Utvecklare_samordnare jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Utvecklare_samordnare. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Utvecklare_samordnare. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Utvecklare/samordnare- Eskilstuna
- Språkkunnig utvecklare/samordnare- Malå
- Dialogutvecklare/samordnare- Helsingborg
- Verksamhetsutvecklare/Samordnare- Eskilstuna
- Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund- Lund
- Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund- Lund
- Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund- Lund
- Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund- Lund
- Verksamhetsutvecklare/samordnare- Malmö
- Processutvecklare/Samordnare- Knivsta
- Kvalitetsutvecklare/samordnare- Lindesberg
- Verksamhetsutvecklare/samordnare- Eskilstuna
- Utvecklare/samordnare på arbete och välfärdsförvaltningen- Kristianstad
- Verksamhetsutvecklare/samordnare till Forum Östergötland vid LiU- Linköping
- Verksamhetsutvecklare/samordnare IT:s projektportfölj inom MKB- Malmö
- Verksamhetsutvecklare/samordnare IT:s projektportfölj inom MKB- Malmö
- Verksamhetsutvecklare/samordnare till Arbetsmarknadsenheten- Mellerud
- Utvecklare/samordnare inom social hållbarhet- Härnösand
Mer beskrivning
Utvecklare/samordnareEskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vi är också stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad. Avdelningen demokrati och välfärd ligger direkt under kommunledningskontoret som ytterst ansvarar för att stödja kommunstyrelsen i arbetet med att utveckla Eskilstuna och att leda och samordna kommunens angelägenheter. Avdelningen har en politikernära och strategisk placering inom kommunen och ett kommunövergripande ansvar. Till avdelningen söker vi nu en utvecklare/samordnare. Eskilstuna kommun är ett av Sveriges 48 finska förvaltningsområden vilket innebär att den enskilde har rätt att tala finska i sina kontakter med kommunen. Förskoleverksamhet, äldreomsorg, kultur och språk är prioriterade områden. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget innebär samordning och utveckling av kommunens arbete med finskt förvaltningsområde. I tjänsten ingår att följa kommunens finskspråkiga verksamheter inom samtliga förvaltningar genom både muntliga och skriftliga kontakter, delta i samrådsmöten med den sverigefinska minoriteten, ordna träffar med förvaltningarnas finsktalande kontaktpersoner, delta i nätverksträffar med samordnare från andra kommuner samt ha kontakt med andra aktörer såsom Länsstyrelsen i Stockholm, Finlands ambassad, Finlandsinstitutet m fl. I tjänsten ingår också ansvaret för att fördela statsbidraget som kommunen får för merkostnader för servicen på finska. Detta statsbidrag redovisas årligen till Länsstyrelsen i Stockholm. Uppdraget innebär också mycket kontakter med finskspråkiga föreningar och enskilda medborgare. Ansvar för utveckling av de finskspråkiga webbsidorna under eskilstuna.se samt kontakt med översättare ingår också i uppdraget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har god vana från liknande arbetsuppgifter främst från kommunala verksamheter, vana från att arbeta i samt ha god kunskap om olika nätverk både på lokal och på nationell nivå. Du ska ha lätt för att kommunicera både i tal och i skrift, som att ta emot studiebesök, informera och utbilda båda internt och externt. Vi förutsätter att du talar och skriver finska, vilket är arbetsspråket till stor del i dina kontakter med sverigefinnarna. Vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet, att du är engagerad, lösningsorienterad och arbetar ifrån en helhetssyn.
Företag: Eskilstuna kommun
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 07-13
Sök fler jobb liknande: lediga Utvecklare/samordnare jobb, Utvecklare/samordnare Eskilstuna, Utvecklare/samordnare Eskilstuna kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utvecklare/samordnare
Språkkunnig utvecklare/samordnare
Region Västerbotten är den samhällsorganisation som har det regionala utvecklingsansvaret i Västerbottens län. Med landstinget och länets alla 15 kommuner som medlemmar och i nära samarbete med andra parter inom och utanför regionen skapas utvecklingskraft för att göra regionen till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Infomix, centrum för tillgänglig information, är en verksamhet inom Region Västerbotten med kontor i Skellefteå. Infomix uppdrag är att hjälpa landstinget och länets kommuner med att tillgängliggöra information till alla medborgare. Det gör vi bland annat genom att producera information som klarspråk, lättläst svenska, punktskrift och ljud. Vi fungerar även som samordnare för teckentolkar och filmare vid produktion teckenspråksfilm. Nu söker Region Västerbotten: Språkkunnig utvecklare/samordnare Tjänsten är en visstidsanställning under ett år på 20 % med tillträde 2015-01-01. Tjänsten ingår i Infomix, en verksamhet inom Region Västerbotten. Placeringsort: Malå Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att klarspråka, utveckla och samordna kommunens information. Detta kommer att ske i nära samarbete med Malå kommuns verksamheter, webbansvariga och Infomix. Målet är att tillgängliggöra information på Malå kommuns webbplats. Kvalifikationer Du har en högskolexamen som Språkkonsult eller motsvarande kunskap samt en allmän data- och IT-kompetens. Du har förmåga att ta egna initiativ, planera och samordna ditt arbete. Du kommer att jobba med utveckling och samordning av information vilket kräver god samarbetsförmåga och ett utåtriktat och positivt förhållningssätt. Du bör ha erfarenhet av liknande arbete samt med personer med funktionsnedsättningar. Övrigt Tjänsten förutsätter resor i länet och B-körkort är ett krav. Provanställning kan komma att tillämpas. Fackliga kontaktpersoner Peter Lundström, Vision, 070-667 74 41 och Kristoffer Bergfelt, SACO, 070-676 57 32 Information och frågor För ytterligare information om vår verksamhet se: www.regionvasterbotten.se samt www.infomix.se Frågor besvaras av Ann-Britt Lidén 070-521 65 77, chef Infomix. Ansökan skickas till: Ansökan skall vara Region Västerbotten tillhanda senast 2014-11-03 via post, Region Västerbotten, Box 443, 901 09 Umeå eller via e-post regionforbundet@regionvasterbotten.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: REGIONFÖRBUNDET VÄSTERBOTTENS LÄN
Ort: Malå
Publicerad : 10-15
Sök fler jobb liknande: lediga Språkkunnig utvecklare/samordnare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Språkkunnig utvecklare/samordnare
Dialogutvecklare/samordnare
Helsingborg är platsen för skapande och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med allt från långsiktiga strategiska planer för staden till drift av gator, parker och stränder. Vi arbetar för att bygga den attraktivaste staden med den bästa servicen för att ge alla en bättre vardag. Vi erbjuder spännande och utmanande arbeten för dig som vill vara med och forma framtidens Helsingborg. Läs mer om stadsbyggnadsförvaltningen på helsingborg.se/stadsbyggnadsforvaltningen Tjänsten är placerad på kommunikationsenheten, som ingår i stadsbyggnadsförvaltningens administrativa avdelning. Vi ansvarar för förvaltningens övergripande informations- och kommunikationsarbete samt är en stödfunktion som med kunskap och erfarenhet hjälper andra att lyckas med sina uppdrag. Vill du vara med och utveckla och hålla samman stadsbyggnadsförvaltningens dialogarbete? ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag blir att samordna och utveckla stadsbyggnadsförvaltningens dialogarbete. I uppdraget ingår också att uppmuntra, inspirera och praktiskt stötta förvaltningens verksamheter i deras arbete med att planera, genomföra och följa upp dialoger. Du ska känna dig bekväm med allt från större medborgardialoger till mindre fokusgrupper och dialog med enskilda. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, samhällsplanering eller kommunikation. Du har erfarenhet av dialogarbete i offentlig verksamhet och har kunskap och förståelse för den politiska processen. Det är meriterande om erfarenheterna varit inom fysisk planering. För att trivas med uppdraget ska du tycka om att hålla flera projekt igång samtidigt och att arbeta både självständigt och i grupp. Du är van att samverka med olika parter och aktörer, såväl internt som externt. Stor vikt kommer att läggas vid din förmåga att möta människor i olika situationer, skapa goda relationer och förtroende. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har förståelse för värdet av att skriva klarspråk. Du är en kunnig användare av Officepaketet och vi ser gärna att du har erfarenhet av programvaror som InDesign, Photoshop och Acrobat. Arbete på kvällar och helger kan förekomma. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-10 10 29.
