Restaurangbiträde jobb - lediga jobb

Restaurangbiträde jobb Restaurangbiträde jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Restaurangbiträde. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Restaurangbiträde. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Controller till Socialkontoret- Sollentuna

  2. 13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar officerare för operativ säkerhetstjänst.- Upplands-Bro

  3. Lärare i Sv/Sva åk 7 - 9- Solna

  4. Business Intelligence utvecklare/analytiker med erfarenhet (QlikView)- Stockholm

  5. Lokalsamordnare Solna- Solna

  6. Servicerådgivare - för uppdrag hos kund i bilbranschen- Stockholm

  7. Hagsätraskolan söker lärare till år 1- Stockholm

  8. Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter- Stockholm

  9. Ma/No/Tk-lärare i grundskolans senare år- Järfälla

  10. Ansvarig för lokalbokning och inpassering- Botkyrka


Mer beskrivning

Controller till Socialkontoret
Vid socialkontoret i Sollentuna arbetar ca 180 personer. Verksamheten är uppdelad i tre avdelningar; avdelningen för vuxna, avdelningen för barn och unga samt administrativa avdelningen. Socialkontoret eftersträvar att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Då vår controller valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi nu hennes efterträdare som vill vara med och utveckla verksamheten vidare.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi erbjuder ett intressant arbete som controller på socialkontoret. Sollentuna kommun har precis infört ett nytt ledningssystem för kommunen. Ledningssystemet ligger till grund för kommunens målstyrning inkl verksamhetsplanering budget, uppföljning och internkontroll. Huvuddelen av tjänsten har fokus på det ovan nämnda ledningssystemet. Det innebär att du som controller ansvarar för att samordna, planera och leda arbetet på förvaltningen. Du är processledare för de kommungemensamma styrprocesserna och stödjer cheferna i deras analys och rapportering. Vidare är du processledare för de ekonomiadministrativa processerna och säkerställer en effektiv ekonomiadministration samt rättvisande ekonomisk redovisning. Controllern ansvarar för att sammanställa budget och prognoser till kommunledning och nämnd. Du är en viktig länk mellan förvaltningen och kommunledningskontoret och företräder förvaltningen i ovanstående uppdrag. Som förvaltningens controller är du även en resurs för enheter och avdelningar i ekonomiska frågor. Tjänsten innebär många kontakter med olika roller på förvaltningen och i kommunen som te.x. ekonomer, enhetschefer och verksamhetsutvecklare. Controllern sitter med i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till förvaltningschefen.   Din profil Lämplig utbildningsbakgrund är en examen från förvaltningslinjen eller civilekonomexamen, gärna med redovisningsinriktning. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har arbetet på strategisk nivå i en större organisation. Det är ett krav att ha erfarenhet från kommunal verksamhet. Dina kunskaper inom ekonomistyrning, uppföljning och analys är mycket goda. Du har god förmåga att se verksamheten bakom siffrorna. Kunskap om LEAN är meriterande. Som person är du en god pedagog och kan förklara komplexa frågor på ett begripligt sätt. Du har ett konsultativt förhållningssätt, är strukturerad och tydlig i din kommunikation. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta på olika nivåer i en stor organisation.
Företag: Sollentuna Kommun Socialkontoret
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Controller till Socialkontoret jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller till Socialkontoret

