Skellefteå kommun Skol och Kulturkontoret jobb - lediga jobb

Skellefteå kommun Skol  och Kulturkontoret jobb Skellefteå kommun Skol och Kulturkontoret jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Skellefteå kommun Skol och Kulturkontoret. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Skellefteå kommun Skol och Kulturkontoret. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Lärare i gymnasiet - kärnämnen- Stockholm

  2. Personlig assistent sökes- Stockholm

  3. Tysktalande Redovisningsekonom- Stockholm

  4. Beckombergaskolan söker speciallärare/specialpedagog- Stockholm

  5. Elevassistent- Stockholm

  6. BVC-sjuksköterska- Södertälje

  7. Lärare i naturbruksämnen 80%- Stockholm

  8. Administrativ chef- Huddinge

  9. Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov- Stockholm

  10. Bygglovshandläggare med sakansvar- Stockholm


Mer beskrivning

Lärare i gymnasiet - kärnämnen
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Bromma gymnasium Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Bromma gymnasium är ett högskoleförberedande gymnasium beläget i Stora Mossen i Bromma. Läs mer om oss på www.brommagymnasium.se 1 plats(er). En tjänst 77% Engelska/Tyska på gymnasiet, vikariat Undervisning på högskoleförberedande program på gymnasiet. 77% tjänst, undervisning i tyska och engelska. Läraruppdraget i sin helhet ligger till grund för tjänsten, bl.a ingår att vara del av arbetslag och vara mentor åt elever. Lärarutbildning och behörighet i engelska och tyska är ett krav. Lärarlegitimation likaså. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Erfarenhet från gymnasieskolan krävs. Varaktighet: 6 månader eller längre. Tidsbegrändas anställning till 12 juni 2014 Arbetstid: Dagtid. Tjänsten kan kommma att tas i anspråk av övertalig inom organisationen. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Madeleine Heiman Tillträde: 2013-08-19. Tillträde 19 augusti eller så snart som möjligt.
Företag: Stockholms stad; Bromma gymnasium
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i gymnasiet - kärnämnen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i gymnasiet - kärnämnen

Personlig assistent sökes
STIL anordnar personlig assistans helt utan vinstintresse. Vårt fokus ligger på hög kvalitet för våra 200 medlemmar och de 1300 personliga assistenter som är anställda i STIL. För oss är personlig assistans en mänsklig rättighet och vi arbetar ständigt med att försvara assistansreformen och att motverka neddragningar inom området. Vi eftersträvar ett samhälle tillgängligt för alla. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och vi har ett lokalkontor i Sundsvall. Vi är två systrar, 30 och 32 år, med muskeldystrofi. Vi bor i Kista, och har två små hundar och en katt. Vi söker en assistent som är intresserad av att jobba heltid eller halvtid. Arbetstiderna är dygnspass, mellan ett till två pass i veckan. Arbetsuppgifterna består i att hjälpa oss i våran vardag, med nära personlig assistans och praktiska vardagliga sysslor i och utanför hemmet. Du bör vara 25-35 år och kvinna, rökfri, självständig, ansvarsfull och engagerad. Körkort är ett plus. Personkemi är viktigt, därför vore det roligt om du delar några av våra intressen som bl a är film, serier, konst, design, resor, datorer och språk. Arbetstiderna och schemaläggning planeras tillsammans. Arbetstid: heltid/deltid. Tillträde omgående. Vi är medlemmar i kooperativet STIL som blir din arbetsgivare, vi blir din arbetsledare. Anställningsformen är viss tid så länge uppdraget varar. Lön (timlön som sätts individuellt) och övriga anställningsvillkor regleras enligt gällande avtal mellan KFO & Kommunal. Skicka en ansökan med beskrivning av dig som person, dina intressen och erfarenheter.
Företag: STIL
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent sökes

