Rydberg & Rydberg Co AB jobb - lediga jobb

Rydberg & Rydberg Co AB jobb Rydberg & Rydberg Co AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Rydberg & Rydberg Co AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Rydberg & Rydberg Co AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Erfaren kollega till Unik Resurs HR-funktion- Linköping

  2. Systemadministratör inom Windowsbaserade operativsystem- Linköping

  3. Socialtjänsten söker socionom- Finspång

  4. Experis söker en taktisk inköpare- Finspång

  5. Trafikplanerare till Översiktsplaneavdelningen- Linköping

  6. Sjuksköterska till Norrköpings kommun- Norrköping

  7. Sjuksköterska omgående till Norrköpings kommun- Norrköping

  8. Administratör- Linköping

  9. Grundskollärare F-6 till Norrköpings Montessoriskola- Norrköping

  10. Butikssäljare (extra) till New Yorker i Norrköping- Norrköping


Mer beskrivning

Erfaren kollega till Unik Resurs HR-funktion
Bakgrund och om rollen: Uniks HR-funktion startade för drygt 1,5 år sedan efter att vi sett ett tydligt behov av affärsinriktat och för Kunden skräddarsytt externt HR-stöd. Vi är idag 6 HR-konsulter som är anställda på Unik Resurs och vi har därtill ett antal underkonsultkollegor. Vi söker nu fler kollegor till oss då vi ser en ökad efterfrågan på våra tjänster. Våra uppdrag varierar. Vi levererar avgränsade projekt som lönekartläggningar, avtalsanalyser och processutvecklingsuppdrag. Vi går in i interim uppdrag där vi fyller en redan existerande HR-roll hos kunden i någon annan frånvaro eller vid perioder av högre belastning. Vi åtar oss också skräddarsydda lösningar där vi som team tillsammans med övriga kollegor på Unik Resurs levererar en helhet till Kunden. Våra kunder återfinns främst runt om våra kontor i landet men självklart kan anställningen som HR-konsult på Unik innebära en del resor mellan olika Kunder. Vi tänker oss att det är just den variationen som rätt person tilltalas av. I rollen har du din anställning hos oss på Unik och vi ansvarar för din utveckling precis som för vår egen. Vi hjälps åt att sätta varandra i uppdrag och vi arbetar tillsammans för att utveckla både koncept och leverans. Ditt första uppdrag?: Vi har nu ett konkret uppdrag som kan vara din första utmaning som konsult hos oss. Nedan kan du läsa lite kort om uppdraget. Men även om inte det specifika uppdraget lockar dig är vi intresserade av att veta mer om dig om du är intresserad av att bli en del av Unik Resurs! Kunden, en större industriell verksamhet i Östergötland, har utmaningar i lönsamhet och effektivitet och står inför en turnaround det närmaste 1-1,5 året. Delar av utmaningen handlar om företagskultur och ledningsgrupps- och chefsutveckling likväl som interneffektivitet i arbetsprocesser och resurser. Hela verksamheten omfattas av förändringen och det krävs ett stabilt och utvecklingsinriktat stöd inom HR för att driva förändringarna. Du gör det i din roll som HR-interim förändringskonsult tillsammans med VD och övriga ledningsgruppen. Din profil: Så vem är då du som söker? För att du ska trivas i rollen och kunna leverera har vi tagit fram följande kravprofil: Du har HR-bakgrund både erfarenhets- och utbildningsmässigt och kan visa på tidigare goda resultat och referenser inom området. Troligtvis har du i din HR-profession varit med om denna typ av turnaround eller liknande utmaningar tidigare. Du är resultatorienterad och har förmågan att se helheter även i komplexa situationer och kan väga för mot nackdelar i olika handlingsalternativ. Du har starkt kundfokus och har förmågan att förutse problem och agera på behov med lösningar som möter de utmaningar du ser hos Kunden. Du vet om dina styrkor och har lätt för att ta hjälp när du behöver det. Du agerar och är självgående men gillar att samarbete och bygga relationer. Kort sagt – du har ett bra driv i kombination med ödmjukhet och intresse av att utvecklas. Ansök redan idag!: Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag för möjligheten till ett första samtal med oss. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare. Ansvarig rekryterare är Mindy-Li Nixon och nås på 0704-916258 eller på mindy-li.nixon@unikresurs.se Välkommen med din ansökan! Välkommen till Unik Resurs!: Vi är din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång. Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Företag: Unik Resurs i Sverige AB
Ort: Linköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren kollega till Unik Resurs HR-funktion jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren kollega till Unik Resurs HR-funktion

