Speciallärare åk 1 6 för elever inom autismspektrat lediga jobb

Speciallärare åk 1 6 för elever inom autismspektrat jobb Speciallärare åk 1 6 för elever inom autismspektrat jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Speciallärare åk 1 6 för elever inom autismspektrat. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Speciallärare åk 1 6 för elever inom autismspektrat. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Speciallärare- Stockholm

  2. Lärare i grundskolans tidigare år- Stockholm

  3. Specialistsjuksköterskor och ambulanssjukvårdare- Stockholm

  4. Arkivarie till Samlingsenheten- Stockholm

  5. Lärare i hem- och konsumentkunskap- Solna

  6. Tandsköterska- Huddinge

  7. Verktygssäljare - Stockholm- Stockholm

  8. Fler drivna ekonomer till vår konsultverksamhet- Stockholm

  9. Systemingenjör- Österåker

  10. Regionchef Region 4- Solna


Mer beskrivning

Speciallärare
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Hjulstaskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Hjulsta grundskola är en F-9 skola med ca 450 elever. Skolan ligger nära tunnelbanestationen i Hjulsta. Vi arbetar medvetet för att vara det självklara skolvalet i området. Ett stort utvecklingsarbete påbörjades HT-2012. Skolan är utvald av Skolverket och Stockholms Utbildningsförvaltning för ett deltagande under fem terminen i projektet "Handledning för lärande" . Syftet är att stärka lärarnas kompetens, utveckla undervisningen och höja elevernas resultat. 1 plats(er).Undervisa elever enskilt eller i grupp, stöttning inne i klassrummet, handledning av lärare och andra pedagoger, möta föräldrar,arbeta med pedagogiska utredningar, åtgärdsprogram och liknande. Ingå i skolans trygghetsgrupp och elevhälsoteam. Vi söker en speiallärare med lärarexamen och behörighet att arbeta med grundskolans årskurser F-6. Kunnig i läs, skriv/ matematiska inlärningssvårigheter. God samarbetsförmåga med både vuxna och barn. Förtrogen med ny pedagogisk forskning och beredd att dela med sig av sina kunskaper till övrig personal. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Biträdande rektor Anna Lena Wanngård,08 508 41 356 Tillträde: 2013-08-15.
Företag: Stockholms stad; Hjulstaskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Speciallärare jobb, Speciallärare Stockholm, Speciallärare Stockholms stad; Hjulstaskolan
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Speciallärare

Lärare i grundskolans tidigare år
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Hjulstaskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Hjulsta grundskola är en F-9 skola med ca 450 elever. Skolan ligger nära tunnelbanestationen i Hjulsta. Vi arbetar medvetet för att vara det själklara skolvalet i området. Ett stort utvecklingsarbete påbörjades HT-2012. Skolan är utvald av Skolverket och Stockholms Utbildningsförvaltning för ett deltagande under fem terminen i projektet "Handledning för lärande" . Syftet är att stärka lärarnas kompetens, utveckla undervisningen och höja elevernas resultat. 1 plats(er).Vi söker dig som vill arbeta som klasslärare på vårt lågstadium. Du ska vara engegerad, positiv och ha god samarbetsförmåga. Du kommer tillsammans med en annan lärare vara ansvarig för undervisningen i årskurs 2. Eftersom språkutveckling är en viktig del i skolans arbete krävs goda kunskaper i svenska. Behörig lärare för gurndskolan åk F-3 samt ha god kompetens gällande läsinlärning. -vara väl förtrogen med uppdraget och se utveckling av verksamheten som en självklar del i arbetet. -lösningsinriktad inställning -ha god förmåga att samverka med övrig personal Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs av läraryrket och att arbeta i ett mångkulturellt område Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Biträdande rektor Anna Lena Wanngård,08 508 41 356 Tillträde: 2013-08-15.
Företag: Stockholms stad; Hjulstaskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i grundskolans tidigare år jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i grundskolans tidigare år

