Sprint Personal AB jobb - lediga jobb

Sprint Personal AB jobb Sprint Personal AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Sprint Personal AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Sprint Personal AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Säljare Siljan Timber Mora- Mora

  2. Länsstyrelsen Dalarna söker chef för rättsenheten- Falun

  3. Länsstyrelsen Dalarna söker Länsarkitekt/Funktionssamordnare- Falun

  4. Projektledarbyrån i Falun söker erfaren projektledare- Falun

  5. Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare- Gävle

  6. Engagerad och driven ledare som vill bygga föreningen för framtiden.- Falun

  7. Affärsdriven säljare till Bilbolaget i Sandviken- Sandviken

  8. Affärs- och kommunikationschef till Bilbolaget i Gävle- Gävle

  9. Teamchef Däckcenter till Bilbolaget i Gävle- Gävle

  10. Teamledare till Bilbolagets leveransavdelning i Gävle- Gävle

  11. Personlig Servicetekniker till Bilbolaget i Gävle- Gävle

  12. Affärsdriven Försäljningschef till Bilbolaget i Sandviken- Sandviken

  13. Afärsdriven säljare till Bilbolaget i Gävle- Gävle

  14. Personlig Servicetekniker till Bilbolaget i Gävle- Gävle

  15. Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare- Gävle

  16. VD till Leksands Sparbank- Leksand

  17. Personalchef till Dala Vatten och Avfall, Leksand- Leksand

  18. Länsarkitekt till Länsstyrelsen Dalarna- Falun

  19. Samhällsplanerare, Länsstyrelsen Dalarna- Falun

  20. Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare- Gävle

  21. Samhällsplanerare, Länsstyrelsen Dalarna- Falun

  22. Länsarkitekt till Länsstyrelsen Dalarna- Falun

  23. Teknisk dokumentatör till Normet i Ludvika- Ludvika

  24. Kommunikatör till Almi- Falun

  25. Chef rådgivning Almi- Borlänge

  26. Rådgivare till Almi- Borlänge

  27. Regional Exportrådgivare Dalarna, Business Sweden- Borlänge

  28. VD till Wikmanshyttan Safety- Hedemora

  29. Ekonomiassistent till Falu Rödfärg- Falun

  30. Kvalitetsledare Edita Bobergs- Falun

  31. Produktionsingenjör till Wikmanshyttan Safety- Hedemora

  32. Konsulter inom HR, ekonomi och löneadministration- Falun

  33. Finansieringsrådgivare till Almi- Borlänge

  34. VD till Hedemora Energi- Hedemora

  35. Arbetsledare/biträdande plantskolechef till Sjögränds plantskola- Hagfors

  36. Anläggningsansvarig panncentralen, Siljan Timber Mora- Mora

  37. Regionchef, Siljan Skog AB region norr- Ljusdal

  38. Två Key account managers till Mora of Sweden- Mora

  39. Exportsäljare till Isoflex- Borlänge

  40. Senior projektledare till Falun- Falun


Mer beskrivning

Säljare Siljan Timber Mora
Siljan-koncernen är en företagsgrupp som finns mitt i Sverige. Vår verksamhet handlar om att sköta skog på bästa sätt och att förädla timret till produkter som håller hög kvalitet. Vår historia börjar redan år 1897, då den första provsågningen ägde rum i Mora. Men vår gemensamma kunskap om skogen sträcker sig mycket längre bakåt i tiden. På dessa breddgrader har människor levt sedan den skandinaviska halvön befolkades. Här har vi brukat och förädlat träråvara i generationer. Koncernen omsätter idag nära en miljard kronor och sysselsätter cirka 1 000 personer, varav 250 är direktanställda. Välkommen till SILJAN - i hjärtat av Sverige! Nu söker vi en säljare som tycker att trä är roligt och har sinne för affärer! Som säljare är du en driven och relationsskapande person som trivs med att arbeta såväl på egen hand som i team. Du kan lätt identifiera nya affärsmöjligheter- och kontakter och du trivs i förhandlingssituationer. Tjänsten innebär nära och täta kontakter med befintliga kunder och bearbetning av nya. Du kommer till en rörlig bransch där det gäller att ha ett nyfiket förhållningssätt på vad som händer i branschen och övriga världen. Som säljare för Siljan Timber får du ta del av det bästa från två världar – tryggheten som företaget erbjuder i form av ett starkt varumärke och goda utvecklingsmöjligheter, samt möjligheten att självständigt skapa affärer på internationella marker med många spännande möten med olika människor och kulturer. Siljan Timbers kunder finns i 35 olika länder, vilket betyder en del resande. Bas är kontoret i Mora Vi ser att du har en lämplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Du utrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska och gärna något ytterligare språk. Något som vi värderar högt är din kunskap och erfarenhet inom vidareförädling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du blir en del av ett rutinerat team där tempot är högt och gemenskapen stor! Det är din ambition som avgör hur du vill utvecklas – vårt jobb är att belöna din framåtanda och ge dig möjligheten att lyckas! Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091, på Sprint, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Välkommen att registrera din ansökan på www.sprint.se under Lediga tjänster, senast den 18 augusti.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Mora
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Säljare Siljan Timber Mora jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Säljare Siljan Timber Mora

Länsstyrelsen Dalarna söker chef för rättsenheten
Välkommen till ett vackert och händelserikt Dalarna och till Länsstyrelsen – en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet. Landshövdingen Maria Norrfalk är chef för verksamheten som omfattar många olika samhällssektorer. Länsstyrelsens uppgift är att främja länets utveckling och verka för att nationella mål genomförs i förhållande till Dalarnas förutsättningar. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande.   Vi söker en drivande, entusiasmerande och närvarande chef    Som chef för rättsenheten leder och utvecklar du en enhet med en bred verksamhet. Inom enheten hanteras bland annat förvaltningsärenden, överklagade kommunala beslut och ärenden om tillstånd och tillsyn. Verksamheten spänner över ett vitt fält alltifrån miljörätt och plan- och byggfrågor, stiftelse- och överförmyndartillsyn, till valfrågor. Till enhetens uppgifter hör också djurskyddet och veterinära frågor. En viktig uppgift för dig och din enhet är att stödja länsstyrelsens övriga verksamhetsområden med juridisk kompetens och rådgivning. Du kommer till en arbetsplats med god ambitionsnivå och fylld av kunniga experter. På rättsenheten arbetar 30 personer bl.a. jurister, förvaltnings- och administrativa handläggare, veterinärer och djurskyddshandläggare.    Länsstyrelsen är en av Sveriges mest mångsidiga myndigheter med uppdrag och kompetens inom hela samhällsområdet. Som chef för rättsenheten får du en betydande roll i Länsstyrelsens centrala uppgift, att utifrån gällande lagstiftning avväga ekonomiska, sociala, kulturella och miljömässiga intressen i beslutsfattandet. Tillväxtaspekter ska förenas med hållbar utveckling och rättssäkerhet ska förenas med flexibla och kreativa lösningar. Chefen för rättsenheten är ett stöd och rådgivare till myndigheten och länsledningen i detta strategiska och ofta utmanande arbete.   Uppdraget kräver en juristexamen och dokumenterad chefserfarenhet. Vi ser det som meriterande om du har tingsmeritering, erfarenhet av verksamhets- och processutveckling samt samhällets tillväxtfrågor. Fokus i uppdraget är att på ett medvetet och inspirerande sätt arbeta med förbättringsmöjligheter för att utveckla både arbetssätt och medarbetare.Vi söker dig med bred juridisk kompetens och lång erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete, som är en naturlig ledare och duktig på att skapa och bidra till ett gott arbetsklimat. Ytterligare egenskaper som kännetecknar dig är din samarbetsförmåga och ditt smidiga sätt i kombination med ett genuint intresse för samhällsfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning.Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Anställningen är tillsvidare och förordnandet som chef är tidsbegränsat till fyra år.   Länsstyrelsen har samverkan med Rekryteringslots i Dalarna för att underlätta för familjemedlem att hitta nytt arbete vid flytt.   Läs gärna mer på www.lansstyrelsen.se/dalarna   Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091 på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Välkommen att registrera din ansökan på www.sprint.se senast 8 augusti.   Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 06-27
Sök fler jobb liknande: lediga Länsstyrelsen Dalarna söker chef för rättsenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Länsstyrelsen Dalarna söker chef för rättsenheten

Länsstyrelsen Dalarna söker Länsarkitekt/Funktionssamordnare
Välkommen till ett vackert och händelserikt Dalarna och till Länsstyrelsen – en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet. Landshövdingen Maria Norrfalk är chef för verksamheten som omfattar många olika samhällssektorer. Länsstyrelsens uppgift är att främja länets utveckling och verka för att nationella mål genomförs i förhållande till Dalarnas förutsättningar. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande.   Vi söker en engagerad och utvecklingsinriktad ledare till Plan- och bostadsfunktionen.   Som Länsarkitekt/funktionssamordnare för Plan- och bostadsfunktionen tillhör du Samhällsbyggnadsenheten. Du kommer att ha ansvar att samordna statens syn på kommunala planer, vilket betyder att du leder arbetet med att utveckla samhällsbyggandet i Dalarna. Det innebär att du kommer att arbeta med nationella och regionala analyser, planeringsunderlag, samråd, granskning, kontroll och uppföljning. Det är ett strategiskt arbete med betydande samverkan både internt och externt.  Du kommer till en arbetsplats med positiv anda och hög kunskapsnivå. I rollen ingår arbetsledaransvar för 12 personer, där en central del handlar om att utveckla en stimulerande och tilltalande arbetsplats.   Rollen som Länsarkitekt är en kommunikativ och utåtriktad tjänst som handlar om att stödja, leda och inspirera arbetet för att underlätta och effektivisera den regionala utvecklingen. Som samordnare krävs en trygghet och en klok avvägning i olika sakfrågor, för att skapa välvilliga förutsättningar i intressekonflikter.  Du utgör länsstyrelsens remiss- och expertfunktion och har budgetansvar för nationellt tilldelade anslag och projektmedel. Ytterligare ansvarsområde är att resultat- och kvalitetssäkra regionala projekt och uppdrag från regeringen och boverket.   Vi söker dig som har god initiativ- och kommunikationsförmåga och en framgångsrik erfarenhet av att utveckla både verksamheter och medarbetare. Ditt intresse och kunskap att leda andra värderas högt. Du är väl insatt i plan- och bygglagen och väl införstådd med miljöbalken och Boverkets byggregler. Det är betydelsefullt för oss om du har erfarenhet och kunskap om gestaltning av byggnadsmiljöer och landskap. Din universitets- eller högskoleutbildning har en inriktning mot arkitektur, samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande.   Länsstyrelsen har samverkan med Rekryteringslots i Dalarna för att underlätta för familjemedlem att hitta nytt arbete vid flytt.   Läs gärna mer på www.lansstyrelsen.se/dalarna   Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering, 072-5141 091. Välkommen att registrera din ansökan på www.sprint.se senast 8 augusti.   Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 06-27
Sök fler jobb liknande: lediga Länsstyrelsen Dalarna söker Länsarkitekt/Funktionssamordnare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Länsstyrelsen Dalarna söker Länsarkitekt/Funktionssamordnare

