Teknisk chef till Skärnäs hamn jobb - lediga jobb

Teknisk chef till Skärnäs hamn jobb Teknisk chef till Skärnäs hamn jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Teknisk chef till Skärnäs hamn. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Teknisk chef till Skärnäs hamn. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Partneransvarig till 3Företag Telemarketing- Stockholm

  2. Synpedagog till Work for you Stockholm- Stockholm

  3. Förskollärare till Mölnboskogens förskola- Södertälje

  4. Ekonomihandläggare- Stockholm

  5. Kortare deltidsuppdrag, internservice i Jordbro- Haninge

  6. Personlig assistent till musikälskande 7-åring- Stockholm

  7. Makeup artister till demo/merchandiseruppdrag under hösten- Stockholm

  8. Konstpedagog till Kulturskolan- Södertälje

  9. Arbetsterapeut- Sundbyberg

  10. Utbildning till intensivvårdssjuksköterska- Stockholm


Mer beskrivning

Partneransvarig till 3Företag Telemarketing
3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål. Är du mer driven och engagerad än de flesta i din omgivning? Har du erfarenhet av att topprestera främst som företagssäljare men kanske också i säljledande befattning? Har du ett starkt affärsmannaskap och dessutom ett behov av nya utmaningar och att bygga från grunden? Då kan du vara personen som ska bygga upp 3s partnerverksamhet mot externa TM-byråer, i syfte att driva in nya företagskunder till 3Företag. 3Företag utökar sin satsning inom SME-segmentet. Genom att etablera ett antal samarbeten med externa TM-byråer runt om i landet är vi övertygade om att vi kommer att kunna fortsätta vår tillväxt på marknaden inom segmentet företag med mellan 0-19 anställda. 3Företag levererar produkter inom telefoni-, bredbands- och växellösningar till företagsmarknaden.   Ditt uppdrag Med en tuff men realistisk målsättning kopplad till både tillväxt och lönsamhet som utgångspunkt startar vi upp affärsområdet Extern TM-verksamhet där till en början en person – 3Företags nästa hjälte? – ska rekryteras. Uppdraget handlar om att på ett kloksnålt sätt maximera intaget av nya företagskunder till 3Företag. Vi värnar till lika stora delar om att maximera försäljningen som att skapa bästa möjliga lönsamhet i varje affär som att säkerställa en perfekt kvalitet i varje kunddialog. Du ska hitta och starta upp nya samarbeten med ett antal externa TM-leverantörer med vilka du sedan utvecklar långsiktiga win-win-relationer där du med enormt engagemang och stor tydlighet driver företagsförsäljning genom utbildning, uppföljning, kravställning och utveckling. Naturligtvis är du förberedd på att spendera mellan 2-3 dagar i veckan på resande fot ute i landet där du är ute på fältet och nyetablerar eller underhåller relationen med dina externa partners. Eftersom du ansvarar för att driva försäljningen i din säljkanal äger du också relationen med dina återförsäljare. En stor del av uppdraget handlar om att ”bakom kulisserna” skapa de verktyg och förutsättningar som dina partners behöver för att ni ska kunna nå era säljmål. Det är du som utbildar deras säljare, tar fram specifika erbjudanden, ansvarar för segmentering av vilka målgrupper som ska bearbetas, samt säkerställer kvalitet i såväl kunddialog som i rapport- och processflöden tillbaka till 3.    Vi ser att du som söker har: • Minst två års erfarenhet från säljledande befattning inom telefonförsäljning, gärna telekom. • Minst ett års erfarenhet av uppsökande företagsförsäljning. • Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. • Bra kunskaper i att hantera främst Excel och Word. • Vana av att hantera relationer med externa partners, där du även blivit en god förhandlare.   Din personlighet Du har en starkare drivkraft än folk omkring dig. Du skapar dina egna förutsättningar och tar ansvar när andra backar ifrån. Du gillar att arbeta i högt tempo med högt uppsatta mål och din excellenta förmåga att coacha och leda andra är lika stark som din förmåga att kravställa, analysera och följa upp. Eftersom du är strukturerad gillar du att styra upp situationer och du har med tiden insett vikten av att vara planerad men samtidigt förändringsbenägen. Du kavlar upp ärmarna och brinner för det operativa arbetet men du har förmågan att tänka strategiskt när så krävs. Som den sociala person du är har du lätt för att bygga relationer och din förmåga att uttrycka dig är stark i både tal och skrift.   Vad du får av oss: • En stark fast lön med stora möjligheter till bonusersättning • Karriär- och utvecklingsmöjligheter inom 3 • Diverse ledarskaps- och säljutbildningar • Tillgång till gym, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag m.m. • Möjligheten av bli en del av utmanarkulturen på en av Sveriges bästa arbetsplatser i en spännande bransch med engagerade och kompetenta kollegor utöver det vanliga.   Vi kommer att fullfölja processen i slutet på juli och då intervjua löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor kontakta Försäljningschef Niklas Fehrm tel:073-533 77 83 eller Rekryteringsansvarig Maria Enocksson tel:073-533 73 16. På grund av semestertider kommer vi att vara mer tillgängliga i slutet av juli/ början på augusti igen.
Företag: 3
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Partneransvarig till 3Företag Telemarketing jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Partneransvarig till 3Företag Telemarketing

