Signum Rekrytering jobb - lediga jobb

Signum Rekrytering jobb Signum Rekrytering jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Signum Rekrytering. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Signum Rekrytering. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Rekryteringskonsult till Signum Rekrytering- Stockholm

  2. Rekryteringskoordinator/researcher till Signum Rekrytering- Stockholm

  3. Generalsekreterare till Reumatikerförbundet- Stockholm

  4. Socialchef till Upplands-Bro kommun- Upplands-Bro

  5. Sektionschef demokrati och styrning till Sveriges Kommuner och Landsting- Stockholm

  6. Marknadsansvarig till Alzheimerfonden- Stockholm

  7. Kanslichef till Funktionsrätt Sverige- Sundbyberg

  8. Verksamhetschef till Cancer- & Allergifonden- Stockholm

  9. Kanslichef till Parasport Sverige och Sveriges Paralympiska Kommitté- Stockholm

  10. Kommunikatör till SPF Seniorerna- Stockholm

  11. Kommunikatör till SPF Seniorerna- Stockholm

  12. Avdelningschef opinion och påverkan till Amnesty International- Stockholm

  13. HR-chef till Vaxholm stad- Vaxholm


Mer beskrivning

Rekryteringskonsult till Signum Rekrytering
Signum Rekrytering AB erbjuder konsulttjänster vid rekrytering av nyckelfunktioner inom politikerstyrda organisationer och idéburen sektor. Vi arbetar inte som andra rekryteringsföretag – vi åtar oss uppdrag helt skräddarsydda efter våra kunders behov. Vi omvärldsbevakar, omprövar och uppdaterar för att alltid kunna möta de förväntningar som varje rekrytering medför. Med både kund och kandidat i centrum är vår ambition att vara marknadens mest pålitliga och leveranssäkra samarbetspartner. För att möta våra kunders efterfrågan behöver vi nu förstärka vårt team med ytterligare en rekryteringskonsult. Rollbeskrivning Som rekryteringskonsult arbetar du med rekryteringsprocesser där kvalitet och struktur är ledord. Tillsammans med vårt rekryteringsteam säkerställer du att grundliga processer genomförs i syfte att åstadkomma rekryteringar i toppklass. Vi sätter ett högt värde i att vara en pålitlig och seriös aktör i såväl mänskliga möten som i våra arbetssätt. Som rekryteringskonsult genomför du behovsanalyser, upprättar annonser och kravprofiler samt arbetar med search/headhunting. Du genomför urvalsarbete, intervjuar och har löpande kontakt med både kunder och kandidater. Vi är ett nystartat bolag och som tredje person in får du vara med på resan att fortsätta forma våra processer och arbetssätt på en växande marknad. Våra tjänster riktar sig främst mot samhällsnyttiga organisationer vilket ställer krav på att vi omvärldsbevakar och följer samhällsutvecklingen för att förstå varje kunds unika behov. Vi erbjuder en stimulerande roll med frihet, eget ansvar och stora påverkansmöjligheter. Vi tror på våra anställda och erbjuder möjligheter till karriärvägar över tid. Att vi ska ha roligt på resan är en självklarhet! Vi sitter i trevliga lokaler i Waterfront Building, centralt i Stockholm. Vem är du? Vi söker dig som, precis som vi, brinner för rekrytering! Du har en relevant akademisk examen och några års erfarenhet från rekryteringsarbete i en större organisation eller ett rekryteringsföretag. Förmodligen är du i början av din karriär och vill fortsätta utvecklingen mot att bli en självständig rekryteringskonsult. Du har ett professionellt förhållningssätt och ett affärsmässigt bemötande som inger förtroende hos andra. Att du är initiativtagande, kontaktskapande och skicklig på att driva projekt kommer hjälpa dig att lyckas i rollen. Vidare behöver du vara strukturerad och ha en god förmåga att prioritera under varierande arbetstempon. Vi ser gärna att du utmanar oss med nya idéer och tankesätt! Ansökan Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signumrekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 juni. Eventuella frågor besvaras gärna av Signums konsulter tillika ägare Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60 eller Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringskonsult till Signum Rekrytering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringskonsult till Signum Rekrytering

Rekryteringskoordinator/researcher till Signum Rekrytering
Signum Rekrytering AB erbjuder konsulttjänster vid rekrytering av nyckelfunktioner inom politikerstyrda organisationer och idéburen sektor. Vi arbetar inte som andra rekryteringsföretag – vi åtar oss uppdrag helt skräddarsydda efter våra kunders behov. Vi omvärldsbevakar, omprövar och uppdaterar för att alltid kunna möta de förväntningar som varje rekrytering medför. Med både kund och kandidat i centrum är vår ambition att vara marknadens mest pålitliga och leveranssäkra samarbetspartner. För att möta våra kunders efterfrågan behöver vi nu förstärka vårt team med en rekryteringskoordinator/researcher. Rollbeskrivning Vi söker dig som vill arbeta extra under din studietid och från grunden få lära dig rekrytering från ax till limpa. I rollen kommer du framförallt att aktivt söka efter kandidater i olika kanaler, såsom nätverk, sociala medier samt interna och externa databaser. I uppdraget ingår också att arbeta med rekryteringsadministration i form av exempelvis hantering av intresseanmälningar, att upprätta annonstexter och kravprofiler, sköta annonsering av olika tjänster och att boka intervjuer med våra kandidater. Du stöttar ansvariga rekryteringskonsulter med referenstagning och är behjälplig i andra delar av rekryteringsprocessen för att den ska gå smidigt framåt. Vi är ett nystartat bolag och hos oss får du vara med på resan att fortsätta forma våra processer och arbetssätt på en växande marknad. Våra tjänster riktar sig främst mot samhällsnyttiga organisationer vilket ställer krav på att vi omvärldsbevakar och följer samhällsutvecklingen för att förstå varje kunds unika behov. Vi erbjuder en stimulerande roll med frihet, eget ansvar och stor flexibilitet. Vi tror på våra anställda och erbjuder möjligheter till karriärvägar över tid. Att vi ska ha roligt på resan är en självklarhet! Vi sitter i trevliga lokaler i Waterfront Building, centralt i Stockholm. Tillträde sker företrädesvis i augusti/september 2018.   Vem är du? Vi söker dig som, precis som vi, brinner för rekrytering och vill arbeta ca två dagar i veckan (eller enligt överenskommelse) vid sidan av dina HR- eller ekonomistudier. Förmodligen är du i början av din karriär och vill fortsätta utvecklingen mot att bli rekryteringskonsult. Du har ett professionellt förhållningssätt och ett affärsmässigt bemötande som inger förtroende hos andra. Att du är initiativtagande och serviceminded kommer hjälpa dig att lyckas i rollen. Vidare behöver du vara strukturerad och ha en god förmåga att prioritera under varierande arbetstempon. Vi ser gärna att du utmanar oss med nya idéer och tankesätt! Ansökan Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signumrekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 juni. Eventuella frågor besvaras gärna av Signums konsulter tillika ägare Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60 eller Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-04
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringskoordinator/researcher till Signum Rekrytering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringskoordinator/researcher till Signum Rekrytering

