Restaurangchef_Köksmästare Stockholm jobb - lediga jobb

Restaurangchef_Köksmästare Stockholm jobb Restaurangchef_Köksmästare Stockholm jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Restaurangchef_Köksmästare Stockholm. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Restaurangchef_Köksmästare Stockholm. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Vill du göra skilland i Sollentuna?- Sollentuna

  2. Företagssäljare brandsäkerhet- Stockholm

  3. Finance Reporting Manager- Sollentuna

  4. Skansen söker en Drift och Underhållschef- Stockholm

  5. Björknäskorttidsboende söker två Habiliteringsassistenter- Nacka

  6. Personalkonsulent till RK Arbetsgivar- och kompetensenhet- Stockholm

  7. Assistent på 50 % till läkemedelsbolag- Stockholm

  8. Budget- och skuldrådgivare- Stockholm

  9. Avdelningsansvarig förskollärare- Stockholm

  10. Platschef Birger Jarlsgatan Stockholm- Stockholm


Mer beskrivning

Vill du göra skilland i Sollentuna?
Nokas är en nordisk säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark. Vi har ca 3 500 medarbetare och är indelat i två divisioner, Cash Handling och Security & Safety. Bolaget grundades 1987 och vi har växt kontinuerligt sedan starten. Vår ambition är att vara en betydande aktör på den skandinaviska marknaden före utgången av 2013 och därefter växa vidare i Europa. Våra värderingar bygger på begreppet ”Vi bryr oss” och genomsyrar hela vår verksamhet. Nokas Bevakning Öst AB erbjuder sedan 1984 skräddarsydda tjänster inom säkerhet och bevakning för arbetsplatser, handelsplatser, publika platser och privata hem. Idag har vi ungefär 1200 larm- och bevakningskunder, både företag och privata hushåll. Vi är auktoriserade av Länsstyrelsen och alla våra medarbetare har omfattande säkerhetsutbildning med inriktning på personell och teknisk bevakning. Vill du göra skillnad i Sollentuna? Vi har fått ett nytt uppdrag åt Sollentuna Kommun dit vi nu söker 4 personer som genom stabilitet och ödmjukhet tar till sig alla typer av bevakningsuppgifter. Uppdraget omfattar bland annat larmutryckning och trygghetsskapande arbete i form utav att vistas på ungdomsgårdar samt ett gott samarbete med fältassistenter, polisen och med de sociala myndigheterna m.m. Vi söker dig som arbetar aktivt med service och är inte rädd för att söka kontakt och hjälpa till. Det viktigaste för dig är att alltid ge det lilla extra i mötet med människor. Du klarar av att arbeta självständigt och ansvarsfullt. Vi erbjuder dig en arbetsplats där din insats har stor betydelse för de människor du möter. Mycket av arbetet innebär kontaktskapande med fokus på ungdomar i varierande åldrar. Som person ska du tycka om att möta människor, vara kreativ och flexibel. Din uppgift är att verka för en trygg och säker miljö för de som bor och verkar i kommunen. Tjänsten är bilburen och du kommer att arbeta nattetid. Vi erbjuder positiva och engagerade kollegor i ett företag där vi fokuserar på att ge våra medarbetare bästa möjliga förutsättningar. I övrigt har du dessa kvalifikationer: Väktarutbildning 1 och 2 Minst 2 års arbetslivserfarenhet B-körkort Goda kommunikativa egenskaper, både i tal och skrift Gymnasiekompetens Vill du att din ansökan ska sticka ut ur mängden? Spela in en ansökningsvideo och bifoga den i steg två i din ansökan.   Tillträde 2013-10-01. Sista ansökningsdag 2013-08-09
Företag: Nokas Bevakning AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Vill du göra skilland i Sollentuna? jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vill du göra skilland i Sollentuna?

