Servicedesktekniker jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Servicedesktekniker. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Servicedesktekniker. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag- Malmö
- Servicedesktekniker till internationellt företag- Stockholm
- Servicedesktekniker- Kungälv
- Servicedesktekniker- Örebro
- Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag- Malmö
- Servicedesktekniker- Karlstad
- Servicedesktekniker (L1) - Malmö - Stor utvecklingsmöjlighet inom IT-drift- Malmö
- Erfaren Servicedesktekniker till spännande IT-företag!- Malmö
- Junior Servicedesktekniker till spännande IT-företag!- Malmö
- It-jobb: Servicedesktekniker- Örebro
- Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag- Malmö
- Servicedesktekniker- Kungälv
- It-jobb: Servicedesktekniker- Örebro
- Servicedesktekniker sökes till konsultföretag inom IT!- Göteborg
- Servicedesktekniker, 2:nd line, till Saldab IT i Malmö.- Helsingborg
- Servicedesktekniker, 2:nd line, till Saldab IT i Malmö.- Malmö
- Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm- Stockholm
- Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm- Stockholm
- Servicedesktekniker- Örebro
- Servicedesktekniker till börsnoterat IT-företag- Malmö
- Servicedesktekniker till Falun- Falun
- Servicedesktekniker till Falun- Falun
- Servicedesktekniker till Internationellt Företag- Stockholm
- Servicedesktekniker- Karlstad
- Servicedesktekniker till börsnoterat IT-företag- Malmö
- Servicedesktekniker till Falun- Falun
- Riksgälden söker Servicedesktekniker- Stockholm
Mer beskrivning
Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företagVår kund är ett snabbväxande företag som fokuserar på IT-tjänster och systemdrift. Dom har själva 5 kontor i Sverige och ingår i en större välkänd koncern. Dom söker nu servicedesktekniker som brinner för IT och för att hjälpa slutanvändare. I den här rollen arbetar du med felsökning av både hård- och mjukvara. Förutom klientsupport kan det förekomma serverrelaterade ärenden. Miljön är i huvudsak Microsoftbaserad. Du ger support via telefon och mail alternativt på plats hos kunden. Vi tror att du har en god teknisk förståelse och att du har något eller några års arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet från en supportroll och har du dessutom jobbat ute hos kund så är det en merit. Vi tror att du är noggrann, engagerad och duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift på svenska och engelska. För att klara av ditt arbete så bör du ha bra kunskaper inom IT och vad gäller Microsoft-relaterade produkter i synnerhet. Om du har erfarenhet från Windows Server är det meriterande. Vi ser gärna att du har ambitionen att avancera i din karriär, då vår kund utvecklar sina medarbetare och erbjuder utbildningar och certifieringar inom de senaste teknologierna. Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan. Om Jobshark Jobshark erbjuder rekryteringstjänster inom IT. Vi hjälper de mest spännande arbetsgivarna med att hitta de bästa IT-specialisterna. Bland våra kunder ingår Footway, Bahnhof, Zmarta, Watty, Starweb, Dorunner, Phonera, Alten, Goo Technologies, Cybercom, System Verification, City Network, Nyheter24, Vendemore, Trustly och Softronic. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.
Företag: Jobshark AB
Ort: Malmö
Publicerad : 06-05
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag
Servicedesktekniker till internationellt företag
Är du serviceinriktad, driven och gillar när det händer mycket? Vi på Wise IT är på jakt efter flera duktiga helpdeskmedarbetare för uppdrag hos vår internationella kund i centrala Stockholm. Din vardag I rollen som servicedesktekniker kommer du att ta inkommande samtal och mail från användare som behöver hjälp med sina IT-relaterade problem. Med hjälp av din pedagogiska förmåga förklarar du problemen på bästa sätt för användarna över telefon. Tjänsten är baserad i fräscha lokaler i Stockholm, med fina sjöutsikter och härliga kollegor. De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig! Exempel på arbetsuppgifter är allt från felsökning till installation av program och diverse kommunikationsproblem. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel. Eftersom att du är en lösningsorienterad och kommunikativ person trivs du i rollen att ge support till andra. Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att bli anställd hos oss på Wise IT och jobba ute hos vår kund. Vem är du? Du är en social person med ett stort IT-intresse som vill utvecklas i supportrollen. Du har något års IT-erfarenhet och gillar problemlösning. Meriterande om gått en relevant IT-utbildning och att du har kunskap av att jobba i Windowsmiljö, Active Directory, Exchange/Outlook samt MS Office. Erfarenhet av kundservice är ett stort plus. Låter det här intressant? Sök redan idag då urvalet sker löpande! För mer information om tjänsten hör av dig till kandidatansvariga Ava Fard på Ava.Fard@wiseit.se eller Michaela Pettersson på Michaela.Pettersson@wiseit.se Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Wise IT AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-29
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till internationellt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till internationellt företag
Servicedesktekniker
Till vår kund söker vi en first/second line tekniker. Till vår kund söker vi en first/second line tekniker, följande arbetsuppgifter ingår: - On-site support - Telefonsupport - Support via ärendehanteringssystem Som IT-tekniker är dina arbetsuppgifter varierande, du tar emot samtal/mail från användare och hjälper till med felsökning. Du förväntas lösa problem inom både hård- och mjukvara. Du agerar första- och andralinjesupport, du jobbar även onsite. Du kommer att få mycket hjälp och stöd av dina kollegor, det finns stora möjligheter till utveckling Start: Omgående Plats: Kungälv Arbetstider: 40h arbetsvecka, kontorstider Du som söker detta jobb har ett stort intresse för IT och vill stödja användare med IT-problem. Du har en IT-utbildning alternativt relevant kunskap och erfarenhet inom IT. Har du arbetat i en helpdesk eller liknande är det meriterande. Du har en god kommunikation- och samarbetsförmåga. Vi tror att du har en god dator- och systemvana och erfaren i windowsmiljö. Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har mycket goda kunskaper i engelska JT Management Group är ett nystartat expansivt konsultbolag. Ni hittar oss i Göteborg, men vi verkar i hela Sverige. Vi är er affärspartner som hjälper er att spara tid, pengar, öka er lönsamhet och nå resultat. Vi erbjuder massor av möjligheter inom IT-området, säkerhet, management, administration, service och rådgivning kring dessa. Våra konsulters erfarenhet och engagemang garanterar ert bolags utveckling oavsett om det handlar om en traditionell IT-Support eller att ta fram er framtida IT-strategi. Vi erbjuder massor av möjligheter inom IT-området, säkerhet, management, administration, service och rådgivning kring dessa.
