Rektor S��lvesborg jobb - lediga jobb

Rektor S��lvesborg jobb Rektor S��lvesborg jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Rektor S��lvesborg. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Rektor S��lvesborg. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. System Manager till Rikslunchen/ Sodexo- Stockholm

  2. System Owner (Reports and Internal Control) till Rikslunchen/Sod- Stockholm

  3. Socialsekreterare till familjestödsenheten- Österåker

  4. Farstaängsskolan söker behörig lärare i årskurs 1-3- Stockholm

  5. Botkyrka söker drivna modersmålspedagoger inom förskola/skola!- Botkyrka

  6. Avdelningschef till avdelningen för Kunskapsstöd- Stockholm

  7. Kommunikatör till SciLifeLab Stockholm- Stockholm

  8. Personlig assistent omgående -vikariat till kvinna i Saltsjö-Boo- Nacka

  9. Vårdutvecklingsledare- Stockholm

  10. Inköpare till RK IT- Stockholm


Mer beskrivning

System Manager till Rikslunchen/ Sodexo
Arbetsplats: Stockholm  Har du en bred systemkunskap och ett stort teknikintresse? Här har du chansen att komma in i en kreativ miljö med högt i tak och korta beslutsvägar. Rikslunchen befinner sig  i en expansiv fas och du erbjuds att komma in i en ung organisation som står inför en spännande resa.  Kulturen på företaget genomsyras av trivsel och resultatinriktning. Har du rätt engagemang och driv finns det även möjligheter att ta dig vidare i Sodexokoncernen, som Rikslunchen är en del av. INFORMATION OM TJÄNSTEN Som System Manager är du ansvarig för alla leverantörskontakter och kontrakt som rör företagets IT-system. Detta innebär att du har hand om den dagliga driften av systemen samt att du beställer och driver projekt mot våra leverantörer och kunder. I rollen är du även kvalitetsansvarig för det som produktionssätts genom att slutligen testa alla nya releaser som tagits fram av utvecklarna. På så sätt fungerar du som en brygga mellan mjuk- och hårdvara. Ditt ansvarsområde innefattar även enklare integrationer mot kunder och leverantörer. I DITT DAGLIGA ARBETE KOMMER DU TEX ATT: • Ha kontakt med leverantörer och göra kundbesök tillsammans med säljarna för att leverera rätt kvalitet • Ansvara för kontorets datorer och nätverk • Ansvara för att genomföra integration (filöverföring via SFTP/FTP, Webservice) mot partners och kunder. • Ansvar för dokumentation och certifiering Vi söker dig som • Har bred systemvana, erfarenhet inom Linux, och gärna SFTP/FTP, Webservice och Java • Gärna har jobbat i en liknande roll tidigare • Har ett bra helhetsperspektiv och har en god förmåga att ge support åt kunder och partners • Obehindrat talar och skriver på engelska då all dokumentation sker på engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av PCI och elektroniska betalsystem. Eftersom du kommer att jobba med inköp av hårdvara och följa med på kundmöten har du en relationsskapande och affärsmässig förmåga. Du är handlingskraftig och lagspelare. Du är även organiserad och strukturerad.
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga System Manager till Rikslunchen/ Sodexo jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: System Manager till Rikslunchen/ Sodexo