Specialistsjuksköterskor och ambulanssjukvårdare
Solna ambulansstation AISAB- Ambulanssjukvården i Storstockholm AB är ett bolag som bedriver ambulanssjukvård och som ägs av Stockholms läns landsting. Från våra sju ambulansstationer bemannar 250 medarbetare 24 akutambulanser, varav en utomlänsambulans och en intensivvårdsambulans. AISAB bedriver även transport av avlidna på uppdrag av Stockholms Läns Landsting. AISAB utför ca 74 000 ambulansuppdrag per år. Solna ambulansstation ska from 1 november 2013 utöka med enhet och söker nu därför ett antal specialistsjuksköterskor och ambulanssjukvårdare. Arbetsuppgifter: Kvalifikationer: Som specialistsjuksköterska ska du vara specialistutbildad med minst sex månaders heltidstjänstgöring från akutsjukvård eller sluten vård. Som ambulanssjukvårdare ska du vara undersköterska med en påbyggnadsutbildning i ambulanssjukvård. Du ska ha minst 2 års erfarenhet av heltidstjänstgöring som lägst undersköterska varav minst 1 år inom den slutna vården. Som specialistsjuksköterska eller ambulanssjukvårdare ska du ha körkort. Meriterande är erfarenhet från arbete i ambulanssjukvård Personliga egenskaper: AISAB erbjuder en spännande arbetsplats med stor delaktighet och möjligheter att vara med att utveckla framtidens ambulanssjukvård. Att arbeta i ambulans innebär att möta människor i alla livets skeden. Det ställer stora krav på personlig mognad och gott omdöme. Övrig information: Inom AISAB försöker vi att skapa arbetsförhållanden där frihet under ansvar, delaktighet och personligt engagemang är viktiga delar. Beslutsvägarna är korta, och du har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Besöksadress: Lindetorpsvägen 11 121 18 Johanneshov
Företag: Ambulanssjukvården i Storstockholm AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Specialistsjuksköterskor och ambulanssjukvårdare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Specialistsjuksköterskor och ambulanssjukvårdare

Arkivarie till Samlingsenheten
Stockholms Stad Kulturförvaltningen Kulturförvaltningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden. Verksamheten omfattar Kulturhuset, Kulturskolan, Liljevalchs konsthall, Stadsbiblioteket samt Stadsmuseet med Medeltidsmuseet och stockholmsforskningen. Vi svarar också för stadens kultur- och integrationsstöd, Ungdomsfestivalen ”We Are STHLM”, kulturfestivalen, nationaldagsfirandet och för en rad projekt m m. Kulturförvaltningen har ca 1100 anställda. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Stadsmuseet i Stockholm är Sveriges största kommunala museum med en spännande verksamhet i stadens mitt. Stadsmuseet med Medeltidsmuseet och Stockholmsforskningen är en avdelning inom Stockholms kulturförvaltning. Förutom myndighetsarkivet har museet en omfattande arkivsamling med bl.a. affischer, kartor, ritningar, ljudupptagningar, personarkiv mm. Arkivet finns i museets magasin i Frihamnen där ett 30-tal personer arbetar i dag. På museet finns även registrator samt fotoarkiv. Museets ärendehantering sker i Platina och arkivet förtecknas i Visual Arkiv. 1 plats(er).Som arkivarie på Stadsmuseet kommer du att ensam ansvara för myndighetsarkivet och arkivsamlingen. Interna och externa förfrågningar och service vid forskarbesök är en betydande del av arbetet. Arbetet är mycket varierat och du kan komma att: - ta emot leveranser till myndighetsarkivet - förteckna - göra utredningar - tillse att gällande lagar och föreskrifter följs - ta ställning till förvärv till arkivsamlingen - fungera som stöd för verksamheten i frågor rörande dokumenthantering och arkiveringsarbete - arbeta med frågor kring digitalisering, långtidslagring och e-arkivering. Du har en relevant examen med arkivkunskap på akademisk nivå. Du har erfarenhet av arkiv- och dokumenthanteringsfrågor, gärna från ett museum eller en arkivinstitution. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du bör ha ett seriöst, praktiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till arkivsamlingar. Du arbetar gärna självständigt. Du tycker om att på olika sätt förmedla dina kunskaper till andra i organisationen och är samarbets- och serviceorienterad. Eftersom en stor del av verksamheten handlar om digitala tjänster och produkter är det viktigt att du har hög kompetens inom IT. Vi lägger stor vikt vid erfarenhet och personlig lämplighet. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: 6 månader eller längre. föräldraledighet Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Enhetschef Gunilla Rehnström Olander,08-50831594 Petra Nygård, Arkivarie, 08-50831704 Anne Säbom, Vision, 0768253524 (facklig) Maria von Scheele, SACO/DIK, 08-59831660 (facklig) Tillträde: 2013-09-15. eller enligt överenskommelse
Företag: Stockholms stad; Kulturförvaltningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Arkivarie till Samlingsenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arkivarie till Samlingsenheten