13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar officerare för operativ säkerhetstjänst.
Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad. Försvarsmakten eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet. I Försvarsmakten finns en värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa lyfts fram. Försvarsmakten erbjuder många interna karriärmöjligheter, friskvårdsmöjligheter och en rimlig balans mellan arbete, privat- och familjeliv. Livgardet är ett av Sveriges största militära regementen med anor sedan 1521. Det är en växande och modern arbetsgivare med många spännande och utmanande yrken. Mest känt är regementet kanske för de blåklädda soldater som bevakar de kungliga slotten. Men Livgardet svarar även för utbildning och träning av militär och civil personal som åker på internationella uppdrag samt all militärpolisverksamhet. Utöver detta tränar och utbildar vi hemvärnssoldater, försvarsmusiker och tjänstehundar. 13. Säkerhetsbataljon arbetar nationellt och internationellt mot säkerhetshot och terrorism och 7. Manöverbataljon är inriktad på strid i bebyggelse och markstrid.13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar nu civil och militär personal för operativ säkerhetstjänst. 13.SÄKERHETSBATALJON är ett insatsförband som arbetar mot säkerhetshotande verksamhet nationellt och internationellt. Förbandet utbildas och övas i fredsbevarande och fredsframtvingande verksamhet. Vi löser med hög beredskap uppgifter kopplat mot de 5 generiska säkerhetshoten: kriminalitet, subversion, underrättelseverksamhet, sabotage och terrorism.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I arbetet hos oss inhämtar du information från olika källor i varierande miljöer. Du kommer att lösa uppgifter både självständigt och i tillfälligt sammansatta grupper vid nationella och internationella insatser. Periodvis kommer arbetet att innebära att du är borta från din familj. I arbetet sker en ständig utbildning och utveckling av dig för att möta Säkerhetsbataljonens krav. Utbildning och kompetens Krav för tjänsten: • Svensk medborgare • Godkänd säkerhetsprövning (genomförs som en del i rekryteringsprocessen) • Genomförd värnplikt eller GMU och godkänd för internationell tjänstgöring • God fysisk förmåga (enligt FM Fyskrav Grupp C) • Godkänd läkarundersökning för utlandstjänstgöring (genomförs som en del i rekryteringsprocessen) • Körkort B • Goda kunskaper i engelska (tal/skrift) Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från underrättelse- eller säkerhetstjänst - Genomförda kurser vid FMUndSäkC eller motsvarande - Genomfört internationell insats - Erfarenhet av annan typ av internationell tjänstgöring - Språk (utöver svenska och engelska) - Goda IT-kunskaper - Universitets- eller högskoleutbildning - BE och C-körkort I urvalet kommer stor vikt att läggas på personliga egenskaper.  Upplysningar om tjänsten De aktuella tjänsterna kan sökas av civil personal eller officerare (OF/OR), personal som inte är anställd i Försvarsmakten sedan tidigare erhåller 6 månaders provanställning. Officerare kommer att placeras som OR7. Tillträde till respektive tjänst sker enligt överenskommelse, arbetsort Kungsängen. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställningen följer nationell och internationell arbetsskyldighet. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Dina registrerade uppgifter behandlas för rekrytering av personal inom Försvarsmakten i enlighet med PUL.  Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Kn Björn Blomberg tel 08-584 540 00.    Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.   Din skriftliga ansökan skall innehålla följande:   -          Kontaktuppgifter (inklusive e-postadress) -          Personligt brev med levnadsbeskrivning samt familjeförhållanden -          CV med foto -          Referenser (3 st) -          Bestyrkta kopior avseende relevanta intyg/betyg.   Skicka din ansökan per post till nedanstående adress: LIVGARDET Ansökan/Säkbat 196 85 Kungsängen   Sista ansökningsdag: 2013-08-31
Företag: Försvarsmakten
Ort: Upplands-Bro
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga 13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar officerare för operativ säkerhetstjänst. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar officerare för operativ säkerhetstjänst.

Lärare i Sv/Sva åk 7 - 9
Bergshamraskolan är en kommunal F - 9 skola med ca 440 elever som ligger i natursköna stadsdelen Bergshamra i Solna. Skolan är belägen ett stenkast från Bergshamra centrum och i närheten finns både Ulriksdals slottspark och Edsviken. Mycket goda kommunikationer i form av tunnelbana och bussar. ARBETSUPPGIFTER Ansvar att planera, genomföra och utvärdera undervisning i Sv/Sva för årskurserna 7 - 9. Du ingår i ett arbetslag bestående av lärare för åk 7 - 9 och bidrar aktivt till arbetslagets och skolans utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad och behörig lärare i Sv/Sva för årskurserna 7 - 9. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du ska vara positiv, ansvarstagande och äga förmågan att leda och entusiasmera andra. Tidigare erfarenhet av läraryrket ses som meriterande. Erfarenhet krävs.
Företag: Solna Stad, Barn- och utbildningsförvaltningen
Ort: Solna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i Sv/Sva åk 7 - 9 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i Sv/Sva åk 7 - 9

