Stockholms stad; Fastighetsavdelningen jobb - lediga jobb

Stockholms stad; Fastighetsavdelningen jobb Stockholms stad; Fastighetsavdelningen jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Enhetschef Teknisk förvaltning- Stockholm

  2. Teknikförvaltare- Stockholm

  3. Kundförvaltare saluhallar- Stockholm

  4. Arbetsledare till driftenheten- Stockholm

  5. Energisamordnare- Stockholm

  6. Medarbetare till teamet kundtjänst- Stockholm

  7. Brandspecialist- Stockholm


Mer beskrivning

Enhetschef Teknisk förvaltning
Stockholms Stad Fastighetskontoret Fastighetsavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Fastighetskontoret Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck – på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Vi är cirka 140 medarbetare och verksamheten är organiserad i två staber och tre avdelningar. Vi sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. Fastighetsavdelningen Avdelningen ansvarar för förvaltningen av fastighetsnämndens unika fastigheter och byggnader, förvaltar inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor, skolor mm samt förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden. Avdelningen kommer att bestå av fem enheter. Enhet kundförvaltning, enhet teknisk förvaltning, driftenhet, lokalservice samt enhet fastighetsadministration. Målet för avdelningen är att ha nöjda kunder, tillhandahålla ändamålsenliga lokaler, erbjuda kunderna tjänster samt ha välunderhållna fastigheter. Avdelningen har en beställarroll vad gäller genomförande av underhåll, investeringar, fastighetsutveckling och transaktioner till projekt- och utvecklingsavdelningarna. Enhet Teknisk förvaltning Enheten kommer att bildas under hösten och stå för fastighetskontorets fastighetstekniska kompetens. Enheten ansvarar för den tekniska förvaltningen, underhålls- och investeringsplaneringen, myndighetsbesiktningar, energiuppföljning och energimål samt är kravställare/stödjande i projekt. I ett nära samarbete med kundförvaltarna hanterar enheten de komplexa behov som finns och de stora investeringar fastighetskontoret står inför. 1 plats(er).Du har personalansvar samt ansvarar för att utveckla enheten för teknisk förvaltning. Du leder och fördelar arbetet på enheten, följer upp ekonomi, verksamhetsplanering, myndighetsbesiktningar samt underhålls- och investeringsplanering. Energiuppföljning, energimål och kravställning i projekt är andra viktiga ansvarsområden. Du har arbetsmiljöansvar för medarbetarna, tillhör fastighetsavdelningens avdelningsledning och rapporterar till chefen för avdelningen. Vi söker dig som har högskoleutbildning inom fastighetsteknik med 5–10 års erfarenhet. Du ska ha haft ett arbetsledaransvar samt ansvar för budget och resultat. Du bör ha erfarenhet av att strukturera och utveckla teknisk förvaltning och erfarenhet av myndighetsbesiktningar. Erfarenhet av offentlig verksamhet samt lagen om offentlig upphandling (LOU) är en merit. Personliga egenskaper: Du har ett strukturerat och strategiskt arbetssätt, är duktig på att organisera, planera och genomföra aktiviteter. Du har god samarbetsförmåga, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har goda ledaregenskaper och är van att fatta beslut. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Tillsvidare. Intervjuer sker löpande genom A-search För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Avdelningschef Carina Jonsson,08 508 270 29 Helen Hafström, A-Search, 0730 35 02 21 Susann Holm, Vision, 08 508 269 71, Semester 22 juli - 19 augusti, susann.holm@stockholm.se (facklig) Reza Etemad, Vision, 508 269 83, Semester tom 29 juli, reza.etemad@stockholm.se (facklig) Birgitta Andersson, SACO, 08 508 284 45, Semester tom 31 juli, birgitta.k.andersson@stockholm.se (facklig) Tillträde: Enlig överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef Teknisk förvaltning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef Teknisk förvaltning