Lärare i hem- och konsumentkunskap
Pysslingen Förskolor och Skolor AB har mer än 25 års erfarenhet av lärande och erbjuder en mångfald av erkända pedagogiska metoder. Lärandekulturen kännetecknas av att varje individ ska utveckla talanger för livets upptäcktsresa. Pysslingen har ca 2500 medarbetare fördelat på cirka 150 enheter i 30 kommuner som alla fokuserar på att uppfylla löftet om lärande i världsklass – varje dag. www.pysslingen.seAlfaskolan är en fristående grundskola år F-9 som ligger i en ljus och fräsch, K-märkt byggnad i Frösunda, Solna med närhet till Hagaparken. Alfaskolans huvudman är Pysslingen förskolor och skolor AB. Alfaskolan har en hög ambitionsnivå och vill stimulera varje barn till att göra det bästa av sina förutsättningar. Vår vision är att utbilda Nobelpristagare och vår profil är naturvetenskap. Alfaskolan är en skola med gott rykte, långa köer och högst meritvärde i Solna och bland de högsta i Sverige. En skola att vara stolt över. Alfaskolan tror på ett kompromisslöst fokus på elevens bästa. Vi tror att en förutsättning för lärande är ordning och reda och kärleksfulla vuxna som bryr sig. Alla elever har rätt att utvecklas på sin nivå, även högpresterande och särbegåvade. Vi tror att den enskilt största faktorn om en elev lyckas i skolan är läraren. Vi söker en lärare i hem- och konsumentkunskap. Du som söker tjänsten ska ha en lärarexamen i hem- och konsumentkunskap. Du ska också vara en erfaren och skicklig pedagog, ha god kommunikationsförmåga och hög social kompetens. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 33%. 6 månaders provanställning tillämpas. Tillträde är den 12 augusti 2013.   Pysslingen är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning.
Företag: Pysslingen Förskolor och Skolor AB
Ort: Solna
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i hem- och konsumentkunskap jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i hem- och konsumentkunskap

Tandsköterska
Karolinska Institutet Institutionen för odontologi utbildar tandläkare, tandtekniker och tandhygienister. Dessutom bedrivs forskning och specialistutbildning. Skandinavisk och då främst svensk odontologi har varit världsledande under flera decennier. Avdelning På avdelning 8 finns vuxenklinik, sterilcentral och patientkassa. Här utförs behandlingar av vuxna patienter av blivande tandläkare och tandhygienister. Handledare är erfarna lärare inom tandvården. Vid avdelning 2 bedrivs utbildning och forskning inom endodonti, cariologi och dentala biomaterial. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär sedvanliga tandsköterskeuppgifter på kliniken samt att assistera specialisttandläkare och blivande specialisttandläkare i endodonti. Du kommer även att assistera vid rotspetsoperationer som utförs på avdelningen samt utföra vissa administrativa arbetsuppgifter. Några specialisttandläkare pratar endast engelska och därför ska du behärska engelska språket tillräckligt bra för att kunna översätta mellan patient och de utländska tandläkare som går sin specialistutbildning på kliniken. Tjänsten som tandsköterska är en heltidstjänst och du kommer att tjänstgöra ca 70 % på avdelning 2, endodonti och ca 30 % på avdelning 8, vår vuxenklinik. Detta är ett vikariat som stäcker sig från augusti till och med december 2013 med möjlighet till förlängning. Kvalifikationer Krav: - Tandsköterskeutbildning - Goda kunskaper i engelska Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta i OPUS journalsystem - Erfarenhet av arbete med studenter på olika nivåer i en lärande miljö För att passa in i rollen som tandsköterska hos oss ser vi att du är strukturerad, flexibel och fungerar bra i ett team. Du ska ha förmåga att snabbt förstå och vara intresserad av att lära dig nya saker. Vi värdesätter att du är självständig med känsla för service då klinikens mål är att sätta patienten och studenten i centrum. Du bör vara kulturellt medveten och känna dig bekväm i en mångkulturell miljö eftersom Karolinska institutet har medarbetare från hela världen. Vid bedömningen av de sökande lägger vi särskilt stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökningsförfarande Ansökan ska göras via rekryteringssystemet NetRecruiter. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin. Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade. Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Karolinska Institutet, Institutionen för odontologi
Ort: Huddinge
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Tandsköterska jobb, Tandsköterska Huddinge, Tandsköterska Karolinska Institutet, Institutionen för odontologi
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Tandsköterska