Företag: Helsingborgs stad, STADSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN
Ort: Helsingborg
Publicerad : 12-17
Sök fler jobb liknande: lediga Dialogutvecklare/samordnare jobb, Dialogutvecklare/samordnare Helsingborg, Dialogutvecklare/samordnare Helsingborgs stad, STADSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dialogutvecklare/samordnare
Verksamhetsutvecklare/Samordnare
Kliniken för kirurgi och urologi, Mälarsjukhuset Eskilstuna Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025. Arbetsplats Kliniken för kirurgi och urologi, Mälarsjukhuset i Eskilstuna är en länsklinik med kirurgisk verksamhet både i Eskilstuna och Katrineholm med ett upptagningsområde på 120 000 invånare. Klinikens åtagande omfattar ansvar för utredning, kirurgisk vård och behandling av kirurgiska tumörsjukdomar och sjukdomar i matsmältningsorganen, i de urologiska organen, i kärlsystemet, godartade hudtumörer samt rekonstruktiv kirurgi och trauma. Vår inriktning och ambition är att arbeta med ständiga förbättringar, där varje medarbetare får växa och utvecklas i takt med de förändringar och förbättringar som är nödvändiga för vår verksamhet. Sedan några år tillbaka har vi arbetat med att se över vår kompetens och att utveckla arbetsfördelningen mellan olika yrkesgrupper. Kliniken består av fem sektioner; nedre GI, övre GI, urologi samt länsansvar inom bröst- och kärlkirurgi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Att leda, samordna, stödja, samt följa upp förbättringsarbeten inom kliniken. Bevaka att kvalitet- och patientsäkerhetsfrågor i verksamheten systematiskt och fortlöpande utvecklas och säkras. Ansvara för uppföljning av mål och analys i verksamheten, till viss del inrapportering i kvalitetsregister, infektionsregister, cancerregister samt varierande arbetsuppgifter i ett antal olika system, journalgranskning Uppdatera rutiner/PM. Ansvara för avvikelsehantering, bearbetning, utbildning och samordning, Du kommer att ingå i klinikens ledningsgrupp och vara direkt underställd verksamhetschefen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Helgtjänstgöring kan komma att ingå i tjänsten om du är legitimerad sjuksköterska. Din kompetens Vi ser gärna att du har erfarenhet av kirurgisk verksamhet, vi lägger stor vikt vid att du tar egna initiativ, är engagerad, har omvärldsbevakning och sätter arbetsglädjen högt. Beroende på din profession kan viss klinisk tjänstgöring ingå för att få kännedom om verksamheten samt vid lågintensiva perioder. Meriterande om du har kunskap i process-, metod- och projektstöd samt utbildning i förbättringsarbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform och sysselsättningsgrad Tillsvidareanställning heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef Pernilla Westerberg, 016-10 33 11. Fackliga företrädare nås via växel 016-10 30 00. Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-05-15.{/b] Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Företag: Landstinget Sörmland
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 04-22
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare/Samordnare jobb, Verksamhetsutvecklare/Samordnare Eskilstuna, Verksamhetsutvecklare/Samordnare Landstinget Sörmland
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare/Samordnare
Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund
Gör skillnad. Varje dag. Centrum för sällsynta diagnoser (CSD-syd), är ett projekt inom Södra sjukvårdsregionen för att bygga upp ett kunskapscentrum för sällsynta diagnoser. CSD-syd består av ett team om fem personer som arbetar tillsammans för att stärka kunskapen om sällsynta diagnoser för vårdmedarbetare och medborgare. Projektet är en del av mottagningsverksamheten vid Klinisk genetik. Läs mer om oss på www.sodrasjukvardsregionen.se/csd Klinisk genetik finns bara vid universitetssjukhusen och omfattar såväl patientverksamhet i öppen vård som medicinskt ansvar för genetisk laboratorieverksamhet (cytogenetik, molekylärgenetik, genomik). ARBETSUPPGIFTER Nu erbjuder vi en längre projektanställning som Vårdutvecklare/Samordnare! Som medarbetare i vårt team har du goda möjligheter att bidra till utvecklingen av verksamheten och tillsammans med övriga medarbetare bygga upp en unik kunskapsplattform i Södra sjukvårdsregionen. I arbetsuppgifterna ingår förutom att delta i enhetens gemensamma aktiviteter: ⢠att vara kontaktperson till medarbetare i Södra sjukvårdsregionen ⢠att tillsammans med teamet ansvara för att arrangera utbildningar och möten för professionen och patientföreträdare tillsammans med experterna ⢠att vara kontaktperson gentemot patientorganisationer ⢠att bistå personer med sällsynta diagnoser i vårdkontakter ⢠att bidra i arbetet att skapa expertteam ⢠att bidra till att ta fram informationsmaterial Projektanställningen kan påbörjas snarast och varar till 2017-12-31. KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för tjänsten har du en högskoleutbildning kopplat till vården som lägst på kandidatnivå, eller motsvarande kompetens. Det är meriterande om du har biologisk utbildning med inriktning klinisk genetik, kunskap om genetisk vägledning, om du har disputerat med relevant avhandlingsinriktning eller har annan erfarenhet av vetenskaplig publicering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetsutveckling eller tidigare arbete inom motsvarande område. Vidare är det meriterande om du har flerårig yrkeserfarenhet i för tjänsten relevant roll. Har du erfarenhet av barn/vuxna med multipla funktionshinder och/eller kunskap inom neurologi/barnneurologi är även detta meriterande. Du är en van datoranvändare och vi ser det som en fördel om du arbetat med programmen Wordpress och InDesign. Som person har du lätt att lära, är strukturerad, samarbetsvillig men kan arbeta självständigt när det behövs. Du behöver även vara duktig på att koordinera och tänka i nya banor. Du kommunicerar utan problem på svenska och engelska i tal och skrift, kunskap i minoritetsspråk kan vara meriterande. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö. På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Region Skåne, Medicinsk service, labmedicin
Ort: Lund
Publicerad : 12-22
Sök fler jobb liknande: lediga Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund
Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund
Gör skillnad. Varje dag. Centrum för sällsynta diagnoser (CSD-syd), är ett projekt inom Södra sjukvårdsregionen för att bygga upp ett kunskapscentrum för sällsynta diagnoser. CSD-syd består av ett team om fem personer som arbetar tillsammans för att stärka kunskapen om sällsynta diagnoser för vårdmedarbetare och medborgare. Projektet är en del av mottagningsverksamheten vid Klinisk genetik. Läs mer om oss på www.sodrasjukvardsregionen.se/csd Klinisk genetik finns bara vid universitetssjukhusen och omfattar såväl patientverksamhet i öppen vård som medicinskt ansvar för genetisk laboratorieverksamhet (cytogenetik, molekylärgenetik, genomik). ARBETSUPPGIFTER Nu erbjuder vi en längre projektanställning som Vårdutvecklare/Samordnare! Som medarbetare i vårt team har du goda möjligheter att bidra till utvecklingen av verksamheten och tillsammans med övriga medarbetare bygga upp en unik kunskapsplattform i Södra sjukvårdsregionen. I arbetsuppgifterna ingår förutom att delta i enhetens gemensamma aktiviteter: ⢠att vara kontaktperson till medarbetare i Södra sjukvårdsregionen ⢠att tillsammans med teamet ansvara för att arrangera utbildningar och möten för professionen och patientföreträdare tillsammans med experterna ⢠att vara kontaktperson gentemot patientorganisationer ⢠att bistå personer med sällsynta diagnoser i vårdkontakter ⢠att bidra i arbetet att skapa expertteam ⢠att bidra till att ta fram informationsmaterial Projektanställningen kan påbörjas snarast och varar till 2017-12-31. KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för tjänsten har du en högskoleutbildning kopplat till vården som lägst på kandidatnivå, eller motsvarande kompetens. Det är meriterande om du har biologisk utbildning med inriktning klinisk genetik, kunskap om genetisk vägledning, om du har disputerat med relevant avhandlingsinriktning eller har annan erfarenhet av vetenskaplig publicering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetsutveckling eller tidigare arbete inom motsvarande område. Vidare är det meriterande om du har flerårig yrkeserfarenhet i för tjänsten relevant roll. Har du erfarenhet av barn/vuxna med multipla funktionshinder och/eller kunskap inom neurologi/barnneurologi är även detta meriterande. Du är en van datoranvändare och vi ser det som en fördel om du arbetat med programmen Wordpress och InDesign. Som person har du lätt att lära, är strukturerad, samarbetsvillig men kan arbeta självständigt när det behövs. Du behöver även vara duktig på att koordinera och tänka i nya banor. Du kommunicerar utan problem på svenska och engelska i tal och skrift, kunskap i minoritetsspråk kan vara meriterande. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö. På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Region Skåne, Medicinsk service, labmedicin
Ort: Lund
Publicerad : 01-04
Sök fler jobb liknande: lediga Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund
Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund
Gör skillnad. Varje dag. Centrum för sällsynta diagnoser (CSD-syd), är ett projekt inom Södra sjukvårdsregionen för att bygga upp ett kunskapscentrum för sällsynta diagnoser. CSD-syd består av ett team om fem personer som arbetar tillsammans för att stärka kunskapen om sällsynta diagnoser för vårdmedarbetare och medborgare. Projektet är en del av mottagningsverksamheten vid Klinisk genetik. Läs mer om oss på www.sodrasjukvardsregionen.se/csd Klinisk genetik finns bara vid universitetssjukhusen och omfattar såväl patientverksamhet i öppen vård som medicinskt ansvar för genetisk laboratorieverksamhet (cytogenetik, molekylärgenetik, genomik). ARBETSUPPGIFTER Nu erbjuder vi en längre projektanställning som Vårdutvecklare/Samordnare! Som medarbetare i vårt team har du goda möjligheter att bidra till utvecklingen av verksamheten och tillsammans med övriga medarbetare bygga upp en unik kunskapsplattform i Södra sjukvårdsregionen. I arbetsuppgifterna ingår förutom att delta i enhetens gemensamma aktiviteter: ⢠att vara kontaktperson till medarbetare i Södra sjukvårdsregionen ⢠att tillsammans med teamet ansvara för att arrangera utbildningar och möten för professionen och patientföreträdare tillsammans med experterna ⢠att vara kontaktperson gentemot patientorganisationer ⢠att bistå personer med sällsynta diagnoser i vårdkontakter ⢠att bidra i arbetet att skapa expertteam ⢠att bidra till att ta fram informationsmaterial Projektanställningen kan påbörjas snarast och varar till 2017-12-31. KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för tjänsten har du en högskoleutbildning kopplat till vården som lägst på kandidatnivå, eller motsvarande kompetens. Det är meriterande om du har biologisk utbildning med inriktning klinisk genetik, kunskap om genetisk vägledning, om du har disputerat med relevant avhandlingsinriktning eller har annan erfarenhet av vetenskaplig publicering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetsutveckling eller tidigare arbete inom motsvarande område. Vidare är det meriterande om du har flerårig yrkeserfarenhet i för tjänsten relevant roll. Har du erfarenhet av barn/vuxna med multipla funktionshinder och/eller kunskap inom neurologi/barnneurologi är även detta meriterande. Du är en van datoranvändare och vi ser det som en fördel om du arbetat med programmen Wordpress och InDesign. Som person har du lätt att lära, är strukturerad, samarbetsvillig men kan arbeta självständigt när det behövs. Du behöver även vara duktig på att koordinera och tänka i nya banor. Du kommunicerar utan problem på svenska och engelska i tal och skrift, kunskap i minoritetsspråk kan vara meriterande. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö. På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Region Skåne, Medicinsk service, labmedicin
Ort: Lund
Publicerad : 01-04
Sök fler jobb liknande: lediga Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund
Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund
Gör skillnad. Varje dag. Centrum för sällsynta diagnoser (CSD-syd), är ett projekt inom Södra sjukvårdsregionen för att bygga upp ett kunskapscentrum för sällsynta diagnoser. CSD-syd består av ett team om fem personer som arbetar tillsammans för att stärka kunskapen om sällsynta diagnoser för vårdmedarbetare och medborgare. Projektet är en del av mottagningsverksamheten vid Klinisk genetik. Läs mer om oss på www.sodrasjukvardsregionen.se/csd Klinisk genetik finns bara vid universitetssjukhusen och omfattar såväl patientverksamhet i öppen vård som medicinskt ansvar för genetisk laboratorieverksamhet (cytogenetik, molekylärgenetik, genomik). ARBETSUPPGIFTER Nu erbjuder vi en längre projektanställning som Vårdutvecklare/Samordnare! Som medarbetare i vårt team har du goda möjligheter att bidra till utvecklingen av verksamheten och tillsammans med övriga medarbetare bygga upp en unik kunskapsplattform i Södra sjukvårdsregionen. I arbetsuppgifterna ingår förutom att delta i enhetens gemensamma aktiviteter: ⢠att vara kontaktperson till medarbetare i Södra sjukvårdsregionen ⢠att tillsammans med teamet ansvara för att arrangera utbildningar och möten för professionen och patientföreträdare tillsammans med experterna ⢠att vara kontaktperson gentemot patientorganisationer ⢠att bistå personer med sällsynta diagnoser i vårdkontakter ⢠att bidra i arbetet att skapa expertteam ⢠att bidra till att ta fram informationsmaterial Projektanställningen kan påbörjas snarast och varar till 2017-12-31. KVALIFIKATIONER För att bli aktuell för tjänsten har du en högskoleutbildning kopplat till vården som lägst på kandidatnivå, eller motsvarande kompetens. Det är meriterande om du har biologisk utbildning med inriktning klinisk genetik, kunskap om genetisk vägledning, om du har disputerat med relevant avhandlingsinriktning eller har annan erfarenhet av vetenskaplig publicering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetsutveckling eller tidigare arbete inom motsvarande område. Vidare är det meriterande om du har flerårig yrkeserfarenhet i för tjänsten relevant roll. Har du erfarenhet av barn/vuxna med multipla funktionshinder och/eller kunskap inom neurologi/barnneurologi är även detta meriterande. Du är en van datoranvändare och vi ser det som en fördel om du arbetat med programmen Wordpress och InDesign. Som person har du lätt att lära, är strukturerad, samarbetsvillig men kan arbeta självständigt när det behövs. Du behöver även vara duktig på att koordinera och tänka i nya banor. Du kommunicerar utan problem på svenska och engelska i tal och skrift, kunskap i minoritetsspråk kan vara meriterande. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö. På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Region Skåne, Medicinsk service, labmedicin
