Terminalarbetare med truckkompetens till Eskilstuna sökes!! jobb

Terminalarbetare med truckkompetens till Eskilstuna sökes!! jobb Terminalarbetare med truckkompetens till Eskilstuna sökes!! jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Terminalarbetare med truckkompetens till Eskilstuna sökes!!. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Terminalarbetare med truckkompetens till Eskilstuna sökes. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Windows/Exchange tekniker till IT-konsult bolag- Stockholm

  2. Verksamhetschef till Stöd och omsorg i Vallentuna- Vallentuna

  3. Personlig assistent med teckenspråk till hörselskadad/blind man, Deltid- Stockholm

  4. PA till 16 årig Kille, Hanninge- Stockholm

  5. Snickare till ROT-arbete- Stockholm

  6. Senior Sales Support Associate to Fidelity- Stockholm

  7. Java Developer to Transmode- Stockholm

  8. Kommunikationschef till Nobelmuseet- Stockholm

  9. HR-specialist med inriktning arbetsrätt- Stockholm

  10. Marketing Coordinator to/for The Boston Consulting Group in Stockholm.- Stockholm


Mer beskrivning

Windows/Exchange tekniker till IT-konsult bolag
Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas. Komet söker nu för kunds räkning en Windows/Exchange tekniker. Till vår kunds driftverksamhet söker vi dig, kille eller tjej, som vill arbeta med drift och support ute hos vår kunds kunder i kombination med arbete i vår kunds Service Desk som 2nd line support. Vi behöver specifikt förstärka vår kunds redan nu duktiga team med en tekniker specialiserad på Windows server samt Exchange 2007/2010. Är du den vi söker? Vi tror att du har: * Grundläggande kunskaper inom Windows server, Exchange samt Active Directory och Group Policies * Stor vana av Windows XP och Windows 7 där du hanterar operativsystemet på djupet. * 1-2 års erfarenhet inom olika typer av roller såsom 2nd-, 3rd-line eller onsite-tekniker Det är meriterande om du också är/har... * Erfarenhet av arbete med Windows SBS2008 * Kunskap inom VM-ware * Microsoft-certifieringar * Kunskap inom ITIL Som person bör du vara... * Självgående, analytisk och ansvarsfull. * Lättlärd och nyfiken på att hela tiden lära sig nya saker. * Stresstålig med förmåga att göra fler saker samtidigt. * Ha ett gediget intresse för IT och teknik. * Flexibel och prestigelös. * Social, kommunikativ med ett glatt humör. Praktisk info om uppdraget: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Detta är ett uppdrag i vår uthyrningsverksamhet vilket betyder att du kommer arbeta ute hos en av våra kunder. Komet fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Företag: Komet Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Windows/Exchange tekniker till IT-konsult bolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Windows/Exchange tekniker till IT-konsult bolag

Verksamhetschef till Stöd och omsorg i Vallentuna
Vallentuna kommun är naturskönt beläget i nordöstra Storstockholm och har ca 31 000 invånare. I ett levande kulturlandskap erbjuder vi en attraktiv boende- och livsmiljö nära Stockholm, Arlanda och skärgården. Inflyttningstakten är hög och kommunen utvecklas snabbt. SOCIALFÖRVALTNINGEN Socialförvaltningen består av ca 400 engagerade medarbetare som arbetar med att ge stöd inom socialtjänst, vård och omsorg. Vår verksamhetsidé är att låta varje kunds behov och önskemål utforma vårt arbete. Vi satsar mycket på kompetensutveckling och har ambitionen att ständigt utvecklas. Vallentuna kommuns socialförvaltning, utföraravdelningen söker en verksamhetschef till MIVA (sysselsättning, arbetspraktik och arbete) inom området funktionsnedsättning samt verksamhetsområdet personlig assistans. I uppdraget ingår att leda och driva utvecklingen av verksamheter och medarbetare enligt kommunens värdegrund. Personal och budgetansvar,sätta upp detaljmål utifrån nämndens mål, ansvara för uppföljning av uppdraget, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. I verksamheten finns tre enhetsledare med ansvar för respektive enheter inom verksamheten. Ingå i avdelningens ledningsgrupp med ansvar för helheten. Arbeta för en god samarbetsanda och flexibilitet inom avdelningen, med övriga enheter, externa samarbetspartners. Befattningskrav Utbildning Du har högskoleutbildning som socionom, socialpedagog eller utbildning som bedöms likvärdig Tidigare erfarenheter Du är en erfaren ledare som har arbetat med utvecklings- och förändringsarbete inom området funktionsnedsättning. Erfarenhet av personal- och budgetansvar. Specifika kunskaper Du är väl bekant med lagar och styrdokument inom verksamhetsområdet samt arbetsmiljölagstiftningen. Omfattning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan längst ner på sidan, senast 2013-07-07 OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Vill du veta mer om tjänsten Ann Brundin, tf avdelningschef under semesterperioden, utföraravdelningen tfn 08-587 857 35 Mer information och fackliga representanter hittar du på http://vallentuna.se/sv/om-vallentuna/Lediga-jobb/. VALLENTUNA KOMMUN SOM ARBETSGIVARE I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen.
Företag: Vallentuna kommun
Ort: Vallentuna
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetschef till Stöd och omsorg i Vallentuna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetschef till Stöd och omsorg i Vallentuna