Företag: JT Management Group
Ort: Kungälv
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker jobb, Servicedesktekniker Kungälv, Servicedesktekniker JT Management Group
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker
Servicedesktekniker
Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Örebro dig som vill jobba som servicedesktekniker. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.   "På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." â Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea   Din roll i laget  I rollen som servicedesktekniker på Atea kommer du på plats hos vår kund arbeta med support via mail, telefon och chatt till kundens användare. Du kommer dessutom att arbeta med uppdrag Onsite hos kunden samt delta i vissa projekt. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund.   Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som servicedesktekniker är:  ⢠Arbeta med support via mail, telefon och chatt.  ⢠Utföra uppdrag Onsite.  ⢠Delta i projekt.   Vårt erbjudande till dig  Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.   Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.   Som person känner du troligtvis igen dig på följande:  Ditt sätt att tala är klart, välformulerat och engagerat. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet med en förmåga att fokusera på rätt saker. Genom att vara lyhörd, kommunikativ och lösa konflikter konstruktivt samarbetar du väl med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   För att lyckas i tjänsten som servicedesktekniker bör du ha följande kompetens:  ⢠Erfarenhet att jobba på Servicedesk gärna inom it.  ⢠Intresse för it och kunskap inom Microsofts produkter och nätverk är mediterande.  ⢠Kännedom om ITIL är meriterande.   Vill du bli en del av landslaget?  Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Håkan Sjöström, Konsultchef, via hakan.sjostrom@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.   Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Varmt välkommen med din ansökan!   Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Företag: Atea
Ort: Örebro
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker jobb, Servicedesktekniker Örebro, Servicedesktekniker Atea
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker
Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag
Vår kund är ett snabbväxande företag som fokuserar på IT-tjänster och systemdrift. Dom har själva 5 kontor i Sverige och ingår i en större välkänd koncern. Dom söker nu servicedesktekniker som brinner för IT och för att hjälpa slutanvändare. I den här rollen arbetar du med felsökning av både hård- och mjukvara. Förutom klientsupport kan det förekomma serverrelaterade ärenden. Miljön är i huvudsak Microsoftbaserad. Du ger support via telefon och mail alternativt på plats hos kunden. Vi tror att du har en god teknisk förståelse och att du har något eller några års arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet från en supportroll och har du dessutom jobbat ute hos kund så är det en merit. Vi tror att du är noggrann, engagerad och duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift på svenska och engelska. För att klara av ditt arbete så bör du ha bra kunskaper inom IT och vad gäller Microsoft-relaterade produkter i synnerhet. Om du har erfarenhet från Windows Server är det meriterande. Vi ser gärna att du har ambitionen att avancera i din karriär, då vår kund utvecklar sina medarbetare och erbjuder utbildningar och certifieringar inom de senaste teknologierna. Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan. Om Jobshark Jobshark erbjuder rekryteringstjänster inom IT. Vi hjälper de mest spännande arbetsgivarna med att hitta de bästa IT-specialisterna. Bland våra kunder ingår Footway, Bahnhof, Zmarta, Watty, Starweb, Dorunner, Phonera, Alten, Goo Technologies, Cybercom, System Verification, City Network, Nyheter24, Vendemore, Trustly och Softronic. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.
Företag: Jobshark AB
Ort: Malmö
Publicerad : 07-20
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag
Servicedesktekniker
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet. Som Servicedesktekniker hör du till Service IT som är en enhet på IT-avdelningen och tillhör Kommunledningskontoret. Service IT ansvarar för service och support ut till Koncernen Karlstads kommuns användare. ARBETSUPPGIFTER Ditt huvuduppdrag som Servicedesktekniker är att hjälpa våra användare att lösa sina IT eller telefoniproblem. Kommunens digitala arbetsmiljö ska utvecklas med hjälp av mer flexibilitet, mobilitet och självservice och då ska du finnas där som användarstöd och lösa de frågor eller funderingar som uppstår för våra användare. Som tekniker i Servicedesk är du IT-avdelningens ansikte utåt då du arbetar direkt ut mot våra kunder och användare i koncernen Karlstads kommun. Du har personlig kontakt med våra användare i vår kundmottagning och genom telefon/mail/portal när du sitter i Servicedesk. I servicedeskarbetet ingår det också att ta emot och behandla beställningar som inkommer från våra verksamheter. Du ansvarar för att ärenden blir lösta inom de SLA-avtal som vi tecknat med våra kunder. KVALIFIKATIONER Som Servicedesktekniker behöver du ha en bakgrund som IT-tekniker eller ha motsvarande IT-utbildning. Du ska också ha arbetat heltid i en Servicedesk i minst 2 år. Du ska se service som en självklarhet och vara nyfiken på att lära dig nya saker eftersom det är en miljö i ständig utveckling. Kunskaper inom Office365 är ett krav eftersom vi i koncernen Karlstads kommun arbetar i detta. Goda kunskaper inom Office-programmen är också ett krav. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att lösa de frågeställningar som dyker upp. Att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter är en del i arbetet för att vi gemensamt som grupp ska kunna ge den bästa servicen och supporten vi kan till våra användare. Du behöver vara stresstålig och kunna arbeta med många saker samtidigt. Eftersom vi dokumenterar alla våra ärenden i vårt verksamhetssystem Ivanti måste du också vara duktigt på informationshantering och kunna uttrycka dig bra i skrift. Vi arbetar sedan många år tillbaka processtyrt och följer ITIL-ramverket. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Ort: Karlstad
Publicerad : 08-07
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker jobb, Servicedesktekniker Karlstad, Servicedesktekniker Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker
Servicedesktekniker (L1) - Malmö - Stor utvecklingsmöjlighet inom IT-drift
Consultify är företaget för dig mellan 18 och 30 år som vill komma direkt in på ett företag. Där får du visa vad du går för mitt i hetluften, istället för att bli ett namn på ett cv som bara hamnar på hög. Vi är ett personalförmedlings- bemannings- och entreprenadföretag som brinner för att få ut ungdomar i givande och stimulerande jobbmöjligheter, bygga på cv:et, knyta kontakter och till slut få en fast anställning. Vi har huvudkontoret i Kalmar men finns även i Växjö, Karlskrona, Helsingborg och Malmö. Consultify är företaget som skapar riktiga jobb för Sveriges ungdomar. Om företaget Detta företag med huvudkontor i Malmö och tjugo års erfarenhet av att leverera IT-tjänster och systemdrift söker nu efter en ny duktig och engagerad servicedesktekniker på L1:nivå. Företaget tillhandahåller rådgivning vid val av rätt molntjänster, kostnadsanalys, paketerade och kundanpassade tjänster för outsourcing, hosting, klienthantering och funktionsdrift, och ser alltid till att kund har tillgång till den senaste tekniken. Företaget jobbar brett, ständigt mot innovativa lösningar för att hjälpa kunder att förbättra sin IT-miljö. Med långsiktiga och nära samarbeten med marknadsledande samarbetspartners har man ständigt tillgång till de senaste lösningarna inom IT, allt som krävs för att utveckla kunds IT-miljö på bästa sätt. Från analys, implementation och drift, till rådgivning inför investeringar i nya system och dessa integration i befintliga IT-system finns kompetenta konsulter att rådfråga dygnet runt, året runt. Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för teknik, passion för att ge bästa möjliga service gentemot slutanvändare och erfarenhet som 1:line support. Här finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar framfötterna och företaget ser fram emot att få välkomna en ny medarbetare att utveckla och låta växa till att ta en bärande roll i teamet. Arbetsuppgifter Med tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och olika fjärrstyrningsprogram kommer du, främst via mail och telefon, att jobba med; - Bevakning, utförande och uppföljning av uppdrag som inkommer via servicedeskens telefonsystem, ärendehanteringssystem eller övervakningssystem - Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL - Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad - Felsökning av hård- och mjukvara samt lättare felsökning på servernivå - Backuphantering Erfarenhet och personliga egenskaper - Vi ser att du som söker har ett brinnande intresse för IT och god problemlösningsförmåga. - Du har utbildning inom IT eller likvärdig arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av att jobba med servicedesk mot kund via telefon - Stresstålig och duktig på att hantera kunder under stress - En lagspelare som gillar att jobba i team - Svenska i tal och skrift - Engelska flytande är ett stort plus Då urval kommer ske löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Krav: Körkort: * B (Personbil)
Företag: Consultify
Ort: Malmö
Publicerad : 08-13
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker (L1) - Malmö - Stor utvecklingsmöjlighet inom IT-drift jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker (L1) - Malmö - Stor utvecklingsmöjlighet inom IT-drift
Erfaren Servicedesktekniker till spännande IT-företag!