Generalsekreterare till Reumatikerförbundet
Reumatikerförbundet är en medlemsorganisation som arbetar för att tillvarata reumatikers intressen. Vår vision är ett bra liv för alla reumatiker och lösningen på reumatismens gåta. Reumatikerförbundet grundades 1945 och är idag Sveriges största medlemsorganisation för personer med reumatisk sjukdom. Vi består av 172 lokalföreningar indelade i 24 distrikt och har nära 50 000 medlemmar spridda över hela landet. I förbundet ingår även tre Riksföreningar. Vill du bli generalsekreterare för Sveriges största patientorganisation? Uppdraget Som generalsekreterare har du det övergripande ansvaret att leda Reumatikerförbundet och verkställa förbundsstyrelsens beslut. Ditt främsta uppdrag är att, tillsammans med styrelsen, ta fram och utveckla vår vision och därefter verkställa implementeringen av den. Vår målsättning är att visa tillväxt på alla plan och för att klara det är det särskilt viktigt att involvera, inspirera och nyttja kraften hos våra distrikt, föreningar och samarbetspartners.  Din huvudsakliga arbetsplats är på förbundets kansli i centrala Stockholm där ett 30-tal medarbetare arbetar. I det operativa arbetet har du som generalsekreterare det övergripande ansvaret för personal, budget och resultat. Som ansvarig ledare för kansliet är din främsta uppgift att skapa en arbetsplats och arbetsmiljö i toppklass som bygger på delaktighet och samarbete där en gemensam värdegrund är en viktig utgångspunkt. Att ha ett kompetent, drivet och initiativrikt kansli med motiverade och skickliga medarbetare är nyckeln till fortsatt framgång för Reumatikerförbundet. Kansliet utgör kugghjulet som utvecklar och administrerar stora delar av förbundets verksamhet. I detta arbete krävs att vi utmanar processer och arbetssätt för att säkerställa att vi ligger i framkant. Bland annat är digitaliseringsfrågor ett prioriterat område där vi ser fram emot din bidragande kraft.  Din profil Vi söker en erfaren och dokumenterat framgångsrik ledare som stimuleras av att driva utvecklingsarbete och nå resultat tillsammans med andra. Du har en relevant utbildningsbakgrund och tidigare erfarenhet från arbete i idéburen eller politiskt styrd verksamhet där du utvecklat förmågan att motivera och ta tillvara på ideella och professionella engagemang. Du har goda kunskaper om arbetsgivarfrågor, arbetsrätt samt förhandlingsvana samtidigt som du är mån om en god samverkan med personalorganisationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Vi tror att du kan ha erfarenhet av att leda och inspirera andra ledare och verksamheter med en geografisk spridning. Dina ledaregenskaper karaktäriseras av att du har en utpräglad samarbetsförmåga och att du trivs med att växla mellan självständiga komplexa uppgifter till att arbeta mer hands-on. Vi utgår från att du har en analytisk förmåga och är en noggrann, strukturerad och lösningsorienterad person som ser hur processer och rutiner kan förbättras och effektiviseras till exempel genom digitalisering. Du drivs av affärsmässighet och att skapa resultat samtidigt som du värdesätter att det är en ideell organisation där överskott kan återinvesteras i verksamheten. Självklart har du en moralisk kompass och värderingar som gör dig till en god ambassadör för Reumatikerförbundet. Vill du vara med att möjliggöra de tillväxtambitioner Sveriges största patientorganisation har så kan du vara den generalsekreterare vi söker! Ansökan Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 augusti. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60 eller Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-29
Sök fler jobb liknande: lediga Generalsekreterare till Reumatikerförbundet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Generalsekreterare till Reumatikerförbundet

