Umeå jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Umeå. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Umeå. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- B2B försäljare med högt driv i Västra Götaland - Trygghet för alla kvinnor- Kungälv
- Utbildningschef- Göteborg
- Utbildningshandläggare med inriktning mot internationalisering- Göteborg
- Applikations - service ingenjör- Skövde
- KOLA / KDP Product Structure Specialist, Senior Business Analyst- Göteborg
- Butiksbiträde till Amica Express, Göteborg- Göteborg
- Projektör Teknik - Göteborg- Göteborg
- Lönespecialist till Oriola, Mölnlycke- Härryda
- Kommunikatör vikariat till Alingsåshem- Alingsås
- Projektutvecklare Väst- Göteborg
Mer beskrivning
B2B försäljare med högt driv i Västra Götaland - Trygghet för alla kvinnorWomsafe - Trygghetsutbildning för kvinnor "Företag byggs på bra människor", med det sagt söker vi nu flera försäljare/ Account manager med höga ambitioner och stark drivkraft. Du vill sälja en produkt som skapar trygghet för kvinnor och brinner självklart för just det "Trygghet för alla kvinnor" I din blivande tjänst jobbar du B2B, alltså mot företag (små, mellanstora och stora) vilket ställer höga krav på dig som söker tjänsten hos oss. Våra kunder finns i näst intill alla företag och du behöver därför tycka om att växla mellan olika mottaganden hos kunderna. I rollen som säljare av Womsafe utbildningar så kommer du att självständigt driva, utveckla och vårda affären med nya kunder. Du bearbetar aktivt beslutsfattare och företagsledare på olika nivåer i små och mellanstora företag, d.v.s. VD, HR, verksamhets chefer, Platschefer o.s.v. Arbetet innebär i huvudsak att: * Självständigt kontakta, bearbeta och utveckla nya kunder genom telefon, mail och kanske ibland besök hos beslutsfattare. * Presentera vårt erbjudande, sköta förhandlingar och göra egna bedömningar för ett bra avslut på affären. * Förbereda och hålla presentationer vid eventuella mässor och konferenser. * Du jobbar B2B mot små och medelstora företag längst med västkusten. våra kunder finns i näst intill alla företag. Du arbetar hemifrån, eller på kontoret om du önskar med mycket frihet under ansvar. Ditt arbete planerar du och genomför självständigt och du rapporterar till VD. Tillsammans med dina kollegor företräder du företaget på mässor och liknande evenemang. För att arbeta hos oss behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på svenska, både i text och tal. Vi tror också att din ålder bör vara över 25 år för att lyckas så bra som möjligt. Du har inga problem med att duka bordet själv för då blir det som regel bäst. Vi utbildar dig självklart om produkten och om du är kvinna som vi gärna ser (men inget krav) så kommer du också att få gå utbildningen själv. Vill du jobba med produkter som gör skillnad för samhället och alla kvinnor och tjejer som känner sig otrygga! Vi erbjuder en anspråkslös och informell arbetsmiljö i ett företag med en stor önskan om snabb spridning. För att trivas i den här rollen så ser vi att du är orädd och älskar att jobba självständigt med höga mål. Vi tror också att du gillar att jobba med frihet under ansvar. Så länge du rapporterar till Vd med jämna mellanrum så har du frihet att sitta vart du vill, och jobba när du vill. Sen så har du: - God förmåga att vara social, positiv och trevlig i alla väder. - En stark vilja att lyckas och trivs med att prestera på topp. - Lätt för att anpassa dig till olika situationer, olika människor och är professionell i ditt yrke. - Inga problem att uttrycka dig obehindrat i svenska, både i text och tal. Vi söker dig som har höga ambitioner och vill jobba mot provisionsbaserad lön utan tak, med en produkt som är lätt för kunden att förstå, och likaså lätt att få ett avslut på. Det är viktigt att du som säljare känner dig trygg i dig själv och vet att jobbet baseras på din egna förmåga att prestera. Efter 6 månader provanställning finns tillgång till tjänstebil och grundlön om så önskas. Vi lägger mer vikt på din personlighet än vad du har gjort tidigare. Urval och intervjuer kommer ske löpande och målet är att anställa omgående. Låter det här som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Företaget Womsafe är ett företag som leder utvecklingen inom proaktiv utbildning i trygghet och självförsvar bara för kvinnor. Womsafe målsättning är att genom kompletta utbildningar hjälpa kvinnor att ta tillbaka sin trygghet â både unga och vuxna kvinnor. Intensivutbildningarna som vi erbjuder är Sveriges mest kompletta och utgår ifrån samhället, så som det ser ut idag. Vår utbildning är uppskattad och finns på fysiska platser längst med västkusten och utför uppdragsutbildningar i hela Sverige. Vi finns till för privata marknaden, företag, organisationer, kommuner, skolor och föreningar.