Personlig assistent med teckenspråk till hörselskadad/blind man, Deltid
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistent söker till hörselskadad och blind man. Vi söker nu en personlig assistent till en hörselskadad och blind man som behöver hjälp i sin vardag med att man följer med på diverse aktiviteter och besök. Tjänsten innefattar cirka 10 timmar i veckan och vi söker dig som kan kommunicera med både tal och tecken, kanske studerar du i dagsläget och är i behov av ett extra jobb. Vi ser helst att du som söker är i åldern 18 – 45 år, man eller kvinna spelar ingen roll och kan eller har erfarenhet av teckenspråk. Du bör själv vara hörande alternativt lätt hörselskadad. Stor vikt kommer att läggas på person kemi. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund. Arbetstid / Varaktighet: ca 10 timmar/veckan, Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Kontaktperson: Linnéa Sanfridson Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent med teckenspråk till hörselskadad/blind man, Deltid jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent med teckenspråk till hörselskadad/blind man, Deltid

PA till 16 årig Kille, Hanninge
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Vi söker nu en personlig assistent till en positiv 16-årig kille i Haninge med en muskelsjukdom vars intressen inkluderar bland annat data. Kunden har rätt till assistans i skolan (gymnasiet) och har sen tidigare en assistent som arbetar i skolan ca 9- 17 men behöver ytterligare en assistent för kväll och helgarbete.  Arbetstiderna kan exempelvis vara 17-21 på vardagskvällar och 10-18 på helger. Att du är flexibel är toppen eftersom arbetstiden utgår från vår kunds behov och aktiviteter samt att ni som assistenter täcker upp för varandra vid sjukdom och ledighet. Förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att underlätta dem fysiska begränsningarna vid de vardagliga aktiviteterna. Vi söker dig som är positiv, skojig, omtänksam, samarbetsvillig, tålmodig och som har sunt förnuft. Vi ser helst manliga sökande mellan 20 -35 år men är inget måste. Stor vikt kommer att läggas på personkemin och lämplig. Körkort är ett krav. Arbetstid/Varaktighet: Antal tjänster 1-2. Varierande kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående Kontaktperson: Linnéa Sanfridson   Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga PA till 16 årig Kille, Hanninge jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: PA till 16 årig Kille, Hanninge

