Supporttekniker till Advania jobb - lediga jobb

Supporttekniker till Advania jobb Supporttekniker till Advania jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Supporttekniker till Advania. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Supporttekniker till Advania. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Arriva söker bussförare till Täby- Täby

  2. Fastighetskoordinator- Vaxholm

  3. Servicetekniker till AstraZeneca- Södertälje

  4. HR-generalist- Stockholm

  5. Global Senior Brand Manager for Wellness to Oriflame- Stockholm

  6. Mättekniker Cleanroom, Caverion - Stockholm- Stockholm

  7. Handläggare- Stockholm

  8. Vi söker sjuksköterska till neurologavd 72- Danderyd

  9. Enhetschef till enheten webb och publikationer- Stockholm

  10. Örbyskolan söker SO- lärare, åk 7-9- Stockholm


Mer beskrivning

Arriva söker bussförare till Täby
Arriva är en av Europas ledande operatörer inom kollektivtrafiken. I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka. Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa. Bussförare med kunden i fokus Som Arrivas bussförare möter du våra kunder ombord på någon av företagets bussar. Kollektivtrafik innebär inte bara att köra många resenärer varje dag, utan också att ge dem god service. Som företagets ansikte utåt är du en viktig del av det team som har ansvaret för att se till att kunden får en god upplevelse under en trygg och säker resa och att denne kommer fram till ankomstplatsen i utsatt tid. Din bakgrund Som bussförare hos Arriva är det en självklarhet att du har rätt attityd är positiv och att du har en hög arbetsmoral. Du är en lugn person som har förmågan att hålla huvudet kallt i stressiga situationer. Vi ställer stora krav på din personlighet och att du bidrar till att skapa en god och respektfull stämning bland passagerare och kollegor.  Är du även noggrann, och punktlig så kommer du att trivas bra i denna roll. Du har giltigt busskörkort (D) och YKB samt gärna erfarenhet från att köra buss. Tidigare arbeten där kommunikation och service har varit en betydande del är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket  i tal och skrift. Vad kan vi erbjuda dig Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och dessutom en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell och internationell organisation i utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen och där din utveckling är viktig för oss. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Ansökan Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2018-08-19. Har du frågor om tjänsten kontakta Andreas.moberg@arriva.se Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald och ser gärna kvinnliga sökande då det är en underrepresenterad grupp bland bussförare. Du söker tjänsten via länken nedan Övrigt Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få tester skickade till din e-mail. Vi tillämpar tester i samband med rekryteringen som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar och tester kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju. Innan du kan bli aktuell för anställning måste du genomgå en hälsounder­sökning och lämna ett utdrag från belastningsregistret. Arriva har nolltolerans mot alkohol och droger. Din anställning inleds med betald praktisk utbildning. Välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.
Företag: Arriva Sveriga AB
Ort: Täby
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Arriva söker bussförare till Täby jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arriva söker bussförare till Täby