System Owner (Reports and Internal Control) till Rikslunchen/Sod
Är du en analytiker som älskar siffror, struktur och detektivarbete? Här har du chansen att komma in i en kreativ miljö med högt i tak och korta beslutsvägar. Rikslunchen befinner sig  i en expansiv fas och du erbjuds att komma in i en ung organisation som står inför en spännande resa.  Kulturen på företaget genomsyras av trivsel och resultatinriktning. Har du rätt engagemang och driv finns det även möjligheter att ta dig vidare i Sodexokoncernen, som Rikslunchen är en del av. INFORMATION OM TJÄNSTEN Som System Owner ansvarar du för vår rapporteringsmodul och jobbar med att skapa och ta fram rapporter på basen av interna orders från Finans, Operations, Sales och Marketing. I tjänsten ingår även ansvaret för internrevisionen och här rapporterar du direkt till Head of Internal Control i Frankrike. Denna roll är ny, så du får möjligheten att skapa och fastslå rutiner, vilket innebär mycket frihet såväl som ansvar. DU KOMMER TILL EXEMPEL ATT • Skapa rapporter i ett verktyg i Java och jobba mot en MySQL databas. • Analysera och utreda stora mängder data • Genomföra revision på korttransaktioner för att upptäcka samt förhindra bedrägerier Vi söker dig som • Har goda kunskaper i MySQL, Java och Excel • Har erfarenhet av och gillar att hantera stora mängder data • Är organiserad och noggrann I stort sett all kommunikation och dokumentation som sker med samarbetspartners är på engelska vilket förutsätter att du obehindrat talar och skriver på engelska. Du har ett driv och en motivation att ta dig an nya uppgifter, du en riktig doer. Du gillar att jobba med databaser och har mycket bra struktur i det du tar dig an. Vidare arbetar du proaktivt och processtyrt. OM RIKSLUNCHEN Rikslunchen ägs av Sodexo Benefits and Rewards Services, en verksamhetsgren inom Sodexokoncernen. Sodexo är ett av världens 500 största företag med 420 000 anställda. Rikslunchen arbetar med att skapa ekonomiska elektroniska system som ger trygghet och vill bidra till att minska mängden kontanter i samhället. Omsättningen är 1,5 miljarder och på kontoret i centrala Stockholm jobbar ca 10 medarbetare. Läs mer på: www.rikslunchen.se
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga System Owner (Reports and Internal Control) till Rikslunchen/Sod jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: System Owner (Reports and Internal Control) till Rikslunchen/Sod

Socialsekreterare till familjestödsenheten
Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se. Arbetsbeskrivning Vi söker socialsekreterare som vill arbeta med utredningar, planering och uppföljningar enligt BBIC:s principer. Du ingår i familjestödsenheten och det dagliga arbetet fördelas och organiseras av en samordnare i grupper om ca 10 personer. Vi utgår från Leanprinciperna i vår verksamhetsutveckling varför vi önskar medarbetare som har kundfokus, är tillgängliga och följer lagstiftningens kvalitetsmål. I familjestödsenheten ingår ca 35 medarbetare som har till uppgift att ansvara för socialförvaltningens arbete med utredningar, planering och uppföljningar enligt SoL och LVU avseende barn (under 18 år). Inom enheten ligger också ansvaret för, familjerätt, öppenvårdsinsatser samt rekrytering, utbildning och handledning av olika uppdragstagare. Kvalifikationer Vi ser gärna att du som sökande har socionomexamen eller annan lämplig högskoleutbildning med inriktning mot barn och ungdomar. Fördelar är om du har erfarenhet av BBIC:s systemet för utredning, planering och uppföljning avseende barn och ungdomar. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och din förmåga till verksamhetens utvecklig och samverkan. Körkort är också en fördel eftersom det ingår en del resande i tjänsten. Då Österåkers kommun är ett finskt förvaltningsområde är kunskaper i det finska språket meriterande. Anställningens omfattning Heltid, 40 timmar per vecka. Löneform: Månadslön Övrigt: friskvårdsbidrag, friskvårdstid och möjlighet att växla motsvarande semesterdagstillägg mot ledig tid Anställningsform Tillsvidare anställning. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas. Tillträde Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2013-08-16
Företag: Österåkers kommun
Ort: Österåker
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare till familjestödsenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare till familjestödsenheten