Har du ett par års erfarenhet av 2nd-line support och ute efter din nästa utmaning? Vill du arbeta i ett expansivt företag med goda utvecklingsmöjligheter? Läs då mer nedan! Då vår kund är mitt uppe i en expansiv fas så söker vi för deras räkning söker nu en erfaren 2nd-line supporttekniker. Positionen ingår i företagets Service Desk-avdelning som nu till hösten ska utöka med flera nya medarbetare. Arbetsuppgifterna består av att ge bästa möjliga service gentemot slutanvändaren. Supportärenden kommer främst genom telefon och mail, men även fysiska besök ute hos kunder kan förekomma. Ärenden kan bl.a. handla om: - Bevakning, utförande och uppföljning av inkomna uppdrag via servicedeskens ärendehanteringssystem eller övervakningssystem - Ärendehantering och åtgärder i linje med ITIL - Felsökning av hård- och mjukvara samt lättare felsökning på servernivå - Dokumentation och kvalitetssäkran - Backuphantering - Utförande av installationer och andra kundbeställningar För att klara av ovanstående uppgifter tror vi att du har kunskap inom: - Windows Server - Citrix - Microsoft OS - Officepaketet - MS Exchange - Ärendehanteringssystem Din profil Vi ser att du som söker har flerårig erfarenhet inom teknisk support, företrädesvis från en 2nd-line roll. Som person behöver du vara orädd för att ta egna initiativ, är engagerad i ditt arbete och har god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska. Du utför dina uppgifter med god struktur och värderar kvalitet över kvantitet. Tjänsten kräver också att du är pedagogisk och har god förståelse för IT, som du kan dela med dig till såväl tekniska som mindre tekniska kollegor och kunder. Servicevana genomsyrar allt ditt arbete. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Företag: StudentConsulting
Ort: Malmö
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Servicedesktekniker till spännande IT-företag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Servicedesktekniker till spännande IT-företag!
Junior Servicedesktekniker till spännande IT-företag!
Har du erfarenhet av 1st-line support och är ute efter nästa steg i din karriär? Trivs du med problemlösning och att hjälpa andra? I så fall har vi tjänsten för dig! Då vår kund är mitt uppe i en expansiv fas så söker vi för deras räkning söker nu en supporttekniker med inriktning mot 1st-line support. Positionen ingår i företagets Service Desk-avdelning som nu till hösten ska utöka med flera nya medarbetare. Arbetsuppgifterna består av att ge bästa möjliga service gentemot slutanvändaren. Supportärenden kommer genom telefon och mail och kan bl.a. handla om: - Bevakning, utförande och uppföljning av inkomna uppdrag via servicedeskens ärendehanteringssystem eller övervakningssystem - Ärendehantering och åtgärder i linje med ITIL - Felsökning av hård- och mjukvara samt lättare felsökning på servernivå - Dokumentation och kvalitetssäkran - Backuphantering För att klara av ovanstående uppgifter tror vi att du har kunskap inom: - Telefonsupport på distans - Ärendehanteringssystem - Microsoft Active Directory - Officepaketet - Remote Desktop-support Din profil Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet inom teknisk support, exempelvis från en Service Desk. Som person behöver du vara orädd för att ta egna initiativ, är engagerad i ditt arbete och har god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska. Du utför dina uppgifter med god struktur och värderar kvalitet över kvantitet. Tjänsten kräver också att du är pedagogisk och har god förståelse för IT, som du kan dela med dig till såväl tekniska som mindre tekniska kollegor och kunder. Servicevana genomsyrar allt ditt arbete. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Företag: StudentConsulting
Ort: Malmö
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Servicedesktekniker till spännande IT-företag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Servicedesktekniker till spännande IT-företag!
It-jobb: Servicedesktekniker
Vi är 250 medarbetare inom avdelning It som nu satsar framåt tillsammans â där var och en är viktig och där du och din förmåga att hitta lösningar bidrar till utvecklingen. Hos oss får du chansen att jobba med och skapa unika system som verkligen har betydelse för framtiden. System som gör nytta dagligen för både privatpersoner och företag. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Vi pratar inte bara om framtiden â vi jobbar för att möjliggöra den. Sektionen för kontors-it och support tillhör avdelning It och består av 23 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna it-tjänster, it-stöd och produkter inom området användarnära it. Dina framtida arbetsuppgifter ⢠arbeta med att hantera felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Transportstyrelsen, både via telefon och besök ⢠genomföra felsökningsåtgärder av it- och telefonirelaterade ärenden, konferensrumsutrustning, videokonferenssystem samt dess kringutrustning och stödsystem, basapplikationer, verksamhetsapplikationer och bakomliggande infrastruktur ⢠fånga upp myndighetens behov gällande it- och telefonisupport ⢠omvärldsbevaka området och kontinuerligt förbättra vår leverans ⢠ingå i ett beredskapsschema nattetid var 5:e vecka och agera i rollen som incidentmanager ⢠vara delaktig i olika projekt ⢠stötta andra verksamheter vid behov. Du måste ha ⢠kompetens och erfarenhet för den efterfrågade tjänsten ⢠erfarenhet av installations- och felsökningsarbete inom it- och telefoniområdet via telefon och fjärrstyrningsverktyg ⢠erfarenhet av användaradministration i Microsoft Active Directory ⢠erfarenhet av att arbeta med större standardiserade klientmiljöer i företagsmiljö baserade på Microsoft Windows OS (Windows 7 och Windows 10), MS Office, hårdvara, nätverk, mobila enheter och kringutrustning som t.ex. multifunktionsskrivare i företagsmiljö, digitala skärmar, projektorer och headset ⢠förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du också har ⢠jobbat i stödsystem för it-support ⢠arbetat i en servicedesk ⢠erfarenhet från kundsupport via telefon ⢠arbetat enligt rutiner och processer baserade på ITIL. Vi vill att du ⢠är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv ⢠motiveras av att vara effektiv och brinner för att vara serviceinriktad och bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt ⢠har förmåga och vilja att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor ⢠är kommunikativ: du gillar att skriva, berätta och förklara för olika målgrupper ⢠kan ställa om efter behov och blir sporrad av att ditt arbete varierar mycket från dag till dag ⢠är intresserad av utveckling inom it- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden ⢠älskar att jobba med människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi vill att du börjar den 1 oktober 2018. Vi tillämpar normalt provanställning. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning. Du är välkommen att kontakta tf. sektionschef Richard Samuelsson, 010-495 61 27, richard.samuelsson@transportstyrelsen.se Saco, Nils Forsman och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill, därför behöver vi din ansökan senast den 12 september 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-3392. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antalanställda: Ca 1 870. Verksamhetsområde: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping
Företag: Transportstyrelsen
Ort: Örebro
Publicerad : 08-22
Sök fler jobb liknande: lediga It-jobb: Servicedesktekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: It-jobb: Servicedesktekniker
Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag
Vår kund är ett snabbväxande företag som fokuserar på IT-tjänster och systemdrift. Dom har själva 5 kontor i Sverige och ingår i en större välkänd koncern. Dom söker nu servicedesktekniker som brinner för IT och för att hjälpa slutanvändare. I den här rollen arbetar du med felsökning av både hård- och mjukvara. Förutom klientsupport kan det förekomma serverrelaterade ärenden. Miljön är i huvudsak Microsoftbaserad. Du ger support via telefon och mail alternativt på plats hos kunden. Vi tror att du har en god teknisk förståelse och att du har något eller några års arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet från en supportroll och har du dessutom jobbat ute hos kund så är det en merit. Vi tror att du är noggrann, engagerad och duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift på svenska och engelska. För att klara av ditt arbete så bör du ha bra kunskaper inom IT och vad gäller Microsoft-relaterade produkter i synnerhet. Om du har erfarenhet från Windows Server är det meriterande. Vi ser gärna att du har ambitionen att avancera i din karriär, då vår kund utvecklar sina medarbetare och erbjuder utbildningar och certifieringar inom de senaste teknologierna. Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan. Om Jobshark Jobshark erbjuder rekryteringstjänster inom IT. Vi hjälper de mest spännande arbetsgivarna med att hitta de bästa IT-specialisterna. Bland våra kunder ingår Footway, Bahnhof, Zmarta, Watty, Starweb, Dorunner, Phonera, Alten, Goo Technologies, Cybercom, System Verification, City Network, Nyheter24, Vendemore, Trustly och Softronic. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.
