Sandvikens kommun, Bygg och miljöförvaltningen jobb - lediga jobb

Sandvikens kommun, Bygg  och miljöförvaltningen jobb Sandvikens kommun, Bygg och miljöförvaltningen jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Sandvikens kommun, Bygg och miljöförvaltningen. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Sandvikens kommun, Bygg och miljöförvaltningen. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Trevlig telefonist sökes till företag söder om Stockholm- Stockholm

  2. Vi söker nu en konsultchef till Manpowers Chaufförsverksamhet i Stockholm.- Stockholm

  3. Vi söker dig som är finsktalande och vill jobba med kundservice- Stockholm

  4. Ytterligare Webbanalytiker/Analytiker rekryteras till CountQuest- Stockholm

  5. Ekonom/Controller sökes till MatHem.se, Sverige största matbutik på nätet- Stockholm

  6. Kundservicemedarbetare- Stockholm

  7. Drifttekniker - Norrtälje- Norrtälje

  8. Finsktalande Credit Controller- Stockholm

  9. Dansktalande Credit Controller- Stockholm

  10. Senior Analyst till internationellt distributionsföretag- Stockholm


Mer beskrivning

Trevlig telefonist sökes till företag söder om Stockholm
Kontorsfixarna Skandinavien AB Om tjänsten Nu söker vi en serviceminded och trevlig växeltelefonist till vårt kundföretag! Företaget är verksamt inom teknik och har ett av sina kontor i Kungens Kurva där tjänsten är placerad. Tjänsten är på ca 80 % och pågår under ca sex månader med god möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter Som växeltelefonist sitter du i företagets reception och tar emot och kopplar vidare inkommande samtal. Vanliga samtal är kunder som vill komma i kontakt med någon av företagets säljare eller butiker. Du tar även emot besök och hanterar post men använder framförallt telefonen som redskap i ditt dagliga arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som är serviceinriktad och gärna har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För rätt person finns det möjlighet att utvecklas med mer administrativa uppgifter. Därför är det en fördel om du, förutom att vara social och utåtriktad, också är noggrann och administrativt lagd. Allmänt goda datorkunskaper är ett krav och erfarenhet av Centrex är meriterande. Övrigt För detta uppdrag kommer vi erbjuda dig en tillsvidareanställning som konsult hos oss på Kontorsfixarna. Vi ser att detta skulle vara ett första uppdrag för dig med ambition att jobba i liknande uppdrag efter detta uppdrags slut. Starten är i augusti och vi jobbar i denna rekrytering med löpande urval, skicka därför gärna in din ansökan redan idag!
Företag: Kontorsfixarna Stockholm AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Trevlig telefonist sökes till företag söder om Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Trevlig telefonist sökes till företag söder om Stockholm

Vi söker nu en konsultchef till Manpowers Chaufförsverksamhet i Stockholm.
Manpower erbjuder ett komplett utbud av bemanningstjänster. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Manpower har över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 50 orter i hela landet och är Sveriges ledande bemanningsföretag. Arbetsbeskrivning Som konsultchef vårdar och utvecklar du befintliga kunder samt ansvarar för att inleda nya affärsrelationer. Det är avgörande att du vågar ta nya kontakter och ställa de utmanande frågorna. Du har personalansvaret för ett antal resurskonsulter, vilket innebär att du ansvarar för lönesättning, arbetsrättsliga frågor samt att stödja medarbetarna när de är ute på uppdrag. Det innebär att självständigt rekrytera, anställa och matcha personal som ska arbeta ute på uppdrag hos våra kunder. Arbetet för också med sig täta kundkontakter och kvalitetsuppföljningar med höga krav på servicenivån. Placeringsort är Stockholm och då våra kunder är utspridda över hela Stor-Stockholm måste du ha körkort. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från Transport- och Logistikbranschen och själv varit chaufför för tunga fordon tidigare. Du kanske även har varit eller är trafikledare idag? Det är viktigt med god administrativ förmåga och att du tycker om att arbeta i en händelsestyrd och tempofylld verksamhet. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en person som tycker om just-in-time verksamhet, då våra kunder behöver hjälp med kort framförhållning. Du måste också trivas med att ha många kontakter och att ingen dag är den andre lik. Som person är du självgående, initiativtagande och strukturerad. Du är operativ och gillar att lösa situationer snabbt och under press. Du har också en empatisk förmåga och tycker om människor. Manpower eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Kontaktperson Du söker tjänsten via länken nedan. Urvalet kommer att ske under augusti, men vänta inte med din ansökan. Senast den 7 augusti vill vi ha din ansökan. Under augusti månad kan Nina Juthage på 08-402 74 11 svara på eventuella frågor kring tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Företag: Manpower Industri & Logistik
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker nu en konsultchef till Manpowers Chaufförsverksamhet i Stockholm. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker nu en konsultchef till Manpowers Chaufförsverksamhet i Stockholm.

