Sollentuna Kommun Vaxmora förskola jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Sollentuna Kommun Vaxmora förskola. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Sollentuna Kommun Vaxmora förskola. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Kontorist/Butik- Bromölla
- E-arkivarie till Helsingborgs stadsarkiv- Helsingborg
- Operations Specialist med fokus på virtualisering- Malmö
- Biträdande rektor/administrativ chef till Holmaskolan- Malmö
- Undersköterska till Geriatrikavdelning 31 i Malmö- Malmö
- Tim vikarie Elevassistent- Lund
- Universitetslektor i bioinformatik, 50%- Lund
- Personalansvarig rekryterare i Kristianstad- Kristianstad
- Chefssekreterare- Trelleborg
- Projektadministratör- Lund
Mer beskrivning
Kontorist/ButikVerksamhetsbeskrivning: Husvagns-Expo Bromölla bedriver försäljning och service av husbilar och husvagnar samt försäljning av tillbehör. Idag är vi ett av Sveriges ledande företag i vår bransch med en omsättning på ca 160 000 000 SEK. Arbetsuppgifter: Som kontorist/Butik kommer ni ta hand om lättare kontorsarbete som fakturering, kundfordringar, registrera/ försäkra våra husbilar och husvagnar. Uppdatering av vår hemsida och våra sociala medier och hjälpa till i vår tillbehörsbutik. Vi söker dig som är positiv, glad och utåtriktad. Noggrannhet och god datakunskap är mycket viktigt. Du skall kunna engelska, tyska är ett extra plus. Du kommer ingå i ett team där samarbete är mycket viktigt och där vi måste täcka upp varandras arbetsuppgifter. Utbildning ordnar vi på plats. Kollektivavtal finns Kontaktperson: Marcus Dolata, 0456-225 97 Sista ansökningsdag: 2018-06-29 Ansökan lämnas personligen till Marcus Dolata. Ej tisdagar
Företag: Husvagns-Expo i Bromölla AB
Ort: Bromölla
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Kontorist/Butik jobb, Kontorist/Butik Bromölla, Kontorist/Butik Husvagns-Expo i Bromölla AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kontorist/Butik
E-arkivarie till Helsingborgs stadsarkiv
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborgs stadsarkiv bevarar och tillgängliggör information som skapats hos stadens förvaltningar och bolag. Stadsarkivet befinner sig i en spännande utvecklingsfas, nya idéer provas och gamla rutiner utmanas. Ett e-arkiv finns i drift och Helsingborgs stad har stort fokus på digitalisering. Helsingborgs stadsarkiv är en del av stadsledningsförvaltningen och serviceavdelningen. ARBETSUPPGIFTER Som e-arkivarie på Helsingborgs stadsarkiv kommer du i första hand att arbeta med frågor som rör e-arkivering och strategier för långsiktigt digitalt bevarande. Du kommer även att ge råd och stöd till andra förvaltningar samt utarbeta riktlinjer och rutiner inom arkivområdet. I din roll kommer du att ha många sociala kontakter, främst med medarbetare på andra förvaltningar. E-arkivarien kommer även vid behov att ge stöd inom tillsynsuppdraget KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen där minst ett års heltidsstudier i arkivvetenskap ingår, alternativt ABM-utbildning på masternivå. För rollen krävs erfarenhet av att arbeta med digitala processer, goda IT-kunskaper samt god kunskap gällande lagstiftning inom offentlig förvaltning som berör verksamhetsområdet. I arbetet kommer du att ha många kontakter med andra människor och det krävs därför att du är utåtriktad och har god samarbetsförmåga. Du ska även ha förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. För tjänsten krävs att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift samt är en strukturerad och noggrann person. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete i e-arkivprojekt samt processorienterad arkivredovisning. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Företag: Helsingborgs stad, Serviceavdelningen
Ort: Helsingborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga E-arkivarie till Helsingborgs stadsarkiv jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: E-arkivarie till Helsingborgs stadsarkiv