Företag: Jobshark AB
Ort: Malmö
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till snabbväxande IT-företag
Servicedesktekniker
Till vår kund söker vi en first/second line tekniker. Till vår kund söker vi en first/second line tekniker, följande arbetsuppgifter ingår: - On-site support - Telefonsupport - Support via ärendehanteringssystem Som IT-tekniker är dina arbetsuppgifter varierande, du tar emot samtal/mail från användare och hjälper till med felsökning. Du förväntas lösa problem inom både hård- och mjukvara. Du agerar första- och andralinjesupport, du jobbar även onsite. Du kommer att få mycket hjälp och stöd av dina kollegor, det finns stora möjligheter till utveckling Start: Omgående Plats: Kungälv Arbetstider: 40h arbetsvecka, kontorstider Du som söker detta jobb har ett stort intresse för IT och vill stödja användare med IT-problem. Du har en IT-utbildning alternativt relevant kunskap och erfarenhet inom IT. Har du arbetat i en helpdesk eller liknande är det meriterande. Du har en god kommunikation- och samarbetsförmåga. Vi tror att du har en god dator- och systemvana och erfaren i windowsmiljö. Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har mycket goda kunskaper i engelska JT Management Group är ett nystartat expansivt konsultbolag. Ni hittar oss i Göteborg, men vi verkar i hela Sverige. Vi är er affärspartner som hjälper er att spara tid, pengar, öka er lönsamhet och nå resultat. Vi erbjuder massor av möjligheter inom IT-området, säkerhet, management, administration, service och rådgivning kring dessa. Våra konsulters erfarenhet och engagemang garanterar ert bolags utveckling oavsett om det handlar om en traditionell IT-Support eller att ta fram er framtida IT-strategi. Vi erbjuder massor av möjligheter inom IT-området, säkerhet, management, administration, service och rådgivning kring dessa.
Företag: JT Management Group
Ort: Kungälv
Publicerad : 08-29
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker jobb, Servicedesktekniker Kungälv, Servicedesktekniker JT Management Group
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker
It-jobb: Servicedesktekniker
Vi är 250 medarbetare inom avdelning It som har en central roll inom Transportstyrelsen och som utgör ett viktigt stöd både strategiskt och operativt för all verksamhet. Läs mer om att jobba med it hos oss: https://transportstyrelsen.se/jobba-med-it Hos oss får du chansen att jobba med och skapa unika system som verkligen har betydelse för framtiden, system som dagligen gör nytta för både privatpersoner och företag. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Vi pratar inte bara om framtiden â vi jobbar för att möjliggöra den. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi arbetar för att du ska hitta en balans mellan jobb och fritid. Sektionen för kontors-it och support tillhör avdelning It och består av 23 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna it-tjänster, it-stöd och produkter inom området användarnära it. Dina framtida arbetsuppgifter ⢠arbeta med att hantera felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Transportstyrelsen, både via telefon och besök ⢠genomföra felsökningsåtgärder av it- och telefonirelaterade ärenden, konferensrumsutrustning, videokonferenssystem samt dess kringutrustning och stödsystem, basapplikationer, verksamhetsapplikationer och bakomliggande infrastruktur ⢠fånga upp myndighetens behov gällande it- och telefonisupport ⢠omvärldsbevaka området och kontinuerligt förbättra vår leverans ⢠ingå i ett beredskapsschema nattetid var 5:e vecka och agera i rollen som incidentmanager ⢠vara delaktig i olika projekt ⢠stötta andra verksamheter vid behov. Du måste ha ⢠kompetens och erfarenhet för den efterfrågade tjänsten ⢠erfarenhet av installations- och felsökningsarbete inom it- och telefoniområdet via telefon och fjärrstyrningsverktyg ⢠erfarenhet av användaradministration i Microsoft Active Directory ⢠erfarenhet av att arbeta med större standardiserade klientmiljöer i företagsmiljö baserade på Microsoft Windows OS (Windows 7 och Windows 10), MS Office, hårdvara, nätverk, mobila enheter och kringutrustning som t.ex. multifunktionsskrivare i företagsmiljö, digitala skärmar, projektorer och headset ⢠förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du också har ⢠jobbat i stödsystem för it-support ⢠arbetat i en servicedesk ⢠erfarenhet från kundsupport via telefon ⢠arbetat enligt rutiner och processer baserade på ITIL. Vi vill att du ⢠är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv ⢠motiveras av att vara effektiv och brinner för att vara serviceinriktad och bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt ⢠har förmåga och vilja att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor ⢠är kommunikativ: du gillar att skriva, berätta och förklara för olika målgrupper ⢠kan ställa om efter behov och blir sporrad av att ditt arbete varierar mycket från dag till dag ⢠är intresserad av utveckling inom it- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden ⢠älskar att jobba med människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi vill att du börjar den 1 oktober 2018. Vi tillämpar normalt provanställning. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning. Du är välkommen att kontakta tf. sektionschef Richard Samuelsson, 010-495 61 27, richard.samuelsson@transportstyrelsen.se Saco, Nils Forsman och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill, därför behöver vi din ansökan senast den 12 september 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-3392. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess. Välkommen att bli vår nya kollega!
Företag: Transportstyrelsen
Ort: Örebro
Publicerad : 08-31
Sök fler jobb liknande: lediga It-jobb: Servicedesktekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: It-jobb: Servicedesktekniker
Servicedesktekniker sökes till konsultföretag inom IT!
Trivs du med mycket kundkontakt och är tekniskt kunnig? Brinner du för att ge bästa möjliga service gentemot slutanvändare? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi på StudentConsulting söker just nu efter en second line servicedesktekniker till en av våra kunder i Göteborg(Askim). Vår kund har mer än 20 års erfarenhet av att leverera IT-tjänster samt systemdrift med kunder i hela Norden och har blivit utnämnd DI-Gasell fyra år i rad. Just nu söker dem att stärka sin konsultorganisation med en second line servicedesktekniker. Arbetet sker huvudsakligen via telefon samt mail och du kommer att jobba såväl inhouse som ute hos deras kunder. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Att hjälpa kunder lösa tekniska problem - Kvalitetssäkra och dokumentera befintlig dokumentation - Felsöka hård- och mjukvara samt lättare felsökning på servernivå - Backupphantering - Utförande av kundbeställningar, såsom installationer m.m. Tjänsten är en rekrytering, det vill säga att du kommer ha möjlighet att bli anställd direkt hos vår kund. Anställningen börjar som en provanställning som förväntas gå över i en tillsvidareanställning efter 6 månader. Din profil Till denna tjänst söker vi dig som: - Har erfarenhet som second line support eller IT-tekniker - Brinner för att ge god service och bemöta olika typer av användare - Behärskar svenska och engelska såväl i tal som skrift. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.Tjänsten kommer att tillsättas så fort vi har hittat rätt person. Välkommen med din ansökan! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Företag: StudentConsulting
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-28
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker sökes till konsultföretag inom IT! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker sökes till konsultföretag inom IT!
Servicedesktekniker, 2:nd line, till Saldab IT i Malmö.