Socialchef till Upplands-Bro kommun
Upplands-Bro välkomnar dig till en kommun i stark tillväxt där utveckling står i centrum. Verksamheterna bidrar till kommunens vision ”Kommunen som ger plats”. Nyfikenhet, omtanke och liv är de kärnvärden som Upplands-Bro vilar på, både nu och i framtiden. För att uppnå visionen behöver vi kunna erbjuda en socialtjänst i toppklass. Och vi är på god väg. Vår socialchef går till årsskiftet i pension och därför söker vi nu hennes efterträdare. Uppdraget: Som socialchef arbetar du på kommunstrategisk nivå med att leda och driva hela socialtjänstens område framåt. Ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet och med dem som ledstjärna driver du utvecklingen av Socialkontorets verksamheter. Socialkontoret är organiserat i tre myndighetsenheter; biståndsenheten för äldre och funktionshinder, vuxenenheten och barn- och ungdomsenheten samt två avdelningar; utföraravdelningen och avdelningen för kvalitet- och verksamhetsstöd. Upplands-Bro är en kommun under stark tillväxt och för att möta framtidens behov har socialchefen i uppdrag att arbeta med: • Strategiska och verksamhetsnära frågor med fokus på utveckling och omsorg för människor i behov av stöd. • Skapa förutsättningar för att samlade resurser används effektivt för att på bästa sätt svara upp mot brukares och klienters behov. • Verka för en god och tydlig dialog med förtroendevalda och omsätta politiska beslut till en daglig operativ verksamhet. • Leda, stötta och utveckla cheferna inom Socialkontorets organisation med huvudfokus på verksamhetens uppdrag. • Ingå i kommundirektörens ledningsgrupp och bidra till en positiv utveckling av alla kommunens verksamheter. • Anpassa verksamheten efter nya behov och skapa ett klimat som entusiasmerar medarbetarna att tillsammans arbeta mot uppställda mål, samtidigt som en budget i balans är en självklarhet. • Ha ett övergripande ansvar för Socialnämndens organisation och ekonomi. Din profil: Vi söker dig som har högskoleutbildning med social inriktning och gedigen erfarenhet från socialtjänstens område där du uppnått framgångsrika resultat. Från tidigare erfarenhet av personalansvar har du upptäckt att du är en skicklig ledare som har förmåga att leda andra på ett entusiasmerande och förtroendeingivande sätt. Du har vana av att arbeta i en politiskt styrd organisation och erfarenhet av att leda chefer. Eftersom vi är inne i en stark tillväxtfas behöver du ha vana av att driva utvecklingsarbete.  Du har förmåga att fånga upp verksamhetens behov och hitta lösningar för att effektivt bemöta dessa samtidigt som du säkerställer en hög kvalitet i verksamheten. Som ledare är du trygg och målinriktad och drivs av att åstadkomma resultat tillsammans med andra. Du bjuder in till delaktighet och kan motivera dina beslut på ett tydligt, professionellt och respektfullt sätt.  Välkommen till det spännande arbetet att driva utveckling och kvalitet i en kommun i stark tillväxt. Din blivande arbetsplats ligger i direkt anslutning till Kungsängens station. Ansökan Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signerarekrytering.se. Intervjuer sker löpande under augusti och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, allra senast den 27/8. Eventuella frågor besvaras gärna av Signeras konsulter Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90 eller Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60.Fackliga representanter nås via kommunens växel, telefon 08-581 690 00.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Upplands-Bro
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Socialchef till Upplands-Bro kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialchef till Upplands-Bro kommun

Sektionschef demokrati och styrning till Sveriges Kommuner och Landsting
Vill du arbeta med frågor inom demokrati och styrning på strategisk nivå nära politiken och samhällsdebatten? Det har du chansen att göra hos oss! Sveriges Kommuner och Landsting har en unik ställning i samhällsutvecklingen och här har du möjlighet att skapa opinion och bidra samhällets fortsatta utveckling. SEKTIONSCHEF DEMOKRATI OCH STYRNING OM SEKTIONEN Sektionen för demokrati och styrning arbetar med frågor som rör lednings- och styrningsfrågor i kommuner, regioner och landsting och agerar som stöd och rådgivare till medlemmarna. Sektionens uppdrag är att arbeta med intressebevakning, strategiskt medlemsstöd och utvecklingsuppdrag. Sektionen är en av tre inom Avdelningen för ekonomi och styrning vars övergripande uppdrag är att arbeta med frågor som rör ansvarsfördelningen i samhället, demokratifrågor, samhällsekonomiska analyser, analys av data om verksamhet, ekonomi och personal, övergripande styr- och ledningsfrågor, statistiskt metodstöd och statistikinsamling. UPPDRAGET Som sektionschef på SKL arbetar du med spännande och varierande arbetsuppgifter nära politiken där du får möjligheten att påverka och bidra till samhällsutvecklingen. Du kommer till en välfungerande sektion med mycket kompetenta medarbetare som alla är i framkant inom sina respektive områden. Uppdraget består av att tillsammans med sektionens medarbetare driva strategiska utvecklingsfrågor och arbeta idérikt för att ge kommuner, landsting och regioner bättre förutsättningar inom området demokrati och styrning. Sektionschefen förväntas vårda och upprätthålla goda relationer med externa aktörer och på nationell nivå företräda medlemmarna i den pågående samhällsdebatten gentemot bland annat myndigheter, departement, näringsliv och media. Rollen innebär även mycket samarbete med andra sektioner och avdelningar inom organisationen. Med befattningen följer det övergripande ansvaret för sektionens ekonomi och personalansvar för cirka 30 medarbetare. Du rapporterar till avdelningschefen och utgör en del av dennes ledningsgrupp. DIN PROFIL Vi söker en skicklig och erfaren ledare med gedigna kunskaper inom offentlig förvaltning. Du leder, genom att motivera och get det ansvar och befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål.. Du har en förmåga att skapa engagemang och delaktighet, kan delegera och har mod att driva innovationer och utveckling. Du har en akademisk examen relevant för tjänsten och mycket god insikt i hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation där du drivit utvecklingsarbete med framgångsrika resultat. För att lyckas i rollen krävs ett stort samhällsintresse i allmänhet och för frågor som rör demokrati och styrning i synnerhet. En nära kontakt med medlemmarna är en viktig del av vardagen och att bedriva intresse- och opinionsarbete är genomgående i ditt arbetssätt. Förmågan att representera SKL på ett kommunikativt sätt är en förutsättning för att lyckas i rollen, liksom ett ledarskap där du får andra att växa genom att motivera, utmana och vara en god förebild. Välkommen till en dynamisk och mångfacetterad organisation där du får möjlighet att verka på den nationella arenan. Här erbjuds handlingsutrymme för goda idéer och att få leda medarbetare med höga ambitioner! ANSÖKAN Visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 13 september. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60 eller Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90. OM SKL Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är en medlemsorganisation för kommuner, landsting och regioner. Som intresse- och arbetsgivarorganisation driver vi medlemmarnas frågor och erbjuder stöd och service. Vi väcker frågor, agerar kraftfullt och bildar opinion. Vårt uppdrag är att ge kommuner, landsting och regioner bättre förutsättningar för lokalt och regionalt självstyre. Målet är att utveckla välfärden. Vi är en spännande och utvecklande arbetsplats för dig som är intresserad av samhällsfrågor. På SKL har du möjlighet att bidra till och påverka samhällets utveckling. Arbetet leder till många stimulerande kontakter med personer i olika positioner och med olika kompetenser inom såväl näringslivet som den offentliga sektorn. Vårt kontor finns vid Slussen i Stockholm med en fantastisk utsikt över staden. Läs mer om SKL på www.skl.se.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Sektionschef demokrati och styrning till Sveriges Kommuner och Landsting jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sektionschef demokrati och styrning till Sveriges Kommuner och Landsting