Vi söker dig som är finsktalande och vill jobba med kundservice
Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt inom tre affärsområden – hushållsprodukter, kosmetik- och hygienprodukter samt lim, tätning och ytbehandling. Under 2012 hade Henkel-koncernen en omsättning på 16 500 miljoner euro och en vinst på 2 300 miljoner euro. Henkel Norden har 430 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 207,6 miljoner euro under 2012.För mer information om företaget se: www.henkel.se Dina arbetsuppgifter  Du kommer att arbeta på Front Office där din huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ta emot beställningar och förfrågningar via telefon och e-post samt lägga in dessa i ordersystemet. Du kommer även att följa upp order och se till att allt flyter på för deras kunder. Din bakgrund  Vi söker dig som är flytande i finska samt engelska både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenhet av kundservice.  Det är även meriterande om du tidigare arbetat i SAP eller i något annat ordersystem. Du har goda kunskaper och vana att arbeta i Microsoft Office. Det krävs att du har telefonvana då telefon kommer att vara en av dina främsta arbetsverktyg.  Dina egenskaper Du är serviceminded, noggrann och stresstålig. Vi ser även att du är en positiv och social som person. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Nyholm på tel 072 988 90 05 Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Randstad AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker dig som är finsktalande och vill jobba med kundservice jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker dig som är finsktalande och vill jobba med kundservice

Ytterligare Webbanalytiker/Analytiker rekryteras till CountQuest
Avanzera Bemanning Vårt uppdrag: För CountQuest’s räkning söker vi nu ännu en webbanalytiker med goda tekniska kunskaper. Detta är en rekrytering till en tillsvidareanställning hos CountQuest med start någon gång efter sommaren. CountQuest erbjuder ett komplett tjänsteutbud inom digital media analys. Man arbetar med allt från val av verktyg, uppsättning av mätplan, implementation, rapportering, kvalitetssäkring och utbildning till analys samt optimering av webbplatser. CountQuest startades år 2000 och sitter vid Odenplan i Stockholm. Tillsammans erbjuder deras konsulter en bred och mångårig kompetens inom digital media analys. Vi arbetar som verktygsoberoende konsulter och arbetar idag med analys i SiteCatalyst, WebTrends och Google Analytics. Arbetsuppgifter: Som webbanalytiker/analytiker på CountQuest får du arbeta med några av de största svenska företagen, marknadsledande inom sina branscher. Du blir del av projektavdelningen där du gör felsökningar, sätter upp lösningsförslag, tar fram rapporter, beslutsunderlag och gör kundanpassade presentationer samt arbetar med kvalitetssäkring. Man arbetar med flera projekt löpande, ofta i team. På sikt kommer du utvecklas mot att driva egna kundprojekt. Spetskompetens inom de verktyg man arbetar med och dess användande får du hos CountQuest. Du kommer på sikt att vara specialist på Site Catalyst, WebTrends och Google Analytics. Till din hjälp kommer du ha kollegor med stor erfarenhet och förmåga att uppfylla kundens krav på en stabil partner inom digital media analys. Din bakgrund: CountQuest söker dig som har ett genuint intresse för teknik och affärer via digitala medier och brinner för att arbeta med analys/uppföljning av webb, mobilt samt sociala medier. Du bör också ha förståelse för kodning. Man värdesätter egenskaper som logiskt tänkande, noggrannhet, punktlighet och stark servicekänsla förutom att man lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga. Som person är du social och kan bygga långsiktiga relationer med kunder. Vi tror att du har examen från högskola/universitet, gärna inom ekonomi, statistik, systemvetenskap eller motsvarande. Kanske har du arbetat med webb/teknik/support i någon form tidigare. Du har mycket goda kunskaper i MS Excel. Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med något webbanalys-/uppföljningsverktyg. Då många av uppdragsgivarna agerar globalt är god engelska en förutsättning. Sökord: Analytiker, analytisk, webbanalytiker, webbstatistik, webbplats Bemanning med personligt engagemang: Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera
Företag: Avanzera Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Ytterligare Webbanalytiker/Analytiker rekryteras till CountQuest jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ytterligare Webbanalytiker/Analytiker rekryteras till CountQuest