Vill du bli en del av ett företag där man sätter Dig som person i fokus. Ett företag där man värdesätter ditt driv, engagemang och viljan att utvecklas? Då är Saldab arbetsplatsen för dig! Saldab är på stark frammarsch och söker nu fler servicedeskmedarbetare till sin 2:nd line support. Saldab har mer än 20 års erfarenhet av att leverera IT-tjänster och systemdrift. Med deras motto: We make IT easy arbetar Saldab för att göra det enkelt för sina kunder! På Saldab älskar man att jobba med IT och teknik och att med servicekänsla ut i fingerspetsarna hjälpa kunderna utveckla sina verksamheter. Denna rekrytering är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringen hanteras av Palm & Partners och anställning blir sedan direkt hos Saldab. All kontakt under rekryteringsprocessen sker via Palm & Partners. Palm & Partners är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är engagerade i varje enskild kandidat och att få hjälpa denna till nästa steg i karriären. Arbetsbeskrivning Som servicedesktekniker på nivå 2 är din primära uppgift att ge utomordentlig service till Saldabs kunder och kontaktytor. Du kommer bland annat arbeta med att: - Bevaka, utföra och följa upp de uppdrag/ärende som kommer in till servicedesken. - Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL - Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad - Backuphantering - Utförande av kundbeställningar (installationer m.m.) Telefon och mail blir viktiga verktyg i ditt arbete, men även besök ute hos kund kan förekomma. Till din hjälp har du tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas, och olika fjärrstyrningsprogram. Din anställning kommer inledas med en gedigen introduktion där du även tilldelas en mentor/fadder som du kommer ha som stöd under din första tid. Du ingår i ett sammansvetsat team av servicedeskmedarbetare på Level 1 och 2. Utbildning Utbildning är inte det viktigaste, vi tittar mer på din personlighet, intresse och tidigare erfarenhet. Har du dock utbildning som t.ex. systemvetare, nätverkstekniker, servicedesktekniker, eller IT-inriktning från gymnasiet är det så klart meritarende. Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker har något års erfarenhet från servicedesk/support antingen från 1st line eller 2:nd line men är redo att ta ett kliv vidare i karriären. Du har stort tekniskt intresse och har genuint bra förståelse för IT. Vi ser gärna att du har bra koll på windowsplattformen, Office365 och Active Directory. Har du erfarenhet av nedanstående är det meriterande, framhäv gärna i din ansökan hur din erfarenhet och kompetens ser ut av följande: Windows server Citrix Microsoft Officepaketet Exchange Ärendehanteringssystem Remote telefonsupport Personliga kvalifikationer Som person är du proffessionell i ditt sätt att agera och du är duktig på att ta egna initiativ. Du håller god struktur i ditt arbete och är noggran i det du gör. Du uttrycker dig med lätthet i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalitet är viktigt för dig och framför allt vet du vad riktigt bra service innebär. Du vet hur du ska bemöta kunden oavsett vadd problemet är och du hanterar problemlösning på ett mycket serviceminded sätt. Lön och anställningsvillkor Lön enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning. Efter 6 månader övergår anställningen till en tillsvidareanställning om alla parter är överens om det. Tjänstgöringsort: Malmö Ansökan Ansökan skickas via Palm & Partners hemsida: www.palmpartners.se Alternativt direkt till ansvarig rekryterare Kerstin Åkesson, på kerstin.akesson@palmpartners.se Startdatum Enligt överenskommelse. Uppdragslängd Tillsvidare
Företag: Palm & Partners Bemanning AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 10-01
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker, 2:nd line, till Saldab IT i Malmö. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker, 2:nd line, till Saldab IT i Malmö.
Servicedesktekniker, 2:nd line, till Saldab IT i Malmö.
Vill du bli en del av ett företag där man sätter Dig som person i fokus. Ett företag där man värdesätter ditt driv, engagemang och viljan att utvecklas? Då är Saldab arbetsplatsen för dig! Saldab är på stark frammarsch och söker nu fler servicedeskmedarbetare till sin 2:nd line support. Saldab har mer än 20 års erfarenhet av att leverera IT-tjänster och systemdrift. Med deras motto: We make IT easy arbetar Saldab för att göra det enkelt för sina kunder! På Saldab älskar man att jobba med IT och teknik och att med servicekänsla ut i fingerspetsarna hjälpa kunderna utveckla sina verksamheter. Denna rekrytering är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringen hanteras av Palm & Partners och anställning blir sedan direkt hos Saldab. All kontakt under rekryteringsprocessen sker via Palm & Partners. Palm & Partners är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är engagerade i varje enskild kandidat och att få hjälpa denna till nästa steg i karriären. Arbetsbeskrivning Som servicedesktekniker på nivå 2 är din primära uppgift att ge utomordentlig service till Saldabs kunder och kontaktytor. Du kommer bland annat arbeta med att: - Bevaka, utföra och följa upp de uppdrag/ärende som kommer in till servicedesken. - Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL - Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad - Backuphantering - Utförande av kundbeställningar (installationer m.m.) Telefon och mail blir viktiga verktyg i ditt arbete, men även besök ute hos kund kan förekomma. Till din hjälp har du tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas, och olika fjärrstyrningsprogram. Din anställning kommer inledas med en gedigen introduktion där du även tilldelas en mentor/fadder som du kommer ha som stöd under din första tid. Du ingår i ett sammansvetsat team av servicedeskmedarbetare på Level 1 och 2. Utbildning Utbildning är inte det viktigaste, vi tittar mer på din personlighet, intresse och tidigare erfarenhet. Har du dock utbildning som t.ex. systemvetare, nätverkstekniker, servicedesktekniker, eller IT-inriktning från gymnasiet är det så klart meritarende. Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker har något års erfarenhet från servicedesk/support antingen från 1st line eller 2:nd line men är redo att ta ett kliv vidare i karriären. Du har stort tekniskt intresse och har genuint bra förståelse för IT. Vi ser gärna att du har bra koll på windowsplattformen, Office365 och Active Directory. Har du erfarenhet av nedanstående är det meriterande, framhäv gärna i din ansökan hur din erfarenhet och kompetens ser ut av följande: Windows server Citrix Microsoft Officepaketet Exchange Ärendehanteringssystem Remote telefonsupport Personliga kvalifikationer Som person är du proffessionell i ditt sätt att agera och du är duktig på att ta egna initiativ. Du håller god struktur i ditt arbete och är noggran i det du gör. Du uttrycker dig med lätthet i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalitet är viktigt för dig och framför allt vet du vad riktigt bra service innebär. Du vet hur du ska bemöta kunden oavsett vadd problemet är och du hanterar problemlösning på ett mycket serviceminded sätt. Lön och anställningsvillkor Lön enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning. Efter 6 månader övergår anställningen till en tillsvidareanställning om alla parter är överens om det. Tjänstgöringsort: Malmö Ansökan Ansökan skickas via Palm & Partners hemsida: www.palmpartners.se Alternativt direkt till ansvarig rekryterare Kerstin Åkesson, på kerstin.akesson@palmpartners.se Startdatum Enligt överenskommelse. Uppdragslängd Tillsvidare
Företag: Palm & Partners Bemanning AB
Ort: Malmö
Publicerad : 10-01
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker, 2:nd line, till Saldab IT i Malmö. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker, 2:nd line, till Saldab IT i Malmö.
Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm
Vill du bli en del av ett företag där man sätter Dig som person i fokus. Ett företag där man värdesätter ditt driv, engagemang och viljan att utvecklas? Då är Saldab arbetsplatsen för dig! Saldab är på stark frammarsch och söker nu fler servicedeskmedarbetare till sin 2:nd line support. Saldab har mer än 20 års erfarenhet av att leverera IT-tjänster och systemdrift. Med deras motto: We make IT easy arbetar Saldab för att göra det enkelt för sina kunder! På Saldab älskar man att jobba med IT och teknik och att med servicekänsla ut i fingerspetsarna hjälpa kunderna utveckla sina verksamheter. Tjänsten är förlagd till Saldabs kontor i Solna, på heltid och tillsvidare. Detta är initialt ett konsultuppdrag där rätt person kan komma att bli direktrekryterad till kund efter 6 månader. Uppdraget beräknas starta relativt omgående. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Palm och Partners är engagerade i varje enskild individ och dennes arbete. Det är när du trivs som Du presterar som bäst. Genom att bli en del i vårt stora nätverk av kunder och konsulter erbjuds du uppdrag och en vardag väl matchat utefter dina intressen och kompetenser. Visst är det viktigt med en trygg anställning och att trivas på jobbet? Det tycker vi på Palm & Partners. Därför ser vi till att du som konsult alltid har en konsultchef som stöttar dig och är engagerad i att du utvecklas hos våra kunder. Med tre ISO-certifieringar och som auktoriserat bemanningsföretag omfattas du givetvis av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt företagshälsovård. Vi erbjuder konsulthappenings och andra ortsspecifika förmåner för dig som anställd. Arbetsbeskrivning Som servicedesktekniker på nivå 2 är din primära uppgift att ge utomordentlig service till Saldabs kunder och kontaktytor. Du kommer bland annat arbeta med att: - Bevaka, utföra och följa upp de uppdrag/ärende som kommer in till servicedesken. - Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL - Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad - Backuphantering - Utförande av kundbeställningar (installationer m.m.) Telefon och mail blir viktiga verktyg i ditt arbete, men även besök ute hos kund kan förekomma. Till din hjälp har du tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas, och olika fjärrstyrningsprogram. Din anställning kommer inledas med en gedigen introduktion där du även tilldelas en mentor/fadder som du kommer ha som stöd under din första tid. Du ingår i ett sammansvetsat team av servicedeskmedarbetare på Level 1 och 2. Utbildning Utbildning är inte det viktigaste, vi tittar mer på din personlighet, intresse och tidigare erfarenhet. Har du dock utbildning som t.ex. systemvetare, nätverkstekniker, servicedesktekniker, eller IT-inriktning från gymnasiet är det så klart meritarende. Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker har något års erfarenhet från servicedesk/support antingen från 1st line eller 2:nd line men är redo att ta ett kliv vidare i karriären. Du har stort tekniskt intresse och har genuint bra förståelse för IT. Vi ser gärna att du har bra koll på windowsplattformen, Office365 och Active Directory. Har du erfarenhet av nedanstående är det meriterande, framhäv gärna i din ansökan hur din erfarenhet och kompetens ser ut av följande: Windows server Citrix Microsoft Officepaketet Exchange Ärendehanteringssystem Remote telefonsupport Personliga kvalifikationer Som person är du proffessionell i ditt sätt att agera och du är duktig på att ta egna initiativ. Du håller god struktur i ditt arbete och är noggran i det du gör. Du uttrycker dig med lätthet i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalitet är viktigt för dig och framför allt vet du vad riktigt bra service innebär. Du vet hur du ska bemöta kunden oavsett vadd problemet är och du hanterar problemlösning på ett mycket serviceminded sätt. Lön och anställningsvillkor Lön enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning. Efter 6 månader övergår anställningen till en tillsvidareanställning om alla parter är överens om det. Tjänstgöringsort: Stockholm/Solna Startdatum Enligt överenskommelse. Uppdragslängd Tillsvidare
Företag: Palm & Partners Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-02
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm
Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm
Vill du bli en del av ett företag där man sätter Dig som person i fokus. Ett företag där man värdesätter ditt driv, engagemang och viljan att utvecklas? Då är Saldab arbetsplatsen för dig! Saldab är på stark frammarsch och söker nu fler servicedeskmedarbetare till sin 2:nd line support. Saldab har mer än 20 års erfarenhet av att leverera IT-tjänster och systemdrift. Med deras motto: We make IT easy arbetar Saldab för att göra det enkelt för sina kunder! På Saldab älskar man att jobba med IT och teknik och att med servicekänsla ut i fingerspetsarna hjälpa kunderna utveckla sina verksamheter. Tjänsten är förlagd till Saldabs kontor i Solna, på heltid och tillsvidare. Detta är initialt ett konsultuppdrag där rätt person kan komma att bli direktrekryterad till kund efter 6 månader. Uppdraget beräknas starta relativt omgående. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Palm och Partners är engagerade i varje enskild individ och dennes arbete. Det är när du trivs som Du presterar som bäst. Genom att bli en del i vårt stora nätverk av kunder och konsulter erbjuds du uppdrag och en vardag väl matchat utefter dina intressen och kompetenser. Visst är det viktigt med en trygg anställning och att trivas på jobbet? Det tycker vi på Palm & Partners. Därför ser vi till att du som konsult alltid har en konsultchef som stöttar dig och är engagerad i att du utvecklas hos våra kunder. Med tre ISO-certifieringar och som auktoriserat bemanningsföretag omfattas du givetvis av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt företagshälsovård. Vi erbjuder konsulthappenings och andra ortsspecifika förmåner för dig som anställd. Arbetsbeskrivning Som servicedesktekniker på nivå 2 är din primära uppgift att ge utomordentlig service till Saldabs kunder och kontaktytor. Du kommer bland annat arbeta med att: - Bevaka, utföra och följa upp de uppdrag/ärende som kommer in till servicedesken. - Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL - Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad - Backuphantering - Utförande av kundbeställningar (installationer m.m.) Telefon och mail blir viktiga verktyg i ditt arbete, men även besök ute hos kund kan förekomma. Till din hjälp har du tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas, och olika fjärrstyrningsprogram. Din anställning kommer inledas med en gedigen introduktion där du även tilldelas en mentor/fadder som du kommer ha som stöd under din första tid. Du ingår i ett sammansvetsat team av servicedeskmedarbetare på Level 1 och 2. Utbildning Utbildning är inte det viktigaste, vi tittar mer på din personlighet, intresse och tidigare erfarenhet. Har du dock utbildning som t.ex. systemvetare, nätverkstekniker, servicedesktekniker, eller IT-inriktning från gymnasiet är det så klart meritarende. Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker har något års erfarenhet från servicedesk/support antingen från 1st line eller 2:nd line men är redo att ta ett kliv vidare i karriären. Du har stort tekniskt intresse och har genuint bra förståelse för IT. Vi ser gärna att du har bra koll på windowsplattformen, Office365 och Active Directory. Har du erfarenhet av nedanstående är det meriterande, framhäv gärna i din ansökan hur din erfarenhet och kompetens ser ut av följande: Windows server Citrix Microsoft Officepaketet Exchange Ärendehanteringssystem Remote telefonsupport Personliga kvalifikationer Som person är du proffessionell i ditt sätt att agera och du är duktig på att ta egna initiativ. Du håller god struktur i ditt arbete och är noggran i det du gör. Du uttrycker dig med lätthet i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalitet är viktigt för dig och framför allt vet du vad riktigt bra service innebär. Du vet hur du ska bemöta kunden oavsett vadd problemet är och du hanterar problemlösning på ett mycket serviceminded sätt. Lön och anställningsvillkor Lön enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning. Efter 6 månader övergår anställningen till en tillsvidareanställning om alla parter är överens om det. Tjänstgöringsort: Stockholm/Solna Startdatum Enligt överenskommelse. Uppdragslängd Tillsvidare
Företag: Palm & Partners Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-08
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker 2:nd line till Saldab IT i Stockholm
Servicedesktekniker
Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Örebro dig som vill jobba som servicedesktekniker. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.   "På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." â Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea   Din roll i laget  I rollen som servicedesktekniker på Atea kommer du på plats hos vår kund arbeta med support via mail, telefon och chatt till kundens användare. Du kommer dessutom att arbeta med uppdrag Onsite hos kunden samt delta i vissa projekt. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund.   Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som servicedesktekniker är:  ⢠Arbeta med support via mail, telefon och chatt.  ⢠Utföra uppdrag Onsite.  ⢠Delta i projekt hos kunden.   Vårt erbjudande till dig  Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.   Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.   Som person känner du troligtvis igen dig på följande:  Ditt sätt att tala är klart, välformulerat och engagerat. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet med en förmåga att fokusera på rätt saker. Genom att vara lyhörd, kommunikativ och lösa konflikter konstruktivt samarbetar du väl med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   För att lyckas i tjänsten som servicedesktekniker bör du ha följande kompetens:  ⢠Minst 6 månaders erfarenhet att jobba inom it-servicedesk.  ⢠Kunskap inom Microsofts Office och Windows 10 och 7.  ⢠Extra meriterande är ifall du har jobbat enlig ITIL.   Vill du bli en del av landslaget?  Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Sannerhult, Konsultchef, via fredrik.sannerhult@atea.se alternativt telefonnummer 019 â 603 43 30. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.   Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Varmt välkommen med din ansökan!   Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Företag: Atea
Ort: Örebro
Publicerad : 10-08
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker jobb, Servicedesktekniker Örebro, Servicedesktekniker Atea
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker
Servicedesktekniker till börsnoterat IT-företag
Vår kund är ett snabbväxande företag som fokuserar på IT-tjänster och systemdrift. Dom har själva 5 kontor i Sverige och ingår i en större välkänd koncern. Dom söker nu servicedesktekniker som brinner för IT och för att hjälpa slutanvändare. I den här rollen arbetar du med felsökning av både hård- och mjukvara. Förutom klientsupport kan det förekomma serverrelaterade ärenden. Miljön är i huvudsak Microsoftbaserad. Du ger support via telefon och mail alternativt på plats hos kunden. Vi tror att du har en god teknisk förståelse och att du har något eller några års arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet från en supportroll och har du dessutom jobbat ute hos kund så är det en merit. Vi tror att du är noggrann, engagerad och duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift på svenska och engelska. För att klara av ditt arbete så bör du ha bra kunskaper inom IT och vad gäller Microsoft-relaterade produkter i synnerhet. Om du har erfarenhet från Windows Server är det meriterande. Vi ser gärna att du har ambitionen att avancera i din karriär, då vår kund utvecklar sina medarbetare och erbjuder utbildningar och certifieringar inom de senaste teknologierna. Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan. Om Jobshark Jobshark erbjuder rekryteringstjänster inom IT. Vi hjälper de mest spännande arbetsgivarna med att hitta de bästa IT-specialisterna. Bland våra kunder ingår Footway, Bahnhof, Zmarta, Watty, Starweb, Dorunner, Phonera, Alten, Goo Technologies, Cybercom, System Verification, City Network, Nyheter24, Vendemore, Trustly och Softronic. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.
