Specialpedagog_Speciallärare Stockholms stad; Västertorpsskolan

Specialpedagog_Speciallärare Stockholms stad; Västertorpsskolan jobb Specialpedagog_Speciallärare Stockholms stad; Västertorpsskolan

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Specialpedagog_Speciallärare Stockholms stad; Västertorpsskolan. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Specialpedagog_Speciallärare Stockholms stad; Västertorpsskolan. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Kvalificerade jurister- Stockholm

  2. Specialpedagog- Stockholm

  3. Projektledare/Handläggare- Stockholm

  4. Systemadministratör med fokus på lagring och virtualisering till Basefarm!- Stockholm

  5. Sjuksköterska för arbete inom sjukvårdsförsäkringar- Stockholm

  6. Personlig assistent sökes till kille i Södertälje- Södertälje

  7. Studie/Yrkesvägledare VUX- Huddinge

  8. Personlig assistent- Salem

  9. Process- och informationsmodellerare- Solna

  10. Kategorichef Förskrivet - receptbelagt- Solna


Mer beskrivning

Kvalificerade jurister
Finansinspektionen (FI) söker kvalificerade jurister, gärna med erfarenhet av lagstiftningsarbete eller regelgivning. Du kommer att arbeta på någon av FI:s rättsavdelningar för bankrätt, försäkringsrätt eller värdepappersmarknadsrätt. Rättsavdelningarna är placerade inom respektive tillsynsområde. Under kommande år kommer mycket fokus hos FI att ligga på det spännande regelutvecklingsarbete som sker inom de olika tillsynsområdena, såväl i Sverige som i Europa. FI behöver därför förstärka rättsavdelningarna med kvalificerade jurister med särskild inriktning på regelgivning. I ditt arbete kommer du att ha kontakter med Regeringskansliet, olika arbetsgrupper inom EU samt med företrädare för branschen. Du kan också komma att engageras i vårt tillsynsarbete och arbeta med ingripanden mot företag. Du är även ett stöd till FI:s tillsynsenheter i aktuella legala frågor. FI strävar efter att fatta beslut som är tydliga och korrekta och vill att myndighetens rättstillämpning ska vara rättssäker och förutsägbar. FI:s regler ska vara genomtänkta, konsekventa och väl motiverade. Du kommer därför ha en viktig roll i arbetet med att säkerställa kvaliteten på de regler som FI lägger fast och på FI:s beslut. Finansmarknaden har en central roll i samhället och FI:s regler och beslut blir ofta uppmärksammade och omdebatterade. Bland annat mot bakgrund av detta erbjuder arbetet intressanta utmaningar. Din bakgrund Du som söker har en jur.kand. och flera års relevant arbetslivserfarenhet. Du bör ha tjänstgjort vid domstol och det är meriterande om du är assessor. Det är meriterande om du har deltagit i lagstiftningsarbete i Regeringskansliet eller i riksdagens organisation, eller med regelgivning vid en myndighet. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med de regler som gäller för företag inom den finansiella sektorn. Du har en mycket väl utvecklad förmåga att uttrycka dig enkelt och begripligt i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Det är mycket viktigt att du är bra på att samarbeta och kan arbeta självständigt, är drivande och kan arbeta under press men samtidigt är noggrann och kan prioritera i dina arbetsuppgifter. Du har därutöver en mycket god analytisk förmåga. Information Välkommen med din ansökan i form av cv och personligt brev senast den 16 augusti 2013. För ytterligare information kontakta Louise Conradi (försäkringsrätt) på telefon 08-787 82 16, Martina Jäderlund (bankrätt) på telefon 08-787 82 25, Robert Karlsson (värdepappersmarknadsrätt) på telefon 08-787 82 77 eller Susanne Seiler Lemon (värdepappersmarknadsrätt) på telefon 08-5864 84 50. Fackliga företrädare är för Saco, Marianne Bonde 08-5864 84 94 och för ST, Johan Edhenholm 08-787 81 90. Om FI FI är en myndighet som övervakar företagen på finansmarknaden. Vi arbetar för att det finansiella systemet ska fungera väl med stabila företag och ett gott konsumentskydd. På FI arbetar drygt 300 personer. Vi håller till i ljusa, moderna lokaler på Brunnsgatan 3 i centrala Stockholm.
Företag: Finansinspektionen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalificerade jurister jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalificerade jurister