Operations Specialist med fokus på virtualisering
AddPro expanderar kraftigt och förstärker med ytterligare kompetenta medarbetare till vårt Operations Team. Vill du bli en del av vårt härliga team och skapa värde för våra kunder? Din roll Vårt Operations Team sköter driften av ett stort antal IT-miljöer och som Operations Specialist med fokus på virtualiseringkommer du ingå i ett team som primärt arbetar med HyperV och VMware inom ramarna för incident- och problem management samt change management i AddPros centrala hosting och i kunds infrastruktur. Arbetet i vårt Operations Team innebär även att man kommer i kontakt och arbetar med system som Windows Server, Linux, Active Directory, Exchange, PowerShell, Lync, RDS, Citrix, brandväggar med mera. Vi ser därför att du har grundläggande kompetens inom server- och nätverksteknik. Teknisk Kompetens Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som systemtekniker.Du ska ha jobbat med så många som möjligt av nedan områden: - HyperV - VMware - Windows Server Det är även meriterande om du har: - Erfarenhet av felsökning i stora och komplexa virtualiseringsmiljöer - Erfarenhet att arbeta i ett ärendehanteringssystem - Certifiering eller erfarenhet inom ITIL styrda processer Personligt Vi tror att du som söker är nyfiken och öppen som person. Du tar ansvar och är duktig på att planera och strukturera upp ditt arbete. Du är en sann problemlösare och ger inte upp förrän du löst problemet. Då arbetet emellanåt kan innebära ett högt tempo, trivs du när du utmanas i din yrkesmässiga roll. För att lyckas i rollen talar du och skriver svenska samt engelska obehindrat. Är du vår nya kollega? Varmt välkommen med din ansökan!Urval och intervjuer kommer ske löpande så visa ditt intresse redan idag. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. AddPro är idag marknadsledande inom IT och närmar sig 200 anställda i Sverige. Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. I detta team ges du en möjlighet att utvecklas med marknadens bästa medarbetare och kundprojekt.
Företag: AddPro
Ort: Malmö
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Operations Specialist med fokus på virtualisering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Operations Specialist med fokus på virtualisering
Biträdande rektor/administrativ chef till Holmaskolan
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Delta i skapandet av varje elevs bästa skola â du också! Med respekt, engagemang och kreativitet skapar grundskoleförvaltningen de bästa förutsättningarna för alla medarbetare. Vi arbetar tillsammans i vårt övergripande uppdrag med att ge alla Malmös 30 000 elever samma möjligheter att lyckas och nå goda resultat i skolan. Gör skillnad tillsammans med 5 500 kollegor och var en del av grundskoleförvaltningens positiva utveckling! Holmaskolans verksamhet består av förskoleklass, skola och skolbarnomsorg t.o.m. årskurs 6. Området är en spännande mötesplats för många olika kulturer och modersmål och vi värnar om en positiv grundsyn och ett öppet bemötande. Språkutveckling har en stor betydelse och en given roll i allt vårt arbete. Vi är en skola som arbetar upplevelsebaserat. Skolan är också en av Malmös övningsskolor och har därigenom ett utökat samarbete med Malmö högskola kring studenter. Vi arbetar för att bedriva en modern och kreativ undervisning och hitta strategier för att nå varje elev och stärka denne i såväl kunskapsutveckling som i den personliga utvecklingen. Att arbeta med värdegrundsfrågorna är viktiga byggstenar för oss. ARBETSUPPGIFTER Holmaskolan söker nu dig som vill ta dig an det spännande kombinationsuppdraget som administrativ chef och biträdande rektor. I ditt uppdrag som administrativ chef ska du leda skolans arbete av administrativa områden enligt Malmö stads uppdragsbeskrivning för administrativ chef. I detta