Företag: Womsafe
Ort: Kungälv
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga B2B försäljare med högt driv i Västra Götaland - Trygghet för alla kvinnor jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: B2B försäljare med högt driv i Västra Götaland - Trygghet för alla kvinnor
Utbildningschef
Göteborgs nya grundskoleförvaltning kommer att ha 141 kommunala skolor och 44 fristående skolor med ca 56 000 elever. Omsättningen kommer att vara ca 7,2 mdkr. Förvaltningen kommer att ha ca 8 000 medarbetare och chefer som gemensamt utvecklar och förvaltar verksamheten till framtidens skola. Grundskoleförvaltningen kommer att ha tydligt fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning, som ska stödja och skapa bästa möjliga förutsättningar för rektorerna att leda den pedagogiska utvecklingen av skolan. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation med följande fokus: - Ökad kvalitet i undervisningen för att öka elevernas lärande. - Tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevernas kunskapsresultat. - Ökad likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet och kompensera för elevernas olika förutsättning. Uppdraget för förvaltningens ledning är att fortsätta det påbörjade arbetet med att forma den nya organisationen och uppdrag i enlighet med förstärkningsområdena ovan. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en samarbetsorienterad utbildningschef. Du ska bidra till att förvaltningen skapar bästa möjliga förutsättningar för rektorerna att skapa ökad kvalitet och likvärdighet i våra skolor. Du arbetar på uppdrag av direktören och är chef i linjen. Du ingår i förvaltningens ledning och förväntas aktivt medverka i förvaltningens samlade utvecklingsarbete för en framgångsrik grundskola. Som linjechef ansvarar du för ledning, styrning och uppföljning av den pedagogiska verksamheten på grundskolor. Uppdraget innebär att utifrån mål och strategier leda, följa upp, utvärdera och utveckla din verksamhet. Det innebär att du ansvarar för: ⢠Det systematiska kvalitetsarbetet. ⢠Uppföljning av nationella mål. ⢠Utveckling av det pedagogiska ledarskapet genom att skapa gemensam förståelse för grundskoleuppdraget som pedagogisk ledare samt säkerställa rektorernas kompetens, med särskilt fokus på det kollegiala lärandet och samarbete. ⢠Att verksamheten bedrivs med ändamålsenligt och ansvarsfullt resursanvändande. ⢠Att säkerställa ett likvärdigt och ändamålsenligt organisatoriskt stöd för rektorer. ⢠Att utveckla arbetssätt och organisation för lokala mötescenter. ⢠Ledning av ditt område, Det krävs ett nära samarbete och samverkan i hela utbildningschefsgruppen för att forma en ändamålsenlig uppdelning av uppdraget och för att skapa effektiva mötesfora som hanterar de behov som finns. I rollen som linjechef har du personal- och arbetsmiljöansvar för underställda rektorer. KVALIFIKATIONER Till denna tjänst söker vi dig som har akademisk utbildning motsvarande en kandidatexamen inom pedagogik alternativt annan akademisk utbildning med kompletterande kurser inom pedagogik. Du har någon form av teoretisk chefs/ledarutbildning. Vi vill även att du har: ⢠Minst 3 års erfarenhet av ledarskap på strategisk nivå (som chef över chefer). ⢠Erfarenhet av att leda förändringsarbete. ⢠Erfarenhet av samverkan gärna i form av processledning. ⢠God förmåga att dokumentera och kommunicera i tal och skrift. ⢠Erfarenhet av strategiskt och operativt systematiskt kvalitetsarbete. Det är meriterande om du också har; ⢠Erfarenhet av uppdrag att bygga ny organisation. ⢠Erfarenhet av utvecklingsarbete med fokus på pedagogiskt ledarskap. ⢠Erfarenhet av forskningsinriktat arbete eller annan koppling till universitet eller högskola. ⢠Erfarenhet av arbete med mångkulturella frågor. Du utövar ditt ledarskap genom samarbete, helhetssyn och tydligt fokus på mål- och resultat. Du är genuint intresserad av den pedagogiska verksamheten och verkar för ett respektfullt arbetsklimat genom att i ditt agerande och beslutsfattande visa tillit och förtroende. Du förstår betydelsen av att tillvarata andras kompetenser och du leder dina medarbetare med tydligt fokus på uppdraget och målen. Din förmåga att omvandla mål till konkret handling gör att du kan omprioritera vid behov. Du följer upp, rapporterar och agerar när så krävs. Du har förmågan att sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Att samverka med olika interna och externa aktörer för att skapa mervärde för organisationen är en viktig kompetens i utbildningschefsrollen. ÖVRIGT Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Företag: Göteborgs stad., Grundskoleförvaltningen