Specialpedagog
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Farsta gymnasium Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. 1 plats(er).Som specialpedagog får du ett övergripande ansvar för det specialpedagogiska arbetet i skolan. Du arbetar nära skolledningen med skolutveckling, uppföljning och utvärdering. Att arbeta med kvalitetsutveckling för att uppnå "En skola för alla" blir en central uppgift för dig. I detta arbete kartlägger du skolan och ger råd till skolledningen och lärare i allt arbete som rör elever i behov av särskilt stöd på organisations-, grupp- och individnivå. Du stöder lärarna i deras arbete med grundläggande pedagogiska utredningar och i arbetet med att upprätta åtgärdsprogram samt genomför vid behov kartläggande samtal med elever i behov av särskilt stöd och deras vårdnadshavare. Du ansvarar även för skolans kontakter med Skolstöd. Du ingår i skolans elevhälsa. Utbildad specialpedagog med lärarexamen i botten. Gärna utbildning inom svenska som andraspråk och erfarenhet av språkutvecklande arbetssätt. Vana att genomföra kvalificerade samtal och erfarenhet av handledning. God samarbetsförmåga. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Kan ev. bli en tillsvidare anställning Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Ann-Sofie Rosenqvist,08-508 32945 Marie Leuf, Lärare, LR, 08-508 32955, 076-123 2955, marie.leuf@stockholm.se (facklig) Tillträde: 2013-08-12.
Företag: Stockholms stad; Farsta gymnasium
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Specialpedagog jobb, Specialpedagog Stockholm, Specialpedagog Stockholms stad; Farsta gymnasium
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Specialpedagog

Projektledare/Handläggare
KTA Support Karolinska Trial Alliance (KTA) består av tre enheter som verkar för att koordinera och stimulera klinisk forskning i Stockholms län. KTA Support ligger på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge i samma lokaler som KTA Fas 1. KTA Support är ett administrativt och regulatoriskt stöd till forskare genom hela studieprocessen från idé till färdig studierapport /publikation. KTA Support kan underlätta och effektivisera det administrativa arbetet för forskare genom sin specifika kunskap och väl utarbetade rutiner och främjar därmed den patientnära kliniska forskningen inom Stockholms Läns Landsting. KTA Support söker nu en vikarie för en medarbetare som går på föräldraledighet. Vi söker en projektledare/handläggare med dokumenterad erfarenhet från support av akademiska studier och regulatoriskt kunnande inom kliniska prövningar. Arbetsuppgifter: Som projektledare/handläggare kommer du att ge administrativt och regulatoriskt stöd till forskare vid genomförande av kliniska prövningar. Arbetet omfattar projektledning, arbete med ansökningshandlingar, protokollskrivande och monitorering. Du kommer arbeta i nära kontakt med både prövare och myndigheter. Kvalifikationer: Erfarenhet från support till akademiska prövare är meriterande. Detta innefattar ansökningar till myndigheter, protokoll/rapportskrivning och monitorering. Vi ser det som en stor fördel om du tycker om att leda projekt och har intresse av att vara med att utveckla verksamheten. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. KTA arbetar mycket med olika datasystem varför det är meriterande med erfarenhet från CRM system, webbredigering, officepaketet etcetra. Personliga egenskaper: Du är en positiv, driven person som tycker det ska vara kul att gå till jobbet. Du har lätt för att ta kontakt och samarbeta och du inser vikten av att upprätta och bibehålla goda kundrelationer. Du är självgående och tar gärna ansvar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare/Handläggare jobb, Projektledare/Handläggare Stockholm, Projektledare/Handläggare Karolinska Universitetssjukhuset
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare/Handläggare