Business Intelligence utvecklare/analytiker med erfarenhet (QlikView)
Om Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: Bravura söker en Business Intelligence utvecklare/analytiker (QlikView) med erfarenhet till företag i Stockholm. Vår kund är ett internationellt bolag inom spelutveckling som sitter centralt i Stockholm. Målet är att producera världens bästa och roligaste gratis-spel och vår kund har ca 50 miljoner unika besökare varje månad. Företagets medarbetare är passionerade när det gäller spel online och arbetar för att ge sina spelare en fantastisk spelupplevelse. Vi ber dig att skicka in CV och personligt brev på engelska! Arbetsuppgifter: I rollen som Business Intelligence utvecklare/analytiker arbetar du tillsammans med teamet för Business Intelligence och Analytics. Rollen innefattas av att bygga såväl stora rapporter som små analyser av spel och spelare. Du arbetar i nära samarbete med spelutvecklarteamet och andra delar av verksamheten för att identifiera krav och ta fram relevant, tillförlitlig rapportering byggt på dessa krav. Du arbetar även för att proaktivt ta fram nya analyser och komma med insikter för att kunna ta beslut och framtagande av nya strategier. Profil: Formella krav: -Akademisk examen inom relevant område ex. civilingenjör med inriktning matematik -Tidigare arbetat med QlikView och andra BI-vertyg -Kunskaper inom systemutveckling, SQL och databaser -Erfarenhet av hantering av stordatasystem som Hadoop, Hive eller MapReduce (meriterande) -Familjär med analytiska tekniker som A/B-testning (meriterande) -Ett intresse för spel på sociala medier och för smartphones -Mycket goda kunskaper i engelska Personliga egenskaper: Vi söker dig som är driven, analytisk, organiserad och detaljorienterad. Du har förmåga att arbeta utifrån hårda deadlines och gillar högt tempo och föränderliga miljöer. Till rollen som Business Intelligence utvecklare/analytiker söker vi dig som har ett öga för detaljer, är noggrann och vilja att utvecklas. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: Junior, Business Intelligence, Utvecklare, Analytiker, Analytics, Data, IT, Spelutveckling, Spel, internationellt, Heltid, Nyutexaminerad, Stockholm, Ingenjörer, Civilingenjör Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Business Intelligence utvecklare/analytiker med erfarenhet (QlikView) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Intelligence utvecklare/analytiker med erfarenhet (QlikView)

Lokalsamordnare Solna
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma. Dina arbetsuppgifter som lokalsamordnare-projektledare innebär att styra, leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. I rollen ingår att stämma av de olika delarna i projektet och se till att saker och ting fångas upp och inte faller mellan stolarna. Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som består av specialister till exempel ingenjörer, IT-konsulter, inköpare och säkerhetsrådgivare. Du ser till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kvalitet och ekonomi med hjälp av bland annat tidplaner med milstolpar, riskanalyser, kontrollplaner och ekonomiuppföljningar. Du ser till att kostnaderna ligger inom budgeten och att arbetet blir färdigt i tid. Du engagerar, stödjer och motiverar medlemmarna i projektgruppen så att de levererar rätt sak i rätt tid och till rätt kvalité.  Projekten kan sträcka sig från några dagar till flera år. Det kan till exempel handla om flyttprojekt, ombyggnationer, utföra ett speciellt arbete på uppdrag eller genomföra interna förändringar. Projektledaren har ett helhetsansvar, samordnar arbetet i projektgruppen och ser till att kommunikationen fungerar mellan de olika intressenterna. Vi erbjuder dig en arbetsplats • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter • som är till nytta för medborgare och företag • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling • med en god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som har • fastighetsteknisk utbildning på universitets- eller högskolenivå eller en KY-utbildning inom relevant område • varit verksam i 2-3 år inom lokalanskaffningsprocessen • god vana att använda Excel • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete • god förmåga att stötta, engagera och motivera andra.   Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning. Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627). Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader. Välkommen med din ansökan till oss! Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Företag: Skatteverket
Ort: Solna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Lokalsamordnare Solna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lokalsamordnare Solna