Projektledarbyrån i Falun söker erfaren projektledare
Projektledarbyrån har sitt huvudkontor i Falun och verkar huvudsakligen i Dalarna. För att stärka närvaron i Gävleborg och Uppland har vi öppnat kontor i Gävle. Nu växer vi både Falun och Gävle och söker därför nya medarbetare. Vi söker i första hand projektledare med  anläggningsbakgrund, men även annan projektledarkompetens kan vara interssant. Husbyggnad - Anläggning - Installation. Vi erbjuder tjänster i hela värdekedjan, från förstudie och strategisk planering till besiktning och driftsättning. Våra kunder är kommunla förvaltningar, landsting, industier och privata fastighetsbolag. Vi har även uppdrag åt rikstäckande kunder. Gemensamt för våra kunder är att de uppskattar att Projektledarbyrån är fristående och därmed också helt oberoende. Vi behöver därför inte ta hänsyn till annat än våra kunders bästa. Har du några års erfarenhet från entreprenader inom husbyggnad/anläggning/industri? Är du en välorganiserad ledare och god kommunikatör som har lätt att skapa och utveckla relationer? Är du van att arbeta självständigt och målinriktat? Har du en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet? Då har du rätt bakgrund för våra intressanta och variationsrika uppdrag. Vi erbjuder delägarskap till rätt person som satsar sitt engagemang långsiktigt. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Roger Knutsson, 070-228 99 03 roger.knutsson@projektledarbyrån eller Anna-Lena Hagström, 072- 514 10 91 annalena.hagstrom@sprint.se Välkommen att registrera din ansökan på www.sprint.se under Lediga tjänster, senast 17 september
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledarbyrån i Falun söker erfaren projektledare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledarbyrån i Falun söker erfaren projektledare

Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare
Projektledarbyrån har sitt huvudkontor i Falun och verkar huvudsakligen i Dalarna. För att stärka närvaron i Gävleborg och Uppland har vi öppnat kontor i Gävle. Nu växer vi både Falun och Gävle och söker därför nya medarbetare. Vi söker i första hand projektledare med  anläggningsbakgrund, men även annan projektledarkompetens kan vara interssant. Husbyggnad - Anläggning - Installation. Vi erbjuder tjänster i hela värdekedjan, från förstudie och strategisk planering till besiktning och driftsättning. Våra kunder är kommunla förvaltningar, landsting, industier och privata fastighetsbolag. Vi har även uppdrag åt rikstäckande kunder. Gemensamt för våra kunder är att de uppskattar att Projektledarbyrån är fristående och därmed också helt oberoende. Vi behöver därför inte ta hänsyn till annat än våra kunders bästa. Har du några års erfarenhet från entreprenader inom husbyggnad/anläggning/industri? Är du en välorganiserad ledare och god kommunikatör som har lätt att skapa och utveckla relationer? Är du van att arbeta självständigt och målinriktat? Har du en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet? Då har du rätt bakgrund för våra intressanta och variationsrika uppdrag. Vi erbjuder delägarskap till rätt person som satsar sitt engagemang långsiktigt. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Roger Knutsson, 070-228 99 03 roger.knutsson@projektledarbyrån eller Anna-Lena Hagström, 072- 514 10 91 annalena.hagstrom@sprint.se Välkommen att registrera din ansökan på www.sprint.se under Lediga tjänster, senast 17 september
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare

Engagerad och driven ledare som vill bygga föreningen för framtiden.
Välkommen till Falun – en riktig idrottsstad! I Falun finns allt som hjärnan, hjärtat och själen behöver och det är aldrig längre bort än runt stugknuten. Här finns Lugnets nationalarena med sin unika samling av olika idrotter och inom samma område finns Högskolan Dalarna med idrottsutbildningar och idrottsforskning. Mitt i detta finns Falu SS, Dalarnas största simklubb med verksamhet inom simning, vattenpolo och open-water-simning, från nybörjare till elitverksamhet. I rollen som klubbchef/huvudtränare blir du Falu SS ambassadör och förebild. Vår ambition är att vara en föregångare inom svensk simsport och därför är det betydelsefullt att du som vi, stimuleras och motiveras av att ligga i framkant. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att stärka och profilera verksamheten ytterligare, samt att som simtränare ha idéer och strategier som utvecklar och underlättar för lärande på ett lustfyllt sätt. Glädje och energi ska genomsyra vår verksamhet. En annan viktig uppgift är att arbeta för goda och effektiva samarbetsformer för att utveckla föreningen. Det innebär att hantera olika medlemmars viljor och intressen för att skapa en röd tråd i verksamheten. Att tydliggöra vår kultur/anda för att skapa en attraktiv förening är en angelägen uppgift för dig. Vi söker dig som är självgående och entusiasmerande. Du har en pedagogisk förmåga samt god förståelse och kunskap om barn- och ungdomars utvecklingsprocess. Det är viktigt att du har ett tydligt och moget ledarskap och är duktig på att skapa ett öppet och inspirerande arbetsklimat. Vi vill att du har ett intresse för vår verksamhet och att du kan tolka behoven och omsätta det i produktiva samarbetsinsatsinsatser.  Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är utbildad enligt SSF utbildningslinje och/eller är högskoleutbildad inom idrott, eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Vi erbjuder ett utmanande uppdrag som har stora påverkans- och utvecklingsmöjligheter. Vill du bidra till att skapa skillnad och har lust att göra och lära nytt, varmt välkommen med din ansökan! Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor, kontakta Anna Svärd, ordförande, tel 070-315 42 52 Ansökan skickas till: Mail: styrelsen@falusim.nu Postadress: Styrelsen, Falu Simsällskap, Lugnetvägen 7, 791 31 FALUN Sista ansökningsdag: 15 september 2013
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 08-19
Sök fler jobb liknande: lediga Engagerad och driven ledare som vill bygga föreningen för framtiden. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Engagerad och driven ledare som vill bygga föreningen för framtiden.

Affärsdriven säljare till Bilbolaget i Sandviken
Vi söker dig som genuint intresserad av människor och har omtanke som ledord. Att vara lokalt förankrad i eller nära Sandviken är viktigt för att lyckas. Som en stark leverantör med högt kundfokus och personliga affärsrelationer lyssnar vi på kundens behov vilket gör att du måste vara lyhörd i ditt arbete. Du kommer att arbeta med både nya och begagnade bilar till både privatpersoner och företag. Mötet sker inte bara i bilhallen utan även ute hos kund samt mässor och utställningar. Du ska ha några års arbetslivserfarenhet och gärna med försäljning eller liknande. Du ska ha stort intresse och förmåga att förstå kundens behov. Din framgång bygger på att du är lösningsorienterad och relationsskapande i dina möten med människor. En viktig egenskap är uthållighet och fokusering då försäljning inte är något som gör sig självt. Sist men inte minst, är att du ska ha ett starkt eget driv och vara strukturerad sedan är det en bonus om du tycker om bilar, och vi ser det som en självklarhet att du har körkort för bil. Läs gärna mer på, www.bilbolaget.nu. I denna rekrytering samarbetar vi med Sprint Personal. För mer information, välkommen att kontakta Per Jarefjord, per.jarefjord@sprint.se eller via telefon 0738-47 47 00.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Sandviken
Publicerad : 08-26
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsdriven säljare till Bilbolaget i Sandviken jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsdriven säljare till Bilbolaget i Sandviken

Affärs- och kommunikationschef till Bilbolaget i Gävle
Vi tror på att skapa det bästa för våra kunder i former av tjänster som verkligen underlättar och medverkar till att det blir kul att äga bilar från oss. När kundservice och omhändertagande blir allmänna ledord för oss så har vi lyckats. Vi i har bestämt oss för att ligga i framkant när det kommer till Kundnytta, CRM, Web och mobila plattformar. Kontinuitet och förmågan att höra av sig när det finns ett behov tror vi kommer att vara än mer avgörande framöver. Nu söker dig som ska leda det arbetet. Att initiera och driva projekt blir en naturlig del av din vardag. Vi producerar själv mycket av det marknadsförings- och informationsmaterial som behövs, så om du även har den kompetensen är det en bonus. Eftersom det här är en ny befattning hos oss, kommer du att ha stor möjlighet att forma och utveckla innehållet i ditt arbete tillsammans med VD som du även rapporterar till. Din roll kräver att du kan agera självständigt och på samma gång involvera din omgivning och bygga långsiktiga relationer. Du blir en viktig bärare av vårt varumärke. Vi vill att du har en arbetslivserfarenhet på minst fem år från liknande arbete. Du måste ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, du ska B-körkort och kunna resa till samtliga Bilbolagets försäljningskontor. Vi ser framför oss att du är en initiativrik och kreativ person som bidrar med professionalitet och uthållighet. Du stimuleras av att möta människor och gör det med nyfikenhet och entusiasm. Tycker du om att inspirera, kommunicera och bidra till att göra skillnad, så kan det här vara jobbet för dig. Du kommer att ingå i ledningsgruppen. Läs gärna mer på, www.bilbolaget.nu. För mer information, välkommen att kontakta Per Jarefjord, per.jarefjord@sprint.se eller via telefon 0738-47 47 00.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 08-26
Sök fler jobb liknande: lediga Affärs- och kommunikationschef till Bilbolaget i Gävle jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärs- och kommunikationschef till Bilbolaget i Gävle