Tysktalande Redovisningsekonom
Amendo AB Om Amendo Redovisningsekonom med bra tyska kunskaper sökes till ett internationellt företag i Stockholm City. Detta är ett konsultuppdrag på minst 12 månader med start omgående. Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Malmö och Göteborg. Idag är vi ca 150 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.Som konsult på Amendo arbetar du hos någon av våra välrenommerade kunder med uppdrag som varierar i längd men som alltid genomförs i ett professionellt och trevligt gäng. Om företaget Vi söker en erfaren redovisningsekonom som är ytterst ansvarig för administrationsgruppen och finansiella tjänster i företaget. Detta är ett uppdrag under ett föräldravikariat på cirka 12-14 månader. Arbetsuppgifterna omfattar all fakturering, bokföring samt ett nära samarbete med finansavdelningen i Tyskland. Du skall också sammanställa och leverera rapporter till VD:n för verksamheten i Sverige och till Tyskland. Du har även huvudansvaret för alla administrativa uppgifter som t. ex. beställningar, bokningar och avstämningar. Det är meriterande om man har goda kunskaper i tyska i tal och skrift. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter: • Upprätta och avge årsbokslut & års- och periodbudget • Upprätta och avge inkomstdeklarationer • Upprätthålla kontakt med revisorer och experter avseende ekonomiarbete • Upprätta och avge månadsavstämningar till VD samt till Frankrike och Tyskland • Upprätta och avge skattedeklarationer/periodiska sammanställningar • Upprätta och avge koncernavstämningar • Back-up för fakturering, löpande bokföring, skadebetalningar, klientöverföringar, inkassoärenden och lönehantering. • Ansvarig för att skapa en god struktur på ekonomiavdelningen och för en back-up organisation • Personalansvar för 1-2 pers • Ansvarig för kontakten med företagsbanken • Ansvarig för cash management Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är en självständig redovisningsekonom med inriktning mot redovisning med 4-5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har en högskoleutbildning med inriktning mot företagsekonomi (redovisning/finansiering) eller motsvarande, eller erfarenhet av att strukturerat arbeta som redovisningsekonom och internationell rapportering. Du har hög social kompetens och förmåga att driva en ekonomiavdelning på ett strukturerat sätt. Ekonomiavdelning arbetar med en back up organisation och det är av vikt att du har erfarenhet av det löpande arbetet inom en ekonomifunktion. Eventuella frågor ställs till Konsultchef Peder Malmström på nummer 08-545 653 40. Du söker tjänsten på www.amendo.se. Vi kommer att intervjua kandidater löpande och ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast. Frågor och kontakt Du är välkommen att ansöka omgående, vi träffar lämpliga kandidater löpande.
Företag: Amendo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Tysktalande Redovisningsekonom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Tysktalande Redovisningsekonom

Beckombergaskolan söker speciallärare/specialpedagog
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Beckombergaskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Beckombergaskolan ligger i det nybyggda området Beckomberga. Skolan har from hösten 2013 ca 500 elever i grundskola F-6. Skolans vision: Beckombergaskolan ska vara en skola - där vi lär oss mycket - där vi känner oss trygga - där vi är lika viktiga men inte lika 1 plats(er).Du ska arbeta med elever i behov av särskilt stöd i vår studio/lilla undervisningsgrupp åk 1-3. Undervisningen för eleven i våra studios sker del eller hela dagen allt utifrån elevens behov. Undervisning, handledning, täta kontakter med föräldrar och lärare ingår i det dagliga arbetet. Du ska arbeta för ett inkluderande arbetssätt. Som speciallärare/specialpedagog ska du ha god kunskap och erfarenhet av läs/skrivinlärning och grundläggande matematikinlärning. Du ska ha erfarenhet och känna dig trygg med att att bland annat skriva åtgärdsprogram och pedagogiska kartläggningar. Arbetet kräver god förmåga att dokumentera elevernas kunskapsutveckling. Det krävs också god förmåga att samarbeta med vårdnadshavare, kollegor och skolledning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som är grundskollärare i botten och vidareutbildad till speciallärare/specialpedagog. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Bitte Enquist Lundmark,08 508 42 801 Tillträde: 2013-08-12.
Företag: Stockholms stad; Beckombergaskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Beckombergaskolan söker speciallärare/specialpedagog jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Beckombergaskolan söker speciallärare/specialpedagog