Marknadsansvarig till Alzheimerfonden
Alzheimerfonden är en stiftelse som samlar in och delar ut pengar till forskning kring Alzheimers sjukdom och andra demenssjukdomar. Vi ger också stöd till projekt som kan göra det lättare för drabbade och anhöriga att leva med sjukdomen medan forskning efter botemedel pågår. Vi som arbetar på Alzheimerfondens kansli har inte bara engagemanget för vårt arbete gemensamt - vi trivs med att arbeta tillsammans och gör alltid vårt yttersta får att hitta nya vägar fram. Vi är ett mindre kansli med sex medarbetare som sitter i nya, fina lokaler på Vegagatan vid Odenplan. Läs mer på www.alzheimerfonden.se Om uppdraget: Som marknadsansvarig blir ditt huvudsakliga uppdrag att fortsätta arbetet med att sätta Alzheimerfonden på kartan genom att öka kännedomen om vårt uppdrag och stärka vår position i samhället. Alzheimerfonden har lyckats få till en väsentlig ökning av omsättningen under senare år och nu är vi redo att ta nästa steg i det arbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att: • Driva och bredda insamlingsfunktionen genom att nå ut till fler företag och andra potentiella sponsorer och donatorer. • Bidra till att vidareutveckla digitaliseringen och följa utvecklingen inom digital marknadsföring för att ständigt vara i framkant. • Utforma och implementera marknadsaktiviteter för att kommunicera och öka spridningen av Alzheimerfondens uppdrag och viktiga funktion. • Driva kampanjer/projekt och hitta kreativa vägar för att nå olika målgrupper. • Ta fram marknadsmaterial och koordinera seminarier/mässor i samarbete med kommunikatören och övriga kollegor på kansliet. • Ansvara för kontakten gentemot Svensk insamlingskontroll och Postkodlotteriet. • Arbetsledande ansvar för två personer på Givarservice som hanterar inkommande minnesgåvor. Din profil: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring; gärna från Berghs, IHM eller en akademisk examen, samt ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har gedigen erfarenhet inom digital marknadsföring och vana av att driva målgruppsanpassade kampanjer. Självklart har du ett stort intresse för våra kärnfrågor. Det är meriterande, men inte ett krav, om du har erfarenhet av att ha arbetat i en insamlingsverksamhet. Det viktiga är att du trivs i en roll med många kontaktytor och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer och nätverka med andra.  Dina personliga egenskaper karaktäriseras av att du har en kreativ ådra och att du, på ett kommunikativt och säljande sätt, har förmåga att förmedla ett budskap till andra. Du har förmågan att växla mellan det strategiska och operativa för att hitta optimala lösningar. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av ledarskap, alternativt ambitioner att utvecklas som ledare.  Vi erbjuder: På Alzheimerfonden kommer du att få möjlighet att göra ett viktigt arbete för att stödja forskning för att bota/behandla ett av våra allvarligaste samhällsproblem som är demenssjukdomar. Demenssjukdomar är de enda av våra folksjukdomar som fortfarande är helt obotliga och till 100 % dödliga. Om vi inte lyckas få fram ett botemedel eller bromsmediciner kommer antalet drabbade att ha fördubblats till år 2050. Utöver detta viktiga arbete kommer du även att få arbeta i en spännande miljö med massvis av intressanta kontakter inom privat, offentlig och ideell verksamhet. Vi är dessutom ett roligt gäng som brinner för att göra skillnad! Ansökan: Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 24 september. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90 eller Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-29
Sök fler jobb liknande: lediga Marknadsansvarig till Alzheimerfonden jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marknadsansvarig till Alzheimerfonden

Kanslichef till Funktionsrätt Sverige
Är du den kanslichef vi söker som kan ta verksamheten till nästa nivå? Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som kanslichef har du det övergripande ansvaret att leda Funktionsrätt Sveriges arbete framåt och verkställa styrelsens beslut. Ditt främsta uppdrag är att, tillsammans med styrelsen, ta fram förslag på hur verksamheten kan utvecklas och arbeta aktivt mot uppsatta mål utifrån visionen att alla människor ska vara delaktiga på lika villkor oavsett funktionsförmåga. Din huvudsakliga arbetsplats är på kansliet i Sundbyberg där nio medarbetare samt projektanställda arbetar inom intressepolitik/opinionsbildning, kommunikation och administration. I det operativa arbetet har du som kanslichef det övergripande ansvaret för personal, budget och resultat. Kansliet utgör kugghjulet som utvecklar och administrerar stora delar av medlemsförbundens gemensamma aktiviteter. I detta arbete krävs att vi utmanar processer och arbetssätt för att säkerställa att vi ligger i framkant och arbetar effektivt – där ser vi fram emot din bidragande kraft! Som kanslichef förväntas du vidare upprätta och underhålla goda relationer såväl med medlemsförbund och andra aktörer inom funktionsrättsrörelsen. I dialog med styrelsen och medlemsförbunden driver du organisationens utveckling framåt.  Du knyter kontakter med nya intressanta samarbetspartners och potentiella nya medlemsförbund. En viktig del av uppdraget är att skapa en naturlig arena för medlemmar att samverka för att tillsammans kunna utgöra en stark röst där övergripande, gemensamma frågor får genomslag i samhället.  Utbildning och erfarenhet Vi söker en ledare som stimuleras av att driva utvecklingsarbete och nå resultat tillsammans med andra. Du har en relevant utbildningsbakgrund och tidigare erfarenhet från en liknande roll i idéburen eller politiskt styrd verksamhet där du utvecklat förmågan att motivera och ta tillvara på ideella och professionella engagemang. Du har förmåga att skapa en god arbetsmiljö och får människor i din omgivning att känna engagemang och delaktighet. Dina ledaregenskaper karaktäriseras av att du har en utpräglad samarbetsförmåga och att du trivs med att växla mellan självständiga komplexa uppgifter till att arbeta mer hands-on. Vi utgår från att du har en analytisk förmåga och är en trygg och strukturerad person. Eftersom vi är inne i en förändringsresa behöver du vara kreativ och nytänkande. Du har ett öga för helheten och ser hur processer och rutiner kan förbättras och effektiviseras. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt i kombination med en fingertoppskänsla för hur arbetet på den ideella arenan fungerar. Vill du vara med och stärka rättigheterna för personer med funktionsnedsättning? Då kan du vara den kanslichef vi söker! Ansökan Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 oktober. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60 eller Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90. Om Funktionsrätt Sverige Funktionsrätt Sverige är en samarbetsorganisation som består av 41 rikstäckande medlemsförbund som organiserar personer som har funktionsnedsättning eller kronisk sjukdom. Uppdraget är att vara funktionshindersrörelsens enade röst mot regering, riksdag och centrala myndigheter. Funktionsrätt Sveriges mål är att uppnå ett samhälle för alla. Det finns också samarbetsorganisationer för funktionsrättsorganisationer i län och kommuner.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Kanslichef till Funktionsrätt Sverige jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kanslichef till Funktionsrätt Sverige