Teamchef Däckcenter till Bilbolaget i Gävle
Vi har idag ett framgångsrikt Däckcenter där mycket kraft lagt på att alltid hjälpa våra kunder med omtanke och kompetens. Nu ska vi satsa än mer med paketeringar av våra tjänster och bredda vårt utbud för att göra det än enklare hos oss. Affärsområdet är säsongsstyrt med extra personal på både vår och höst och din uppgift är att skapa en utjämning i dessa flöden. Du arbetar både mot privatpersoner och företag och du arbetar direkt mot kunder men även via verkstad och bilförsäljare som finns i Bilbolaget. Du har personalansvar samt resultatansvar för området vilket vi gärna ser att du haft tidigare. För att klara detta arbete tror vi att du är en person som har lätt att få med dig andra människor och har en positiv framtoning. Du är duktig på att motivera, är lyhörd samt lever som du lär. Om du sedan inte är konflikträdd och är tydlig i dina budskap tycker vi att du ska söka till vår spännande resa. Läs gärna mer på, www.bilbolaget.nu. För mer information, välkommen att kontakta Per Jarefjord, per.jarefjord@sprint.se eller via telefon 0738-47 47 00.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 08-26
Sök fler jobb liknande: lediga Teamchef Däckcenter till Bilbolaget i Gävle jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teamchef Däckcenter till Bilbolaget i Gävle

Teamledare till Bilbolagets leveransavdelning i Gävle
Gillar du att leda och utveckla andra människor, då har vi en ledig tjänst för dig. Du kommer att leda och fördela arbetet för 8-10 personer vilket du gör med både handlingsplaner och processer men också genom att vara närvarande som coach och förebild. Förutom ledarskapet är du affärsområdesansvarig med budgetansvar. Det här gör att du måste ha ett intresse för människor samt vara ekonomiskt kunnig. Vi ser gärna att du har arbetat med människor i någon form och gärna som ledare eller chef. Du måste ha lätt att förstå teknik och vad den kan göra samt allt som har med bilar att göra. Affärsområdet är en intern avdelning och din uppgift är att bland annat effektivisera arbetet, utjämna flödet i produktionen och säkerställa en hög kvalitet vid leverans. Här är det mycket viktigt med att samarbeta med samtliga som berörs internt inom Bilbolaget och du blir den drivande i det arbetet. För att klara detta arbete tror vi att du är en person som har lätt att få med dig andra människor och har en positiv framtoning. Du är duktig på att motivera och är lyhörd samt lever som du lär. Om du sedan inte är konflikträdd och är tydlig i dina budskap tycker vi att du ska söka till vår resa. Läs gärna mer på, www.bilbolaget.nu. För mer information, välkommen att kontakta Per Jarefjord, per.jarefjord@sprint.se eller via telefon 0738-47 47 00.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 08-26
Sök fler jobb liknande: lediga Teamledare till Bilbolagets leveransavdelning i Gävle jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teamledare till Bilbolagets leveransavdelning i Gävle

Personlig Servicetekniker till Bilbolaget i Gävle
Vi tror på att skapa det bästa för våra kunder i former av tjänster som verkligen underlättar och medverkar till att det blir kul att äga bilar från oss. När kundservice och omhändertagande blir allmänna ledord för oss så har vi lyckats. Din roll som Personlig servicetekniker är då avgörande för att vi ska lyckas. Du arbetar med att Serva både kunder och deras bilar som en helhet. Till din hjälp har du ett team av ledare och kompetens. Ditt intresse av modern teknik och förmåga att lösa problem med felsökning och elektronik behövs för att lyckas. Till tjänsten så söker vi dig med högre kompetens inom felsökning och reparationer. Det är en fördel om du arbetat med Volvo innan men ej ett krav. Läs gärna mer på, www.bilbolaget.nu. För mer information, välkommen att kontakta Per Jarefjord, per.jarefjord@sprint.se eller via telefon 0738-47 47 00.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 08-27
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig Servicetekniker till Bilbolaget i Gävle jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig Servicetekniker till Bilbolaget i Gävle

Affärsdriven Försäljningschef till Bilbolaget i Sandviken
Vi söker dig som genuint intresserad av människor och har omtanke som ledord. Att vara lokalt förankrad  i eller nära Sandviken är viktigt för att lyckas. Med stort kundfokus och en ambition om att bli bäst på försäljning  så söker vi dig som kan omvandla tankarna till verklighet. Du kommer att arbeta med både nya och begagnade bilar till både privatpersoner och företag. Ditt ansvar är för både resultat och personal. För att klara detta arbete tror vi att du är en person som har lätt att få med dig andra människor och har en positiv framtoning. Du är duktig på att motivera och är lyhörd samt lever som du lär. Du ska arbeta med struktur och tydliga målsättningar så vi blir pålästa och motiverade. Läs gärna mer på, www.bilbolaget.nu. För mer information, välkommen att kontakta Per Jarefjord, per.jarefjord@sprint.se eller via telefon 0738-47 47 00.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Sandviken
Publicerad : 08-27
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsdriven Försäljningschef till Bilbolaget i Sandviken jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsdriven Försäljningschef till Bilbolaget i Sandviken

Afärsdriven säljare till Bilbolaget i Gävle
Vi söker dig som genuint intresserad av människor och har omtanke som ledord. Att vara lokalt förankrad i eller nära Gävle är viktigt för att lyckas. Som en stark leverantör med högt kundfokus och personliga affärsrelationer lyssnar vi på kundens behov vilket gör att du måste vara lyhörd i ditt arbete. Du kommer att arbeta med både nya och begagnade bilar till både privatpersoner och företag. Mötet sker inte bara i bilhallen utan även ute hos kund samt mässor och utställningar. Du ska ha några års arbetslivserfarenhet och gärna med försäljning eller liknande. Du ska ha stort intresse och förmåga att förstå kundens behov. Din framgång bygger på att du är lösningsorienterad och relationsskapande i dina möten med människor. En viktig egenskap är uthållighet och fokusering då försäljning inte är något som gör sig självt. Sist men inte minst, är att du ska ha ett starkt eget driv och vara strukturerad sedan är det en bonus om du tycker om bilar, och vi ser det som en självklarhet att du har körkort för bil. Läs gärna mer på, www.bilbolaget.nu. För mer information, välkommen att kontakta Per Jarefjord, per.jarefjord@sprint.se eller via telefon 0738-47 47 00.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 10-10
Sök fler jobb liknande: lediga Afärsdriven säljare till Bilbolaget i Gävle jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Afärsdriven säljare till Bilbolaget i Gävle

Personlig Servicetekniker till Bilbolaget i Gävle
Vi tror på att skapa det bästa för våra kunder i former av tjänster som verkligen underlättar och medverkar till att det blir kul att äga bilar från oss. När kundservice och omhändertagande blir allmänna ledord för oss så har vi lyckats. Din roll som Personlig servicetekniker är då avgörande för att vi ska lyckas. Du arbetar med att Serva både kunder och deras bilar som en helhet. Till din hjälp har du ett team av ledare och kompetens. Ditt intresse av modern teknik och förmåga att lösa problem med felsökning och elektronik behövs för att lyckas. Till tjänsten så söker vi dig med högre kompetens inom felsökning och reparationer. Det är en fördel om du arbetat med Volvo innan men ej ett krav. Läs gärna mer på, www.bilbolaget.nu. För mer information, välkommen att kontakta Per Jarefjord, per.jarefjord@sprint.se eller via telefon 0738-47 47 00.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 10-31
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig Servicetekniker till Bilbolaget i Gävle jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig Servicetekniker till Bilbolaget i Gävle

Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare
Projektledarbyrån har sitt huvudkontor i Falun och verkar huvudsakligen i Dalarna. För att stärka närvaron i Gävleborg och Uppland har vi öppnat kontor i Gävle. Nu växer vi både Falun och Gävle och söker därför nya medarbetare. Vi söker i första hand projektledare med  anläggningsbakgrund, men även annan projektledarkompetens kan vara interssant. Husbyggnad - Anläggning - Installation. Vi erbjuder tjänster i hela värdekedjan, från förstudie och strategisk planering till besiktning och driftsättning. Våra kunder är kommunla förvaltningar, landsting, industier och privata fastighetsbolag. Vi har även uppdrag åt rikstäckande kunder. Gemensamt för våra kunder är att de uppskattar att Projektledarbyrån är fristående och därmed också helt oberoende. Vi behöver därför inte ta hänsyn till annat än våra kunders bästa. Har du några års erfarenhet från entreprenader inom husbyggnad/anläggning/industri? Är du en välorganiserad ledare och god kommunikatör som har lätt att skapa och utveckla relationer? Är du van att arbeta självständigt och målinriktat? Har du en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet? Då har du rätt bakgrund för våra intressanta och variationsrika uppdrag. Vi erbjuder delägarskap till rätt person som satsar sitt engagemang långsiktigt. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072- 514 10 91. Välkommen att registrera din ansökan på ansök-knappen nedan, senast 1 december.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 11-04
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare

VD till Leksands Sparbank
Välkommen till bygdens egen bank. Vår bank skiljer sig på många sätt från andra banker. Den vinst som vår verksamhet ger stannar kvar i vår bygd. Och varje år tar vi en del av vinsten för att satsa på sånt som får samhället att växa och bli bättre. Leksands Sparbank bildades 1870 som ett lokalt företag och lever så än i dag. Genom våra rötter, sparbanksrörelsen, har vi en stark tradition kring samhällsansvar och etik. Traditioner som kontinuerligt vidareutvecklas och anpassas. Vi är en fullsortimentsbank och vi har allt våra kunder behöver av en bank vare sig det är en privatperson eller en företagare. Vi söker VD som bär vårt varumärke Vi har ett starkt varumärke och som sparbank unika möjligheter att skapa värde för våra kunder (som också är våra ägare). Ditt uppdrag är att fortsätta utveckla vår identitet och position samt med ett lyhört och nära ledarskap öka produktiviteten och tydliggöra vår vision. På Leksands Sparbank arbetar 50 stolta medarbetare som behöver dig och din förmåga att leda oss med professionalism och engagemang. Du som söker en utmaning med höga förväntningar på din kapacitet att axla rollen som den kompetenta VD vi söker, ska läsa den här annonsen noga. I första hand ställer vi stora krav på ditt ledarskap och hur det byggts upp av erfarenhet från liknande uppdrag. Det är värdefullt om du har verkat inom bank- eller finansbranschen tidigare. Centralt är din förmåga att kombinera affärsmässighet med närhet till våra kunder och medarbetare och förädlingen av oss som den viktiga samhällsaktör vi är. För att underlätta ditt inträde och säkerställa din framgång hos oss har vi tagit fram ett integrerings- och introduktionsprogram. Frågor besvaras av Anna-Lena Hagström, 072 – 514 10 91 eller Ulf Alexandersson, 070 – 260 50 00 på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering.  Välkommen att registrera din ansökan via Sprint.se senast den 24 november.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Leksand
Publicerad : 11-08
Sök fler jobb liknande: lediga VD till Leksands Sparbank jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: VD till Leksands Sparbank

