Support konsult jobb - lediga jobb

Support konsult jobb Support konsult jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Support konsult. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Support konsult. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Helpdesk & IT Support konsulter- Stockholm

  2. Servicdesk / deskside support konsult- Stockholm

  3. SUPPORT KONSULTARBETE UTBILDNING TEST- Staffanstorp

  4. Service support konsult till Advania- Stockholm


Mer beskrivning

Helpdesk & IT Support konsulter
Om du är intresserat att jobba som konsult och söker efter ett företag med stort kontaktnätverk inom branschen samt där du själv kan få ut det mesta av av frukten för dina ansträngningar då är RK Lunds Entreprenad AB ett företag för dig. Iom att våra overhead-kostnader är minimala så kan vi erbjuda er en mycket hög andel av kundarvodet som lön. Vi söker i första hand dig som vill jobba som anställd men även arbete som underkonsult är ett möjligt alternativ. Beskrivning: Our customer are searching for several consultants to work with support in Stockholm The consultants will act as single point of contact (SPOC) concerning IT problem solving and installation of End user software. Supports the end users through phone, mail or on-site concerning any kind of IT related matters. No previous skills required, but a high service-mind-set. The consultant will get a short education in the most commonly asked question of our internal IT support, and how to work in our tools. Tasks includes: Participates actively in knowledge sharing among colleagues and works actively with best practice Communicates with end users, colleagues and vendors and shows a positive attitude. Helpdesk & IT Support minst 1/2 år Windows XP minst 1/2 år Start: 20/3 2014 Duration: 20/9 2014 Location: Stockholm Working language: Both Swedish and English is a MUST Vi behöver din CV i FÖRSTA HAND i MS Word format(VIKTIGT). Har du en snygg version i PDF format så bifoga gärna den också. 2 REFERENSER med telefonnummer(och gärna mailadress) behöver också bifogas i er ansökan för att vi skall kunna offerera samt er födelseår. Referenser kommer INTE ringas upp innan ni har kontaktats först. Du måste även ange ditt FÖDELSEÅR. Konsultuppdragen kommer snabbt och går snabbt så om ni bifogar allt behövligt på en gång så är det större chans att komma med vid offereringen till detta uppdrag.
Företag: RK LUNDS ENTREPRENAD AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-24
Sök fler jobb liknande: lediga Helpdesk & IT Support konsulter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Helpdesk & IT Support konsulter

Servicdesk / deskside support konsult
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Till vår konsultverksamhet söker vi en Servicdesk / deskside support konsult. Med start 1 oktober fram till 31 december på heltid med placering i södra Stockholm. Jobbeskrivning: Kunden söker efter en konsult till deras servicedesk som ska ta hand om deras inkommande ärenden. Kunden använder sig av en Microsoftplattform. Kompetenskrav: - Arbetat med Servicdesk/deskside support i minst 3-4 projekt innan med goda referenser - Erfarenhet av Microsoft plattform - Arbetat med kundkontakter - Kunskaper inom Windows XP, Windows 7 och Microsoft Office - Kunskap om ITIL är ett krav, antingen utbildning eller arbetserfarenhet 2+ år. - Erfarenhet av chat-support. - System Center Service manager erfarenhet är önskvärt - Mycket god svenska i både tal och skrift Vi söker efter dig som är snabblärd och driven samt serviceminden och mogen. Du ska ha lätt för att sätta dig in i nya miljöer och arbetsuppgifter. Beskriv gärna dina erfarenheter av chat-support. Kontaktperson Vi tillämpar löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Vi uppmanar dig därför att ansöka till tjänsten snarast möjligt. För mer information om tjänsten eller arbete som konsult via Experis är du varmt välkommen att kontakta Catrin Gerdin på catrin.gerdin@se.experis.com. Välkommen med din ansökan!
Företag: Experis IT Huvudkontor
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-11
Sök fler jobb liknande: lediga Servicdesk / deskside support konsult jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicdesk / deskside support konsult