Fastighetskoordinator
Vaxholms stad är en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholm. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare. För mer information om Vaxholm: http://www.vaxholm.se Stadsbyggnadsförvaltningen utvecklar och vårdar natur, kultur och byggd miljö i Vaxholm. Vi ansvarar för allt inom stadsbyggnadsområdet; från att bedriva bibliotek, underhålla gator och bygga nya skolor till att planera för nya bostadsområden och ge bygglov till nya byggnader. Även frågor kring trafik, kultur och fritid ryms inom förvaltningen. Förvaltningen består av fyra enheter; bygglov- och GIS-enheten, planenheten, exploateringsenheten och tekniska enheten. Totalt arbetar cirka 45 personer på stadsbyggnadsförvaltningen. Tekniska enheten ansvarar för förvaltning och utveckling av Vaxholms stads gator, parker, lokaler, markinnehav, idrotts- och fritidsanläggningar samt för kultur- och fritidsfrågor inklusive biblioteksverksamheten. Sammanlagt arbetar drygt 15 personer inom enheten. Vaxholms stad växer med nya bostäder, invånare och verksamheter. Det pågår just nu en rad utvecklingsprojekt inom Tekniska enheten. ARBETSUPPGIFTER Som fastighetskoordinator är du en stödfunktion för inom verksamhetsområdet fastighet och är underställd teknisk chef. Du har ett nära samarbete med fastighetsförvaltarna och ekonomienheten. Du kommer att arbeta för att verksamheten lever upp till lagar, myndighetskrav och interna krav. Dina främsta arbetsuppgifter är: - Uppbyggnad och uppföljningar i fastighetsdatasystem - Implementering av nya arbetssätt och rutiner - Administrera beställningar och felanmälningar - Administrativt stöd för fastighetsförvaltarna - Fakturahantering - Svara på frågor från allmänhet - Övrig administration Tjänsten är en visstidsanställning till och med 31 maj 2019. Stadsbyggnadsförvaltningen i Vaxholm genomgår ett förändringsarbete och du förväntas vara delaktig i detta. Tillskapande av rutiner, nya arbetsprocesser och vårt sätt att kommunicera till medborgarna kommer att vara viktiga utvecklingsområden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med utbildning alternativt tidigare erfarenhet inom fastighetsadministration. Du är noggrann och flexibel och har intresse av att arbeta med att upprätta rutiner och arbetssätt inom verksamhetsområdet. Du har ett resultatinriktat arbetssätt och har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Rollen innebär ett stort eget ansvar och som person är du ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du kontrollerar, säkerställer och återkopplar information och handläggning. Du är intresserad av att delta i arbetet med att utveckla kontorets arbetsrutiner och processer. Det är viktigt att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och har god datavana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vaxholms stad är en kulturell och naturskön stad med goda möjligheter till friluftsliv. Vi erbjuder också kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, förmånscykel och tillämpar flextid och semesterväxling. ÖVRIGT Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Vaxholms stad, Tekniska enheten
Ort: Vaxholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Fastighetskoordinator jobb, Fastighetskoordinator Vaxholm, Fastighetskoordinator Vaxholms stad, Tekniska enheten
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fastighetskoordinator

Servicetekniker till AstraZeneca
Om oss Avdelning Drift & Media söker servicetekniker till filtergruppen inom driftteknik. Hos oss får du bidra till att utveckla läkemedel som förändrar liv. Vi är verksamma i mer än 100 länder världen över och ett av Sveriges viktigaste exportföretag. I Södertälje finns vår största globala produktions- och distributionsanläggning som är en av världens största tillverkningsenheter för läkemedel. Totalt sysselsätter vi här cirka 4 100 personer, varav 3 500 arbetar i våra tillverkningsanläggningar. Våra två stora produktionsanläggningar kan hantera hela processen, från den kemiska produktionen av aktiva farmaceutiska substanser till formulering, fyllning/tablett-tillverkning, packning och distribution till våra kunder. Vi investerar också cirka 285 miljoner dollar i en ny högteknologisk anläggning för tillverkning av biomedicin, vilken gör det möjligt för oss att kombinera vår expertis inom biomedicin och vår väletablerade, förstklassiga tillverkningskultur. Södertälje är också huvudkontoret för AstraZenecas nordisk-baltiska marknadsorganisation samt här finns också ett antal globala stödfunktioner. Din spelplan: Som servicetekniker kommer du att ha en nyckelroll i underhållsarbetet av ventilationssystem och filterteknik. Dina arbetsuppgifter Din roll: Servicetekniker ansvarar för att underhåll av produktions- och mediacentraler inklusive filtersystem upprätthålls. Medverka i planering och uppläggning av underhållets struktur och utförande. Medverka och föreslå optimeringar, förbättringar och harmoniseringar av arbetssätt, underhållsutförande och systemlösningar. Vara teknisk expert i underhållsplanering, underhållsutförande och underhållssystem. Medverka som teknisk expert i utredningar avseende avvikelser, störningar m.m relaterade till ventilation och filter. Verka för att gällande lagar, myndighetskrav och föreskrifter och AZs föreskriftsystem samt gällande branschpraxis följs i alla avseenden. Verka för att AZs mediainstallationer upprätthåller en bra, säker och modern teknisk standard för att minimera skador på person och/eller egendom samt hålla en anpassad tillgänglighet på systemet. Din profil Vi förutsätter: För att passa i rollen har du ett intresse för teknik, gärna mediasystem eller HVAC. Du har en teknisk utbildning alternativt har förvärvat motsvarande kompetens genom mångårigt arbete inom ventilation filterteknik. Att du har arbetat inom läkemedelsindustrin eller liknande står naturligtvis högt på vår kravspecifikation. Kunskap att uttrycka dig i tal och skrift på engelska är ett krav. Framgångsfaktorer: Som person tycker du om att arbeta självständigt men ändå i team där snabbhet och förändring är nyckelord. Du är strukturerad och har lätt att kommunicera med andra. Då bortfall av media ofta orsakar problem för produktion är det viktigt att du har förmågan att få saker gjorda i ett högt tempo. AstraZenecas mediasystem är omfattande.
Företag: Aditro Logistics Staffing AB
Ort: Södertälje
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Servicetekniker till AstraZeneca jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicetekniker till AstraZeneca