Teknikförvaltare
Stockholms Stad Fastighetskontoret Fastighetsavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck – på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 140 medarbetare och verksamheten är organiserad i fyra avdelningar och en Kommunikationsstab. Fastighetsavdelningen Avdelningen ansvarar för förvaltningen av de fastigheter och byggnader inom staden som råder under Fastighetsnämnden. Det gäller även inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor och skolor samt förvaltningsuppdrag för andra nämnder inom staden. Avdelningen består av fem enheter; kundförvaltning, teknisk förvaltning, drift, lokalservice samt fastighetsadministration. Målet för avdelningen är nöjda kunder, genom att tillhandahålla ändamålsenliga och välunderhållna lokaler, service och professionalitet. Avdelningen har även en beställarroll vad gäller genomförande av underhåll, investeringar, fastighetsutveckling och transaktioner till projekt- och utvecklingsavdelningarna. 5 plats(er).Som teknikförvaltare ansvarar du för den tekniska förvaltningen vilket innebär att: - upprätta och följa upp den kort- och långsiktiga underhålls- och investeringsplaneringen för ett antal fastigheter - delta i upprättandet av förvaltningsplaner - ansvara för uppföljning av myndighets- och revisionsbesiktningar tillsammans med specialister - budgetera, följa upp och förbättra energianvändningen i fastigheterna tillsammans med avdelningens energispecialist Som teknikförvaltare är du beställare mot övriga enheter inom fastighetskontoret och är stödjande/kravställande i projekt. Du kommer att ha frekventa kontakter med kundförvaltare, projektledare och den interna driftenheten. Vi söker dig med för tjänsten relevant högskoleutbildning inom installation, bygg, eller liknande. För att lyckas i rollen ska du ha: - minst tre års erfarenhet av förvaltning med teknikansvar - goda kunskaper i byggnads- och installationsteknik - goda kunskaper i LCC-kalkylering - goda kunskaper i fastighetsrätt - lätt för att kommunicera på svenska internt och extern såväl muntligt som skriftligt - kunskaper i officepaketet Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisk analys och uppföljning, offentlig upphandling, energieffektivisering, styr- och reglerteknik, entreprenadrätt, IT system så som LEB, Mercur och Agresso Vi ser gärna att du har god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta strukturerat med ett helhetsperspektiv. Vi söker dig som är initiativtagande och serviceinriktad med en problemlösande analysförmåga. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Varaktighet: Tillsvidare. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Avdelningschef Carina Jonsson,08 508 270 29 Birgitta Andersson, SACO, 508 284 45, birgitta.k.andersson@stockholm.se (facklig) Susann Holm, Vision, 08 508 269 71, susann.holm@stockholm.se (facklig) Tillträde: Enligt överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-13
Sök fler jobb liknande: lediga Teknikförvaltare jobb, Teknikförvaltare Stockholm, Teknikförvaltare Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknikförvaltare

Kundförvaltare saluhallar
Stockholms Stad Fastighetskontoret Fastighetsavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck – på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i en Kommunikationsstab och fyra avdelningar. Fastighetsavdelningen Avdelningen ansvarar för förvaltningen av fastighetsnämndens fastigheter och byggnader, förvaltar inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor, skolor med mera. Avdelningen ansvarar även för förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden. Avdelningen består av fem enheter. Enhet kundförvaltning, enhet teknikförvaltning, driftenhet, lokalservice samt enhet fastighetsadministration. Våra mål är att ha nöjda kunder, tillhandahålla ändamålsenliga lokaler, erbjuda kunderna tjänster och välunderhållna fastigheter. Fastighetskontoret förvaltar stadens tre saluhallar Östermalms saluhall, Hötorgshallen och Söderhallarna. Det är tre välkända varumärken med olika arkitektur, koncept och innehåll. Den sammanlagda uthyrningsbara ytan är cirka 15000 kvadratmeter. 1 plats(er).Som kundförvaltare ansvarar du, i första hand, för kontakterna med och relationerna till våra hyresgäster i saluhallarna. En stor utmaning för dig är att se till att saluhallarna har ett koncept och en mix av handlare som tillsammans kan erbjuda ett varierat utbud av varor och därmed stärka saluhallarnas position som viktiga matdestinationer och attraktiva handelsplatser i Stockholm. I rollen som kundförvaltare kommer du bland annat att analysera - handelsutveckling i Stockholms innerstad, - omvärldspåverkan, - konsumentprofiler och målgrupper, - konsumentbeteende, - flödesspridningar, - besökssiffror, - omsättning. Du kommer att upprätta kundvårdsplaner och ansvara för den ekonomiska och juridiska förvaltningen för våra saluhallar. Det innebär bland annat att du kommer att genomföra hyresförhandlingar, handlägga ärenden i hyresnämnden och ansvara för att kravhantering och inkassoärenden hanteras enligt policy. I arbetsuppgifterna ingår dessutom att göra intäktsstrategier samt budget- och prognosarbete. Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller skaffat dig motsvarande kompetens på annat sätt. För att lyckas i rollen ska du ha - minst tre års erfarenhet av förvaltning med kundansvar, - minst 3 år med erfarenhet från förvaltning av handelsfastigheter främst inriktat på livsmedel och restauranger, - goda kunskaper i fastighets- och hyresjuridik, - goda kunskaper i ekonomisk analys och uppföljning, - lätt att kommunicera på svenska internt och extern såväl muntligt som skriftligt, - kunskaper i officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling, myndighetsutövning och IT-system såsom LEB, Mercur och Agresso. Vi ser gärna att du har god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta strukturerat. Vi söker dig som är initiativtagande och serviceinriktad med en problemlösande analysförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet av förvaltning av handelsfastigheter främst inriktat på livsmedel och restauranger. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Varaktighet: Tillsvidare. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Enhetschef Isabella Andersson,508 270 66 Reza Etemad, Vision, 508 269 83, reza.etemad@stockholm.se (facklig) Birgitta Andersson, SACO, 508 284 45, birgitta.k.andersson@stockholm.se (facklig) Tillträde: Enligt överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-06
Sök fler jobb liknande: lediga Kundförvaltare saluhallar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundförvaltare saluhallar