Systemadministratör inom Windowsbaserade operativsystem
På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning – att göra världen till en säkrare plats. Vad du blir en del av Vill du vara en del av ett varierande arbete som omfattar allt från drift och underhållsärenden, till omfattande uppdrag som att vara med och designa och bygga nästa generations utvecklingsmiljöer för en global marknad? Ansök redan idag! Du kommer att tillhöra Group ICT, den en del av Saab-koncernen som ansvarar för drift, installation, underhåll och förvaltning av företagets utvecklings och produktionsmiljöer samt dess ingående komponenter som servrar, storage, nät och klienter mm. Verksamheten präglas av systematiskt datasäkerhetsarbete samt teknikbevakning inom angränsande verksamhetsområden.  Din framtida utmaning Du kommer att ingå i ett team av Windowstekniker där dina arbetsuppgifter innebär daglig drift av Windowsbaserade operativsystem, virtualiseringsplattformar samt utveckling av dessa. Daglig drift och utveckling innebär patchning, uppdateringar, ärendehantering för felärenden och beställningar, felsökning, versionsuppdateringar, teknikutvärderingar mm. Du kommer systematiskt arbeta med att ta fram lösningsförslag, koncept och idéer för fortsatt utveckling inom de olika områden som förkommer i ditt arbete. Mindre projektarbeten är förekommande. Arbetet är kopplat till Saabs utvecklingsmiljöer för bland annat Gripen, vilket innebär att arbetsuppgifterna utförs i Saabs lokaler i Tannefors, Linköping. Den du är idag Drivs du av att: Automatisera, konfigurera och uppgradera Windows inklusive AD/GPO Integrera olika Windowsapplikationer och system Hantera 2:a och 3:e linjens drift och Windows-support i virtuella miljöer inkl. avancerad felsökning Jobba i team och tillsammans med andra duktiga tekniker i en omväxlande miljö …då har du egenskaperna vi letar efter. För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna tror vi att du har: Minst fem års erfarenhet av Windowsbaserade operativsystem och tillhörande stödsystem Grundläggande kunskaper inom SCCM och Citrix Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med den senaste tekniken och hänga med i branschens utveckling Som person innehar du en social förmåga samt är utåtriktad och kommunikativ i din interaktion med andra människor. Du har en god förmåga att bemöta och samarbeta med olika typer av människor, såväl internt som externt. Arbetet ställer krav på att du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är analytisk och inte rädd för att komma med nya idéer och förbättringsförslag. Vi tror även att du är skicklig på att hantera parallella arbetsuppgifter, samt har en god prioriteringsförmåga. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet. Urvalet sker löpande och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Vi ser fram mot din ansökan. Om Saab Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Företag: Saab AB
Ort: Linköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Systemadministratör inom Windowsbaserade operativsystem jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemadministratör inom Windowsbaserade operativsystem