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildningschef jobb, Utbildningschef Göteborg, Utbildningschef Göteborgs stad., Grundskoleförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildningschef
Utbildningshandläggare med inriktning mot internationalisering
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Utbildningshandläggare Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Välkommen att söka anställning som utbildningshandläggare med inriktning mot internationalisering vid Akademin Valand. Institutionen är en multidisciplinär miljö som har en unik ämnesbredd inom de fria konsterna - fri konst, fotografi, film och litterär gestaltning. Här arbetar ca 90 medarbetare och ca 300 studenter som läser på utbildningsprogram på kandidat-, master- och forskarnivå samt på fristående kurser. Vid Akademin Valand har det bedrivits konstnärlig forskning i mer än tio år. Akademin Valand vid Göteborgs universitet är en dynamisk plattform för den fria konstnären/författaren/filmskaparen/fotografen. Vi är speciellt intresserade av konstnärlig interaktion och av konstnärsledda kulturer inom samtida konst, film, litteratur, och fotografi. Akademin Valand är centralt placerad i Göteborg och tätt förbunden med stadens kulturliv - vilket innefattar samarbeten med Göteborgs Konsthall, Hasselblad Center, Röda Sten, Göteborg International Biennial for Contemporary Art (GIBCA), Göteborgs litteraturhus, Göteborgs poesifestival och många andra kulturella fora. Vi har också ett omfattande internationellt nätverk och samarbetspartners över hela världen, inkluderat EARN, SHARE, PARSE, SAR samt partnerskap med BARD CCS. Mer finns att läsa på vår hemsida https://akademinvaland.gu.se/.   Anställning Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100 % Placering: Akademin Valand, Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Anna Blad, administrativ chef Akademin Valand 031-786 3082 anna.blad@akademinvaland.gu.se Märta Jakobsson, personaladministratör Akademin Valand 031-786 5862 marta.jakobsson@akademinvaland.gu.se www.akademinvaland.gu.se Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner Övrigt Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag; inför denna rekrytering har Göteborgs universitet fattat beslut angående rekryteringskanaler och undanber sig därför ytterligare erbjudande om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Ansökan Läs hela annonsen på Göteborgs universitets hemsida. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2018-06-15 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.  Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Företag: Göteborgs universitet
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildningshandläggare med inriktning mot internationalisering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildningshandläggare med inriktning mot internationalisering
Applikations - service ingenjör
Följ med på vår resa in i framtiden # FutureMakers # Siemens! Nu behöver vi din hjälp att skriva ett nytt kapitel i berättelsen om svensk industrihistoria. En berättelse om hur Siemens revolutionerande tjänster inom digitalisering och automation hjälper industrin att dra nytta av alla fördelar som den digitala utvecklingen innebär. Vi söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv och en stor entusiasm för den pågående digitaliseringen av svensk industri. Vill du bli en viktig del av historien om vår fortsatta expansion och tillsammans med oss sätta en ny standard för svensk industri är du välkommen att läsa mer och ansöka till Siemens Digital Factory, Process Industries & Drives. Vilken blir din roll i berättelsen? Applikations-/ Service ingenjör med huvudinriktning mot applikation Siemens söker en Applikations-/Serviceingenjör till västra delen av Sverige med placering Skövde eller Göterborgsregionen. Annan placeringsort kan vara en möjlighet om din profil är den rätta för tjänsten. I rollen kommer du att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter där igen dag är den andra sig lik. I denna omväxlande roll finns det tekniska utmaningar inom styrning av verktygsmaskiner som anpassas efter kund runt om i hela Sverige. Rollen kräver att du har en god vana att arbeta direkt mot slutkunder och är kommunikativ som teknisktrådgivande. Du tar fram kundspecifika lösningar och genomföra hela processflödet från prototyper till testning av slutprodukter. Då en stor del av arbetet sker på plats hos kund, kommer rollen att innehålla en hel del tjänsteresor där övernattningar förekommer. Utmaningen - Vidarutveckla funktioner till verktygsmaskiner, verktyg/palettväxling, mätcykler och automationsprocesser