Snickare till ROT-arbete
ExpanderaMera AB är ett av Sveriges största rekrytering- och bemanningsföretag specialiserat mot bygg, anläggning, installation och mark. Företaget har varit verksamt i över 10 år och var pionjär inom sin nisch. Bolaget har även tilldelats flera priser under åren bland annat "Årets Superföretag" och DI Gasell. Läs mer på www.expanderamera.se. ExpanderaMera har ett stort antal kunder som ständigt söker efter drivna snickare. Bland våra kunder återfinns många av de ledande byggföretagen i Sverige. Nu söker vi snickare till ROT-projekt i centrala Stockholm. Kvalifikationer för de snickare vi söker Som snickare hos oss behöver du ej ha yrkesbevis dock vill vi att du har minst 5 års yrkeserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av ROT-arbeten, kan läsa ritning och kommunicera på svenska. Som person är du driven, samarbetsvillig och flexibel. Meriterande om du har körkort. Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsterna kan vara tillsatta före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan till tjänsten som snickare redan idag! Skriv gärna med referenser från tidigare arbeten som snickare. Märk din ansökan med "Snickare till Stockholm" Vid frågor om tjänsten som snickare, vänligen kontakta Sylwia Spruch på 08-53034378. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal.
Företag: ExpanderaMera AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Snickare till ROT-arbete jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Snickare till ROT-arbete

Senior Sales Support Associate to Fidelity
Jurek Bemanning Sverige AB Arbetsbeskrivning As Senior Sales Support Associate you will be responsible for supporting primarily the Nordic business, taking ownership of wholesale/retail client support. The role includes preparing, executing and following up on client queries, sales meetings and client events, project management and database and local CRM system oversight. The Senior Sales Support Associate takes on an integral and operational role in product positioning, market and competitor intelligence, being the local link with centrally based competitor and fund analysis specialists. Your key accountabilities • Wholesale/Distribution client support: Responding to client requests, preparing information and data, preparing meeting material and messaging, including data compliance administration. • Client reporting and data provision: Prepare and distribute regular and one off fund and market reports. Ensure that list of regular client reports is up to date. Influence developments how to improve on line reporting and web as an integrated part of the role. • Client database: Ensure retail and institutional client database is kept up to date, support local team members on using the client systems as well as representing the local business for any initiatives for re or pro actively enhancing the systems. • Project management: Participate and monitor development of internal and external projects assigned by team or business manager. Ensure that all necessary action points for Nordic region are implemented. • Competitor analysis: Function as local link into central representatives, to brief in Nordic competitor or fund analysis initiatives with appropriate central teams, ensuring ongoing information flow from central team to local market in terms of competitor and market intelligence. Through tools locally available (Morningstar Direct), support preparation and positioning of specific product initiatives with Nordic wholesale clients. • Events and administration around activities: Coordinate meeting and speaker requests and send out regular internal activities and opportunities reports, invitations and agendas. Vem är du? For this position we are looking for someone with: • Higher education e.g. in business, economics or science • Approximately 3-5 years of professional experience from the financial industry • Analytical approach, but still out-spoken • Ability to create reports and presentations based on complex financial information, in a manner that supports sales and business targets • Independent with a hands-on approach, not afraid to take own initiatives • Well organized and attentive to details • Excellent command of English and Swedish (spoken and written), a second Nordic language would be a plus (Finnish or Danish) • Ability to perform to deadlines • Results orientation • Good PC knowledge, incl. PowerPoint, Excel and Word • Mature personality with potential to take on expanded/deeper responsibility in the business team • Social competence and team player Du erbjuds If you are the right person for us, we can offer you an exciting position in a world leading investment company where you can make a difference. In this recruitment we are cooperating with Jurek Rekrytering & Bemanning. For further information, don’t hesitate to contact Recruitment Consultant Jens Linde, at 08-52501819 or Caroline Frödén at 0766-331444. Please register your application written in English via our website www.jurekbemanning.se as soon as possible. Om företaget Fidelity Worldwide Investment is an asset manager serving investors in all corners of the world outside North America. It was established in 1969 and manages all significant asset classes for institutional and retail investors in long-term savings products. Fidelity and its subsidiaries employ over 5,400 people in 23 countries managing US$255.9 billion worldwide.Fidelity’s investment style relies on fundamental research of companies and a strict bottom-up portfolio construction discipline. Fidelity distributes the funds of other managers through its FundsNetworkTM platform, administers pension schemes, and has interests in various other enterprises in Europe and Asia. For further information please visit www.fidelityrecruitment.com.
Företag: Jurek Bemanning Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Sales Support Associate to Fidelity jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Sales Support Associate to Fidelity