Ort: Lund
Publicerad : 01-04
Sök fler jobb liknande: lediga Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vårdutvecklare/Samordnare till Centrum för sällsynta diagnoser i Lund
Verksamhetsutvecklare/samordnare
Arbetsfabriken har arbetat som kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen sedan starten 2011. Vi har arbetat med flera olika uppdrag för Arbetsförmedlingen mer information om oss hittar du på vår hemsida. www.arbetsfabriken.se Vi söker en Verksamhetssamordnare för vår organisation i Skåne. Du har operativt ansvar för verksamheten i ditt geografiska område men arbetar även att utveckla företagets verksamhet i regionen. Ditt ansvarsområde kommer bl a att vara att marknadsföra, driva och utveckla verksamheten i Skåne. Du ansvarar för att verksamhet når sina mål och att uppdragen håller rätt kvalitet mot kund. Du svarar för budget, ekonomiska resultat och för att bemanna verksamheten samt projekt. Du kommer att ha det administrativa stöd som behövs från våra kontor i Norrköping , Trollhättan och Stockholm. Din bakgrund är gärna inom utbildning/bemanning och/eller professionell jobbcoaching/handledning. Du har erfarenhet av att arbeta som ledare inom affärsdriven verksamhet och har erfarenhet av budget-, resultat- och personalansvar. Meriterande om du har väl inarbetade och goda relationer med Arbetsförmedlingen. Som person är du utåtriktad och strukturerad, samtidigt som du har ett starkt utåtriktat, säljande och affärsutvecklande sätt. Som ledare är du målinriktad och kan entusiasmera dina medarbetare för att tillsammans uppnå mål och resultat. Vi erbjuder ett stimulerande arbete för dig som attraheras av att arbeta självständigt och under stort eget ansvar. Du kommer att arbeta i en expansiv och föränderlig organisation där du förväntas växa med organisationen och med våra uppdrag. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser därför gärna att du skickar din ansökan snarast. Arbetsfabriken utformar och genomför sin coachning så att deltagarens individuella förutsättningar tas till vara utifrån arbetsmarknadens behov. Vi jobbar intensivt med matchning under hela placeringstiden. Vi fokuserar alltid på arbete eller utbildning. Målet med våra insatser är alltid att dessa ska leda till arbete eller vidareutbildning. Vi öppnar vår verktygslåda för deltagaren och förmedlar all vår samlade kunskap och erfarenhet om hur man tar sig in på arbetsmarknaden och utvecklas i sitt yrke/på sin arbetsplats. Varje deltagare är unik och vi vill ge var och en möjlighet till individuell anpassad service. Vi erbjuder personlig handledning där vi arbetar individuellt med deltagarna utifrån deras förmågor och förutsättningar. Utöver beskriven arbetsuppgift kommer dessa arbetsuppgifter att tillämpas - Handleda personal - Hantera administration av personal såsom planeringar, handlingsplaner, närvaro och rapporter. - Genomföra individuella möten med deltagare/personal - Leda workshops - Hålla föreläsningar - Skapa/upprätthålla kontakter med handläggare på Arbetsförmedlingen - Skapa/upprätthålla företagskontakter för att hjälpa deltagare ut i jobb eller praktik - Övriga åtgärder för att nå målet att få ut deltagarna i sysselsättning - Utveckla Arbetsfabrikens tjänsteutbud - Resultatansvar Erfarenheter - Erfarenhet från arbete med att utveckla individuella egenskaper och motivation - Tidigare arbetat i det privata näringslivet - Erfarenhet från arbete med professionell coachning/handledning - Insyn i/arbetat med Arbetsförmedlingstjänster är ett stort plus - Erfarenhet från pedagogisk verksamhet Arbetsfabriken har arbetat som kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen sedan starten 2011. Vi har arbetat med flera olika uppdrag för Arbetsförmedlingen mer information om oss hittar du på vår hemsida. www.arbetsfabriken.se
Företag: Arbetsfabriken
Ort: Malmö
Publicerad : 09-05
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare/samordnare jobb, Verksamhetsutvecklare/samordnare Malmö, Verksamhetsutvecklare/samordnare Arbetsfabriken
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare/samordnare
Processutvecklare/Samordnare
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala är mycket attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Vi bygger aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och natur. Ta chansen att uppleva och utvecklas med Knivsta kommun - där framtiden bor. De närmaste två åren står Knivsta kommun inför en spännande utveckling. Dels växlar vi upp arbetet med att digitalisera våra kontakter med kommuninvånarna, dels tar vi över ordförandeskapet i Arlandaregionens samarbete. Nu söker vi dig som är beredd att ta dig an rollen som processutvecklare/samordnare i e-tjänstearbetet och som samordnare i Arlandasamarbetet. Genom att kombinera dessa två uppdrag kan vi erbjuda en heltidstjänst under två år. ARBETSUPPGIFTER E-tjänstesamordnare/processutvecklare: Med målet att förbättra servicen till kommunens invånare och näringsliv samt effektivisera kommunens verksamheter har Knivsta kommun nyligen upphandlat e-tjänsteplattformen Selfpoint, tillsammans med flera kommuner i Uppsala län. Rollen som e-tjänstesamordnare är helt nyinrättad. Ditt uppdrag blir att implementera plattformen i vår kommun och fungera som dess centrala systemförvaltare. Du ska också med kommuninvånaren i fokus stödja verksamheterna i deras utveckling av processer, samt hjälpa dem att bygga e-tjänsterna i plattformen. I det arbetet är du bryggan mellan teknik och verksamhet. Sammantaget ska ditt arbete resultera i en metodik för införande av e-tjänster i Knivsta kommun. Rollen som e-tjänstesamordnare präglas av stor närvaro i kommunens verksamheter för att tillsammans med dem nå resultat i e-tjänsteutvecklingen. Samordnare â Arlandasamarbetet: Sedan flera år arbetar kommunerna runt Arlanda tillsammans med Stockholm Arlanda Airport för att utveckla och förstärka fördelarna med att ha en flygplats i regionen. Sommaren 2016 ställde sig samtliga parter bakom en gemensam utvecklingsplan för regionen. Det handlar framför allt om att förbättrad infrastruktur ger förutsättningar till ökat bostadsbyggande och stärkt konkurrenskraft â för flygplatsregionen och därmed också för Sverige. Som samordnare under Knivstas ordförandeskap blir din uppgift att hålla ihop arbetet administrativt och ansvara för projektets budget. Du kommer att bistå samarbetets politiska arbetsgrupp och arbeta nära de två tjänstemannagrupper som är bildade för samhällsplanering och opinionsbildning. I samarbetet deltar förutom Knivsta och Stockholm Arlanda Airport också Sigtuna, Upplands Väsby och Vallentuna kommuner. KVALIFIKATIONER Vi söker en utvecklingsinriktad person med relevant högskoleutbildning, eller vad arbetsgivaren finner motsvarande. För att lyckas i rollen behövs erfarenhet av verksamhets- och processutveckling och gärna också projektledning samt systemförvaltning. Erfarenhet från e-tjänsteutveckling och/eller webbutveckling från offentlig verksamhet eller större organisation/företag är meriterande. Det är viktigt att du arbetar strukturerat och analytiskt, är tydlig, kommunikativ och tycker om att samverka med andra. Eftersom tjänsten som e-tjänstesamordnare är nyinrättad och under utveckling välkomnas ett initiativrikt, drivande och målinriktat arbetssätt. Då samordnartjänsten för Arlandasamarbetet är av administrativ karaktär är det viktigt att du â precis som vi â ser det värde ett kvalificerat administrativt stöd skapar för andra. Vi ser helst sökanden som är intresserade av hela uppdraget, men kan även tänka oss att dela upp arbetet i två halvtidstjänster. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad vid Informationsenheten, Kommunledningskontoret. ÖVRIGT Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på 0771-10 10 29. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen. Facklig kontakt nås via kommunens hemsida, rubriken "Lediga jobb". Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Knivsta kommun, Kommunledningskontoret
