Socialförvaltningen jobb - lediga jobb

Socialförvaltningen jobb Socialförvaltningen jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Socialförvaltningen. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Socialförvaltningen. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Enhetschef till Haninge ungdomsmottagning- Haninge

  2. Interimchef för Utredningsenheten vid Socialförvaltningen i södra Stockholm- Stockholm

  3. Vik,sektionschef till Familjerätten- Botkyrka

  4. Vik.metodstödjare till Socialförvaltningen,Utredningsenheten- Botkyrka

  5. LSS handläggare- Haninge

  6. LSS handläggare vuxen, vikariat 1år- Haninge

  7. FoU-Södertörn söker en utvecklingsledare inom familjehemsvården- Botkyrka

  8. Socialsekreterare- Haninge

  9. Utredare- Tyresö

  10. Enhetschef för individ- och familjeomsorgen- Orsa

  11. Vik. Föreståndare på Amicus/Futura- Söderhamn

  12. Socialsekreterare, viss tid.- Söderhamn

  13. Socialsekreterare vid Familjeenheten- Söderhamn

  14. Teamledare vid Familjenheten- Söderhamn

  15. Enhetschef, sysselsättning för arbetslösa- Ovanåker

  16. Sjukgymnast, östra Härjedalen- Härjedalen

  17. Biståndshandläggare- Härjedalen

  18. Enhetschef, Härjedalens kommun- Härjedalen

  19. Timvikarier till Socialförvaltningen- Habo

  20. Kock- Jönköping

  21. Ungdomspedagog till ensamkommande barn- Vetlanda

  22. Undersköterskor till Äldreboende- Habo

  23. Socialsekreterare Pool- Jönköping

  24. Familjebehandlare- Habo

  25. Socialsekreterare- Habo

  26. Socialsekreterare- Borgholm

  27. Biträdande områdeschef, äldreomsorgen- Västervik

  28. Verksamhetsutvecklare- Kalmar

  29. Socialförvaltningen söker Hälso- och sjukvårdschef- Uppvidinge

  30. Medarbetare till Äldreomsorgens Dagverksamhet- Uppvidinge

  31. Sjuksköterska- Ljungby

  32. Personlig assistent vik 55%- Uppvidinge

  33. Sektionschef Inom Omsorg/Personlig assistans- Ljungby

  34. Personlig assistent- Arjeplog

  35. Personlig assistent - korttidsvikarier- Boden

  36. Undersköterska - korttidsvikarier- Boden

  37. Habiliteringspersonal - korttidsvikarier- Boden

  38. Rehabiliteringspersonal - korttidsvikarier- Boden

  39. Vårdbiträde - korttidsvikarier- Boden

  40. Handledare - Dagverksamhet/Företag- Luleå


Mer beskrivning

Enhetschef till Haninge ungdomsmottagning
Socialförvaltningen avdelningen Social Omsorg Söker Enhetschef till Haninge ungdomsmottagning Krav; Socionom eller barnmorska. Erfarenhet av ledarskap, kunskap och erfarenhet inom ungdomsmottagningens specifika verksamhetsområde. Väl förtrogen med gällande lagstiftning, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet. Arbetsuppgifter; Du ansvarar för personal, ekonomi och verksamhet samt verksamhetens utveckling, intern och extern samverkan. Haninge kommun har tecknat vårdavtal med Stockholms läns landsting vilket betyder att du som vårdgivare ska följa för uppdraget tillämpliga nationella riktlinjer samt regionala- och lokala vård- och handlingsprogram. Du är underställd avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp bestående av 9 enhetschefer. Vi söker dig som är intresserad av ledarskap och av målgruppen. Du ska vara ansvarsfull, samarbetsinriktad, utvecklingsintresserad och kvalitetsmedveten. Inom enheten arbetar 4 barnmorskor, 3 kuratorer, receptionist och konsultläkare Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För mer information Avdelningschef Åsa Dahlin tel.08-606 72 07 Fackliga representanter nås via kommunens vx tel. 08-606 70 00 Ange referensnummer i rubriken. Det är viktigt att du anger referensnummer annars vet vi inte vilken tjänst du söker hos oss. Skicka ansökan med referensnummer 49/13 senast 130813 till: ansokansocialforvaltningen@haninge.se eller Haninge kommun, Socialförvaltningen, Ingmarie Wagland, 136 81 HANINGE Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig personal. Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet. Haninge kommun är finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Företag: Haninge kommun, Socialförvaltningen
Ort: Haninge
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef till Haninge ungdomsmottagning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef till Haninge ungdomsmottagning

Interimchef för Utredningsenheten vid Socialförvaltningen i södra Stockholm
Dreamwork Kort om tjänsten Sektionen inrättades 2009-01-01 och är ett resultat av den organisationsöversyn som genomfördes 2008. Genom en justering 2011-02-01 kommer sektionen har ansvar för utredningsarbete barn och unga 0-20 år enl Sol och LVU. Om företaget Som Interimchef fakturerar du från eget bolag till Dreamwork aletrnativ är du projektanställd hos Dreamwork. Mer om tjänsten Interimschefsuppdraget beräknas pågå mellan 1 september 2013 till 31 december 2013. Uppdraget är på heltid. Din profil Vi söker dig som har ett transparant och ärligt ledarskap och som förser medarbetarna med ett tydligt ramverk inom vilket de kan agera. Tjänsten innebär att förena krav och förväntningar på medarbetaren med delaktighet och utrymme för eget ansvar och initiativ. VI söker en person som sätter helheten före delarna, dvs kan se bortom din del i verksamheten för helhetens bästa. Du verkar för ett bra samarbetsklimat i alla sammanhang och för konstruktiv samverkan med andra enheter, förvaltningar och aktörer. Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan beteendevetenskaplig högskoleexamen som bedöms likvärdig. Du ska ha minst minst 3 års chefs-/ledarerfarenhet och erfarenhet från verksamhetsområdet. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och kunskaper om budgetstyrning och ekonomisk management.Utbildning i BBIC (Barns Behov I Centrum) och kunskap om och erfarenhet av arbete med ensamkommande flyktingbarn är meriterande. Ansökan Du är du välkommen att söka tjänsten snarast via Dreamworks hemsida, www.dremwork.com, med bifogat CV och personligt brev. Vi bearbetar inkomna ansökningar löpande och sista ansökningsdatum är12 augusti. Tillträde 1 september. Har du frågor ring Magnus Sjölund på 08-446 46 01. Om Dreamwork Dreamwork har sedan 2006 etablerat sig som en förnyare inom personallösningar där vi arbetar utifrån en vision att leverera de bästa lösningarna på våra kunders utmaningar.
Företag: Magnus Sjölund
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Interimchef för Utredningsenheten vid Socialförvaltningen i södra Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Interimchef för Utredningsenheten vid Socialförvaltningen i södra Stockholm

Vik,sektionschef till Familjerätten
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Vi vill att medborgarna ska ha förtroende för Socialtjänsten i Botkyrka och vända sig till oss när de behöver det så att små bekymmer inte ska bli stora problem. Vårt arbete präglas av alla människors lika värde. Vi utgår från människors egen förmåga och eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. För att nå bästa möjliga resultat för brukarna satsar vi på att ständigt förbättra vår kvalité och utveckla våra metoder. Viktiga resurser i det arbetet är FoU Södertörn med kunskap om aktuell forskning och ett nära och engagerat samarbete med externa och interna samarbetspartners. Vi är ca 400 personer som arbetar inom något av områdena: barn och unga, socialpsykiatri, försörjningsstöd, beroende och missbruk, eller boendefrågor ARBETSUPPGIFTER Utredningsenheten är en av sex enheter inom socialförvaltningen i Botkyrka. Enheten består av åtta sektioner. Två sektioner utför förhandsbedömningar. Fyra sektioner utreder barn 0-20 år enligt SoL och LVU, samt en familjehemssektion och en familjerättssektion. På enheten arbetar knappt 90 personer. Idag har vi tre metodstödjare anställda på enheten för att jobba med utveckling, bevaka forskning och stötta socialsekreterarna i sitt vardagliga arbete. Familjerättssektionen ansvarar för de sedvanliga arbetsuppgifterna inom en familjerätt, såsom vårdnadsutredningar, fader- och föräldraskapsutredningar, adoptionsutredningar och samarbetssamtal. Sektionen består av nio medarbetare. Ditt uppdrag som sektionschef blir att leda och fördela arbetet inom sektionen mot uppsatta mål, driva verksamhetsutveckling och främja delaktighet och arbetsglädje. Du har ärende-, budget- och personalansvar och ingår i utredningsenhetens ledningsgrupp. Familjerätten i Botkyrka är just nu inne i ett spännande och utvecklande skede. Vi implementerar ”Konflikt och försoning”, barngruppen ”Skilda världar” och kommer jobba vidare med metoden ”Koordinator”. Vårt mål är en modern familjerätt som utvecklas i samklang med samhällsförändringar och som erbjuder en hög nivå av service till våra medborgare. Vi jobbar målinriktat mot en enad socialförvaltning och har ett gott samarbete externt med bl.a. de rättsliga instanserna och med andra familjerätter i Södertörn. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har kunskap om och ett engagemang för familjerättsligt arbete. Du har socionomexamen. Du är väl inläst på gällande lagstiftning, bl a Föräldrabalken, Socialtjänstlagen, Förvaltningslagen och Allmänna råd. Du har goda datakunskaper. Du har erfarenhet av att vara ledare. Om du varit ledare inom familjerättslig verksamhet och/eller inom en politiskt styrd verksamhet ser vi det som meriterande. Du är en person med mod och driv. Du leder med entusiasm och ditt ledarskap präglas av delaktighet, lyhördhet och transparens. Du arbetar för ett tillåtande arbetsklimat och stimulerar till kreativitet, nytänkande och mångfald. Du förser medarbetarna med ett tydligt ramverk inom vilket de kan agera. Du har förmåga att se helheter, dvs kan se bortom din sektions behov för helhetens bästa. Vi tror att du är en person som är kan prioritera, fatta kloka beslut, delegera och följa upp verksamheten mot de uppsatta målen. Du verkar för ett gott samarbetsklimat i alla sammanhang och för en konstruktiv samverkan med andra enheter, förvaltningar och externa aktörer. Vi tror att du är en god problemlösare och att du besitter en analytisk förmåga. Du leder din sektion mot en modern och serviceinriktad familjerätt och i enlighet med sektionens utvecklingsplan. Du känner väl igen dig i Botkyrkas ledord: öppen, orädd och energisk. Du erbjuds ett meningsfullt och självständigt arbete med en mångfald av möjligheter och utveckling. Vi erbjuder kompetensutveckling inklusive deltagande i Botkyrkas interna chefsutvecklingsprogram, friskvårdssubvention och ett spännande och utmanande arbete.
Företag: Botkyrka kommun, Socialförvaltningen, Utredningsenheten
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Vik,sektionschef till Familjerätten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vik,sektionschef till Familjerätten