Arbetsledare till driftenheten
Stockholms Stad Fastighetskontoret Fastighetsavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck – på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i en Kommunikationsstab och fyra avdelningar. Fastighetsavdelningen Avdelningen ansvarar för förvaltningen av fastighetsnämndens fastigheter och byggnader, förvaltar inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor, skolor med mera. Avdelningen ansvarar även för förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden. Avdelningen består av fem enheter. Enhet kundförvaltning, enhet teknikförvaltning, driftenhet, lokalservice samt enhet fastighetsadministration. Våra mål är att ha nöjda kunder, tillhandahålla ändamålsenliga lokaler, erbjuda kunderna tjänster och välunderhållna fastigheter. Driftenheten ansvarar för att driften av kontorets fastigheter sköts på ett optimalt och kostnadseffektivt sätt med ett uttalat kundfokus. Enheten ansvarar bland annat för samordning av driftentreprenörer, felanmälan och teknisk funktion inom hela fastighetsbeståndet. 1 plats(er).Arbetet som arbetsledare på driftenheten handlar om att svara för den operativa driften inom ramen för vårt uppdrag. Arbetsledarens roll i samråd med driftschef är att planera, styra, leda, utveckla verksamheten och personalen så att vi uppnår våra mål. Du har personal- och arbetsmiljöansvar. Parallellt med din arbetsledande roll deltar du i det operativa dagliga arbetet. Med hjälp av din driftpersonal medverkar du i budgetarbetet och planeringen av fastigheternas drift, skötsel och underhåll. Du ansvarar även för att felanmälan och dess återrapportering fungerar. Vi söker dig som har - fastighetsutbildning på högskolenivå eller förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt, - flera års erfarenhet av motsvarande befattning i en kund- och serviceorienterad organisation, - ett gediget intresse av teknik och service, - god datavana och gärna erfarenhet av systemen Agresso och LEB, - körkort B. Som person är du driven och har förmåga att se möjligheter istället för hinder. Ett strukturerat arbetssätt och god ordning och reda är en förutsättning för att hantera arbetsledarrollens olika delar. Vidare har du har lätt för att skapa engagemang, samarbeta och kommunicera med människor. Det är meriterande om du har jobbat inom kommunal verksamhet och har erfarenhet av LOU. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Varaktighet: Tillsvidare. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Chef över driftenheten Jonas Fager,08 508 270 48 Birgitta Andersson, SACO, 508 284 45, birgitta.k.andersson@stockholm.se (facklig) Reza Etemad, Vision, 508 269 83, reza.etemad@stockholm.se (facklig) Rolf Bodin, KOMMUNAL, 08 508 268 23, rolf.bodin@stockholm.se (facklig) Karin Wrannvik, Ledarna, 076 129 07 50 (facklig) Tillträde: Enligt överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-20
Sök fler jobb liknande: lediga Arbetsledare till driftenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbetsledare till driftenheten