ingår bland annat att leda och samordna det administrativa arbetet på skolan samt ett ekonomiskt ansvar för det administrativa. Du kommer också att leda och samordna skolans myndighets- och skoljuridiska arbete, det systematiska arbetsmiljöarbetet, det systematiska brandskyddsarbetet samt ha personal och budgetansvar. I ditt uppdrag som biträdande rektor ska du leda och ha personalansvar för fritidshemsverksamheten utifrån Malmö stads uppdragsbeskrivning för biträdande rektor. I detta ingår bland annat ekonomi-, resultat-, och kvalitetsansvar. Tillsammans med rektor, lärare och andra medarbetare arbetar du för att ge alla elever på skolan bästa möjliga förutsättningar i sitt lärande och arbetar för att utveckla undervisningen. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs- och att beslut fattas i enlighet med statliga och kommunala styrdokument och mål. Du verkar också för varje elevs bästa skola ur ett förvaltningsövergripande perspektiv. Du rekryterar, leder och omställer medarbetare i enlighet med lagar och avtal, Malmö stads personalpolicy, riktlinjer och rutiner. Du deltar i kollegialt lärande med andra ledare och medarbetare. I rollen kommer du ha ett nära samarbete med övriga ledningen på skolan. Om du intresserad av pedagogik och lärande, gillar administrativa skolfrågor, vill leda och utveckla med tydlighet, lyhördhet, värme och humor samt gillar utmaningar, kommer du att trivas hos oss! KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för uppdraget som administrativ chef/biträdande rektor krävs det att du har en akademisk examen och gedigen erfarenhet av att hantera komplexa IT-system. Rektorsutbildning, pedagogisk utbildning samt ledarutvecklingsprogram är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från pedagogisk verksamhet och av kvalificerade administrativa uppdrag. Skolledarerfarenhet alternativt annan chefs/ledarerfarenhet är meriterande. Som person visar du tydliga ledaregenskaper och är drivande i lednings- och utvecklingsarbete. Du är strukturerad, har god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer. ÖVRIGT Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Företag: Malmö stad, Holma RO 1
Ort: Malmö
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Biträdande rektor/administrativ chef till Holmaskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Biträdande rektor/administrativ chef till Holmaskolan
Undersköterska till Geriatrikavdelning 31 i Malmö
Gör skillnad. Varje dag. Avdelning 31 är en del av verksamhetsområde geriatrik vid Skånes universitetssjukhus (SUS) som omfattar en verksamhet med vårdplatser, mottagning och forskning. På avdelning 31 har vi idag 20 vårdplatser med inriktning mot akutgeriatrisk vård och rehabilitering. Tre av våra vårdplatser är avsedda för patienter som vårdas postoperativt efter höftfraktur. I övrigt kommer patienterna till oss i huvudsak från akutintaget men även via direktinläggningar. Vi erbjuder stora möjligheter till deltagande i verksamhetsutveckling samt närhet till forskning, undervisning och handledning. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en undersköterska som vill fortsätta att utvecklas med oss. Arbetet på avdelningen sker i interdisciplinära team, vilket är grunden för att vårda med ett geriatriskt och holistiskt synsätt. I teamen arbetar undersköterska, sjuksköterska, läkare, fysioterapeut/sjukgymnast, arbetsterapeut, sekreterare, dietist och kurator. Arbetssättet bygger på ett nära och prestigelöst samarbete mellan alla professioner på avdelningen för att kunna ge en kvalitativ och säker vård till våra patienter. Vi arbetar enligt arbetssättet CGA, Comprehensive Geriatric Assesment, ett strukturerat omhändertagande av sköra äldre. Förutsättningen är ett medvetet teambaserat patientnära arbetssätt med förmågor som inkluderar nytänkande och kreativitet i arbetet. Vår filosofiska grund vilar på en helhetssyn kring alla