via programmeringsspråk NC/PCL - Framtagning av HMI bilder för att stödja maskinspecifik funktionalitet. - Driftsättning och optimering av verktygsmaskiner hos maskinbyggare och slutkund. - Hålla utbildningar till våra kunder - Att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer, vilket är en viktig del i arbetet. - Akuta eller planerade felavhjälpande serviceuppdrag hos kund. - Beredskapstjänstgöring. - Förebyggande underhåll. Vem är du? - För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha teknisk utbildning t.ex. yrkeshögskola inom automation med några års yrkeserfarenhet. Alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet som underhållstekniker med automationsinriktning inom verkstadsindustrin eller liknande och har arbetat med programmering av PLC funktioner i verktygsmaskiner eller dess kringutrustning. - Har du erfarenhet av följande Siemens system ser vi det som mycket meriterande. Sinumerik, Simatic, S5/S7, drivsystemen Sinamics/Simodrive. - Erfarenhet av produktionsteknik/NC programmering ses som meriterande - Har du kunskaper inom IT området är det meriterande. - Du är självgående, öppen, relationsskapande och stresstålig. - Du är lyhörd inför kundens problem och tar ansvar för att lösa de problem som uppstår snabbt och effektivt med god kvalitet, samtidigt som du förmår att hålla en bra kunddialog. - För att lyckas i rollen är det viktigt att du arbetar strukturerat samt är lösningsorienterad, analytisk och strukturerad i ditt arbete. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både skrift samt tal är ett krav. Tyska är meriterande. - Kännedom om mekanik på verktygsmaskiner är meriterande. - Körkort är ett krav. - Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper Vad kan Siemens erbjuda mig? Du blir del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i en internationell miljö med spännande utmaningar. Vår framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar ny kunskap och hjälper till med att hitta svar på världens svåraste frågor. Vår verksamhet har en fantastisk bredd. Därför finns det också möjligheter att inte bara byta jobb, utan till och med bransch, inom vår verksamhet. Vi har en uttalad och väl etablerad policy för mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika sidor och hitta nya, innovativa lösningar på våra utmaningar. Om Siemens Tillsammans är vi ca 370 000 nyfikna och kompetenta personer i världen som jobbar med att utveckla framtiden. Du kan vara en av dem. Se mer på Siemens.se
Företag: Siemens
Ort: Skövde
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Applikations - service ingenjör jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Applikations - service ingenjör
KOLA / KDP Product Structure Specialist, Senior Business Analyst
Har du ett brinnande intresse för verksamhetsutveckling mot Produktutveckling samtidigt som du har en god kommunikation och initiativförmåga och en kreativ och stark drivkraft att nå goda resultat? Då kan ALTEN vara någonting för dig! Just nu söker vi efter någon som har erfarenhet från att ha arbetat i KOLA / KDP för uppdrag hos våra kunder i rollen som Senior Business Analyst. Rollen innebär pro-aktiva analyser och strategiskt arbete för att säkerställa Produkstrukturer mot de krav som kan gälla. Personliga egenskaper som vi värdesätter är din förmåga att agera självständigt och affärsmässigt. Du är positiv, utåtriktad och drivande med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder. Du stimuleras av problemlösning och använder din kreativitet till att hitta nya lösningar. Naturligtvis har du ett genuint teknikintresse! Du anser att din lön ska stå i relation till din kompetens och vidare delar vi ansvaret med dig för att upprätthålla och utveckla din konkurrenskraftiga konsultprofil. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har en civilingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet och du har tidigare arbetat med kravhantering. Har du erfarenhet av operativt arbete inom produktbeskrivning, produktstrukturer i KOLA/ KDP, vPDM och/eller CAD, är detta väldigt meriterande. Du trivs med att arbeta i en Agil miljö. I rollen som Business Analyst kommer du att utifrån både uttalade och outtalade behov inom Produktstrukturer, PDM- och CAD-området beskriva och omsätta kunders behov till en tydlig kravställning för process, metod och IT-stöd. Du beskriver kraven genom att skapa till exempel processmodeller, verksamhetsmodeller och use case modeller. Du kommer också att ta fram beslutsunderlag för nya uppdrag samt driva frågeställningar fram till nödvändiga beslut genom hela beslutsprocessen, både för