Farstaängsskolan söker behörig lärare i årskurs 1-3
Pysslingen Förskolor och Skolor AB har mer än 25 års erfarenhet av lärande och erbjuder en mångfald av erkända pedagogiska metoder. Lärandekulturen kännetecknas av att varje individ ska utveckla talanger för livets upptäcktsresa. Pysslingen har ca 2500 medarbetare fördelat på cirka 150 enheter i 30 kommuner som alla fokuserar på att uppfylla löftet om lärande i världsklass – varje dag. www.pysslingen.seVåra värdeord på Farstaängsskolan är Tillit, ansvar, respekt och förebild. Vi vill ge barnen kunskaper och färdigheter för livet. Det bedrivs ett gediget arbete för att skapa en trygg arbetsmiljö. Eleven möter engelska, teknik och IT redan från förskoleklass. Fritidshemmet är integrerat i skolans lokaler. Du har möjlighet och stöd att vara delaktig, påverka och utveckla verksamheten. Du erbjuds handledning kring det ämne du undervisar. Arbetsplats och besökadress: Farstaängsskolan Färnebogatan 79 nära Farstacentrum Anställningsvillkor: Tillsvidare och på heltid. Tillträde 2013-08-13. Lön: Månadslön enligt avtal Förmåner: Friskvårdspeng, gratis fika och pedagogiskmåltid, handledning Arbetsuppgifter: Du kan tillsammans med andra i arbetslaget planera och genomföra det pedagogiska arbetet. Kvalifikationer: Vi söker dig som är behörig lärare och har ett positivt och professionellt förhållningssätt i yrkesrollen. Du ska kunna arbeta självständigt men också ha lätt för att samarbeta, är ansvarstagande, initiativrik, flexibel och ser möjligheter i det pedagogiska arbetet. Du utgår från barnens intresse och erfarenhet vid planering av den pedagogiska verksamheten. Du arbetar i ett nära samarbete med hemmet och du har en självklar känsla för service. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kontaktperson: Zahra Cerrato, tfn 08938750 eller 0702160173. Välkommen med din ansökan senast 2013-07-10. Skicka din ansökan till zahra.cerrato@pysslingen.se   Pysslingen är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning.
Företag: Pysslingen Förskolor och Skolor AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Farstaängsskolan söker behörig lärare i årskurs 1-3 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Farstaängsskolan söker behörig lärare i årskurs 1-3

Botkyrka söker drivna modersmålspedagoger inom förskola/skola!
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Modersmålsorganisationen i Botkyrka har höga målsättningar för sin verksamhet och strävar efter att hålla högsta möjliga nivå på personalens kompetens. Modersmålspedagogerna ingår i olika arbetslag som varje vecka bedriver ett pedagogiskt utvecklingsarbete tillsammans. Under 2012/2013 har vi bland annat arbetat med: frågandets konst, lässtrategier, genrepedagogik, digitalt lärande samt betyg och bedömning. I gruppen ingår i dagsläget ca 120 pedagoger som tillsammans undervisar i 60 språk, och till hösten hoppas vi lägga till ytterligare 20 språk till den listan! ARBETSUPPGIFTER Din uppgift som modersmålspedagog i Botkyrka är viktig för barnens språkutveckling, vilken ligger till grund för studieresultat även i övriga ämnen. Du kommer ofta att arbeta självständigt även om samplanering med andra pedagoger förekommer. Arbetet är oftast förlagt till olika arbetsplatser vilket kan medföra att du behöver förflytta dig under arbetsdagen. Även studiehandledning på modersmålet i andra ämnen kan förekomma. Arbetet omfattar modersmålsundervisning och studiehandledning i grundskolan/gymnasiet, alternativt modersmålsstöd i förskolan. Även kombinationstjänster kan förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för språkutveckling och har dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete med modersmål inom skola eller förskola. Du har pedagogisk högskoleutbildning och gärna lärarbehörighet i modersmålet, alternativt har du förvärvat goda kunskaper om läroplanerna och olika undervisningsmetoder genom tidigare arbete. Du har en tydlig pedagogisk idé kring hur du kan stödja utvecklingen hos varje elev utifrån läroplanernas intentioner. Du är van vid att hantera digitala lärverktyg som utgör en självklar del i din undervisning. Du är van vid att samarbeta med andra pedagoger kring planering och utförande av undervisning, samt drivs av att utvecklas i din egen roll som pedagog. Du är också skicklig på att kommunicera på svenska kring undervisningens innehåll och bidrar gärna i pedagogiska diskussioner med andra pedagoger. Vi söker personal i varierande omfattning i följande språk: -asante/ashanti -atjeh -berbiska -danska -edo (bini) -finska -georgiska -igbo (ibo) -japanska -kreol -makedoniska -malaysiska -mandinka -nepalesiska -norska -rumänska -singalesiska -slovenska -soninke -spanska -tjeckiska -uguriska -västarmeniska -urhobo Om du är intresserad av att arbeta hos oss uppmanar vi dig redan nu till att söka utdrag från polisens belastningsregister – skola/barnomsorg.
Företag: Botkyrka kommun, Specialistenheten
Ort: Botkyrka
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Botkyrka söker drivna modersmålspedagoger inom förskola/skola! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Botkyrka söker drivna modersmålspedagoger inom förskola/skola!

