Sommarvikarier till Habo Kost, kockar och köksbiträden 2017 04 23 2017

Sommarvikarier till Habo Kost, kockar och köksbiträden 2017 04 23 2017 jobb Sommarvikarier till Habo Kost, kockar och köksbiträden 2017 04 23 2017

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Sommarvikarier till Habo Kost, kockar och köksbiträden 2017 04 23 2017. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Sommarvikarier till Habo Kost, kockar och köksbiträden 2017 04 23 2017. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Driven lagermedarbetare till Hissmekano- Stockholm

  2. Resultatenhetschef- Täby

  3. Hjullastare- Stockholm

  4. Fastighetsförvaltare- Stockholm

  5. SISAB söker Fastighetsförvaltare- Stockholm

  6. 3 söker koordinator till vår internationella verksamhet- Stockholm

  7. Lärare Sv/Sva 100% Roslagsskolan Internationell klass- Norrtälje

  8. HR-assistent sökes till kund i centrala Stockholm- Stockholm

  9. Extrajobb som personlig assistent- Stockholm

  10. Biträdande rektor till Visättraskolan- Huddinge


Mer beskrivning

Driven lagermedarbetare till Hissmekano
Hissmekano AB har funnits i Sverige sedan år 1938 och är idag den största oberoende leverantören av hisskomponenter i Norden. Kärnan i verksamheten är vår lager-/logistikfunktion som varje dag levererar produkter till våra kunder över hela Norden. Idag sysselsätter Hissmekano 18 personer i Sverige och omsätter ca 70 miljoner kronor. Huvudkontoret med logistik, försäljning och administration ligger i Täby utanför Stockholm. I koncernen finns även ett säljkontor i Göteborg och en fabrik med 20 anställda i Estland. Hissmekano ser en stor potential på den europeiska Hissmarknaden under lång tid framöver och för att klara vår planerade tillväxt behöver vi förstärka vår organisation. Som lagermedarbetare på Hissmekano arbetar du i första hand med plock och utleverans. Du tar emot plocklistor, verifierar dessa samt plockar material och gör färdigt för upphämtning av någon av våra olika speditörer. Direktkontakt och bemötande av kunder förekommer ofta. Detta är en flexibel tjänst som ställer stora krav på förmågan att planera sitt eget arbete. Är du den vi söker? Vi tror att du som söker har ett par års erfarenhet av likande arbete samt innehar truckkort. Har du dessutom arbetat med ett servicerelaterat yrke sedan tidigare är detta meriterade. Vidare är du van vid att hantera ett spektrum av arbetsuppgifter och trivs i en varierad yrkesroll. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi tror även att du är en initiativtagande person som har en vilja att ta sig an ny information och arbetsuppgifter. Som person är du flexibel, noggrann och social med en god känsla för sammarbete. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i ett företag med stark framåtanda och många duktiga kollegor med bred erfarenhet från många olika branscher. Låter det som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan snarast möjligt! Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och kund, men att du sedan blir anställd av företaget. I denna rekrytering samarbetar vi med Komet AB och frågor om processen eller tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Charlotte Grip på charlotte.grip@komet.se. Information om tjänsten Start: September Omfattning: Heltid, mån-fre Lön: Enligt överenskommelse
Företag: Komet Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Driven lagermedarbetare till Hissmekano jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven lagermedarbetare till Hissmekano