Servicerådgivare - för uppdrag hos kund i bilbranschen
Svensk Autorekrytering AB Om oss Autorekrytering är rekryteringsföretaget för dem som redan jobbar, eller vill jobba, i motorbranschen. Gemensamt för alla de kandidater vi kommer i kontakt med, är att de vill ha ett jobb att trivas med. Att utmanas av. Att växa med. Hos oss möter du kunniga människor som gör sitt bästa för att du ska hitta rätt. Våra väl fungerande metoder och processer talar för att vi kommer att lyckas. För dig som söker ett av våra många konsultjobb erbjuder vi kvalificerade uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter. Med väl fungerande samarbeten mellan oss och våra uppdragsgivare, vågar vi påstå att vi har jobbet som kommer att förändra ditt arbetsliv. Om företaget För kunds räkning söker vi nu en Servicerådgivare för placering i Stockholm. Du blir anställd hos oss på Autorekrytering och uthyrd till kund. Dina arbetsuppgifter Som servicerådgivare är den centrala uppgiften att jobba med service och kundbemötande. Du kommer att arbeta med att leda och fördela det dagliga arbetet samt att ansvara för att dagens arbete blir utfört och klart i rätt tid. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att administrera, boka och planera jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt beställning av reservdelar. Du är en erfaren servicerådgivare som har goda i kunskaper branschspecifika system som t.ex Automaster, ELSA, ETKA, Kobra, Mekocat eller Tacdis. Alternativt har du en slående personlighet och någon slags bakgrund i bilbranschen. Din profil Som person har du självfallet god känsla för service och problemlösning. Att vara spindeln i nätet är något du trivs med och du har inställningen att alltid se lösningar. Vi tror att du är en person som brinner för att jobba med människor och service. Då arbetsuppgifterna är många är det viktigt att du kan prioritera och vara strukturerad i ditt arbetssätt. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Vi erbjuder • En plats hos en organisation på framfart • Utvecklingsmöjligheter för rätt person • Ett roligt arbete med varierande arbetsuppgifter Välkommen med din ansökan!
Företag: Svensk Autorekrytering AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Servicerådgivare - för uppdrag hos kund i bilbranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicerådgivare - för uppdrag hos kund i bilbranschen

Hagsätraskolan söker lärare till år 1
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Hagsätraskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Hagsätraskolan är en välskött F-9-skola med ca 500 elever.Vi har bra lokaler: matteverkstad, bibliotek med datasal, idrottshall, idrottsplats med friidrott,specialsalar mm. Sen har skolan nära till skogen och till badsjö. 1 plats(er).Vi söker dig med ma/no-inriktning. Du ska arbeta med år 1 och vara mentor för dem. Skolan arbetar i arbetslag och till varje klass hör en klasskontakt. Behörighet krävs. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du får gärna ha arbetat med ett språkutvecklande arbetssätt och ha erfarenhet av elever med mångkulturell bakgrund. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Bitr rektor Yvonne Noté,084471603 Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Hagsätraskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Hagsätraskolan söker lärare till år 1 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hagsätraskolan söker lärare till år 1

Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter
Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter Vill du att mänskliga rättigheterna ska gälla alla, alltid? Vill du jobba i ett världsomspännande nätverk av Amnestysektioner med visionen om en värld där varje människa åtnjuter dessa rättigheter? Vill du arbeta för frigivandet av all världens samvetsfångar? Delar du vår uppfattning att dödsstraff alltid är ett brott? Liksom all form av tortyr! Vill du hjälpa oss att skydda flyktingar, migranter och andra utsatta människor över hela världen från våld och diskriminering? I så fall, Amnesty International består av 3 miljoner människor och vi vill att du också kommer med!   Amnesty International söker till Stockholmskontoret en driven Fundraisingsamordnare. Vi ser gärna att du har gedigen erfarenhet av fundraising men annan relevant erfarenhet som marknadsprojektledare kommer att beaktas. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 29 augusti. Dina arbetsuppgifter Huvuduppgiften är att arbeta med och utveckla Amnestys samlade fundraisingverksamhet och du ansvarar för samordning, budgetunderlag, uppföljning samt rapportering av kostnader och intäkter inom arbetsområdet. Du ansvarar också för framtagning av basmaterial inom fundraising. Du har ett samordnande ansvar för medlemsvärvning och insamlingskampanjer i samtliga kanaler men ansvarar själv primärt för postala kampanjer. Fundraisingteamet består av medarbetare och underavdelningar med olika kanalansvar, exempelvis digitalt eller stora donationer, egen telefundraising och face-to-face, samt ansvar för internationell samordning och varumärke. Tillsammans med övriga i fundraisingteamet förvaltar du våra processer för medlems- och givarvård över tid. Du driver CRM-arbetet med målgruppsegmentering och analyser i kampanjarbetet samt i befintliga medlems- och givardataser. Du älskar beräkningsmodeller för kostnadseffektiv marknadskommunikation. Du utvecklar och integrerar nya tekniker och kanaler inom fundraising. Du har också ett synnerligen viktigt ansvar för att medlems- och givarutveckling, inklusive alla fundraisingaktiviteter, samordnas med vårt opinions- och påverkansarbete. Kvalifikationer - Relevant utbildning kopplad till arbete inom fundraising och/eller marknadsföring. - Gedigen projekterfarenhet av marknadskampanjer och samarbete med byrå - Dokumenterad erfarenhet av planering, uppföljning och budgetarbete inom marknad/försäljning - Duktig skribent (svenska och engelska) och känsla för formgivning - Intresse för mänskliga rättigheter och Amnestys arbete - Kunskap om Amnesty Internationals verksamhet är meriterande Dina egenskaper - Drivande, strukturerad och kreativ - Analytisk och älskar att basera beslut på fakta - Stort intresse för utvecklingen inom fundraising och marknadskommunikation - Förmåga att samordna och arbeta i projektgrupp Tillträde för tjänsten är den 1 oktober 2013. Vi vill ha din ansökan med både CV och personligt brev senast den 29 augusti 2013. Observera att intervjuer äger rum löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. För frågor om tjänstens innehåll kontakta Mikael Willborg (avdelningschef kommunikation & fundraising) på mikael.willborg@amnesty.se eller Sara Ångström sara.angstrom@amnesty.se. Fackligt ombud för Unionen är Caroline Selander (08-729 02 32) och för SACO Madelaine Seidlitz (08-729 02 51).
Företag: Amnesty International
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter

Ma/No/Tk-lärare i grundskolans senare år
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 67 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. Viksjöskolan är en kommunal 6 – 9 skola med ca 700 elever. Skolan som byggdes 1975 ligger i kommundelen Viksjö i Järfälla kommun. Efter en total renovering 2003 – 2004 fick vi flera mindre arbetslagsområden, vilket gör att vi uppnådde intrycket av flera små skolenheter i den stora skolkroppen. Vi fick också högklassig standard på alla våra praktisk-estetiska klassrum. Pedagogiskt arbetar vi med gedigen screening av alla nya elever. Alla ämnen är lika viktiga för oss och eleverna får stöd när det behövs och fördjupnings-uppgifter när de vill gå vidare. Enligt skolinspektörerna som inspekterade Viksjöskolan i september 2008 har vi en god anpassning av vår undervisning, vilket betyder att alla elever möts på den nivå där de befinner sig. Värdegrundsarbetet är mycket gediget och genomarbetat efter många år som ett prioriterat område i skolan och värdegrundslektioner genomförs regelbundet. Vi har reflektionsdagar då eleverna bereds möjlighet till fördjupning i något ämne eller kan ta igen missade lektioner t ex p g a sjukdom. I skolan finns traditioner som vi haft i många år, t ex uppskattade luciakonserter, julspex och festliga elevavslutningar. Viksjöskolan har ett eget tillagningskök och vi serverar dagligen tre rätter samt rikligt med grönsaker av olika slag. Läs mer på vår hemsida www.jarfalla.se/viksjoskolan ARBETSUPPGIFTER Lärare i Ma/No/Tk. Undervisning och mentorskap. KVALIFIKATIONER Behörig att undervisa i de utannononserade ämnena. Erfarenhet av undervisning åk 6-9, gärna IKT-kunskaper.
Företag: Järfälla kommun, Viksjöskolan
Ort: Järfälla
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Ma/No/Tk-lärare i grundskolans senare år jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ma/No/Tk-lärare i grundskolans senare år

