Sjuksköterska Aleris Specialistvård Bollnäs jobb - lediga jobb

Sjuksköterska Aleris Specialistvård Bollnäs jobb Sjuksköterska Aleris Specialistvård Bollnäs jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Sjuksköterska Aleris Specialistvård Bollnäs. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Sjuksköterska Aleris Specialistvård Bollnäs. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Nordisktalande kundtjänst- Stockholm

  2. Junior Analyst till internationellt distributionsföretag- Stockholm

  3. Administratör/controller- Stockholm

  4. Vill du arbeta som säkerhetskontrollant av frakt?- Stockholm

  5. Junior Business Intelligence utvecklare/analytiker- Stockholm

  6. DRIVEN PROJEKTLEDARE SÖKES TILL SPÄNNANDE PROJEKT INOM INFRASTRUKTUR- Stockholm

  7. Medicinsk sekreterare- Stockholm

  8. Miljökoordinator till konsultuppdrag- Stockholm

  9. Controller till Socialkontoret- Sollentuna

  10. 13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar officerare för operativ säkerhetstjänst.- Upplands-Bro


Mer beskrivning

Nordisktalande kundtjänst
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi ser ett stort behov av nordisktalande personal till hösten och söker därför dig som har norska, danska eller finska som modersmål. Är du intresserad av att arbeta som kundtjänstmedarbetare i en internationell miljö hos någon av våra kunder? Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som dansktalande / norsktalande kundtjänstmedarbetare har du bland annat följande arbetsuppgifter: • Besvara inkommande telefonsamtal från kunder • Orderhantering • Administrativa arbetsuppgifter Kvalifikationer För att passa och lyckas i rollen som dansktalande / norsktalande kundtjänstmedarbetare ser vi att du har: • Tidigare erfarenhet av service och kundkontakt • Danska eller norska som modersmål och kan kommunicera obehindrat genom tal och skrift • Meriterande om du kan svenska dock ej ett krav Vi söker dig som har ett genuint intresse för kundservice och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är en självgående, noggrann och en social teamplayer med känsla för professionellt kundbemötande. Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt.
Företag: Placera Personal AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Nordisktalande kundtjänst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nordisktalande kundtjänst

Junior Analyst till internationellt distributionsföretag
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Som Junior Analyst kommer du att tillhöra kreditavdelningen som består av ett team på 15 personer där du ansvarar för redovisning och kreditbedömning av mindre kundföretag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Samarbeta med övriga organisationen och utveckla kreditarbete inom företagskreditavdelning - Verka för en sund kreditgivning till företags kunder - Förhandla med kunder om olika säkerhetsalternativ - Analysera, bedöma och godkänna kreditlimiter - Öppna nya kundkonton och upprätthålla kundinformation - Stödja försäljning genom att delta i möten - Utföra rapporter, rapportering - Kreditanalysera & åtgärda vid orderstopp - Att genomföra regelbunden uppföljning och kreditbevakning på företagets kunder enligt företagets policy Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som har arbetat inom redovisning och vill ta nästa steg i din karriär för att utvecklas inom finans. Din profil För att lyckas i denna tjänst har du en relevant utbildning och minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet reskontra, redovisning och kreditbedömning. Du har en god förståelse för siffror och kan tolka årsredovisningar. Vidare har du kunskaper i SAP eller liknande ekonomisystem, god vana i Excel. Koncernspråket är engelska. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt där du får ta mycket eget ansvar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta på och du tycker om att utreda problem för att finna den bästa lösningen för kunden. Du är stresstålig och har förmåga att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en hög integritet du där orädd för att svåra beslut och kan jobba i grupp. Då det händer mycket på företaget just nu är det viktigt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. I din roll som Junior Analyst kommer du ha mycket kontakt med kunder, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor. Arbetets omfattning: Start i höst eller enligt överenskommelse. Heltid, kontorstider. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att anställas direkt av vår kund. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Bauer på jessica.bauer@brainpeople.se Om företaget Vår kund är ett internationellt distributionsföretag inom IT branschen som sitter i fina lokaler i norra Stockholm. Om oss Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor! Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag. Följ oss på Facebook! Sökord: Analytiker, Analyst, ekonom, redovisningsekonom,
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Analyst till internationellt distributionsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Analyst till internationellt distributionsföretag