Företagssäljare brandsäkerhet
Gasellföretaget Brandsäkra Hem AB söker säljare till nystartat kontor i Stockholm, 1 plats. Vi på Brandsäkra Hem AB ökar fortfarande takten för att nå våra högt uppsatta expansionsmål och behöver därför bli fler! Just nu söker vi en ny toppsäljare som älskar att bryta barriärer och som inte vill vara en i mängden. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg, men har nu slagit upp portarna för ett nytt kontor i Stockholm. Nu ges du chansen att vara med och bygga upp företaget till att bli marknadsledande också i huvudstaden. Du brinner för att ständigt utmana dig själv samt att med en tydlig målmedvetenhet alltid nå dina högt uppsatta mål. Vi ställer höga krav både på oss som företag och även på vår personal. Vi anser att framgång alltid finns i ett gott arbetsklimat där individens utveckling ständigt står i centrum. Lyckas du hos oss garanterar vi dig varierande och spännande dagar med stor möjlighet till personlig utveckling samt en god ekonomi som belöning. Tidigare erfarenhet är inget krav då vi står för all utbildning och support. Garantilön. Är du sugen på din kanske största utmaning i ditt arbetsliv? Tveka då inte att söka denna tjänst!
Företag: Brandsäkra Hem Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Företagssäljare brandsäkerhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Företagssäljare brandsäkerhet

Finance Reporting Manager
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag. SJR söker för kunds räkning en Finance Reporting Manager. Det är ett konsultuppdrag på ett år med start omgående och med goda möjligheter till anställning hos kund. Vår kund är ett världsledande läkemedelsföretag med placering i Norrort. Kunden erbjuder en utmanande roll i ett spännande företag . För rätt person finns stora möjligheter till utveckling och avancemang! Arbetsuppgifter Du kommer att vara ansvarig för den finansiella rapporteringen, utfall och prognoser, som sedan rapporteras vidare till regionala huvudkontor. Du kommer vara en stödfunktion till övriga controllers i verksamheten och stötta dem i deras analysarbete. Andra delar i ditt arbete består av att vara med- och driva projekt inom organisationen. Lämplig bakgrund För tjänsten krävs minst 5 års erfarenhet av redovisning/financial controlling. Du skall tala och skriva engelska obehindrat samt gärna ha erfarenhet av att arbeta internationellt. Har du ledarskaperfarenhet är det meriterande.  Det är ett måste med mycket goda Excel kunskaper. Som person ska du vara lösningsfokuserad, stresstålig och ha en god social förmåga. Du skall drivas av att ständigt utvecklas och ha en stark vilja att lära. Vad erbjuder SJR? Vi erbjuder konsultuppdrag, ofta av längre karaktär och många gånger med möjlighet till anställning hos kundföretaget. Att arbeta som konsult hos oss innebär en chans att upptäcka nya inspirerande miljöer och kan ge dig den personliga och erfarenhetsmässiga utveckling du söker. Tillsammans med din konsultchef har du en kontinuerlig diskussion kring dina behov, dina önskemål och hur du ser på din framtid. Med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Ansökan Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Vindenberg på 08-407 55 20. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: SJR AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Finance Reporting Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finance Reporting Manager