HR-generalist
Hur tryggt ett samhälle är prövas på allvar vid kriser och omvälvande händelser. Som naturkatastrofer, cyberattacker, terrorbrott eller helt enkelt förödande mänskliga misstag. Då är det viktigare än någonsin att kommunikationsnätet fungerar. Det är därför Teracom finns. I rollen som HR-Generalist hos oss kommer du att arbeta brett med HR, främst som operativt chefsstöd inom vår Nät-organisation vilken består av 16 chefer och cirka 150 medarbetare. Här kommer du tillsammans med en av våra HR Business Partners att stötta chefer och medarbetare med HR-relaterade arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett starkt HR-team och få möjligheten att arbeta nära dina HR kollegor och således vara delaktig i det övriga HR-arbetet. Övriga frågor du kan komma att arbeta med är bland annat Employer Branding samt Strategisk Kompetensförsörjning. Det är viktigt att du gillar att ta ansvar och trivs med att driva utveckling. Tjänsten är placerad på Teracoms huvudkontor i Lindhagen. Dina ansvarsområden inkluderar bl.a: Bistå i fackliga förhandlingarSkapa och utveckla rutiner och processerUtveckla våra rekryteringsprocesser samt hålla kontakten med våra rekryteringsleverantörer.Involverad och behjälplig vid förberedelse och uppföljning av medarbetarundersökningar, lönerevisioner, projekt inom kompetensutveckling samt Performance- och Talent management Din bakgrund Universitetsutbildning eller annan eftergymnasial utbildning2-5 års erfarenhet av att ha arbetat brett med HRMycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift För att lyckas i rollen krävs det att du verkligen vill växa i din HR-roll. Du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och gillar att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Som person är du trygg i dig själv och trivs med att ta ansvar. Vi erbjuder En organisation där du får möjlighet att utvecklas i din roll. Du får vara med att påverka och arbeta i en miljö med mycket energi och driv tillsammans med engagerade kollegor. Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Om oss Teracom har sitt ursprung i radions och tv:ns vagga. Människor har behov av att kommunicera med varandra och en vilja att titta på rörlig bild och lyssna på radio. Omvärlden förändras hela tiden och vi och vår infrastruktur med den. Vi är en oberoende nätoperatör. En stabil leverantör med lång erfarenhet av hantering av bild och ljud och med ständigt fokus på kvalitet och robusthet. Med ett rikstäckande stam- och accessnät, designat för hög tillgänglighet och redundanta vägval, kan vi erbjuda kunderna lösningar allt från enstaka förbindelser till hela nät. Beroende på kundens nuvarande lösning samt de lokala förutsättningarna kan vi erbjuda ett flertal olika transmissionsalternativ, allt från fiber till radiolänk. Vi har egen servicepersonal på drygt 50 orter, från Ystad i söder till Kiruna i norr och vi har övervakning via vår egen driftcentral/ Noc, dygnet runt, året runt. Det gör att vi kan ta totalansvar för installation, drift och underhåll. Mer om tjänsten I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jakob Törnell på jakob.tornell@wise.se eller Martin Jerrskog på martin.jerrskog@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-06-13.
Företag: Wise Professionals
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga HR-generalist jobb, HR-generalist Stockholm, HR-generalist Wise Professionals
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-generalist