Synpedagog till Work for you Stockholm
Work for you i Sverige AB startades 2005 och blev 2008 en av de första fristående jobbförmedlingarna i landet. I dag finns företaget på mer än 50 orter i landet och har över 200 medarbetare. Läs mer på www.workforyou.se. Vill du göra skillnad? Vill du arbeta i ett företag med tydliga värderingar, där människan är i fokus? Work for you arbetar med människor som av olika anledningar har hamnat långt ifrån arbetsmarknaden. Vi har tron att varje person har en inneboende potential. Som synpedagog hos oss blir din uppgift att tillsammans med dina kollegor att hjälpa individen att hitta den. Beskrivning av tjänsten Som synpedagoghos Work for you arbetar du i våra olika uppdrag och arbetsmarknadspolitiska program. Fokus ligger på att genom lämpliga anpassningar och med lämpliga pedagogiska metodiker ge stöd till personer som är synsvaga/gravt synskadade eller synskadade, i deras väg in på arbetsmarknaden utifrån deras individuella behov Arbetet innebär personliga möten med individ fokus men även arbete med grupper. Du jobbar aktivt för varje individ med stöd av våra jobbkonsulter direkt mot arbetsmarknaden för att hitta lämpliga arbetsplatser att matcha mot och där individerna får möjlighet att närma sig ett aktivt arbetsliv. Du fungerar som ett stöd till deltagaren genom hela processen mot sysselsättning, arbete eller det mål som är satt för individen Detta gör du, genom regelbunden stöttning, coachning och uppföljning. Administration är en mycket viktig del i arbetet då vi ständigt dokumenterar varje persons utveckling, som ett led i vårt kvalitetsarbete Du ingår i ett team med olika kompetenser där vi genom samarbete kollegor emellan matchar rätt insats mot varje persons behov.  Personliga egenskaper För att lyckas med uppdraget som synpedagog ser vi ser att du är energisk, engagerad, har stort tålamod och drivs av att se resultat av dina prestationer. Du är en god pedagog men har även ett coachande förhållningssätt,, förståelse för människors olika förutsättningar, och trivs med att arbete i en föränderlig miljö. Som person är du social, utåtriktad och orädd. Vidare är du van att arbeta självständigt och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du är duktig på att prioritera och tycker om att arbeta i högt tempo, i en dynamisk miljö.  Kunskap och erfarenhet Vi söker dig som är utbildad synpedagog med minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med pedagogiska metodiker för synsvaga/gravt synskadade och synskadade. Du har om kunskap och ett genuint intresse av att arbeta med målgruppen och har förmåga att sätta in rätt stöd åt varje person utifrån dennes unika behov. Meriterande är kunskap om och erfarenhet av arbete med arbetsmarknadspolitiskaprogram, utbildningsväsendet eller liknande. Tjänsten kan komma att innebära tjänstgörning vid fler än en ort beroende på behov och överenskommelse. Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med utvecklingsmöjligheter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att ske fortlöpande så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen med Din ansökan redan idag! För mer information kontakta: Markus Frödin 070 330 03 57
Företag: Work for you AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Synpedagog till Work for you Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Synpedagog till Work for you Stockholm