patienter. Är du nyfiken på vår avdelning â följ oss på Instagram âgeriatrikavdelning31â KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad undersköterska med inriktning sjukvård/akutsjukvård och vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av geriatrik eller liknande verksamhet. Vi vill att du som arbetar hos oss ska ha en tydlighet och medvetenhet i varför du vill arbeta med oss. Vi vill också att du oss ska tycka om att arbeta med den äldre människan och vilja möta denna i livets skiftningar. Vårt synsätt ställer krav på att du vill möta patienterna och deras behov med ett holistiskt synsätt. Vi ser också att du har ett intresse för gemensam och individuell utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör. Skånes universitetssjukvård (SUS) bildades den 1 juni 2013 och består av Skånes universitetssjukhus samt av den offentligt bedrivna primärvården i Malmö- och Lundområdet. Skånes universitetssjukhus omfattar sjukhusverksamheterna i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Förvaltningen har drygt 13 000 medarbetare och en omsättning om drygt 14 miljarder kronor. SUS erbjuder primärvård, länssjukvård och högspecialiserad vård, samtidigt som vi utbildar och bedriver avancerad forskning i nära samarbete med universitet och högskolor. Vi arbetar med respekt för människan och strävar alltid efter att vara bland de bästa. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Region Skåne, Skånes universitetssjukvård, Närvård
Ort: Malmö
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Undersköterska till Geriatrikavdelning 31 i Malmö jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Undersköterska till Geriatrikavdelning 31 i Malmö
Tim vikarie Elevassistent
Lund skapar framtiden â med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? I norra Lund finns Stenröseskolan. Det är en grundsärskola med inriktning träningsskola (ämnesområden). Skolan vänder sig till elever med utvecklingsstörning och fysiska funktionsnedsättningar. Vi har 19 elever och är ungefär lika mycket personal. Vi är 4 klasser. Vi arbetar mycket utifrån mixade grupper mellan klasserna och temaövergripande. Efter skolan har vi fritids och som elevassistent hos oss arbetar man både i skolan och på fritidshemmet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten. Som elevassistent på Stenröseskolan utgår du från en klass och utför efter instruktion från pedagogen den planering som finns för eleverna. Klasserna arbetar mycket tillsammans och utgångspunkten är att vi är en skola. Du är elevens tolk i olika kommunikationssituationer och stöd i att utföra olika aktiviteter under dagen i skolan. Du hjälper även eleverna i olika omvårdnadssituationer och det förekommer en del lyft. På fritids utgår arbetet från den planering som är gjord. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en barnskötarutbildning, elevassistentutbildning eller liknande. Kunskap och erfarenhet av elever med utvecklingsstörning och omfattande funktionshinder med stort omvårdnadsbehov. Kunskap och erfarenhet av AKK (alternativ kompletterande kommunikation), gärna kommunikation på tidig utvecklingsnivå. Erfarenhet av sondmatning och att använda olika slags hjälpmedel såsom ståskal, ögonpeksdator, lift, etc. I arbetet krävs god samarbetsförmåga, att du är självgående och kan tänka utanför ramarna. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet utifrån elevgruppen som befinner sig på Stenröseskolan. Beställ gärna utdrag från belastningsregistret redan nu. ÖVRIGT Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För att du ska få arbeta inom förskola/skola eller annan pedagogisk verksamhet måste du uppvisa ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Läs mer och hämta blanketten på www.polisen.se Sysselsättningsgrad: 75% Ange löneanspråk i ansökan. Antal tjänster: 1-3 Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av annan person inom kommunen.
