Sommarvik. Brevbärare, Tanumshede jobb - lediga jobb

Sommarvik. Brevbärare, Tanumshede jobb Sommarvik. Brevbärare, Tanumshede jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Sommarvik. Brevbärare, Tanumshede. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Sommarvik. Brevbärare, Tanumshede. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Lokalsamordnare Solna- Solna

  2. Servicerådgivare - för uppdrag hos kund i bilbranschen- Stockholm

  3. Hagsätraskolan söker lärare till år 1- Stockholm

  4. Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter- Stockholm

  5. Ma/No/Tk-lärare i grundskolans senare år- Järfälla

  6. Ansvarig för lokalbokning och inpassering- Botkyrka

  7. 2st Översiktsplanerare- Täby

  8. Erfaren 3D-specialist- Stockholm

  9. Medicinsk sekreterare- Stockholm

  10. Leg psykolog, 50% tillsvidaretjänst- Nacka


Mer beskrivning

Lokalsamordnare Solna
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma. Dina arbetsuppgifter som lokalsamordnare-projektledare innebär att styra, leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. I rollen ingår att stämma av de olika delarna i projektet och se till att saker och ting fångas upp och inte faller mellan stolarna. Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som består av specialister till exempel ingenjörer, IT-konsulter, inköpare och säkerhetsrådgivare. Du ser till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kvalitet och ekonomi med hjälp av bland annat tidplaner med milstolpar, riskanalyser, kontrollplaner och ekonomiuppföljningar. Du ser till att kostnaderna ligger inom budgeten och att arbetet blir färdigt i tid. Du engagerar, stödjer och motiverar medlemmarna i projektgruppen så att de levererar rätt sak i rätt tid och till rätt kvalité.  Projekten kan sträcka sig från några dagar till flera år. Det kan till exempel handla om flyttprojekt, ombyggnationer, utföra ett speciellt arbete på uppdrag eller genomföra interna förändringar. Projektledaren har ett helhetsansvar, samordnar arbetet i projektgruppen och ser till att kommunikationen fungerar mellan de olika intressenterna. Vi erbjuder dig en arbetsplats • med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter • som är till nytta för medborgare och företag • med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald • som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling • med en god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som har • fastighetsteknisk utbildning på universitets- eller högskolenivå eller en KY-utbildning inom relevant område • varit verksam i 2-3 år inom lokalanskaffningsprocessen • god vana att använda Excel • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete • god förmåga att stötta, engagera och motivera andra.   Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning. Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627). Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader. Välkommen med din ansökan till oss! Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Företag: Skatteverket
Ort: Solna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Lokalsamordnare Solna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lokalsamordnare Solna

Servicerådgivare - för uppdrag hos kund i bilbranschen
Svensk Autorekrytering AB Om oss Autorekrytering är rekryteringsföretaget för dem som redan jobbar, eller vill jobba, i motorbranschen. Gemensamt för alla de kandidater vi kommer i kontakt med, är att de vill ha ett jobb att trivas med. Att utmanas av. Att växa med. Hos oss möter du kunniga människor som gör sitt bästa för att du ska hitta rätt. Våra väl fungerande metoder och processer talar för att vi kommer att lyckas. För dig som söker ett av våra många konsultjobb erbjuder vi kvalificerade uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter. Med väl fungerande samarbeten mellan oss och våra uppdragsgivare, vågar vi påstå att vi har jobbet som kommer att förändra ditt arbetsliv. Om företaget För kunds räkning söker vi nu en Servicerådgivare för placering i Stockholm. Du blir anställd hos oss på Autorekrytering och uthyrd till kund. Dina arbetsuppgifter Som servicerådgivare är den centrala uppgiften att jobba med service och kundbemötande. Du kommer att arbeta med att leda och fördela det dagliga arbetet samt att ansvara för att dagens arbete blir utfört och klart i rätt tid. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att administrera, boka och planera jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt beställning av reservdelar. Du är en erfaren servicerådgivare som har goda i kunskaper branschspecifika system som t.ex Automaster, ELSA, ETKA, Kobra, Mekocat eller Tacdis. Alternativt har du en slående personlighet och någon slags bakgrund i bilbranschen. Din profil Som person har du självfallet god känsla för service och problemlösning. Att vara spindeln i nätet är något du trivs med och du har inställningen att alltid se lösningar. Vi tror att du är en person som brinner för att jobba med människor och service. Då arbetsuppgifterna är många är det viktigt att du kan prioritera och vara strukturerad i ditt arbetssätt. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Vi erbjuder • En plats hos en organisation på framfart • Utvecklingsmöjligheter för rätt person • Ett roligt arbete med varierande arbetsuppgifter Välkommen med din ansökan!
Företag: Svensk Autorekrytering AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Servicerådgivare - för uppdrag hos kund i bilbranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicerådgivare - för uppdrag hos kund i bilbranschen