Vik.metodstödjare till Socialförvaltningen,Utredningsenheten
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Vi vill att medborgarna ska ha förtroende för Socialtjänsten i Botkyrka och vända sig till oss när de behöver det så att små bekymmer inte ska bli stora problem. Vårt arbete präglas av alla människors lika värde. Vi utgår från människors egen förmåga och eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. För att nå bästa möjliga resultat för brukarna satsar vi på att ständigt förbättra vår kvalité och utveckla våra metoder. Viktiga resurser i det arbetet är FoU Södertörn med kunskap om aktuell forskning och ett nära och engagerat samarbete med externa och interna samarbetspartners. Vi är ca 400 personer som arbetar inom något av områdena: barn och unga, socialpsykiatri, försörjningsstöd, beroende och missbruk, eller boendefrågor ARBETSUPPGIFTER Utredningsenheten är en av sex enheter inom socialförvaltningen i Botkyrka. Enheten består av åtta sektioner. Två sektioner utför förhandsbedömningar. Fyra sektioner utreder barn 0-20 år enligt SoL och LVU. Enheten består också av en familjehemssektion och en familjerättssektion. På enheten arbetar knappt 90 personer. Idag har vi tre metodstödjare anställda på enheten och vi söker nu en fjärde för ett särskilt uppdrag att utveckla samverkan kring barn med psykiskt ohälsa. De tre metodstödjarna på utredningsenheten har till uppgift att på ledningsnivå verka för enhetens måluppfyllelse, utveckling och framtid. På en enhetsövergripande nivå medverkar de i utformning och implementering av riktlinjer och arbetsrutiner inom enheten och ordnar övergripande utbildningar, seminarier och metodträffar. De bevakar och kommunicerar nya forskningsrön och utveckling inom socialt arbete med barn, ungdomar och familjer. De ger stöd till handläggare och arbetsgrupper i deras dagliga arbete enligt de metoder som enheten använder. De metoder vi just nu har särskilt fokus på är Signs of Safety, ADAD, och SAVRY. Vi har ett pågående arbete mot en evidensbaserad praktik där metodstödjarna har ett ansvar att driva och implementera. Metodstödjarna utbildar också i BBIC-strukturen. Vi söker en medarbetare för en allmän visstidsanställning som metodstödjare på utredningsenheten. Du kommer arbeta i enlighet med det uppdrag metodstödjarna har, men kommer ha ett särskilt uppdrag att utveckla vårt arbete med barn och unga med psykisk ohälsa eller som riskerar att utveckla psykisk ohälsa. Uppdragets tonvikt kommer att ligga på att utveckla samarbetet mellan kommun och landsting kring dessa barn. Målet är att öka antalet samordnade individuella planer, i Botkyrka kallad Barnets Plan, men också utveckla andra metoder och arbetssätt som ökar kvaliteten i arbetet med målgruppen. Du kommer ha stora möjligheter att påverka målen för uppdraget och att driva och styra hur arbetet ska utföras. Du kommer att vara direkt underställd verksamhetschefen och ingå i metodstödjargruppen. KVALIFIKATIONER Du är socionom eller har annan högskoleexamen inom beteendevetenskap och med relevant vidareutbildning inom yrkesområdet. Du har arbetat inom socialtjänsten i minst fem år, varav minst tre år med barnavårdsutredningar. Vi ser det som meriterande om du har: magisterexamen inom socialt arbete, erfarenhet av familjehemsvård och familjerätt, erfarenhet av arbete inom relevanta delar av landstinget och/eller erfarenhet av projektledning eller annat strukturerat utvecklingsarbete. Vi söker dig som känner engagemang och intresse för socialt arbete med barn och deras nätverk. Du har eller är redo att arbeta med de frågorna på en strukturell och övergripande nivå i nära samarbete med enhetens ledning. Du har ett intresse för gällande lagstiftning, forskning och evidensbaserad praktik och förmåga att implementera den kunskapen i den praktiska verksamheten. Du är en modig och driven person som har förmågan självständigt driva ditt arbete. Du ser helheter, är analytisk, utmanar gängse normer samt verkar för måluppfyllelse och utveckling av verksamheten. Du samarbetar väl med andra, är kommunikativ, nyanserad och pedagogisk. Du trivs i rollen som skribent och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: En personlig kompetensutvecklingsplan, motionssubvention, årsarbetstid men framförallt ett spännande och utmanande arbete i en enhet med tydliga mål.
Företag: Botkyrka kommun, Socialförvaltningen, Utredningsenheten
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Vik.metodstödjare till Socialförvaltningen,Utredningsenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vik.metodstödjare till Socialförvaltningen,Utredningsenheten

LSS handläggare
Nu söker vi en lösningsorienterad biståndshandläggare som är inriktad mot LSS handläggning. Beställaravdelningen LSS vänder sig till personer med funktionsnedsättning som har rätt till stöd enligt LSS. På grund av omorganisation söker vi nu en ny LSS-handläggare. Hos oss blir du en mycket viktigt del av ett team på 11 biståndshandläggare och får vara delaktig i vårt utvecklingsarbete. I vårt team finns handläggare som är inriktade på barn samt handläggare som är inriktade på vuxna. Ditt uppdrag Du handlägger självständigt ärenden och utreder enligt LSS. I det dagliga arbetet ingår, dokumentation, klientmöten, delta i/leda vårdplaneringar och barnplansmöten, samverkan externt och internt samt att delta i olika gruppmöten. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift, självständigt kunna strukturera ditt arbete och ha ett gott bemötande samt god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kompetensprofil Vi vill att du har: Socionomexamen eller likvärdig utbildning Teoretisk kunskap om lagstiftningarna LSS och SoL Erfarenhet av myndighetsutövning i offentlig sektor God samarbetsförmåga både internt och externt God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och är väl förtrogen med svenska språket Datakunnig Det är mycket viktigt för oss att du är en stabil person som kan behålla lugnet i svåra situationer. Du har också ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och är tydlig och strukturerad i ditt arbete. Vi önskar att du har intresse av att kontinuerligt uppdatera dina kunskaper inom området. Du är också flexibel och tar egna initiativ i arbetet och eget ansvar för din arbetssituation. Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i ett kompetent team. Socialförvaltningen finns, tillsammans med andra förvaltningar, i ljusa, trevliga lokaler i närhet av Haninge Centrum och med goda allmänna kommunikationer. Hos oss får du friskvårdscheck och kan lösa träningen med eget gym i huset. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut tas samt att tjänsterna inte behöver tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan med personligt brev och CV! Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08-606 70 00. Referensnummer: 48/13 Sista ansökningsdag: 2013-07-29 Kontaktperson: Enhetschef Linda W Fällgren 08-606 81 11, 1:e handläggare Anna Larsson 08-606 76 36. Varaktighet/arbetstid: Tillsvidareanställning, 100 % Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Ange referensnummer i rubriken. Det är viktigt att du anger referensnummer annars vet vi inte vilken tjänst du söker hos oss. Skicka ansökan med referensnummer 48/13 senast 130729 till: ansokansocialforvaltningen@haninge.se eller Haninge kommun, Socialförvaltningen, Ingmarie Wagland, 136 81 HANINGE Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet. Haninge kommun är finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Företag: Haninge kommun, Socialförvaltningen
Ort: Haninge
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga LSS handläggare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: LSS handläggare