Ekonom/Controller sökes till MatHem.se, Sverige största matbutik på nätet
www.mathem.se - för dig som vill handla mat på nätet. Information om uppdraget:  MatHem.se söker en driven ekonom/controller till sitt kontor i Stockholm.  Beskrivning av företaget:  MatHem.se startade 2008 och är idag Sverige största matbutik på nätet. Vi växer med ca 200% och kommer omsätta ca 250 mkr under 2013. Vi har ca 220 anställda. Vi präglas av entreprenörsanda, flexibilitet och kreativitet med erfarna personer i ledningen och här finns goda möjligheter till att utvecklas tillsammans med företaget. Bolaget ägs av grundarna Tomas och Karolin Kull (som är VD respektive marknadschef), riskkapitalbolaget Verdane, Karl-Johan Persson  samt ett fåtal mindre aktieägare. Arbetsuppgifter:  Som ekonom har du ansvar över ekonomiarbetet och du kommer att rapportera till CFO.  Vi arbetar idag med en ledande extern redovisningsbyrå men kommer att ta över en del enklare uppgift och en del av ditt jobb kommer att kontinuerligt utvärdera hur vår redovisning skall skötas Vi använder för närvarande Visma Global, Qlickview samt Google Analytics för att sammanföra de olika datakällorna som vi har. Du kommer t.ex. • Övervaka den löpande bokföringen, kund- och leverantörsreskontra samt anläggningsregistret, skattefrågor och momsdeklaration  • Ta fram underlag till CFO för månadsrapporter och styrelsematerial • Ha kontakt med externa parter såsom banker, leasingbolag, betalningsförmedlare etc. • Analysera alla våra olika kostnader och föreslå förbättringar • Analysera vårt TB samt genomsnittsorder och hur det beror på prissättning samt produktplacering. • Analysera kundlojaliteten och rekommendera rätt marknadsföringsinsatser • Segmenteringen av målgrupperna för att nå bäst effekt • Uppföljning av Qlikview och Google Analytics kontot för att utvärdera olika insatser, dra slutsatser samt genomföra förändringar Vidare kriterier är att du: • Har akademisk examen inom ekonomi  • Har erfarenhet av kvalificerad redovisning • Extremt duktig på analys och siffror • Dokumenterad erfarenhet av liknande uppgifter • Har goda IT-kunskaper inom framförallt excel och word samt erfarenhet av analys- och affärssystem • Har vana av att utföra databaserade analyser och komma med rekommendationer • Är flytande i svenska och engelska Som person är du duktig på att sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Du planerar dina uppgifter i förväg och har en förmåga att prioritera på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och lägger stor vikt vid noggrannhet i ditt arbete. Självklart trivs du med att samarbeta med andra. Tidigare ledarerfarenhet är positivt. START: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid  OMFATTNING: Heltid, tillsvidare  PLATS: Du kommer att vara baserad på Norrlandsgatan 23, Stockholm men vid behov även arbeta från vår plockcentral på Masugnsvägen 28, Bromma LÖN: Enligt överenskommelse  SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-06-30 Endast elektroniska ansökningar via vårt ansökningsverktyg på: http://www.mathem.se/ledigajobb/ Om MatHem.se MatHem.se är det ledande e-handelsföretaget inom dagligvaruhandeln och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet med recept och abonnemang på färdiga matkassar. Företaget finns i dag i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Göteborg, Malmö, Lund och Helsingborg med omnejd. MatHem.se har vunnit en rad priser och blev bland annat utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet 2012, 2011 och 2010.
Företag: Mathem i Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonom/Controller sökes till MatHem.se, Sverige största matbutik på nätet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonom/Controller sökes till MatHem.se, Sverige största matbutik på nätet