Verktygssäljare - Stockholm
Bemannus AB är ett företag som förmedlar arbetskraft i Sverige och Norge. Vi har 12 års erfarenhet av bemannings och rekryteringslösningar när det gäller industri- teknik och byggföretagens behov av arbetskraft. Vi är medlemmar i Svenskt Näringsliv, Almega Bemanningsföretagen och följer etiska regler och allmänna bestämmelser. Vi ingår i en koncern med PAf Rekrytering AB, PAf Personal & Ledarutveckling AB och På Rätt Plats AB. Vi söker till vårt kundföretag en driftig och kunnig säljare av verktyg och tillbehör inom skärande bearbetning. Arbetsuppgifter: Aktivt kontakta, besöka och bearbeta nya kunder inom Stockholmsregionen med ett stort sortiment från en ledande europeisk leverantör. Förstå och hjälpa kunder med rätt tekniskt val av produkter. Kompetenskrav: Du har verkstadsteknisk bakgrund med minimum fem års erfarenhet som CNC tekniker. Mycket god materialkunskap. Dokumenterad erfarenhet från försäljning är meriterande. Personliga egenskaper: Du har erfarenheten och noggrannheten från ett tekniskt arbete kombinerat med ett starkt driv. Du har lätt för att kommunicera, är representativ, självstartande och kan disciplinerat arbeta självständigt från hemmet och ute hos kunder i ditt distrikt. Du har stor servicekänsla då behoven från kunden är mycket växlande. Fast lön, provision samt tjänstefordon. Provanställning tillämpas. För mer information angående tjänsten: Kim Simonen 076-040 55 68
Företag: Bemannus AB, Göteborg
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Verktygssäljare - Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verktygssäljare - Stockholm