Personalchef till Dala Vatten och Avfall, Leksand
Vi har byggt upp en modern HR-funktion som ansvarar för att utveckla vårt arbetsgivarvarumärke och som samtidigt drivs av att utveckla vår affärsmässighet och vårt ledarskap. Din uppgift är att fortsätta förädla våra strategier och processer samtidigt som du operativt deltar i det dagliga arbetet. Du ingår i ledningsgruppen och vi vill att du analyserar och ger förslag på hur vår verksamhet kan förbättras med ditt HR-perspektiv som utgångspunkt. Eftersom vi agerar inom områden som genererar samhällsnytta och miljöförbättring, har vi goda förutsättningar att skapa mening och värde för oss själva och våra kunder.   Vi vill att du har affärsdriven HR-kompetens och ser styrkan i att ha ett helhetsperspektiv. Du har personalchefserfarenhet eller motsvarande och klarar av att med ödmjukhet, pedagogik och trovärdighet få gehör för dina idéer och förslag. Det är viktigt att du klarar av kombinationen att å ena sidan agera på strategisk nivå och samtidigt agera operativt i vardagen med de uppgifter som ingår i ditt område. Söker du ett modernt personalchefsuppdrag erbjuder vi ett utmanande och omväxlande arbete.   Frågor besvaras av Anna-Lena Hagström, 072 – 514 10 91 eller Ulf Alexandersson, 070 – 260 50 00, på sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering, senast den 8 december.   Tidplan V49-50 Urval av inkomna kandidater och bokning av intervjuer hos Sprint.   V50-51 Intervjuer hos Sprint.   V1-2 Intervjuer hos Dala Vatten och Avfall och referenstagning.   V2-3 Beslut om vem som erbjuds tjänsten.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Leksand
Publicerad : 11-21
Sök fler jobb liknande: lediga Personalchef till Dala Vatten och Avfall, Leksand jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personalchef till Dala Vatten och Avfall, Leksand

Länsarkitekt till Länsstyrelsen Dalarna
Välkommen till ett vackert och händelserikt Dalarna och till Länsstyrelsen, en statlig myndighet och regeringens företrädare i landet. Landshövding Maria Norrfalk är chef för verksamheten och dess många olika samhällssektorer. Länsstyrelsens uppgift är att främja länets utveckling och verka för att nationella mål genomförs i förhållande till Dalarnas förutsättningar. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande. Länsarkitekt/Funktionssamordnare Vi söker en engagerad och utvecklingsinriktad ledare till Plan- och bostadsfunktionen. Som Länsarkitekt/funktionssamordnare för Plan- och bostadsfunktionen tillhör du Samhällsbyggnadsenheten. Du kommer att ha ansvar att samordna statens syn på kommunala planer, vilket betyder att du leder arbetet med att utveckla samhällsbyggandet i Dalarna. Det innebär att du kommer att arbeta med nationella och regionala analyser, planeringsunderlag, samråd, granskning, kontroll och uppföljning. Det är ett strategiskt arbete med betydande samverkan både internt och externt. Du kommer till en arbetsplats med positiv anda och hög kunskapsnivå. I rollen ingår arbetsledaransvar för 12 personer, där en central del handlar om att utveckla en stimulerande och tilltalande arbetsplats. Du får ett stort inflytande i arbetet med att utveckla Dalarna som ett bra ställe att leva, bo och verka i. Rollen som Länsarkitekt är en kommunikativ och utåtriktad tjänst som handlar om att stödja, leda och inspirera arbetet för att underlätta och effektivisera den regionala utvecklingen. Som samordnare krävs en trygghet och en klok avvägning i olika sakfrågor, för att skapa välvilliga förutsättningar i intressekonflikter. Du utgör länsstyrelsens remiss- och expertfunktion och har budgetansvar för nationellt tilldelade anslag och projektmedel. Ytterligare ansvarsområde är att resultat- och kvalitetssäkra regionala projekt och uppdrag från regeringen och boverket. Vi söker dig som har god initiativ- och kommunikationsförmåga och en framgångsrik erfarenhet av att utveckla både verksamheter och medarbetare. Ditt intresse och kunskap att leda andra värderas högt. Du är väl insatt i plan- och bygglagen och väl införstådd med miljöbalken och Boverkets byggregler. Det är betydelsefullt för oss om du har erfarenhet och kunskap om gestaltning av byggnadsmiljöer och landskap. Din universitets- eller högskoleutbildning har en inriktning mot arkitektur, samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande. Länsstyrelsen har samverkan med Rekryteringslots i Dalarna för att underlätta för familjemedlem att hitta nytt arbete vid flytt. Läs gärna mer på www.lansstyrelsen.se/dalarna Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091, på Sprint, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Välkommen att registrera din ansökan på www.sprint.se under Lediga tjänster, senast 5 januari. Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. För information om rätten att överklaga statliga tjänstetillsättningar hänvisas till Länsstyrelsens hemsida www.lansstyrelsen.se/dalarna
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 11-30
Sök fler jobb liknande: lediga Länsarkitekt till Länsstyrelsen Dalarna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Länsarkitekt till Länsstyrelsen Dalarna

Samhällsplanerare, Länsstyrelsen Dalarna
Välkommen till ett vackert och händelserikt Dalarna och Länsstyrelsen, en statlig myndighet och regeringens företrädare i landet. Landshövding Maria Norrfalk är chef för verksamheten och dess många olika samhällssektorer. Länsstyrelsens uppgift är att främja länets utveckling och verka för att nationella mål genomförs i förhållande till Dalarnas förutsättningar. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande. Vi söker en Samhällsplanerare Vill du vara med och utveckla samhällsbyggandet i Dalarna och ta hand om dess skatter? Som samhällsplanerare företräder, utvecklar och samordnar du statliga synpunkter i kommunernas fysiska planering. Det innebär att du är den som medverkar i arbetet med tillsyn och tillsynsvägledning. Du agerar konsultativt mot kommuner inom plan- och byggområdet och ditt uppdrag sker i nära samarbete med Länsarkitekten. Rollen som samhällsplanerare innebär att inge förtroende och att kunna kommunicera kring olika frågor på ett objektivt, nyanserat och kompetent sätt. Arbetet innehåller mycket samverkan med olika företrädare för olika sakområden, såväl internt inom Länsstyrelsen som externt med andra myndigheter. Vi söker dig som är väl insatt i plan- och bygglagen och miljöbalken. Det är betydelsefullt för oss om du har erfarenhet och kunskap om gestaltning av byggnadsmiljöer och landskap. Din universitets- eller högskoleutbildning har en inriktning mot arkitektur, samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande. Länsstyrelsen har samverkan med Rekryteringslots i Dalarna för att underlätta för familjemedlem att hitta arbete vid flytt. Läs gärna mer om oss på www.lansstyrelsen.se/dalarna Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091, på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Välkommen att registrera sin ansökan på sprint.se under lediga tjänster, senast den 5 januari. Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjlihgeter. För information om rätten att överklaga statliga tjänstetillsättningar hänvisas till Länsstyrelsens hemsida.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 11-30
Sök fler jobb liknande: lediga Samhällsplanerare, Länsstyrelsen Dalarna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Samhällsplanerare, Länsstyrelsen Dalarna

Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare
Projektledarbyrån har sitt huvudkontor i Falun och verkar huvudsakligen i Dalarna. För att stärka närvaron i Gävleborg och Uppland har vi öppnat kontor i Gävle och söker därför nya medarbetare. Vi söker i första hand projektledare med  anläggningsbakgrund, men även annan projektledarkompetens kan vara interssant. Husbyggnad - Anläggning - Installation. Vi erbjuder tjänster i hela värdekedjan, från förstudie och strategisk planering till besiktning och driftsättning. Våra kunder är kommunla förvaltningar, landsting, industier och privata fastighetsbolag. Vi har även uppdrag åt rikstäckande kunder. Gemensamt för våra kunder är att de uppskattar att Projektledarbyrån är fristående och därmed också helt oberoende. Vi behöver därför inte ta hänsyn till annat än våra kunders bästa. Har du några års erfarenhet från entreprenader inom husbyggnad/anläggning/industri? Är du en välorganiserad ledare och god kommunikatör som har lätt att skapa och utveckla relationer? Är du van att arbeta självständigt och målinriktat? Har du en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet? Då har du rätt bakgrund för våra intressanta och variationsrika uppdrag. Vi erbjuder delägarskap till rätt person som satsar sitt engagemang långsiktigt. Vill du veta mer om tjänsten, välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072- 514 10 91. Registrera din ansökan på ansök-knappen nedan, senast 12 januari.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Gävle
Publicerad : 12-10
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledarbyrån i Gävle söker erfaren projektledare