Avdelningschef till avdelningen för Kunskapsstöd
Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet. Nu söker vi en avdelningschef som ska leda och utveckla vår nya avdelning för Kunskapsstöd. Avdelningens uppgift är att ta fram rekommendationer, vägledningar och information till vården och omsorgen. En viktig del av arbetet är att anpassa stödet så att det är lätt att förstå och använda för alla vi vill nå. Avdelningen ansvarar också för utvecklingen av webbplatsen Kunskapsguiden och annat utbildningsstöd, t ex teoretisk utbildning i specialisttjänstgöringen för läkare. Arbetet med flera råd bl. a. Socialstyrelsens råd för etiska frågor, Rådet för missbruks- och beroendefrågor och Socialstyrelsens råd för e-hälsa och gemensam informationsstruktur ingår också i avdelningen ansvar. Avdelningen har 6 enheter.    Vi söker dig som vill • ansvara för en avdelning i utveckling och med ett viktigt nationellt uppdrag. • ta det övergripande ansvaret för att styra och följa upp avdelningens verksamhet mot fastställda mål. • leda medarbetare mot goda resultat genom ditt engagemang och förmåga att ta tillvara allas potential. • länka genom att ta helhetsansvar i myndighetens ledningsgrupp och därmed bidra till myndighetens verksamhetsutveckling och samspel med omvärlden. • skapa en kultur som främjar utveckling och ständig förbättring genom handlingsutrymme, stimulans och återkoppling. • agera som en tydlig arbetsgivarrepresentant som leder via chefer. Kvalifikationskrav • Relevant akademisk utbildning. • Fem års chefserfarenhet. Meriterande • Disputerad inom relevant område • Flerårig chefserfarenhet av att leda chefer    För att lyckas i uppdraget är du trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Rollen kräver att du är ansvarstagande, strukturerad och uthållig i ditt arbete. Genom din kommunikativa förmåga inspirerar du andra till dialog och delaktighet.   Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Anställningsinformation Anställningen är tillsvidare, med ett chefsförordnande på sex år, och placeringen är på avdelningen för kunskapsstöd i Stockholm. Din tjänstetitel blir avdelningschef.   Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.   Registrera din formella ansökan senast 2013-08-21, genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1–28809/2013. Du är även välkommen att ta en första kontakt med våra samarbetspartners på Poolia, Ingela Johansson, 08-555 659 37 alternativt Nele Turemark 08-555 650 31 eller skicka din konfidentiella intresseanmälan till ingela.johansson@poolia.se, märk din intresseanmälan med "avdelningschef kunskapsstöd"   Fackliga företrädare för SACO, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Företag: Socialstyrelsen
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningschef till avdelningen för Kunskapsstöd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningschef till avdelningen för Kunskapsstöd