Socialtjänsten söker socionom
Finspångs kommun har drygt 21 000 invånare. Kommunen är organiserad i sektorer under en verksamhetsnämnd; kommunstyrelsen. Våra största verksamhetsområden är skola och barnomsorg samt vård och social omsorg och vi arbetar även med samhällsbyggnadsfrågor, kultur- och fritidsfrågor med mera. Finspångs kommun har ca 1700 anställda. Näringslivet domineras av högteknologiska internationella industrier. Närheten till naturen och ett stort utbud av idrotts och motionsanläggningar, bland annat ett äventyrsbad med friskvårdsanläggning, är några av våra lokala plusvärden. ARBETSUPPGIFTER Socialtjänstens Individ- och familjeomsorg (IFO) består av myndighetsutövning och utförarverksamheter riktade till barn, ungdomar, familjer och vuxna. I början av året organiserade vi om för att på riktigt kunna satsa på ett nära ledarskap med mycket stöd till handläggarna. Förutom stödet av chef har vi också en sakkunnig i handläggning och dokumentation som sitter i samma korridor. Inom IFO har vi satsat på en bra introduktion av nyanställda. Det pågår ett arbete inom IFO med metodutveckling och samverkan mellan utredare, uppföljare, familjehemssekreterare och familjebehandlare i syfte att skapa en samsyn samt kunskap om varandras arbetsområden. Ett led i detta är handledning i metoden Signs of safety. Vi söker nu en socionom med intresse för uppföljning av insatser enligt SoL och LVU samt intresse för behandlingsarbete riktat mot barn och ungdomar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom. Goda kunskaper i lagstiftning och metodfrågor är önskvärt. Meriterande är om du har erfarenhet av Procapita, BBIC, LOKE och Signs of Safety. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Rekryteringen genomförs under förutsättning av erforderliga beslut. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner mot bruttolöneavdrag, rabatter och andra erbjudande av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. Finspångs kommun är finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har goda kunskaper i finska, eller andra språkkunskaper, som kan bidra till utveckling av våra verksamheter. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Finspångs kommun - Social omsorg
Ort: Finspång
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Socialtjänsten söker socionom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialtjänsten söker socionom

Experis söker en taktisk inköpare
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Konsultuppdrag som Taktisk Inköpare på Siemens i Finspång. Uppdraget förväntas starta omgående och är ett konsultuppdrag via Experis på Siemens Industrial Turbomachinery i Finspång. Arbetsbeskrivning I rollen som taktisk inköpare på Siemens Industrial Turbomachinery i Finspång kommer du ingå i ett tvärfunktionellt inköpsteam där du förmedlar kravspecifikationer med avseende på inköpsrelaterade frågor till Siemens leverantörer. Du kommer ansvara för att säkerställa att interna så väl som externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité. I dina arbetsuppgifter kommer det ingå att genomföra RFQ-analyser (Request For Quotation), administrera beställningar, hantera ordererkännanden samt leveransbevaka. Du kommer att följa upp och hantera leverantörsförhandlingar, leverantörernas leveransförmåga samt utveckling av leverantörer. Att arbeta med kostnadsreduktionsaktiviteter samt att effektivisera inköpsprocesser ingår också i dina arbetsuppgifter. Vem är du? Du har en eftergymnasial utbildning inom logistik/supply chain samt tidigare erfarenhet från arbete med inköp eller logistik. Du har ett resultatorienterat arbetssätt, uppfattas som drivande och har en god kommunikationsförmåga. Du har också en god organisationsförmåga och arbetar med struktur inom ditt ansvarsområde. Vi ser att du har goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du har kunskaper i SAP. Vad kan vi erbjuda dig? Experis står för "Experience" och "Expertise". Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk. Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Kontaktperson Uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut och därför välkomnar vi din ansökan redan idag. Frågor besvaras av ansvarig konsultchef Eva Wisth på . Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Experis AB
Ort: Finspång
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Experis söker en taktisk inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Experis söker en taktisk inköpare