Resultatenhetschef
Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 65 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med. LSS/Äldreomsorgen i egen regi inom social omsorg är Täby kommuns egen leverantör av tjänster till personer med funktionsnedsättningar och äldre. Inom området finns boende, daglig verksamhet och boendestöd för personer med funktionsnedsättningar samt boende och dagverksamhet för äldre. Vi bedriver tolv boende i egen regi i kommunen inom ramen för LSS och tre av dessa behöver en chef. Verksamheten har under några år anpassat sig till förändrade förutsättningar och lagt ner boende, som inte uppfyllt standardkraven och har påbörjat arbetet med fokus på kvalitet och ständiga förbättringar. Personal- och ledningsfunktionen har anpassats till rådande ekonomiska föutsättningar. Det är med stor framtidstro vi söker chef för tre välfungerande boendeenheter, som funnits i ca tio år. Vi har välutbildad personal med ett stort patos för våra brukare ARBETSUPPGIFTER Du som chef ska leda och utveckla verksamheterna mot ständigt bättre kvalitet. Du skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö genom ett kommunikativt ledarskap där du sätter brukare och medarbetare i fokus. Du har ett kvalitetstänkande där du ser medarbetarnas delaktighet i ständiga förbättringar som en utmaning. Du har budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsansvar för ca 25-30 medarbetare och 16 brukare. Du är underställd enhetschefen. Tillsammans med sju chefskolleger ingår du i ledningsgruppen. Verksamheterna har att förbättra sin administration mot krav för en god kvalitet och vi söker dig som kan bidra till att göra skillnad för våra brukare KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning, socionomexamen eller motsvarande utbildning som socialstyrelsen godkänd för att driva verksamhet inom funktionshinderområdet. Din kunskap inom området autism måste vara hög. Du har goda kunskaper inom offentlig ekonomi och förstår behovet av att driva verksamhet i ekonomisk balans. Du arbetar mål- och resultatinriktat. Du har god omvärldskunskap och följer utvecklingen inom funktionshinderområdet. Du har chefserfarenhet och kunskap inom arbetsrätt. Du har förståelse och acceptans att arbeta i en politiskt styrd organisation där fokus ligger på mål- och resultatstyrning. Du är en energisk, kreativ och social person. Du har förmåga till gott samarbete både internt och externt. Du är en god organisatör och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du har erfarenhet att arbeta med bemanning och har erfaranhet från schemaläggningssystem
Företag: Täby Kommun, *Ledning LSS egen regi
Ort: Täby
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Resultatenhetschef jobb, Resultatenhetschef Täby, Resultatenhetschef Täby Kommun, *Ledning LSS egen regi
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Resultatenhetschef

Hjullastare
Adaptus Bemanning AB Om ADAPTUS ADAPTUS är ett auktoriserat bemanningsföretag som skapar framgång för individer och organisationer. Det innebär att vi ger dig de förutsättningar som du behöver för att klara av ditt dagliga arbete på bästa sätt. Vi har till exempel erfarna arbetsledare som introducerar dig hos våra kunder och är anträffbara under hela ditt arbetspass. Via oss kommer du att arbeta med många spännande och givande uppdrag. Detta tillsammans med internutbildningar och vår snabba tillväxt ger dig karriärmöjligheter som är svåra att hitta på annat håll. Främst arbetar vi med uthyrning av chaufförer, truckförare och lagerpersonal. Bland våra kunder märks namn som Pågen, Schenker, Beckers m.fl. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig om har hjullastarkort och vill arbeta hos en kund i Västberga. Du kommer att jobba i deras godmottagning. Arbetstider Måndag - Fredag 05:00 - 14:00. Krav Vi söker dig som har; -hjullastarkort -erfarenhet av att ha kört hjullastare sedan tidigare Som person är du arbetsvillig, ordningsam och ansvarsfull. Tillsättning Omgående!
Företag: ADAPTUS Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Hjullastare jobb, Hjullastare Stockholm, Hjullastare ADAPTUS Bemanning AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hjullastare