Ansvarig för lokalbokning och inpassering
Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 86 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Kultur- och fritidsförvaltningen, med ca 150 anställda, svarar för att det finns ett rikt kulturliv och ett mångsidigt fritidsutbud i Botkyrka kommun, i form av bad, bibliotek, konsthall, kulturskola, fritidsgårdar och sportanläggningar. ARBETSUPPGIFTER Kultur- och fritidsförvaltningen söker en lokal- och inpasseringsansvarig. Tjänsten är ett vikariat till och med sista augusti 2014. I Botkyrka kommun finns ett rikt och aktivt idrotts- och föreningsliv. Vi söker dig som vill vara med att förbättra och utveckla vår service till föreningslivet. Du känner dig lockad av kommunens devis ”Långt ifrån lagom” samt våra ledord Öppen, Orädd och Energisk. Du kommer att ha huvudansvar för inpassering och bokning av kommunens sporthallar och idrottsanläggningar, samt vissa övriga lokaler. I arbetet ingår även hantering av nycklar och kort. Du kommer att ha mycket kontakt med föreningarna i Botkyrka och är också kontaktperson till de olika idrottsförbunden, framförallt gällande matchläggning. En viktig arbetsuppgift är schemaläggning och ansvar för säsongsplaneringen av kommunens idrottsanläggningar. Du har också budgetansvar och gör prognoser för lokalbokningens intäkter, liksom följer upp statistik och mätbara mål kopplat till anläggningarna. Förvaltningen använder bokningssystemet Booking/Interbook, för vilket du också blir systemansvarig. I detta ingår att ha kontakt med leverantören, administrera systemet samt fortsätta driva och genomföra implementering av systemets olika moduler. Du kommer att vara huvudansvarig för ovanstående arbete men delar de löpande lokalbokningsuppgifterna med en av våra deltidsanställda. Du ingår också i föreningsbyrån tillsammans med anläggningsansvarig, föreningshandläggare och idrottsutvecklare där ni samverkar och tar upp gemensamma ärenden. Samverkan sker även med andra funktioner inom framförallt IT- och säkerhetsfrågor, både inom den egna och övriga förvaltningar. KVALIFIKATIONER Du är en serviceinriktad person med ett gott bemötande som har lätt för att knyta kontakter och skapa förtroende. Du har förmodligen själv erfarenhet från idrottsrörelsen och har både ett intresse för och kunskap om hur idrotts- och föreningslivet fungerar. Utifrån detta drivs du av övertygelsen att föreningslivet är mycket viktigt för ett väl fungerande samhälle och vill arbeta för att föreningarna i Botkyrka får en god service och bästa möjliga förutsättningar för att bedriva sin verksamhet. Det är viktigt att du har hög IT-kompetens och kan förvalta och driva utvecklingen av befintliga system. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Booking/Interbook eller något av de andra lokalbokningssystem som vanligtvis används inom kommunala fritidssektorn. Du är strukturerad och planerar ditt arbete med god framförhållning. Du har lätt för att samarbeta men arbetar också självständigt och kan driva på de frågor som du ansvarar för. Under perioder är det hög arbetsbelastning och därför är det viktigt att du är duktig på att hantera stressade situationer. Vi vill att du har relevant eftergymnasial utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation och har förståelse för att arbeta i en interkulturell miljö.
Företag: Botkyrka kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Ansvarig för lokalbokning och inpassering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ansvarig för lokalbokning och inpassering


Sök lediga jobb Restaurangbiträde

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se