LSS handläggare vuxen, vikariat 1år
LSS handläggare vuxen, vikariat 1 år Nu söker vi en lösningsorienterad biståndshandläggare som är inriktad mot LSS handläggning. Avdelningen myndighet funktionshinder vuxen utredning vänder sig till vuxna personer med fysiska och psykiska funktionshinder. Utredningar handläggs utifrån LSS. Hos oss blir du en mycket viktigt del av ett team på 11 biståndshandläggare. Ditt uppdrag Du handlägger självständigt ärenden och utreder enligt LSS. I det dagliga arbetet ingår, dokumentation, klientmöten, delta i/leda vårdplaneringar, samverkan externt och internt samt att delta i olika gruppmöten. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift, självständigt kunna strukturera ditt arbete och ha god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kompetensprofil Vi vill att du har: * Socionomexamen eller likvärdig utbildning * Teoretisk kunskap om lagstiftningarna LSS och SoL * Erfarenhet av myndighetsutövning i offentlig sektor * God samarbetsförmåga både internt och externt * God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och är väl förtrogen med svenska språket * Datakunnig Det är mycket viktigt för oss att du är en stabil person som kan behålla lugnet i svåra situationer. Du har också ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och är tydlig och strukturerad i ditt arbete. Vi önskar att du har intresse av att kontinuerligt uppdatera dina kunskaper inom området. Du är också flexibel och tar egna initiativ i arbetet och eget ansvar för din arbetssituation. Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i ett kompetent team. Socialförvaltningen finns, tillsammans med andra förvaltningar, i ljusa, trevliga lokaler i närhet av Haninge Centrum och med goda allmänna kommunikationer. Hos oss får du friskvårdscheck och kan lösa träningen med eget gym i huset. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut tas samt att tjänsterna inte behöver tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan med personligt brev och CV! Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08-606 70 00. Referensnummer: 47/13 Sista ansökningsdag: 2013-07-29 Kontaktperson: Enhetschef Linda W Fällgren 08-606 81 11 Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Anställningsform: vikariat 1 år Ange referensnummer i rubriken. Det är viktigt att du anger referensnummer annars vet vi inte vilken tjänst du söker hos oss. Skicka ansökan med referensnummer 47/13 senast 130729 till: ansokansocialforvaltningen@haninge.se eller Haninge kommun, Socialförvaltningen, Ingmarie Wagland, 136 81 HANINGE Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet. Haninge kommun är finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Företag: Haninge kommun, Socialförvaltningen
Ort: Haninge
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga LSS handläggare vuxen, vikariat 1år jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: LSS handläggare vuxen, vikariat 1år

FoU-Södertörn söker en utvecklingsledare inom familjehemsvården
FoU-Södertörn är en FoU-miljö som idag samägs av nio kommuner i södra Stockholms län samt region Gotland. FoU-Södertörns uppdrag är att bidra till kunskapsutvecklingen i det sociala arbetet inom verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, socialpsykiatri och verksamheten för personer med funktionsnedsättningar. Utvecklingsarbetet på FoU-Södertörn sker inom ett flertal organisatoriska ramar. Det kan bl.a. ske genom konsultation i forsknings- och utvärderingsarbete, kartläggningar av arbetsmetoder, handledning till medarbetare eller genom lokala utvärderingar. Administrativt och ekonomiskt hör FoU-Södertörn till Botkyrka kommun. FoU har en styrgrupp med företrädare från ägarkommunerna, det är styrgruppen som fattar beslut om verksamhetsplan och budget. Inom ramen för implementeringen av Socialstyrelsens ”Trygg och säker vård” har FoU-Södertörn erhållit medel för anställning av en utvecklingsledare. ARBETSUPPGIFTER -Att hålla sig uppdaterad på metodutvecklingen inom familjehemsvården, särskilt i fråga om satsningar från Socialstyrelsens sida -Kartlägga behovet av utbildning för familjehem i FoU-Södertörns ägarkommuner utifrån en utvärdering av utbildningsverksamheten hittills -I samarbete med ägarkommunernas familjehemssekreterare genomföra nya utbildningar -Informera och motivera familjehemsföräldrar att delta i utbildning -Delta i chefsnätverkets möten för att utforma och följa upp arbetet Södertörns chefsnätverk för familjehemsenheterna kommer att vara styrgrupp för utvecklingsledaren i utformningen av arbetsuppgifterna. KVALIFIKATIONER -Du är socionom eller har likvärdig utbildning -Du har erfarenhet av familjehemsvård -Du har god dokumenterad kommunikativ och pedagogisk förmåga -Du har dokumenterad erfarenhet av att leda socialt utvecklingsarbete -Du har förmåga att arbeta självständigt -Du har gärna erfarenhet av kunskapsspridning
Företag: Botkyrka kommun, Socialförvaltningen, FoU
Ort: Botkyrka
Publicerad : 06-20
Sök fler jobb liknande: lediga FoU-Södertörn söker en utvecklingsledare inom familjehemsvården jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: FoU-Södertörn söker en utvecklingsledare inom familjehemsvården

Socialsekreterare
Socialsekreterare heltid tillsvidare till Haninge kommuns socialförvaltning, utredning barn och unga. Under hösten sjösätts en ny organisation med bl a fyra utredningsenheter, 2 stycken enheter 0-12 år , 2 stycken enheter 13-20 år, Till dessa enheter behöver vi 2 nya medarbetare. Ref. nr 42/13 Arbetsuppgifter Kvalificerat utredningsarbete enl SoL och LVU för att bedöma barns och familjers behov och föreslå och följa upp interna öppenvårdsinsatser. Kvalifikationskrav Socionomexamen Minst ett års erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten God förmåga att samarbeta Kunskap i BBIC är meriterande Lön/förmåner Individuell lönesättning, friskvårdskuponger, semesterväxling, årsarbetstid. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig som motsvarar kompetenskraven ett arbete tillsammans med positiva engagerade och kunniga kollegor i en bra organisation. Vi sitter i trevliga ljusa kontorslokaler nära Handens pendeltågsstation. Ansökan: Sista ansökan 2013-07-31 Kontaktpersoner, enhetschef Helena Gimner har semester from 24 juni ? 19 juli. Tel: 08/6067306 Britt Garmaeus, enhetschef, har semester from 1 juli ? 26 juli, tel 08/6067308 Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08/6067000 Ange referensnummer i rubriken. Det är viktigt att du anger referensnummer annars vet vi inte vilken tjänst du söker hos oss. Skicka ansökan med referensnummer 42/13 senast 1300731 till: ansokansocialforvaltningen@haninge.se eller Haninge kommun, Socialförvaltningen, Ingmarie Wagland, 136 81 HANINGE Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig personal. Haninge kommun vill som arbetsgivare spegla vårt moderna samhälle där olikheter möts och samverkar. Mångfald och olikheter bland våra medarbetare ger oss ökade möjligheter att ge kommunens invånare en service med hög kvalitet. Haninge kommun är finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Företag: Haninge kommun, Socialförvaltningen
Ort: Haninge
Publicerad : 06-17
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare jobb, Socialsekreterare Haninge, Socialsekreterare Haninge kommun, Socialförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare

Utredare
Socialförvaltningens stab söker utredare Om verksamheten Socialförvaltningen omfattar äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning samt en gemensam stab med samordnande uppdrag mot förvaltningschef och socialnämnd. Staben har särskilt ansvar för strategiska frågor, övergripande planering, kvalitetsuppföljning och information. I och med att en av våra utredare ska vara föräldraledig söker vi en vikarie. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av kvalificerat utredningsarbete inom hela socialtjänsten samt upphandlingar, behovsberäkningar och uppföljning. I tjänsten ingår att arbeta med utredningar som utgör underlag för beslut i socialnämnden Kvalifikationer Vi söker dig som har samhällsvetenskaplig högskoleutbildning. Du har arbetat med kvalificerat utredningsarbete och vi ser gärna att du har erfarenhet av offentlig upphandling och äldreomsorgsfrågor. Erfarenhet av kommunal socialtjänst är meriterande. Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du ska kunna arbeta självständigt med flera ärenden samtidigt. Vi söker dig som är drivande, engagerad och som lockas av utmaningar. Om tjänsten Vikariat, heltid tom 2014-05-31 med eventuell förlängning. Tillträde snarast. Kontaktpersoner Ansa Haapala, 08-5782 9334 Anna Birgersson, personalenheten, 08-5782 9494 Fackliga kontaktpersoner Nås via kommunens växel, 08-5782 9100. Tyresö är härligt beläget 20 km sydost om Stockholm vid Erstaviken och med Tyresta nationalpark inpå knutarna. Bussen tar dig hit på 15 minuter från Gullmarsplan. Vi som arbetar i Tyresö kommun arbetar med det gemensamma målet att ge bästa möjliga service och omsorg till våra medborgare. I dag är vi cirka 3 000 anställda.
Företag: Socialförvaltningen
Ort: Tyresö
Publicerad : 06-05
Sök fler jobb liknande: lediga Utredare jobb, Utredare Tyresö, Utredare Socialförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utredare