Fastighetsförvaltare
Fastighetsförvaltare: För kunds räkning söker vi en fastighetsförvaltare. Du kommer bli anställd av Bemannia och uthyrd till vår kund. Dina arbetsuppgifter: - sköta förvaltningen av byggnader och tillhörnade markområden - ansvara för underhållsplanering - ansvara för underhållsprojekt - ekonomiuppföljning - budgetering - ansvara för kundkontakter Dina kvalifikationer: - högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning på fastighet - b-körkort - goda kunskaper i MS Office Dina personliga egenskaper: Som person är du serviceinriktad, stresstålig, samarbetsinriktad, och noggrann. Du ska kunna på ett bra sätt hantera olika sorters människor och situationer. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Så här söker du: Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar. Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Fastighetsförvaltare" Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år. Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt! www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Företag: Bemannia Kontor
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Fastighetsförvaltare jobb, Fastighetsförvaltare Stockholm, Fastighetsförvaltare Bemannia Kontor
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fastighetsförvaltare

SISAB söker Fastighetsförvaltare
Stockholms Stad Skolfastigheter i Stockholm AB Förvaltningsområde 5 Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. SISAB äger, förvaltar och utvecklar större delen av Stockholms för-, grund- och gymnasieskolor. Sammanlagt ansvarar vi för 1,7 miljoner kvm, där mer än hundra tusen människor vistas dagligen. Varje dag arbetare vi för att erbjuda barn och ungdomar de bästa tänkbara utbildningsmiljöerna! 1 plats(er).Som fastighetsförvaltare på SISAB arbetar du i ett av våra sex förvaltningsområden. Varje område ansvarar för ca 300 000 kvm fördelade på 150-200 hus. Varje hus har en fastighetsförvaltare och en fastighetsvärd knuten till sig. Arbetslagen består av ca 5-10 medarbetare vars största uppgift är att samverkar internt och externt för att uppnå kundnytta och bibehålla fastigheternas värde. Tjänsten Du kommer att tilldelas ett eget fastighetsbestånd vilket du har ett fastighetsägarmässigt och ekonomiskt ansvar för. Arbetet som fastighetsförvaltare innebär bl.a. • Ansvar för kundkontakter och deltagande i olika planerings- och arbetsmöten med bl.a. förvaltningar och skolledningar. • Samordning av verksamhets- och fastighetsfrågor • Löpande underhållsplanering, ekonomisk planering och verksamhetsanpassningar. • Utvecklingsarbete i nära samarbete med interna stödfunktioner Du har lämplig utbildning inom fastighetsområdet. Du har minst 5 års erfarenhet av fastighetsförvaltning samt goda kunskaper i fastighetsekonomi. B-körkort är ett krav. Du har god kommunikativ förmåga och trivs med att hantera många kontakter och gör det på ett positivt vis. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa struktur och ordning i det administrativa arbetet. På SISAB strävar vi efter ett affärsmässigt förhållningssätt där alla medarbetare naturligt tar ansvar och visar engagemang. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv. Vi vill underlätta för våra medarbetare att få balans i livet, mellan arbete och fritid, karriär och familj. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Personalspecialist Linda Runesjö,08-508 462 65 Tillträde:
Företag: Stockholms stad; Förvaltningsområde 5
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga SISAB söker Fastighetsförvaltare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SISAB söker Fastighetsförvaltare