Förskollärare till Mölnboskogens förskola
Jobba i Södertälje Välkommen till Södertälje! Det är här det händer. Det är här vi anställer Sveriges bästa lärare och ger dem 40.000 i lön. Det är här vi utvecklar de kommunala förskolorna och skolorna utifrån tydliga verksamhetsidéer, prövar två lärare i klassrummet, har gemensamma strukturer för pedagogiska diskussioner i arbetslagen och anställer förstelärare med uppdrag att utveckla ämnesundervisningen. Ja, listan kan bli hur lång som helst. Södertälje är en av Sveriges mest intressanta skolkommuner. Faktum är att vi nästan varje dag slår skolvärlden med häpnad. Att utveckla och förbättra förskolan och skolan låter sig inte göras på en kafferast eller av glada amatörer. Det måste göras systematiskt av skickliga ledare och lärare, och arbetet måste vara strategiskt och långsiktigt. Vi bygger vår utveckling på det forskningen visat är framgångsfaktorer för förbättringsarbete i förskola och skola. Dessutom har vi valt att prioritera några särskilda områden, som språkutvecklande arbete, inkluderande arbete och IKT som pedagogiskt redskap. Egentligen handlar allt vårt arbete om att skapa förutsättningar för förskollärare och lärare att göra ett bra jobb. Är du beredd att kavla upp ärmarna, att förända, att göra skäl för lönen och att sova gott om natten efter att ha gjort något värdefullt? Ja, då är du välkommen till Södertälje! Peter Fredriksson Utbildningsdirektör ARBETSUPPGIFTER Vi söker förskollärare till vår förskola. Som förskollärare har du ansvar för att driva och utveckla det pedagogiska arbetet på förskolan i samarbete med övriga i arbetslaget. På Mölnboskogens förskola arbetar vi med utomhuspedagogik. Barnen ska uppleva att det är meningsfullt och roligt att prova på nya saker. Det är viktigt att du som pedagog är inspirerande, är nyfiken och visar engagemang. Vi arbetar med att utveckla vår utomhuspedagogik för ett ökat lärande genom lek, samspel och kommunikation. KVALIFIKATIONER Högskolexamen som förskollärare med intresse och kunskap om utomhuspedagogik. Det är viktigt att du både kan och vill ta ansvar för att vara delaktig i förskolans strävan att utveckla den pedagogiska miljön både inom - och utomhus. Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.
Företag: Södertälje kommun, Mölnbo
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Förskollärare till Mölnboskogens förskola jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förskollärare till Mölnboskogens förskola

Ekonomihandläggare
FoU-enheter inom Stockholms Läns Sjukvårdsområde Karolinska Institutet och Stockholms läns sjukvårdsområde samverkar kring forskning, utbildning och utveckling. Verksamheten är organiserad i centrumbildningar, som har i uppgift att driva och utveckla forskning, undervisning och utveckling inom respektive område i Stockholms län. Vi söker nu en ny ekonomihandläggare till fyra av dessa centrumbildningar: Centrum för psykiatriforskning (CPF), Centrum för epidemiologi och samhällsmedicin (CES), Centrum för arbets- och miljömedicin (CAMM) samt Centrum för hälsoekonomi, informatik och hälso- och sjukvårdsforskning (CHIS). Som ekonomihandläggare ingår du i centrumbildningarnas stab/administration. Din arbetsplats blir på Centrum för psykiatriforskning (CPF), Norra Stationsgatan 69 tillsammans med övrig CPF stab. Övriga centrumbildningar ligger alla i närområdet. Arbetsuppgifter: Som ekonomihandläggare arbetar du med ekonomiadministrativ service och rådgivning till fyra FoU-enheter. Arbetsuppgifterna består av löpande ekonomiadministrativt arbete såsom fakturering till avtalskunder, leverantörsfakturaregistrering/kontering samt leverantörskontakter. Du kommer också att arbeta med uppföljning och analys av ekonomi-, verksamhetsstatistik och nyckeltal. Arbetsuppgifterna innefattar också att förbättra rutiner rörande ekonomifrågor inom dina enheter. Som ekonomihandläggare kommer du att ha ett nära samarbete med FoU-enheternas ekonom/controller. Kvalifikationer: Ekonomutbildning på lägst gymnasienivå samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är krav. Vi tror att du har goda IT-kunskaper, är noggrann, självständig, gillar ordning och reda, kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt att du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla kunskap till andra. Då FoU-ekonomier är komplexa ställer det stora krav med flera olika administrativa system. Personen vi söker måste därför vara van vid ett högt tempo och vara erfaren inom arbetsuppgifterna. Högskoleexamen inom ekonomi samt erfarenhet av arbete i landsting eller kommun är meriterande. Personliga egenskaper: Som person är du serviceinriktad, öppen, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomihandläggare jobb, Ekonomihandläggare Stockholm, Ekonomihandläggare Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomihandläggare

Kortare deltidsuppdrag, internservice i Jordbro
Vi söker nu för kunds räkning en person som ska arbeta med internservice i Jordbro. Du kommer att arbeta med posthantering, visst receptionsarbete, beställning av kontorsmateriel och byte av toner i skrivare. Du kommer att arbeta mellan 9:00-15:00 måndag till fredag, och det är ett kortare uppdrag som startar i mitten av augusti. Du kommer att vara anställd av Proffice och uthyrd till kund. Uppdragsgivare: Proffice Ort: Stockholm, Jordbro Omfattning: deltid Kvalifikationer: Vi söker dig som är ansvarstagande och självgående. Du är social och lyhörd för dina kollegors behov. Din svenska är mycket god i tal och i skrift. Det är ett krav att du bor i Jordbro. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi kommer att ta stor hänsyn till personlig lämplighet vid tillsättning. Välkommen med din ansökan på www.proffice.se [ http://www.proffice.se/ ] Organisations-/företagsbeskrivning: En människa arbetar i snitt cirka 10 000 dagar under sitt yrkesverksamma liv. På Proffice tycker vi att alla dagar är lika viktiga. Vi är en modern arbetsplats med flera hundra olika yrken. Hos oss finns det många vägar att gå. På Proffice är du en del av något större där du kan bidra till utveckling både hos våra kunder och i samhället. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort - utöver allt detta dessutom fler möjligheter att forma din karriär så som du vill. Keep improving. Sista ansökningsdag: 2013-08-05 För information: Elin Thor
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Haninge
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Kortare deltidsuppdrag, internservice i Jordbro jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kortare deltidsuppdrag, internservice i Jordbro

Personlig assistent till musikälskande 7-åring
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Vår kund är en glad och musikälskande kille som bor tillsammans med sin mamma i Bagarmossen. Han söker nu efter en ny personlig assistent som kan arbeta som vikarie, främst på nätter. Han behöver hjälp med det mesta som hör vardagen till. Han har PEG och nattetid har han syrgas samt pulsmätare. Om du tidigare har arbetat med detta är det en stor fördel. Kan du också HLR är det ytterligare ett plus. Du som person är vänlig, positiv och trygg i dig själv. Det är viktigt att du talar bra svenska för kommunikationens skull och att du är flexibel. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund. Arbetstid / Varaktighet: Varierande natt 21-07, kväll, dag, och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: enligt överenskommelse. Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent till musikälskande 7-åring jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent till musikälskande 7-åring