SUPPORT KONSULTARBETE UTBILDNING TEST
Har du ett stort intresse för teknik och utveckling och är en duktig problemlösare? Om tjänsten Vi söker dig som har ett gnistrande intresse för teknik och problemlösning och som tycker om att lära sig avancerade programvaror och ny teknik. Har du dessutom en hög social förmåga och är intresserad av att hjälpa och bistå våra kunder med support och utbildningar, ja då ska du absolut söka den här tjänsten. Vi förser dagligen våra kunder med, snabb och effektiv support och konsulting med hög kvalitet. Du kommer att arbeta på vår supportavdelning och ge löpande och daglig support, både internt och externt. Du blir delaktig i våra kunders projekt och kommer att utföra konsultarbete för VMS/PSIM-projekt inom säkerhetsområdet och HMI/SCADA projekt inom fastighet- och industriautomation. Vi har ett attraktivt utbildningsprogram inom våra olika produktområden där du kommer att förbereda utbildningarna samt vara kursledare. Arbetet innefattar även att genomföra olika typer av tester av våra produkter och system. För tjänsten krävs att du snabbt når hög kunskap om våra produkter. Du kommer därför att få genomgå en intensiv och spännande internutbildning varvat med egenstudier. Du bör ha en god förmåga att lära dig snabbt och inte minst ett stort intresse för teknik och problemlösning. Du kommer att ha mycket telefonkontakt med våra kunder. Resor och kundbesök förekommer då support, spetskonsulting och utbildningar ibland förläggs hos kund. Du kommer även att delta på mässor och seminarier som företaget arrangerar. Om företaget Kentima är ett spännande tillväxtföretag vars affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja högkvalitativa produkter för övervakning inom automations- och säkerhetsbranschen, samtliga produkter har möjlighet att kommunicera mot olika system för att därefter visualisera, lagra, övervaka och behandla information och bilder. Genom ett aktivt samarbete med våra olika partners finns våra produkter installerade på t.ex. flygplatser, köpcentrum, fängelser, tillverknings- och processindustrier och sjukhus. Inom våra två affärsområden erbjuder vi marknaden sex olika produktområden med egenutvecklade produkter. Inom affärsområdet Automation har vi tre produktområden: HMI/SCADA, Industrial Computers och Operator Panels. Dessa är utvecklade för övervakning av bland annat maskiner och hela processanläggningar. Inom affärsområdet Security har vi tre produktområden: VMS, NVR och PSIM. Dessa är utvecklade för bevakning av lokaler och ytterområden och för att skapa en total säkerhetsplattform för övervakning. Samtliga våra produkter ska uppfylla marknadens höga krav på kvalité, flexibilitet, stabilitet och enkel integration med andra system. Om dig - Du: . Gillar utmaningar och är en duktig problemlösare . Är duktig på att planera, organisera och genomföra . Har stort intresse för teknik och har stort tekniskt kunnande . Har erfarenhet av liknande produkter gärna från säkerhetsbranschen och/eller automationsbranschen . Har god förmåga att analysera, dra slutsatser och förbättra och förändra . Har stor datorvana, goda kunskaper om PC hårdvara, nätverk och Windows operativsystem . Har mycket goda kunskaper om skriptprogrammering, gärna JavaScript. . Har vilja och engagemang att utveckla och driva en avdelning framåt . Är effektiv och gillar att ha många bollar i luften . Har hög social kompetens och är full av energi och har ett kreativt sinne . Sätter kundens behov i centrum . Har utmärkta kunskaper i det svenska och engelska språket - talar och skriver dessa obehindrat . Har goda kunskaper i Officepaketet
Företag: Kentima AB
Ort: Staffanstorp
Publicerad : 12-18
Sök fler jobb liknande: lediga SUPPORT KONSULTARBETE UTBILDNING TEST jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SUPPORT KONSULTARBETE UTBILDNING TEST

Service support konsult till Advania
Vi söker en driven och ansvarstagande servicetekniker till Advanias Service Support avdelning. Det här är rollen för dig som söker efter din nästa utmaning inom IT-support där du kan jobba i en drivande och konsultativ roll. Du får möjligheten att arbeta i en spännande IT-miljö med den senaste tekniken där du också kommer att sitta med utmanande IT-projekt framöver. Tjänsten är därför av bred karaktär där du får arbeta hands-on med IT samtidigt som du får ett övergripande ansvar. Om Advania Advania är med sina över 1 150 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000. Din vardag Som service support konsult kommer du vara en del av Service support teamet på kontoret i Bromma. I rollen kommer du ge support inom mjuk- och hårdvara samt support av kundernas egna specifika IT-system. En vanlig dag i school desken kommer du främst i kontakt med ärenden som har fokus på mobila enheter (MDM) och Office 365. Du kommer ständigt att arbeta med den senaste tekniken för mobila enheter via molnbaserade lösningar. Du kommer jobba i en konsultativ roll där du har en nära dialog med kunden för att fånga upp krav och behov. Du kommer också stötta med servicehantering parallellt som du jobbar med ärenden i School desk. Då hanterar du ärenden som rör bland annat; MS Office, Active Directory etc. Du kommer också delta i diverse IT-projekt från början till slut där du är med och ansvarar för att lösningarna optimeras på bästa möjliga sätt för användning. Du kommer ha ett koordinerande ansvar mot kunden där du är snabb på att fånga upp det som kunden efterfrågar. Vem är du? Det här är rollen för dig som vill breda dina IT-kunskaper inom support och projekt. För att passa bäst in i rollen är du en driven person med stort intresse för tekniken. Du har en övergripande förståelse för infrastruktur och har tidigare erfarenhet av att jobba med teknisk support. Du är en kommunikativ och analytisk person som har lätt för att lyssna och stötta andra. Vidare är du en person som är drivande och gillar att komma med egna initiativ. Du bör vara van Windowsanvändare och tidigare arbetat med klienthantering i de vanligaste systemen/programmen såsom Active Directory, Exchange/Outlook, MS Office, Office365 mm. Har du även arbetat med DEP/VPP, Apple School Manager, Airwatch och Gsuite är detta meriterande. Är du den vi söker? Du är välkommen med din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande.
Företag: Wise IT
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-12
Sök fler jobb liknande: lediga Service support konsult till Advania jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Service support konsult till Advania


Sök lediga jobb Support konsult

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se