3 söker koordinator till vår internationella verksamhet
3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål. Är du intresserad av mobiltelefoni och SMS? Vi söker nu en vikarie med start under hösten och c:a 15 månader framåt! Du kommer att tillhöra Carrier Services som ser till att nödvändiga avtal finns på plats så att våra kunder kan använda våra tjänster i Sverige och internationellt. I tjänsten ingår… • Att annalysera SMS trafik till/från våra Roaming Partners runtom i världen • Att vara länken mellan våra Roaming Partners, Leveranöter och 3´s tekniska organisation • Att administrera dokumentation relaterade till verksamheten, t.ex. process dokumentation • Löpande utföra uppdateringar och konfiguration av vissa beslutsstödsystem för sms • Vara behjälplig vid felhantering främst genom att analysera trafikfall och trafikflöden och att göra utdrag och sammanställningar av rapporter Vi söker dig som… • Är van vid att arbeta i en internationell miljö, gärna inom telekom • Har övergripande förståelse för mobil kommunikation   • Har erfarenhet av att koordinera och administrera i en miljö med högt tempo och snabba beslut • Har en naturlig förmåga att effektivisera och förbättra processer • Är en god kommunikatör, noggrann och strukturerad • Intresse för teknik och trafikflöden i mobilnät • Tala och skriva svenska och engelska flytande   Du söker tjänsten genom att klicka på ”skicka ansökan” och bifoga ditt CV. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Bäck, 0735-337276  eller Personalchef Alexander Westerdahl 0735-337694. På grund av semestertider har vi längre ansökningstid än normalt. Vi kommer att vara åter på kontoret i mitten av augusti och då finnas tillgängliga för eventuella frågor. I slutet av augusti kommer vi att kalla till intervjuer.
Företag: 3
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga 3 söker koordinator till vår internationella verksamhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 3 söker koordinator till vår internationella verksamhet

Lärare Sv/Sva 100% Roslagsskolan Internationell klass
Norrtälje kommun är hjärtat i Roslagen. Här hittar du en idyllisk stadskärna, öppet landskap och en fantastisk skärgård. I Norrtälje finns 10 000 öar, 56 000 invånare och på sommaren blir vi dubbelt så många. Norrtälje ligger bara en timme från Stockholm City och det är nära till både Uppsala och Arlanda. Möjligheter, tillväxt och framtidstro hittar du hos oss. Läs gärna mer om oss på www.norrtalje.se. Barn- och utbildningskontorets ansvarsområde utgörs av förskoleverksamhet, grundskola, gymnasieskola, vuxenutbildning, särskola, musikskola, skolbarnomsorg och fritidsgårdsverksamhet. För mer information om aktuell avdelning, se www.norrtalje.se Roslagsskolan är högt belägen i centrala Norrtälje och har en vidunderlig utsikt över Norrtäljeviken. Genom våra stora fönster kan eleverna följa årstidernas växlingar och vi har nära till lärandemöjligheter i samhället; företag, idrottsanläggningar, bibliotek liksom naturen i närområdet. På Roslagsskolan går ca 450 elever i åk 7-9 fördelade på 5 arbetslag. Här arbetar drygt 40 pedagoger som med stor ämnesstolthet skapar en miljö som på bästa sätt främjar lärande. En större del av vår skola har renoverats och tillgänglighetsanpassats och invigdes vid höstterminsstarten i år. På vår skola ligger vi väl framme i att utnyttja modern teknik och digitala resurser i arbetet med barns kunskapsutveckling. Från och med innevarande läsår har alla elever i åk 7 och 8 dator 1:1 vilket kommer att omfatta alla elever i åk 7-9 nästa läsår. Vi deltar i lärarstudenters utbildning, VFU. Vi har arbetat intensivt för att implementera Lgr 11 vilket inneburit en fördjupad förståelse av kunskapsprocessen och elevers lärande. Vi har också genomfört en utbildningssatsning som resulterat i ett gemensamt förhållningsätt till entreprenöriellt lärande. Vi är en skola som hela tiden utvecklas och vi har tagit på oss att leva upp till de höga förväntningar på ökad kvalitet och måluppfyllelse som ställs på skolan idag och i framtiden. ARBETSUPPGIFTER Från och med hösten 2013 kommer kommunens intrnationella klass vara placerad på Roslagsskolan. Du kommer att tillhöra ett arbetslag på skolan men arbeta mot alla fem arbetslagen då det är vår ambition att våra nyanlända elever så snart som möjligft placeras i en värdklass. Du bildar team med skolans lärare, dock främst med modersmålslärare (en person 100% samt bidrar till arbetslagets och skolans utveckling med dina ämnesspecifika kunskaper. Du ska arbeta aktivt för ett individanpassat lärande och integration med andra ämnen. På skolan arbetar vi i en nära relation med våra elever. Vi strävar efter att utveckla elevernas entreprenöriella förmågor och stödja deras kunskapsutveckling. Vi lägger stor vikt vid din förmåga till ämnesövergripande samarbete och ett förhållningssätt till kunskap som helhet utifrån Lgr 11. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår skola och inspirera eleverna att lära. Du har stort engagemang, deltar gärna i den pedagogiska debatten och ser möjligheter för både arbetskamrater och elever. Du är utbildad lärare och har god kännedom om kunskapsmål i dina ämnen och är nyfiken, tålmodig, samarbetsvillig, flexibel och självständig. Vi förutsätter att du kan kommunicera både muntligt och skriftligt i svenska språket med alla som det berör i din profession. Du är väl förtrogen med digitala lärmöjligheter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av undervisning av elever i förberedelseklass/internationell klass.
Företag: Norrtälje kommun, Roslagsenheten
Ort: Norrtälje
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare Sv/Sva 100% Roslagsskolan Internationell klass jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare Sv/Sva 100% Roslagsskolan Internationell klass

