VÅRDBITRÄDE Stockholm jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: VÅRDBITRÄDE Stockholm. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: VÅRDBITRÄDE Stockholm. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- CNC-operatör till Mekanisk verkstad- Göteborg
- Biträdande forskare- Göteborg
- Project Manager - Transmission Systems- Trollhättan
- Montör av radioenheter för långsiktigt uppdrag- Göteborg
- Ekonomiassistent till internationellt teknikbolag i framkant- Göteborg
- Kundorienterad teamplayer med logistikkunskap- Göteborg
- Ekonomiassistent / Orderhanterare hos Fria Bröd- Göteborg
- Arbeta med kundservice för världens största datorföretag- Göteborg
- Orderhanterare / Ekonomiassistent hos Fria Bröd- Göteborg
- Ankomstkontrollant- Borås
Mer beskrivning
CNC-operatör till Mekanisk verkstadPå Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning â att göra världen till en säkrare plats. Vad du blir en del av Affärsområde Surveillance erbjuder effektiva lösningar för övervakning och beslutsstöd, och system för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot. Produktportföljen omfattar flygburna, landbaserade och marina radarsystem, system för signalspaning och självskydd, ledningssystem samt system för sjöfarts- och flygtrafikledning. Sourcing & Production är en leveransenhet bestående av cirka 500 anställda, där alla aktiviteter inom inköp och produktion är samlade i en organisatorisk enhet på Saab Surveillance. Enheten mäts och utvärderas på lönsamhet, kvalitet, tid och kostnad. Din framtida utmaning Verkstaden ansvarar för mekaniktillverkning och då framförallt skärande bearbetning. Huvudsyftet är att industrialisera de mekanikkonstruktioner som tas fram av vår konstruktionsenhet. Även rättningar och uppgraderingar av inköpta delar förekommer samt tillverkning av mekanikdetaljer för internt och externa företag.Enheten har brett och djupt samarbete med vår konstruktionsenhet. Vi bereder och tar själva fram de program som krävs för tillverkning och vi utför även konstruktionsarbete, framförallt för vår teknikorganisation. Den du är idag För att fungera väl i rollen som CNC operatör behöver du ha erfarenhet/utbildning på CNC styrda fräsar och kunskap om CAM programmering. Även hantera ritningsläsning och mätning, gärna med CMM. ÂVi har höga krav på leverans och kvalité vilket innebär att det är viktigt med en stor portion noggrannhet och målmedvetenhet. Även ett strukturerat arbetssätt där ordning och reda står i fokus. Vi jobbar i team så samarbetsförmåga krävs och en vilja att lösa problemen tillsammans där dina kreativa ideér kommer väl till pass. Du behöver hantera svenska och engelska i tal och skrift. Som utbildningsbakgrund har du gymnasium inom tekniskt område. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.  Om Saab Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Företag: Saab AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga CNC-operatör till Mekanisk verkstad jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: CNC-operatör till Mekanisk verkstad
Biträdande forskare
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Anställningen är knuten till Joakim Larssons forskargrupp vid avdelningen för infektionssjukdomar, Institutionen för Biomedicin, Sahlgrenska akademin vid Göteborgs Universitet. Gruppens forskningsfokus rör resistensutveckling mot antibiotika, särskilt betydelsen av den yttre miljön. Forskargruppen består idag av 1 professor, 2 docenter, ca 10 postdoktorer, 3 doktorander, 1 biomedicinsk analytiker, 1 läkare samt examensarbetare. Larsson leder också Centrum för Antibiotikaresistensforskning vid Göteborgs Universitet (CARe). Därutöver finns mycket täta samarbeten med flera andra universitet, nationellt och internationellt. Forskningen är av interdisciplinär karaktär och har omfattande stöd från bland annat Vetenskapsrådet och Formas. Arbetsuppgifter Den biträdande forskaren förväntas vara lab-aktiv och genomföra experiment/analyser som syftar till att med stor självständighet undersöka struktur, funktion och kontext hos en nyupptäckt antibiotikaresistensgen. Arbetet förväntas omfatta bakterieodling, resistenstypning, genexpressionsstudier, invers-PCR, sekvensering och alignment, vektorkonstruktion för hög och stabilt expression av främmande proteiner i Escherichia coli, his-taggning, Western analys, extraktion och rening av proteiner och lipider, samt förberedelse av prover för elektronmikroskopi. Det ingår i arbetsuppgifterna att författa/medförfatta vetenskapliga publikationer. Kvalifikationer Tjänsten kräver lång labbvana och en exceptionellt hög självständighet på det laborativa planet. Doktorsexamen i relevant område är en merit men inte ett krav. Erfarenhet av praktiskt laborativt molekylärbiologiskt arbete med ovanstående metoder är av högsta vikt. God kommunikativ förmåga, särskilt med avseende på att uttrycka sig vetenskapligt på engelska är meriterande. Ett utvecklat vetenskapligt kritisk förhållningssätt, en kompetens som kompletterar övriga gruppmedlemmars, tidigare erfarenhet från arbete på olika lab, samt förmåga att arbeta framgångsrikt i grupp är också meriterande. Vetenskaplig erfarenhet och produktion inom relevant område i relation till den tid som gått sedan doktorsexamen avlades kommer att beaktas. Personen bör deltaga i ett arbetsmarknadspolitiskt program. Anställning Anställningen är en tidsbegränsad tjänst på 100% till och med 13 januari 2019 med placering tills vidare vid institutionen för biomedicin. Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta professor Joakim Larsson på e-post; joakim.larsson@fysiologi.gu.se eller telefon; 031-342 4625                                                       Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla: - Ett personligt brev med motivering till varför du söker tjänsten - CV som inkluderar vetenskapliga publikationer - Kopia på bevis för eventuell doktorsexamen - Underlag som dokumenterar att sökande deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program - Två referenser med kontaktuppgifter Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.  Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Företag: Göteborgs universitet
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Biträdande forskare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Biträdande forskare
Project Manager - Transmission Systems
AVL Trollhättan is now looking for a project manager with documented experience as leader of development teams within preferably transmission systems.  Responsibilities:   Early involvement in quotation development Execution of transmission projects, from planning to final hand-over to customer. Project variations from conceptual development to serial production projects, often with testing. Provide project tracking and reporting to stakeholders (Budget, Timing, Quality) Lead cross-functional teams  Qualifications: University degree in Engineering. Good motivator and team-builder. Good communication and presentation skills Process driven. Good technical understanding, preferable within automotive. Documented experience as project manager within relevant areas. High level of integrity and responsibility. Target oriented and business oriented. Fluent in English and Swedish. Driving license  What we offer  Being a part of international creativity teams Competence driven community Great career options
Företag: AVL Motortestcenter
Ort: Trollhättan
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Project Manager - Transmission Systems jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Project Manager - Transmission Systems
Montör av radioenheter för långsiktigt uppdrag
Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss! Om företaget Vi söker till vår uthyrningsverksamhet i Göteborg en montör av radioenheter. Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av Söder & Co men arbetar ute hos kund. Vår kund arbetar med trådlösa teknologier för inomhus- och utomhusbruk, kunden arbetar i en EDS-säkrad arbetsmiljö. Det är ett växande företag som arbetar efter uttrycket âlearning by doingâ. De utvecklar, konstruerar och monterar produkter som är unika på marknaden. Uppdragets varaktighet är långsiktigt och startar i augusti, arbetstiderna är förlagda måndag till fredag mellan kl.08:00-17:00. Dina arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår det att montera ihop radioenheter, koppla ihop med kablar, limma ihop kretskort och montering i kretskortskåp. Efter montering ska du programmera mjukvara till radioenheterna, enheterna ska därefter genomgå ett 12 timmarspass/radio-kommunikationstest. Om testningen visar produktfel ska enheten åtgärdas. Enheter som reklameras från kund ska repareras tills att de är åtgärdade. I rollen ingår det även att arbeta med kontroll av all in- och utleverans av material/enheter, det kommer att vara kontroll av kvalitet och kvantitet. All montering och koppling genomförs efter tydliga arbetsmanualer. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av montering och gärna med erfarenhet av hantering av kretskort. Du som söker ska ha intresse för teknik och montering. Du ska trivas i en roll där du får vara med att påverka genomförandet av ditt arbete och där du förväntas komma med förbättringsförslag. Som person är du positiv, aktiv och utåtriktad. Vidare är du kontaktskapande och social i din personlighet samt lösningsorienterad. Vill du vara med och utvecklas i ett aktivt och spännande företag? ANSÖKAN Skicka in din ansökan på www.soderco.se redan idag då urvalet sker löpande. Sista ansökningsdag är den 10 juni men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Välkommen med din ansökan!
