivt flyttas över till Sundsvall från Polen, vilket innebär att du kommer att ingå i ett projektteam som tillsammans ska göra flytten och överföringen så smidig som möjligt. Hos oss kommer du vara en nyckelperson som har huvudansvaret för bolagets redovisning och uppföljning. Vilket innebär att sköta och säkerställa redovisningsfunktionen så att processerna möter organisationens kort- och långsiktiga verksamhetsmål utifrån gällande regler, principer och standarder. Arbetet varierar och spänner över en stor bredd av uppgifter, från att hantera alla finansiella transaktioner mellan logistikcentrets leverantörer och kunder, lagerredovisning, lageruppföljning och redovisningskontroller till att vara delaktig och ta fram underlag till budget och prognoser, göra budgetberäkningar och sköta månads- och årsbokslut. Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av redovisning, meriterande om det är ifrån lager eller produktion. Du har tidigare haft redovisningsansvar (meriterande om detta varit mot nordiska marknaden). Har du även haft en arbetsledande funktion är det en fördel. Du har goda kunskaper inom regelverk (IFRS) och har en Civilekonom examen eller motsvarande utbildning med inriktning mot företagsekonomi och/eller redovisning. Som person är du strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att driva på och slutföra. Du sätter dig snabbt in i nya utmaningar, är stresstålig och utför ditt arbete på ett ansvarskännande och noggrant sätt. Vidare har du en god analytisk förmåga och har lätt att göra rimlighetsbedömning av resultat. Du greppar helhetsuppdraget och utifrån det tar egna initiativ inom ditt ansvarsområde. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och värdesätter ett gott samarbete. Då vi är ett internationellt bolag vill vi att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Kan du även Polska är det ett plus. Vi förutsätter att du är en mycket god användare av olika program och system, främst Excel. Meriterande om du har erfarenhet av Jeeves, QlikView och Aaro Systems. HL Display är experter på varuexponering och butikskommunikation och skräddarsyr unika butikslösningar för detaljhandeln som gör det möjligt att öka försäljningen, spara arbetstidskostnader, skapa differentiering och förstärka varumärkenas synlighet. Vi har tillverkning i fyra länder med verksamhet på 44 marknader genom egna säljbolag samt utvalda partners. Våra butikslösningar är idag installerade i 265 000 butiker över hela världen. Koncernen omsätter ca 1 400 MSEK och har ca 1 100 anställda. www.hl-display.com/sv-SE/
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 11-08
Sök fler jobb liknande: lediga Financial Controller till HL Display i Sundsvall jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Financial Controller till HL Display i Sundsvall
Ekonomichef till växande koncern
Till vårt moderbolag söker vi nu en engagerad och driven Ekonomichef som vill vara med i vår utveckling framåt. Arbetsuppgifter: Du ansvarar för att bygga upp, utveckla och leda ekonomienheten med personalansvar för en ekonom. Då det är en bred tjänst arbetar du med bokslut och budgetarbete tillsammans med respektive VD inklusive ekonomisk rapportering och analys. Vidare ansvarar du för avstämningar, periodiseringar, likviditetsplanering, årsredovisningar samt koncernredovisning. Som ansvarig för ekonomiavdelningen får du möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt i ekonomiarbetet samt har en viktig och betydande roll i bolaget. Du är med i ledningsgrupp och rapporterar till VD. Kvalifikationer: Du har en universitets- eller högskoleutbildning som civilekonom eller liknande med flera års arbetslivserfarenhet inom relevant område. Vi ser att du eventuellt arbetat inom revisionsbyrå och nu vill ta på dig mera ansvar, samt att vara med i att forma och utveckla bolagets ekonomifunktion. Du har goda kunskaper i Excel och har du arbetat med projektredovisning är det meriterande. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi förutsätter att du har goda allmänna datakunskaper. Som person är du positiv och driven samt har ett brinnande intresse för ekonomi, analys-och utvecklingsarbete. Då du är ensam i din roll, är det viktigt att du är trygg i dig själv, är självgående och kan ta egna initiativ. Du bör vara prestigelös, tycker om ett varierat arbete och arbetar gärna resultatinriktat. Du är en analytisk och lyhörd person med god affärsförståelse och förmåga att se lösningar. Vi är en koncern som arbetar med logistiklösningar mot process- och skogsindustrin. Vi ligger i framkant i vår bransch och använder idag beprövad teknik för att utveckla nya system och effektivare lösningar. För oss är det viktigt att leverera kvalitet före kvantitet där vi har ständig utveckling som främsta drivkraft. Vi har idag 6 bolag med totalt 95 anställda.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 12-05
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomichef till växande koncern jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomichef till växande koncern
Utbildare/Säljare av Etacs hjälpmedel
Som Utbildare/Säljare arbetar du självständigt med att bearbeta befintliga och potentiella kunder inom vårdsektorn. Du blir specialist på våra välkända produkter vilket innebär att du presenterar, demonstrerar och säljer in ETACS produktsortiment som exv. manuella rullstolar, barnhjälpmedel, hygienprodukter och sittdynor med fokus på kund- och användarnytta. Vidare bokar du in workshops, utbildar och inspirerar, samt supportar våra kunder. Du planerar och lägger upp ditt eget arbete, identifierar behov samt skapar och vårdar långsiktiga kundrelationer. Vi vill att du är utbildad fysioterapeut eller arbetsterapeut och har några års erfarenhet inom vården, alt. att du arbetat med liknande produkter inom medicinteknikbranschen. Har du arbetat i en säljande roll eller utbildat inom vård- eller hjälpmedelsbranschen är det meriterande, men inte ett krav. ETAC erbjuder ett bra introduktionsprogram samt utbildning av våra produkter till våra nyanställda. Det är viktigt att du har ett stort intresse och engagemang för vår bransch och våra produkter. För att trivas i rollen bör du ha ett eget driv och engagemang, tycka om att arbeta självständigt och har god planeringsförmåga. Du har lätt för att kommunicera, brinner för kontakten med människor och är resultatinriktad. Vidare är du förtroendeingivande och pedagogisk som person. Personliga egenskaper värderas högt. Då du reser en del i tjänsten krävs det att du är flexibel och trivs med att köra bil. Vi förutsätter att du har goda datakunskaper i MS Office samt behärskar svenska och engelska väl. Körkort B är ett krav, bil ingår i tjänsten. Söker just du en intressant säljtjänst hos ett värdestyrt och marknadsledande företag med välkänt varumärke? ETAC är ledande inom sin bransch och erbjuder hjälpmedel med flexibla lösningar och högkvalitativa produkter i världsklass. Med sunda värderingar och kompetent personal, skapar Etac långsiktiga lösningar och mervärde för sina kunder. Läs mer på www.etac.com Är du fysioterapeut eller arbetsterapeut och brinner för människor och hjälpmedel? Är du intresserad av sälj och vill arbeta i ett välkänt företag med goda utvecklingsmöjligheter? Då ska du söka denna tjänst. Vi är ett team på sex säljare och en försäljningschef som är utspridda på flera orter i Sverige men har ett nära samarbete. Nu behöver vi rekrytera en Utbildare/Säljare med Norrland som arbetsfält.