Energisamordnare
Stockholms Stad Fastighetskontoret Fastighetsavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck – på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 140 medarbetare och verksamheten är organiserad i en Kommunikationsstab och fyra avdelningar. Fastighetsavdelningen Avdelningen ansvarar för förvaltningen av fastighetsnämndens fastigheter och byggnader, förvaltar inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor med mera. Avdelningen ansvarar även för förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden. Avdelningen består av fem enheter. Enhet kundförvaltning, enhet teknikförvaltning, driftenhet, lokalservice samt enhet fastighetsadministration. Våra mål är att ha nöjda kunder, tillhandahålla ändamålsenliga lokaler, erbjuda kunderna tjänster och välunderhållna fastigheter. Som energisamordnare kommer Du att tillhöra enheten teknikförvaltning som är en nyinrättad enhet sedan januari 2014. 1 plats(er).I rollen som energisamordnare kommer Du att ansvara för energiuppföljningen. Byggnader som är i drift ska följas upp och i nära samarbete med driftpersonal och teknikförvaltare ska ett ständigt förbättringsarbete pågå, allt för att optimera energinivåer och anpassa till hyresgästerna krav och önskemål om inomhusklimat. Du kommer att ansvara för en ekonomisk avvägning i form av exempelvis LCA-kalkyler för att välja rätt energilösning. Förbättringar i energikravnivåer, generella lösningsförslag eller processbeskrivningar ska självklart dokumenteras. Vidare kommer du att delta i planering, byggande och drift under byggnadernas fulla livscykel, både som kravställare, kontrollant och stöd. Vi söker Dig som har: - en bred teknisk utbildning med energiinriktning på högskolenivå eller förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt, - minst 3 års erfarenhet av att leda och följa upp energieffektiviseringsarbete, - god kunskap om installationer och energianvändning i fastigheter, - helhetsförståelse för alla de delar som påverkar energianvändningen. Det gäller både på installationsnivå och klimatskal samt hur hyresgästers och brukares beteende påverkar energinivåer, - För att lyckas krävs det att Du håller dig uppdaterad med utveckling av tekniska produkter och systemlösningar inom området, samt självklart i olika omfattning prova dess innovationer i praktiken. Som person är Du självständig och drivande med god samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att engagera och motivera människor i din omgivning. Vidare har Du har lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och har goda administrativa kunskaper. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Varaktighet: Tillsvidare. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Enhetschef Robert Tjulin,08 508 270 34 Karin Wrannvik, Ledarna, 076 129 07 50 (facklig) Reza Etemad, Vision, 508 269 83, reza.etemad@stockholm.se (facklig) Birgitta Andersson, SACO, 508 284 45, birgitta.k.andersson@stockholm.se (facklig) Rolf Bodin, KOMMUNAL, 08 508 268 23, rolf.bodin@stockholm.se (facklig) Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-22
Sök fler jobb liknande: lediga Energisamordnare jobb, Energisamordnare Stockholm, Energisamordnare Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Energisamordnare

Medarbetare till teamet kundtjänst
Stockholms Stad Fastighetskontoret Fastighetsavdelningen Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck – på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i en Kommunikationsstab och fyra avdelningar. Kontoret är centralt beläget på Hantverkargatan, cirka tio minuters promenad från Centralstationen. Fastighetsavdelningen ansvarar för förvaltningen av fastighetsnämndens fastigheter och byggnader, förvaltar inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor, skolor m.m. samt förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden. Avdelningen består av fem enheter. Enhet Kundförvaltning, enhet Teknikförvaltning, Driftenhet, Lokalservice samt enhet Fastighetsadministration. Lokalservice är indelad i fyra team, receptionen, posten, kundtjänst och tryckeri. Enhetens mål är att vara en serviceorganisation och stöd för alla hyresgäster och uppdragsgivare. Vi söker nu en medarbetare till teamet kundtjänst. 1 plats(er).Kundtjänst är fastighetskontorets ansikte utåt och teamet ska arbeta med att ge en förstklassig service till kunder och medarbetare. Den tjänst som vi nu rekryterar till ska i första hand ansvara för att ta emot och registrera felanmälan samt återkoppla status på ett pågående ärende. Utöver detta kommer Du att vara back-up för övriga medarbetare på teamet där det bland annat ingår att ta emot besökare, kvittera ut nycklar, hantera parkeringstillstånd för besökare m.m. Vi söker dig som har - Gymnasial utbildning gärna med inriktning mot service, kontor, ekonomi eller samhälle. - Flerårig erfarenhet från kundservicearbete - Goda kunskaper i Officepaketet. - Goda kunskaper i svenska språket, både då det gäller tal och skrift I jobbet igår att du ska kunna hantera en defibrillator. Det är meriterande om du har certifikat inom hjärt- och lungräddning samt dokumenterad kunskap om att använda defibrillator. Vidare är det meriterande om du tidigare har arbetat i fastighetssystemet L.E.B. Som person har Du en stor social förmåga, är noggrann och självgående. Du har lätt att samarbeta och är gärna med och utvecklar gemensamma arbetsrutiner. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Tillsvidare. Fastighetskontoret har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Bitr enhetschef Abdullah Eken,08 508 267 01 Birgitta Andersson, SACO, 08 508 284 45 (facklig) Rolf Bodin, KOMMUNAL, 08 508 268 23 (facklig) Karin Wrannvik, Ledarna, 076 129 07 50 (facklig) Susann Holm, Vision, 08 508 269 71 (facklig) Tillträde:
Företag: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 03-18
Sök fler jobb liknande: lediga Medarbetare till teamet kundtjänst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Medarbetare till teamet kundtjänst