Administratör/controller
En fråga om demokrati. SKL är en medlemsorganisation för kommuner, landsting och regioner. Som arbetsgivar- och intresseorganisation driver vi deras frågor och erbjuder stöd och service. Vi väcker frågor, agerar kraftfullt och bildar opinion. Vårt uppdrag är att ge kommuner, landsting och regioner bättre förutsättningar för lokalt och regionalt självstyre. Målet är att utveckla välfärden. Det är en fråga om demokrati. ARBETSUPPGIFTER Center för eSamhället (CeSam) är ett relativt nyetablerat programkontor inom SKL med ett kansli och sju programområden. CeSam:s målsättning är att SKL på ett snabbt, samordnat och kraftfull sätt ska kunna verka för att medlemmarna utvecklar verksamheten med stöd av IT. Den fortsatta utvecklingen av eSamhället i kommuner, landsting och regioner är en högprioriterad fråga för SKL. CeSam består av ett kansli med en chef, en strateg/projektcontroller, en IT-arkitekt, en säkerhetsansvarig, en kommunikatör, en administratör samt ansvariga för respektive programområde. Uppdraget är att tillsammans med våra medlemmar och staten främja och samordna en effektiv och säker elektronisk kommunikation med hög tillgänglighet. Arbetsuppgifter: Som Administratör/controller kommer du att ha en viktig roll för att koordinera, stödja och följa upp CeSam:s arbete. Arbetet innebär att sköta den löpande ekonomiska redovisningen och avtalsskrivningar samt att strukturera, planera och analysera både budget, prognoser och bokslut där ekonomi och verksamhet sätts samman. I arbete ingår även att samordna och administrera olika arbetsuppgifter, bland annat kopplat till den politiska beredning som CeSam ansvarar för. Eventuellt kommer även vissa arbetsuppgifter inom området kommunikation att ingå. Det innebär att i nära samarbete med övriga inom CeSam planera, genomföra och följa upp olika slags kommunikationsinsatser samt skriva redaktionellt material för webbpublicering. KVALIFIKATIONER Den vi söker ska ha • utbildning inom ekonomiområdet på minst gymnasienivå • erfarenhet av arbete med prognoser, budgetunderlag och ekonomiuppföljning • erfarenhet av kvalificerat administrativt servicearbete • goda kunskaper om Officepaketet, särskilt Excel, Word och Powerpoint Det är dessutom önskvärt med : • erfarenhet av projektadministration och kunskap om Projectplace • grundläggande kunskap om webbpresentation Den vi söker ska vara serviceinriktad, tycka det är viktigt med ordning och reda, vara ansvarstagande, självgående och arbeta med hög kvalitetskänsla.
Företag: Sveriges Kommuner och Landsting
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör/controller jobb, Administratör/controller Stockholm, Administratör/controller Sveriges Kommuner och Landsting
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör/controller

Vill du arbeta som säkerhetskontrollant av frakt?
Framtiden AB Vi söker dig som vill arbeta som säkerhetskontrollant och kan börja en tjänst i augusti! Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta i godsmottagningen, med att scanna allt gods och sedan identifiera om det finns något utmärkande i godset, samt rapportera detta. Detta innebär att du inledningsvis kommer få genomgå säkerhetsprövningar och sedan följer en utbildning på själva maskinen och alla säkerhetsaspekter som finns till detta. Ibland kommer du även behöva öppna lådor och scanna vidare. Det är mycket individuellt arbete, så man behöver gilla ansvar samt förstå innebörden av att upptäcka fel på farligt gods. Om företaget Vår kund är en totalleverantör av tjänster och produkter för ökad säkerhet vid transport och hantering av farligt gods. De erbjuder packning, dokumentation och ansvarsförsäkring för transport av farligt gods. I Göteborgsregionen behöver de nu utöka med flera extraarbetare och är belägna på Landvetter flygplats. Din profil För att kunna göra detta behöver du vara en noggrann, strukturerad person och som samtidigt inte räds för att ta i när det behövs. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av transport eller frakt branschen. Körkort och truckkort är mycket meriterande. Om oss Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Villkor Start: Omgående eller enl överenskommelse Arbetstid: 14-22 Ort: Arlanda Stad Urval: Sker löpande så sök redan idag.
Företag: Framtiden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Vill du arbeta som säkerhetskontrollant av frakt? jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vill du arbeta som säkerhetskontrollant av frakt?