HR-assistent sökes till kund i centrala Stockholm
Jurek Bemanning Sverige AB Arbetsbeskrivning Som HR-assistent kommer du att arbeta brett med HR-frågor och ha varierande arbetsuppgifter. Arbetet innebär bland annat att koordinera och administrera introduktionsprogram för nyanställda, upprätta avtal samt uppdatera policys och personallistor. Vidare kommer du koordinera och anordna personalaktiviteter, olika events vid arbetsmarknadsdagar, samt övriga aktiviteter och evenemang. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad personalvetare och som har arbetat något år med HR-relaterat arbete. Vi tror att du har en personlig mognad samt är en strukturerad organisatör ut i fingerspetsarna. Med din positiva människosyn har du förmågan att skapa goda relationer och du trivs med att vara behjälplig och ge god service. Vidare är du flexibel, engagerad och handlingskraftig. Du erbjuds Som HR-assistent hos vår kund får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och du kommer att få arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att få vara delaktig och bidra med idéer och tankar i en akademisk och intellektuell miljö och du har möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Tjänsten är ett vikariat på ett år, med möjlighet till förlängning, och tillträde sker i september/oktober. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Välkommen in med din ansökan idag. Intervjer sker löpande. Om företaget Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemannings lösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, IT och marknad/sälj. Nu söker vi för kunds räkning en HR-assistent till advokatbyrå i centrala Stockholm. Start: September/oktober Lön: Enligt ök. Sista ansökningsdag Snarast
Företag: Jurek Bemanning Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga HR-assistent sökes till kund i centrala Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-assistent sökes till kund i centrala Stockholm

Extrajobb som personlig assistent
Vi är två systrar mellan 20 och 25 år boende i Sundbyberg som söker assistenter som kan jobba då och då, till exempel vid ordinarie assistents sjukdom eller ledighet. Vi har en muskelsjukdom som gör våra muskler svaga, och det är viktigt att du som söker inte har problem med rygg och knän eller liknande, eftersom manuella förflyttningar ingår i arbetet.   Det är också viktigt att du är införstådd med att vi enbart behöver fysisk assistans, eftersom vi inte har några kognitiva funktionshinder. Du måste vara en trygg person som trivs med att hålla dig i bakgrunden, och du behöver vara bra på att underhålla dig själv och inte bli rastlös, eftersom arbetet i perioder kan innefatta en del stillasittande. Observera att du inte kommer arbeta åt oss båda samtidigt.   Arbetstyp/arbetstider Extra vid behov. Tillträde enligt överenskommelse Lön Timlön enligt kollektivavtal PASS-KFS. Ansökan Ansökan skickas via länk nedan. Referens: 13487 Välkommen med din ansökan! Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Företag: Särnmark Assistans AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb som personlig assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb som personlig assistent