Brandspecialist
Stockholms Stad Fastighetskontoret Fastighetsavdelningen Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck – på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i en Kommunikationsstab och fyra avdelningar. Kontoret är centralt beläget på Hantverkargatan, endast tio minuters promenad från Centralstationen Fastighetsavdelningen Avdelningen ansvarar för förvaltningen av fastighetsnämndens fastigheter och byggnader, förvaltar inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor, skolor m.m. Avdelningen består av: kundförvaltning, teknikförvaltning och drift. Som stödjande funktioner ingår facility management (FM) och fastighets-administration. Teknikförvaltningen ansvarar för den tekniska förvaltningen av fastighetskontorets fastigheter och lokaler. Enheten ansvarar dessutom för både den kortsiktiga och långsiktiga underhålls- och investerings¬planeringen. Vidare tillhandahåller enheten teknisk kompetens, utvecklar och förvaltar kontorets tekniska riktlinjer och är stödjare och agerar kravställare i investerings- och underhållsprojekt. Enheten söker nu en brandspecialist. 1 plats(er).Som brandspecialist kommer Du att skapa och förvalta riktlinjer för brandskydd. Du kommer med din specialistkompetens att stödja projektorganisationen vid ombyggnads-, nybyggnads- och underhållsprojekt. I rollen ingår även att ge stöd till hyresgäster, entreprenörer och andra. I ett nära samarbete med teknikförvaltare kommer Du att arbeta i frågor kring underhålls- och investeringsplanering. Vidare kommer Du att ansvara för revisionsbesiktningar för brandlarm och sprinkler, bevaka att lagar och förordningar kring brandskydd uppfylls, delta i upphandlingar kring brandskydd, hålla interna utbildningsinsatser samt delta i visst arbete i intresse- och branschorganisationer. Vi söker dig med för tjänsten relevant högskoleutbildning eller skaffat dig motsvarande kompetens på annat sätt. Du ska även ha relevanta behörigheter inom brandlarm och sprinkler. För att lyckas i rollen ska Du ha: - minst 5 års erfarenhet av brandskyddsarbete, - specialinriktning mot brandlarm och/eller sprinkler, - ha arbetat i beställarroll eller i planerande konsult- eller utförarroll. Arbetet kan ha varit i bygg- drift eller förvaltningsskede, - kunskap om lagstiftning i brandskyddsfrågor, - kunskaper i LCC/LCA, - kunskap om byggnadsteknik. Det är meriterande om Du har erfarenhet av besiktningsarbete, LOU samt har arbetat med informationshanteringssystem för fastigheter, besiktningar och underhåll. Rollen kräver en utåtriktad personlighet som kan ta alla typer av människor och förklara detaljer satta i ett större sammanhang. Du måste kunna planera och genomföra ett stort arbete för att uppnå önskad nivå på brandskydd. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. För samtliga tjänster inom Stockholms stad gäller rökfri arbetstid. Fastighetskontoret har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Enhetschef Robert Tjulin,08 508 270 34 Birgitta Andersson, SACO, 08 508 284 45 (facklig) Susann Holm, Vision, 08 508 269 71 (facklig) Karin Wrannvik, Ledarna, 076 129 07 50 (facklig) Rolf Bodin, KOMMUNAL, 08 508 268 23 (facklig) Tillträde: Enligt överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-04
Sök fler jobb liknande: lediga Brandspecialist jobb, Brandspecialist Stockholm, Brandspecialist Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Brandspecialist


Sök lediga jobb Stockholms stad; Fastighetsavdelningen

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se