Systemadministratör med fokus på lagring och virtualisering till Basefarm!
Har du ett genuint teknikintresse, gillar problemlösning och drivs av tekniska utmaningar? - Då är du kanske rätt person för vår grupp som arbetar med infrastruktur. Vi fortsätter växa och söker nu ytterligare en systemadministratör! Basefarm är specialister på drift av affärskritiska Internettjänster. De tar gärna ett helhetsansvar för deras kunders tjänster och ser till att samverkan mellan olika system, infrastruktur och trafikflöde alltid fungerar. Hos dem får du möjligheten att arbeta för några av Sveriges största och mest komplexa internetsajter, där tekniken alltid ligger i framkant. De är ledande inom sitt område och har 260 medarbetare i Stockholm, Oslo och Amsterdam, med kunder som idag finns i 23 olika länder. Basefarm erbjuder dig ett roligt arbete i en stimulerande teknisk miljö och högt i tak, med engagerade och kompetenta kollegor där teknikintresset är stort! De kombinerar det stora företagets strukturer med det mindre företagets flexibilitet. De värdesätter egna initiativ högt och brinner för det de gör. Hos oss ges du möjligheten att arbeta med den senaste tekniken inom IT-drift. Att vara en del av vårt infrastrukturteam för att lösa våra kunders ärenden och kontinuerligt arbeta för att förbättra vår centrala plattform. Du kommer få arbeta självständigt och ta egna initiativ för att lösa de tekniska problem som kan uppstå. Hos oss får du arbeta med kompetenta kollegor och i en stimulerande miljö som andas IT-drift och teknik. Arbetsuppgifter Som systemadministratör hos Basefarm kommer du att få arbeta med SAN/NAS-lösningar, backup, lagring, övervakning och virtuella plattformar. Du kommer ansvara för den dagliga driften vilket innebär exempelvis; att hantera övervakning, underhåll, optimering och felsökning av våra virtuella plattformar där vi främst använder VmWare samt våra lagringslösningar som bygger på Netapp och HP 3PAR. Detta gör du i samarbete med den övriga teknikorganisationen inom Basefarm. Som systemadministratör kommer du vara involverad i alla våra kunder, då vår centrala tekniska plattform utgör grunden. Detta innebär mycket omväxlande arbetsuppgifter i ett högt tempo då vi ständigt har högt tryck i servrarna och nya projekt på gång. Kvalifikationer Tjänsten kräver att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete. Vi ser att du har goda erfarenheter av drift av större installationer med höga tillgänglighetskrav. Ditt fokus ska ha legat på lagrings- och virtualiseringslösningar och gärna vill fortsätta att utvecklas inom de områdena. För att bli framgångsrik hos oss tror vi att du har: . Goda kunskaper i Windows . Erfarenhet av server-hårdvara . Kunskap och erfarenhet av virtualisering gärna VM-ware och Hyper V . Praktiskt arbetat med storage, gärna med Netapp eller HP 3par med tillhörande SAN . Goda kunskaper gällande scripting, så som bash, perl, alternativt powershell . Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har något av följande: . En akademisk examen inom Datateknik eller liknande, det viktigaste är dock din kunskap, erfarenhet och ditt brinnande intresse! . Kunskap och erfarenhet av backup och monitorering av servrar . ITIL- kunskaper då våra processer bygger på ITIL-konceptet . Kunskaper i MS SQL eller UCS Personliga egenskaper Som person är du social, engagerad i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra. Du är självständig, ansvarstagande och har ett eget driv. Du är kvalitetsorienterad och har en fallenhet för problemlösning. Vårt övergripande mål är nöjda kunder och därför är du serviceinriktad mot såväl kunder som kollegor och agerar gärna bollplank. Du är nyfiken och vill lära dig nytt och tar därför gärna egna initiativ för att hitta lösningar. Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Basefarm AB I denna rekrytering jobbar Basefarm med Dfind IT, som tar hand om alla ansökningar. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta linn.adlerz@dfind.se [ mailto:linn.adlerz@dfind.se ] Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas. Keep Improving.
Företag: Dfind AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Systemadministratör med fokus på lagring och virtualisering till Basefarm! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemadministratör med fokus på lagring och virtualisering till Basefarm!

Sjuksköterska för arbete inom sjukvårdsförsäkringar
PR Vård AB PR Vård PR Vård är ett tjänsteföretag i vården. Vi arbetar inom områdena Bemanning & Rekrytering, Elevhälsa och driver en mottagning på Södermalm i Stockholm. Via systerföretaget PR Vård Hemsjukvård & Omsorg bedriver vi hemsjukvård i Stockholms län på kvällar, nätter och helger. 2010 omsatte vi över 100 mkr och engagerade ca 700 medarbetare. Vi har 2009, 2010 och 2011 blivit utsedda till Gasellföretag av tidningen Dagens Industri som ett av Sveriges snabbast växande företag. PR Vård är ett av de marknadsledande bolagen i Sverige inom vårdbemanning. Med hjälp av vårt nätverk av kvalificerad vårdpersonal bemannar vi på kort eller lång tid, allt från enstaka uppdrag till att långsiktigt bemanna hela verksamheter. PR Vård bildades 2001 och är ett auktoriserat bemanningsföretag via Almega. Arbetsuppgifter Vill du kombinera din sjuksköterskeroll med administrativa uppgifter? Vi söker för kunds räkning dig som vill arbeta som vårdplanerare för sjukvårdsförsäkringar. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att innefatta medicinska bedömningar, säkerställa och boka till aktuell privat vårdinstans, dokumentation och uppföljning. Uppdraget är med start inom kort och sträcker sig över sommaren med stor möjlighet till förlängning. Arbetstid måndag-fredag 8-17. Kvalifikationer Du är utbildad sjuksköterska med minst 3 års yrkeserfarenhet. Vi ser gärna att du är van att arbeta administrativt och har förmågan att kunna organisera och strukturera ditt arbete. Du har en bred medicinsk kompetens, arbetar självständigt och har en god förmåga att fatta medicinska beslut. Tidigare erfarenhet från rådgivning är meriterande. Vi tror att nedan egenskaper beskriver dig: Flexibel Strukturerad Trygg i din yrkesroll Lyhörd Bred kompetens God empatisk förmåga Du arbetar gärna i team, men kan även arbeta självständigt. Då rekryteringen sker löpande kan tjänsterna komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Företag: PR Vård AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Sjuksköterska för arbete inom sjukvårdsförsäkringar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjuksköterska för arbete inom sjukvårdsförsäkringar