Företag: Jobshark AB
Ort: Malmö
Publicerad : 10-18
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till börsnoterat IT-företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till börsnoterat IT-företag
Servicedesktekniker till Falun
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i âbättre framtidsbranschenâ â för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se Om företaget Atea är svenska landslaget inom IT-infrastruktur. Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT och medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss på Atea är det viktigt att du liksom vi lever efter dessa värderingar. Dina arbetsuppgifter I rollen som servicedesktekniker kommer du på plats hos kund arbeta med IT-support via mail och telefon till kundens användare. Du kommer dessutom att arbeta med uppdrag onsite hos kunden. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund. Din profil Du är engagerad, tar personligt ansvar och är serviceinriktad. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet med en förmåga att fokusera på rätt saker. Genom att vara lyhörd och kommunikativ samarbetar du väl med andra. Krav för tjänsten är: ⢠minst 6 månaders erfarenhet att jobba inom it-servicedesk. ⢠kunskap inom Microsofts Office och Windows 10 och 7. ⢠extra meriterande är ifall du har jobbat enlig ITIL. Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos en av Ateas kunder i Falun. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Julia via mail, julia.wiklund@clwork.se Vi arbetar med processen löpande så ansök redan idag!
Företag: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Ort: Falun
Publicerad : 10-19
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till Falun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till Falun
Servicedesktekniker till Falun
Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår ambition är att göra skillnad för många människor. Landstinget Dalarna är länets största arbetsgivare med över 8 800 medarbetare inom en mängd olika yrkesområden. Vi bedriver hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning, samt ansvarar för kollektivtrafiken i länet. Efter årsskiftet blir vi en länsregion med utökat uppdrag och som nya Region Dalarna kommer vi att fortsätta arbetet med att utveckla vårt län för framtiden. ARBETSBESKRIVNING Medicinsk Teknik och IT (MiT) består av ca 140 personer som ansvarar för både medicintekniska produkter och IT-verksamhet i Landstinget Dalarna. MiT och verksamheten arbetar tillsammans med både nationella och lokala strategier för att effektivisera vården. Landstinget Dalarnas MiT (Medicinsk Teknik & IT) består av enheterna: . IT-förvaltning och utveckling . Medicinsk teknik . IT-teknik Enheten för "IT-teknik" är uppdelad i två delar: . Servicedesk . Drift & Teknik Till enheten Servicedesk söker vi nu en supporttekniker som kan förstärka vår servicedeskgrupp. Du kommer tillsammans med oss att jobba med att stödja vården kring service, support och beställningar. I rollen som supporttekniker i 1:a linjen är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med våra användare. Du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift och din kommunikationsförmåga är mycket god. Din främsta arbetsuppgift är att ta emot inkommande samtal där du försöker lösa användarens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande skickar du det vidare till 2:a linjen som tar över ärendet. Utöver att ta emot samtal är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning. KVALIFIKATIONER Krav: Utbildning inom IT sektorn med fokus på support. Detta innefattar: . Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning . Grundläggande kunskap i Windows operativsystem (7/10) . Teknisk kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning . Erfarenhet av arbete i helpdesk/supportorganisation med ärendehanteringssystem . Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift . Körkort Erfarenhet meriterande: . ITIL-utbildning . Nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, LAN, WAN och WIFI . Erfarenhet av att ha arbetat i större driftsmiljö . Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet Personliga egenskaper: IT-support handlar om både teknik och service. För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa våra användare i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Du har lätt att sätta dig in i nya situationer och kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa användarna. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och gillar problemlösning. Vi ser att du är driven, självgående och tar ansvar i ditt arbete. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Under perioder har vi mycket att göra och då är det viktigt att du är stresstålig och strukturerad. Eftersom vi arbetar med service ser vi att du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Landstinget Dalarnas uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Vi ansvarar även för kollektivtrafiken i länet. Till dessa verksamheter behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Vi är, som Dalarnas största arbetsgivare, en viktig del av utvecklingen i länet. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Företag: LANDSTINGET DALARNA
Ort: Falun
Publicerad : 11-30
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till Falun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till Falun
Servicedesktekniker till Internationellt Företag
Är du serviceinriktad, driven och gillar när det händer mycket? Vi på Wise IT är på jakt efter flera duktiga helpdeskmedarbetare för uppdrag hos vår internationella kund i centrala Stockholm. Din vardag I rollen som servicedesktekniker kommer du att ta inkommande samtal och mail från användare som behöver hjälp med sina IT-relaterade problem. Med hjälp av din pedagogiska förmåga förklarar du problemen på bästa sätt för användarna över telefon. Tjänsten är baserad i fräscha lokaler i Stockholm, med fina sjöutsikter och härliga kollegor. De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig! Exempel på arbetsuppgifter är allt från felsökning till installation av program och diverse kommunikationsproblem. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel. Eftersom att du är en lösningsorienterad och kommunikativ person trivs du i rollen att ge support till andra. Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att bli anställd hos oss på Wise IT och jobba ute hos vår kund. Vem är du? Du är en social person med ett stort IT-intresse som vill utvecklas i supportrollen. Du har något års IT-erfarenhet och gillar problemlösning. Meriterande om gått en relevant IT-utbildning och att du har kunskap av att jobba i Windowsmiljö, Active Directory, Exchange/Outlook, ITIL samt MS Office. Erfarenhet av kundservice är ett stort plus.