Enhetschef för individ- och familjeomsorgen
Orsa ligger beläget vid Orsasjön i norra Dalarna och erbjuder en fantastisk natur och mycket aktiviteter sommar som vinter, både för kommunens ca 7000 innevånare och också för alla våra besökande turister. Socialförvaltningen söker en Enhetschef för Individ- och familjeomsorge Arbetsuppgifter Leda, planera och utveckla arbetet inom IFO. Vara med vid arbetsutskott och nämndsmöten i och med att det är en politiskt styrd organisation, aktivt arbeta med samverkan på olika nivåer. Ansvara för att verksamheten bedrivs enligt lagar, avtal och mål. Utveckla verksamheten i nära samarbete med medarbetare och socialchef. Ansvara för ekonomi, medarbetare, planering, utveckling inom IFO samt delta aktivt i arbetet i förvaltningen. Utbildning Socionom. Meriterande om du har utbildning inom ledarskap/chefsskap Erfarenhet Du ska ha en längre tids erfarenhet inom verksamhetsområdet samt som chef/ledare, gärna med erfarenhet från barn och ungdom. Personliga egenskaper/ kvalifikationer: Du ska vara relationsskapande, strukturerad, motiverande, självgående, ha lätt för samarbete, strategisk, tydlig, ha förmåga att uttrycka dig i tal och skift, vara ekonomisk, kreativ och ha god kännedom om vad som styr våra verksamheter. Som chef är det viktigt att du har lätt för att fatta nödvändiga beslut. Du bör ha en analytisk förmåga, vara driven, stresstålig, ihärdig samt vara en teambyggare. Övriga krav och önskemål: Svenska och engelska samt datavana då mycket av vårt arbete görs via datastöd, gärna inom procapita som är vårt verksamhetssystem. Körkort och tillgång till bil.
Företag: ORSA KOMMUN, SOCIALFÖRVALTNINGEN
Ort: Orsa
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef för individ- och familjeomsorgen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef för individ- och familjeomsorgen

Vik. Föreståndare på Amicus/Futura
Söderhamn är en skärgårdskommun i södra Hälsingland, med goda kommunikationer längs Ostkustbanan och E4. Vi satsar aktivt på ett gott företagsklimat, entreprenörskap och livslångt lärande. I kommunen finns drygt 2 200 medarbetare med många olika specialistkompetenser. Vi arbetar hälsofrämjande i organisationen, för att inspirera varandra och skapa goda resultat. Socialförvaltningen i Söderhamn består av cirka 100 medarbetare inom olika verksamheter. Vi är till för vuxna, barn och ungdomar samt ensamkommande flyktingbarn som är i behov av stöd i olika skeden i livet. Vi arbetar lösningsfokuserat och prestigelöst i intern och extern samverkan. Vårt arbete är individanpassat med olika hemmaplanslösningar som grund. Genom omvärldsbevakning, utvärdering och nya evidensbaserade metoder utvecklar vi vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Amicus är ett HVB-hem för ensamkommande barn och ungdomar med 29 platser fördelat på tre enheter: Futura (10 platser pojkar) Ligero (10 platser pojkar) och Ubuntu (9 platser flickor) Nu aktuellt vikariat är på Futura. Arbetet som föreståndare innebär att leda, planera och utveckla verksamheten. Personal och budgetansvar ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan jämförbar högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig (minst 180 HP). Det är viktigt att du har stor förmåga att samverka, vara stresstålig och strukturerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
Företag: Söderhamns kommun, Socialförvaltningen
Ort: Söderhamn
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Vik. Föreståndare på Amicus/Futura jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vik. Föreståndare på Amicus/Futura

Socialsekreterare, viss tid.
Söderhamn är en skärgårdskommun i södra Hälsingland, med goda kommunikationer längs Ostkustbanan och E4. Vi satsar aktivt på ett gott företagsklimat, entreprenörskap och livslångt lärande. I kommunen finns drygt 2 200 medarbetare med många olika specialistkompetenser. Vi arbetar hälsofrämjande i organisationen, för att inspirera varandra och skapa goda resultat. Socialförvaltningen i Söderhamn består av cirka 100 medarbetare inom olika verksamheter. Vi är till för vuxna, barn och ungdomar samt ensamkommande flyktingbarn som är i behov av stöd i olika skeden i livet. Vi arbetar lösningsfokuserat och prestigelöst i intern och extern samverkan. Vårt arbete är individanpassat med olika hemmaplanslösningar som grund. Genom omvärldsbevakning, utvärdering och nya evidensbaserade metoder utvecklar vi vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Familjeenheten är indelat i fyra grupper; barngruppen, ungdomsgruppen, familjehem/familjerättsgrupperna med varsin teamledare och Barn- och ungdomscenter med en enhetschef. Nu aktuell visstidsanställning gäller en tjänst vid barngruppen. Du kommer att arbeta med utrednings- och förändringsarbete vid anmälningar om att barn mellan 0-12 och ungdomar mellan 13-20 år far illa eller ansökningar om stöd. Målet för våra insatser är att barn, unga och familjer skall få kvalificerat stöd i hemkommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning, med erfarenhet av att arbeta med familjehemsarbete. Att ha arbetat i ledningsfunktion är också meriterande Vid sidan av de formella kraven är det viktigt att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta. Det är en fördel om du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan hantera att arbeta med flera bollar i luften. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Ledord på vår arbetsplats är engagemang och glädje i arbetet för att våra tjänster ska präglas av god kvalitet och rättssäkerhet
Företag: Söderhamns kommun, Socialförvaltningen
Ort: Söderhamn
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare, viss tid. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare, viss tid.

Socialsekreterare vid Familjeenheten
Söderhamn är en skärgårdskommun i södra Hälsingland, med goda kommunikationer längs Ostkustbanan och E4. Vi satsar aktivt på ett gott företagsklimat, entreprenörskap och livslångt lärande. I kommunen finns drygt 2 200 medarbetare med många olika specialistkompetenser. Vi arbetar hälsofrämjande i organisationen, för att inspirera varandra och skapa goda resultat. Socialförvaltningen i Söderhamn består av cirka 100 medarbetare inom olika verksamheter. Vi är till för vuxna, barn och ungdomar samt ensamkommande flyktingbarn som är i behov av stöd i olika skeden i livet. Vi arbetar lösningsfokuserat och prestigelöst i intern och extern samverkan. Vårt arbete är individanpassat med olika hemmaplanslösningar som grund. Genom omvärldsbevakning, utvärdering och nya evidensbaserade metoder utvecklar vi vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Familjeenheten är indelat i fyra grupper; barngruppen, ungdomsgruppen, familjehem/familjerättsgrupperna med varsin teamledare och Barn- och ungdomscenter med en enhetschef. Nu aktuell visstidsanställning gäller en tjänst vid barngruppen. Du kommer att arbeta med utrednings- och förändringsarbete vid anmälningar om att barn mellan 0-12 år far illa eller ansökningar om stöd. Målet för våra insatser är att barn, unga och familjer skall få kvalificerat stöd i hemkommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning, med erfarenhet av att arbeta med familjehemsarbete. Att ha arbetat i ledningsfunktion är också meriterande Vid sidan av de formella kraven är det viktigt att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta. Det är en fördel om du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan hantera att arbeta med flera bollar i luften. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Ledord på vår arbetsplats är engagemang och glädje i arbetet för att våra tjänster ska präglas av god kvalitet och rättssäkerhet.
Företag: Söderhamns kommun, Socialförvaltningen
Ort: Söderhamn
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare vid Familjeenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare vid Familjeenheten

Teamledare vid Familjenheten
Söderhamn är en skärgårdskommun i södra Hälsingland, med goda kommunikationer längs Ostkustbanan och E4. Vi satsar aktivt på ett gott företagsklimat, entreprenörskap och livslångt lärande. I kommunen finns drygt 2 200 medarbetare med många olika specialistkompetenser. Vi arbetar hälsofrämjande i organisationen, för att inspirera varandra och skapa goda resultat. Socialförvaltningen i Söderhamn består av cirka 100 medarbetare inom olika verksamheter. Vi är till för vuxna, barn och ungdomar samt ensamkommande flyktingbarn som är i behov av stöd i olika skeden i livet. Vi arbetar lösningsfokuserat och prestigelöst i intern och extern samverkan. Vårt arbete är individanpassat med olika hemmaplanslösningar som grund. Genom omvärldsbevakning, utvärdering och nya evidensbaserade metoder utvecklar vi vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Familjeenheten är indelat i fyra grupper; barngruppen, ungdomsgruppen, familjehem/familjerättsgrupperna med varsin teamledare och Barn- och ungdomscenter med en enhetschef. Nu aktuell teamledartjänst är för de handläggare som arbetar med myndighetsutövning gällande ensamkommande barn och ungdomar. Arbetet som teamledare innebär att leda och fördela arbetet i arbetsgruppen och att föra processer framåt inom ett område i utveckling. Målet för våra insatser är att barn, unga och familjer skall få kvalificerat stöd i hemkommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning, med erfarenhet av att arbeta med familjehemsarbete. Att ha arbetat i ledningsfunktion är också meriterande Vid sidan av de formella kraven är det viktigt att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta. Det är en fördel om du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan hantera att arbeta med flera bollar i luften. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Ledord på vår arbetsplats är engagemang och glädje i arbetet för att våra tjänster ska präglas av god kvalitet och rättssäkerhet.
Företag: Söderhamns kommun, Socialförvaltningen
Ort: Söderhamn
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Teamledare vid Familjenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teamledare vid Familjenheten