Kundservicemedarbetare
Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.  Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad. Dina arbetsuppgifter Som orderhanterare på Customer Service har du daglig kontakt med nyckelkunder och är vårt ansikte utåt inom order samt logistik. Du har ansvar för bland annat orderläggning, reklamationer samt fakturering. En viktig del är att förstå kundens behov och att bygga ett förtroende gentemot kund. Du har dagliga kontakter både internt och externt. Det ingår även i din roll att lösa eventuella problem samt arbeta proaktivt tillsammans med andra interna avdelningar. Din Bakgrund Vi söker dig som har ett intresse för kundservice, administration och logistik, gärna med något års erfarenhet från liknande arbete. Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Du har en god datavana med erfarenhet från affärssystem, där tidigare arbete i SAP är mycket meriterande. Dina egenskaper Som person är du självständig och serviceminded. Du är driven, lösningsorienterad, strukturerad och socialt utåtriktad samt van att arbeta med processer Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Nyholm på tel 072 988 90 05 Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Randstad AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Kundservicemedarbetare jobb, Kundservicemedarbetare Stockholm, Kundservicemedarbetare Randstad AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundservicemedarbetare

Drifttekniker - Norrtälje
Isaksson rekrytering och bemanning AB Vi söker nu tre stycken ansvarsfulla och drivna drifttekniker till vår kund YIT FM, med placering i Norrtälje. Du kommer bli direkt anställd på YIT men Isaksson Rekrytering och Bemanning genomför rekryteringsprocessen. YIT är en av de ledande i Sverige inom installation och service av industri-, energi- och fastighetstekniska tjänster. De erbjuder ett komplett utbud inom tekniska installationer, energitjänster, drift & underhåll och facilities management och hjälper deras kunder att göra lönsamma investeringar och att bibehålla dess värde. Deras omkring 4700 medarbetare på mer än 100 orter i Sverige jobbar alla efter samma filosofi – att skapa, utveckla och bibehålla en god livsmiljö för människan. Arbetsuppgifter Som drifttekniker på YIT arbetar du med tillsyn, skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning inom allmän fastighets- och processteknisk utrustning. Du arbetar med att säkra den dagliga driften av befintliga system. Du kommer även att medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. I rollen ingår även: • Uppföljning och återrapportering • Planering av eget arbete • Utföra tekniska serviceuppdrag Kompetensprofil Vi söker dig som har en drifttekniskutbildning eller motsvarande. Du är utbildad drifttekniker där erfarenhet är meriterande. Utöver detta krävs följande: • Vana att arbeta självständigt med dagliga kundkontakter • Kunna läsa ritningar • B-körkort För att arbeta som drifttekniker hos YIT bör du även vara uppdaterad vad gäller ny teknik samt vara en kreativ problemlösare inom ditt område. Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad och tycker om kundkontakter och är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. Som person är du servicetänkande, kreativ problemlösare och utåtriktad. Vad erbjuder vi YIT är ett stort expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. YIT jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller. YIT eftersträvar mångfald och jämlikhet och ser därför gärna såväl manliga som kvinnliga sökanden. Ansökan Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar kandidater löpande och räknar med att tjänsten skall vara tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du har frågor rörande tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Lina Eliasson 0721829671 Isaksson Rekrytering och Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv. Vi är ett av Dagens Industri utsedda Gasellföretag 2012.
Företag: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Ort: Norrtälje
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Drifttekniker - Norrtälje jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Drifttekniker - Norrtälje