Personlig assistent sökes till kille i Södertälje
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Vi söker nu en personlig assistent på deltid, 36,75h/v, till en glad kille som är 23 år och har grav autism och grav epilepsi. Du kommer att hjälpa killen när han är på daglig verksamhet måndag-fredag och dina arbetstider kommer att vara kl. 7,45–15,30. Killen behöver mycket stöd och omsorg så det är viktigt att du kan ge honom detta samt att du är engagerad, pålitlig och punktlig. Han behöver hjälp med en del intimhygien och kan inte ta på sig kläder på egen hand. Du som söker har också erfarenhet av autism samt av yrket som personlig assistent. Killen är allergisk mot djur så om du som söker har djur är det viktigt med klädombyte innan arbetspassets start. Vi söker gärna både manliga och kvinnliga assistenter på denna tjänst. Det är väldigt viktigt att du som söker ser detta arbete som långsiktigt. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund. Arbetstid / Varaktighet: Deltid, 36,75h/v. Dagtid må-fre kl. 7,45-15,30. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående Kontaktperson: Anna Gustafsson Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent sökes till kille i Södertälje jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent sökes till kille i Södertälje

Studie/Yrkesvägledare VUX
Huddinge har en ung befolkning och växer snabbt - med 100 000 invånare är vi den största kommunen i länet efter Stockholms stad. Huddinge ligger bara 15 minuter från Stockholm C och kännetecknas av stark utveckling, unika naturmiljöer och ett mångsidigt näringsliv. Vikariat heltid från och med 1 oktober 2013 till och med 30 september Enhetsbeskrivning Vux Huddinge utbildar drygt 2000 elever per år inom de olika skolformerna sfi, sfi-hörsel, grundläggande vuxenutbildning, gymnasial vuxenutbildning och yrkeshögskola. Våra utbildningar är i stora delar förlagda till externa utbildningsanordnare. Om arbetet Arbetet består av studie- och yrkesvägledning inom samtliga skolformer och ansvara för en specifik skolform utifrån verksamhetens behov. Arbetet innehåller upprättande av studieplanering, uppföljning av studier, information till studerande i grupp och enskilt, arbete i vår reception, besvara telefonförfrågningar och e-mail. Uppföljning och besök hos externa utbildningsanordnare. En stor del av arbetet sker med hjälp av våra it-system. Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ständig utvecklande miljö med väl fungerande rutiner för elevuppföljning, trevliga kollegor och en arbetsplats i trivsamma och centralt belägna lokaler. Din profil Studie- och yrkesvägledarutbildning krävs. Erfarenhet av vuxenutbildning och goda kunskaper i styrdokument är nödvändiga. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande. Meriterande är också att om man har arbetat med lärlingsutbildningar och sfi / sfi-hörsel. Du är en bra administratör och har goda kunskaper i Office-paketet. Du har lätt för att samarbeta, är utåtriktad och intresserad av människor. Upplysningar om tjänsten per telefon, lämnas endast v27 och v32. Anwar Jamil rektor 08-535 311 61 Anita Blomqvist studie/yrkesvägledare 08-535 311 71 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Företag: Huddinge kommun
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Studie/Yrkesvägledare VUX jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Studie/Yrkesvägledare VUX