Junior Business Intelligence utvecklare/analytiker
Om Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: Bravura söker en Business Intelligence utvecklare/analytiker till företag i Stockholm. Vår kund är ett internationellt bolag inom spelutveckling som sitter centralt i Stockholm. Målet är att producera världens bästa och roligaste gratis-spel och vår kund har ca 50 miljoner unika besökare varje månad. Företagets medarbetare är passionerade när det gäller spel online och arbetar för att ge sina spelare en fantastisk spelupplevelse. Vi ber dig att skicka in CV och personligt brev på engelska! Arbetsuppgifter: I rollen som Business Intelligence utvecklare/analytiker arbetar du tillsammans med teamet för Business Intelligence och Analytics. Rollen innefattas av att bygga såväl stora rapporter som små analyser av spel och spelare. Du arbetar i nära samarbete med spelutvecklarteamet och andra delar av verksamheten för att identifiera krav och ta fram relevant, tillförlitlig rapportering byggt på dessa krav. Du arbetar även för att proaktivt ta fram nya analyser och komma med insikter för att kunna ta beslut och framtagande av nya strategier. Profil: Formella krav: -Akademisk examen inom relevant område ex. civilingenjör med inriktning matematik -Kunskaper inom systemutveckling, SQL och databaser från kurs eller liknande (meriterande) -Ett intresse för spel på sociala medier och för smartphones -God affärsförståelse -Mycket goda kunskaper i engelska Personliga egenskaper: Vi söker dig som är driven, analytisk, organiserad och detaljorienterad. Du har förmåga att arbeta utifrån hårda deadlines och gillar högt tempo och föränderliga miljöer. Till rollen som Junior Business Intelligence utvecklare/analytiker söker vi dig som vill skaffa dig god affärsförståelse och hur man skapar relevanta och tillförlitliga rapporter. Du har ett öga för detaljer, är noggrann och vilja att lära och att skapa snygga rapporter. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: Junior, Business Intelligence, Utvecklare, Analytiker, Analytics, Data, IT, Spelutveckling, Spel, internationellt, Heltid, Nyutexaminerad, Stockholm, Ingenjörer, Civilingenjör Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Business Intelligence utvecklare/analytiker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Business Intelligence utvecklare/analytiker

DRIVEN PROJEKTLEDARE SÖKES TILL SPÄNNANDE PROJEKT INOM INFRASTRUKTUR
JobBusters Aktiebolag Om oss JobBusters är ett personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi hjälper företag i alla branscher med alla typer av tjänster. Vi samarbetar idag med allt ifrån stora globala företag till mindre bolag. Vår målsättning är att hitta kundens drömkandidat och kandidatens drömjobb! Arbetsuppgifter Målet med projektet är att ersätta en nuvarande manuell kassahantering med en automatiserad lösning i Stockholm, Göteborg och Malmö. Rollen som projektledare innefattar att förbereda vår kund så att de är redo att ta emot den första kassahanteringsmaskinen i Göteborg, men även förbereda Malmö och Stockholm på samma process. Du kommer att ha löpande samarbete med intressenter inom ekonomi, affär & service, IT, inköp, kommunikation, HR, leverantörer samt skyddsombud. Resor till Göteborg och Malmö kommer att förekomma i tjänsten. Kvalifikationer - Vi ser att du har erfarenhet av redovisning, ekonomi och projektledning. Personliga egenskaper Du är en ledartyp som trivs med att ta initiativ och att fatta beslut. Du är kommunikativ och tydlig med god samarbetsförmåga. Övrigt Deltid, start omgående t.o.m. 2013-12-31. Därefter 25 % fram till 2014-03-31. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Lön Fast lön, enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan OMGÅENDE! Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Tipspeng Vet du någon passande för denna tjänst? Om du tipsar oss om en kandidat, utgår en tipspeng vid klar anställning. Samma sak gäller vid tips om uppdrag, en tipspeng utgår vid klar affär. Skicka ditt tips till tipspeng@jobbusters.se! OBSERVERA att vi EJ tar emot ansökningar eller frågor via denna mail, utan endast tips.
Företag: JobBusters AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga DRIVEN PROJEKTLEDARE SÖKES TILL SPÄNNANDE PROJEKT INOM INFRASTRUKTUR jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: DRIVEN PROJEKTLEDARE SÖKES TILL SPÄNNANDE PROJEKT INOM INFRASTRUKTUR