Elevassistent
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Kärrtorps gymnasium Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Kärrtorps gymnasium har ca 1200 elever och ca 110 anställda varav ca 80 lärare. Skolan erbjuder programmen SA, EK, NA, NASA,ES,SA-media samt språkintroduktion. Skolan är belägen i söderförorten Kärrtorp ett stenkast från tunnelbanan. 1 plats(er).Kärrtorps gymnasium söker en elevassistent till elever som är i behov av stöd med studierna. Eleverna behöver hjälp med planering och struktur av studierna. Som elevasssitent är det tänkt att du ska fungera som en länk mellan eleverna och dess lärare. Vi söker dig med kunskaper och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. vi vill att du som person är en engagerad och stabil samt har ett flexibelt förhållningssätt. Du kommer att tillhöra skolans elevhälsoteam och där främst arbeta nära samman med skolans specialpedagog. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du kan vara utbildad fritidsledare, fritidspedagog, barnskötare/ungdosmledare eller har motsvarande kunskaper. Varaktighet: 6 månader eller längre. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Göran Nilsson,08-50832503 Kerstin Karlernäs Schultz, Kurator, 08-50832518, 076-1232518 Tillträde: 2013-08-21.
Företag: Stockholms stad; Kärrtorps gymnasium
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Elevassistent jobb, Elevassistent Stockholm, Elevassistent Stockholms stad; Kärrtorps gymnasium
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Elevassistent

BVC-sjuksköterska
Luna barnavårdscentral, Södertälje Luna barnavårdcentral som är en verksamhet inom Luna vårdcentral, ligger mitt i Södertälje på 10 minuters promenadavstånd från Södertälje central, pendeltågets ändstation. En av våra kollegor går i pension i höst och därför söker vi dig som har intresse av förebyggande barnhälsovård och rätt bakgrund för tjänsten. Här blir du en av fem BVC-sjuksköterskor, som i trevliga lokaler får arbeta i ett eget område beläget i Södertälje. Arbetet är självständigt med uppgifter sedvanligt förekommande på Barnavårdcentral. Arbetsuppgifter: Sedvanliga för BVC-sjuksköterska. Kvalifikationer: Leg sjuksköterska med adekvat vidareutbildning Personliga egenskaper: Övrig information: Förmåner Flexibel arbetstid Subventionerad friskvård Individuell kompetensplan Rikskuponger Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga BVC-sjuksköterska jobb, BVC-sjuksköterska Södertälje, BVC-sjuksköterska Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: BVC-sjuksköterska

Lärare i naturbruksämnen 80%
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Spånga gymnasium Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Spånga gymnasium erbjuder Naturbruksprogrammet och Yrkesintroduktion med inriktning mot djur. Kärnan i verksamheten är vårt unika djurhus med mer än 1000 djur fördelade på över 100 arter. I anläggningen finns bl a en tropikavdelning, ladugård och ett 32 000 liter stort akvarium. Vi söker nu en lärare i naturbruksämnen till vår Yrkesintroduktion. I tjänsten ingår undervisning i programgemensammakurser som Naturbruk, Sällskapsdjur, Djurens biologi, Djurhållning samt Djuren i naturbruket. Undervisningen sker i mindre grupper, där det är av vikt att utgå från varje elevs förkunskaper och förutsättningar. Därför är dokumenterad vana av arbete med elever i behov av särskilt stöd meriterande. I tjänsten ingår även mentorskap. I undervisningen strävar vi efter att så långt som möjligt integrera olika kunskapsfält och att samarbeta kring elevernas kunskapsutveckling som helhet. En viktig utgångspunkt är vårt djurhus och de kunskaper och färdigheter eleverna behöver utveckla som djurvårdare. Tillsammans med övriga lärare inom programmet kommer du även att ansvara för gemensam planering av undervisningen och utveckling av programmet. Tjänsten tillsätts under förutsättning av att den ej behöver tas i anspråk av i staden redan anställd personal. Kollektivavtal finns 1 plats(er).Undervisning i programgemensamma kurser i mindre grupper, där det är av vikt att utgå från varje elevs förkunskaper och förutsättningar. I tjänsten ingår mentorskap. Naturbrukslärare där dokumenterad vana av arbete med elever i behov av särskilt stöd är meriterande. Löneform: Månadslön. Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Tillsvidare. Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. Tjänsten tillsättes under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i staden redan anställd personal. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Urban Vikström,08-50841310 Tillträde: 2013-08-13. 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Spånga gymnasium
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i naturbruksämnen 80% jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i naturbruksämnen 80%