Global Senior Brand Manager for Wellness to Oriflame
As a Global Senior Brand Manager for Wellness and part of the Global Marketing Department you can feel trends, anticipate, understand and address the changing needs and expectations of the consumers as well as the sales consultants. You are responsible to shape the category strategies, manage the brand portfolio and lead the innovation program.                     The Global Senior Brand Manager for Wellness is driving and developing long-term brand strategy as well as key product concepts in the dietary supplement segments. You are responsible for key segments both in terms on new product development (NPD) and launch communication. The Senior Brand Manager is also supporting the Global Marketing Director actively in driving and implementing category important projects. You will define the way forward for your segments including brand strategy, identifying business opportunities, launch plan etc. You will be responsible for the development of new products including concept, formulation, packaging and catalogue execution based on the global category strategy. You will work in cross-functional team with people of different nationalities. Your key partners are Corporate and Regional Marketing, Category sales and Education, Communications Manager, R&D, Project Management, Supply Chain, Market research, Forecasting and Pricing Analytics. Your key responsibilities: * Strategic brand Management * Responsibility for category performance and development of global product portfolio, NPD pipeline. * 360 degree launch communication as well as hands-on work on products. * Analysis of performance and key learning. * Interaction cross category and cross functional (purchasing, supply, R&D, catalogue team). * Master the brands in terms of market intelligence and consumer insight. * Management of the projects accordingly to new product development process. Required experience and education * University degree in Business Administration / Equivalent. * 6-8 years working experience, preferably from an international environment. * Experience from New Product Development. * Experience in Nutritional Products or Food industry. Preferably experience in Direct Selling Channel. * Shown leadership skills even in cross functional work with strong organizational and project management skills. * Fluent in English.   Personality As a person you are an excellent communicator with strong presentation, influencing and leadership skills. You are proactive, self-driven, creative, and work with dedication and passion. To be successful you are also analytic, business minded, strategic and have a structured way of working. You will work in a fast-paced, multi-task and dynamic environment, where being flexible and able to handle quick changes is important. Social, teamwork-oriented and a can-do attitude are other characteristics we value high. Furthermore, you have great passion for wellness, nutrition and health. We offer you A global role within marketing (acting in over 60 countries), career opportunities within Global Marketing or International. We offer a job with high level of responsibility within an entrepreneurial, international cosmetic company. You will have the possibility of personal development in a dynamic company surrounded of a true multi-cultural environment.  Other information Location: Stockholm City. Travelling occurs Work extent: Full time Start: As soon as possible Contact: Anneli Grundfelt (anneli.grundfelt@nextu.se) About Oriflame Founded in 1967, Oriflame is a beauty company selling directly in more than 60 countries. Its wide portfolio of Swedish, nature-inspired, innovative beauty products is marketed through approximately 3 million independent Oriflame Consultants, generating annual sales of around €1.4 billion. Respect for people and nature underlies Oriflame’s operating principles and is reflected in its social and environmental policies. Oriflame supports numerous charities worldwide and is a Co-founder of the World Childhood Foundation. Oriflame is a Swiss company group listed on the Nasdaq Stockholm Exchange. About Next u Next u is a recruiting and staffing company that believes that people are more important than resumes on paper. We know that people make the difference between good companies and great companies. That is why we are working with video as an integral tool in our work. This helps to give a far more true and fair depiction of both candidates and workplaces than any words on a paper can do. To learn more, please visit our website www.nextu.se Keywords: global senior brand manager , brand manager ,  oriflame , wellness , varmumärkeschef , varumärke , marknadsföringschef , marknadsföring , market , health , nutritional ,  nutrition , food intrudstry , beauty , fashion , cosmetics , next u , chef , chefsjobb , chefsposition , management , lediga jobb ,  hälsa , skönhet , smink , hälsobranschen , smycken , nextu ,  global market deperatment , product development , produktutveckling global , international , Stockholm ,  direktförsäljning , direct selling ,  business administration , företagsekonomi ,  strategy , strategic , nasdaq , catalog , katalog , ledarskap , leadership , product portfolio , next u ab , oriflame cosmetics , rekrytering , vacancies oriflame
Företag: Next u AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Global Senior Brand Manager for Wellness to Oriflame jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Global Senior Brand Manager for Wellness to Oriflame