Hagsätraskolan söker lärare till år 1
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Hagsätraskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Hagsätraskolan är en välskött F-9-skola med ca 500 elever.Vi har bra lokaler: matteverkstad, bibliotek med datasal, idrottshall, idrottsplats med friidrott,specialsalar mm. Sen har skolan nära till skogen och till badsjö. 1 plats(er).Vi söker dig med ma/no-inriktning. Du ska arbeta med år 1 och vara mentor för dem. Skolan arbetar i arbetslag och till varje klass hör en klasskontakt. Behörighet krävs. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du får gärna ha arbetat med ett språkutvecklande arbetssätt och ha erfarenhet av elever med mångkulturell bakgrund. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Bitr rektor Yvonne Noté,084471603 Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Hagsätraskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Hagsätraskolan söker lärare till år 1 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hagsätraskolan söker lärare till år 1

Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter
Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter Vill du att mänskliga rättigheterna ska gälla alla, alltid? Vill du jobba i ett världsomspännande nätverk av Amnestysektioner med visionen om en värld där varje människa åtnjuter dessa rättigheter? Vill du arbeta för frigivandet av all världens samvetsfångar? Delar du vår uppfattning att dödsstraff alltid är ett brott? Liksom all form av tortyr! Vill du hjälpa oss att skydda flyktingar, migranter och andra utsatta människor över hela världen från våld och diskriminering? I så fall, Amnesty International består av 3 miljoner människor och vi vill att du också kommer med!   Amnesty International söker till Stockholmskontoret en driven Fundraisingsamordnare. Vi ser gärna att du har gedigen erfarenhet av fundraising men annan relevant erfarenhet som marknadsprojektledare kommer att beaktas. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 29 augusti. Dina arbetsuppgifter Huvuduppgiften är att arbeta med och utveckla Amnestys samlade fundraisingverksamhet och du ansvarar för samordning, budgetunderlag, uppföljning samt rapportering av kostnader och intäkter inom arbetsområdet. Du ansvarar också för framtagning av basmaterial inom fundraising. Du har ett samordnande ansvar för medlemsvärvning och insamlingskampanjer i samtliga kanaler men ansvarar själv primärt för postala kampanjer. Fundraisingteamet består av medarbetare och underavdelningar med olika kanalansvar, exempelvis digitalt eller stora donationer, egen telefundraising och face-to-face, samt ansvar för internationell samordning och varumärke. Tillsammans med övriga i fundraisingteamet förvaltar du våra processer för medlems- och givarvård över tid. Du driver CRM-arbetet med målgruppsegmentering och analyser i kampanjarbetet samt i befintliga medlems- och givardataser. Du älskar beräkningsmodeller för kostnadseffektiv marknadskommunikation. Du utvecklar och integrerar nya tekniker och kanaler inom fundraising. Du har också ett synnerligen viktigt ansvar för att medlems- och givarutveckling, inklusive alla fundraisingaktiviteter, samordnas med vårt opinions- och påverkansarbete. Kvalifikationer - Relevant utbildning kopplad till arbete inom fundraising och/eller marknadsföring. - Gedigen projekterfarenhet av marknadskampanjer och samarbete med byrå - Dokumenterad erfarenhet av planering, uppföljning och budgetarbete inom marknad/försäljning - Duktig skribent (svenska och engelska) och känsla för formgivning - Intresse för mänskliga rättigheter och Amnestys arbete - Kunskap om Amnesty Internationals verksamhet är meriterande Dina egenskaper - Drivande, strukturerad och kreativ - Analytisk och älskar att basera beslut på fakta - Stort intresse för utvecklingen inom fundraising och marknadskommunikation - Förmåga att samordna och arbeta i projektgrupp Tillträde för tjänsten är den 1 oktober 2013. Vi vill ha din ansökan med både CV och personligt brev senast den 29 augusti 2013. Observera att intervjuer äger rum löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. För frågor om tjänstens innehåll kontakta Mikael Willborg (avdelningschef kommunikation & fundraising) på mikael.willborg@amnesty.se eller Sara Ångström sara.angstrom@amnesty.se. Fackligt ombud för Unionen är Caroline Selander (08-729 02 32) och för SACO Madelaine Seidlitz (08-729 02 51).
Företag: Amnesty International
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Samordnare av Fundraising för allas mänskliga rättigheter