Finsktalande Credit Controller
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Credit Controller kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du samarbetar med en mindre grupp av kollegor i samma roll som du. Du har eget ansvar för den finska kreditverksamheten inom företaget och har mycket kontakt med kollegor i Finland. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Upplägg av nya kunder - Övervaka och granska kundkonton, stämma av förseningar och skicka påminnelser - Bokföra inbetalningar & utbetalningar till kund - Räntefakturera - Beräkna kassarabatter - Ta emot inkommande samtal och mail (internt och externt) - Kontrollera och bedöma stoppade order - Kontoavstämning och månadsrapportering I din roll kommer du även att ha direktkontakt med kunder och daglig kontakt med den interna säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag som satsar mycket på sin personal och värnar om individens trivsel på arbetsplatsen. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet och minst 2 års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. Du talar och skriver obehindrad finska och har ett genuint intresse för siffror. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt en god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP, men det är inte ett krav. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du är organiserad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att samarbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor i teamet. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. I din roll som Credit Controller kommer du ha mycket kontakt med kunder och leverantörer, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Du har en hög integritet och är inte rädd för att uttrycka din åsikt och står på dig i situationer då det krävs. Att ta eget ansvar och se betydelsen av din roll på företaget är viktigt för vår kund. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Controller, ekonom, ekonomiassistent, redovisningsekonom
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande Credit Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande Credit Controller

Dansktalande Credit Controller
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Credit Controller kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du samarbetar med en mindre grupp av kollegor i samma roll som du. Du har eget ansvar för den danska kreditverksamheten inom företaget och har mycket kontakt med kollegor i Danmark. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Upplägg av nya kunder - Övervaka och granska kundkonton, stämma av förseningar och skicka påminnelser - Bokföra inbetalningar & utbetalningar till kund - Räntefakturera - Beräkna kassarabatter - Ta emot inkommande samtal och mail (internt och externt) - Kontrollera och bedöma stoppade order - Kontoavstämning och månadsrapportering I din roll kommer du även att ha direktkontakt med kunder och daglig kontakt med den interna säljavdelningen. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag som satsar mycket på sin personal och värnar om individens trivsel på arbetsplatsen. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet och minst 2 års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. Du talar och skriver obehindrad danska och har ett genuint intresse för siffror. Vidare har du goda kunskaper i Excel samt en god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP, men det är inte ett krav. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du är organiserad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att samarbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor i teamet. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. I din roll som Credit Controller kommer du ha mycket kontakt med kunder och leverantörer, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Du har en hög integritet och är inte rädd för att uttrycka din åsikt och står på dig i situationer då det krävs. Att ta eget ansvar och se betydelsen av din roll på företaget är viktigt för vår kund. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Controller, ekonom, ekonomiassistent,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande Credit Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande Credit Controller

Senior Analyst till internationellt distributionsföretag
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Senior Analyst kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du ansvarar för stora kunder och samarbeta med företagets nordiska team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Samarbete med övriga organisationen utveckla kreditarbete inom företagskreditavdelning - Verka för en sund kreditgivning till företags kunder - Förhandla med kunder om olika säkerhets alternative - Analysera, bedöma och godkänna kreditlimiter - Öppna nya kundkonton och upprätthålla kundinformation - Stödja försäljning genom att delta i möten - Utföra rapporter, rapportering - Kredit analysera & åtgärda vid orderstopp - Att genomföra regelbunden uppföljning och kreditbevakning påföretagets kunder. enligt företagets policy Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom din roll och få eget ansvar för ett par länder i den nordiska koncernen där du får ansvara för stora kundföretag. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet från att ha arbetat med redovisning, riskanalys och kreditbedömningar av mellanstora och stora företag. Du har en god Förståelse för kundernas årsredovisning, koncernbokslut. Du har kunskaper i SAP eller liknande ekonomisystem, god vana i Excel. Då du kommer att ha mycket kontakt med de nordiska kontoren är det meriterande om du har kunskaper inom det norska och danska språket. Koncernsspråk är engelska. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt där du får ta mycket ansvar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta på och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmåga att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en hög integritet där du har en vana att ta svåra beslut och kan arbeta i grupp. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö. I din roll som Senior Analyst kommer du ha mycket kontakt med kunder, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett stort internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Analytiker, Analyst, redovisningsekonom, financial analyst,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Analyst till internationellt distributionsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Analyst till internationellt distributionsföretag


Sök lediga jobb Sandvikens kommun, Bygg och miljöförvaltningen

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se