Mättekniker Cleanroom, Caverion - Stockholm
Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Arbetsuppgifter Vi söker nu en ansvarsfull och driven Mättekniker inom Cleanroom. Enheten består idag av 3 personer och arbetar främst med mätningar och kontroller inom renrum. Som Mättekniker för Cleanroom kommer du att utföra mätningar i renrumsmiljö, i vilka tillverkning av läkemedel, medicintekniska samt biotekniska produkter sker. I arbetet ingår att rapportera skriftligen och muntligen för utförda uppdrag. Då vår kontakt med kunder är avgörande för vår verksamhet är det viktigt med ett trevligt och säljande sätt, vilket är en förutsättning för vår ständigt växande kundportfölj. Du arbetar både självständigt och i grupp samt samverkar med andra aktörer och kollegor i projekt. Du ska även vara flexibel och kunna resa både inom landet och utomlands för kortare eller längre tid. Tjänsten är lokaliserad till vårt kontor i Lindhagen och för rätt person finns möjlighet att utvecklas inom rollen och på sikt få större ansvar. I rollen ingår även: • Mikrobiologisk provtagning inom GMP-relaterade lokaler, validering och kontroll av renrum och renrumsutrustning • Kundkontakter och vana att arbeta i en projektmiljö med resultatkrav • Merförsäljning genom att se möjligheter och komma med förslag till förbättringsåtgärder Kompetens • Utbildning/Erfarenhet inom ventilation eller renrum • God teknisk kompetens • Erfarenhet av att arbeta i team med dagliga kundkontakter • Erfarenhet av mätning av renrum enligt ISO 14644, inom GMP och erfarenhet av service och felsökning av LAF, dragbänkar och dragskåp är meriterande • God förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska • Som person är du servicetänkande, kreativ och utåtriktad • B-körkort • Självgående • • Kort om Caverion Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2017 cirka 2.4 miljarder euro och har nära 17.000 anställda inom 12 länder i norra och centrala Europa. Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på drygt 75 orter. Detta gör att du som anställd har stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. Caverion jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller. Vi eftersträvar mångfald och jämlikhet och ser därför gärna såväl manliga som kvinnliga sökanden. Varför Caverion? På Caverion genomsyras vårt arbete av värderingarna: • Innovation • Samarbete • Ansvar • Professionalitet • • Kontakt & Ansökan Om du tycker att detta låter intressant och vill veta mer angående tjänstens innehåll, maila Projektledare Zdravko Milosevic, zdravko.milosevic@caverion.com. Alt. maila Projektledare Ulf Egerhäll, ulf.h.egerhall@caverion.com. Alla former för telefonsamtal och mail som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes Välkommen med ansökan senast 18 juli 2018.
Företag: Caverion
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Mättekniker Cleanroom, Caverion - Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Mättekniker Cleanroom, Caverion - Stockholm