Skansen söker en Drift och Underhållschef
Skansen söker en Drift- och underhållschef Skansen är ett av Nordens största- och Sveriges mest kända besöksmål med drygt 1,4 miljoner svenska och utländska gäster årligen. Skansen är världens äldsta friluftsmuseum med hus och gårdar från hela landet, en djurpark med tamdjur och vilda djur. Skansen är platsen för nationella högtidsdagar, konserter, marknader och andra publika evenemang. Skansens vision är att vara ett friluftsmuseum i världsklass, lustfyllt och tillgängligt för alla och Skansens gäster möts av ett utbud med hög kvalitet och ett gott mottagande. På Skansen är gästen i centrum och vi har öppet alla dagar under året. Om tjänsten Tjänsten är placerad på Skansens Byggnadsavdelning som ansvarar för förvaltning och utveckling av Skansens alla byggnader och tekniska installationer. Byggnadsbeståndet innehåller ca 160 kulturhistoriska byggnader, 70 djuranläggningar samt övriga lokaler såsom scener och dansbanor, kontorslokaler, verkstäder och uthyrda restauranger. Skansens Byggnadsavdelning består av fyra enheter och som enhetschef för drift och underhåll kommer du att arbeta närmast Byggprojektenheten. Du kommer också ha ett nära samarbete med Skansens övriga avdelningar. Drift- och underhållsenheten består idag av ca 15 medarbetare delade på tre grupper; Snickerigrupp, Måleri, puts- och smidesgrupp samt Driftgrupp. Som enhetschef kommer du att leda drift- och underhållsarbetet för Skansens samtliga byggnader, du kommer arbeta nära gruppcheferna i respektive grupp och planerar arbetet i samarbete med dessa. Vem är du? Vi söker dig som har kunskap om, och erfarenhet av att arbeta med komplexa drift- och underhållsfrågor som spänner mellan arbete med kulturhistoriska byggnader till arbetslokaler, moderna tekniska installationer och djuranläggningar. Du kommer att lägga upp skötsel- och underhållsplaner, hålla i underhållsmöten i samråd med Skansens verksamheter och hyresgäster samt utveckla felanmälansfunktionen. Arbetet innebär att säkerställa kvalitét och effektivitet i enhetens arbete. Du bör ha vana och god kunskap om inköp och upphandling av serviceavtal och materialleverantörer enligt LOU. Om du tidigare har arbetat med miljöfrågor är det en stor fördel. Vi ser att du är en trygg ledare som har lång erfarenhet av personalledning, budgetering och ekonomisk uppföljning, rekrytering samt annat administrativt arbete. Din profil Du är troligen högskoleingenjör eller har lång chefserfarenhet inom drift- och underhållsområdet. Som person är du en strateg som ser hur prioriteringar ska ske i arbetet. Du är en problemlösare och god människokännare med en stor skopa humor. Dokumenterad erfarenhet från arbete med kulturhistoriska byggnader är meriterande. Vidare ser vi att du har hög integritet, är kommunikativ och har en god social förmåga som leder till att du har lätt för att samarbeta med medarbetare och samarbetspartners på alla nivåer. Ansökan Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef för Skansens Byggnadsavdelning Martin Wulff martin.wulff@skansen.se eller HR-chef Sara Bourelius på sara.bourelius@skansen.se Fackliga representanter; Tommy Lambrell Saco-S föreningen telefon 08-442 80 49, Ulrica Emnegard ST föreningen telefon 08-442 81 08, Hans Adamsson Seko föreningen telefon 08-442 82 44. Sista ansökningsdag är 21 aug 2013.
Företag: Skansen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Skansen söker en Drift och Underhållschef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Skansen söker en Drift och Underhållschef

Björknäskorttidsboende söker två Habiliteringsassistenter
Omsorgen i Nacka kommun söker två habiliteringsassistenter för långtidsvikariat på Korttidsboende  På ”korttis” bor barn och ungdomar med funktionsnedsättning periodvis. Syftet är avlastning för familjen, samt erbjuda miljöombyte och rekreation.  Vi skapar förutsättningar för trygghet, personlig utveckling och goda levnadsvillkor genom att erbjuda stöd och service till de boende så att individen får högsta möjliga livskvalitet. Stödet och servicen anpassas efter den enskildes behov och ska göra det möjligt för den enskilde att själv bestämma över sin vardag samt mötas med respekt för egna behov och önskemål. Kvalifikationer Att arbeta med personer inom LSS personkrets erbjuder varierade arbetsuppgifter utifrån varje persons unika behov. Att arbeta på kortidsboende ställer vissa krav på dig som personal. Du behöver vara lyhörd och respektera de boendes integritet. I arbetet ingår kontaktmannaskap, daglig dokumentation samt ett nära samarbete med närstående och företrädare. Du ska ha adekvat gymnasieutbildning inom vård och omsorg såsom omvårdads- eller barn och fritidsprogrammet. Vi vill att du har erfarenhet av arbete med målgruppen. För att arbeta med målgruppen krävs att du är lyhörd och flexibel. Du ska också vara kommunikativ och kunna samarbeta väl i grupp. Arbetet med aktiva funktionsnedsatta människor kräver en god fysisk hälsa. Du ska ha dokumentations- och datavana och goda språkkunskaper i svenska. Stor vikt lägggs vid personlig lämplighet. Tjänsterna är vikariat varav ett på 6 mån och ett på ett år sysselsättningsgraden önskar man vid start mellan 50-100 %.  Vi arbetar med flexibelarbetstidsmodell och har ett behovsbaserat schema, vilket innebär att schemat anpassas utifrån verksamhetens behov och medarbetarnas önskemål. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg.   Kontaktperson Enhetschef Cesar Rodriguez                                                                                                    Tfn 08-718 92 66, Mobil 070 431 92 66                                                                                                            cesar.rodriguez@nacka.se
Företag: Nacka Kommun
Ort: Nacka
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Björknäskorttidsboende söker två Habiliteringsassistenter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Björknäskorttidsboende söker två Habiliteringsassistenter