projekt och i förvaltning. Samtidigt kommer du att arbeta nära en rad olika avdelningar för att skapa största möjliga kundnytta. Goda kunskaper i engelska och svenska både skriftligt och muntligt är ett krav. Vi ser gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet från KOLA eller KDP. Det är en stor fördel att du har en god förståelse för både affärer och teknik. Du har även erfarenhet av och känner dig bekväm med CAD/PLM-system, gärna ur ett businessperspektiv. OM ALTEN I över 20 år har ALTEN utvecklat sin verksamhet genom att hålla sig till de kärnvärden som har byggt upp företagets framgång. Varje år har hundratals ALTEN-konsulter fått möjlighet att ta sig an utmanande, tekniska projekt för våra kunder. ALTEN har en tradition av att utveckla produkter inom många områden. Historiken i Sverige bygger framförallt på kompetenser inom mekanik, mjukvara och elektronik där vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Det viktigaste för oss är våra medarbetare. Som konsult på ALTEN erbjuder vi dig stor valfrihet. Det är dina intressen som styr ditt uppdrag. Hos oss finns det även möjlighet att planera för en internationell karriär. Du får även möjlighet att utveckla och bredda dina kunskaper genom ett stort utbud av interna utbildningar. På ALTEN präglas ledarskapet av tydlig målstyrning, en personlig utvecklingsplan, engagemang och omtänksamhet. På ALTEN tror vi på att växa tillsammans! Välkommen med din ansökan! Ajdin Pezic, Gruppchef +46-(0) 729Â 945 336 ajdin.pezic@alten.se
Företag: Alten Sverige AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga KOLA / KDP Product Structure Specialist, Senior Business Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: KOLA / KDP Product Structure Specialist, Senior Business Analyst
Butiksbiträde till Amica Express, Göteborg
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, vegetabiliska måltider och mjölkfria produkter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Vi har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Fazer Food Services serverar närmare 85 000 måltider dagligen i Sverige, de flesta under varumärket Amica, men även under Fazer och nya varumärket Tastory. Fazer Food Services Sverige har cirka 1500 anställda och driver cirka 200 enheter på företag, skolor, universitet samt inom försvar, sjukvård och äldrevård. Vi skapar smakupplevelser Redo för ett välsmakande jobb? Bli en del av Fazer som butiksbiträde! Skapa nya upplevelser inspirerade av fantastiska smaker Vi söker ett drivet butiksbiträde som tillsammans med enheten vill hjälpa till att vidareutveckla verksamheten. Som butiksbiträde arbetar du med daglig smörgås- och salladsberedning, inköp via inköpsportal, egenkontroll enligt HACCP, matleveranser, lager, råvaruhantering och inventering. Som butiksbiträde har du även daglig kontakt med gästerna i vår butik och konferensverksamhet vilket ställer stora krav på din servicekänsla. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med arbetstid förlagd måndag till fredag. Inleds med provanställning. Varför ska du välja Fazer? Det börjar med människor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och välkomnande miljö, omgiven av kollegor som inspirerar dig till att göra ditt bästa. Du erbjuds att utveckla dig själv samtidigt som du har möjlighet att utveckla dina medarbetare då alla som arbetar på Fazer har möjlighet att vara del av att ständigt förbättra våra affärer och ta del av interna utbildningar. Fazer är ett familjeägt företag som tänker långsiktigt och strategiskt där du får möjlighet att vara med och påverka. Vad bidrar du med till teamet? Du har utbildning från restaurangskola eller likvärdigt samt några års yrkesvana från servicehandel och/eller som kallskänka. Som person är du flexibel, noggrann och punktlig. Du är serviceinriktad, trivs med att arbeta i team och är ansvarstagande. Då vi arbetar i en öppen butik/kallkök är det viktigt att du tycker om att ha gästkontakt. Du behärskar svenska språket obehindrat både i tal och skrift. Datorvana och körkort är ett krav. Ditt stora intresse och din kunskap för mat tar vi för given, du är initiativrik och tycker om att följa med i branschens utveckling och rådande trender. Om Amica Express Amica Express är en butik och konferensservice i ARHK huset, Arendals området. Vi levererar till närområdet och har även en filial i ARH huset. Utkörning av beställningar och till filialen görs varje dag. Redo för ett välsmakande jobb? Ansök nu. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig restaurangchef Christina Johansson, 070-631 40 16. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2018-06-15.