Ma/No/Tk-lärare i grundskolans senare år
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 67 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. Viksjöskolan är en kommunal 6 – 9 skola med ca 700 elever. Skolan som byggdes 1975 ligger i kommundelen Viksjö i Järfälla kommun. Efter en total renovering 2003 – 2004 fick vi flera mindre arbetslagsområden, vilket gör att vi uppnådde intrycket av flera små skolenheter i den stora skolkroppen. Vi fick också högklassig standard på alla våra praktisk-estetiska klassrum. Pedagogiskt arbetar vi med gedigen screening av alla nya elever. Alla ämnen är lika viktiga för oss och eleverna får stöd när det behövs och fördjupnings-uppgifter när de vill gå vidare. Enligt skolinspektörerna som inspekterade Viksjöskolan i september 2008 har vi en god anpassning av vår undervisning, vilket betyder att alla elever möts på den nivå där de befinner sig. Värdegrundsarbetet är mycket gediget och genomarbetat efter många år som ett prioriterat område i skolan och värdegrundslektioner genomförs regelbundet. Vi har reflektionsdagar då eleverna bereds möjlighet till fördjupning i något ämne eller kan ta igen missade lektioner t ex p g a sjukdom. I skolan finns traditioner som vi haft i många år, t ex uppskattade luciakonserter, julspex och festliga elevavslutningar. Viksjöskolan har ett eget tillagningskök och vi serverar dagligen tre rätter samt rikligt med grönsaker av olika slag. Läs mer på vår hemsida www.jarfalla.se/viksjoskolan ARBETSUPPGIFTER Lärare i Ma/No/Tk. Undervisning och mentorskap. KVALIFIKATIONER Behörig att undervisa i de utannononserade ämnena. Erfarenhet av undervisning åk 6-9, gärna IKT-kunskaper.
Företag: Järfälla kommun, Viksjöskolan
Ort: Järfälla
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Ma/No/Tk-lärare i grundskolans senare år jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ma/No/Tk-lärare i grundskolans senare år