Ort: Knivsta
Publicerad : 09-13
Sök fler jobb liknande: lediga Processutvecklare/Samordnare jobb, Processutvecklare/Samordnare Knivsta, Processutvecklare/Samordnare Knivsta kommun, Kommunledningskontoret
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Processutvecklare/Samordnare
Kvalitetsutvecklare/samordnare
Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun. Socialförvaltningen, avdelning Individ och familj, söker kvalitetsutvecklare/samordnare. Projektanställning under ett års tid. Tjänsten Uppdraget kommer att innehålla kvalitetsutveckling av arbetet inom Individ och familj samt till viss del samordningsansvar. Utifrån att arbetet kommer att spänna över fler enheter inom Individ och familj kommer tjänsten organisatoriskt vara underställd verksamhetschef. Du kommer att ingå i Individ och familjs ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen samt lång erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare inom den sociala barnavården och dessutom har erfarenhet av arbetsområden inom individ och familj. Du ska vara utbildad inom BBIC. Meriterande är ledarskapsutbildning samt erfarenhet av ledningsarbete inom individ och familj och erfarenhet av att arbeta i ledande ställning inom HVB-verksamhet. Fördel är om du också har utbildning i MI. Körkort krävs. Övrigt Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanning-/rekryteringsföretag.
Företag: Lindesbergs kommun
Ort: Lindesberg
Publicerad : 09-15
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalitetsutvecklare/samordnare jobb, Kvalitetsutvecklare/samordnare Lindesberg, Kvalitetsutvecklare/samordnare Lindesbergs kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalitetsutvecklare/samordnare
Verksamhetsutvecklare/samordnare
Arbetsfabriken har arbetat som kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen sedan starten 2011. Vi har arbetat med flera olika uppdrag för Arbetsförmedlingen mer information om oss hittar du på vår hemsida. www.arbetsfabriken.se Vi söker en Verksamhetssamordnare för vår organisation i Södermanland med bas i Eskilstuna. Du har operativt ansvar för verksamheten i ditt geografiska område men arbetar även att utveckla företagets verksamhet i regionen. Ditt ansvarsområde kommer bl a att vara att marknadsföra, driva och utveckla verksamheten i Skåne. Du ansvarar för att verksamhet når sina mål och att uppdragen håller rätt kvalitet mot kund. Du svarar för budget, ekonomiska resultat och för att bemanna verksamheten samt projekt. Du kommer att ha det administrativa stöd som behövs från våra kontor i Norrköping , Trollhättan och Stockholm. Din bakgrund är gärna inom utbildning/bemanning och/eller professionell jobbcoaching/handledning. Du har erfarenhet av att arbeta som ledare inom affärsdriven verksamhet och har erfarenhet av budget-, resultat- och personalansvar. Meriterande om du har väl inarbetade och goda relationer med Arbetsförmedlingen. Som person är du utåtriktad och strukturerad, samtidigt som du har ett starkt utåtriktat, säljande och affärsutvecklande sätt. Som ledare är du målinriktad och kan entusiasmera dina medarbetare för att tillsammans uppnå mål och resultat. Vi erbjuder ett stimulerande arbete för dig som attraheras av att arbeta självständigt och under stort eget ansvar. Du kommer att arbeta i en expansiv och föränderlig organisation där du förväntas växa med organisationen och med våra uppdrag. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser därför gärna att du skickar din ansökan snarast. Arbetsfabriken utformar och genomför sin coachning så att deltagarens individuella förutsättningar tas till vara utifrån arbetsmarknadens behov. Vi jobbar intensivt med matchning under hela placeringstiden. Vi fokuserar alltid på arbete eller utbildning. Målet med våra insatser är alltid att dessa ska leda till arbete eller vidareutbildning. Vi öppnar vår verktygslåda för deltagaren och förmedlar all vår samlade kunskap och erfarenhet om hur man tar sig in på arbetsmarknaden och utvecklas i sitt yrke/på sin arbetsplats. Varje deltagare är unik och vi vill ge var och en möjlighet till individuell anpassad service. Vi erbjuder personlig handledning där vi arbetar individuellt med deltagarna utifrån deras förmågor och förutsättningar. Utöver beskriven arbetsuppgift kommer dessa arbetsuppgifter att tillämpas - Handleda personal - Hantera administration av personal såsom planeringar, handlingsplaner, närvaro och rapporter. - Genomföra individuella möten med deltagare/personal - Leda workshops - Hålla föreläsningar - Skapa/upprätthålla kontakter med handläggare på Arbetsförmedlingen - Skapa/upprätthålla företagskontakter för att hjälpa deltagare ut i jobb eller praktik - Övriga åtgärder för att nå målet att få ut deltagarna i sysselsättning - Utveckla Arbetsfabrikens tjänsteutbud - Resultatansvar Erfarenheter - Erfarenhet från arbete med att utveckla individuella egenskaper och motivation - Tidigare arbetat i det privata näringslivet - Erfarenhet från arbete med professionell coachning/handledning - Insyn i/arbetat med Arbetsförmedlingstjänster är ett stort plus - Erfarenhet från pedagogisk verksamhet Arbetsfabriken har arbetat som kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen sedan starten 2011. Vi har arbetat med flera olika uppdrag för Arbetsförmedlingen mer information om oss hittar du på vår hemsida. www.arbetsfabriken.se
Företag: Arbetsfabriken
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 09-19
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare/samordnare jobb, Verksamhetsutvecklare/samordnare Eskilstuna, Verksamhetsutvecklare/samordnare Arbetsfabriken
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare/samordnare
Utvecklare/samordnare på arbete och välfärdsförvaltningen
Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stora möjligheter till utveckling på en förvaltning med bred verksamhet inom både individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsinsatser samt viss vuxenutbildning. Utvecklingsenheten arbetar tillsammans med HR-enhet och Ekonomienhet under förvaltningschefen. Genom styrning, stöd och service ska enheten ge förvaltningen och dess verksamheter förutsättningar att klara sina uppdrag för medborgarna i kommunen. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består av utveckling- och kvalitetsarbete för att förvaltningen ska klara sitt uppdrag och visa resultat för de medborgare vi är till för. I utvecklaruppdraget ingår att genomföra utredningar av bland annat brister i verksamheten. Du kommer också att arbeta med metodhandledning och kompetensutveckling inom kvalitets- och förbättringsarbete för medarbetare inom förvaltningens verksamheter. Omvärldsbevakning och metodutveckling i samverkan med verksamheterna ingår och du utför uppdrag från ledning och politik utifrån förvaltningens mål- och styrdokument. I samordnaruppdraget ingår att ha en helhetssyn och överblick över förvaltningens gemensamma uppdrag. I samarbete med utvecklingschef ska du stödja det förvaltningsövergripande arbetet med utveckling och ständiga förbättringar. Processansvar för att driva ett par av förvaltningens övergripande processer ingår också. I din roll har du dialog och en aktiv kommunikation med de andra i utvecklargruppen, med verksamheter och ledningsgrupp.    Kvalifikationer Du som söker har examen från universitet/högskola med samhällsvetenskaplig inriktning exempelvis socionom, beteendevetenskap, pedagogik eller liknande. Arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete med kvalitets- och utvecklingsfrågor inom offentlig sektor är en förutsättning för arbetet. Vi vill att du också har förmåga att inspirera och leda för förbättring. Du behöver även ha kunskap om lagstiftning för kommunal förvaltning eller socialtjänst. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning, att leda grupper och att genomföra utbildningsinsatser. Erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller vuxenutbildning är en fördel liksom erfarenhet av processorienterat arbetssätt. Har du kunskap om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete eller lagstiftning om skola/vuxenutbildning är även det meriterande. Rollen innebär mycket kommunikation, dialog och dokumentation vilket ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift men också att du har god kommunikationsförmåga. Vidare har du allmän IT-kompetens och kan använda Office-paketet i ditt dagliga arbete. Har du erfarenhet av Sharepoint, Lisa, Flexite eller andra processtödsprogram kommer det att underlätta ditt arbete. Trivs du med arbetsuppgifter där du får användning av din goda samarbetsförmåga och din förmåga att tänka i processer är detta ett arbete för dig. För att lyckas i rollen behöver du även ha förmåga att strukturera gruppens arbete. Som person är du nyfiken, kreativ, initiativrik och prestigelös. Att vara utvecklingsorienterad, ansvarstagande, lösningsorienterad och handlingskraftig är andra egenskaper som vi efterfrågar. Villkor Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Du kommer att vara placerad på Östra kommunhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa Jordevik, tf verksamhetschef på tfn 044-13 53 29, Örjan Carlsson, utvecklare på tfn 044-13 53 29 eller Jesper Edmark på tfn 044-13 53 22. Sista ansökningsdag är 2017-11-08. Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Företag: Kristianstads kommun
Ort: Kristianstad
Publicerad : 10-20
Sök fler jobb liknande: lediga Utvecklare/samordnare på arbete och välfärdsförvaltningen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utvecklare/samordnare på arbete och välfärdsförvaltningen
Verksamhetsutvecklare/samordnare till Forum Östergötland vid LiU
Linköpings universitet ledigförklarar en anställning som verksamhetsutvecklare/samordnare med inriktning mot administrativa processer till Forum Östergötland Arbetsuppgifter Du kommer arbeta på Forum Östergötland som är en stödenhet för klinisk och translationell forskning vid Linköpings universitet och Region Östergötland. Vårt mål är att fler kliniska studier med hög kvalitet utförs vid Linköpings universitet och Region Östergötland. Som verksamhetsutvecklare/samordnare på Forum Östergötland kommer du ansvara för administration av utbildningar och olika typer av kurser (forskarutbildningskurser och kortare eller längre kurser/utbildningar). Du hanterar fakturaunderlag kopplat till våra uppdrag, och förbereder ekonomiska eller andra typer av sammanställningar till rapporter. Du utvecklar rutiner för ärendehantering, tidsregistrering och statistik, och tillsammans med verksamhetens personal tar du fram rutiner för olika administrativa processer, och du ansvarar för avtalshantering, diarieföring och arkivering. I samråd med verksamhetens personal bokar och arrangerar du möten, konferenser och liknande, utformar agendor och för mötesanteckningar. Du utför också administration kopplat till verksamhetens lokaler eller personal, och bistår verksamheten med annat administrativt stöd vid behov. Arbetet kräver ofta att vi tänker om och gör nya prioriteringar vartefter förutsättningarna växlar. Behörighet/bedömningsgrunder Vi söker nu Dig som har minst 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med ekonomisk och /eller administrativ inriktning. Högskoleutbildning är meriterande. Vi söker en erfaren administratör som är van att arbeta självständigt, att ta ansvar och trivs i en verksamhet under utveckling och att arbeta i komplexa organisationer. Du har god kunskap och vana av att arbeta med Excel och andra Office-program. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Du har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i en serviceorganisation. Tidigare erfarenhet av att arrangera utbildningar och möten liksom erfarenhet från arbete med ekonomi- och personalsystem är meriterande, gärna ekonomisystemet Raindance, LADOK, Lisam, Time-Edit och Har du även erfarenhet från administrativt arbete kopplat till klinisk forskning så är det en tillgång. Vi ser också att du är noggrann och strukturerad, kan arbeta självständigt samt har en god kommunikativ och administrativ förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Fackliga kontaktpersoner För kontakt med fackliga kontaktpersoner se https://liu.se/jobba-pa-liu/lediga-jobb Lika villkor Flertalet av våra forskningskoordinatorer vid Forum Östergötland är kvinnor, därför ges män företräde vid tillsättning av denna anställning, vid i huvudsak lika meriter i övrigt. För mer information om anställningen: https://liu.se/jobba-pa-liu/lediga-jobb?rmpage=job&rmjob=7878&rmlang=SE  Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Företag: Linköpings Universitet
Ort: Linköping
Publicerad : 02-26
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare/samordnare till Forum Östergötland vid LiU jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare/samordnare till Forum Östergötland vid LiU
Verksamhetsutvecklare/samordnare IT:s projektportfölj inom MKB