Företag: Wise IT AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-04
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till Internationellt Företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till Internationellt Företag
Servicedesktekniker
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet. Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet. Som Servicedesktekniker hör du till Service IT som är en enhet på IT-avdelningen och tillhör Kommunledningskontoret. Service IT ansvarar för service och support ut till Koncernen Karlstads kommuns användare. ARBETSUPPGIFTER Ditt huvuduppdrag som Servicedesktekniker är att hjälpa våra användare att lösa sina IT eller telefoniproblem. Kommunens digitala arbetsmiljö ska utvecklas med hjälp av mer flexibilitet, mobilitet och självservice och då ska du finnas där som användarstöd och lösa de frågor eller funderingar som uppstår för våra användare. Som tekniker i Servicedesk är du IT-avdelningens ansikte utåt då du arbetar direkt ut mot våra kunder och användare i koncernen Karlstads kommun. Du har personlig kontakt med våra användare i vår kundmottagning, där viss del av din tid kommer att läggas, och genom telefon/mail/it-portal när du sitter i Servicedesk. I servicedeskarbetet ingår det också att ta emot och behandla beställningar som inkommer från våra verksamheter. I ditt arbete ingår att behandla ärenden inom de SLA-avtal som vi tecknat med våra kunder. KVALIFIKATIONER Som Servicedesktekniker behöver du ha en bakgrund som IT-tekniker eller motsvarande IT-utbildning. Du ska också under en längre period ha arbetat heltid i en Servicedesk med bland annat felsökning av hård- och mjukvara. Du ska se service som en självklarhet och vara nyfiken på att lära dig nya saker eftersom det är en miljö i ständig utveckling. Kunskaper inom win10 och Office365 är ett krav eftersom vi i koncernen Karlstads kommun arbetar i detta. Goda kunskaper inom Office-programmen är också ett krav. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att lösa de frågeställningar som dyker upp. Att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter är en del i arbetet för att vi gemensamt som grupp ska kunna ge den bästa servicen och supporten vi kan till våra användare. Du måste vara stresstålig och kunna arbeta med många saker samtidigt. Eftersom vi dokumenterar alla våra ärenden i vårt verksamhetssystem Ivanti måste du också vara duktigt på informationshantering och kunna uttrycka dig bra i skrift. Vi arbetar sedan många år tillbaka processtyrt och följer ITIL-ramverket. Personliga egenskaper: - Lugn och pedagogisk - Systematisk och strukturerad - Samarbetsvillig och prestigelös - Kundorienterad Meriterande: - Givit support på win10 - Givit support på O365 däribland SharePoint - Arbetat efter ITIL-ramverket - Goda kunskaper om och erfarenhet av kommunal verksamhet - Arbetat med verktyget Ivanti Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Ort: Karlstad
Publicerad : 12-10
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker jobb, Servicedesktekniker Karlstad, Servicedesktekniker Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker
Servicedesktekniker till börsnoterat IT-företag
Vår kund är ett snabbväxande företag som fokuserar på IT-tjänster och systemdrift. Dom har själva 5 kontor i Sverige och ingår i en större välkänd koncern. Dom söker nu servicedesktekniker som brinner för IT och för att hjälpa slutanvändare. I den här rollen arbetar du med felsökning av både hård- och mjukvara. Förutom klientsupport kan det förekomma serverrelaterade ärenden. Miljön är i huvudsak Microsoftbaserad. Du ger support via telefon och mail alternativt på plats hos kunden. Vi tror att du har en god teknisk förståelse och att du har något eller några års arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet från en supportroll och har du dessutom jobbat ute hos kund så är det en merit. Vi tror att du är noggrann, engagerad och duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift på svenska och engelska. För att klara av ditt arbete så bör du ha bra kunskaper inom IT och vad gäller Microsoft-relaterade produkter i synnerhet. Om du har erfarenhet från Windows Server är det meriterande. Vi ser gärna att du har ambitionen att avancera i din karriär, då vår kund utvecklar sina medarbetare och erbjuder utbildningar och certifieringar inom de senaste teknologierna. Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan. Om Jobshark Jobshark erbjuder rekryteringstjänster inom IT. Vi hjälper de mest spännande arbetsgivarna med att hitta de bästa IT-specialisterna. Bland våra kunder ingår Footway, Bahnhof, Zmarta, Watty, Starweb, Dorunner, Phonera, Alten, Goo Technologies, Cybercom, System Verification, City Network, Nyheter24, Vendemore, Trustly och Softronic. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.
Företag: Jobshark AB
Ort: Malmö
Publicerad : 12-10
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till börsnoterat IT-företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till börsnoterat IT-företag
Servicedesktekniker till Falun
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i âbättre framtidsbranschenâ â för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se Dina arbetsuppgifter I rollen som servicedesktekniker kommer du på plats hos kund arbeta med IT-support via mail och telefon till kundens användare. Du kommer dessutom att arbeta med uppdrag onsite hos kunden. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund. Din profil Du är engagerad, tar personligt ansvar och är serviceinriktad. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet med en förmåga att fokusera på rätt saker. Genom att vara lyhörd och kommunikativ samarbetar du väl med andra. Minst 6 månaders erfarenhet att jobba inom it-servicedesk är ett krav för tjänsten. Vi värderar kunskap inom Microsofts Office och Windows 10 och 7. Det är även extra meriterande om du har jobbat enlig ITIL. Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund i Falun. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Julia via mail, julia.wiklund@clwork.se Uppdraget startar i januari och beräknas pågå till sista maj. Vi arbetar med processen löpande så ansök redan idag!
Företag: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Ort: Falun
Publicerad : 12-17
Sök fler jobb liknande: lediga Servicedesktekniker till Falun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicedesktekniker till Falun
Riksgälden söker Servicedesktekniker
Vill du vara med och utveckla statens finansförvaltning? Är du servicedesktekniker som lockas av att jobba med utvecklande arbetsuppgifter och teknik i framkant i en viktig samhällsfunktion för Sverige? Riksgälden Riksgälden har ett viktigt uppdrag att säkerställa att statens finanser hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. I vårt uppdrag ingår bland annat att vara statens internbank, förvalta och finansiera statsskulden, ge statliga garantier och lån och hantera statligt stöd till banker och andra kreditinstitut. Vi arbetar med avancerade lösningar och samverkar med många externa aktörer, så som andra finansiella institut. Det ställer krav på en IT miljö som är säker, flexibel och effektiv. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Riksgäldens IT-avdelning består av fyra enheter: IT Infrastruktur, IT Service, IT Utveckling, IT Stab och består av totalt cirka 55 medarbetare. Arbetet sker i mindre verksamhets- och enhetsöverskridande team där kunskapsnivån är hög, beslut fattas snabbt och varje individ är viktig. Här erbjuds en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras med en stark betoning på samarbete inom och mellan teamen. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som balansen mellan privatliv och arbetliv alltid är viktig för individens välmående. Tjänsten I rollen som servicedesktekniker arbetar du med att bevaka, följa upp och utföra problemlösning på larm som kommer via SCOM-larm. Du löser mer komplexa uppgifter när inte vår helpdesk kan hjälpa medarbetarna på Riksgälden. Dokumentation av nya lösningar och att hålla befintlig dokumentation uppdaterad ingår också i arbetet. ⢠Utföra ärendehantering samt åtgärder ⢠Felsökning av hårdvara och mjukvara samt utföra felsökningar på servrar ⢠Utföra kundbeställning så som installationer och uppdateringar  Som servicedesktekniker är du IT-avdelningens ansikte ut mot Riksgäldens affärsverksamhet och dess medarbetare samt externa arbetspartner. Det ställer krav på en god kommunikationsförmåga, noggrannhet och känsla för service. Servicedeskfunktionen är bemannad mellan kl. 8.00 och 17.00 vardagar, vilket innebär viss schemaläggning. Kompetensprofil och personliga egenskaper Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT och minst 5 års praktisk erfarenhet inom service-, support- och/eller helpdeskområdet, 1st line eller 2nd line, som nu är på jakt efter ytterligare utmaningar. Du har en genuin förståelse för IT och vill fortsätta att utveckla dina kunskaper. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vilket innebär att du är stresstålig och benägen att ge service i världsklass. Du är även respektfull i både relationer och i ditt sätt att kommunicera samt att du kan anpassa dig till målgruppens behov. Du arbetar lika bra i team som individuellt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Då allt arbete inom myndigheten sker med beaktan av risk är det viktigt att du är säkerhetsmedveten och själv har integritet. Riksgälden är en statlig myndighet och det är därför av stor vikt att du har ett etiskt förhållningssätt med en hög etisk och moralisk kompass. Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap är därför ett krav. Kontakt Om du har frågor är du välkommen att ringa Kjell Franzen, biträdande avdelningschef IT, 08-613 46 91. Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Arbetsprover kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Ansökan Välkommen med din ansökan via www.riksgalden.se/jobb senast den 23 Januari 2019. Bifoga CV, personligt brev och betyg. Ange referens RG 2018/1219 Urvalet av kandidater sker löpande  Om Riksgälden Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi ser till att statens pengar hanteras effektivt. Riksgälden erbjuder medarbetarna en modern, tillgänglig och utvecklande arbetsplats med ett gott samarbetsklimat. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalité är höga, samtidigt som vi värnar balansen mellan privatliv och arbetliv. Riksgälden erbjuder friskvård och har en aktiv personalförening. Vi är ca 190 medarbetare och vi finns i moderna lokaler i centrala Stockholm. Välkommen till oss. Vi behöver fler stjärnor i statens lag!
Företag: Riksgälden
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-18
Sök fler jobb liknande: lediga Riksgälden söker Servicedesktekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Riksgälden söker Servicedesktekniker
Söka jobb tips