Enhetschef, sysselsättning för arbetslösa
Arbetsuppgifter Som ansvarig enhetschef förväntas du leda verksamheten mot uppsatta mål med ansvar för enhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du förväntas samverka både externt och internt med såväl myndigheter som enskilda. Du ingår i Individ-och familjeomsorgens verksamhet och förväntas delta aktivt i utvecklings- och kvalitetsarbete. Kvalifikationer För området lämplig högskoleutbildning. Vi söker en person som har: - God samarbets-och problemlösningsförmåga. - Förmåga att arbeta självständigt och tar ansvar för sina uppgifter, är ansvarstagande, strukturerad och kan driva processer. - Erfarenhet av uppdrag som chef och ledare samt har god kunskap om de lagar som styr. - Förmåga till nytänkande och kan engagera medarbetare och deltagare i verksamhetens mål och utvecklingsarbete. Särskild vikt kommer att läggas vid goda ledaregenskaper. Du ska vara flexibel, stresstålig och tydlig. Du ska kunna kommunicera samt ha förmåga att leda och utveckla en arbetsgrupp. Meriterande är att ha tidigare erfarenheter av projektledning. Vi söker dig som tycker om utmaningar. Körkort är ett krav. Arbetstid/varaktighet Heltid tillsvidareanställning Kontaktpersoner Verksamhetschef Monica Liljemark, tfn 0271-570 00 vx. Facklig representant Vision, Ann-Christin Herrdahl, tfn 0271-570 00 vx Ledarna Sölve Hammarström, tfn 0271-570 00 vx. Tillträde Snarast eller efter överenskommelse Lön Ange löneanspråk Sista ansökningsdag 30 augusti Ange referens nr 04/13 Välkommen med din ansökan till: Ovanåkers kommun Socialförvaltningen 828 80 Edsbyn eller via e-post: socialtjansten@ovanaker.se
Företag: Ovanåkers Kommun, Socialförvaltningen
Ort: Ovanåker
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, sysselsättning för arbetslösa jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, sysselsättning för arbetslösa

Sjukgymnast, östra Härjedalen
Livskraft, äkthet och närhet- kärnvärden i Härjedalens kommun Vi står för: Livskraft- företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet- med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet- Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra. Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Kommunkontoret ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter att vara i naturen året om. ARBETSUPPGIFTER Som sjukgymnast i Härjedalens Kommun arbetar du med rehabilitering av vuxna, till största delen personer över 65 år. Du jobbar med personer boende i det egna hemmet, på kommunens särskilda boenden samt på kommunens korttidsboende. Vi jobbar i nära samarbete med enhetschefer, biståndshandläggare, sjuksköterskor och äldreomsorgens personal. En relativt stor del av arbetstiden ägnas åt handledning av personal. Som sjukgymnast på rehabenheten delar du område med en arbetsterapeut. Du arbetar med sedvanliga sjukgymnastiska arbetsuppgifter i hemrehabilitering. KVALIFIKATIONER Leg Sjukgymnast Vi ser gärna att du har erfarenhet från geriatrisk rehab i hemmiljö. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbets- och handledningsförmåga. Vi förutsätter att du har ett genuint intresse av att arbeta med äldre och har förmåga att motivera personalgrupperna i ett rehabiliterande förhållningssätt. Körkort erfordras.
Företag: Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Härjedalen
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Sjukgymnast, östra Härjedalen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjukgymnast, östra Härjedalen

Biståndshandläggare
ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma och besluta i ärenden som gäller bistånd till äldre och funktionsnedsatta enligt Socialtjänstlagen (SoL) och insatser enligt Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). KVALIFIKATIONER Socionomutbildning eller högskolans sociala omsorgsprogram. Erfarenhet av biståndsbedömning och LSS-handläggning är meriterande. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person ska du vara engagerad, strukturerad, ansvarstagande och ha god samarbetsförmåga. Körkort erfodras.
Företag: Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Härjedalen
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Biståndshandläggare jobb, Biståndshandläggare Härjedalen, Biståndshandläggare Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Biståndshandläggare

Enhetschef, Härjedalens kommun
Med anledning av omorganisation söker vi fyra enhetschefer som ska leda vård- och omsorgsarbete enligt LSS och SOL i Härjedalens kommun. Omsorgsavdelningen i Härjedalens Kommun har ca 420 anställda och drygt 700 brukare i följande geografiska områden: Sveg, Lillhärdal, Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen. Antalet enheter är idag 10 men kommer att utökas till 14. ARBETSUPPGIFTER Enhetschefernas övergripande uppdrag är att leda verksamheten mot de beslutade målen och utifrån tilldelade resurser skapa så mycket värde för kommuninvånarna som möjligt. I uppdraget ingår budget-, verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar samt att utveckla, följa upp och utvärdera verksamheten. Enhetschefen är direkt underställd avdelningschef och ingår i avdelningens chefsgrupp. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning med inriktning social omsorg eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig är ett krav. Erfarenhet från vård samt ledarerfarenhet är en förutsättning för rollen. Ett coachande och verksamhetsnära ledarskap är en framgångsfaktor i befattningen. Du skall ha kunskaper i för området gällande lagstiftning. Du ska även -kunna prioritera för att effektivt utnyttja den egna tiden och resurserna inom enheten. -vara resultat och målorienterad och använda kompetens, omdöme och engagemang för att leda, styra och påverka andra att arbeta mot uppställda mål. -planera arbetet på ett strukturerat och resultateffektivt sätt. -som ledare mobilisera, motivera, organisera samt utveckla dina medarbetare. -ta initiativ till att leda förändringar för att kontinuerligt utveckla och förbättra verksamheten. Som person skall du vara stabil, positiv och ha förmåga att hantera utmaningar och stress på ett professionellt sätt. Du ska även kunna lyssna aktivt och ta in synpunkter från andra samt kunna uttrycka dig på ett tydligt, engagerande och informativt sätt i både tal och skrift. Körkort och tillgång till bil erfordras.
Företag: Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Härjedalen
Publicerad : 06-18
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, Härjedalens kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, Härjedalens kommun

Timvikarier till Socialförvaltningen
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. Dessutom tar det inte många minuter till Jönköping om man vill uppleva storstadspuls. ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen i Habo kommun söker timvikarier för arbete i hemtjänst och särskilt boende samt korttidsboende. Vikariat efter behov. 1 dag eller längre. Tillträde omgående. Tjänsterna tillsätts fortlöpande. För arbete i hemtjänst är körkort ett krav. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är intresserad av att jobba med människor och är flexibel och har god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du är undersköterska och/eller har erfarenhet inom liknande område. Erfarenhet av Magnacura är meriterande.
Företag: Habo kommun, Socialförvaltningen
Ort: Habo
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Timvikarier till Socialförvaltningen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Timvikarier till Socialförvaltningen

Kock
Torpa Kök Torpa Kök ligger beläget i Torpa Seniorboende på Torpaplan i Jönköping. Vi serverar ca 140-150 portioner varje dag, varav ca 90 portioner är matkorgar. Vi serverar två rätter varje dag, samt efterrätt och salladsbuffé. Maten som serveras är allt från svensk husmanskost till mer moderna rätter. Idag jobbar fem personer i köket. Alla förekommande arbetsuppgifter som ingår i ett storkök; matlagning från grunden, salladsberedning, servering, packning av matkorgar till hemtjänsten, städ, disk, arbeta i kostdataprogrammet Matilda, beställningar från vår huvudleverantör samt egenkontrollmätningar. Kockutbildning är ett krav samt datavana, gärna från kostdataprogram. Kunna arbeta självständigt, vara flexibel och stresstålig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi jobbar utifrån ett rullande schema där helgtjänstgöring förekommer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ange önskad sysselsättningsgrad.
Företag: Socialförvaltningen, äldrenämnd
Ort: Jönköping
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Kock jobb, Kock Jönköping, Kock Socialförvaltningen, äldrenämnd
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kock

Ungdomspedagog till ensamkommande barn
Vision 2015 I Vetlanda kommun växer både människor och företag. Här frodas framtidstro, klurighet och idérikedom. Här finns kvalitet och kompetens. Här finns en trygg, säker och sund miljö, närhet till service och många mötesplatser. Här finns landets bästa företagsklimat. Här finns ett berikande och varierat kultur- och fritidsliv. HVB Kullen är Vetlanda kommuns boende för ensamkommande flyktingungdomar i åldrarna 15-18 år. Kullen ligger i anslutning till Ädelfors folkhögskola i Holsbybrunn. Just nu bor 10 ungdomar på HVB Kullen. Personalgruppen omfattar 10 ungdomspedagoger. Kullen är ett boende där trygghet och omsorg är ledord. Verksamheten vilar på ett pedagogiskt förhållningssätt. Vi arbetar salutogent för att ungdomarna ska få så goda förutsättningar som möjligt att lyckas i det framtida livet i Sverige. ARBETSUPPGIFTER Du är involverad i alla praktiska sysslor i boendet såsom matlagning, läxläsning och fritidsaktiviteter. I arbetet ingår kontaktmannaskap, dokumentation och samverkan med andra aktörer kring ungdomarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med ett genuint intresse för ungdomar och det mångkulturella samhället och som vill vara med och fortsätta utvecklingen av verksamheten med ensamkommande flyktingbarn. Du har eftergymnasial examen, t ex socionom, pedagog, behandlingspedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med ungdomar, andra kulturer och/eller socialt arbete är ett krav. Du är relationsskapande och kan arbeta både i team och självständigt. Arbetet kräver att du är flexibel och kreativ och att du har lätt att samarbeta. Du har en respektfull människosyn, är lugn och trygg och kan vara en ”vuxen vuxen”. Du har B-körkort.
Företag: Vetlanda kommun, Socialförvaltningen
Ort: Vetlanda
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Ungdomspedagog till ensamkommande barn jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ungdomspedagog till ensamkommande barn