Fler drivna ekonomer till vår konsultverksamhet
Dfind Finance söker nu fler duktiga ekonomer till vår konsultverksamhet! Vi söker dig som är ekonomiassistent eller redovisningsekonom. För rätt person kan vi på Dfind Finance erbjuda arbete på något av våra spännande kundföretag, med stora utvecklingsmöjligheter. Vi söker dig med en utbildning i ekonomi med några års arbetserfarenhet från ekonomiarbete. Exempel på arbetsuppgifter: - Kundfakturering - Ta emot och skicka inkommande kundbetalningar - Återbetalning till kund - Hantera krav och inkassoprocessen - Underhålla kund- och/eller leverantörsreskontra, bokslut och rapporter. - Förbereda, samla, verifiera, analysera och rapportera kundfordringstransaktioner. - Uppföljning och rapportering - Ekonomiska utredningar och analyser - Sammanställning av ekonomiska rapporter - Prognoser Kvalifikationer: Vi ser att du som söker har en utbildning i ekonomi. Du har erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontrahantering och har kunskaper i faktureringsprinciper, riktlinjer och rutiner. För dig som är redovisningsekonom ser vi att du har arbetat med kvalificerade arbetsuppgifter inom redovisning i minst 3 år. Du skriver och talar både svenska och engelska. Du bör ha ett genuint intresse och en positiv inställning samt goda systemkunskaper. Färdigheter: - Noggrann, strukturerad och uppmärksam på detaljer - God problemlösningsförmåga, vid samarbete med det lokala teamet och mellan organisationer. Du bör ha ett intresse för att identifiera problemområden inom finans och support-processer och komma med förbättringsförslag. - Öppen för förändringar och förbättringar av organisation och process - Analytisk - En själv motivator med en "can do" attityd - Kunna arbeta självständigt och proaktivt - Resultatorienterad - God kommunikationsförmåga, muntlig som skriftlig I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Hos oss är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; engagerad, lösningsorienterad och lyhörd. Vi arbetar med löpande urval. För ytterligare information kontakta Axel Sävstam på axel.savstam@dfindfinance.se . Välkommen med din ansökan! Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Dfind Finance Organisations-/företagsbeskrivning: Detta är Dfind Finance: Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på ekonomi, finans och lön. Vi är ett bolag som drivs av ekonomer för ekonomer. Våra konsultchefer och rekryteringskonsulter har haft positioner i linjen som revisor, controller eller ekonomichef. Innan bolaget bildades frågade vi vad kunder och konsulter genom olika paneler vill ha av en aktör inom det här segmentet. Ur det skapades Dfind Finance. Ett bolag inom Profficekoncernen. Vad erbjuder vi dig: Våra konsulter är vårt ansikte utåt och ni som representerar Dfind Finance ute hos våra kunder varje dag. Vi satsar lite extra på er. Vi arbetar dedikerat med din kompetensutveckling, i samarbete med de största revisionsbyråerna har vi ett brett och gediget utbud av utbildningar och seminarium som du som konsult kan deltaga i. Vi är själva specialister inom ekonomi och din närmsta chef kommer kunna vägleda dig när du stöter på utmaningar, både när det gäller ekonomifrågor eller HR relaterade frågor. Vår personal har kvalitativ backup i form av daglig ekonomisupport via PWC. Det är väldigt viktigt att du ska trivas hos oss. Därför har vi en hög närvaro ute hos er som konsulter dessutom återkommande aktiviteter såsom konsultträffar kvällstid eller frukostinbjudningar på vårt kontor. Vad förväntar vi oss: Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Blir du utvald tar vi hand om dig. Vi känner stor stolthet för det vi gör och förväntar oss att alla våra anställda lever i den andan när vi representerar Dfind Finance. Vi måste vara lyhörda, lösningsorienterade och engagerade för att gemensamt befästa och förstärka vår position på den svenska ekonomimarknaden. Som konsult på Dfind Finance får du en trygg anställning, kollektivavtal och självklart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Keep Improving.
Företag: Dfind Finance & Executive AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Fler drivna ekonomer till vår konsultverksamhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fler drivna ekonomer till vår konsultverksamhet

Systemingenjör
Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se. Vi söker nu en medarbetare till vår IT- enhet, Teknisk systemförvaltning med GIS-inriktning. IT-enheten som består av 14 personer och ansvarar för drift, teknik, utveckling, support och underhåll av kommunens nätverk och därtill anslutna IT-resurser. IT-enhetens tekniska systemadministratörer ansvarar för avancerad administration av våra system.     Arbetsbeskrivning  Vidareutveckling och förvaltning av kommunens tekniska infrastruktur • Teknisk förvaltning, underhåll/uppgraderingar av kommunens GIS-system och program samt implementering Win7 • Förvaltning och vidareutveckling av teknisk arkitektur för vår kund Miljö – och samhällsbyggnad och nära kontakt med systemleverantörer • Ansvar för vidareutveckling och administration av rutiner för kundens specifika system • Viss beredskap kvällstid ingår i arbetsuppgifterna i samband med uppgraderingar av kundens verksamhetssystem  Kvalifikationer  Mångårig erfarenhet av • • System/serveradministration i Windows miljö • Installationer, anpassningar och integration av de som av verksamheten använda system • SQL Server-baserade system (SQL2008) • Systemdrift – och produktion • Nätverk och kommunikation • Erfarenhet av modern IT-arkitektur   • Grundläggande i följande är meriterande • VMware • Backup Exec • Win7 • Oracle • Centraliserad klienthantering • ArcGIS • Bygg-R • Miljöreda • SCCM • Veeam   • Bred förståelse och insikt i hur system och applikationslösningar samverkar i en kommun • Lätt för att samarbeta med olika grupper i verksamheten • Vana vid att ta egna initiativ och arbeta självständigt • Kännedom om vanliga ”kommunsystem”   Det är viktigt att du är noga och ansvarstagande. Du har också lätt för att samarbeta inom IT-enheten och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har körkort.   Anställningens omfattning   Heltid, tillsvidare  Tillträde Snarast efter överenskommelse  Ansökan Frågor besvaras av Monika Smidestam, IT-Chef, Österåkers kommun. Skicka in din ansökan snarast, då urvalet sker löpande.   Monika Smidestam  Österåkers kommun Telefon direkt: +46-(0)8-540 810 17
Företag: Österåkers kommun
Ort: Österåker
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Systemingenjör jobb, Systemingenjör Österåker, Systemingenjör Österåkers kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemingenjör

Regionchef Region 4
**** Om Apotek Hjärtat **** Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 275 apotek runt om i landet. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor. Vi på Apotek Hjärtat vet precis vart vi vill: till ett Sverige där människor mår ännu bättre. För att komma dit krävs att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi kan arbeta tillsammans för att genomföra nya idéer. Helt enkelt att vi är ett apotek med stort hjärta. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid - och din egen. Vi har en platt organisation och flera möjliga karriärvägar. För på Sveriges största apotekskedja är inflytande på riktigt. Huvudsaken är att vi är på väg mot samma mål: att ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande. Varmt välkommen till apoteket med hjärta! Apotek Hjärtat söker en Regionchef till vår försäljningsorganisation för Region 4 (Uppsala och Gävle). Rollen som regionchef innebär resultat- och personalansvar för 18 apotek inom regionen. Du ansvarar för försäljningen av receptbelagda och receptfria läkemedel samt handelsvaror. En viktig del i din roll är att engagera, motivera samt följa upp apotekscheferna i deras dagliga arbete. Du ansvarar även för att organisera och strukturera verksamheten och tillvarata resurserna för att nå det bästa resultatet.   Det här söker vi hos dig   För att lyckas i rollen behöver du vara en drivande och engagerad ledare som är nyfiken och förändringsbenägen. Du har ett strategiskt förhållningssätt och förmågan att både se helheten och detaljerna. Du har en coachande ledarstil och förmågan att vara tydlig och agera vid behov.  Du är prestigelös, har en positiv attityd och är en god kommunikatör. Du är ett föredöme och lever självklart efter Apotek Hjärtats värdeord kundfokus, lagarbete och enkelhet.   Du har minst 5 års erfarenhet av arbete i arbetsledande position gärna från detaljhandeln eller liknande verksamhet. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning. Du har även dokumenterade goda resultat inom försäljning och arbetsledning. Du kommer att rapportera till Affärsområdeschefen och ingå i försäljnings- och driftsorganisationen.   Vi erbjuder dig   Vi erbjuder även en platt organisation och en utmanande tjänst i ett företag som växer och utvecklas. Du får en betydelsefull roll i vår organisation och kommer att vara drivande i det förändringsarbete som pågår inom företaget.   Lämplig bostadsort för tjänsten är Uppsala med omnejd.   Välkommen med din ansökan!                                                                                                                                                                                                            Sista Sista ansökningsdagen är den 31 juli 2013. Tillträde sker enligt överenskommelse.                                                                                                                Om du ha mer information kontakta´gärna Affärsområdeschef, Fredrik  Ingemarsson, 0767-201048 eller HR-specialist, Christina Briès, 0767246085.      Är du på väg mot nya möjligheter?
Företag: Apotek Hjärtat
Ort: Solna
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Regionchef Region 4 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Regionchef Region 4


Sök lediga jobb Speciallärare åk 1 6 för elever inom autismspektrat

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se