Samhällsplanerare, Länsstyrelsen Dalarna
Välkommen till ett vackert och händelserikt Dalarna och Länsstyrelsen, en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet. Landshövding Maria Norrfalk är chef för verksamheten och dess många olika samhällssektorer. Länsstyrelsens uppgift är att främja länets utveckling och verka för att nationella mål genomförs i förhållande till Dalarnas förutsättningar. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande. Vi söker en Samhällsplanerare Vill du vara med och utveckla samhällsbyggandet i Dalarna? Som samhällsplanerare företräder, utvecklar och samordnar du statliga synpunkter i kommunernas fysiska planering.  Du analyserar trender och utmaningar och återkopplar erfarenheter från Dalarna till den nationella nivån. Det innebär att du medverkar i arbetet med rådgivning och vägledning. Du agerar konsultativt mot kommuner inom plan- och byggområdet och ditt uppdrag sker i nära samarbete med Länsarkitekten. Rollen som samhällsplanerare innebär att inge förtroende och att kunna kommunicera kring olika frågor på ett objektivt, nyanserat och kompetent sätt. Arbetet innehåller mycket samverkan med olika företrädare för olika sakområden, såväl internt inom Länsstyrelsen som externt med andra myndigheter. Vi söker dig som är väl insatt i plan- och bygglagen och miljöbalken. Det är betydelsefullt för oss om du har erfarenhet och kunskap om gestaltning av byggnadsmiljöer och landskap. Meriterande är om du har erfarenhet av översiktsplanering. Din universitets- eller högskoleutbildning har en inriktning mot samhällsplanering,  arkitektur, fysisk planering eller motsvarande. Länsstyrelsen har samverkan med Rekryteringslots i Dalarna för att underlätta för familjemedlem att hitta arbete vid flytt. Läs gärna mer om oss på www.lansstyrelsen.se/dalarna Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091 eller Lars-Håkan Jönsson, enhetschef för samhällsbyggnadsenheten, 010-2250 443. Välkommen att registrera din ansökan på ansök-knappen nedan senast den 5 januari. Fackliga kontakter: ST, Margareta Björk, 010-225 0426 SACO, Benedict Alexander, 010-225 0423 Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjlihgeter. För information om rätten att överklaga statliga tjänstetillsättningar hänvisas till Länsstyrelsens hemsida.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 01-06
Sök fler jobb liknande: lediga Samhällsplanerare, Länsstyrelsen Dalarna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Samhällsplanerare, Länsstyrelsen Dalarna

Länsarkitekt till Länsstyrelsen Dalarna
Välkommen till ett vackert och händelserikt Dalarna och till Länsstyrelsen, en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet. Landshövding Maria Norrfalk är chef för verksamheten och dess många olika samhällssektorer. Länsstyrelsens uppgift är att främja länets utveckling och verka för att nationella mål genomförs i förhållande till Dalarnas förutsättningar. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande. Länsarkitekt/Funktionssamordnare Vi söker en engagerad och utvecklingsinriktad ledare till Plan- och bostadsfunktionen. Som Länsarkitekt/funktionssamordnare för Plan- och bostadsfunktionen tillhör du Samhällsbyggnadsenheten. Du kommer att ha ansvar att samordna statens syn på kommunala planer, vilket betyder att du är med och leder arbetet med att utveckla samhällsbyggandet i Dalarna och förmedlar erfarenheter från länet till den nationella nivån. Det innebär att du kommer att arbeta med nationella och regionala analyser, planeringsunderlag, samråd, granskning, kontroll och uppföljning. Det är ett strategiskt arbete med betydande samverkan både internt och externt. Du kommer till en arbetsplats med positiv anda och hög kunskapsnivå. I rollen ingår arbetsledaransvar för 12 personer, där en central del handlar om att utveckla en stimulerande och tilltalande arbetsplats. Du får ett stort inflytande i arbetet med att vara med och utveckla Dalarna som ett bra ställe att leva, bo och verka i. Rollen som Länsarkitekt är en kommunikativ och utåtriktad tjänst som handlar om att stödja, leda och inspirera arbetet för att underlätta och effektivisera den regionala utvecklingen. Som samordnare krävs en trygghet och en klok avvägning i olika sakfrågor, för att skapa goda förutsättningar för att lösa upp intressekonflikter. Du utgör länsstyrelsens remiss- och expertfunktion och har budgetansvar för nationellt tilldelade anslag och projektmedel. Ytterligare ansvarsområde är att resultat- och kvalitetssäkra regionala projekt och uppdrag från regeringen och boverket. Vi söker dig som har god initiativ- och kommunikationsförmåga och en framgångsrik erfarenhet av att utveckla både verksamheter och medarbetare. Ditt intresse och kunskap att leda andra värderas högt. Du har erfarenhet av strategiska planeringsfrågor som exempelvis fysisk översikts- eller regionplanering, infrastruktur- eller bostadsförsörjningsplanering. Du är väl insatt i plan- och bygglagen och meriterande är om du även är insatt i miljöbalken och Boverkets byggregler. Det är betydelsefullt för oss om du har erfarenhet och kunskap om gestaltning av byggnadsmiljöer och landskap. Din universitets- eller högskoleutbildning har en inriktning mot samhällsplanering, arkitektur, fysisk planering eller motsvarande. Länsstyrelsen har samverkan med Rekryteringslots i Dalarna för att underlätta för familjemedlem att hitta nytt arbete vid flytt. Läs gärna mer på www.lansstyrelsen.se/dalarna Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091 eller Lars-Håkan Jönsson, enhetschef för samhällsbyggnadsenheten, 010-2250 443. Välkommen att registrera din ansökan på ansök-knappen nedan senast 5 januari. Fackliga kontakter: ST, Margareta Björk, 010-225 0426 SACO, Benedict Alexander, 010-225 0423 Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. För information om rätten att överklaga statliga tjänstetillsättningar hänvisas till Länsstyrelsens hemsida www.lansstyrelsen.se/dalarna
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 01-06
Sök fler jobb liknande: lediga Länsarkitekt till Länsstyrelsen Dalarna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Länsarkitekt till Länsstyrelsen Dalarna

Teknisk dokumentatör till Normet i Ludvika
Normet är ett globalt och snabbt växande finskt teknikföretag som är marknadsledande inom utveckling, produktion och försäljning av utrustning och fordon för underjordsbrytning och tunnelbygge. Företaget har verksamhet i 5 kontinenter och i 20 olika länder med över 1000 anställda. Tillverkning sker i Iisalmi i Finland, Santiago i Chile och i Ludvika. Läs mer om oss på normet.com Som teknisk dokumentatör hos oss tar du fram och underhåller manualer och säljmaterial för våra produkter. En betydande del är att vidareutveckla och skapa våra instruktions- och reservdelsmanualer. Du kommer att få arbeta både tekniskt och estetiskt med stora möjligheter att utveckla din roll. Uppdraget är att utveckla dokumentationsprocesserna för att höja nivån.  För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha en teknisk bakgrund med kunskap i mekanik, el- och hydraulik, vana att läsa ritningar och att förstå produktstrukturer.  Meriterande är att ha kännedom och vana från CE-märkning av maskiner samt av fotografering för att göra pedagogiska och tydliga anvisningar. Du arbetar i nära samarbete med konstruktörer och montörer och är delaktig under maskinbyggets gång, för att grafiskt och textmässigt dokumentera och beskriva produkten. Det betyder att du har en självständig och bevakande roll och fordrar förståelse för hur en maskin är uppbyggd. Du är involverad både i konstruktions- och produktionsprocessen.Som stöd har du dokumentationsavdelningen i Lisalmi i Finland, som kommer att introducera dig i de program som användas; Ventyx LinkOne, Adobes programvaror, Office-paketet, Autocad, Inventor, Sovelia, Monitor, Photoshop, Framemaker. För att kunna kommunicera i vår internationella organisation krävs att du behärskar engelska i tal och skrift. Frågor om tjänsten besvaras av Anna-Lena Hagström, 072-5141 091 på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Ansök och läs mer om tjänsten på sprint.se under lediga tjänster senast den 16 februari.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Ludvika
Publicerad : 01-30
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk dokumentatör till Normet i Ludvika jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk dokumentatör till Normet i Ludvika

Kommunikatör till Almi
Vår vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Vår affärsidé är att med finansiering och rådgivning erbjuda unika möjligheter under företagandets olika skeden med våra kunders framgång som mål. Almi Företagspartner GävleDala AB har sina huvudkontor i Borlänge och Gävle. Vi behöver utveckla och förbättra vår kommunikation ut på marknaden, internt och i sociala medier. Våra ägare, kunder och intressenter behöver i högre grad ta del av vad vi gör och av våra framgångar. Du ska hjälpa oss att utveckla en hållbar kommunikationsstrategi, förverkliga den och hålla den levande i organisationen. Det betyder att rollen är både strategisk och operativ. Du producerar det material vi behöver och håller samman de olika kommunikations- och marknadsaktiviteter vi genomför. Det är en ny roll i bolaget, där du får möjlighet att forma och påverka ditt ansvarsområde. Du behöver vara en van kommunikatör och haft liknande roller tidigare. Erfarenhet av att ha jobbat både strategiskt och operativt inom kommunikationsområdet värdesätts högt. Du driver ditt uppdrag med lyhördhet och hög servicenivå i kombination med tydlighet och kreativitet. Din placering är Gävle eller Borlänge och rollen innebär att röra sig mellan våra kontor för att samla underlag för vår kommunikation och samtidigt säkerställa att vi efterlever den plattform du hjälpt oss utveckla. Du ingår i ledningsgruppen. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072 – 514 10 91, eller Ulf Alexandersson, 070 – 260 50 00, 070 – 260 50 00, på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Ansök senast 23 februari via annonsen på www.sprint.se.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 02-07
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikatör till Almi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikatör till Almi

Chef rådgivning Almi
Vår vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Vår affärsidé är att med finansiering och rådgivning erbjuda unika möjligheter under företagandets olika skeden med våra kunders framgång som mål. Almi Företagspartner GävleDala AB har sina huvudkontor i Borlänge och Gävle. Läs mer om oss på almi.se/gavledala  Chef Rådgivning Ditt uppdrag är att leda och utveckla vår rådgivningsverksamhet. Din uppgift är att skapa en stabil men samtidigt rörlig verksamhet, som utifrån en gemensam plattform ger utrymme för såväl utvecklande dialog som team och självständiga rådgivare. Du representerar oss i olika sammanhang och bygger relationer med ägare, kunder och intressenter. Ett annat ansvar är att löpande utveckla vår verksamhet så att vi på bästa sätt kan möta kundernas behov och leverera i linje med vår roll och vårt uppdrag. Vi vill att du är en erfaren och närvarande ledare med vana att driva affärs- och verksamhetsutveckling. Ditt ledarskap är engagerat, inspirerande och tydligt. Du stimuleras av att hitta förbättrande arbetssätt och att ligga i fronten, samt att ha en medveten omvärldsbevakning. Din kommunikativa och förtroendeingivande förmåga är av stor betydelse för att vara en tilltalande samarbetspartner och för att bidra till en attraktiv arbetsplats. Du behöver ha en hög ekonomisk förståelse och veta vad företagande innebär. I den här rollen får du möjlighet att utveckla företagandet i vårt upptagningsområde. Med andra ord; du får chans att skapa viktiga värden för såväl kunder som samhälle. Din placering är Gävle eller Borlänge. Du ingår i ledningsgruppen och det är viktigt att du rör dig mellan våra kontor. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072 – 514 10 91, eller Ulf Alexandersson, 070 – 260 50 00, 070 – 260 50 00, på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Ansök senast 23 februari genom sprints.se
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Borlänge
Publicerad : 02-07
Sök fler jobb liknande: lediga Chef rådgivning Almi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Chef rådgivning Almi