Makeup artister till demo/merchandiseruppdrag under hösten
Vi söker nu utbildade make-up artister för ett kombinerat demo/merchandiseruppdrag under hösten. Du kommer arbeta i utvalda butiker samt på olika event med att promota ett mycket välkänt makeup märke. Du kommer att arbeta själv och ibland i team och det är viktigt att du kan alla de tillfällen som är inbokade.  Det är lika stort fokus på försäljning som på att lägga professionell makeup, så det är viktigt att du tycker det roligt med försäljning och att informera konsumenten i säljande syfte. Du kommer också ansvara för att det är snyggt och iordning i produkthyllorna och att butikspersonalen får info om nyheter och kommande nyheter. Du ska vara glad, utåtriktad och ha glimten i ögat. Vi ser också att du ska vara säljande, serviceminded och aktiv!  När:  Butiksevent: 6/9, 7/9, 19/9, 20/9, 21/9, 26/9, 27/9, 28/9 Ôvriga event: 22 & 23 aug - möjlighet att arbeta vid fler tillfällen i aug samt under hösten Var: Stockholm med omnejd Utbildning: Obligatorisk utbildning i aug - mer info kommer Ersättning: 893kr/dag, semesterersättning om 12% tillkommer
Företag: Eventpeople
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Makeup artister till demo/merchandiseruppdrag under hösten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Makeup artister till demo/merchandiseruppdrag under hösten

Konstpedagog till Kulturskolan
Kulturskolan i Södertälje har ett brett utbud av estetik inom ämnena musik, konst, dans, teater och digitala medier med 50 anställda pedagoger och administratörer. Kulturskolan i Södertälje är en kreativ mötesplats för unga, där de ges möjligheten att skapa ett rikare liv (www.sodertalje.se/kulturskolan) ARBETSUPPGIFTER Kulturskolan i Södertälje har en mycket väl ansedd konst undervisning. Dina arbetsuppgifter blir att undervisa och inspirera inom konst, och att verksamheten når sin vision att vidga barn och ungas liv – att öppna nya dörrar. Arbetsuppgifterna kommer att innefatta praktisk konst undervisning främst i grupp. Arbetstiderna är huvudsakligen eftermiddag och kvällstid. Kan även förekomma arbete någon lördag och söndag exempelvis vid framträdanden och utställningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, exempelvis pedagog eller konstnär. Meriterande är en kombination av dessa. Kunskap och bred erfarenhet inom konstområdet är betydelsefullt. Som en del av undervisningen kommer du att förväntas göra utställningar med elevers arbeten. Mycket goda kunskaper och erfarenhet inom konst är ett krav. På Kulturskolan i Södertälje möter vi människor och grupper med mycket olika erfarenheter och bakgrund, därav ställs höga krav på din förmåga att anpassa ditt bemötande. Viktigt är också att du ser möjligheter i dessa olikheter. Önskvärda meriter Tidigare erfarenhet och intresse för sociala frågor och arbete med barn och ungdomsfrågor. Vi ser gärna att du är en person som tycker om att jobba högt och lågt. Meriterande om du varit med och byggt upp ny verksamhet inom kulturområdet. Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.
Företag: Södertälje kommun, Kulturskolan
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Konstpedagog till Kulturskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Konstpedagog till Kulturskolan

Arbetsterapeut
Om Praktikertjänst AB Praktikertjänst är den största koncernen inom privat tandvård och hälso- och sjukvård i Sverige. Affärsmodellen är unik med 2 120 aktieägare som själva är verksamhetsansvariga på mottagningar runt om i landet. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor och antalet medarbetare cirka 8 770. Inom koncernen ingår även femton dotterbolag. Bättre vård för bättre liv Om Sundbybergskliniken PV-Rehab Sundbybergskliniken ingår i Praktikertjänst och bedriver primärvårdsrehabilitering på uppdrag av Stockolms läns landsting sedan årsskiftet. Vi är 11 medarbetare, däribland arbetsterapeut, kiropraktorer, dietist, sjukgymnaster och receptionist, som arbetar för patientens bästa. Våra lokaler är nyrenoverade och inkluderar gemensamt kontor för hemrehabteamen, behandlingsrum, grupprum och gym. Arbetsuppgifter Som arbetsterapeut i primärvården träffar du en bredd av patienter med olika besvär och bakgrund. En betydande del av arbetet utgörs av hemrehabilitering där du i team med sjukgymnast och dietist gör bedömningar och tränar i patientens hemmiljö. Du förskriver hjälpmedel, utför bostadsanpassning, ger råd om egenvård och handleder människor i patientens närhet. Du möter även patienter på mottagningen, individuellt och i grupp. Kvalifikationer - Legitimerad arbetsterapeut. Vidareutbildning är meriterande. - B-körkort. - 2 års erfarenhet av primärvårdsarbete. - Erfarenhet av journalprogrammet TakeCare är meriterande. - Erfarenhet av handrehabilitering och neuropsykiatriska diagnoser är av betydelse. Personliga egenskaper Våra medarbetare - är respektfulla, serviceinriktade och lyhörda - visar flexibilitet inför patienters och verksamhetens behov - tar eget ansvar och kan arbeta självständigt och i team - har en vilja att utveckla verksamheten.
Företag: Sundbybergskliniken PV-Rehab
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Arbetsterapeut jobb, Arbetsterapeut Sundbyberg, Arbetsterapeut Sundbybergskliniken PV-Rehab
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbetsterapeut

Utbildning till intensivvårdssjuksköterska
Intenvårdsavdelningar Stockholm Stockholms läns landsting har nu i samarbete med flera av länets sjukhus (se nedan) glädjen att erbjuda dig som är sjuksköterska en specialistutbildning till intensivvårdssjuksköterska, 60 hp, kombinerat med tillsvidareanställning. Utbildningen bedrivs på hel fart och pågår under 15 månader. Arbetsuppgifter: Inom intensivvård arbetar du med svårt sjuka patienter. Som intensivvårdssjuksköterska ska du i samråd med läkare och under eget medicinskt yrkesansvar ansvara för att analysera och bedöma patienters totala omvårdnadsbehov samt genomföra målinriktad vård och behandling. Vården kännetecknas av högkvalitativ och tekniktät vård inom allmän såväl som specialiserad intensivvård. Du som antas till utbildningen får en tillsvidareanställning vid den intensivvårdsenhet där du kommer att ha din anställning. Upplägget är att teoretiska block varvas med verksamhetsförlagd utbildning (VFU) inom olika områden. Det ingår även tjänstgöring vid den avdelning/enhet där du blir anställd. Detta upplägg innebär en fördjupad klinisk erfarenhet. Utbildningen ger en magisterexamen. Under utbildningstiden utgår studielön. Upplysningar: Vill du veta mer om respektive sjukhus, anställningsvillkor och rekryteringsförfarande hänvisar vi till nedanstående personer: Karolinska Universitetssjukhuset: CIVA: Vårdchef, Liz Rauhofer och Chefsjuksköterska, Rolf Söderlund NIVA: Chefsjuksköterska, Birgitta Olgren THIVA: Chefsjuksköterska, Pasi Nyberg BIVA: Vårdchef, Carin Lindstedt och Chefsjuksköterska, Monica Yllman NEO: Vårdchef, Pia Lindberg IVA, Huddinge: Vårdchef, Anitta Nieminen Norrtälje sjukhus, Tiohundra AB: Chefssjuksköterska, Monika Åkerlind Södertälje sjukhus AB: Chefssjuksköterska, Thomas Lupaszkoi-Hizden Södersjukhuset AB MIVA: Vårdchef, Eva Teljfors IVA: Vårdchef, Thorleif Rosander Danderyds sjukhus AB: Chefsjuksköterska, Kristina Ahlner För praktiska frågor kring utbildningen kontakta Anders Engqvist, Utbildningsstrateg på SLL Personal och utbildning, anders.engqvist@sll.se Kvalifikationer: Antagningskrav: För att söka till specialistutbildningen ska du ha svensk legitimation som sjuksköterska och minst ett års yrkeserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård, samt allmän behörighet till högskolestudier (kandidatexamen). Din ansökan ska innehålla följande dokument - CV - Personligt brev med motivering till ansökan - Vidimerade originalbetyg - Prioritering vilken operationsenhet du söker till i 1:a, 2:a respektive 3:e hand Personliga egenskaper: Övrig information: LSF har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet och mångfald. Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer. Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet. I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag. Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.
Företag: Landstingsstyrelsens förvaltning
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildning till intensivvårdssjuksköterska jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildning till intensivvårdssjuksköterska


Sök lediga jobb Teknisk chef till Skärnäs hamn

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se