Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf jobb - lediga jobb

Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf jobb Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf- Stockholm

  2. Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf- Stockholm


Mer beskrivning

Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen. Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna. Arbetsplatsbeskrivning Enheten för intern service består av 11 personer och har det övergripande ansvaret för stöd och service till stadsdelsnämnden och stadsdelsförvaltningen. Vår uppgift är att underlätta arbetet för medarbetare och chefer samt ge god service till medborgare. I uppdraget ingår bland annat IT och telefoni, webbredaktion, kultursamordning, arkiv, registratur, vaktmästeri, reception, samordning och administration av olika slag. Nu söker vi en registrator för vikariat med kunskaper i webb och kommunikation. Vi söker dig som vill ha en varierad tjänst där du både arbetar som registrator och arkivansvarig men också ingår i webbredaktionen på förvaltningen. Vikariatet är aktuellt oktober 2018 till augusti 2019. Det kan bli aktuellt att börja tidigare om vi ser behov av att gå dubbelt med ordinarie registrator.   Arbetsbeskrivning Arkiv- och registraturfunktionen ansvarar för att inkommande handlingar hanteras på ett effektivt och rättssäkert sätt. Tillsammans med arkivassistenten ger du stöd till handläggare och enheter gällande hantering av allmänna handlingar, utvecklar och effektiviserar processer och arbetssätt inom ärendehantering- och dokumenthantering, registratur och arkiv. Som arkivansvarig säkerställer du att förvaltningens arkivverksamhet bedrivs kvalitetssäkrat och utvecklas löpande efter gällande regelverk. Stockholms stad håller på att införa ett elektroniskt ärendesystem och där kommer du projektleda införandet av det nya systemet och utvecklingen därefter. Det innebär att du samordnar arbetet i en arbetsgrupp på förvaltningen och representerar förvaltningen i stadsövergripande nätverk kring detta. Du kommer vara väl insatt i allt som händer inom alla verksamhetsområden på förvaltningen och du kommer att ha många externa kontakter via förvaltningens digitala kanaler som tex www.stockholm.se och sociala medier. Vi finns till för Kungsholmsborna och vårt uppdrag är att ge bästa service och där har du en central och viktig roll.   Kvalifikationer Vi söker dig som har: - fullgjord högskole- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, registratur eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning - goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokument- och arkivhantering inom offentlig förvaltning - hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program - god kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift   Meriterande för tjänsten: - erfarenhet av att ge stöd, informera, ge råd och utbilda inom ditt ansvarsområde - erfarenhet av att ha arbetat i Ciceron Classic (Diabas) och/eller Platina - erfarenhet av att driva och utveckla införande av ärendehanteringssystem - har arbetat inom, eller har kunskap om Stockholms stads rutiner för verksamhetsområdet. Gärna ha kunskap om stadsdelsförvaltningarna uppdrag - erfarenhet av att arbeta som webbredaktör och samordna arbete med digitala kanaler, intranät och sociala medier samt kunskap om publiceringsverktyget Episerver och bildbehandling   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du är initiativtagande, strukturerad och ror dina uppgifter i hamn med hög kvalitet. Du har lätt för att skapa goda relationer genom ditt stabila, pedagogiska och serviceinriktade sätt. Du tycker om att ge stöd och support till medarbetare inom förvaltningen. Du tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende till verksamhetens bästa. Du bidrar aktivt till att skapa en god stämning och arbetsmiljö.   Övrigt Kungsholmens stadsdelsförvaltning ligger centralt beläget med närhet till vatten och vackra grönområden. Här finns bra kommunikationer med närhet till både bussar, tunnelbana och pendeltåg. Här får du möjlighet att arbeta i helt nya kontorslokaler. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare och vi erbjuder bra friskvård till sina medarbetare. Ett Stockholm för alla Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf

Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen. Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna. Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen. Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna. Arbetsplatsbeskrivning Enheten för intern service består av 11 personer och har det övergripande ansvaret för stöd och service till stadsdelsnämnden och stadsdelsförvaltningen. Vår uppgift är att underlätta arbetet för medarbetare och chefer samt ge god service till medborgare. I uppdraget ingår bland annat IT och telefoni, webbredaktion, kultursamordning, arkiv, registratur, vaktmästeri, reception, samordning och administration av olika slag. Nu söker vi en vikarierande registrator. Vi söker dig som vill ha en varierad tjänst där du både arbetar som registrator och arkivansvarig och får möjlighet att leda projekt. Vikariatet är aktuellt oktober 2018 till augusti 2019. Det kan bli aktuellt att börja tidigare om vi ser behov av att gå dubbelt med ordinarie registrator.   Arbetsbeskrivning Arkiv- och registraturfunktionen ansvarar för att inkommande handlingar hanteras på ett effektivt och rättssäkert sätt. Tillsammans med arkivassistenten ger du stöd till handläggare och enheter gällande hantering av allmänna handlingar, utvecklar och effektiviserar processer och arbetssätt inom ärendehantering- och dokumenthantering, registratur och arkiv. Som arkivansvarig säkerställer du att förvaltningens arkivverksamhet bedrivs kvalitetssäkrat och utvecklas löpande efter gällande regelverk. Stockholms stad håller på att införa ett elektroniskt ärendesystem och där kommer du projektleda införandet av det nya systemet och utvecklingen därefter. Det innebär att du samordnar arbetet i en arbetsgrupp på förvaltningen och representerar förvaltningen i stadsövergripande nätverk kring detta. Du kommer vara väl insatt i allt som händer inom alla verksamhetsområden på förvaltningen. Vi finns till för Kungsholmsborna och vårt uppdrag är att ge bästa service och där har du en central och viktig roll.   Kvalifikationer Vi söker dig som har: - fullgjord högskole- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap, registratur eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning - goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokument- och arkivhantering inom offentlig förvaltning - hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program - god kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift   Meriterande för tjänsten: - erfarenhet av att ge stöd, informera, ge råd och utbilda inom ditt ansvarsområde - erfarenhet av att ha arbetat i Ciceron Classic (Diabas) och/eller Platina - erfarenhet av att driva och utveckla införande av ärendehanteringssystem   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du är initiativtagande, strukturerad och ror dina uppgifter i hamn med hög kvalitet. Du har lätt för att skapa goda relationer genom ditt stabila, pedagogiska och serviceinriktade sätt. Du tycker om att ge stöd och support till medarbetare inom förvaltningen. Du tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende till verksamhetens bästa. Du bidrar aktivt till att skapa en god stämning och arbetsmiljö.   Övrigt Kungsholmens stadsdelsförvaltning ligger centralt beläget med närhet till vatten och vackra grönområden. Här finns bra kommunikationer med närhet till både bussar, tunnelbana och pendeltåg. Här får du möjlighet att arbeta i helt nya kontorslokaler. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare och vi erbjuder bra friskvård till sina medarbetare. Ett Stockholm för alla Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-30
Sök fler jobb liknande: lediga Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf


Sök lediga jobb Registrator med arkivansvar till Kungsholmens sdf

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se