Ansvarig för lokalbokning och inpassering
Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 86 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Kultur- och fritidsförvaltningen, med ca 150 anställda, svarar för att det finns ett rikt kulturliv och ett mångsidigt fritidsutbud i Botkyrka kommun, i form av bad, bibliotek, konsthall, kulturskola, fritidsgårdar och sportanläggningar. ARBETSUPPGIFTER Kultur- och fritidsförvaltningen söker en lokal- och inpasseringsansvarig. Tjänsten är ett vikariat till och med sista augusti 2014. I Botkyrka kommun finns ett rikt och aktivt idrotts- och föreningsliv. Vi söker dig som vill vara med att förbättra och utveckla vår service till föreningslivet. Du känner dig lockad av kommunens devis ”Långt ifrån lagom” samt våra ledord Öppen, Orädd och Energisk. Du kommer att ha huvudansvar för inpassering och bokning av kommunens sporthallar och idrottsanläggningar, samt vissa övriga lokaler. I arbetet ingår även hantering av nycklar och kort. Du kommer att ha mycket kontakt med föreningarna i Botkyrka och är också kontaktperson till de olika idrottsförbunden, framförallt gällande matchläggning. En viktig arbetsuppgift är schemaläggning och ansvar för säsongsplaneringen av kommunens idrottsanläggningar. Du har också budgetansvar och gör prognoser för lokalbokningens intäkter, liksom följer upp statistik och mätbara mål kopplat till anläggningarna. Förvaltningen använder bokningssystemet Booking/Interbook, för vilket du också blir systemansvarig. I detta ingår att ha kontakt med leverantören, administrera systemet samt fortsätta driva och genomföra implementering av systemets olika moduler. Du kommer att vara huvudansvarig för ovanstående arbete men delar de löpande lokalbokningsuppgifterna med en av våra deltidsanställda. Du ingår också i föreningsbyrån tillsammans med anläggningsansvarig, föreningshandläggare och idrottsutvecklare där ni samverkar och tar upp gemensamma ärenden. Samverkan sker även med andra funktioner inom framförallt IT- och säkerhetsfrågor, både inom den egna och övriga förvaltningar. KVALIFIKATIONER Du är en serviceinriktad person med ett gott bemötande som har lätt för att knyta kontakter och skapa förtroende. Du har förmodligen själv erfarenhet från idrottsrörelsen och har både ett intresse för och kunskap om hur idrotts- och föreningslivet fungerar. Utifrån detta drivs du av övertygelsen att föreningslivet är mycket viktigt för ett väl fungerande samhälle och vill arbeta för att föreningarna i Botkyrka får en god service och bästa möjliga förutsättningar för att bedriva sin verksamhet. Det är viktigt att du har hög IT-kompetens och kan förvalta och driva utvecklingen av befintliga system. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Booking/Interbook eller något av de andra lokalbokningssystem som vanligtvis används inom kommunala fritidssektorn. Du är strukturerad och planerar ditt arbete med god framförhållning. Du har lätt för att samarbeta men arbetar också självständigt och kan driva på de frågor som du ansvarar för. Under perioder är det hög arbetsbelastning och därför är det viktigt att du är duktig på att hantera stressade situationer. Vi vill att du har relevant eftergymnasial utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation och har förståelse för att arbeta i en interkulturell miljö.
Företag: Botkyrka kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Ansvarig för lokalbokning och inpassering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ansvarig för lokalbokning och inpassering

2st Översiktsplanerare
Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 65 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med. Täby kommun står inför ett mycket expansivt skede i sin utveckling med det övergripande målet att utveckla kommunen till att bli en stark del av Stockholmsregionen med Täby centrum - Arninge som en ny regional stadskärna. Stadsmässighet samt nyskapande och särskiljande arkitektur är viktiga ledord när bostäder och arbetsplatser skall växa fram. Utvecklingsområdena är många och stora intressanta byggprojekt står på agendan. Stadsbyggnadskontoret har omorganiserats och ambitionerna är högt ställda. ARBETSUPPGIFTER Översiksplanerarna ska: • Delta i visionsarbetet för att utveckla kommunens profil. • Delta i kommunens översiktsplanearbete • Projektleda arbeten inom ramen för kommunens översiktliga planering • Projektleda förstudier i kopplingen översiktlig planering – detaljplaner • Delta i kommunens arbete i den regionala planeringen • Projektleda arbeten inom ramen för kommunens medverkan i den regionala planeringen • Delta i samarbetet inom Stockholm Nordost vad gäller strategisk utveckling. • Delta i utvecklingen av effektiva arbetsprocesser inom stadsbyggnadskontoret och Täby kommun, särskilt i kopplingen mellan översiktlig planering, verksamhetsplanering och detaljplanering • Delta i utvecklingen av metoder för medborgardialog i tidiga skeden i av planprocessen • Följa upp bostadsbyggande, planering för verksamhetsområden och trafikinfrastruktur i samhällsbyggandet KVALIFIKATIONER • Utbildning med inriktning mot översiktlig fysisk planering och samhällsplanering • Erfarenhet av fysisk planering samt god kännedom om stadsbyggandet i övrigt. • God förmåga att kommunicera i tal, skrift och bild. • Goda kunskaper om PBL och angränsande lagar • Erfarenhet av politiskt styrda organisationer
Företag: Täby Kommun, Plan och Utredning
Ort: Täby
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga 2st Översiktsplanerare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 2st Översiktsplanerare