Administrativ chef
Diarienr. 514/1.6.1/2013 Södertörns högskola är ett dynamiskt lärosäte med unik profil. Vi bedriver forskning och utbildning inom humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik och utbildningsvetenskap. Sedan starten har vi byggt upp en struktur med hög akademisk kvalitet och stark koppling mellan grundutbildning och forskning. Här finns idag 13 000 studenter och 840 anställda. Högskolan har sitt campus i en kunskapsintensiv och expansiv miljö i Flemingsberg i södra Stockholm. Vi eftersträvar att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi söker nu Administrativ chef till Institutionen för samhällsvetenskaper Institutionen för samhällsvetenskaper är sedan 1 januari 2013 en av fyra institutioner vid Södertörns högskola. Institutionen har cirka 170 anställda. Den omfattar ämnena Företagsekonomi, Journalistik, Nationalekonomi, Offentlig Rätt, Psykologi, Socialt Arbete, Sociologi, Statsvetenskap samt centrumbildningarna EnterForum, Förvaltningsakademin och SCOHOST. Institutionen är också hemvist för ett stort antal utbildningsprogram. Vid institutionen bedrivs också en omfattande forskningsverksamhet, inklusive forskarutbildning, och det finns ett antal samverkansfunktioner. Som administrativ chef ingår du i institutionens strategiska och operativa ledning tillsammans med prefekt, proprefekt och de fyra avdelningsföreståndarna. Du kommer att ha personalansvar för drygt tjugo anställda inom institutions- och utbildningsadministration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Som administrativ chef ansvarar du för att utveckla och organisera institutionens administration på ett sätt som stöder institutionens verksamhetsmål och strategiska mål. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att • Leda och fördela arbetet för teknisk-administrativ personal vid institutionen • Genomföra löne- samt planerings- och utvärderingssamtal med institutionens teknisk-administrativa personal • Tillgodose administrationens behov av information och kompetensutveckling • Tillsammans med de akademiska avdelningsföreståndarna utarbeta rutiner för och organisera handläggningen av studentärenden • Utarbeta rutiner för och ansvara för institutionens arkivering • Ansvara för utveckling och samordning av institutionens externa och interna webbplatser • I samarbete med prefekten ansvara för rekryteringen av teknisk-administrativa personal • Handläggning av diverse ärenden av kvalificerad art Du har • Akademisk examen och/eller dokumenterad yrkeserfarenhet inom för arbetsuppgifterna relevanta områden • Dokumenterad, väl vitsordad erfarenhet av arbetsledning innebärande personalansvar • Dokumenterad mångårig erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn • Dokumenterad vana vid verksamhetsplanering och ekonomisk analys • Dokumenterat god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • Goda kunskaper om universitets- och högskolesektorn • Särskild vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbets-, kommunikativ och analytisk förmåga, ledaregenskaper samt administrativ skicklighet. Goda kunskaper i främmande språk är också meriterande. Anställningen Anställningen omfattar heltid tillsvidare med tillträde 2013-10-01. Ytterligare upplysningar Prefekt Hans E. Andersson, e-post: hans.andersson@sh.se Proprefekt Ann-Sofie Köping, e-post: ann.sofie.koping@sh.se Personalhandläggare Catarina Lindgren, tel: 08-608 40 48 v. 30 och 31. Övriga veckor kontakta Personalavdelningen 08-608 40 00. e-post: catarina.lindgren@sh.se Bifoga sedvanliga handlingar. Vi vill ha din ansökan senast den 25 augusti 2013. Välkommen med din ansökan. För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'ansökan via extern webbplats'
Företag: Södertörns högskola
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ chef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ chef

Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Söker nu en vikarie som kan hoppa in då någon av mina personliga assistenter plötsligt blir sjuk.Viktigt är att du trivs med dig själv. Vidare att du är smidig och lösningsorienterad. Rök- och snusfri. Är en rullstolsburen och yrkesarbetande kattmatte som lever ett liv som är värt att leva för mig. Söker nu alltså en vikarie, så att jag kan fortsätta med det även vid plötsliga sjukdomsfall bland mina assistenter. Välkommen med din ansökan! Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund. Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Kontaktperson: Emma Bjurbäck/Anna Gustafsson Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov

Bygglovshandläggare med sakansvar
Stockholms Stad Stadsbyggnadskontoret Bygglov Småhus Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Vill du arbeta som sakansvarig handläggare på bygglovsavdelningens småhussektion? Sektion småhus ansvarar för handläggning av lov- och tillsynsärenden som rör en- och tvåbostadshus (villor, parhus, radhus etc.) i hela Stockholm. Vi är 16 personer och jobbar i två team. Varje team består av en koordinator, lovhandläggare och inspektörer. Bygglovsavdelningen består av fyra sektioner om totalt 80 personer. Utöver specialistsektionerna Flerbostadshus, Verksamheter och Småhus som huvudsakligen handlägger ärenden finns en Rådgivningssektion med främsta uppgift att ge information och rådgivning inför bygglov och anmälan. 1 plats(er).Som handläggare arbetar du med handläggning av alla sorters bygglov som rör småhus, med tonvikt på tyngre ärenden. I sakansvarsrollen ingår bland annat att biträda sektionschefen vid rekrytering och introduktion av nya medarbetare, att träffa större byggherrar inför bygglovsansökan och att företräda sektionen externt. Dessutom har du ansvar för att stödja handläggarna i handläggningen, fånga upp behov av rutiner och riktlinjer för verksamheten och att tillsammans med övriga sakansvariga på avdelningen bidra till verksamhetsutvecklingen. Arbetet innebär många kontakter både internt samt med bygglovssökande, medborgare, andra förvaltningar och politiker. Du har förmåga att snabbt komma till beslut trots ibland svåra avvägningar, och kan arbeta strukturerat även vid hög arbetsbelastning. Du tycker om att kommunicera med människor och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du har mycket god kunskap om plan- och bygglagstiftningen och gällande rättspraxis, och har förmåga att motivera ställningstaganden på ett lättfattligt men rättssäkert sätt, både muntligt och skriftligt. Som person är du utåtriktad och duktig på att samarbeta med andra. Du trivs med ett arbete i högt tempo med många kontakter och kontinuerlig utveckling. Som del av en modern myndighet är det särskilt viktigt att du uppfattas som aktiv, tillgänglig och trovärdig. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som har högskoleexamen eller annan relevant utbildning och med flerårig erfarenhet av att handlägga bygglov. Det är en merit om du har erfarenhet av ärendehandläggning ”från ax till limpa”, alltså från lovbeslut till slutbesked enligt den nya plan- och bygglagen. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: sektionschef Mats Kager,08-50826472 Bertil Lindqvist, SACO, 08-508 27211 (facklig) Björn Sigurd, VISION, 08-508 28 164 (facklig) Tillträde: 2013-11-01.
Företag: Stockholms stad; Bygglov Småhus
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Bygglovshandläggare med sakansvar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bygglovshandläggare med sakansvar


Sök lediga jobb Skellefteå kommun Skol och Kulturkontoret

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se