Personlig assistent
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet. Personlig assistansen i Salem tillhör ESS-enheten som ligger organiserat inom Socialförvaltningen. ARBETSUPPGIFTER Som personlig assistent arbetar man med att stödja brukaren i dennes vardag. Inom assistansen jobbar vi mot att brukaren ska känna trygghet få ett gott bemötande samt vara självbestämmande. Arbetsuppgifterna består av omvårdnad, vara med vid aktiviteter samt hushåll. Då vi skriver journaler är det viktigt att du behärskar svenska språket. KVALIFIKATIONER Bra om du arbetat inom vården tidigare. Det är bra om du som söker är en flexibel person då vi söker medarbetare som kan jobba hos flera brukare. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vi söker nu personal som kan hoppa in på sommaren extra.
Företag: Salems kommun, Enheten för särskilt stöd (ESS)
Ort: Salem
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent

Process- och informationsmodellerare
Apotekets mission är att göra det enklare för människor att må bra. Vår historia och vår långa erfarenhet av samarbete med vården gör att vi har ett unikt förtroendekapital. Det gör det lätt för oss att förnya apotekserbjudandet, både gentemot privatpersoner – med ett sortiment i ständig utveckling och nya tjänster som Apotekets Hälsokoll – och som partner till sjukhus och andra vårdinrättningar – med världsledande lösningar som ApoDos. Med drygt 370 butiker över hela landet, fyra dosapotek, två distansapotek och 60 sjukhusapotek är vi Hela Sveriges Apotek. Vi omsätter drygt 20 miljarder och har cirka 4 500 medarbetare. Apoteket IT är den centrala interna IT-leverantören till hela Apoteket AB. Apoteket IT utvecklar, driftar och förvaltar Apotekets samtliga IT-system. Apoteket IT söker dig som vill arbeta som process- och informationsmodellerare inom Apoteket IT. Vi erbjuder På Apoteket IT jobbar inte vem som helst! Det innebär att vi å ena sidan ställer höga krav på dig som vill jobba med oss men å andra sidan att vi även kan erbjuda en omgivning som få kan matcha. Just nu är IT verksamheten och IT-stödet inom Apoteket inne i sin största förändring någonsin. Många av våra olika stödsystem är föremål för översyn, modernisering eller utbyte till nytt IT-stöd. Samtidigt bryter vi ny mark och skapar nya spännande kunderbjudenden som förändrar sättet som man sett och upplevt apoteksbranschen. Förutom att bidra med resultat i våra projektleveranser kommer du att utgöra en viktig kugge i uppbyggnaden av vårt kompetenscenter för Enterprise Architecture. Som process- och informationsmodellerare kommer du att arbeta inom enheten IT Arkitektur & Säkerhet och en grupp som jobbar med Enterprise Architecture (EA-center). EA-center jobbar med att stödja Apotekets alla verksamheter och samtliga projekt med process- och informationsstöd och -modellering. Modellerna tas fram enligt Apotekets EA-ramverk, vilket fokuserar på helhetsperspektiv och utveckling enligt vedertagna arkitekturella principer. Inom EA-center kommer du att förvalta Apotekets EA-modeller, vilket innebär arbete med ut- och incheckning av modeller i samband med deras förändringar. Under modelleringsarbetet samarbetar du aktivt med många delar av Apotekets organisation. I arbetsuppgifterna ingår också att tillgängliggöra/publicera valda modeller på Apotekets intranät samt att stötta Apotekets medarbetare med att hitta och förstå modellerna. Du har också ansvar och förvaltar IT Arkitektur & Säkerhets sida på Apotekets intranät samt ansvar för att ta fram och förvalta information om EA-center och dess modeller inom denna sida. Jobbet innebär även ansvar för utbildningar (framtagning och genomförande) samt administration och förvaltning av Apotekets EA-verktyg, ARIS, som också innehåller Apotekets systemkarta, vars modeller är en del av EA-ramverket. Vem är du? Du har akademisk examen på minst kandidatnivå eller högre inom data-/systemvetenskap eller motsvarande. Du har god kunskap om modellering av processer, information och system samt kunskap i Enterprise Architecture och verktyg för modellering. En viktig egenskap du har är god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Erfarenhet av modellering av processer, information och system, erfarenhet av systemutveckling och systemutvecklingsprojekt, erfarenhet av ARIS och erfarenhet av apoteksbranchen är meriterande. Du är positiv och drivande person, som är ansvarstagande, initiativrik och van att arbeta mot mål (resultatorienterad). Du är strukturerad med god samarbetsförmåga, kreativ och gillar att jobba som generalist med många kontaktytor till interna och externa intressenter. Noggrannhet, nytänkande och kvalitetsmedvetenhet är mycket viktiga egenskaper. Du gillar att söka kreativa lösningar på problem i en positiv och entusiastisk anda. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 1 september 2013. Du ansöker via länk på www. apoteket.se. Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta Sinisa Cicovic fr.o.m. den 3/8 2013 på telefon 010-447 5443 eller e-post sinisa.cicovic@apoteket.se. Facklig information Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Maria Lindholm-Malekkhaiat för Unionen, tfn 010-44755 66   Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Ekonomi & IT
Ort: Solna
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Process- och informationsmodellerare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Process- och informationsmodellerare