Medicinsk sekreterare
Handkirurgiska mottagningen, Södersjukhuset Södersjukhuset – ett akutsjukhus mitt i Stockholm, är hela livets sjukhus. Med hög kompetens och bra samarbete strävar vi efter att vara Sveriges ledande akutsjukhus. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten och se till att leva upp till våra ledord: ”för patienten - med patienten”. Vi är en specialistklinik med stort upptagningsområde och regionspecialitet och alla handens sjukdomar behandlas här, både stora och små patienter. Arbetsuppgifter: Som medicinsk sekreterare består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av journalskrivning, intyg, remisser, brev, diagnosregistrering, postsortering samt kassa och receptionsarbete. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care. Kvalifikationer: Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du som söker har god datorvana samt goda kunskaper i svenska, engelska och medicinsk terminologi. Goda kunskaper i diagnosregistrering är meriterande. Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förväntar oss att du är en person som bidrar med engagemang och glädje. Vi söker dig som är flexibel med förmåga att hitta lösningar. Dina värderingar stämmer överens med våra - du ser varje dag hur ditt arbete bidrar till att patienterna känner sig välkomna till oss på Södersjukhuset. Övrig information: Ansök via vår hemsida www.sodersjukhuset.se Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Södersjukhuset AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Medicinsk sekreterare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Medicinsk sekreterare

Miljökoordinator till konsultuppdrag
Experis Engineering erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Engineering finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Till vår kund i Stockholm söker vi nu en miljökoordinator för ett uppdrag på cirka ett år. Arbetsbeskrivning Som miljökoordinator kommer du att arbeta med det systematiska miljöledningsarbetet enligt ISO 14001-standarden. Du kommer att tillhöra ett team som består av 6 medarbetare. Du kommer till exempel att •Vara ett stöd för andra avdelningar i olika miljöfrågor •Arbeta med uppföljning av miljömål och nyckeltal •Ta fram miljörutiner för att säkerställa efterlevnad av miljölagstiftningen •Arbeta med enhetens skriftliga kommunikation på exempelvis webben Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot miljö samt gärna någon erfarenhet av praktiskt miljöarbete efter utbildningen. Vi ser också gärna att du är intresserad av energifrågor. Då vår kund är inne i en byggnadsfas ser vi gärna att du som söker är intresserad av miljöfrågor som uppkommer vid byggnation samt har goda kunskaper inom miljöledning och miljölagstiftning. Som person har du ett genuint miljöintresse. Du är strukturerad och motiverad i ditt arbetssätt samt gillar ordning och reda. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Experis eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Kontaktperson Sök tjänsten genom att klicka på ”Ansök” med ett registrerat och uppdaterat CV. Urval kommer att ske löpande från mitten av augusti och framåt. Har du frågor, kontakta Experis Engineering, Pär Lundblad, par.lundblad@se.experis.com.
Företag: Experis Engineering
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Miljökoordinator till konsultuppdrag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Miljökoordinator till konsultuppdrag

Controller till Socialkontoret
Vid socialkontoret i Sollentuna arbetar ca 180 personer. Verksamheten är uppdelad i tre avdelningar; avdelningen för vuxna, avdelningen för barn och unga samt administrativa avdelningen. Socialkontoret eftersträvar att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Då vår controller valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi nu hennes efterträdare som vill vara med och utveckla verksamheten vidare.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi erbjuder ett intressant arbete som controller på socialkontoret. Sollentuna kommun har precis infört ett nytt ledningssystem för kommunen. Ledningssystemet ligger till grund för kommunens målstyrning inkl verksamhetsplanering budget, uppföljning och internkontroll. Huvuddelen av tjänsten har fokus på det ovan nämnda ledningssystemet. Det innebär att du som controller ansvarar för att samordna, planera och leda arbetet på förvaltningen. Du är processledare för de kommungemensamma styrprocesserna och stödjer cheferna i deras analys och rapportering. Vidare är du processledare för de ekonomiadministrativa processerna och säkerställer en effektiv ekonomiadministration samt rättvisande ekonomisk redovisning. Controllern ansvarar för att sammanställa budget och prognoser till kommunledning och nämnd. Du är en viktig länk mellan förvaltningen och kommunledningskontoret och företräder förvaltningen i ovanstående uppdrag. Som förvaltningens controller är du även en resurs för enheter och avdelningar i ekonomiska frågor. Tjänsten innebär många kontakter med olika roller på förvaltningen och i kommunen som te.x. ekonomer, enhetschefer och verksamhetsutvecklare. Controllern sitter med i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till förvaltningschefen.   Din profil Lämplig utbildningsbakgrund är en examen från förvaltningslinjen eller civilekonomexamen, gärna med redovisningsinriktning. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har arbetet på strategisk nivå i en större organisation. Det är ett krav att ha erfarenhet från kommunal verksamhet. Dina kunskaper inom ekonomistyrning, uppföljning och analys är mycket goda. Du har god förmåga att se verksamheten bakom siffrorna. Kunskap om LEAN är meriterande. Som person är du en god pedagog och kan förklara komplexa frågor på ett begripligt sätt. Du har ett konsultativt förhållningssätt, är strukturerad och tydlig i din kommunikation. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta på olika nivåer i en stor organisation.
Företag: Sollentuna Kommun Socialkontoret
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Controller till Socialkontoret jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller till Socialkontoret