Kommunikatör till SciLifeLab Stockholm
KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område – från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH mer än 12600 studenter på grundnivå och avancerad nivå och över 1800 forskarstuderande. KTH har nästan 4800 anställda. Skolan för bioteknologi vid Kungliga Tekniska högskolan har som mål att ge en stark kunskapsbas för teoretiska och tillämpade frågeställningar inom livsvetenskaperna. Skolan består av sex avdelningar, Genteknologi, Glykovetenskap, Industriell bioteknologi, Proteinteknologi, Proteomik och Nanobioteknologi samt Teoretisk kemi och biologi. Skolans verksamhet är lokaliserad till AlbaNova Universitetscentrum, Stockholm och Science for Life Laboratory, Solna. Vi är cirka 300 anställda, varav många är involverade i bioteknisk forskning på internationell toppnivå. Skolan erbjuder också civilingenjörs- och mastersutbildningar. Science for Life Laboratory (SciLifeLab) är ett samarbete mellan fyra universitet i Stockholm och Uppsala: Karolinska Institutet, Kungliga Tekniska Högskolan, Stockholms universitet och Uppsala universitet. Centret kombinerar avancerad teknik med ett brett kunnande inom translationell medicin och molekylär biovetenskap. SciLifeLab har från 2013 ett uppdrag från regeringen att verka som nationell infrastruktur och visionen är att göra SciLifeLab till ett konkurrenskraftigt centrum för storskaliga analyser inom biovetenskaper ämnat för forskning inom hälsa och miljö. Stockholmsnoden av SciLifeLab är uppbyggd av ett stort antal grupper som formellt tillhör en institution på något av de tre universiteten i Stockholm eller är delaktiga via ett industriellt samarbete. Administrationen av SciLifeLab Stockholm drivs av skolan för Bioteknologi på KTH, men arbetsplatsen är i SciLifeLab Stockholms lokaler nära Karolinska Institutet i Solna. Det totala antalet personer inom SciLifeLab Stockholm är idag ca 400, vilket kommer att växa till ca 600 i slutet av 2013. ARBETSUPPGIFTER Till SciLifeLab Stockholm söker vi nu en driven och engagerad Kommunikatör som ska arbeta med att synliggöra SciLifeLabs verksamhet och personal, samt arbeta för att hela tiden utveckla vår kommunikation, såväl externt som internt. Du kommer att stärka upp den befintliga organisationen och vara en del av en administrativ grupp om 10 personer. Du rapporterar till ansvarig person för vetenskaplig kommunikation och externa relationer på SciLifeLab i Stockholm. Som kommunikatör på SciLifeLab ansvarar du för kommunikation med målgrupperna forskare, beslutsfattare och allmänhet samt med intern kommunikation. Några exempel på arbetsuppgifter är: • Skriva texter och formge olika typer av material; broschyrer, affischer, presentationer och nyhetsbrev. • Utveckla och underhålla SciLifeLabs webbplats. • Hålla i kontakt med media, producera pressmeddelanden och arbeta med PR. • Arrangera, hålla och delta i externa och interna möten, events, studiebesök och seminarier. • Ta fram kommunikationsplaner och följa upp kommunikationsinsatser. Verksamheten är i ett dynamiskt utvecklingsskede och kommer att växa kraftigt under kommande år. Det ställer krav på flexibilitet och kreativitet och innebär goda möjligheter för utveckling av roll och arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en naturvetenskaplig högskoleutbildning, inom ramen för SciLifeLabs verksamhetsområde eller närliggande ämne (det är meriterande om du har disputerat) kombinerad med en journalist- eller kommunikatörsutbildning eller med ett dokumenterat intresse av att skriva både populärt och vetenskapligt. Du har några års arbetslivserfarenhet, gärna från en forskningsrelaterad miljö. För att passa i denna kommunikatörsroll är det viktigt att du tidigare jobbat med att skapa målgruppsanpassad text och informationsmaterial – du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och även har en känsla för layout. Det är meriterande om du har haft hand om eller byggt upp en webb (gärna i WordPress) och jobbat med sociala medier. Du kommer att ha en central roll inom SciLifeLab vilket innebär att du bör tycka om att ha många kontakter och en förmåga att kommunicera med och förstå människor. För att lyckas i tjänsten måste du vara initiativtagande och självgående. Du bör vara utåtriktat och kunna skapa nätverk både på arbetsplatsen och externt samt kunna hålla presentationer där du uttrycker dig på ett tydligt och informativt sätt. För att trivas hos oss bör du vilja bli en del av ett ungt team i en internationell och dynamisk miljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Företag: Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Bioteknologi
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikatör till SciLifeLab Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikatör till SciLifeLab Stockholm