Java Developer to Transmode
Propell Propell Transmode has been globally recognized as one of the fastest growing and innovative high-technology companies within the telecommunications industry and optical networking sector in particular. Transmode's solutions are designed to increase the capacity, flexibility and functionality of metro and regional networks and are based on Wavelength Division Multiplexing (WDM) and transport technologies such as Ethernet. Transmode's Native Packet Optical 2.0 architecture gives customers key advantages such as cost efficient Ethernet services, ultra-low latency, low power consumption and future proof network design. Transmode has won many awards in innovation from amongst other Frost&Sullivan, Red Herring and Global Telecom Business. Transmode is headquartered in Stockholm (Årstadal), Sweden and is listed on the NASDAQ OMX Stockholm Exchange (TRMO). Learn more at www.transmode.com JAVA DEVELOPER TO TRANSMODE We are currently hiring skilled Java Developers. You will in collaboration with other developers and engineers work with the Transmode Network Manager (TNM) system, which is used by our customers to monitor and control their optical transmission network. Customer network are growing rapidly and becoming more complex. This imposes new demands on the TNM architecture with new feature and functions being regularly added and updated (such as automatic provisioning and activation of network services). It presents us with exciting challenges and opportunities for the future of TNM. Within the Network Management Group, we use Agile methodologies , automated integration and system testing, together with well known tools for development (Eclipse, Netbeans, Git , etc.), continuous integration (Jenkins CI with build pipeline), and testing (Junit and more). KEY RESPONSIBILITIES - Develop and test new functions according to the current understanding of market requirements - Maintain and fix existing code and feature - Participate in other activities associated with giving quality to our product and meeting market demands REQUIRED SKILLS & EXPERIENCE - Masters degree in telecommunications, computer science or software engineering or equivalent - Documented experience in Java programming - Experience in *nix environment and with shell-scripting - Experience of SQL and databases - A drive to work with Agile methodologies - You are fluent in both Swedish and English - Motivated by challenges and new opportunities - A team player that likes to discuss and contribute to ideas This is why Transmode is one of the most exciting companies to work for: Transmode is the second largest telecommunications equipment company in Sweden within networking solutions and a global leader in the intersection of two different technologies: optical and Ethernet - to transport and handle the fast growing Ethernet traffic in optical networks. We build superhighways for the Information Society and our vision is to become "the global optical star" and challenge through innovation and efficiency. For questions regarding the position, please contact Daniele Terrizzi at the recruitment company Novare Propell: daniele.terrizzi@propell.se
Företag: Propell
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Java Developer to Transmode jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Java Developer to Transmode