Biträdande rektor till Visättraskolan
Huddinge har en ung befolkning och växer snabbt - med 100 000 invånare är vi den största kommunen i länet efter Stockholms stad. Huddinge ligger bara 15 minuter från Stockholm C och kännetecknas av stark utveckling, unika naturmiljöer och ett mångsidigt näringsliv. Tillsvidare, heltid from enligt överenskommelse Enhetsbeskrivning Visättraskolan är en mångkulturell F-6 skola med ca 300 elever och 50 medarbetare i Flemingsberg. Skolan arbetar tvåparallelligt årskurs F-3 och ämnesinriktat årskurs 4-6. Visättraskolan har en fotbollsprofil vilket innebär att eleverna kan välja fotboll från årskurs fyra. Genom att vi möter varje elev utifrån dess individuella behov och förutsättningar, så rustar vi våra elever med kunskaper och social kompetens. Om arbetet Du ingår som biträdande rektor tillsammans med rektor i skolans ledningsgrupp. Då denna grupp kommer vara helt ny för läsåret 2013/14, så läggs stor vikt på personlig lämplighet. Detta för att ledningsgruppen snabbt ska finna varandra för att kunna leda ett väl fungerande utvecklingsarbete på skolan. Biträdande rektor kommer i överenskommelse med rektor att självständigt ansvara för delar av ledningsuppdraget vilket även inkluderar personalansvar. Som biträdande rektor kommer du i stor utsträckning arbeta operativt och nära den dagliga verksamheten. Du skall utifrån skollagen, läroplanen och för verksamheten andra styrdokument planera, leda och utveckla verksamheten mot uppställda mål, samt så att eleverna når goda kunskapsresultat och att skolan håller en hög kvalitet. En viktig arbetsuppgift för dig som nytillträdd biträdande rektor blir att göra en kartläggning av elevhälsan på skolan. Vissa administrativa uppgifter kommer även att ingå. Vi erbjuder en utmanade, spännande arbetsplats med stor utvecklingspotential. Hos oss möts hela världen, vilket innebär att du ska vara öppen för många spännande möten med elever, föräldrar och personal. Vår vision är Jag bidrar till den bästa skolan vilket innebär att vi räknar med att var och en, och att vi tillsammans, kan skapa en riktigt bra skola. För att kunna nå dit behöver vi personal som brinner för sitt arbete, och som är redo att anta dagliga utmaningar med entusiasm. Din profil Vi söker dig som har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning. Du har god pedagogisk insikt och ett genuint intresse för frågor kring barns och ungdomars lärande. Du har ingående teoretiska och praktiska kunskaper om skola, undervisning och lärande. Vi ser gärna att du har erfarenheter av pedagogiskt ledarskap. Du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift, samt besitter god IT-kompetens. Som ledare är du entusiasmerande, tydlig, och lyhörd. Du är som ledare även strukturerad, målinriktad, utvecklingsbenägen och att du vågar ställa krav på både dig själv och andra. Du har god administrativ, och organisatorisk förmåga och du har hög simultankapacitet och stresstålighet. Du har förmågan att se olikheter som en tillgång och vågar pröva nya lösningar. Därtill är du en positiv och inkluderande ledare - för både elever och personal - som kan lyfta andra och se och ta tillvara på människors egenskaper och kompetenser. Din drivkraft är att arbeta för elevens bästa. Du har erfarenhet av och intresse för att samverka runt elever i behov av särskilt stöd. Du har erfarenhet av att arbeta i mångkulturella miljöer och ser fördelar med mångfald. Då arbetet innebär många olika kontakter kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Upplysningar om tjänsten lämnas även av Semira BenChikah, rektor 0704-229 218
Företag: Huddinge kommun
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Biträdande rektor till Visättraskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Biträdande rektor till Visättraskolan


Sök lediga jobb Sommarvikarier till Habo Kost, kockar och köksbiträden 2017 04 23 2017

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se