Företag: Fazer Food Services Sverige
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Butiksbiträde till Amica Express, Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Butiksbiträde till Amica Express, Göteborg
Projektör Teknik - Göteborg
Vill du jobba med spännande projekt? Vi söker en Projektör till Skanska Teknik i Göteborg Skanska Teknik är en strategisk teknikresurs inom Skanska Sverige med drygt 300 medarbetare. Tekniks kompetens omfattar hela Skanskas verksamhetsområde inom hus, bostäder, väg- och anläggning samt asfalt och betong. Vi deltar i arbetet med effektivisering av hela byggprocessen i nära samarbete med produktionen, från utveckling och anbudsskede till slutbesiktning och överlämnande. Inom avdelning Anläggning och Geoteknik är vi ett åttiotal personer och hos oss jobbar några av Sveriges främsta inom konstruktion och geoteknik. Som projektör kommer du att få varierande och utmanande arbetsuppgifter Vår huvuduppgift är att anbuds- och detaljprojektera bro- och anläggningskonstruktioner på ett produktionsanpassat och kostnadsoptimalt sätt. Just nu är Skanska Teknik i full färd med att projektera anläggningar till många stora och spännande projekt i Göteborg. Du kommer att arbeta i olika faser av byggprocessen, från utvecklingsarbete och tidiga anbudsskeden, till genomförande av anläggningsprojekt (bro, tunnel, hamn m.m.). Du kommer att ta fram ritningar och modeller i 2D och 3D. Arbetet utförs i bro- och anläggningsgruppen i nära samarbete med geoteknik-gruppen. Vi har även ett tätt samarbete med våra kollegor i produktionen på byggarbetsplatserna. Du kommer att sitta på vårt fina kontor i Göteborg. För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av projektering av bro- och anläggningskonstruktioner Du har en högskoleutbildning inom bygg eller har en YH-utbildning inom CAD. För att effektivisera byggprocessen använder vi 3D-modellering och BIM i våra uppdrag. Det är därför viktigt att du har ett intresse för modelleringsarbetet och vill utveckla dig själv inom detta område. Du har kunskap och några års erfarenhet med att arbeta med en eller flera programvaror såsom AutoCAD, Revit och Civil3D. Kunskap inom programvaran Tekla är meriterande. Som person ska du kunna hantera olika förutsättningar och indata från arbetsplats, kollegor och det krävs en stor portion av noggrannhet, så det behöver du tycka att du är bra på och känna är viktigt. Du är strukturerad, pedagogisk och bra på att samarbeta med många olika kollegor både på kontoret och i projekten. Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag - vi gör urval löpande! För att garantera en säker och rättvis rekryteringsprocess tar vi inte emot ansökningar via e-mail eller post. Har du frågor om tjänsten? Kontakta rekryterade chef Marcus Davidson på 010-448 40 75 eller rekryterare Marie Vidinghoff på 010-448 27 56. Senast dag att visa intresse är 2018-06-10. Välkommen till Skanska!