Trafikplanerare till Översiktsplaneavdelningen
Om Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden! Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer. Det gör jobbet på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen spännande och ansvarsfullt. Som medarbetare på denna förvaltning får vi ofta vara med från att till exempel ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Vi har en bred kompetens kring samhällsbyggnad inom förvaltningen. Det gör jobbet inspirerande, kul och mycket utvecklande. Vi ser till att staden planeras optimalt och att många värden tas till vara: kultur och näringsliv, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Om arbetsplatsen Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner med många spännande projekt på gång, såväl förtätningsprojekt i innerstaden som helt nya bostadsområden i ytterstaden och kommunen i övrigt. Ostlänken, en ny dubbelspårig höghastighetsjärnväg mellan Stockholm (Järna) och Linköping, innebär att Linköpings kommun står inför ett av de största stadsutvecklingsprojekten i stadens i historia. Satsningen på Ostlänken omfattar bland annat ett nytt resecentrum i nytt läge öster om Stångån samt utveckling av den nya stadsdelen Stångebro och av miljön runt Stångån. Vi söker nu dig som i rollen som trafikplanerare vill vara med och driva kommunens stadsutveckling framåt. Det är du och dina kollegor som lägger grunden för en hållbar och transportsnål framtid i Linköping. Kommunen är i ett spännande expansivt skede och står inför flera utvecklande och strategiska trafikplaneringsfrågor som du kan förvänta dig att arbeta med. Närmaste året startas arbete med linjenätsanalys för staden och järnvägsplan för Ostlänken genom Linköping, parallellt pågår arbete med trafikplan för både inner- och ytterstaden. Översiktplaneavdelningen är en del av Plankontoret vars uppgift bland annat är att arbeta med översiktsplaner och detaljplaner som styr markens och vattnets användning samt bebyggelsemiljöns utformning. Dina kollegor på avdelningen är arkitekter, planerare, trafikplanerare, stadsantikvarie, ekolog samt grafisk formgivare. Kontoret ansvarar också för kommunens markförsörjning samt exploatering. Kontoret arbetar både på uppdrag av samhällsbyggnadsnämnden och kommunstyrelsen och består av följande tre avdelningar; översiktsplanering, detaljplanering samt mark och exploatering. Arbetsbeskrivning Som trafikplanerare kommer du att arbeta med kommunens övergripande trafikplanering, analyser, utredningar och strategier för att möta framtida utmaningar för hållbara trafiklösningar. I Linköping prioriterar vi gång-, cykel- och kollektivtrafik framför biltrafik. Du driver egna uppdrag och din kompetens inom trafikkunskap tas tillvara i andra projekt. Ditt arbete är serviceinriktat och du har ett nära och aktivt samarbete med bland annat fastighetsägare, myndigheter, konsulter samt förtroendevalda. Kvalifikationer Vi söker dig som är högskoleutbildad med inriktning trafik och/eller samhällsplanering, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med trafiksystem/nät i ett strategiskt perspektiv och har en övergripande förståelse för hela stadens sammanhang och Linköpings position i regionen/landet. För att lyckas i rollen hos oss har du ett stort intresse för, samt erfarenhet av, stadsutveckling, där du ser trafikplaneringen som en integrerad del av stadsplaneringen. Du känner ett stort engagemang för att utveckla hållbara och innovativa trafiklösningar och trafiksystem. Med din kreativitet och ditt driv når du resultat med hög kvalitet. Din analytiska ådra och förmåga gör dig skicklig på att visualisera och beskriva samband, system och förslag. Ditt arbete drivs strukturerat och mål- och resultatorienterat och din förmåga att samarbeta är god. Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Information om tjänsten Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 987
Företag: Linköpings kommun
Ort: Linköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Trafikplanerare till Översiktsplaneavdelningen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Trafikplanerare till Översiktsplaneavdelningen