Rådgivare till Almi
Vår vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Vår affärsidé är att med finansiering och rådgivning erbjuda unika möjligheter under företagandets olika skeden med våra kunders framgång som mål. Almi Företagspartner GävleDala AB har sina huvudkontor i Borlänge och Gävle. Läs mer om oss på almi.se/gavledala Affärsrådgivare Ditt huvuduppdrag är att hjälpa våra kunder med deras lönsamhetsutveckling. Genom egna och gemensamma initiativ bearbetar du vår marknad och marknadsför dig själv och våra tjänster. Du kommer att arbeta självständigt samtidigt som du ingår i rådgivningsverksamheten och samverkar med andra inom bolaget. Ett viktigt mål för dina insatser är att du skapar reella värden för våra kunder genom den rådgivning du tillhandahåller. Din roll handlar om att vara processledare. Utifrån bred och analytisk erfarenhet och kunskap har du förmåga att se och hantera både delar och helheter i företagandet. Det är viktigt att du har erfarenhet av näringslivet och förstår företagens vardag och förutsättningar. Du agerar med stor integritet och affärsmässighet, skapar förtroende och har ett strukturerat arbetssätt. Samtidigt är du en viktig tillgång inom din avdelning och det team du ingår i. Där kommer din förmåga att samarbeta och vara en lagspelare att vara värdefull. Din placering är Borlänge. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072 – 514 10 91, eller Ulf Alexandersson, 070 – 260 50 00, 070 – 260 50 00, på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Ansök senast 23 februari via annonsen på www.sprint.se.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Borlänge
Publicerad : 02-07
Sök fler jobb liknande: lediga Rådgivare till Almi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rådgivare till Almi

Regional Exportrådgivare Dalarna, Business Sweden
De regionala exportrådgivarna är Business Swedens resurs för småföretag i Sverige. Exportrådgivarna identifierar småföretag med höga internationella ambitioner och erbjuder dem stöd i sin internationalisering. Varje år hjälper vi över 1000 företag att vidareutveckla sina internationella affärer. Vi arbetar dels med ett statligt uppdrag och dels med olika regionala initiativ. Detta innebär att vi kan erbjuda företagen kostnadsfri rådgivning. Är du vår nya regionala exportrådgivare? Som regional exportrådgivare i Dalarna hjälper du företag i regionen att förbereda sig på hemmaplan för att därefter sporra dem att ta steget ut på den internationella marknaden. Till företagets hjälp finns även Business Swedens globala organisation med kontor i 57 länder. Därutöver samverkar vi med ett nätverk av andra regionala, nationella och internationella aktörer, som stöttar företagens utveckling. En stor del av din tid kommer dock att läggas ute hos företag i regionen och de angränsande länen. Du representerar Business Swedens Småföretagsprogram, där du följer vår systematiska arbetsmetod Steps to Export. Det innebär att du tillsammans med företagen jobbar igenom alla frågeställningar och driver processen i egen regi eller tillsammans i grupp med andra företag. Din roll blir på så sätt bred och varierande som består av att vara både handledare, processledare och kvalificerad rådgivare. Du ska ha en akademisk examen och mångårig erfarenhet av internationell försäljning. Tjänsten innebär stor variation och fordrar en stark inre drivkraft och vana att styra sig själv. Efter inskolning ska du på egen hand kunna identifiera lovande exportörer. Ditt uppdrag är att leverera resultatinriktad rådgivning med fokus på utveckling av kundernas kompetens, internationella försäljning och lönsamhet. Du motiveras av att se kunderna lyckas i sina affärer och du trivs med att bygga upp nya professionella kontakter och nätverk. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072 – 514 10 91, eller Ulf Alexandersson, 070 – 260 50 00, på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Registrera din ansökan senast 2 mars på sprint.se.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Borlänge
Publicerad : 02-14
Sök fler jobb liknande: lediga Regional Exportrådgivare Dalarna, Business Sweden jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Regional Exportrådgivare Dalarna, Business Sweden

VD till Wikmanshyttan Safety
Wikmanshyttan Safety är en ledande leverantör av personlig skyddsutrustning till ett flertal branscher. Vi är en världsvan samarbetspartner till stora, globala koncerner samtidigt som vi drivs av att vara jordnära och pragmatiska. Ägare är Deva Group, ett familjeägt investmentbolag som har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på bolagets framtid. Vi omsätter 55 MSEK och är 55 medarbetare, vårt kontor och vår produktion finns i Vikmanshyttan.   Ditt uppdrag är att på flera fronter hitta nya sätt och vägar för oss att fortsätta utvecklas. Samtidigt som du stabiliserar och förädlar de tillgångar och relationer som redan finns. Ett särskilt fokus ligger på att nå ut på nya marknader, via nya geografiska områden eller utveckling av nya produkter. Du måste ha erfarenhet av ledande befattningar och vara van att göra affärer, helst i en internationell miljö. Det är viktigt att du har ett starkt driv, är följsam och kan ta den position som krävs för att utveckla medarbetarna, organisationen och vår marknad. Det är ett spännande uppdrag vi erbjuder. Vill du dessutom ha en engagerad och aktiv styrelse kommer du att känna dig som hemma. För mer information kontakta Jan-Ulf Söderberg, 070 - 525 49 44 eller Ulf Alexandersson, 070 - 260 50 00. Ansök via Ansök-knappen nedan senast den 5 mars.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Hedemora
Publicerad : 02-22
Sök fler jobb liknande: lediga VD till Wikmanshyttan Safety jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: VD till Wikmanshyttan Safety

Ekonomiassistent till Falu Rödfärg
Falu Rödfärg väcker tankar och minnen hos de flesta. Det är inte så konstigt eftersom färgens historia går långt tillbaka i tiden, ända till 1500-talet. Sedan 1764 har färgen tillverkats hos oss, i princip på samma sätt och med samma recept som nu. Därför har det också hunnit bli Sveriges mest beprövade husfärg. Idag är den ett lika naturligt val till arkitektritade villor och offentliga byggnader som till sommartorp och sjöbodar.Vi har både kontor och fabrik på gruvområdet i Falun, mitt bland högar av varp, historiska byggnader och intill gruvans enorma hål – Stora Stöten. Nu söker vi en Flexibel ekonomiassistent Falu Rödfärg står inför en omstrukturering i ekonomihanteringen. Där kommer du tillsammans med vår Controller att vara en viktig kugge i att skapa en ny plattform och implementeringen av ett nytt affärssystem. Du kommer att arbeta med helheten i det ekonomiska flödet med allt från att scanna fakturor, kontera och kund- och leverantörsreskontra. En annan viktig del är att vara behjälplig som orderadministratör och i vår kundservicefunktion. Vi ser att du har en hög drivkraft som kan bidra till att vi effektiviserar våra arbetssätt och rutiner. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent och av olika affärssystem. Kunskap i SAP och Pyramid är särskilt meriterande. Du trivs i en roll där du förväntas ta egna initiativ och får använda din goda serviceförmåga.   Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072 – 514 10 91. Ansök senast den 27 april på ansök-knappen nedan. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 04-10
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till Falu Rödfärg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till Falu Rödfärg

Kvalitetsledare Edita Bobergs
Edita Bobergs är ett av landets ledande grafisk hus. Efter sammanslagningen med våra systerbolag finns vi på fyra orter i Sverige och har två produktionsanläggningar. Vi går nu in i en ny fas med kanske Sveriges bredaste produktionsportfölj, som vi ska förvalta och utveckla. Våra 100 medarbetare jobbar hela tiden för att bli bättre och nu behöver vi ytterligare förstärkning till vår verksamhet i Falun. Ditt huvuduppdrag är att identifiera, föreslå och implementera förbättringar inom vår verksamhet. Du har en fri roll för att hjälpa oss upptäcka processer, gränssnitt och rutiner som kan förenklas och effektiviseras. Med en pedagogisk metodik ska du belysa problem och stimulera fram lösningar, för att skapa hållbara förbättringar. Som kvalitetsledare ser du också till att Edita Boberg fullföljer de åtaganden och krav som finns inom miljö- och kvalitetsområdet. Du kommer att ha det övergripande ansvaret att säkerställa vår efterlevnad inom ISO 9001, 14001 och andra certifieringar som är en del av vår vardag. Du skapar delaktighet och engagemang för att utveckla och effektivisera inom samtliga verksamhetsområden inom företaget. Det betyder att fokusområdena handlar både om det mänskliga och det produktiva värdet. Det innebär att ha ett helikopterperspektiv på verksamheten och att kommunicera vad det innebär att jobba hos oss. Vilka förväntningar finns, både ur ett arbetsgivar- och ett arbetstagarperspektiv. Det handlar om att kartlägga rutiner och processer för att hitta bättre lösningar som bidrar till utveckling och framgång. Din roll är viktig både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår att planera, genomdriva och initiera aktiviteter i nära samarbete med ledningsgruppen. Ditt ansvarsområde är också att utbilda/informera, följa upp avvikelser och skriva instruktioner. Du representerar företaget och är vår expert gentemot kunder och leverantörer i miljö- och kvalitetsfrågor. En del resande förekommer i tjänsten.   Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091 på Sprint, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Ansök via sprint.se senast 27 april.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 04-11
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalitetsledare Edita Bobergs jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalitetsledare Edita Bobergs