Handläggare
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi. Universitetsförvaltningens uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är universitetsförvaltningen policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten. Arbetsuppgifter Research Office är en avdelning inom universitetsförvaltningen som ger information och stöd till KTHs forskare och forskargrupper inom extern forskningsfinansiering. Detta sker i samband med forskningsansökningar, formaliafrågor, kontraktshantering och uppföljning under projektets gång. Verksamheten täcker såväl internationella som nationella finansiärer framför allt inom EU och USA samt svenska finansiärer med inriktning mot samverkansforskning, t.ex. VINNOVA, FORMAS och Energimyndigheten. EU är i dagsläget KTH:s näst största externa finansiär. Mer än hälften av forskningen vid KTH finansieras via externa finansiärer och KTH eftersträvar en fortsatt hög nivå. Avdelningen stödjer också KTH:s strategiska forskningsplattformar, övergripande forskningsinitiativ såsom centrabildningar, samt KTH:s ledning i övergripande frågor. Vi söker nu dig som vill arbeta med EU:s program för forskarrörlighet Marie Sklodowska Curie Actions (MSCA) inom H2020 och kommande ramprogram. Arbetet innebär att stötta våra forskare i allt från information om kommande utlysningar till dess att projektet implementeras. Förutom att informera om kommande utlysningar ingår det att ge praktiskt och administrativt stöd vid ansökan, läsa och ge feed-back på ansökningar. Arbetet innebär även att skapa och följa upp rutiner för att säkerställa att såväl EU:s som KTH:s interna regler och därutöver nationella lagar efterföljs, vilket görs i samarbete med andra avdelningar universitetsförvaltningen. Vi erbjuder skiftande, utmanande och roliga arbetsuppgifter i en engagerande miljö med kompetenta medarbetare. Du kommer att arbeta självständigt under eget ansvar samt som en del i ett team, ofta med skarpa tidsramar. Kvalifikationer Intresse för forskning och forskarutbildningsfrågor förutsätts. Du ska ha goda kunskaper om EU:s forskningsfinansieringsprogram, dess system, regler och finansieringsvillkor. Erfarenhet av arbete med MSCA inom H2020 är meriterande, liksom kunskap om EU:s rapporteringsverktyg Participant Portal. Du ska ha universitets- eller högskoleexamen och kunna förstå och uttrycka dig väl såväl muntligen som skriftligen på både svenska och engelska. Erfarenhet från universitets- eller högskolevärlden eller för arbetet relevant industri/myndighet/organisation är meriterande, liksom erfarenhet av egna forskningsansökningar eller bedömningar av andras ansökningar. Som person måste du vara kommunikativ, prestigelös och serviceinriktad. Du måste klara att arbeta under tidspress och hålla många frågor öppna samtidigt samt våga och kunna ta egna initiativ. Förmåga att självständigt planera, organisera och genomföra arbetet förutsätts, men du måste också kunna arbeta som en del av ett team. Vi förutsätter att du är flexibel, pragmatisk och lösningsorienterad och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.  Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden. Övrigt Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Företag: Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Handläggare jobb, Handläggare Stockholm, Handläggare Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Handläggare

Vi söker sjuksköterska till neurologavd 72
Inom neurologi utreds patienter för neurologiska symtom. Eftersom det är en akutavdelning har vi intag dygnet runt, så ditt jobb som sjuksköterska innebär ibland snabba förändringar.  Våra andningspatienter har oftast trakealkanyl och hemventilator och många av patienterna har även personliga assistenter  Vi är en kunnig och sammansvetsad personalgrupp där vårt teamarbete är grunden för att ge en god omvårdnad till patienten.  Arbetsuppgifter:  I din roll som sjuksköterska ansvarar du för och planerar patientens omvårdnad samtidigt som du kommer att vara en viktig del i avdelningens fortsatta utvecklingsarbete kring förbättringar och nya arbetssätt.  I och med att avdelningen har två inriktningar ger det dig dubbel kompetens och en kunskap inom områden som du kommer att ha nytta av resten av din karriär.  Du får en personlig inskolning anpassad till dina tidigare erfarenheter och behov. Teoretisk utbildning i tracheostomivård ges via Nationellt respiratoriskt centrum, NRC.  Anställningsform:  Tillsvidareanställning. Dag/Kväll, natt eller treskift.   Kvalifikationer:  Legitimerad sjuksköterska.  Meriterande om du har erfarenhet av akutsjukvård eller tracheostomivård och neurologi. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Personliga egenskaper:  Du har förmåga att se varje patients behov och få dem att känna sig trygga och omhändertagna.  Du har god samarbetsförmåga, är initiativtagande och jobbar lösningsorienterat.   Du är öppen för utveckling och förbättringsarbete samt har en vilja att tillsammans med kollegor ständigt förbättra arbetssätt och flöden.
Företag: Danderyds Sjukhus AB
Ort: Danderyd
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker sjuksköterska till neurologavd 72 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker sjuksköterska till neurologavd 72