Personlig assistent omgående -vikariat till kvinna i Saltsjö-Boo
STIL anordnar personlig assistans helt utan vinstintresse. Vårt fokus ligger på hög kvalitet för våra 200 medlemmar och de 1300 personliga assistenter som är anställda i STIL. För oss är personlig assistans en mänsklig rättighet och vi arbetar ständigt med att försvara assistansreformen och att motverka neddragningar inom området. Vi eftersträvar ett samhälle tillgängligt för alla. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och vi har ett lokalkontor i Sundsvall. Jag söker dig, en kvinna som vill arbeta med en glad och pigg rullstolsbunden 65-årig kvinna. Du skall hjälpa mig med min personlig hygien, det praktiska i vardagen och promenad. Du behöver inte ha vårdutbildning. Jag har lift så du behöver inte lyfta mig. Du går paralellt med någon av mina duktiga assistenter, för att lära dig arbetsrutinerna. Du som söker tjänsten är en kvinna gärna äldre än 40 år. Du är utåtriktad och social och tar gärna egna initiativ till olika aktiviteter. Jag behöver dig så fort som möjlig som sommarvikarie. Ser att du har möjlighet att fortsätta som timvikarie i höst. Timanställning. Timlön + Ob-ersättning. Var god skicka din ansökan till edlahed@hotmail.com Rekrytering sker löpande.
Företag: STIL
Ort: Nacka
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent omgående -vikariat till kvinna i Saltsjö-Boo jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent omgående -vikariat till kvinna i Saltsjö-Boo

Vårdutvecklingsledare
Akutkliniken Akutkliniken Huddinge har cirka 450 medarbetare. I kliniken ingår Akutmottagningen med cirka 90 000 besök per år fördelat på sjukhusets samtliga akutspecialiteter (medicin, kirurgi, infektion, ortopedi, neurologi, öron och barnmedicin), två akutvårdsavdelningar med sammanlagt cirka 70 vårdplatser för främst medicin-, kirurgi- och ortopedpatienter samt Skrivbyrån med medicinska sekreterare. Klinikens målsättning är att vara ledande inom akut omhändertagande och bedriva forskningsprojekt för att förbättra vården för Akutklinikens patientgrupper. Vi söker nu två vårdutvecklingsledare till kliniken med inriktning sluten- respektive öppenvård. Arbetsuppgifter: Din arbetsuppgift blir att tillsammans med den andra vårdutvecklingsledaren ge kunskapsstöd och facilitera klinikens utvecklingsarbete. Uppgifter: - svara för samordning av arbetet med utveckling, patientsäkerhet och avvikelsehantering genom uppföljning, analys och förslag på åtgärder. - stöd för kompetensutvecklingsfrågor inom området inkluderande samverkan med FoUU. - stöd till utbildnings- och kvalitetssamordnare samt adjungerande kliniska adjunkter. - medverka i arbetet med måluppföljning och verksamhetsplanering. - genomföra utredningar och projekt inom vårdområdet. - omvärldsbevakning. Dina samarbetspartners är, förutom den andra vårdutvecklingsledaren, klinikens vårdenhetschefer och verksamhetschef. Tjänsten är uppdelad i 50% kliniskt arbete och 50% administrativt arbete och du är underställd verksamhetschefen. Uppdraget utformas vidare i samarbete med den andra vårdutvecklingsledaren, klinikens vårdenhetschefer och verksamhetschef. Kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska med lägst magister-/masterexamen. Erfarenhet att stödja utvecklingsarbete på såväl strategisk som operativ nivå samt forskningserfarenhet är meriterande. Personliga egenskaper: Du leder/stödjer på ett engagerat och entusiasmerande sätt. Du trivs med att arbeta självständigt och har även en förmåga att arbeta i grupp. Du är tydlig och har en mycket god pedagogisk förmåga. Du är målmedveten, drivande och får saker gjorda. Du kan uttrycka dig professionellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrig information: Intervjuer sker fortlöpande. Tillsättning efter överenskommelse. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Vårdutvecklingsledare jobb, Vårdutvecklingsledare Stockholm, Vårdutvecklingsledare Karolinska Universitetssjukhuset
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vårdutvecklingsledare