Företag: Lunds kommun, Stenröseskolan, Barn- och skolförvaltningen
Ort: Lund
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Tim vikarie Elevassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Tim vikarie Elevassistent
Universitetslektor i bioinformatik, 50%
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 400 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid nio institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1500 studenter, 330 forskarstuderande och 700 anställda. Vid Biologiska Institutionen har all biologisk forskning i Lund samlats i ett gemensamt huskomplex med unika möjligheter till nyskapande utbildning och forskning inom det biologiska området. Totalt arbetar idag ca 300 personer varav ca 80 doktorander vid institutionen. Forskningen vid institutionen är organiserad i forskargrupper och behandlar många av biologins ämnesområden, från molekylärbiologi till ekosystem. Vi erbjuder flera kandidat- och masterprogram för såväl svenska som internationella studenter. Mer information om biologiska institutionen finns på: http://www.lu.se/biologi Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar huvudsakligen bioinformatikundervisning inom grund- och forskarutbildning, samt viss undervisningsadministration och kompetensutveckling. (Undervisning kommer att uppgå till ca 70%, undervisningsadministration till ca 10% och kompetensutveckling inom ämnet till 20%.) Sökanden förväntas delta aktivt i grundutbildningen inom bioinformatik och närliggande områden, samt handleda examensarbete och studentprojekt. Kvalifikationer Behörig att anställas som universitetslektor är den som har visat pedagogisk skicklighet och har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens (enligt högskoleförordningen 4 kap 4§). För denna position krävs att den sökande ha avlagt doktorsexamen inom området relevant ämnesområde. För anställningen krävs högskolepedagogisk utbildning om minst fem veckor eller att motsvarande kunskaper inhämtats på annat sätt. I särskilda fall kan undantag göras från detta krav. För lärare vid Lunds universitet gäller som allmänt behörighetskrav att vara lämplig för och ha den förmåga i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Dokumenterad erfarenhet och förmåga att undervisa i bioinformatik på biologi- och molekylärbiologikurser på avancerad nivå är ett krav. Undervisningserfarenhet inom programmering, storskalig DNA-sekvensering och angränsande områden är meriterande. Även erfarenhet av handledning av studentprojekt och examensarbete räknas som en merit. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av den vetenskapliga skickligheten. Vid tillsättningen kommer hänsyn att tas till Lunds universitets anställningsordning. Ansökans utformning och innehåll Ansökan ska skrivas på engelska och redovisas enligt naturvetenskapliga fakultetens anvisningar för sökande till läraranställning. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Företag: Lunds universitet, Naturvetenskapliga fakulteten, biologiska institutionen
Ort: Lund
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Universitetslektor i bioinformatik, 50% jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Universitetslektor i bioinformatik, 50%
Personalansvarig rekryterare i Kristianstad
Jobbeskrivning Uniflex i Kristianstad söker nu en Personalansvarig som vill arbeta med rekrytering, löpande HR-arbete och kundvård. Tjänsten innebär att vara delaktig i affärer och vara länken mellan kunder och personal. âI min roll som personalansvarig ansvarar jag för hela rekryteringsprocessen och för de konsulter jag anställer. Det bästa med att arbeta på Uniflex är att jag lär mig nya saker varje dag och det är en härlig arbetskulturâ Vad erbjuder vi dig? - Utveckling inom både rekrytering men också övergripande inom HR. - Verka i en växande bransch som ständigt utvecklas. - En stark företagskultur som präglas av engagemang, affärsmässighet, arbetsglädje och ansvarstagande. Arbetsuppgifter: - Driva rekryteringsprocessen från annonsering, urval, matchning och tillsättning. - Personaladministration/HR administration - Medarbetar- och kundvård. - Utöver klassisk annonsering vara uppdaterad på andra sätt att hitta kandidater på; exempelvis kontakt med skolor, arbetsförmedling eller dylikt samt headhunting på sociala medier eller via andra kanaler. - Då du är konsulternas närmsta kontaktperson kommer du också att hantera personalärenden, så som rehabilitering, medarbetarsamtal etc. Personliga egenskaper Du en bra känsla för service och som person är du prestigelös och engagerad. Det är meriterande om du har en utbildning inom HR och organisation. Inom Uniflex finns det goda karriärmöjligheter då vi arbetar aktivt med internrekrytering. Ansök snarast då rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, dock senast