13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar officerare för operativ säkerhetstjänst.
Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad. Försvarsmakten eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet. I Försvarsmakten finns en värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa lyfts fram. Försvarsmakten erbjuder många interna karriärmöjligheter, friskvårdsmöjligheter och en rimlig balans mellan arbete, privat- och familjeliv. Livgardet är ett av Sveriges största militära regementen med anor sedan 1521. Det är en växande och modern arbetsgivare med många spännande och utmanande yrken. Mest känt är regementet kanske för de blåklädda soldater som bevakar de kungliga slotten. Men Livgardet svarar även för utbildning och träning av militär och civil personal som åker på internationella uppdrag samt all militärpolisverksamhet. Utöver detta tränar och utbildar vi hemvärnssoldater, försvarsmusiker och tjänstehundar. 13. Säkerhetsbataljon arbetar nationellt och internationellt mot säkerhetshot och terrorism och 7. Manöverbataljon är inriktad på strid i bebyggelse och markstrid.13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar nu civil och militär personal för operativ säkerhetstjänst. 13.SÄKERHETSBATALJON är ett insatsförband som arbetar mot säkerhetshotande verksamhet nationellt och internationellt. Förbandet utbildas och övas i fredsbevarande och fredsframtvingande verksamhet. Vi löser med hög beredskap uppgifter kopplat mot de 5 generiska säkerhetshoten: kriminalitet, subversion, underrättelseverksamhet, sabotage och terrorism.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I arbetet hos oss inhämtar du information från olika källor i varierande miljöer. Du kommer att lösa uppgifter både självständigt och i tillfälligt sammansatta grupper vid nationella och internationella insatser. Periodvis kommer arbetet att innebära att du är borta från din familj. I arbetet sker en ständig utbildning och utveckling av dig för att möta Säkerhetsbataljonens krav. Utbildning och kompetens Krav för tjänsten: • Svensk medborgare • Godkänd säkerhetsprövning (genomförs som en del i rekryteringsprocessen) • Genomförd värnplikt eller GMU och godkänd för internationell tjänstgöring • God fysisk förmåga (enligt FM Fyskrav Grupp C) • Godkänd läkarundersökning för utlandstjänstgöring (genomförs som en del i rekryteringsprocessen) • Körkort B • Goda kunskaper i engelska (tal/skrift) Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från underrättelse- eller säkerhetstjänst - Genomförda kurser vid FMUndSäkC eller motsvarande - Genomfört internationell insats - Erfarenhet av annan typ av internationell tjänstgöring - Språk (utöver svenska och engelska) - Goda IT-kunskaper - Universitets- eller högskoleutbildning - BE och C-körkort I urvalet kommer stor vikt att läggas på personliga egenskaper.  Upplysningar om tjänsten De aktuella tjänsterna kan sökas av civil personal eller officerare (OF/OR), personal som inte är anställd i Försvarsmakten sedan tidigare erhåller 6 månaders provanställning. Officerare kommer att placeras som OR7. Tillträde till respektive tjänst sker enligt överenskommelse, arbetsort Kungsängen. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställningen följer nationell och internationell arbetsskyldighet. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Dina registrerade uppgifter behandlas för rekrytering av personal inom Försvarsmakten i enlighet med PUL.  Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Kn Björn Blomberg tel 08-584 540 00.    Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.   Din skriftliga ansökan skall innehålla följande:   -          Kontaktuppgifter (inklusive e-postadress) -          Personligt brev med levnadsbeskrivning samt familjeförhållanden -          CV med foto -          Referenser (3 st) -          Bestyrkta kopior avseende relevanta intyg/betyg.   Skicka din ansökan per post till nedanstående adress: LIVGARDET Ansökan/Säkbat 196 85 Kungsängen   Sista ansökningsdag: 2013-08-31
Företag: Försvarsmakten
Ort: Upplands-Bro
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga 13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar officerare för operativ säkerhetstjänst. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 13.SÄKERHETSBATALJON rekryterar officerare för operativ säkerhetstjänst.


Sök lediga jobb Sjuksköterska Aleris Specialistvård Bollnäs

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se