Kommunikationschef till Nobelmuseet
Nobelmuseet AB Presentation För rekrytering till Nobelmuseet söker vi en erfaren kommunikationschef. Är du den rätte att leda en avdelning med 11 personer som ansvarar för utställning och kommunikation? Urval och intervjuer sker fr o m v 32. Välkommen med din ansökan. Arbetsuppgifter Som kommunikationschef på Nobelmuseet ansvarar du för utställningsproduktion, grafisk produktion, web-produktion, marknadsföring och programverksamhet. Du kommer att arbeta med en hängiven fast personalstyrka på 11 personer bestående av producenter och kommunikatörer och därutöver ett antal externa konsulter. I din roll ingår att vara talesman för Nobelmuseet. Vidare kommer du att ingå i Nobelmuseets ledningsgrupp. Nobelmuseet når idag ca 160 000 besökare i Stockholm, men arbetar även internationellt med vandringsutställningar som på årsbasis kan nå mångdubbelt fler besökare. Arbetet med att skapa ett Nobel Center i Stockholm har påbörjats och kommer innebära många intressanta utmaningar under de närmaste åren. Det betyder att du kommer leda en avdelning som successivt ska anpassas för en större verksamhet, samtidigt som den befintliga verksamheten ska utvecklas. Nobelmuseet strävar efter en allt starkare integration mellan utställningsmediet och webbaserade kommunikationsmedel. En starkare samordning av olika kommunikationskanaler är nödvändig för att såväl behålla nuvarande publik som att nå nya målgrupper. Nobelmuseet har en folkbildande ambition. Både den breda allmänheten och i synnerhet skolungdom är viktiga målgrupper. Museet arbetar över hela landet med skolprojekt och hoppas kunna bredda detta arbete och nå ännu fler skolungdomar både i Stockholm, runt om i landet och internationellt. Vi tror att du brinner för dessa frågor och ser styrkan i Nobelmuseets varumärke för att arbeta med kunskap och humanism. Nobelmuseets kombination av naturvetenskap, humaniora och samhällsvetenskap ger stora möjligheter till gränsöverskridande projekt och målet är att nå både förskoleklasser och Nobelpristagare. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och minst 10 års arbetslivserfarenhet inom kommunikation i bred bemärkelse. Du har varit ledare i flera år med mycket gott resultat. Vi ser även att du är en erfaren projektledare och van att arbeta med kreativa grupper. Det är meriterande med internationell erfarenhet. Du får gärna tillföra kompetens från annan kommunikativ verksamhet. Du har stor IT-vana och mycket goda kunskaper i tal och skrift både i svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är en mycket duktig kommunikatör och en skicklig ledare. Du är bra på att samarbeta och har förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt. Kulturintresse är en självklarhet. Låter detta lockande? Varmt välkommen med din ansökan. Företagsbeskrivning Nobelmuseet, som inrättades 2001, är ett dynamiskt museum mitt i centrala Stockholm, beläget i Börshuset i Gamla Stan. Museet bedriver en spännande och nyskapande program- och utställningsverksamhet kring Nobelpriset och Nobelpristagarna. En viktig del av verksamheten är också de stora internationella vandringsutställningar som visas runt om i världen. Nobelmuseet är ett reflekterande och framåtblickande minne för Nobelpristagarna och deras insatser liksom för Nobelpriset och Alfred Nobel. Museet ska skapa kunskap om och väcka debatt kring vetenskap och kultur i vid mening. Med kreativ pedagogik och design ska museet verka i svenska och internationella sammanhang. Museet har drygt 40 anställda ordinarie personal, samt ett antal timanställda. Läs mer på www.nobelmuseum.se. Företagets hemsida www.nobelmuseum.se Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.
Företag: Nobelmuseet AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikationschef till Nobelmuseet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikationschef till Nobelmuseet

HR-specialist med inriktning arbetsrätt
Jurek Bemanning Sverige AB Arbetsbeskrivning Vår kund söker en självgående och mycket erfaren HR-specialist för kommunledningsförvaltningen. Som HR-specialist kommer du att vara specialist på HR-frågor och arbeta nära HR-chef och övriga chefer på förvaltningen. Du kommer att ge kvalificerat stöd i alla tänkbara HR-ärenden som kommer upp. Det kan handla om allt från facklig samverkan och förhandling, individuella rehabiliteringsärenden, rekrytering, arbetsrättsliga frågor till arbetsvärdering och löneöversyner. Du kommer också att ta ett strategiskt grepp om förvaltningens HR-arbete och tillsammans med ledningsgruppen se till att vi är en attraktiv arbetsplats där medarbetarna tillåts vara öppna, orädda och energiska. Du kommer att ingå i ett nätverk av andra HR-specialister inom kommunen som leds av HR-chefen. Vem är du? För att lyckas i rollen som HR-specialist har du mycket god kännedom och förståelse för de olika områdena inom HR där arbetsrättslig kunskap och erfarenhet är nödvändigt. Du har cirka fem års erfarenhet av brett personalarbete. Du har förmåga att skapa goda relationer och besitter erfarenhet av att möta chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer. Genom din positiva människosyn, höga integritet, struktur och kommunikation kan du engagera och motivera andra. Vidare har du förmågan att kritiskt granska och ifrågasätta invanda rutiner och arbetssätt. I de uppdrag du tar dig an är du handlingskraftig, drivande och målinriktad. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du erbjuds I rollen som HR-specialist får du möjlighet att bidra med dina kunskaper samtidigt som du får växa i din roll. Det finns goda möjligheter inom kommunal sektor och breda arbetsområden. Du kommer att få vara del av ett större HR-team och där utbyta kunskaper och erfarenheter. Denna tjänst ingår i vår uthyrningsverksamhet och förväntas pågå i ca 6 månader. Efter denna period finns det för rätt person goda möjligheter till en anställning direkt hos kund. Start: 12 augusti 2013 Placering: Söder om Stockholm För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Frödén på 0766-33 14 44 alternativt caroline.froden@jurekbemanning.se. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan idag då vi intervjuar löpande! Om företaget Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemannings lösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, IT och marknad/sälj. Nu söker vi för kunds räkning en erfaren HR-specialist till kommunal sektor.
Företag: Jurek Bemanning Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga HR-specialist med inriktning arbetsrätt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-specialist med inriktning arbetsrätt