Produktionsingenjör till Wikmanshyttan Safety
Wikmanshyttan Safety är en ledande leverantör av personlig skyddsutrustning till ett flertal branscher. Vi är en världsvan samarbetspartner till stora, globala koncerner samtidigt som vi drivs av att vara jordnära och pragmatiska. Ägare är Deva Group, ett familjeägt investmentbolag som har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på bolagets framtid. Vi omsätter knappt 60 MSEK och är 55 medarbetare, vårt kontor och vår produktion finns i Vikmanshyttan. Läs mer om oss på www.wikmanshyttan.se.   I vårt ingenjörsteam har du en bred roll och har ett centralt uppdrag kring förbättringsarbete och rationaliseringar. Du samverkar med och avlastar ingenjörsteamet inom olika områden bland annat kvalitetsledningssystemet, automation och mekanisk konstruktion. En viktig uppgift är att vara ett stöd för vår produktion och på ett pedagogiskt sätt nå fullt genomslag i de förbättringar ingenjörsteamet vill genomföra. Söker du ett brett tekniskt, produktionsnära arbete som ställer stora krav på din kreativitet, initiativförmåga och kraft att skapa hållbara förbättringar, är det här rätt jobb för dig. Vi vill att du har gedigen erfarenhet av breda produktionstekniska roller och är van att arbeta med ständiga förbättringar. Det är viktigt att du är duktig på att kommunicera och kan skapa förståelse och engagemang omkring dig. Att du har en analytisk förmåga och har ett strukturerat arbetssätt tar vi för givet. Hoppas du vill vara med på vår resa in i framtiden. Registrera din ansökan via Ansök-knappen nedan, senast den 11 maj.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Hedemora
Publicerad : 04-25
Sök fler jobb liknande: lediga Produktionsingenjör till Wikmanshyttan Safety jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Produktionsingenjör till Wikmanshyttan Safety

Konsulter inom HR, ekonomi och löneadministration
Är du en av våra nya Sprintkonsulter? Vi har flera lediga konsulttjänster inom områdena HR, ekonomi och löneadministration med start redan den 1 juni. För HR-uppdraget kommer du att arbeta som HR-specialist med kompetens inom rekrytering, bemanning och allmänna HR-frågor. Du ska ha god vana och erfarenhet och känna dig trygg inom dessa områden. Tillträde 1 juni 2014. I rollen som ekonom söker vi dig med följande kompetenser: övergripande erfarenhet av hela ekonomikedjan, budget, bokslut, analyser och rapporter. Löneadministratören ska ha lång erfarenhet med gott ekonomiskt helhetstänk, kunna arbeta självständigt och vara initiativrik. Kunskap i lönesystemet Agda är meriterande. Tillträde augusti 2014. Som Sprintkonsult är du anställd av Sprint och uthyrd till kunden. En Sprintkonsult har hög kompetens för företagets behov och brinner för att förenkla, förädla och effektivisera. För att knyta till oss de allra bästa konsulterna erbjuder Sprint en minst lika attraktiv och trygg anställning som hos andra arbetsgivare. Det innebär en trygghet såväl för kunden som för konsulten att veta att konsulten kvarstår både på uppdraget som hos Sprint. Ett led i detta är att vi valt att gå med i konsult- och revisionsavtalet, vilket bl a innebär att man som konsult får 100 % lön från Sprint hela anställningstiden. Är du intresserad och vill veta mer? Välkommen att kontakta vår konsultchef Hege Lönnar, 070-676 9111, hege.lonnar@sprint.se
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 05-09
Sök fler jobb liknande: lediga Konsulter inom HR, ekonomi och löneadministration jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Konsulter inom HR, ekonomi och löneadministration

Finansieringsrådgivare till Almi
Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Läs mer om oss på almi.se/gavledala Vill du vara med och utveckla företagandet i vår region? Vi söker en finansieringsrådgivare med placering i Borlänge. Ditt uppdrag är att arbeta med kreditpropåer och hålla löpande kontakt med kunder i din egen kundstock. Du skall också vara proaktiv i kontakter med banker, intressenter och andra organisationer. Du kommer att arbeta självständigt samtidigt som du ingår i finansieringsteamet och samverkar med andra inom bolaget. Du är placerad vid kontoret i Borlänge. Du skall vara drivande och kreativ i att diskutera och förankra finansieringslösningar i samarbete med kund och bank. Du har förmåga att addera affärsutvecklingsinriktad diskussion och rådgivning som komplement till din finansiella roll och kompetens. Du har lätt för att etablera förtroende och goda relationer. Externt är du ett föredöme för vårt varumärke, du är affärsmässig och duktig på att bearbeta och underhålla kontakter med externa parter. Internt är du flexibel och utvecklingsinriktad samt tycker om att samarbeta och dela kompetens och erfarenheter.  Det förväntas att du har praktisk erfarenhet av att arbeta med krediter och finansiering, samt en god förståelse för företagens vardag och förutsättningar. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072 – 514 10 91, på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Ansök senast den 8 juni via sprint.se.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Borlänge
Publicerad : 05-20
Sök fler jobb liknande: lediga Finansieringsrådgivare till Almi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finansieringsrådgivare till Almi

VD till Hedemora Energi
Hedemora Energi ägs av Hedemora Kommun och är en koncern med två dotterbolag, Hedemora Kraft och Värme AB samt Hedemora Elnät AB. I moderbolaget distribuerar vi fjärrvärme och stadsnätstjänster. Vi producerar och distribuerar dricksvatten, omhändertar och renar avloppsvatten samt transporterar och behandlar avfall. I Hedemora Kraft och Värme AB sker koncernens fjärrvärme- och elproduktion. Hedemora Elnät AB distribuerar elenergi. Vi omsätter ca 220 Mkr med en balansomslutning som uppgår till 640 Mkr. Alla 50 medarbetare är anställda i moderbolaget.   Ditt uppdrag är att fortsätta arbetet med att skapa förutsättningar för en positiv och lönsam utveckling av vårt kommunalägda bolag och alla tillhörande verksamheter. Uppdraget fokuserar på tre huvudområden: utveckling, ledarskap och profilering   Vi bedriver en verksamhet som är under ständig utveckling och förändring. Som VD ska du fånga upp nya möjligheter så att vi anpassar oss och nyttjar den potential som finns i den föränderliga bransch vi agerar i. Vi vill utveckla oss till en mer proaktiv aktör ute på marknaden och att vi profileras som en attraktiv arbetsplats i kommunen. För att säkerställa utvecklingsuppdraget är det viktigt att arbeta strukturerat med uppföljning inom våra olika projekt och verksamhetsområden. Det ingår att hitta nya arbetssätt och metoder för att affärsutveckla hela bolaget. Det är viktigt att utveckla medarbetarna inom verksamheten, så att deras kompetens och ambition tas tillvara och bidrar till Hedemora Energis framgång.   Du har arbetat i ledande ställning under flera år och har dokumenterat goda och bestående resultat. Det är viktigt att du förstår branschen, dess förutsättning och krav. Vi önskar även att du har förståelse för utveckling av varumärken. Att du har ett starkt driv, är följsam och kan ta den position som krävs för att utveckla medarbetarna, organisationen och vår marknad, är av stor betydelse. Vi söker dig som är en tydlig ledare som kan engagera och skapa en gemensam vision för utvecklingen mot framtiden.   Vill du veta mer, välkommen att kontakta Anna-Lena Hagström, 072-514 10 91 eller Jan-Ulf Söderberg, 070 – 525 49 44, på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Ansök senast 15 juni via Ansök-knappen nedan. Vill du veta mer om bolaget, besök hedemoraenergi.se
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Hedemora
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga VD till Hedemora Energi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: VD till Hedemora Energi

Arbetsledare/biträdande plantskolechef till Sjögränds plantskola
BERGVIK SKOG äger ca 2,3 miljoner hektar mark i Sverige och ca 0,1 miljoner hektar i Lettland och är en av Europas största privata skogsägare. Bergvik Skog bedriver miljöcertifierat skogsbruk och upplåter mark till jakt, fiske, täktverksamhet mm. Bergvik Skog producerar årligen cirka 60 miljoner skogsplantor i tre egna plantskolor. Bolaget stöttar omställningen till ökad andel förnyelsebar energi genom att utveckla vindkraftparker och arrendera ut mark för vindkraftverk. Vi söker dig som har intresse av växtodling! Bergvik Skog Plantor AB, är ett helägt dotterbolag i Bergvik Skog och producerar 55 - 60 milj plantor per år, fördelat på tre plantskolor; Sjögränd, Nässja och Sör Amsberg. Plantor produceras för Bergvik Skogs eget behov och övriga plantor säljs i marknaden. Produktionen per plantskola är ca 15 – 20 milj plantor per år. Bergvik Skog är engagerat i skogsträdförädling och utveckling av plantodlingsverksamhet. Som arbetsledare/biträdande plantskolechef är du en driven och relationsskapande person. Uppdraget innebär att ansvara för ledning i plantproduktionen och att i nära samarbete med medarbetarna och plantskolechef utveckla verksamheten och medarbetarskapet. Då tyngdpunkten i uppdraget är arbetsledning ser vi att du har ett genuint intresse för människor och att du har lätt för att entusiasmera andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van att arbeta resultatinriktat. I rollen ingår även kontakter med kunder, leverantörer och myndigheter. Du deltar även i aktuella projekt i anslutning till verksamheten. Vi ser gärna att Du har en högre utbildning inom något av områdena skog, trädgård, eller jordbruk. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091, på Sprint, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Välkommen att registrera din ansökan på sprint.se under Lediga tjänster, senast 22 juni.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Hagfors
Publicerad : 06-02
Sök fler jobb liknande: lediga Arbetsledare/biträdande plantskolechef till Sjögränds plantskola jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbetsledare/biträdande plantskolechef till Sjögränds plantskola