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Ospecificerad arbetsort
Publicerad : 12-07
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildare/Säljare av Etacs hjälpmedel jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildare/Säljare av Etacs hjälpmedel
Produktionschef till väletablerad industri
Vill du arbeta i en ledande position med ansvar för att driva och utveckla såväl produktion som medarbetare? Då ska du söka tjänsten som produktionschef till denna väletablerade industri som tillverkar kablage för fordonsindustrin. Till fabriken i Söderhamn söker vi en driven ledare som har förmågan att leda och coacha personal samt utveckla flöden, drift, styrning och produktionsplanering. Som produktionschef har du det övergripande ansvaret för produktionen med både personal-, budget/resultat- och arbetsmiljöansvar. Ditt fokusområde blir att utveckla och effektivisera hela tillverkningsprocessen inom områdena produktion, kvalitet, administration samt lager och distribution. Du ansvarar även för kundkontakter och medverkar aktivt i försäljning och affärsutveckling. Du rapporterar till Industrichefen och ingår i ledningsgruppen för distrikt Industri. Du ansvarar för den dagliga styrningen samt uppföljning av produktionen gällande säkerhet, kvalitet, leveransprecision och effektivitet. Driva ständiga förbättringar och implementera dessa samt hantera investeringar i fabriken. Vi söker dig med erfarenhet från produktionsarbete och produktionsplanering samt ledning av personal. Du trivs med att utveckla affärer och kundrelationer. Du har en god förståelse för kvalitets- och förbättringsarbete samt har jobbat med Lean i produktionsmiljö. Som person är du driven, arbetar självständigt och målstyrt mot att skapa förbättringar, resultat och lönsamhet. Du är en inspirerande ledare som vill skapa förändring och god laganda samt styra produktionsorganisationen med en klar riktning. Då vår kund är ett stort internationellt företag inom fordonsindustrin är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt har erfarenhet av produktions- och affärssystem. Vill du ha Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag. Samhalls marknadsområde Nord är organiserad i sju distrikt och affärsområde Arbetsmarknadstjänster. Distrikt Industri söker nu en produktionschef med placering i Söderhamn, distriktet har 340 anställda med produktionsenheter på 8 orter från Överkalix till Ludvika, läs mer om Samhall på: www.samhall.se
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Söderhamn
Publicerad : 12-21
Sök fler jobb liknande: lediga Produktionschef till väletablerad industri jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Produktionschef till väletablerad industri
Marknads- & Säljansvarig till Englaporten
Är du en person med starkt driv, har en förmåga att skapa goda relationer samt tycker om att göra affärer? Då ska du söka tjänsten som marknads- och säljansvarig till Englaporten - Sundsvalls mest spännande konferens- och nöjeslokal. Som marknads- och säljansvarig har du huvudansvaret för att organisera, driva och utveckla försäljningsarbetet för hela Englaporten. Du bidrar med att hitta och öppna upp nya vägar för att bearbeta marknaden kommersiellt samt för att utveckla affärsnätverket Englaklubben. Arbetet innebär att marknadsföra och sälja in uthyrning av våra lokaler för olika evenemang såsom konferenser, nöjestillställningar, kalas, kick-offer, temaaktiviteter, styrelsemöten m.m. Du sköter hela processen från bokning av kundbesök, kartläggning av kundernas behov till att presentera de bästa lösningarna. Vi har etablerade affärsrelationer med såväl stora som små företag inom många olika branscher. Du kommer att bearbeta både befintliga och nya kunder genom löpande kontakter för att på så sätt skapa och vidareutveckla goda relationer. Utöver direkta möten med kund som till största delen sker genom visning av våra lokaler sköter du också det administrativa arbetet som t.ex. offert- och avtalsskrivningar samt hanterar affärsförhandlingar och bokningar. Utifrån de behov och önskemål som kunderna efterfrågar är du den som sköter du kontakten med våra samarbetspartners. Du ansvarar även för samordning av de praktiska frågorna som rör lokalerna ex: städ, teknik, utrustning, projektering, löpande underhåll vilket sker genom nära samarbete och dagliga kontakter med det fastighetsbolag som sköter driften. Vi söker dig med ett stort nätverk och som med dina erfarenheter inom marknad och sälj har en god förmåga att agera självständigt inom området. Som person är du affärsdriven och handlingskraftig men samtidigt ödmjuk och prestigelös. Du har lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina löpande kontakter såväl internt som externt. Då våra kunder är etablerade i Sverige så är goda kunskaper i svenska ett krav (både i tal och skrift). Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt har erfarenhet av affärssystem. Englaporten är en funktionell, toppmodern och högklassig konferens- och nöjeslokal i Sundsvall som genom uthyrning av lokaler erbjuder helhetslösningar inom allt från mat och dryck till musik och underhållning för olika typer av evenemang för såväl för företag som privatpersoner, läs mer på: www.englaporten.se
Företag: RUTINERA I SUNDSVALL AB
Ort: Sundsvall
Publicerad : 12-28
Sök fler jobb liknande: lediga Marknads- & Säljansvarig till Englaporten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marknads- & Säljansvarig till Englaporten
Söka jobb tips