Verksamhetschef till Cancer- & Allergifonden
Är du en engagerad, initiativrik och strategisk ledare med erfarenhet från ideell sektor och insamling? Här finns chansen att vara med och utveckla en stabil verksamhet till nästa nivå, bygga ditt team och skapa bästa möjliga förutsättningar för att insamlingsstiftelsen Cancer- & Allergifonden fortsatt ska kunna bidra med viktiga medel till miljörelaterad cancer- och allergiforskning samt ge stöd till sjukdomsdrabbade privatpersoner. Tillsammans gör vi skillnad! Ditt uppdrag: Som verksamhetschef på Cancer- & Allergifonden leder du det dagliga operativa arbetet på kansliet i Gamla stan och ansvarar också, tillsammans med styrelsen, för den strategiska utvecklingen av stiftelsens verksamhet. Arbetsuppgifterna omfattar verksamhets-, budget- och personalansvar för kansliets 4 medarbetare. I rollen ingår även att vara stiftelsens talesperson och ansikte utåt mot press, forskningssamhället och allmänhet. Arbetet är mycket varierande där insamlingsaktiviteter mot privatpersoner och företag är det mest centrala. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: • Planera, leda och genomföra stiftelsens insamlingsarbete genom att förvalta och utveckla verksamhetens givarbas. • Planera och leda den dagliga driften av kansliet inkluderande ekonomi och personal. • Sköta externa kontakter med exempelvis forskare, universitet, branschorganisationer, bank, redovisning, partners och leverantörer. • Planera och genomföra events, t ex Miljömedicinska priset som delas ut årligen. • Hantera forskningsansökningar och bidragsansökningar från privatpersoner. • Planera och hantera stiftelsens kommunikation via relevanta kanaler såsom webb, sociala media, tidning och nyhetsbrev. • Skapa marknadsaktiviteter för att kommunicera och öka spridningen av Cancer- & Allergifondens viktiga uppdrag och funktion. • Rapportera till styrelsen och ta fram ekonomiska underlag såsom exempelvis årsredovisning och verksamhetsberättelse. Din profil: Vi söker en driven och engagerad ledare som ser utvecklingsmöjligheter och stimuleras av att uppnå resultat tillsammans med andra. Du har en relevant akademisk utbildningsbakgrund och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en insamlingsverksamhet. För att lyckas i rollen krävs det att du har erfarenhet av såväl personal- som budgetansvar. Du är van att röra dig i den ideella sektorn och har förmåga att tillvarata ideella och professionella engagemang. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och nätverka med andra. Självklart har du ett stort intresse för våra kärnfrågor och värderingar som gör dig till en god ambassadör för Cancer- och Allergifonden. Dina personliga egenskaper karaktäriseras av att du har en kreativ ådra och att du, på ett kommunikativt sätt, har förmåga att förmedla ett budskap till andra. Du tycker om att växla mellan det strategiska och operativa, är strukturerad i ditt arbetssätt och dedikerad ditt uppdrag. Ansökan: Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 oktober. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90 eller Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60. Tjänsten är en heltidsanställning med start enligt överenskommelse.  Om Cancer- & Allergifonden: Insamlingsstiftelsen Cancer- och Allergifonden är en ideell organisation som arbetar utan vinstintressen. Vi finns för att vi är övertygade om att den extrema ökningen av cancer- och allergisjukdomar främst hänger samman med miljö och livsstil. Cancer- och Allergifonden leds av två uppdrag: • att stödja förebyggande miljörelaterad cancer- och allergiforskning och därmed bidra till kunskap som bryter dessa sjukdomstrender • ge stöd till dem som behöver det som mest, de sjukdomsdrabbade som fått sin ekonomi raserad av sjukdomen. Cancer- och Allergifonden grundades 1994 av Sören Gyvall och Lennart Sparell. Vi har haft förmånen att kunna dela ut 280 Mkr till vårt ändamål under de snart 25 år vi verkat! (ca 30 Mkr senaste 4-5 åren). Läs mer på www.coaf.se.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-28
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetschef till Cancer- & Allergifonden jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetschef till Cancer- & Allergifonden