den 20180615. Ansökan görs via vår hemsida www.uniflex.se Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Adam Fredriksson, tel nr 070-877 15 02, email: adam.fredriksson@uniflex.se Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se Se till att eventuella referenter som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; ras eller etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, administration, försäljning och kundservice. Uniflex är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap, och finns i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. I Sverige är vi drygt 4 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi ⢠Kollektivavtal ⢠Tjänstepension ⢠Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner ⢠Försäkringar ⢠Marknadsmässig lön ⢠Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Företag: Uniflex Sverige AB
Ort: Kristianstad
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Personalansvarig rekryterare i Kristianstad jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalansvarig rekryterare i Kristianstad
Chefssekreterare
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare. Arbetsplatsen Vi söker en chefssekreterare till kommundirektören och kommunkansliet. Kommunkansliet är kommunfullmäktiges,kommunstyrelsens och valnämndens sekretariat. Kansliets huvuduppgift är att stödja kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommundirektören i arbetet med att styra och leda kommunen. Det innebär att kansliet ansvarar för politisk service och beredning av ärenden. Juridisk rådgivning, utredningsarbete, arkivfrågor och kommunövergripande administration ingår också i kansliets ansvar. Kommunkansliet har även ansvaret för att utveckla och förvalta kommunens ärendehanteringsprocess. Trelleborgs kommun arbetar idag med ärendehanteringssystemet W3D3 och Meetings. Ett av målen för verksamheten är en väl fungerande och effektiv ärendehanteringsprocess. Arbetsuppgifter Som chefssekreterare på Kommunledningsförvaltningen erbjuds du en central, betydelsefull och varierande roll i verksamheten. Rollen innebär att arbeta nära kommundirektören och vara stöd i administrativa arbetsuppgifter samt att följa upp och skapa en god struktur avseende ledningsrutiner och dokumentation. Det är ett omväxlande arbete och du ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med uppdragsgivarna. Du ska gilla att jobba med en blandning av rutinuppgifter till utmanande utvecklingsarbeten. Som chefssekreterare är du involverad i de politiska ärendeprocesserna, kopplade bland annat till kommunstyrelsens ordförande. Som chefssekreterare kommer du att vara en viktig del av att skapa förutsättningar för kommundirektören till god struktur och effektivitet i arbetet. Då kommundirektören och Kommunkansliet arbetar med en bredd av frågor och verkar i olika sammanhang kommer arbetsuppgifterna att variera och uppstå efterhand. Arbetsbelastningen varierar och du måste veta hur man prioriterar många olika uppgifter. Arbetet är i första hand att stödja kommundirektören men kan också innehålla ad hoc-administrativa uppgifter för resten av gruppen, därför behöver du var flexibel i ditt arbete. Vi söker en person som kan hantera allt utan att förlora perspektiv, uppmärksamhet på detaljer eller humor. Exempel på arbetsuppgifter som kan komma att rymmas i tjänsten är: - Dokumentation i form av underlag, minnesanteckningar och protokoll - Planering och förberedelse av kommundirektörens möten - Registrering av ärenden - Kommunikation, omvärlds- och mediabevakning - Prioritera och planera kontakter via mejl och telefon - Bereda rutinärenden till kommunstyrelsen - Ordna och samordna besök - Vänortskontakter Kvalifikationer Du har relevant akademisk utbildning och erfarenhet av uppdrag som chefssekreterare, nämndsekreterare, registrator eller annan tillämplig kunskap från offentlig verksamhet alternativt koncernledning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från administration på en övergripande nivå. Goda kunskaper i användandet av MS Office är en nödvändighet. Som person är du positiv, serviceinriktad med god samarbetsförmåga, är noggrann och kan arbeta självständigt och har en tydlig initiativkraft. Du är en god administratör, kvalitetsmedveten och intresserad av utvecklingsfrågor. â¢Du har en stark servicekänsla och älskar att underlätta i andras vardag. Vidare bör du ha en förmåga att fatta beslut och agera proaktivt på så sätt att du förutser alternativa lösningar. ⢠Du är duktig på att se möjligheter och att bygga relationer â samtidigt som du är briljant på att organisera, dokumentera och genomföra. ⢠Du är självgående och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter. ⢠Du är strukturerad, van att planera och prioritera ditt arbete och strävar efter att âligga steget föreâ samtidigt som du med glädje reder ut oplanerade situationer. Du kan även formulera dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Tyska är meriterande.  Arbetstid/varaktighet Heltid/tillsvidareanställning. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma. Tillträde Snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Kontakt Stabschef Charlotte Rosenlund Sjövall 0708-81 71 11 Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket Sista ansökningsdag 2018-06-20 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Företag: Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen
Ort: Trelleborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Chefssekreterare jobb, Chefssekreterare Trelleborg, Chefssekreterare Trelleborgs kommun, Kommunledningsförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Chefssekreterare
Projektadministratör
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 400 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Sektionen Externa relationer arbetar med att skapa förutsättningar i verksamheten för internationalisering av studenter och anställda. I uppdraget ligger även att kommunicera universitetets utbildningsutbud och möjligheter såväl nationellt som internationellt. Lund University Commissioned Education (LUCE) är Lunds universitets avdelning för uppdragsutbildning. LUCE arbetar med att utveckla, sälja, stödja och kvalitetssäkra utbildningar från Lunds universitet som riktar sig mot yrkesverksamma. Vi arbetar utåtriktat mot alla typer av företag, myndigheter och organisationer, både i Sverige och internationellt, som vill kompetensutveckla sin personal. Genom skräddarsydda utbildningar skapas mötesplatser mellan akademi och samhälle där kursdeltagare och forskare kan utbyta erfarenheter. Utbildningarna är ett sätt för lärare och forskare att nå ut med sin forskning och kompetens i samhället och samtidigt en bra möjlighet för universitetet att fånga upp omvärldens behov. Ett viktigt område inom uppdragsutbildning för Lunds universitet är fortbildning av lärare och kompetensutveckling av yrkesverksamma inom skolområdet. LUCE arbetar för att stärka Lunds universitet profil inom skolområdet. Sedan några år arbetar Lunds universitet också aktivt med Skolverket med utbildningar för lärare i arbetet med nyanlända elever, samt behörighetsgivande kurser inom svenska som andraspråk inom Lärarlyftet.Nu söker vi en projektadministratör inom skolområdet. Arbetsuppgifter Vi söker en administratör som tycker om att utveckla administrativa processer och arbetssätt. Du ser värdet i god administration. Du kommer att arbeta med projektadministration av nationella uppdragsutbildningar mot yrkesverksamma i skolan. Detta inkluderar både utbildningar på distans samt utbildningar med fysiska träffar. Dina arbetsuppgifter inkluderar att administrera anmälningssystem samt registrera deltagare i olika universitetssystem exempelvis Ladok. Du kommer även att arbeta med utskick av kursintyg, skapa studentkonton, administrera olika utvärderingsenkäter samt administrera universitetets olika lärplattformar såsom Luvit och Canvas. Dina arbetsuppgifter inkluderar även deltagarhantering, det vill säga kommunikation (mail och telefon) med potentiella och antagna deltagare, möta upp deltagare vid kursstart, svara på frågor och informera om praktiska aspekter av uppdragsutbildningsinsatser. Då du som administratör ibland är den första som deltagarna har kontakt med så krävs att en är serviceinriktad och kan kommunicera på ett trevligt, tydligt och pedagogiskt sätt. Du behöver även ha en god social kompetens för att kunna möta deltagarna på kursträffar. Kvalifikationer Krav: Relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Kunna flytande svenska och engelska i tal och skrift samt gärna kunskaper i andra språk. Mycket god datorvana och behärska Officepaketet. Vana vid att administrera kurser och utbildningar. Vara flexibel, serviceinriktad, ha god organisationsförmåga och sinne för detaljer samt kunna jobba i många olika team och projekt parallellt. Önskemål: Kunna utföra enklare uppgifter i In Design samt ha förståelse och erfarenhet av kommunikation. Arbetat med distansutbildningar och ha förståelse och intresse för att arbeta med lärplattformar samt olika tekniska verktyg för anmälan, leverans, genomförande och uppföljning av kurser. Erfarenhet och förståelse för LU:s administrativa system, t.ex. Sunet Survey, Ladok, Luvit, Canvas Anställningen avser tiden snarast --2019-05-31. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Företag: Avdelningen för uppdragsutbildning
Ort: Lund
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Projektadministratör jobb, Projektadministratör Lund, Projektadministratör Avdelningen för uppdragsutbildning
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektadministratör
Söka jobb tips