Personalkonsulent till RK Arbetsgivar- och kompetensenhet
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Förvaltningsavdelningen är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Vi är ca 600 anställda med en bred och skiftande kompetens som hanterar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, IT-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt kommunikation. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för den gemensamma servicen i Regeringskansliet. RK Arbetsgivar- och kompetensenhet ansvarar för Regeringskansliets arbetsgivarfrågor och gemensamma kompetensförsörjningsfrågor. Med kompetensförsörjning avses frågor inom ramen för hela processen att attrahera, rekrytera, utveckla och ställa om kompetens. Arbetsgivarfrågor avser bland annat arbetsrätt, förhandlingar, omställning, arbetsmiljö och hälsa, jämställdhet- och mångfald, kris- och bemanningsstöd samt psykosocialt samtalsstöd. Enhetens ansvar består av stödjande, operativa och strategiska åtgärder. Som personalkonsulent/internkonsult arbetar du med ett brett perspektiv på psykosociala arbetsmiljöfrågor. Du arbetar konsultativt på RK-övergripande nivå och ger råd och stöd till chefer och departementens personalfunktioner avseende ledarskap, individ- och grupprocesser, rehabilitering och individuella omställningsärenden. Du ger även stöd till medarbetare i psykosociala frågor och karriärväxling. Du förbereder och genomför utbildningar och seminarier samt tar fram riktlinjer inom arbetsmiljöområdet. Vidare ger du även psykosocialt krisstöd till organisationen vid allvarliga händelser. Som personalkonsulent är du både strateg och praktiker. Vi söker dig som vill ha en central roll i utvecklingen av det strategiska arbetsmiljö- och hälsoarbetet i Regeringskansliet. Detta innebär att driva översyn och förändring, forma stödjande strukturer samt arbeta med utbildning och implementering – från hälsofrämjande insatser till ett aktivt rehabiliteringsarbete med huvudsakligt fokus på rollen som arbetsgivarföreträdare och ledare. Du har adekvat högskoleexamen med mångårig erfarenhet av psykosocialt arbetsmiljöarbete samt av ledarskapsområdet. Du har erfarenhet av chefshandledning/chefscoachning samt av grupputveckling, gärna som certifierad användare av någon etablerad grupputvecklingsmetodik. Du håller dig uppdaterad inom sakområdet och har dokumenterad erfarenhet och kompetens inom samtalsmetodik, beteendevetenskap och psykosocialt krisstöd samt grundläggande arbetsrättsliga kunskaper. Du är van att bedöma individers behov av insatser i främjande, förebyggande eller rehabiliterande syfte. Det är meriterande om du har steg 1-utbildning i psykoterapi. Som person är du strategisk och drivande och har mycket god förmåga att etablera och bibehålla relationer. Du är trygg, analytisk, har integritet och förmår att arbeta med både verksamhets- och individperspektiv. Vidare har du en god pedagogisk förmåga samt en vana att inta ett arbetsgivarperspektiv. Anställningen är tillsvidare, med 6 månaders provanställning och tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Fackliga företrädare är Jens Skoglund och Ewa Garcia för ST, Johan Strokirk för Saco och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08-405 10 00. Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg. Klicka på knappen "Ansök" nedan. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 11 augusti 2013. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Personalkonsulent till RK Arbetsgivar- och kompetensenhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalkonsulent till RK Arbetsgivar- och kompetensenhet

Assistent på 50 % till läkemedelsbolag
Sobi Presentation Är du en noggrann och serviceminded assistent som vill jobba 50 % i läkemedelsbranschen från september? Då har vi kanske uppdraget för dig! Till ett läkemedelsbolag i centrala Stockholm söker vi en assistent på 50 % för perioden september till december. Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra dokumenthanteringsgruppen där du tillsammans med tre kollegor arbetar med administration av tillverkningsdokumentation och kvalitetsdokument. I gruppen råder en trevlig stämning och en bra atmosfär där alla hjälps åt för att nå gemensamma mål. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt några års erfarenhet av administrativt arbete. Ett krav är att du är mycket duktig på Officepaketet, speciellt Word men också Powerpoint och du måste klara av att administrera listor i Excel. Har du jobbat i SharePoint samt Doc Space är det meriterande. För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska språket. Som person ser vi att du är noggrann, ansvarstagande och har integritet. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan genom att klicka på ansök på poolia.se Vi tar ej emot ansökningshandlingar via e-post. Förmåner Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Två år i rad har Poolia vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare. Företagsbeskrivning Sobi är ett internationellt läkemedelsföretag inriktat på att tillhandahålla innovativa behandlingar och service som förbättrar livet för patienter med sällsynta sjukdomar. Produktportföljen är främst inriktad på inflammationssjukdomar och genetiska sjukdomar samt tre projekt i sen klinisk fas inom hemofili och neonatologi. Sobi marknadsför även en portfölj specialist- och särläkemedel på uppdrag av olika partnerföretag. Intäkterna uppgick 2012 till 1,9 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 500. Aktien (STO: SOBI) är noterad på OMX NASDAQ Stockholm. Ytterligare information finns på www.sobi.com.” Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Sobi
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Assistent på 50 % till läkemedelsbolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Assistent på 50 % till läkemedelsbolag