MKB Fastighets AB är till för Malmö och Malmöborna. MKB:s vision â Hem för var och en â är visionen om ett Malmö där varje individ har bra boende. MKB ska tillhandahålla bra bostäder i hela staden, arbeta innovativt med att stärka Malmös attraktionskraft och bidra till en stad för alla. Tre värderingar ligger till grund för MKB:s arbete: modiga, enkla, tillsammans. Med över 22 500 lägenheter och 1100 lokaler, till ett värde av 30 miljarder kronor, och med 32 procent av hyresmarknaden är MKB Malmös ledande bostadsbolag och en av Sveriges största fastighetsägare. Presentation Poolia söker för rekrytering till MKB Fastighets AB en Verksamhetsutvecklare/ samordnare för IT-avdelningens projektportfölj . Tjänsten är på heltid. Vill du arbeta i ett av Sverige ledande fastighetsbolag med verksamhetsutveckling inom IT-området? Trivs du med att arbeta nära verksamheten och skapa affärsnytta och mervärden för medarbetare och chefer samt kunder? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Arbetsuppgifter För MKB är det viktigt med att alla verksamheter utvecklas och effektiviseras i takt med att digitaliseringen gör sig mer och mer tydlig. Digitaliseringsprojekten rör både interna processer och system och vår service till och kommunikation med våra kunder. Denna tjänst innehåller både delar av egen aktiv projektledning i projekt för verksamhetsutveckling samt att vara behjälplig i att följa upp utvecklingen och resurstillsättningen i samtliga projekt som IT på olika nivåer är inblandad i. Tjänsten stödjer också förvaltningen och utvecklingsarbetet av vårt Fastighetssystem. I tjänsten ingår följande: ⢠Projektleda eller delta i diverse projekt inom verksamhetsutvecklingsdelen. ⢠Stödja förvaltningen och utvecklingsarbetet av vårt Fastighetssystem. ⢠Behjälplig med att uppdatera projektportföljen med pågående, kommande och avslutade projekt hålls uppdaterad. ⢠Behjälplig med att planera projektstart och projektslut för kommande IT-projekt. ⢠Behjälplig med att bevaka resursfördelning till respektive projekt. ⢠Vara behjälplig i arbetet med att följa upp pågående projekt och att samtliga projekt i IT:s projektportfölj drivs framåt och i mål enligt utsatt tidsplan. ⢠Vara behjälplig i framtagning av rapportunderlag för aktuella projekt. ⢠Tillsammans med IT-chefen ta fram enkel och ändamålsenlig Projektmodell samt upphandla eller skapa ändamålsenligt Projektuppföljningsverktyg. ⢠Vara behjälplig i att tagen Projektmodell hålls uppdaterad. ⢠Vara behjälplig med att kunskap kring tagen Projektmodell sprids i organisationen. ⢠Vara behjälplig med att tagen Projektprocess följs och hålls uppdaterad. ⢠Vara behjälplig med att rätt underlag tas fram inför beslut om nya projekt. (Enligt befintlig projektprocess.) Fördelningen av uppgifter i tjänsten beräknas till 40-50% arbete kring Projektportföljen/Fastighetssystemet och 50-60% arbete med projektledning/projektdeltagande av diverse utvecklingsprojekt. Utbildning/erfarenhet Du har troligen utbildning från högskola/universitet eller YH/KY. Vi tror att du minst har 5 års relevant arbetslivserfarenhet från verksamhetsutveckling, IT-stöd och/eller projektledning. Det är värdefullt om du har tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen och av fastighetssystem. Du kan också idag jobba i en liknande roll inom ett konsultbolag, medelstort eller större bolag. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva och leda projekt. Du har också erfarenhet att samordna resurser för projektarbete. Vidare har du erfarenhet av att följa upp projekt och rapportera projektprogress. Du har förmågan och intresset av att arbeta både operativt och strategiskt samt du är affärs-, kund- och verksamhetsorienterad. Du ser IT som en möjliggörare för att åstadkomma en effektivare verksamhet och som en viktig förutsättning för att kunna skapa konkurrensfördelar. För att vara framgångsrik som Verksamhetsutvecklare/samordnare tror vi att du är: ⢠Strukturerad ⢠Professionell och levererar med hög kvalitet ⢠Kommunikativ och tydlig ⢠Självgående och ansvarstagande ⢠Lätt för att samarbeta och prestigelös ⢠Hög servicenivå och lojal Vi erbjuder Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Detta är utgångspunkten för MKB:s arbete och det som driver oss framåt. Som medarbetare hos MKB får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Malmö, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Du blir en del i arbetet med att förverkliga vår vision: Hem för var och en och delar du vår övertygelse lovar vi dig världens roligaste jobb. Hos oss kan du påverka din egen situation och karriär, likväl som att du kan påverka vardagen för många andra. MKB är ett av södra Sveriges största fastighetsbolag och med en stark finansiell ställning kan vi vara med och driva utvecklingen både i branschen och i staden. Det ger dig som arbetar här goda möjligheter att utvecklas och göra en karriär med oss. Dessutom har vi jättegott kaffe! Läs mer på https://mkbfastighet.se/
Företag: Poolia Malmö AB
Ort: Malmö
Publicerad : 04-11
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare/samordnare IT:s projektportfölj inom MKB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare/samordnare IT:s projektportfölj inom MKB
Verksamhetsutvecklare/samordnare IT:s projektportfölj inom MKB
MKB Fastighets AB är till för Malmö och Malmöborna. MKB:s vision â Hem för var och en â är visionen om ett Malmö där varje individ har bra boende. MKB ska tillhandahålla bra bostäder i hela staden, arbeta innovativt med att stärka Malmös attraktionskraft och bidra till en stad för alla. Tre värderingar ligger till grund för MKB:s arbete: modiga, enkla, tillsammans. Med över 22 500 lägenheter och 1100 lokaler, till ett värde av 30 miljarder kronor, och med 32 procent av hyresmarknaden är MKB Malmös ledande bostadsbolag och en av Sveriges största fastighetsägare. Presentation Poolia söker för rekrytering till MKB Fastighets AB en Verksamhetsutvecklare/ samordnare för IT-avdelningens projektportfölj . Tjänsten är på heltid. Vill du arbeta i ett av Sverige ledande fastighetsbolag med verksamhetsutveckling inom IT-området? Trivs du med att arbeta nära verksamheten och skapa affärsnytta och mervärden för medarbetare och chefer samt kunder? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Arbetsuppgifter För MKB är det viktigt med att alla verksamheter utvecklas och effektiviseras i takt med att digitaliseringen gör sig mer och mer tydlig. Digitaliseringsprojekten rör både interna processer och system och vår service till och kommunikation med våra kunder. Denna tjänst innehåller både delar av egen aktiv projektledning i projekt för verksamhetsutveckling samt att vara behjälplig i att följa upp utvecklingen och resurstillsättningen i samtliga projekt som IT på olika nivåer är inblandad i. Tjänsten stödjer också förvaltningen och utvecklingsarbetet av vårt Fastighetssystem. I tjänsten ingår följande: ⢠Projektleda eller delta i diverse projekt inom verksamhetsutvecklingsdelen. ⢠Stödja förvaltningen och utvecklingsarbetet av vårt Fastighetssystem. ⢠Behjälplig med att uppdatera projektportföljen med pågående, kommande och avslutade projekt hålls uppdaterad. ⢠Behjälplig med att planera projektstart och projektslut för kommande IT-projekt. ⢠Behjälplig med att bevaka resursfördelning till respektive projekt. ⢠Vara behjälplig i arbetet med att följa upp pågående projekt och att samtliga projekt i IT:s projektportfölj drivs framåt och i mål enligt utsatt tidsplan. ⢠Vara behjälplig i framtagning av rapportunderlag för aktuella projekt. ⢠Tillsammans med IT-chefen ta fram enkel och ändamålsenlig Projektmodell samt upphandla eller skapa ändamålsenligt Projektuppföljningsverktyg. ⢠Vara behjälplig i att tagen Projektmodell hålls uppdaterad. ⢠Vara behjälplig med att kunskap kring tagen Projektmodell sprids i organisationen. ⢠Vara behjälplig med att tagen Projektprocess följs och hålls uppdaterad. ⢠Vara behjälplig med att rätt underlag tas fram inför beslut om nya projekt. (Enligt befintlig projektprocess.) Fördelningen av uppgifter i tjänsten beräknas till 40-50% arbete kring Projektportföljen/Fastighetssystemet och 50-60% arbete med projektledning/projektdeltagande av diverse utvecklingsprojekt. Utbildning/Erfarenhet Du har troligen utbildning från högskola/universitet eller YH/KY. Vi tror att du minst har 5 års relevant arbetslivserfarenhet från verksamhetsutveckling, IT-stöd och/eller projektledning. Det är värdefullt om du har tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen och av fastighetssystem. Du kan också idag jobba i en liknande roll inom ett konsultbolag, medelstort eller större bolag. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva och leda projekt. Du har också erfarenhet att samordna resurser för projektarbete. Vidare har du erfarenhet av att följa upp projekt och rapportera projektprogress. Du har förmågan och intresset av att arbeta både operativt och strategiskt samt du är affärs-, kund- och verksamhetsorienterad. Du ser IT som en möjliggörare för att åstadkomma en effektivare verksamhet och som en viktig förutsättning för att kunna skapa konkurrensfördelar. För att vara framgångsrik som Verksamhetsutvecklare/samordnare tror vi att du är: ⢠Strukturerad ⢠Professionell och levererar med hög kvalitet ⢠Kommunikativ och tydlig ⢠Självgående och ansvarstagande ⢠Lätt för att samarbeta och prestigelös ⢠Hög servicenivå och lojal Vi erbjuder Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Detta är utgångspunkten för MKB:s arbete och det som driver oss framåt. Som medarbetare hos MKB får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Malmö, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Du blir en del i arbetet med att förverkliga vår vision: Hem för var och en och delar du vår övertygelse lovar vi dig världens roligaste jobb. Hos oss kan du påverka din egen situation och karriär, likväl som att du kan påverka vardagen för många andra. MKB är ett av södra Sveriges största fastighetsbolag och med en stark finansiell ställning kan vi vara med och driva utvecklingen både i branschen och i staden. Det ger dig som arbetar här goda möjligheter att utvecklas och göra en karriär med oss. Dessutom har vi jättegott kaffe! Läs mer på https://mkbfastighet.se/
Företag: Poolia Malmö AB
Ort: Malmö
Publicerad : 04-19
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare/samordnare IT:s projektportfölj inom MKB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare/samordnare IT:s projektportfölj inom MKB
Verksamhetsutvecklare/samordnare till Arbetsmarknadsenheten
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Arbetsmarknadsenheten i Mellerud med ett nära samarbete med Vuxenutbildningen. Vi söker dig som ⢠har lämplig högskoleutbildning ⢠vill arbeta med förändringsarbete â utveckling - kvalitetsarbete ⢠har ett prestigelöst förhållningssätt och lätt för att samarbeta ⢠är drivande, utvecklingsorienterad med en förmåga att kunna arbeta självständigt ⢠är förtrogen med nationella riktlinjer och gällande styrdokument ⢠erfarenhet från arbetsmarknadsområdet i kommunal verksamhet och vuxenutbildningen är meriterande. Melleruds kommun ligger mitt i den strategiska triangeln, Oslo - Stockholm - Göteborg, med goda kommunikationer. Mellerud är en del av landskapet Dalsland vid Vänerns västra strand. Här samsas småskaligheten med ett expansivt näringsliv och ett rikt friluftsliv. Arbetsmarknadsenheten står inför förändring, där enheten kommer att bli en del av kultur- och utbildningsförvaltningen, för att möjliggöra ett närmare samarbete med Vuxenutbildningen. Arbetsmarknadsenheten i den nuvarande organisation erbjuder olika insatser som stödjer individer att komma vidare och nå sina mål. Verksamheten har ett aktivt samarbete med kommunens övriga enheter, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Regionen. Arbetsmarknadsenheten ansvarar även för flyktingsamordning i Melleruds kommun.
Företag: Kultur- och utbildningsförvaltningen
Ort: Mellerud
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare/samordnare till Arbetsmarknadsenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare/samordnare till Arbetsmarknadsenheten
Utvecklare/samordnare inom social hållbarhet
Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation med bred kompetens inom många olika samhällsområden. Hos oss finns möjlighet till intressanta och utmanande arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta och där du som medarbetare har möjlighet till utveckling. Vi finns i Härnösand och är cirka 215 medarbetare som arbetar för en hållbar utveckling i länet. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på www.lansstyrelsen.se/vasternorrland Nu söker vi två utvecklare/samordnare till vår enhet för Social hållbarhet. Tjänsterna är en tillsvidareanställning samt en tidsbegränsad anställning t o m 2019-12-31. Enhetens verksamhet spänner över flera olika sakområden, såsom integration, jämställdhet, alkohol, narkotika, dopning, tobak och spel (ANDTS), brottsförebyggande arbete, mänskliga rättigheter och nationella minoriteter. Länsstyrelsen har även ett särskilt uppdrag att motverka mäns våld mot kvinnor. Sakområdena omfattar både övergripande utvecklings- och samordningsansvar såväl som mer specifika uppdrag. Enhetens uppgifter baseras på länsstyrelsens regleringsbrev och den instruktion som länsstyrelsen lyder under samt andra förordningar. Enheten består av drygt tio medarbetare och de arbetar tillsammans med andra, både internt och externt, för ett hållbart samhälle. Social hållbarhet är ett område som växer och vi ser att fler uppdrag kan komma att tillföras enheten framöver. Enheten tillämpar ett teambaserat arbetssätt vilket innebär att man förutom sitt eget ansvarsområde även är en stödfunktion till kollegor med andra ansvarsområden. ARBETSUPPGIFTER Länsstyrelsens uppdrag är att verka för att nationell politik får genomslag i länet. Arbetet inom social hållbarhet består av utvecklings- och samordningsuppdrag i länet. I uppdragen ingår att sammankalla och stödja olika nätverk för att främja samarbete mellan aktörer. Det uppdrag som enheten har ansvar för sker i nära samverkan med länets kommuner och andra myndigheter. Arbetsuppgifterna består bland annat av kartläggningar, samverkan på regional och nationell nivå genom att leda processer samt att anordna och bidra med kompetenshöjande insatser. Det innebär även att genomföra utvecklings-, förändrings- och förbättringsarbete inom området. I uppdragen ingår även att representera länsstyrelsen i nationella och regionala nätverk samt följa upp och återrapportera arbetet i länet. Ett flertal olika uppdrag som hanteras inom enheten kan komma att ingå i arbetsuppgifterna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap om och erfarenhet av att ha jobbat med sociala frågor samt god kännedom om kommunal och statlig verksamhet. Du har erfarenhet av regionala samverkans- och utvecklingsfrågor på strategisk nivå samt att initiera, leda och utveckla processer. Du har god förmåga att skapa engagemang och förtroendefulla relationer och drivs av att utveckla samt förbättra olika arbetssätt med fokus på helheten. Som person har du helhetssyn, är strategisk, strukturerad, relationsskapande, trivs med ett självständigt och flexibelt arbete och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. ÖVRIGT Provanställning tillämpas. Ange gärna i din ansökan vilken anställningsform som du är intresserad av. Placeringsort: Härnösand. Resor inom och utanför länet ingår i tjänsten. B-körkort är ett önskemål. Länsstyrelsen tillämpar kompetensbaserad För att arbeta hos oss måste du dela länsstyrelsens värdering om alla människors lika värde.
Företag: Länsstyrelsen Västernorrland, Enheten för social hållbarhet
Ort: Härnösand
Publicerad : 11-07
Sök fler jobb liknande: lediga Utvecklare/samordnare inom social hållbarhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utvecklare/samordnare inom social hållbarhet
Söka jobb tips