Kategorichef Förskrivet - receptbelagt
Apotekets mission är att göra det enklare för människor att må bra. Vår historia och vår långa erfarenhet av samarbete med vården gör att vi har ett unikt förtroendekapital. Det gör det lätt för oss att förnya apotekserbjudandet, både gentemot privatpersoner – med ett sortiment i ständig utveckling och nya tjänster som Apotekets Hälsokoll – och som partner till sjukhus och andra vårdinrättningar – med världsledande lösningar som ApoDos. Med drygt 370 butiker över hela landet, fyra dosapotek, två distansapotek och 60 sjukhusapotek är vi Hela Sveriges Apotek. Vi omsätter drygt 20 miljarder och har cirka 4 500 medarbetare. Till vår avdelning Bota & Lindra söker vi nu en farmaceut till rollen som Kategorichef. Rollen ansvarar för att driva och utveckla kategorier i Apotekets förskrivna sortiment. I uppgiften ingår att driva leverantörsförhandlingar och med kunden i fokus säkerställa ett optimalt sortiment och medverka till att Apoteket uppnår bästa möjliga kunderbjudande på marknaden. Du ska bidra med att; * Utveckla kategoristrategier samt ge rekommendation på prioritering av kategorier. * Ansvara att positionera kategorier i linje med Apotekets varumärkesstrategier, portföljstrategier samt sortimentstrategi. * Optimera sortimentet för maximal lönsamhet och försäljning. * Planera och genomföra analyser för att vidareutveckla sortimentet och skapa kundvinnande strategier. * Kontinuerligt analysera affärens styrkor, svagheter samt utvecklingsområden med tillgänglig marknads- och försäljningsdata samt uppdatera chef samt övriga team på affärens utveckling. * Delta och/eller driva delegerade förhandlingar. Krav för arbetet * Du är farmaceut. Apotekarexamen är meriterande. * Vana att analysera data. Vi arbetar och analyserer statistik från IMS, Nielsen och intern försäljningsstatistik. * Du har bevisad framgång i att skapa, presentera och sälja in idéer och koncept. * Du är van vid att hantera komplexa problemställningar och gillar att ha många pågående projekt. * Du har visat framgång avseende måluppfyllnad inom liknande verksamhet och har god erfarenhet av förbättringsprojekt. Meriterande * Erfarenhet från liknande roll inom större detaljhandelsföretag inom konkurrensutsatt handel alt större läkemedelsföretag. * Du har väldokumenterad erfarenhet av att driva större projekt inom detaljhandel eller läkemedelsindustri Språkkunskaper * Mycket god affärssvenska och affärsengelska såväl i tal som skrift. IT-kunskaper * Goda kunskaper i Microsoft Office * Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel och ha förmåga att hantera stora datamängder Dina personliga egenskaper Du är; * självgående och naturlig ledare med god känsla för att bygga affärer, nätverk. * drivande som tycker om att bygga och arbeta i ett team, samt vara en del av helheten * förbättringsbenägen/proaktiv – går in och förbättrar strukturer och processer för att öka produktivitet * skicklig förhandlare med resultatorienterat arbetssätt  Ansökan Välkommen med din ansökan senast 28 juli 2013. Du ansöker via länk på www. apoteket.se. Frågor med anledning av befattningen besvaras av Fredrik Öberg, kategorigruppchef för Bota & Lindra, tfn 010-4475265 eller Pontus Rosén Direktör Sortiment & Marknad 010-4475775. Intervjuer kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Facklig information Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Maria Lindholm-Malekkhaiat för Unionen, tfn 010-44755 66 Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Sortiment och Marknad
Ort: Solna
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Kategorichef Förskrivet - receptbelagt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kategorichef Förskrivet - receptbelagt


Sök lediga jobb Specialpedagog_Speciallärare Stockholms stad; Västertorpsskolan

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se