Enhetschef till enheten webb och publikationer
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor. Tjänsten är placerad på enheten för webb och publikationer, som ingår i kommunikationsavdelningen. Avdelningen har ett övergripande ansvar för Socialstyrelsens interna och externa kommunikation. Den planerar, genomför och följer upp myndighetens interna och externa kommunikation och ger stöd till ledningen och avdelningarna i kommunikationsfrågor. Idag finns det tre enheter på avdelningen. Vi söker dig som vill Leda enheten för webb och publikationer. Som enhetschef blir du en nyckelperson i myndighetens digitala utveckling och kommer att vara projektägare för myndighetens pågående webbprojekt. Du kommer att vara ansvarig för en enhet som har ansvaret för att myndighetens digitala kommunikationskanaler är ändamålsenliga, målgruppsanpassade och effektiva och för myndighetens grafiska profil. Som enhetschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till avdelningschefen.     • bidra till en helhet genom att aktivt driva frågor i avdelningens ledningsgrupp och därmed medverka till hela myndighetens verksamhetsutveckling • styra och följa upp enhetens verksamhet mot fastställda mål • skapa en kultur som främjar ett kontinuerligt utvecklings- och förändringsarbete • leda enhetens medarbetare mot goda resultat genom ditt engagemang och din förmåga att ta tillvara allas potential • säkerställa att kommunikationsbehov till inkommande regeringsuppdrag värderas, prioriteras, resurssätts och genomförs • ge kommunikationsstöd till övriga avdelningars löpande sakfrågor i enlighet med prioriteringar, resurser och behov • agera som en tydlig arbetsgivarrepresentant   Kvalifikationskrav • Utbildning inom kommunikationsvetenskap eller motsvarande • Flerårig chefserfarenhet med både personal- och budgetansvar • Erfarenhet av att leda verksamhet i projektform • Erfarenhet av digitala utvecklingsprojekt • Har god kunskap om metoder och arbetssätt för att driva digital utveckling • Kunna uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska   För att lyckas i uppdraget behöver du vara tydlig i ditt ledarskap. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Rollen kräver att du är drivande och förändringsorienterad. Genom din kommunikativa förmåga inspirerar du andra till dialog och delaktighet. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är dessutom meriterande om du har • erfarenhet från statlig myndighet • god kunskap om Socialstyrelsens sakfrågor. • erfarenhet av att leda förändrings-och utvecklingsarbete i en kunskapsorganisation • erfarenhet att hantera kommunikationsfrågor i och ansvara för regeringsuppdrag • erfarenhet av digital utveckling och samordning av digitala kanaler • erfarenhet av publikationsverksamhet   Anställningsinformation Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Chefsförordnandet är på sex år med placering på kommunikationsavdelningen i Stockholm.   Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.   Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-06-12. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1- 14669/2018. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Intervjuer kommer att hållas under vecka 25.  Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Kontaktpersoner Ola Billger avdelningschef 075-247 36 34   Masae Shimizu personalspecialist 075-247 35 19   Fackliga företrädare SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182 ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181 Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Företag: Socialstyrelsen
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef till enheten webb och publikationer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef till enheten webb och publikationer

Örbyskolan söker SO- lärare, åk 7-9
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Arbetsplatsbeskrivning I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och knappt 30 gymnasieskolor med olika inriktningar. Hos oss hittar du nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare. Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt. I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare: - Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. - Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. - Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. - Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen. Örbyskolan är sedan hösten 2017 en F-9 skola med ca 660 elever. Skolan är belägen i ett trivsamt villaområde mellan Högdalens centrum och Älvsjö. Skolmiljön är lugn och trivsam och består såväl av äldre kulturminnesmärkta som nybyggda hus. Kommunikationerna är goda, bussförbindelse finns intill skolan. Läs mer på www.orbyskolan.stockholm.se . Arbetsbeskrivning Du ska undervisa årskurs 7-9 i SO-ämnena. I tjänsten ingår även uppdraget att vara mentor för en klass i årskurs 7-9. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad lärare i alla fyra So-ämnena med behörighet i årskurs 7-9. Du är intresserad av att utveckla din egen profession och att driva utvecklingen i dina ämnen framåt. Du har goda ledaregenskaper och en förmåga att kommunicera och skapa positiva relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi ser gärna att du är drivande i kollegialt lärande och är van att arbeta ämnesöverskridande. Då vi på Örbyskolan kommit långt med programmering i alla årskurser ses det som meriterande om du har och kan visa att du jobbat med det. Övrigt Skolan kan erbjuda pedagogisk, avgiftsfri lunch. Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag på 1000 kr per år. Tjänsten kommer tillsättas under förutsättning att skolan får ett ökat elevantal. Besked ges senast 8/6. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Stockholms Stad
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Örbyskolan söker SO- lärare, åk 7-9 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Örbyskolan söker SO- lärare, åk 7-9


Sök lediga jobb Supporttekniker till Advania

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se