Inköpare till RK IT
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Förvaltningsavdelningen är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Vi är ca 600 anställda med en bred och skiftande kompetens som hanterar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, IT-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt kommunikation. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för den gemensamma servicen i Regeringskansliet. RK IT utvecklar och förvaltar infrastruktur och grundläggande funktioner för IT-stödet i Regeringskansliet och ett hundratal utlandsmyndigheter runt om i världen. RK IT ger även användarstöd till regeringskansliets anställda och ansvarar för Regeringskansliets IT-utbildningar. Sektionen IT Affärsstöd ansvarar för att RK IT:s anskaffningar och ekonomiska och juridiska frågor hanteras affärsmässigt. Arbetsuppgifterna innebär att hantera beställningar av IT-produkter. I det ingår bl.a. pris- och produktkontroller, orderläggning, avrop genom förnyade konkurrensutsättningar på befintliga ramavtal, direktupphandlingar, logistikplanering, leveransbevakning och fakturagranskning. I rollen ingår även att inför anskaffningar fungera som stöd till Regeringskansliets interna beställare med frågor gällande upphandling, ekonomi och uppföljning. Befattningen ingår i inköpsgruppen som idag består av tre personer. Gruppens arbete kännetecknas av en mycket hög servicenivå, kostnadsmedvetenhet, professionalism gentemot beställare och leverantörer samt en vilja att ständigt förbättra och effektivisera inköpsprocessen. Vi söker dig som idag arbetar operativt med inköp. Du bör ha flerårig erfarenhet av arbete som inköpare. Du kommer att arbeta nära våra leverantörer och bör därför vara van att hantera affärsrelationer på ett professionellt sätt. Akademisk utbildning inom inköpsområdet, kännedom om LOU och erfarenhet av upphandling och förhandlingar är meriterande. Bakgrund inom offentlig verksamhet, gärna från Regeringskansliet, är värdefullt. Vi ser en stor fördel om du dessutom har goda kunskaper om IT-produkter. Våra mål är högt satta och vi fäster därför stor vikt vid dina personliga egenskaper, som mycket hög grad av servicekänsla, initiativförmåga och samarbetsförmåga samt att du har ett strukturerat arbetssätt. Vi utgår från att du vill vara med och bidra i utvecklingen av inköpsfunktionen. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Befattningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen omfattar heltid och Regeringskansliet tillämpar individuell lönesättning. Registerkontroll kan komma att utföras. Fackliga företrädare är Ewa Garcia och Jens Skoglund för ST, Johan Strokirk för SACO och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08-405 10 00. Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg på regeringen.se, http://www.regeringen.se/sb/d/4515. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 18 augusti 2013. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post. Intervjuer kommer att ske i slutet av augusti.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare till RK IT jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare till RK IT


Sök lediga jobb Rektor S��lvesborg

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se