Marketing Coordinator to/for The Boston Consulting Group in Stockholm.
Om Bravura: About Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: The Boston Consulting Group (BCG) is a global management consulting firm and the world's leading advisor on business strategy. We partner with clients from the private, public, and not-for-profit sectors in all regions to identify their highest-value opportunities, address their most critical challenges, and transform their enterprises. BCG was founded in 1963 and is a privately owned firm with more than 7,000 employees across 74 offices in 42 countries. Integrity, respect for the individual, delivering value, and making an impact on society are just some of BCG's core values. BCG's commitment to both our clients' success and our own standards is what sets BCG apart as a world-class professional services organization. Join BCG - start your career at a company that is consistently ranked as the leader in its field, and is acknowledged as one of the best places to work. Arbetsuppgifter: You will have two main roles: Nordic Marketing Database Coordinator – 50% • Being the marketing expert on iMD (BCG’s integrated Marketing Database) and responsible for answering any queries on the database from local marketers, partners/principals and EAs within the Nordic region • Running training sessions with new Nordic users on how to use the iMD to ensure they are comfortable with the system and using it correctly • Maintaining and further developing standardized and efficient processes & procedures with regards to iMD • Monitoring, measuring and analyzing key marketing metrics with the help of iMD • Coordinating Nordic mailings including preparing target lists, cleaning data and using direct mail software to monitor and track performance Local Marketing Coordinator for Stockholm office – 50%. Together with the Nordic Marketing Manager and Stockholm Partners and Principals, you will be developing and implementing the local marketing plan. Marketing activities include among others, • Event coordination – venue finding, managing suppliers and logistics, budget management, developing invitation lists, managing and chasing responses, management on the day of the event and post-event follow-up and evaluation • Coordination of the invitation process for BCG’s European client events (for Stockholm clients) • Supporting Stockholm Partners and Principals with the media activities Profil: JOB REQUIREMENTS • Educational background Master or BBA, preferably in marketing • 2-4 years of experience of marketing role in a B2B environment • Strong IT skills and experience in database management • Excellent Swedish and English skills (both written and spoken) KEY COMPETENCIES • Understanding of marketing concepts • Exceptional attention to detail is key • Strong time management and able to work under pressure • Highly organized • Must be a team player, patient, motivated and approachable • Must be able to build working relationships at all levels – internally and with clients • Must be able to work independently and remotely (Line Manager mainly based in Helsinki) WORK ENVIRONMENT • You will be a part of the Nordic Marketing team, led by the Nordic Marketing Manager. In your Local Marketing Coordinator role, you will be working closely with the Stockholm Partners, Principals and Executive Assistants • Some travelling will be required, mainly within the Nordic region Please note that this position is not restricted solely to the responsibilities listed above and that the job scope and responsibilities are subject to change. BCG is an Equal Opportunity Employer Övrig information: Start:August/September Location: Stockholm Status: Full time Contact: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord:market, marknadsföring, marknadskoordinator, marketing coordinator, the boston consulting group Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Marketing Coordinator to/for The Boston Consulting Group in Stockholm. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marketing Coordinator to/for The Boston Consulting Group in Stockholm.


Sök lediga jobb Terminalarbetare med truckkompetens till Eskilstuna sökes!!

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se