Kanslichef till Parasport Sverige och Sveriges Paralympiska Kommitté
Parasport Sverige och Sveriges Paralympiska Kommitté befinner sig i en utvecklingsfas med ett omfattande förändringsarbete som påverkar hela Sveriges idrottsverksamhet. Vill du vara med och forma framtidens idrottsrörelse?  Uppdrag och ansvarsområden Som kanslichef är ditt övergripande uppdrag att leda och driva det operativa arbetet vid förbundskansliet i Stockholm. I det arbetet ingår att skapa bästa möjliga förutsättningar för att kansliets personal tillsammans ska kunna bedriva en effektiv verksamhet som kan ge optimalt stöd till hela organisationen.  Inom de kommande åren ska Parasport Sverige troligen övergå till att bli ett kompetenscenter för all parasport i Sverige med ambitionen att bli än mer relevant för idrotten och samhället. Det är ett viktigt och spännande utvecklingsuppdrag som kanslichefen förväntas leda på ett kommunikativt och inspirerande sätt.  I rollen rapporterar du till generalsekreteraren som du har ett nära samarbete med. Du kommer till en platt organisation där du har det formella personal- och arbetsmiljöansvaret för kansliets cirka 20 medarbetare. Vidare är du samordnande av förbundsstyrelsesammanträden och ansvarar för att på generalsekreterarens uppdrag implementera och verkställa styrelsens beslut i i kansliorganisationen.  I rollen ingår att säkerställa goda rutiner för kansliets HR-arbete, såsom exempelvis arbetsmiljö, lönesättning, likabehandlingsfrågor och kompetensutveckling. Som kanslichef ansvarar du också för att vidareutveckla gemensamma arbetsformer och rutiner för att underlätta flödena i det dagliga arbetet. Kanslichefen representerar Parasport Sverige i såväl interna som externa sammanhang där du kompletterar generalsekreteraren och verkar för att främja ett gott samarbete mellan förbundet, distrikten och föreningarna.   Kvalifikationer Vi söker en erfaren och dokumenterat skicklig ledare som stimuleras av att driva utvecklingsarbete och nå resultat tillsammans med andra. Du har en relevant utbildningsbakgrund och tidigare erfarenhet från ideell verksamhet, gärna idrottslig, där du utvecklat förmågan att motivera och ta tillvara på ideella och professionella engagemang. Du har gedigen erfarenhet från personalledande befattningar och mycket goda kunskaper inom personalrelaterade frågor. Självklart har du ett stort intresse och hjärta för likabehandlingsfrågor samt värderingar som harmoniserar med Parasport Sveriges uppdrag. Som ledare är du kommunikativ, resultatinriktad, ansvarstagande och tillgänglig. Du arbetar med tydlig målstyrning och har förmåga att få med dig andra i förändringsprocesser. Du inbjuder till delaktighet, delegerar ansvar och är en förebild för andra. Som medlem i ledningsgruppen är det för dig självklart att bidra till hela förbundets utveckling. Parasport Sverige förutsätter att du som söker tjänsten delar våra värderingar. Vi eftersträvar en mångfald av kompetenser och bakgrunder. Vi ser gärna kandidater med egen erfarenhet av funktionsnedsättning. Ansökan Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och personligt brev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 november. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90 eller Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60.  Om Parasport Sverige Svenska Parasportförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté (Parasport Sverige) är ett idrottsförbund som organiserar idrott för personer med rörelsenedsättning, synskada och utvecklingsstörning inom ett antal olika idrotter. Vi är organiserade i 21 distrikt och 540 medlemsföreningar. Förbundet leder också arbetet med Special Olympics, som är bredd- och motionsidrott för personer med funktionsnedsättning. Parasport Sverige är ett av 71 specialidrottsförbund som är medlemmar i Riksidrottsförbundet. I rollen som Paralympisk Kommitté ansvarar förbundet för Sveriges deltagande i Paralympics. Läs mer om oss på parasport.nu.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-05
Sök fler jobb liknande: lediga Kanslichef till Parasport Sverige och Sveriges Paralympiska Kommitté jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kanslichef till Parasport Sverige och Sveriges Paralympiska Kommitté

Kommunikatör till SPF Seniorerna
SPF Seniorerna är en partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för alla som har rätt till pension i Sverige, oavsett ålder. SPF Seniorerna har idag cirka 265 000 medlemmar i 27 distrikt och ca 800 föreningar runt om i landet. Vi driver opinion i såväl traditionella som digitala kanaler. Till vårt förbundskansli som är beläget i trevliga lokaler på Hantverkargatan söker vi nu en kommunikatör.  Som kommunikatör tillhör du Kommunikationsavdelningen som arbetar med positionering av förbundet genom ökad synlighet i media, marknadsföring och marknadskommunikation, påverkansarbete och opinionsbildning om ett bättre seniorliv. Vår kompetens är efterfrågad i organisationen och vi sätter ett stort värde i att hålla en hög servicegrad gentemot såväl våra medlemmar som förtroendevalda. Utöver spännande arbetsuppgifter i en intressant organisation får den som kommer till vår avdelning dessutom fyra härliga kollegor som trivs med att jobba tillsammans. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att: • Hantera, underhålla och utveckla kommunikationen gentemot förbundets målgrupp via sociala medier med fokus framförallt på Facebook och Instagram. • Tillsammans med kollegorna på Kommunikationsavdelningen initiera nya idéer och arbeta med insatser för att öka synligheten och stärka förbundets position på marknaden. • Vara delaktig i att vidareutveckla förbundets attraktionskraft i samband med den prioriterade målsättningen ”Rekrytera och Behålla”. • Publicera nyheter på förbundets intranät och säkerställa att information och material hålls levande. • Vara delaktig i framtagande, utformning och utskick av nyhetsbrev samt sköta webbpublicering och förbundets webbutik. • Ansvara för administrationen kring mässdeltagande och ta fram t.ex. mässmaterial, inbjudningar, annonser, informationsblad, program, roll-ups osv utifrån förbundets grafiska profil. • Bidra till att vidareutveckla digitala kanaler och följa utvecklingen inom digital marknadsföring för att ständigt vara i framkant. Din profil: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis kommunikation, marknadsföring eller journalistik samt några års erfarenhet från av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper inom digital kommunikation och är van att arbeta med sociala medier, rörlig media och webb. Vidare har du grundläggande kunskaper i Photoshop och InDesign samt erfarenhet av Episerver eller liknande publiceringsverktyg. En fördel är om du har erfarenhet från arbete i en ideell/medlemsstyrd organisation och förståelse för, eller erfarenhet av, att ha arbetat både internt och externt gentemot en senior målgrupp. Den kommunikatör vi söker är initiativtagande, samarbetsinriktad och kan, på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt, förmedla ett budskap till andra. Du har förmågan att växla mellan arbetsuppgifter under ett varierade arbetstempo och stimuleras av att verka i en roll där ingen dag är den andra lik. Ansökan: Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och ett motivationsbrev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 november. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90 eller Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60. Om Signera Rekrytering: Signera Rekrytering AB erbjuder konsulttjänster vid rekrytering av nyckelfunktioner inom näringslivet, politikerstyrda organisationer och idéburen sektor. Vi arbetar inte som andra rekryteringsföretag – vi åtar oss uppdrag helt skräddarsydda efter våra kunders behov. Vi omvärldsbevakar, omprövar och uppdaterar för att alltid kunna möta de förväntningar som varje rekrytering medför. Med både kunden och kandidaten i centrum är vår ambition att vara marknadens mest pålitliga och leveranssäkra samarbetspartner. Läs mer på signerarekrytering.se
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-26
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikatör till SPF Seniorerna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikatör till SPF Seniorerna