Undersköterskor till Äldreboende
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta på särskilt boende inom äldreomsorgen. Vi arbetar enligt kontaktmannaskap. Vi arbetar ständigt med att utveckla verksamheterna för att möta framtidens krav. För vikariaten krävs flexibilitet, utvecklingsförmåga och god samarbetsförmåga. KVALIFIKATIONER Undersköterskeutbildning. Erfarenhet av dokumentation i Magna cura är meriterande. Kvalitetsregister som Senior Alert är meriterande.
Företag: Habo kommun, Socialförvaltningen
Ort: Habo
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Undersköterskor till Äldreboende jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Undersköterskor till Äldreboende

Socialsekreterare Pool
Socialförvaltningen, IFO, Barn och ungdom - myndighetsdelen Socialtjänstens verksamhet för barn, ungdomar och deras föräldrar är organiserad i tre områden; en myndighetsdel, råd och service samt öppenvård. Myndighetsdelen är indelad i tre geografiska områden eller sektioner med lokalkontor i centrala Jönköping (väster), på Råslätt (söder) och i Huskvarna (öster). Till myndighetsdelen hör också en övergripande sektion med socialsekreterare i socialjour, utredningsteam, mottagning och pool som servar alla tre sektionerna. På myndighetskontoren görs utrednings- och uppföljningsarbete enl SoL och LVU. Arbetet är organiserat i barn- resp ungdomsgrupp, dvs för barn 0 - 12 år alternativt ungdomar 13 - 20 år och deras familjer. Vårt dokumentationssystem är BBIC och vi arbetar med Signs of Safety utifrån ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Poolen består av fyra socionomer med lång erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar. Vi arbetar två och två och utlokaliseras till något av de tre områdeskontoren under avgränsade perioder för att företrädesvis göra svårare utredningar och användas som resurs i ärendediskussioner samt fungera som medhandläggare/mentorer till nya handläggare. Vi söker dig som är socionom med lång erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete inom socialtjänsten avseende barn och ungdomar och som har ett driv och engagemang för arbetet. Tjänsten ställer stora krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och personlig mognad. B-körkort är ett krav.
Företag: Socialförvaltningen, socialnämnd
Ort: Jönköping
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare Pool jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare Pool

Familjebehandlare
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg är organisatoriskt uppdelad i två delar - familjegrupp med öppenvård - vuxengrupp (försörjningsstöd, missbruk, flyktingmottagande m m) ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är en del i familjegruppen. Familjebehandlingen består av tre tjänster som är nära knutna till myndighetsutövarna i familjegruppen. I tjänsten ingår att efter biståndsbeslut utföra familjebehandling i barnfamiljer samt till tonårigar. Dessutom ges utan beslut råd och service. Även andra arbetsuppgifter inom individ- och familjeomsorgen kan förekomma beroende på arbetsplatsens behov och sökandes erfarenheter. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms lämplig.Det är önskvärt med erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Meriterande är utbildning inom metoderna: Komet, Förstärkt Komet, Marte Meo, Repuls, Miljöarbete, FFT - funktionell familjeterapi, BBIC etc.
Företag: Habo kommun, Socialförvaltningen
Ort: Habo
Publicerad : 06-24
Sök fler jobb liknande: lediga Familjebehandlare jobb, Familjebehandlare Habo, Familjebehandlare Habo kommun, Socialförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Familjebehandlare

Socialsekreterare
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg är organisatoriskt uppdelad i två delar - familjegrupp med öppenvård - vuxengrupp (försörjningsstöd, missbruk, flyktingmottagande m m) ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är en del i familjegruppen. Arbetet innebär myndighetsutövning med utredning och handläggning av barn- och ungdomsärenden med utgångspunkt i BBIC. Familjerätt ingår i arbetsuppgifterna. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på arbetsplatsens behov och sökandes erfarenheter. KVALIFIKATIONER Socionomexamen.Det är önskvärt med erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och utbildning/erfarenhet i BBIC
Företag: Habo kommun, Socialförvaltningen
Ort: Habo
Publicerad : 06-24
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare jobb, Socialsekreterare Habo, Socialsekreterare Habo kommun, Socialförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare

Socialsekreterare
Borgholms kommun - Norra delen av Öland - Solens och Vindarnas ö. Den unika naturen och kulturen präglas av ett öppet jordbrukslandskap med långa sandstränder och strandängar i kombination med öländsk alvarsmark Detta lockar mer än 2 milj. besökare varje år. Vår kommun karaktäriseras även av många småföretagare. Borgholms stad, med kunglig närvaro, erbjuder ett stort utbud av helårsöppna butiker. Vi har ett starkt föreningsliv som ger många möjligheter till upplevelser. Socialförvaltningen ansvarar för kommunens vård och omsorg. Individ- och familjeomsorgen består av försörjningsstödsenheten med fyra socialsekreterare och familjeenheten med sex socialsekreterare, två familjepedagoger och en fältsekreterare. Verksamheten leds av en verksamhetschef och två 1:e socialsekreterare. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta i familjeenheten och handlägga ärenden enligt SoL och LvU. Företrädesvis genomför du utredningar gällande asylsökande barn och vuxna som migrationsverket tillfälligt placerat i kommunen. Utredningsarbetet genomförs enligt BBIC-metoden. Samverkan sker i nära samarbete med interna och externa aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker en medarbetare som är utbildad socionom eller har likvärdig högskoleutbildning. Du är väl insatt i gällande lagstiftning och i utredningsmetoden BBIC. Du skall vara självständig, stresstålig och ha god administrativ och pedagogisk förmåga. Du ska ha lätt för att samarbeta och vara van att bemöta människor i utsatta situationer. Körkort erfordras.
Företag: Borgholms kommun, Socialförvaltningen
Ort: Borgholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare jobb, Socialsekreterare Borgholm, Socialsekreterare Borgholms kommun, Socialförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare

Biträdande områdeschef, äldreomsorgen
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring och en framgångsrik tillverkningsindustri dominerar. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. ARBETSUPPGIFTER Äldreomsorgens nya organisation innebär att vi har fyra områden och inom varje område finns det en områdeschef samt biträdande områdeschefer som tillsammans har ansvar för budget, personal, arbetsmiljö och kvalitetsutveckling. Vi söker nu dig som vill bli en av dessa biträdande områdeschefer. Som biträdande områdeschef leder du ett område tillsammans med den övergripande områdeschefen. Du kommer att vara direkt underställd områdeschefen och du kommer att delta i områdets ledningsgrupp bestående av områdets chefer samt representanter från övriga personalgrupper. Område Västervik Söder består av två särskilda boenden i Västerviks centralort samt hemtjänst (ca 180 medarbetare). KVALIFIKATIONER Vi vill att du har en relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet från arbetsledande arbetsuppgifter inom vård och omsorg är meriterande. Du ska ha god erfarenhet av att jobba med ett salutogent förhållningssätt i äldreomsorgen. Stor vikt läggs vid din pedagogiska förmåga att handleda arbetsgrupper. Vi vill att du ser möjligheter, är öppen för nytänkande, har en helhetssyn på verksamheten och förmåga att entusiasmera dina medarbetare. Vi ser det som positivt om du är intresserad av att vidareutvecklas genom socialstyrelsens "Nationell ledarskapsutbildning för äldreomsorgens chefer". Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vi ser det som en självklarhet att du har goda kunskaper i Office-paketet. Du har lätt för att samarbeta med interna såväl som externa aktörer. Stor vikt kommer att läggas på personliga lämplighet. B körkort är ett krav.
Företag: Västerviks kommun, Socialförvaltningen
Ort: Västervik
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Biträdande områdeschef, äldreomsorgen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Biträdande områdeschef, äldreomsorgen

Verksamhetsutvecklare
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Övergripande arbetsuppgifter är att vara stöd i verksamhetsutvecklingen. Huvudarbetsuppgiften är att utveckla och genomföra kompetensutvecklande insatser riktade mot i huvudsak personal inom område funktionsnedsättning. Du arbetar med omvärldsbevakning genom att hålla dig ajour med nyhetsmedia, följa förändringar i lagstiftning och praxis samt medverka i olika intresseforum. Du har kontakt med utbildningsanordnare för dialog kring utbildningarnas innehåll och verksamhetens behov. I tjänsten ingår också att vara en viktig stödfunktion till verksamhetsansvariga samt att arbeta konsultativt i organisationen. Du samarbetar även med övriga funktioner inom socialförvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - akademisk examen med samhällsvetenskaplig och/eller beteendevetenskaplig inriktning. - kunskaper i aktuella lagstiftningar LSS och Socialtjänstlagen - en god pedagogisk förmåga - lätt för att kommunicera och att uttrycka dig i tal och skrift. - datorvana - god samarbetsförmåga samt förmåga att skapa goda relationer - förmåga att arbeta självständigt och strukturerat och att kunna driva flera processer samtidigt Vi ser gärna att du har erfarenhet från området funktionsnedsättning och att du har erfarenhet av arbete med utbildning/handledning. Körkort B krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Företag: Kalmar kommun, Socialförvaltningen - Gemensam administration
Ort: Kalmar
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare jobb, Verksamhetsutvecklare Kalmar, Verksamhetsutvecklare Kalmar kommun, Socialförvaltningen - Gemensam administration
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare

Socialförvaltningen söker Hälso- och sjukvårdschef
Uppvidinge betyder helt enkelt den övre skogsbygden och du hittar oss på den skogrika delen av Sydsvenska höglandet, där de tre småländska länen möts. Vår kommun är även de många småorternas kommun med ett blomstrande näringsliv där mycket av hantverkets skicklighet består. I Uppvidinge är det långt mellan husen men nära mellan människorna och vi har ett attraktivt föreningsliv. Socialförvaltningen är uppdelad på tre avdelningar, Vård- och omsorg, Hälso- och sjukvård samt Individ- och familjeomsorg. På förvaltningen finns även en administrativ enhet, en utvecklingsledare samt en medicinskt ansvarig sjuksköterska som ansvarar för kvalitet och säkerhet inom hälso- och sjukvården. Kommunen ansvarar för hälso- och sjukvård i både ordinärt och särskilt boende. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef för hälso- och sjukvården är du arbetsledare för sjuksköterskor i kommunal hemsjukvård, som är fördelat på fyra geografiska område, rehabenhet som består av sjukgymnaster, arbetsterapeuter och en hjälpmedelstekniker, du är även arbetsledare för nattpatrullen som består av omvårdnadspersonal och sjuksköterskor. Det finns gruppledare för de sex olika grupperna. Du har ansvar för avdelningens verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du bidrar genom en positiv, öppen och konstruktiv anda, till ett aktivt samverkans-, utvecklings- och kvalitetsarbete. Du har ansvar inför socialchefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en, för ändmålet, adekvat utbildning samt erfarenhet av arbetsledning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Social förmåga, ledaregenskaper och engagemang är några av de egenskaper vi söker. Körkort och tillgång till egen bil krävs.
Företag: Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen
Ort: Uppvidinge
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Socialförvaltningen söker Hälso- och sjukvårdschef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialförvaltningen söker Hälso- och sjukvårdschef

Medarbetare till Äldreomsorgens Dagverksamhet
Uppvidinge betyder helt enkelt den övre skogsbygden och du hittar oss på den skogrika delen av Sydsvenska höglandet, där de tre småländska länen möts. Vår kommun är även de många småorternas kommun med ett blomstrande näringsliv där mycket av hantverkets skicklighet består. I Uppvidinge är det långt mellan husen men nära mellan människorna och vi har ett attraktivt föreningsliv. På Socialförvaltningen är vi ca 320 personer som arbetar inom Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg. I kommunen finns fyra äldreboenden, fyra gruppbostäder, ett korttidsboende för barn och ungdomar samt Daglig verksamhet och personlig assistans. Socialförvaltningen har också ansvar för all hemsjukvård i kommunen. ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen söker medarbetare till Äldreomsorgens Dagverksamhet. D. 30/9 går en av våra medarbetare i pension. Vi söker därför en ersättare på 50 % fr.o.m. d. 1/9. Någon liten del av tjänsten består av resurspass. D.v.s. pass som ligger till förfogande för att täcka frånvaro. Vi vänder oss i 1:a hand till Dig som är fritidsledare/fritidspedagog eller har annan likvärdig utbildning. Vi förutsätter att Du har ett specifikt intresse för att arbeta med äldre, att Du har förmåga att se och möta enskilda människors behov och att Du som person känner Dig väl till mods i samvaron med andra människor. Arbetet kräver förmåga till samordning, planering och entusiasmering. Det kräver också en god förmåga till samarbete. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Den 50 % tjänsten kommer, som schemat ser ut nu, att ha sin huvudsakliga placering på Lingården i Lenhovda, men arbetspass i andra kommundelar kan också ingå. Anställningen är en tillsvidareanställning på 50 %. Eftersom vi förväntar oss att våra medarbetare är flexibla och eftersom vi bedriver arbete i flera kommundelar, så kräver vi att Du har bil och körkort. Tillträde d. 1/9 2013 eller enligt överenskommelse KVALIFIKATIONER Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och tidigare erfarenheter.
Företag: Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen
Ort: Uppvidinge
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Medarbetare till Äldreomsorgens Dagverksamhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Medarbetare till Äldreomsorgens Dagverksamhet

Sjuksköterska
Ljungby kommun är kommunens största arbetsgivare med över 2 600 medarbetare inom ett hundratal olika yrken. Ljungby kommun är en levande och framåtsträvande arbetsgivare. Som medarbetare får du både ge och ta, och din insats är till nytta för vårt samhälle och våra medborgare. Vi satsar på kompetensutveckling, en god hälsa och arbetsglädje, för vi tror att det är nyckeln till en framgångsrik och effektiv kommunal verksamhet. Våra riktlinjer och visioner ligger till grund för vår verksamhet och vi vill tillvarata dina idéer och ambitioner. Ljungby kommun arbetar aktivt med en god hälsa för dig som medarbetare och rökfri arbetstid är en självklarhet för oss. Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb Välkommen till Ljungby kommun - tillsammans bygger vi morgondagens samhälle! ARBETSUPPGIFTER Hälso- och sjukvårdsuppgifter inom kommunal hemsjukvård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning till distriktssköterska. Du bör ha erfarenhet inom kommunal hälso- och sjukvård. Du ska ha god datavana och körkort är ett krav. Du ska kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut och ha en god förmåga att samarbeta. Du ska vara lyhörd, flexibel och ha ett bra bemötande med omsorgstagare och kollegor. Samt ha förmåga att dela med sig av kunskap och information på ett pedagogiskt sätt.
Företag: Ljungby kommun, Socialförvaltningen
Ort: Ljungby
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Sjuksköterska jobb, Sjuksköterska Ljungby, Sjuksköterska Ljungby kommun, Socialförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjuksköterska

Personlig assistent vik 55%
Uppvidinge betyder helt enkelt den övre skogsbygden och du hittar oss på den skogrika delen av Sydsvenska höglandet, där de tre småländska länen möts. Vår kommun är även de många småorternas kommun med ett blomstrande näringsliv där mycket av hantverkets skicklighet består. I Uppvidinge är det långt mellan husen men nära mellan människorna och vi har ett attraktivt föreningsliv. På Socialförvaltningen är vi ca 320 personal som arbetar inom Vård och omsorg samt individ- och familjeomsorg. I kommunen finns fyra äldreboenden, fyra gruppbostäder, ett korttidsboende för barn och ungdomar samt daglig verksamhet. Socialförvaltningen har också ansvar för all hemsjukvård i kommunen. ARBETSUPPGIFTER Personlig assistent till 68-årig kvinna, boende utanför Fröseke. Tjänsten är ett vikariat from 1 september på 55% året ut. Arbetstiden är förlagd månd-fred, mest dagtid. Enstaka helgdagar kan vara aktuella. Några arbetspass i månaden kommer att utföras i Växjö (restid och milersättning utgår). KVALIFIKATIONER Du ska vara lyhörd för personens vilja och behov för att ge stöd i det dagliga livet. Du ska ha förmåga att organisera, ta initiativ och klara ensamarbete. Du ska tycka om att vara utomhus. Kvinnan är natur och kulturintresserad och det är önskvärt om du har liknande intressen. Kunskap om förvärvad hjärnskada är meriterande. Du ska ha körkort och vara villig att köra brukarens bil. Personlig assistansutbildning är önskvärt men störst vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemi.
Företag: Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen
Ort: Uppvidinge
Publicerad : 06-24
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent vik 55% jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent vik 55%

Sektionschef Inom Omsorg/Personlig assistans
Ljungby kommun är kommunens största arbetsgivare med över 2 600 medarbetare inom ett hundratal olika yrken. Ljungby kommun är en levande och framåtsträvande arbetsgivare. Som medarbetare får du både ge och ta, och din insats är till nytta för vårt samhälle och våra medborgare. Vi satsar på kompetensutveckling, en god hälsa och arbetsglädje, för vi tror att det är nyckeln till en framgångsrik och effektiv kommunal verksamhet. Våra riktlinjer och visioner ligger till grund för vår verksamhet och vi vill tillvarata dina idéer och ambitioner. Ljungby kommun arbetar aktivt med en god hälsa för dig som medarbetare och rökfri arbetstid är en självklarhet för oss. Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb Välkommen till Ljungby kommun - tillsammans bygger vi morgondagens samhälle! ARBETSUPPGIFTER Brukarfokus - Vi söker dig som vill bidra till att utveckla verksamhet och kvalitet mot ökat brukarfokus. Som sektionschef har du ansvar för ett område inom "Personlig assistans" med verksamhets- budget- arbetsmiljö och personalansvar. Ditt ledarskap utgår från att se möjligheter och bidraga till delaktighet samt engagemang hos medarbetarna. Uppdraget innebär samverkan med brukare, närstående och andra aktörer. Du ingår i ett team med kollegor inom omsorg om personer med funktionsnedsättning KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet från arbetsledning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som god kommunikations- och samarbetsförmåga. Körkort och tillgång till bil behövs.
Företag: Ljungby kommun, Socialförvaltningen
Ort: Ljungby
Publicerad : 06-20
Sök fler jobb liknande: lediga Sektionschef Inom Omsorg/Personlig assistans jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sektionschef Inom Omsorg/Personlig assistans