Företag: Skanska Sverige
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Projektör Teknik - Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektör Teknik - Göteborg
Lönespecialist till Oriola, Mölnlycke
Oriola är koncernen som erbjuder tjänster inom läkemedel och apotek. Vi har kunskap om hela marknaden från tillverkning till konsument. Vi hjälper dig att ta hand om dina kunder bättre. Med oss kan du växa, öka lönsamheten och nå dina mål. Oriola erbjuder tjänster till alla aktörer i vår bransch som vill lyckas inom Norden. I Sverige har Oriola en rikstäckande apotekskedja i Kronans Apotek, lager- och distributionsföretaget Oriola Sweden AB, Svensk Dos AB samt vårdföretaget ICTHS Healthsupport AB. Vi saknar en team-medlem - Dig! Löneteamet består av sex lönespecialister placerade i Mölnlycke och Stockholm. Vi är nästan ett komplett team, men saknar Dig för att bli fulltaliga. Vi bygger successivt upp en Shared Service funktion där lönehanteringen för alla Oriola-koncernens bolag i Sverige ingår. Tillsammans administrerar vi ca 3 000 löner. Vi följer bl a Svensk Handels kollektivavtal för Partihandel och Tjänstemän samt Tjänstemän inom Apotek. Dina arbetsuppgifter Du ansvarar, tillsammans med dina kollegor, för att administrera löneprocessen i sin helhet och ger daglig service åt chefer och medarbetare i löne- och lönerelaterade kollektivavtalsfrågor. Du kommer också att hantera en del övriga personaladministrativa frågor, t ex administrera nyanställning, avslut av anställning m m. I och med att vi just nu bygger det nya Löneteamet kommer du att vara delaktig i att arbeta fram våra gemensamma processer och rutiner och tillsammans med övriga teamet dokumentera och implementera dessa i hela organisationen. Är du sugen på att ta ett större ansvar så kommer det att finnas möjlighet att ansvara för olika delprocesser och funktioner inom löneområdet. Personliga egenskaper För att trivas hos oss tror vi att du är positiv och resultatorienterad, du har hög ambitionsnivå och vill utveckla och utvecklas. Du triggas av att hitta lösningar till problem och du trivs i en verksamhet som ständigt förändras. Du gillar att arbeta i team och är strukturerad i ditt arbetssätt. Som person är du självständig, noggrann och har humor! Du delar våra värderingar som innebär att vi är öppna, tar ansvar, tar initiativ och arbetar tillsammans. Kompetenskrav , Du har lägst gymnasieutbildning, utbildning till löneadministratör eller motsvarande erfarenhet av att administrera löner, från ax till limpa, gärna i lönesystemet Visma Agda. Ansökningsförfarande Vi välkomnar dig till ett positivt och glatt team som befinner sig i en spännande och intensiv förändringsfas. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Direktör Sonja Mozer Rosell, tel 0703-88 70 66 eller Lönesamordnare Annika Zimmerblad, tel 0704-94 13 67. Registrera din ansökan via vårt rekryteringssystem, senast den 8 juni. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande, så skicka därför in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Företag: Oriola AB
Ort: Härryda
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Lönespecialist till Oriola, Mölnlycke jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lönespecialist till Oriola, Mölnlycke
Kommunikatör vikariat till Alingsåshem
Alingsåshem och Fabs, Alingsås båda kommunala fastighetsbolag, befinner sig i ett spännande skede! Den första september blir vi en gemensam organisation samlad i Alingsåshem. Målsättningen med den gemensamma organisationen är att skapa en stark och effektiv organisation för den tillväxt som Alingsås står inför och tillsammans arbeta för en hållbar samhällsutveckling. I vår gemensamma organisation är vi ca sjuttio medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar förskolor, skolor, fritidslokaler, verksamhetslokaler, kulturella byggnader, äldreboenden samt 3 300 hem. Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara bolaget som erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar. Då en av våra kommunikatörer kommer att vara ledig ca 1 år från och med i höst söker vi nu hennes ersättare. Arbetsbeskrivning Som kommunikatör arbetar du med olika kommunikationsinsatser såväl internt som externt i syfte att stärka vårt varumärke och vår internkommunikation. Du fungerar som ett konsultativt stöd till chefer och övriga delar av verksamheten inom information, kommunikation och marknadsföring. Det innebär att du arbeta framförallt operativt, men även strategiskt, inom information, kommunikation och marknadsföring och du bidrar aktivt till utveckling av bolagets kommunikationsarbete. Du framställer informations- och kommunikationsmaterial såsom texter, bilder och foton till bland annat annonser, broschyrer och skyltar. Du arbetar med våra digitala plattformar som intranät, hemsida och sociala media samt upprättar informations- och/eller kommunikationsplaner och är medverkar i olika event. Du ingår i vår nya HR-och kommunikationsenhet som består av tre kommunikatörer och en HR- och kommunikationschef. Vem är du? Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikation, information eller annat som vi bedömer som likvärdigt. Du har flerårig erfarenhet av att ha arbetat självständigt och brett inom kommunikation. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som skrift såväl på svenska som engelska. Du har erfarenhet av, och förmåga att skriva på ett tydligt och sakligt sätt så att mottagare förstår information och budskap. Hos oss kommer du få arbeta brett inom kommunikation. Det är viktigt att du har ett helhetsperspektiv och har förmågan att förstå vad som behöver kommuniceras samt när, var och hur. Du håller dig uppdaterad i utvecklingen av digitala verktyg och sociala media och har kompetens inom området. Har du viss kunskap i fotografering och formgivning ser vi det som meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen ser vi att du är bra på att självständigt driva ditt arbete samtidigt som du har god förmåga till samarbete. Du förstår vikten av att ha ett professionellt och proaktivt förhållningssätt såväl internt som externt. Vidare är du en självständig person som stimuleras av att driva frågor, ta egna initiativ och beslut. Vi ser att mångfald berikar och vi ser därför positivt på sökande med olika bakgrund och erfarenhet. Vad kan vi erbjuda dig? Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsviktig verksamhet. Du erbjuds goda arbetsvillkor och möjlighet till ständigt lärande i en expansiv och omväxlande miljö. Alingsåshem är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och resultat. Vi ser också att en god hälsa är en förutsättning för att göra ett bra jobb och förutom friskvårdsbidrag erbjuds du träning på arbetstid. Då du kommer in i en "ny" organisation får du stora möjligheter att vara med och utveckla vår nya gemensamma organisation där vi inom kommunikationsområdet har en spännande resa framför oss. Mer om tjänsten Tjänsten är ett vikariat under ca 1 år med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Omfattning 75 % (kan ev. utökas om behov finns). Kontakt I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Magnusson på telefon 0703-167953. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 19 juni 2018.