Kommunikatör till SPF Seniorerna
Kommunikatör till SPF Seniorerna  SPF Seniorerna är en partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för alla som har rätt till pension i Sverige, oavsett ålder. SPF Seniorerna har idag cirka 265 000 medlemmar i 27 distrikt och ca 800 föreningar runt om i landet. Vi driver opinion i såväl traditionella som digitala kanaler. Till vårt förbundskansli som är beläget i trevliga lokaler på Hantverkargatan söker vi nu en kommunikatör.  Som kommunikatör tillhör du Kommunikationsavdelningen som arbetar med positionering av förbundet genom ökad synlighet i media, marknadsföring och marknadskommunikation, påverkansarbete och opinionsbildning om ett bättre seniorliv. Vår kompetens är efterfrågad i organisationen och vi sätter ett stort värde i att hålla en hög servicegrad gentemot såväl våra medlemmar som förtroendevalda. Utöver spännande arbetsuppgifter i en intressant organisation får den som kommer till vår avdelning dessutom fyra härliga kollegor som trivs med att jobba tillsammans. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att: • Hantera, underhålla och utveckla kommunikationen gentemot förbundets målgrupp via sociala medier med fokus framförallt på Facebook och Instagram. • Tillsammans med kollegorna på Kommunikationsavdelningen initiera nya idéer och arbeta med insatser för att öka synligheten och stärka förbundets position på marknaden. • Vara delaktig i att vidareutveckla förbundets attraktionskraft i samband med den prioriterade målsättningen ”Rekrytera och Behålla”. • Publicera nyheter på förbundets intranät och säkerställa att information och material hålls levande. • Vara delaktig i framtagande, utformning och utskick av nyhetsbrev samt sköta webbpublicering och förbundets webbutik. • Ansvara för administrationen kring mässdeltagande och ta fram t.ex. mässmaterial, inbjudningar, annonser, informationsblad, program, roll-ups osv utifrån förbundets grafiska profil. • Bidra till att vidareutveckla digitala kanaler och följa utvecklingen inom digital marknadsföring för att ständigt vara i framkant. Din profil: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis kommunikation, marknadsföring eller journalistik samt några års erfarenhet från av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper inom digital kommunikation och är van att arbeta med sociala medier, rörlig media och webb. Vidare har du grundläggande kunskaper i Photoshop och InDesign samt erfarenhet av Episerver eller liknande publiceringsverktyg. En fördel är om du har erfarenhet från arbete i en ideell/medlemsstyrd organisation och förståelse för, eller erfarenhet av, att ha arbetat både internt och externt gentemot en senior målgrupp. Den kommunikatör vi söker är initiativtagande, samarbetsinriktad och kan, på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt, förmedla ett budskap till andra. Du har förmågan att växla mellan arbetsuppgifter under ett varierade arbetstempo och stimuleras av att verka i en roll där ingen dag är den andra lik. Ansökan: Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och ett motivationsbrev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 november. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90 eller Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60. Om Signera Rekrytering: Signera Rekrytering AB erbjuder konsulttjänster vid rekrytering av nyckelfunktioner inom näringslivet, politikerstyrda organisationer och idéburen sektor. Vi arbetar inte som andra rekryteringsföretag – vi åtar oss uppdrag helt skräddarsydda efter våra kunders behov. Vi omvärldsbevakar, omprövar och uppdaterar för att alltid kunna möta de förväntningar som varje rekrytering medför. Med både kunden och kandidaten i centrum är vår ambition att vara marknadens mest pålitliga och leveranssäkra samarbetspartner. Läs mer på signerarekrytering.se
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-25
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikatör till SPF Seniorerna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikatör till SPF Seniorerna