Sjuksköterska till Norrköpings kommun
OM UPPDRAGET Nu söker vi dig som är sjuksköterska och vill jobba inom hemsjukvård eller på olika äldreboenden inom Norrköpings kommun. Behovet är dag, kväll, och vissa helger. Uppdragen är flera, alla med olika upplägg och vissa av dem är under många månader. Det längsta sträcker sig ända till i höst på samma boende. Vi ser till att du får relevant inskolning! DINA ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska inom hemsjukvård och äldrevård i kommunen kommer du att ha ett stort eget ansvar och varierade arbetsuppgifter och det är därför viktigt att du är trygg i din yrkesroll som sjuksköterska och att du kan arbeta effektivt, flexibelt och självgående. Du kommer bland annat att hantera mediciner, utdelningar av apodos, blodprovstagningar, omläggningar, hantering av medicinska frågor etc. Sjuksköterska och omvårdnadspersonal arbetar i team. Det är bra om du har en bred bakgrund och att du inte är rädd för att fatta egna beslut längst vägen. Du kommer att bli inskolad inom ett område eller på ett boende men det kan också vara bra att skolas in på flera enheter.Du är varmt välkommen att höra av dig redan idag för mer information om de olika uppdragen! DIN PROFIL Legitimerad sjuksköterska med minst två års dokumenterad yrkeslivserfarenhet, gärna med erfarenhet av äldrevård och eller hemsjukvård. Körkort är ett krav på vissa uppdrag. Du bör ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt ha lätt för att kommunicera. Som person har du en väl utvecklad social kompetens och tycker om att arbeta med människor. OM OSS Centric Care är specialiserade på bemanning av läkare, sjuksköterskor, medicinska sekreterare, socionomer, psykologer samt övrig vårdpersonal i både Sverige och Norge. Vi har bemannat hälso- och sjukvården sedan 2000 och är ett av Skandinaviens ledande bemanningsföretag. Centric Care har kontor i Göteborg, Sundbyberg, Malmö, Örebro och Oslo. Vi bemannar tillfälliga och långvariga bemanningsbehov och har långsiktiga relationer med alla våra uppdragsgivare inom både privat och offentlig sektor. Förklaringen till det är enkel. De värdesätter vår närvaro och vårt engagemang i varje enskilt uppdrag. Våra kunder vet att de garanteras motiverade och kunniga konsulter – varje gång. Vi som jobbar på Centric Care har nog ett av de roligaste jobben som finns - vi får nämligen dagligen träffa, hjälpa och umgås med de bästa inom vården och socialt arbete för att göra arbetsplatserna så givande och effektiva som möjligt. Som bemanningsföretag erbjuder vi våra konsulter några av de bästa lönevillkoren i branschen med bl.a. två löneutbetalningar per månad, årsbonus i form av upplevelsehelg, varierande uppdrag, en egen kontaktperson samt mycket uppskattade konsultträffar där vi umgås tillsammans under mer avslappnande former. Lägg sedan till en av branschens förmånligaste friskvårdsbidrag på upp till 4000 kr per kalenderår så börjar du få en bild om hur det är att jobba hos oss. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är medlem i Almega, en arbetsgivar- och branschorganisation för personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Läkarförbundet, Kommunal, Unionen och Akademikerförbundet vilket innebär en trygghet för dig som medarbetare. Nyfiken på att veta mer om oss? Kontakta oss redan idag. Välkommen! Mer informasjon
Företag: Centric Care AB
Ort: Norrköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Sjuksköterska till Norrköpings kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjuksköterska till Norrköpings kommun

Sjuksköterska omgående till Norrköpings kommun
OM UPPDRAGET Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska och vill jobba inom hemsjukvård i Norrköpings kommun. Behovet är fån omgående och sträcker sig fram till 17/6 och hela sommaren. Vi ser till att du får relevant inskolning. DINA ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska inom hemsjukvård i kommunen kommer du att ha ett stort eget ansvar och ha varierade arbetsuppgifter, det är därför viktigt att du är trygg i din yrkesroll som sjuksköterska och att du kan arbeta effektivt, flexibelt och självgående. Du kommer bland annat att hantera mediciner, utdelningar av apodos, blodprovstagningar, omläggningar, hantering av medicinska frågor etc. Sjuksköterska och omvårdnadspersonal arbetar i team. Det är bra om du har en bred bakgrund och att du inte är rädd för att fatta egna beslut längst vägen. Du är varmt välkommen att höra av dig redan idag för mer information. Du dokumenterar i journalsystemet Treserva. DIN PROFIL Legitimerad sjuksköterska med minst två års dokumenterad yrkeslivserfarenhet, gärna med erfarenhet av äldrevård och eller hemsjukvård. Körkort är ett krav. Du bör ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt ha lätt för att kommunicera. Som person har du en väl utvecklad social kompetens och tycker om att arbeta med människor. OM OSS Centric Care har bemannat hälso-och sjukvården sedan år 2000 och är ett av Skandinaviens ledande bemanningsföretag med kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Oslo. Vi erbjuder tillfällig och fast bemanning till privat och offentlig hälso- och sjukvård samt inom socialt arbete. Som konsult hos oss erbjuds du några av marknadens bästa lönevillkor, varierande uppdrag, en egen dedikerad kontaktperson samt ett unikt friskvårdsbidrag på upp till 4000kr per kalenderår. Med ett stort antal ramavtal över hela Sverige och Norge kan vi garantera våra anställda uppdrag året om. Centric Care är ett auktoriserat bemanningsföretag som är medlem i Almega, Bemanningsföretagen. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Läkarförbundet, Kommunal, Unionen och Akademikerförbundet. Tillsammans med tjänstepensionsavtal och försäkringsskydd innebär detta en trygghet för dig som medarbetare. Nyfiken på att veta mer om oss? Kontakta oss redan idag. Välkommen! Mer informasjon
Företag: Centric Care
Ort: Norrköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Sjuksköterska omgående till Norrköpings kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjuksköterska omgående till Norrköpings kommun