Budget- och skuldrådgivare
Stockholms Stad Hässelby-Vällingby SDF Socialtjänstavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar. Stadsdelen ligger i nordvästra Stockholm och har 63 000 invånare och omfattar stadsdelarna Hässelby Gård, Hässelby Strand, Hässelby Villastad, Vällingby, Vinsta, Grimsta, Råcksta, Nälsta och Kälvesta. I Hässelby-Vällingby är det nära till natur och rekreation kring Mälaren, men också till moderna affärscentra som Vällingby City. Hässelby- Vällingby är ett expansivt område med stor nybyggnation. Befolkningen beräknas öka med nästan 10 % under den närmaste tioårsperioden. Stadsdelsförvaltningen har 1500 anställda som ansvarar för verksamhet inom förskola, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, stadsdelsmiljö, parker och kultur och fritid. Som anställd har du tillgång till motionslokal och flera träningspass och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar. Mer information om oss hittar du på www.stockholm.se/hasselby-vallingby I Hässelby-Vällingby Stadsdelsförvaltning ligger budget- och skuldrådgivningen i Mottagning och serviceenheten inom avdelningen Individ och familjeomsorg. För närvarande arbetar 2 budget- och skuldrådgivare inom förvaltningen. 1 plats(er).Vi söker nu en budget- och skuldrådgivare som tillsammans med de två ordinarie rådgivarna dels kommer att arbeta med traditionellt rådgivningsarbete, dels medverka i uppbyggandet av det förebyggandet arbete som skall starta under hösten inom ramen för ytterstadssatsningen. I Stockholm stad pågår en utvecklingssatsning i stadsdelen inom flera områden. En av aktiviteterna är att arbeta med förebyggande budget- och skuldrådgivning. Stadsdelsförvaltningen har beviljats projektmedel för att arbeta med förebyggande insatser riktade till unga vuxna, långtidsarbetslösa och människor med neuropsykiatriska funktionshinder som är beroende av försörjningsstöd. Aktiviteterna kommer bl a att handla om • Ta fram studiematerial som kan anpassas till olika målgrupper • Hålla gruppverksamheter • Informera i skolor Som budget- och skuldrådgivare har du även ansvar för att: - ge samhällsinformation med inriktning mot privatekonomi - ge råd och stöd till enskilda i ekonomiska krissituationer - ge råd om hushållsekonomi och stöd till förändring av konsumtionsmönster - tillsammans med den enskilde söka långsiktiga lösningar på betalningsproblem - bistå vid kontakter och förhandlingar med banker, finansbolag och myndigheter - hjälpa till vid ansökan om skuldsanering samt ge stöd efter beviljad skuldsanering - medverka till utveckling av arbetssätt och metoder inom arbetsområdet - relevant högskoleutbildning, gärna inom socialt arbete, juridik eller ekonomi - kunskap om motivations- och förändringsarbete - god kunskap om privatekonomi - god förmåga till samarbete, förhandling och analys - god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt Friskvårdssubention och tillgång till gym Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs Tidigare erfarenhet av budget- och skuldrådgivning eller andra relevanta erfarenheter som tex arbete som socialsekreterare eller andra typer av stöd och rådgivning till enskilda. Varaktighet: 3-6 månader. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Enhetschef Carina Johansson Cronwall,08-50805161 Katarina Ejergård, budget- och skuldrådgivare, 08-50805320 Jan-Eric Berg, SACO, HSO, 076 120 50 39 (facklig) Vision Stockholms stad, 08 508 40646 (facklig) Tillträde: 2013-08-01. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; Socialtjänstavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Budget- och skuldrådgivare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Budget- och skuldrådgivare