Avdelningschef opinion och påverkan till Amnesty International
Amnesty International är en global människorättsorganisation som arbetar för alla människors lika värde. Vi söker nu avdelningschef till opinion och påverkan till vårt sekretariat i Stockholm. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som avdelningschef för opinion och påverkan har du det övergripande ansvaret för personal, budget och resultat vilket innebär att du leder såväl det operativa som det strategiska arbetet på avdelningen för opinion och påverkan. Tillsammans med tre underställda gruppchefer och ca 30 kompetenta medarbetare ansvarar du för att driva policy-, kampanj- och aktivismfrågor samt bistånd genom Amnestyfonden. Att fortsätta utveckla oss som gräsrotsdriven påverkans- och kampanjorganisation är ett prioriterat område för oss där du förväntas vara en bidragande kraft. I rollen som avdelningschef rapporterar du till generalsekreteraren och utgör en del av hennes ledningsgrupp där alla bidrar till organisationens helhet. I uppdraget ingår att: • Ansvara för att påverkansarbetet grundar sig på gedigna MR-analyser som leder till tydligt formulerade krav och faktiska förändringar i människors liv. • Säkerställa att våra MR-analyser och krav omsätts i opinions och påverkansarbete som har tydliga budskap och att vi använder rätt metod beroende av målgrupp och för att uppnå önskad effekt. • Ansvara för att biståndet från Amnestyfonden nyttjas på ett sätt som gör att vi får bästa möjliga effekt på människors liv. • Ansvara för aktivismområdet genom att skapa möjligheter för medlemmar och andra att aktivera sig, känna ägandeskap och ha inflytande för att nå resultat för mänskliga rättigheter samt för att stärka Amnesty som en organisation med en reell, effektiv och meningsfull medlemsdemokrati. • Engagera medlemmar, medarbetare, partners, rättighetsbärare och ansvariga för att skapa ägandeskap, samarbete och resultat. • Säkerställa att det finns tydliga analyser och kopplingar mellan frågor som drivs i Sverige, i regionen och internationellt. • Ansvara för att sekretariatet har den expertis om mänskliga rättigheter som behövs för att kunna analysera, ta fram mål och handlingsplaner, genomföra samt följa upp arbete med opinion och påverkan. Utbildning och erfarenhet Vi söker en erfaren och dokumenterat skicklig ledare med gedigna kunskaper inom mänskliga rättigheter som stimuleras av att driva utvecklingsarbete och nå resultat tillsammans med andra. Har du verkat på den internationella arenan är det meriterande. Du har en relevant akademisk examen och erfarenhet från arbete i den ideella sektorn där du utvecklat förmågan att motivera och ta tillvara på såväl ideella som professionella engagemang. Du har en god kommunikativ förmåga och skapar delaktighet, kan delegera och har mod att driva utveckling. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Amnesty eftersträvar att vara en arbetsplats med medarbetare med olika perspektiv och erfarenheter, varför vi välkomnar mångfald bland sökanden. Här får du utrymme att leda ett ständigt pågående förändringsarbete och vara en del av att göra skillnad i människors liv. Välkommen till världens största människorättsorganisation! Ansökan: Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och ett motivationsbrev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25 november. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60 eller Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90. Fackligt ombud för Unionen är Maja Åberg som nås på 08-729 02 42 alternativt 0708-60 51 28 och för SACO Sanna Blomgren på telefon 0709-870463. Om Amnesty International Amnesty International är en global organisation som arbetar för alla människors lika värde.  Genom att ha utredare på plats i hela världen kan vi få vittnesmål från de människor som vet vad som pågår, och vi dokumenterar den information vi får för att kunna avslöja när kränkningar mot mänskliga rättigheter sker. Vårt arbete grundar sig på folkrätten, mänskliga rättigheter och gedigen sakkunskap. Vår storlek är vår styrka - genom att samla många människor som uppmärksammar kränkningarna kan vi skapa kraftfull opinion och sätta press på makthavare och regeringar. På så sätt kan vi långsiktigt skapa förändring och förutsättningar för en värld där mänskliga rättigheter gäller alla. Vi är mycket restriktiva med bidrag från företag och stater. Vi låter oss inte påverkas av politiska partier, religioner eller ekonomiska intressen. Vi är oberoende i våra utredningar och åsikter.  Läs mer på: www.amnesty.se.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-31
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningschef opinion och påverkan till Amnesty International jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningschef opinion och påverkan till Amnesty International

HR-chef till Vaxholm stad
Vaxholms stad är en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholm. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och erbjuder stor möjlighet till egen utveckling. Vår HR-chef går i pension och därför söker vi nu hennes efterträdare som vill vara med oss på resan att bli en ännu attraktivare kommun att verka och bo i! Uppdrag och ansvarsområden Vi söker dig som vill ha det övergripande ansvaret att leda och driva kommunens HR-arbete framåt och säkerställa att Vaxholm bedriver ett modernt och framåtriktat HR-arbete. HR-chefen är central i uppgiften att säkra stadens framtida kompetensbehov. Att attrahera, behålla och utveckla personalstyrkan, genom proaktivt arbete av att vara en attraktiv arbetsgivare. En del i det är att leda kommunens utveckling kring värdegrundsarbete. Du ingår i kommunens ledningsgrupp, är direkt underställd kommunchefen och ansvarar för att driva och utveckla ett gemensamt synsätt kring personalpolitiska frågor för att våra verksamheter ska utvecklas och nå uppsatta mål. Som HR-chef är du vidare ansvarig för att stötta kommunledningens stabs- och förvaltningschefer i det löpande personalarbetet. I rollen som HR-chef har du en stor spännvidd med både strategiska och operativa inslag. Du leder kommunens centrala HR-enhet, bestående av två personalhandläggare och två löneadministratörer, som arbetar med att ge stöd till organisationens chefer inom hela HR-spektret. Som strategisk partner är HR-enhetens roll att kommunicera och implementera processer inom områden som exempelvis rekrytering, arbetsmiljö och rehabilitering, arbetsrätt, kompetensförsörjning, löneöversyn, löneadministration m.m. Rollen innefattar ett nära samarbete med såväl interna som externa partners. Du verkar för en god facklig dialog och är skicklig på att bygga och vårda relationer. Helhetssyn är viktigt för oss och som HR-chef förväntas du vara delaktig i kommunens övergripande utvecklingsprojekt. Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som är nyfiken, omvärldsspanande och driven! Du har en relevant akademisk utbildning och gedigen erfarenhet från brett och strategiskt HR-arbete. Med mycket god arbetsrättslig kompetens och förhandlingsvana är du trygg i samverkan med andra. För att nå framgång i rollen behöver du ha erfarenhet av att ha drivit utvecklingsarbete som genererat dokumenterat goda resultat för såväl organisation som arbetsgivarvarumärke. Vi förutsätter att du har förståelse för hur en politikerstyrd organisation fungerar men ser gärna sökanden även från andra sektorer. Det viktiga är att du har rätt attityd, är förtroendeingivande och har en drivkraft för uppdraget. Vi välkomnar att du är nyfiken och vill utmana oss med nya tankebanor. Bland annat är digitaliseringsfrågor ett prioriterat område där vi ser fram emot din bidragande kraft. Som ledare har du en förmåga att entusiasmera din omgivning och du stimuleras av att uppnå resultat tillsammans med andra. Välkommen till en roll där du får möjlighet att påverka, förverkliga kreativa idéer och ha roligt på jobbet tillsammans med kompetenta kollegor! Ansökan Visa intresse genom att registrera CV och motivationsbrev via signerarekrytering.se. Urval sker löpande och vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 7 januari. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60 eller Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90.
Företag: Signum Rekrytering
Ort: Vaxholm
Publicerad : 11-29
Sök fler jobb liknande: lediga HR-chef till Vaxholm stad jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-chef till Vaxholm stad


Sök lediga jobb Signum Rekrytering

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se