Administratör
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov på grund av pensionsavgångar och en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss! Institutionen för fysik, kemi och biologi (IFM) bedriver såväl grundutbildning som forskning och forskarutbildning. Forskning är den dominerande verksamheten och den sker ofta i samverkan med företag och internationella partners. Vi är en av universitetets äldsta, mest välkända och största institutioner och omfattar fem samverkande vetenskapliga områden: biologi, kemi, materialfysik, tillämpad fysik samt teori och modellering. Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/ifm Vi söker nu en administratör inom Verksamhetsstöd.  Dina framtida arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i att ge administrativt stöd och service till avdelningschefer och forskare vid två av institutionens avdelningar – Biologi och Teoretisk biologi. Arbetsuppgifterna omfattar forsknings- och forskarutbildningsadministration samt ekonomiadministration som fakturahantering, ekonomisk rapportering till finansiärer och ekonomiuppföljning till avdelningarna. Du administrerar vissa personaladministrativa ärenden i samarbete med IFM:s HR funktion. Därutöver hjälper du till att administrera de evenemang som förekommer inom avdelningen som t.ex. disputationer och konferenser. Forskningsmiljön är internationell och expansiv, vilket förutsätter en följsam, anpassningsbar och professionell administration. Då personalstyrkan är internationell och mycket av forskningsverksamheten bedrivs i samarbete med forskare från andra länder, är engelska det språk som ofta används både i tal och i skrift. Inom verksamhetsstödet hjälps vi åt och hanterar olika frågor som kommer till oss och arbetet kräver ofta att vi tänker om och gör nya prioriteringar vartefter förutsättningarna växlar.  Liksom i alla stödfunktioner förutsätts du också bidra inom hela avdelningen för verksamhetsstöd när akuta situationer uppkommer även om det innebär att du engageras i arbetsuppgifter som inte är de som normalt ingår i din anställning.  Din framtida arbetsplats Du kommer arbeta inom avdelningen för verksamhetsstöd på Institutionen för fysik, kemi och biologi med placering vid Avdelningen för biologi, där också största delen av arbetet utförs. Du kommer också att stötta 1-2 mindre avdelningar. Dina kvalifikationer Vi söker någon som har lägst treårigt gymnasium med ekonomisk inriktning. Du ska ha erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter. Du ska ha god erfarenhet av att ha jobbat med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter i internationella forskningsmiljöer inom universitetsvärlden. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift och erfarenhet av utbildningsadministration. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketets standardprogram Word, Excel och Powerpoint. Du ska även ha goda erfarenheter av att jobba i ekonomiadministrativa system. Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance är ett krav. Som person tar du ansvar för dina uppgifter och själv planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete och driver dina processer vidare. Du är bra att på att samarbeta med andra och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ska också ha god servicekänsla, och kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Du är även kvalitetsmedveten. Dina personliga egenskaper är av mycket stor vikt vid tillsättningen. Anställningens omfattning 100% tillsvidareanställning. Provanställning på 6 månader kommer att tillämpas. Tillträde 15 juli 2018 Lön Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan. Fackliga kontaktpersoner För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.    Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 20 juni 2018. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Företag: Linköpings Universitet
Ort: Linköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör jobb, Administratör Linköping, Administratör Linköpings Universitet
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör

Grundskollärare F-6 till Norrköpings Montessoriskola
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. VÅR VERKSAMHET Norrköpings Montessoriskola F-6 har totalt cirka 350 elever. Vi har goda kunskapsresultat och hög kvalitet på vår pedagogiska verksamhet. Vi arbetar efter Montessoripedagogiken och dess sex grundprinciper; hjälp till självhjälp-självförtroende, konkretion-motorik, helheten-fredstanken, den förberedda miljön, frihet och ansvar, individualisering-samarbete. Skolan erbjuder kontinuerlig internutbildning i pedagogiken. Att använda IT är en självklarhet. Vi arbetar aktivt med skolans värdegrund i ett ABC-tema som löper som en röd tråd över hela året. Vi samarbetar för att nå alla barns behov. Vi strävar mot ökade kunskapsresultat och likvärdighet i Norrköpings kommun och på vår skola. Skolan har en gemensam ledningsgrupp med två rektorer som arbetar med skolutvecklingsfrågor. ARBETSBESKRIVNING Du ska tillsammans med övriga medarbetare ansvara för att utveckla, planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet på skolan enligt läroplanen. Lärarna ansvara för ett eller flera ämnen i klasserna. I tjänsterna ryms även resurstid i arbetslaget som möjliggör för fler vuxna i grupperna. I arbetslaget kommer du att ansvara föe en mentorsgrupp. Som mentor är du huvudansvarig för dokumentation som rör eleven och den kontinuerliga kontakten med vårdnadshavare. DIN PROFIL Vi söker dig som har lärarexamen och är behörig grundskollärare med goda ämneskunskaper. I ditt arbete sätter du elevernas kunskapsutveckling i fokus. Vi ser att du är positiv, flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, krav eller förutsättningar. Vi värdesätter att du har god samarbetsförmåga med elever, medarbetare och föräldrar, att du kan och vill arbeta med andra människor. Vi förutsätter att du visar en egen drivkraft och tar egna initiativ för att bidra till verksamhetens mål. Du har förmåga att se alla elever och tar hänsyn till deras individuella förutsättningar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. MER INFORMATION OCH ANSÖKAN Tjänsten är en heltid tillsvidaretjänst. Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du rektor Sara Johansson, 011-15 27 70, sara1.johansson@norrkoping.se eller rektor Johanna Molin, 011-15 79 61, johanna.molin@norrkoping.se Urval påbörjas omgående. Din ansökan vill vi ha senast 18 juni. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Norrköpings kommun
Ort: Norrköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Grundskollärare F-6 till Norrköpings Montessoriskola jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Grundskollärare F-6 till Norrköpings Montessoriskola

Butikssäljare (extra) till New Yorker i Norrköping
Med över 1000 butiker i 40 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team! Som förstärkning till vårt team i Norrköping söker vi nu: Butikssäljare Huvudsakliga arbetsområden • Varuhantering • Kundservice, bemötande och betjäning • Försäljning • Kassaarbete • Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker Din profil • Gymnasieutbildning gärna inom handel • Arbetslivserfarenhet från serviceyrke • Talang för försäljning och serviceminded • Hög modemedvetenhet och gärna erfarenhet från detaljhandeln och modebranschen • Teamorienterad och engagerad • Flexibel, stresstålig och trivas att arbeta i högt tempo • Svenska i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska. Vi erbjuder NEW YORKER erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Förutom intressanta erbjudanden väntar dig ett öppet och dynamiskt team med platta hierarkier och korta koordinationsvägar. Har vi väckt ditt intresse? Då ser vi fram emot din ansökan online! Arbetstid/Varaktighet: Tidsbegränsat. Extra vid behov och under sommaren. Upplysningar lämnas av: Amela Vehabovic, e-mail: nyse003@newyorker.de. Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Ansökningar som inkommer per post, mail eller i butik behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 15-06-2018. Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV! New Yorker Sverige KB
Företag: NewYorker
Ort: Norrköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Butikssäljare (extra) till New Yorker i Norrköping jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Butikssäljare (extra) till New Yorker i Norrköping


Sök lediga jobb Rydberg & Rydberg Co AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se