Avdelningsansvarig förskollärare
Stockholms Stad Östermalms SDF Engelbrekts förskolor Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Körsbärets förskola ligger i Ruddammen som är ett lugnt område med närhet till skog och natur. Utanför förskolan går direktbussen till Skansen och Djurgården och det är nära till tunnelbanestationen Tekniska högskolan och Roslagsbanan/Stockholms Östra. Målet för oss är att tillsammans med föräldrarna hjälpa barnen att utvecklas till trygga och hänsynsfulla människor med social, emotionell, motorisk och intellektuell kompetens. Verksamheten hos oss präglas av glädje, engagemang och omtanke. 1 plats(er).Du ska söka till oss om du vill: arbeta med engagerade pedagoglag där du ansvarar för att planering, genomförande och uppföljning av verksamheten sker enligt mål och riktlinjer i Lpfö samt Engelbrekts förskoleenhets verksamhetsplan. vara med från början då förskolan helt ändrar om i sina lokaler. vara med då en avdelning med 10 barn i åldrarna 1-3 och två pedagoger planerar för att bli 14 barn och tre pedagoger i sin "nya" lokal. vara med då en avdelning med cirka 20 barn i åldrarna 3-5 planerar för att arbeta ännu mer i mindre grupper i sin "nya" lokal med fler rum. jobba på en förskola med två avdelningar där platsmöten och APT är med 6 förskollärare/avdelningar till. Plansdagarna innebär ofta att du träffar cirka 65 kollegor från enhetens 18 avdelningar. Visst samarbete sker i det pedagogiska arbetet med barnen med andra förskolor. För mer information om tjänsten ring biträdande förskolechef, Johanna Wennelin, på 076-129 31 42. Utbildad förskollärare med arbetserfarenheter, gärna med erfarenhet av att vara avdelningsansvarig. Subventionerad lunch, arbetskläder, fortbildning Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten ring biträdande förskolechef, Johanna Wennelin, på 076-129 31 42. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Biträdande förskolechef Johanna Wennelin Tillträde: 2013-08-05.
Företag: Stockholms stad; Engelbrekts förskolor
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningsansvarig förskollärare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningsansvarig förskollärare

Platschef Birger Jarlsgatan Stockholm
Espresso House är en coffeeshop-kedja med över 100 coffeeshops runt om i landet. Vår vision är att erbjuda ”Världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst”! Vi är drygt 900 engagerade och glada människor som älskar kaffe och alltid sätter gästen först. Under 2013 blir vi ännu fler, då vi har en kraftig expansionsplan framför oss. På Espresso House lever vi efter värderingarna: gästen går alltid först, vi älskar initiativ och ansvar, vi pratar med varandra och vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet!Espresso House största coffee shop söker en ny platschef under hösten 2013. Vi söker dig som har stor erfarenhet och passion för att driva en egen coffee shop. Vi söker dig som passar in på följande: Du har stor erfarenhet av ledarskap Du har en stor passion för drift och gästupplevelse Du har erfarenhet från arbete i liknande miljö Du har mycket energi och är positiv i din natur Du har passion för ditt arbete och är villig att satsa hårt Du är entusiastisk och lösningsfokuserad Du vill skapa extraordinära resultat och är tävlingsinriktad Du är en stark ledare med mycket engagemang och team känsla Du gillar utmaningar och lever efter principen ”inget är omöjligt” Som platschef på Birger Jarlsgatan har du resultat- och personalansvar för ca 25 baristor. Arbetet innebär att du arbetar som barista i drift ca 30 timmar/vecka och ca 10 h/v med administrativa arbetsuppgifter såsom bemanningsplanering, uppföljning försäljning och lägger beställningar. Du är den person som leder arbetet på plats och ser till att gästens upplevelse alltid motsvarar förväntningarna. Varierande arbetstider, helgarbete ingår. Tjänsten ska tillsättas hösten 2013, intervjuer hålls löpande. Skicka in din ansökan, CV och personligt brev via vår hemsida, www.espressohouse.se och klicka dig vidare till jobba hos oss och "Platschef Birger Jarlsgatan". Vid frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta regionchef Sofia Köhl sofia.kohl@espressohouse.se Vi önskar dig lycka till! Espresso House
Företag: Espresso House
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Platschef Birger Jarlsgatan Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Platschef Birger Jarlsgatan Stockholm


Sök lediga jobb Restaurangchef_Köksmästare Stockholm

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se