Anläggningsansvarig panncentralen, Siljan Timber Mora
Siljan-koncernen är en företagsgrupp som finns mitt i Sverige. Vår verksamhet handlar om att sköta skog på bästa sätt och att förädla timret till produkter som håller hög kvalitet. Vår historia börjar redan år 1897, då den första provsågningen ägde rum i Mora. Men vår gemensamma kunskap om skogen sträcker sig mycket längre bakåt i tiden. På dessa breddgrader har människor levt sedan den skandinaviska halvön befolkades. Här har vi brukat och förädlat träråvara i generationer. Koncernen omsätter idag nära en miljard kronor och sysselsätter cirka 1 000 personer, varav 250 är direktanställda. Välkommen till SILJAN - i hjärtat av Sverige! Vi söker en kunnig och erfaren pannansvarig! Som anläggningsansvarig för panncentralen i Mora kommer du att ha det övergripande ansvaret för driften, underhåll, projekt och utveckling på produktionsanläggningen. Anläggningens huvudsyfte är att producera ånga och värme i första hand till virkestorkar, vi levererar även fjärrvärme från anläggningen. Du kommer att få en betydande roll att bygga upp och utveckla verksamheten. En annan viktig del i uppdraget är ledarskapet och att arbeta med strategiska frågor. Vi söker dig med erfarenhet från en modern produktionsanläggning. Förutom delegerat anläggningsansvar kommer du även att ha ett samordningsansvar för bl. a våra revisioner, rutiner, rapporter, uppföljning av entreprenörer och effektiviseringar av verksamheten. Du specificerar krav på utrustning och driver tekniska utredningar inom området. Det är värdefullt om du har erfarenhet av kostnadsuppskattningar, upphandlingar, specifikation och granskning av offerter samt kontroll och uppföljning av leverantörers tekniska arbete. Du kommer att arbeta tätt med övriga teamet på industrin. Vi ser att du har en lämplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Erfarenhet från kraft- och processindustri eller liknande produktionsanläggning i ledande roll är meriterande. Att du har engagemang och ett stort eget driv och en vilja att utvecklas med företaget ser vi som självklart. Vidare ser vi att du har mycket god samarbetsförmåga och goda ledaregenskaper. Du är affärsmässig och uttrycker dig väl i tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091, på Sprint, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Registrera din ansökan på sprint.se under lediga tjänster, senast 17 augusti.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Mora
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Anläggningsansvarig panncentralen, Siljan Timber Mora jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Anläggningsansvarig panncentralen, Siljan Timber Mora

Regionchef, Siljan Skog AB region norr
Siljan-koncernen är en företagsgrupp som finns mitt i Sverige. Vår verksamhet handlar om att sköta skog på bästa sätt och att förädla timret till produkter som håller hög kvalitet. Vår historia börjar redan år 1897, då den första provsågningen ägde rum i Mora. Men vår gemensamma kunskap om skogen sträcker sig mycket längre bakåt i tiden. På dessa breddgrader har människor levt sedan den skandinaviska halvön befolkades. Här har vi brukat och förädlat träråvara i generationer. Idag bedrivs sågverksamhet i Mora och Blyberg med en årlig produktion av ca 400 000 m3 sågade trävaror, samt hyvleri verksamhet i Mora där vi tillverkar de berömda siljangolven samt andra hyvlade kvalitetsprodukter främst för interiöra ändamål, t.ex. paneler. En stor del av våra trävaror exporteras med Europa, Nordafrika, Kina och Japan som viktiga marknader. Koncernen omsätter idag nära en miljard kronor och sysselsätter cirka 1 000 personer, varav 250 är direktanställda. Siljan skog AB omsätter ca 300 Milj kr och har 32 anställda varav 25 är virkesinköpare. Vi är en stor aktör inom sågverkssverige, men med småföretagarkultur i arbetssättet. Det innebär att vi har korta, snabba beslutsvägar och ”högt i tak”. Enkelhet och ansvar är ledord i vårt dagliga arbete. Välkommen till SILJAN - i hjärtat av Sverige! Vi söker en kunnig och erfaren regionchef som kan leda vår verksamhet in i framtiden Som regionchef har du ett övergripande ansvar av hela regionens verksamhet. Det innebär att Du ansvarar för såväl inköp, ekonomi och medarbetarna inom regionen. Vår verksamhet bedrivs från kontor i Alfta, Ljusdal, Ockelbo, Tröne och Sveg. Inköparna, som du blir chef över, ansvarar själva för hela kedjan från kontraktering till planering, avverkning, skogsvård och administration. Din roll är att stötta inköparna i det dagliga arbetet med råd och uppföljningar. Du har en positiv förmåga att kommunicera med dina medarbetare och driver på för att utveckla verksamheten, såväl inom regionen som i hela Siljan Skog. I ledningsgruppen medverkar du till att vi förbättrar affärsstrategier och arbetssätt inom såväl administration som skogstekniska- och skogsvårdsfrågor. En annan viktig del i arbetet är att ansvara för entreprenörsupphandlingen inom regionen. Vi söker dig som har en högre skoglig utbildning med några års erfarenhet från skogsbranschen. Har du jobbat med skogsinköp är det meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.  För att lyckas behöver du vara engagerad, drivande och ha en vilja att utvecklas tillsammans med oss i Siljan gruppen. Vi värderar dina goda ledaregenskaper och samarbetsförmåga högt, eftersom det är en förutsättning för din framgång. Du är en lyssnande men tydlig ledare som trivs i vår värderingsstyrda organisation där vi tillsammans antagit följande gemensamma värderingar; Positivitet, Ärlighet, Respekt, Lagarbete, Affärsmässighet. Initialerna bildar ordet PÄRLA vilket stämmer väl med hur vi uppfattar företagskulturen inom Siljan Skog. Välkommen med din ansökan till en riktig företagspärla Vill du veta mer om tjänsten kontakta VD Mats Sigvant 070- 554 82 43 mats.sigvant@siljan.com Registrera din ansökan på ansökan-knappen nedan senast 31 augusti
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Ljusdal
Publicerad : 08-11
Sök fler jobb liknande: lediga Regionchef, Siljan Skog AB region norr jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Regionchef, Siljan Skog AB region norr

Två Key account managers till Mora of Sweden
Mora of Sweden är en ledande knivtillverkare med de anrika varumärkena Morakniv® och Frosts®. Läs mer på moraofsweden.se. Vi har satt som strategiskt mål och ambition att skapa hållbar och påtaglig tillväxt och fortsätta öka vår närvaro på den globala marknaden. Som vår Key account manager ska du analysera, identifiera och genomföra initiativ på marknaden som är kopplade till befintliga och potentiella kunder och marknader. Ditt fokus är att skapa intäkter och framgångar för oss och våra kunder. Du är en viktig ambassadör för vårt varumärke och måste alltid agera som en seriös affärspartner. Vi är pålitliga och det är enkelt att göra affärer med oss. Du behöver erfarenhet av internationell försäljning, liknande roller och har kunskap om konsumentmarknaden. Din analytiska och strategiska förmåga är viktig. Mest betydelsefullt är din drivkraft och förmåga att omsätta strategierna ute på marknaden. Vi har två spännande uppdrag för dig som har rätt engagemang och disciplin. Vill du vara med på resan? Registrera din ansökan på ansök-knappen nedan den senast 31 augusti.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Mora
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Två Key account managers till Mora of Sweden jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Två Key account managers till Mora of Sweden

Exportsäljare till Isoflex
Isoflex AB utvecklar och säljer isoleringslösningar till tåg- och byggbranschen. Vi har unika produkter som fortsätter ge oss stora framgångar på marknaden. Vi levererar våra produkter till ett 20-tal europeiska länder samt Kina och Indien. Företaget omsätter cirka 50 MSEK, varav 95% kommer från vår export. Läs mer om oss på www.isoflex.se. Ditt uppdrag är att fortsätta utveckla våra befintliga kundrelationer och etablera nya. En viktig uppgift är att skapa nya affärer och agera projektledare i de uppdrag vi levererar till våra kunder. Du har en nyckelroll för att säkerställa att vi levererar med förväntad kvalitet och hittar nya vägar ut på marknaden. Du måste ha erfarenhet av internationell teknisk försäljning. Att du behärskar såväl engelska som tyska på en avancerad nivå är en annan förutsättning. Jobbet ställer stora krav på självständighet och ansvarskänsla. Det är viktigt att du kan skapa hållbara och professionella relationer. Att du har en teknisk bakgrund, har ett högt engagemang och vill vara med på vår fortsatta expansion är viktigt för oss. Registrera din ansökan via ansök-knappen nedan den senast 31 augusti
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Borlänge
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Exportsäljare till Isoflex jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Exportsäljare till Isoflex

Senior projektledare till Falun
HMB Construction AB är ett traditionellt byggentreprenadföretag med rötter i Dalarna. Företaget tillhör ett av de 20 största byggföretagen i Sverige och har funnits sedan 1994. I dag är vi verksamma med huvudkontor i Falun och kontor i Borlänge, Västerås, Gävle, Uppsala, Eskilstuna och Stockholm. Vi hanterar alla i marknaden förekommande entreprenadformer. HMB:s ägare är samtliga verksamma i HMB. 2013 omsatte vi 858 miljoner och är ca 230 anställda. Vi söker en senior projektledare till region Dalarna som har förmågan att driva byggprojekt i olika storlekar och former.  Som projektledare ansvarar du för hela byggprocessen. Det betyder att det är du som samordnar resurs- och produktionsplaneringen och agerar bollplank åt våra platschefer samt sköter ekonomiavstämningar. Du rapporterar direkt till regionchef.  Att vara rutinerad med inköp och kalkylering, ha god kännedom om byggnormer och regelverk är en förutsättning i rollen. Du bedömer kvalitet och arbetsmiljö som viktigt och ser med engagemang till att projekten utförs med effektivitet och bra service.  I kontakt med våra beställare är du mån om att skapa och upprätthålla goda och långsiktiga relationer. För att lyckas är planering, struktur, uppföljning och prioritering egenskaper som är viktiga. Att du bidrar med en positiv anda och förmågan att motivera andra är något som vi värderar högt. Vi ser att du har en lång och gedigen erfarenhet av liknande roller. Det vi erbjuder dig är en rolig och hjärtlig arbetsplats med korta beslutsvägar och utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan!  HMB är i behov av förstärkning inom liknande och övriga kompetenser på andra orter. Det går även bra att göra en intresseanmälan här om din profil stämmer överens, men att du vill verka på annan ort. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna-Lena Hagström, 072-5141 091 på Sprint som vi samarbetar med i denna rekrytering. Registrera din ansökan på sprint.se senast 1 september.
Företag: Sprint Personal AB
Ort: Falun
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Senior projektledare till Falun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior projektledare till Falun


Sök lediga jobb Sprint Personal AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se