Erfaren 3D-specialist
** Om Vectura ** Vectura är marknadsledande teknikkonsulter inom transportinfrastruktur och står för ett unikt kunnande i samspelet mellan transportslagen. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara transportsystem och erbjuder tjänster inom utredning och analys, projektering, bygg- och projektledning samt drift och underhåll. Från ett 40-tal orter i Sverige, Norge och Danmark skapar vi en klokare väg mot framtiden. Läs mer på www.vectura.se   Vectura Anläggningskonstruktion är inne i en expansiv fas och söker en erfaren 3D-specialist. Tjänsten kan även kombineras med roll som broprojektör. Vi arbetar inom både väg och järnväg. Om rollen I dina arbetsuppgifter ingår: * 3D-projektering i olika typer av uppdrag som t.ex. projektering i tidiga skeden, framtagande av arbetshandlingar samt projektering för reparation och underhåll. * Modellsamordning avseende byggnadsverk i större Vecturaövergripande projekteringsuppdrag. * Mentorskap åt yngre ingenjörer avseende 3D-modellering. * Arbete i tvärgrupper m.a.p. teknik. Om egenskaper och krav Vi söker dig som är gymnasie- eller högskoleingenjör och har minst 5 års erfarenhet. Du har gedigen erfarenhet av projektering med 3D-verktyg såsom Tekla eller Revit och kunskaper i upprättande av handlingar enligt AMA Anläggning. Erfarenhet från bro- och anläggningsprojektering är meriterande men inget krav. Ett brett kontaktnät är meriterande, liksom förmåga att knyta nya kontakter och förtroenden med kunder och andra intressenter. Om arbetsplatsen Vi erbjuder dig en innovativ företagskultur med kompetenta och kreativa kollegor, stora utvecklingsmöjligheter och förmånliga arbetsvillkor där balans mellan arbete och privatliv är av stor vikt. Kompetensutveckling är en strategisk och prioriterad fråga. Urval sker löpande. Ansök gärna redan idag. Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonssäljare.
Företag: Vectura
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren 3D-specialist jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren 3D-specialist

Medicinsk sekreterare
Rehabiliteringsmedicinska Universitetskliniken Rehabiliteringsmedicinska Universitetskliniken Stockholm, Danderyds Sjukhus AB, är en länsövergripande klinik. Verksamheten är indelad i tre sektioner, Smärt- och stressrehabilitering, Neurorehabilitering slutenvård och Neurorehabilitering öppenvård. Vi bedriver rehabilitering av patienter inom områdena hjärnskador, kronisk smärta, postpolio, stress, neuromuskulära sjukdomar samt vuxenhabilitering. Verksamheten är certifierad enligt CARF (Commission on Accreditation of Rehabilitation Facilities). Vi söker nu en medicinsk sekreterare till sektionen Smärt- och stressrehabilitering med placering på vår Försäkringsmedicinska Utredningsenhet. Som enda leverantör inom Stockholms läns landsting utför enheten fördjupade medicinska utredningar på beställning av Försäkringskassan. Teamets uppgift är att tillgodose Försäkringskassans behov av fördjupade medicinska underlag för bedömning och beslut i sjukförsäkringsärenden vid särskilt sammansatt eller svårbedömd sjukdomsbild. Utredningen ska på ett standardiserat sätt belysa hur den försäkrades sjukdom påverkar dennes funktionstillstånd och aktivitetsbegränsningar utifrån ICF:s klassificering av funktionstillstånd, funktionshinder och hälsa ur ett försäkringsmedicinskt perspektiv. Teamet består av läkare, psykolog, sjukgymnast, arbetsterapeut och sekreterare där teamets arbete baseras på helhetssyn och patienten i centrum. Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter består av bokning och utskick av kallelser till patienter, journalskrivning, externa kontakter med patienter och Försäkringskassan samt andra förekommande administrativa uppgifter. Kvalifikationer: Utbildad medicinsk sekreterare och som har några års erfarenhet inom yrket. Vi söker dig som är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Du har god samarbetsförmåga och är smidig och lyhörd och ser teamarbete som en givande arbetsform. Vi tror att Du är en dynamisk och flexibel person med säkerhet och självständighet i yrkesrollen. Du bör kunna arbeta effektivt under tidspress och ha god förmåga att organisera och prioritera. Erfarenhet av utvecklingsfrågor är meriterande då arbetet är förlagt på en universitetsklinik. Har du goda kunskaper i Take Care och Excel är även detta meriterande. Personliga egenskaper: Övrig information: Urval sker under ansökningstiden. Danderyds Sjukhus AB är norra Stockholms akutsjukhus. Hos oss arbetar drygt 3500 medarbetare. Vården vi ger präglas av kvalitet och omtanke och vi arbetar utifrån Lean healthcare. I vårt uppdrag ingår utbildning, klinisk forskning och utveckling, bland annat i samarbete med Karolinska Institutet. Läs mer om oss på www.ds.se
Företag: Danderyds Sjukhus AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Medicinsk sekreterare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Medicinsk sekreterare