Personlig assistent
Socialförvaltningen söker: Personlig assistent Arjeplogs kommun är en av Sveriges största till ytan med 3100 invånare, belägen vid sjön Hornavan i Lappland. Vi har ett överflöd av vacker natur och möjligheter till ett rikt friluftsliv. Vintertid har kommunen en stark internationell prägel genom den stora och mycket expansiva biltestverksamheten. Regionen är världsledande för testning av fordon och komponenter i kallt klimat, där Arjeplog är navet för testindustrin. I tätorten har man nära till jobb, service och affärer, och Stockholm finns på drygt tre timmars avstånd med flyg. Här finns livskvalitet och framtidstro. Vill du veta mera: gå in på www.arjeplog.se Arbetsuppgifter: Att ge personligt utformat stöd till en funktionshindrad man, inspirera till ett aktivt liv. I arbetet ingår personlig omvårdnad, träning och alla de förekommande arbetsuppgifterna som finns i ett hem. Kvalifikationer: Vi söker en personlig assistent med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som kan arbeta självständigt och i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, vårdutbildning är inget krav men anses som meriterande. Lyhördhet, initiativförmåga och ansvarskänsla är personliga egenskaper som värdesätts. Det är positivt om ni uppskattar och tål att vistas bland hundar. Vi förutsätter att ni är tobaksfri. Övrigt: Kommunen eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna manliga sökanden. Arjeplog/Arjepluovve är en samisk förvaltningskommun, därför välkomnar vi sökande med kunskaper i samiska
Företag: Arjeplogs Kommun, Socialförvaltningen
Ort: Arjeplog
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent

Personlig assistent - korttidsvikarier
ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen har ett kontinuerligt behov av korttidsvikarier året om. Vi söker personal inom yrkeskategorierna: undersköterska, vårdbiträde, habiliteringspersonal, rehabiliteringspersonal och personlig assistent. Det är en fördel om du är flexibel och kan ställa upp på arbetspass med kort varsel. Du bör även kunna arbeta kvällar och helger. KVALIFIKATIONER Du ska vara 18 år och bör ha en utbildningsbakgrund från omvårdnadsprogrammet. Vi söker Dig som har intresse av att hjälpa människor och som vill få erfarenhet av vård och omsorg bland äldre och personer med funktionsnedsättning. Du är lyhörd för andras behov, visar ett gott bemötande samt har en god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska språket krävs, både i tal och skrift. Om Du blir aktuell för anställning erbjuds Du introduktion.
Företag: Bodens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Boden
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent - korttidsvikarier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent - korttidsvikarier

Undersköterska - korttidsvikarier
ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen har ett kontinuerligt behov av korttidsvikarier året om. Vi söker personal inom yrkeskategorierna: undersköterska, vårdbiträde, habiliteringspersonal, rehabiliteringspersonal och personlig assistent. Det är en fördel om du är flexibel och kan ställa upp på arbetspass med kort varsel. Du bör även kunna arbeta kvällar och helger. KVALIFIKATIONER Du ska vara 18 år och bör ha en utbildningsbakgrund från omvårdnadsprogrammet. Vi söker Dig som har intresse av att hjälpa människor och som vill få erfarenhet av vård och omsorg bland äldre och personer med funktionsnedsättning. Du är lyhörd för andras behov, visar ett gott bemötande samt har en god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska språket krävs, både i tal och skrift. Om Du blir aktuell för anställning erbjuds Du introduktion.
Företag: Bodens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Boden
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Undersköterska - korttidsvikarier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Undersköterska - korttidsvikarier

Habiliteringspersonal - korttidsvikarier
ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen har ett kontinuerligt behov av korttidsvikarier året om. Vi söker personal inom yrkeskategorierna: undersköterska, vårdbiträde, habiliteringspersonal, rehabiliteringspersonal och personlig assistent. Det är en fördel om du är flexibel och kan ställa upp på arbetspass med kort varsel. Du bör även kunna arbeta kvällar och helger. KVALIFIKATIONER Du ska vara 18 år och bör ha en utbildningsbakgrund från omvårdnadsprogrammet. Vi söker Dig som har intresse av att hjälpa människor och som vill få erfarenhet av vård och omsorg bland äldre och personer med funktionsnedsättning. Du är lyhörd för andras behov, visar ett gott bemötande samt har en god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska språket krävs, både i tal och skrift. Om Du blir aktuell för anställning erbjuds Du introduktion.
Företag: Bodens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Boden
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Habiliteringspersonal - korttidsvikarier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Habiliteringspersonal - korttidsvikarier

Rehabiliteringspersonal - korttidsvikarier
ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen har ett kontinuerligt behov av korttidsvikarier året om. Vi söker personal inom yrkeskategorierna: undersköterska, vårdbiträde, habiliteringspersonal, rehabiliteringspersonal och personlig assistent. Det är en fördel om du är flexibel och kan ställa upp på arbetspass med kort varsel. Du bör även kunna arbeta kvällar och helger. KVALIFIKATIONER Du ska vara 18 år och bör ha en utbildningsbakgrund från omvårdnadsprogrammet. Vi söker Dig som har intresse av att hjälpa människor och som vill få erfarenhet av vård och omsorg bland äldre och personer med funktionsnedsättning. Du är lyhörd för andras behov, visar ett gott bemötande samt har en god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska språket krävs, både i tal och skrift. Om Du blir aktuell för anställning erbjuds Du introduktion.
Företag: Bodens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Boden
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Rehabiliteringspersonal - korttidsvikarier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rehabiliteringspersonal - korttidsvikarier

Vårdbiträde - korttidsvikarier
ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen har ett kontinuerligt behov av korttidsvikarier året om. Vi söker personal inom yrkeskategorierna: undersköterska, vårdbiträde, habiliteringspersonal, rehabiliteringspersonal och personlig assistent. Det är en fördel om du är flexibel och kan ställa upp på arbetspass med kort varsel. Du bör även kunna arbeta kvällar och helger. KVALIFIKATIONER Du ska vara 18 år och bör ha en utbildningsbakgrund från omvårdnadsprogrammet. Vi söker Dig som har intresse av att hjälpa människor och som vill få erfarenhet av vård och omsorg bland äldre och personer med funktionsnedsättning. Du är lyhörd för andras behov, visar ett gott bemötande samt har en god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska språket krävs, både i tal och skrift. Om Du blir aktuell för anställning erbjuds Du introduktion.
Företag: Bodens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Boden
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Vårdbiträde - korttidsvikarier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vårdbiträde - korttidsvikarier

Handledare - Dagverksamhet/Företag
Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet,industristadens kraft och universitetstadens nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Vi närmar oss 75 000 Luleåbor och siktar på att bli 10 000 fler. Socialförvaltningen har kunden i centrum och utgår ifrån Socialnämndens vision ”Meningsfullt liv i Luleå”. Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål. Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Individ och familj, Hälso- sjukvård och rehabilitering, Stöd och omsorg, Vård och omsorgsboende samt Ordinärt boende. ARBETSUPPGIFTER Verksamhet Stöd och omsorg söker medarbetare till dagverksamhet för arbete med kunder med olika funktionsnedsättningar. Verksamhetens mål är ett delaktigt och meningsfullt liv utifrån kundens behov, önskemål och förutsättningar. Som handledare arbetar du för att förverkliga kundens genomförandeplan genom att stödja, praktiskt instruera och handleda kunderna i det dagliga arbetet och genom att upprätta och utvärdera dokumentation. Samarbete är viktigt för ett gemensamt förhållningssätt gentemot kund. Som handledare samverkar du med externa och interna intressenter. Du har ett nära samarbete med företaget för att tillsammans hitta lämpliga arbetsuppgifter. Du är aktiv i sökandet efter nya arbetssätt, flexibel till tanke och personlighet allt utifrån kundens behov av handledning. Du ska trivas med fysiskt arbete. Du kommer att arbeta självständigt som handledare men ingå i en större arbetsgrupp. Arbetssättet är vardagsrehabiliterande och präglas av ett jag- stödjande förhållningssätt. KVALIFIKATIONER Du har pedagogisk utbildning med inriktning funktionsnedsättning eller vård och omsorgsutbildning med inriktning funktionsnedsättning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättningar. Du är på ett positivt sätt ett stöd för kunderna i deras dagliga livsföring och bidrar till att skapa möjligheter för dem att leva ett aktivt liv utifrån egna förutsättningar. Du förstår vikten av dokumentation och utvärdering för att nå målen med verksamheten. Arbetet kräver att du är självständig, initiativrik, trygg i dig själv, har god empatisk förmåga och har lätt för att förutse kundernas behov och även förändringar i behoven. Du arbetar bra med andra med människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Företag: Luleå kommun, Socialförvaltningen
Ort: Luleå
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Handledare - Dagverksamhet/Företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Handledare - Dagverksamhet/Företag


Sök lediga jobb Socialförvaltningen

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se