Företag: Experis
Ort: Alingsås
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikatör vikariat till Alingsåshem jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikatör vikariat till Alingsåshem
Projektutvecklare Väst
Vill du vara med och bygga upp Nordens mest expansiva byggkoncern?På Projektutveckling förstärker vi medännu fler engagerade kollegor. Vi söker nu en Projektutvecklare med placering antingen i Göteborg eller Trollhättan. Ansvarsområden Projektutvecklaren arbetar självständigt med att utveckla och genomföra fastighetsprojekt. Det innebär att aktivt driva projekt från idéstadiet till försäljning eller förvaltning. Arbetet sker i samarbete med ett engagerat och kompetent team. Alla projekt är unika och beroende på förutsättningarna kan därför processerna se helt olika ut, därför är det av yttersta vikt att projektutvecklaren kan anpassa lösningar till respektive situation. Till uppgifterna hör att anskaffa mark, utveckla och genomföra olika fastighetsutvecklingsprojekt, allt från bostäder, kontor till idrottsanläggningar. Du håller dig hela tiden ajour med vad som händer på de marknader där vi verkar. Då du kommer samarbeta med många olika intressenter är det viktigt att du är relationsskapande och har god social förmåga. I kontaktytorna ingår bland annat kommuner, myndigheter, hyresgäster, köpare, konsulter och investerare. Du trivs med att skapa och underhålla ditt nätverk. Du kommer även att arbeta i nära samverkan med övriga koncernbolag inom Serneke genom projektens alla delar i processen. Du bidrar till att generera nya affärer genom nyttjande av erfarenhet, det egna kontaktnätet samt medverkan vid konkreta diskussioner. Som projektutvecklare har du budget- och prognosansvar på projektnivå. Du är ansvarig för avtalsskrivning i olika skeden. Utbildning och erfarenhet Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll. Du är troligen civilingenjör eller motsvarande alternativt har god dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området. Personliga egenskaper Du är driven, social och engagerad. Då du kommer arbeta självständigt är det viktigt att du är initiativtagande och energisk men utan att tappa struktur och prioriteringsförmåga. Då vi arbetar i en koncern som hela tiden utvecklas är det av vikt att du trivs i en flexibel och föränderlig miljö. Din ansökan Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt eftersom tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 29 juni, 2018. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsspecialist, Karina Andersson på telefon 0728-55 63 77. Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef projektutveckling, Pär Falk på e-postadress par.falk@serneke.se. När det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt. OmSerneke Serneke ären nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning,projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 1000 anställda. Genom atttänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativalösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelningmellan offentliga och kommersiella uppdrag. På Serneke jobbar vi som utmanar konventionella metoder och som genomför det ena lyckade projektet efter det andra. Vi drivs av utmaningar i alla dess former och vill vara delaktiga och bidra med nya infallsvinklar och lösningar. Vi erbjuder samma trygghet och kunskap som marknadsledarna, men med mer energi, engagemang och ett modernare synsätt. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och just nu bygger vi ett lag med ännu fler engagerade kollegor. På Serneke är vi steget före, håller vad vi lovar och ger våra kunder något extra. Håller du med om det och vill vara med och bygga upp Nordens mest progressiva byggkoncern? - Då är det dig vi söker. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Företag: Serneke
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Projektutvecklare Väst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektutvecklare Väst
Söka jobb tips