Leg psykolog, 50% tillsvidaretjänst
Habiliteringscenter Nacka, barnteamet Målet för vår verksamhet är att underlätta tillvaron för personer med funktionshinder och därigenom skapa förutsättningar för större delaktighet i samhällslivet. Habilitering & Hälsa är en självständig resultatenhet inom Stockholms läns landsting. Vi är verksamma inom hela Stockholms län och vi erbjuder råd, stöd och behandling till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, till exempel utvecklingsstörning, aspergers syndrom, autism och rörelsehinder. Vi erbjuder också stöd till anhöriga och personal i barnets, ungdomens eller den vuxnes närmiljö. Basen i vår verksamhet är våra habiliteringscenter som finns över hela länet. Som ett komplement till dessa finns ett flertal specialiserade verksamheter. På Habiliteringscenter Nacka- med lokaler i Nacka närsjukhus - arbetar vi i team med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. I barnteamen arbetar vi med barn 0-16 år och där ingår förutom psykolog även arbetsterapeut, kurator, sjukgymnast, specialpedagog och logoped. Många insatser riktas till familjen och nätverket. Förutom ett kvalificerat, omväxlande och fritt arbete erbjuder Habilitering och Hälsa dig som anställd: flextid, trevliga arbetskamrater med tvärprofessionell yrkesbakgrund, kollegialt stöd/mentorskap, handledning i team, ärende- respektive testhandledning, fortbildning inom habilitering och yrkesspecifik inriktning, friskvård och ersättning för viss sjukvård. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna består av psykologinsatser till barn med funktionsnedsättning och deras familjer. I arbetet ingår uppgifter som kartläggande nybesök, råd, stöd och behandling till föräldrar och barn, upprättande av habiliteringsplaner samt kognitiva utvecklingsbedömningar. Psykologen erbjuder också tillsammans med andra teamkollegor syskongrupper och vid behov även andra grupper för föräldrar och/eller barn. Som en del i arbetet förekommer också konsultation och kunskapsöverföring till personal i barnets närmiljö. Många av dem vi möter har komplexa behov där samverkan krävs, inte bara i teamet, utan även med andra aktörer. Journal förs i Take Care. Arbetet präglas av rörlighet och variation och förutsätter en vilja och förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Kvalifikationer: Leg psykolog. Erfarenhet av arbete med barn, gärna inom habilitering, är meriterande. Vi ser positivt på kompetens inom TBA, kognitivt stöd samt neuropsykiatri. Datavana och körkort B är en fördel. Personliga egenskaper: Övrig information: Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det finns ett antal olika blanketter för utdrag ur belastningsregistret. Inom Habilitering & Hälsa ska "LSS-blanketten" användas. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Ort: Nacka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Leg psykolog, 50% tillsvidaretjänst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Leg psykolog, 50% tillsvidaretjänst


Sök lediga jobb Sommarvik. Brevbärare, Tanumshede

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se