Företag: Söder & Co Göteborg AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Montör av radioenheter för långsiktigt uppdrag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Montör av radioenheter för långsiktigt uppdrag
Ekonomiassistent till internationellt teknikbolag i framkant
SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående. Uppdraget löper på sex månader och för rätt person kan det eventuellt finnas möjlighet till anställning på sikt. Vår kund är ett internationellt teknikbolag i framkant och som är under tillväxtfas. Bolaget har nya lokaler på Lindholmen. Vad innebär rollen och vem söker vi? Rollen innebär ansvar för leverantörsreskontra. Det är ett stort fakturaflöde som ska behandlas dagligen och detta görs via ett scanningsystem. I rollen ligger även en hel del kontakt med leverantörer externt samt kollegor internt vilket ställer krav på god social förmåga och att du har skinn på näsan. Då bolaget är internationellt finns det flera olika nationaliteter i lokalerna och koncernspråket är därför engelska. Bolaget använder SAP som affärssystem och det är en fördel om du har kännedom om systemet sedan tidigare. Vi tror att du har relevant utibldning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig omgående. Som person är du framförallt driven och framåt samtidigt som du är ansvarstagande och har lätt för att se helheten i dina arbetsuppgifter. Då företaget är under tillväxt är det av vikt att du trivs i en föränderlig miljö och ser det som en spännande utmaning med nya projekt. Ytterligare information om uppdraget Behovet hos vår kund är omgående och företaget har lokaler på Lindholmen i Göteborg. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är på heltid. Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på telefonnummer 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Om företaget SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Företag: SJR
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till internationellt teknikbolag i framkant jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till internationellt teknikbolag i framkant
Kundorienterad teamplayer med logistikkunskap
Älskar du att ha många bollar i luften? Är du dessutom en kreativ själ som brinner för smarta lösningar? Tveka då inte att söka tjänsten som kundansvarig redan idag eller tipsa en vän! Dina arbetsuppgifter Som kundansvarig kommer du att ha hand om en egen grupp (de flesta finns i Scandinavium). Du kommer att sköta alla de dagliga arbetsuppgifterna som exempelvis kan vara: - Orderhantering - Hålla koll på att faktureringen fungerar som den ska - Besvara eventuella frågor - Analysera de ekonomiska och operativa resultatet (marginaler) - Dokumentera handlingar i de interna systemen. I din här tjänsten kommer du att arbeta tätt med trafikplanerarna för att ge bästa möjliga service till företagets kunder. Upplärning kommer ske på plats och inga förkunskaper krävs förutom en vilja att lära sig och en positiv inställning. Om företaget Vår kund är en ledande bulkleverantör av logistiktjänster för kemikalier, gas, polymer och torr bulk industrin. Säkerhet och operativ excellens är inbäddade i vår kultur.. De är en familjeägd organisation som grundades 1920. Deras huvudkontor ligger i Rotterdam och har lokaler på 43 olika platser. Företaget sysselsätter över 1 500 personer. Deras 8 kärnvärden är: Förbättring, Öppenhet, Respekt, Rolig i Näringsliv, Initiativ, Förlovning, Människor Utveckling och Omsorg. Din profil Skallkrav: - Någon sorts utbildning inom Handel, logistik eller ekonomi eller motsvarande kunskaper från arbetslivserfarenhet. - Engelska och Svenska i tal och skrift Meriterande - Geografiska kunskaper i Europa - Tidigare arbetslivserfarenhet från något transportföretag - Erfarenhet från kemikalieindustrin Vi söker dig som alltid har en positiv inställning och älskar utmaningar. Du är driven i ditt arbete och gillar att arbeta proaktivt. Vi ser att du är kundorienterad och bra på att hitta kreativa lösningar. du är inte rädd för att fråga och be om hjälp i kluriga situationer. Om oss Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter â hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Ort: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse t
Företag: Framtiden AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Kundorienterad teamplayer med logistikkunskap jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundorienterad teamplayer med logistikkunskap
Ekonomiassistent / Orderhanterare hos Fria Bröd
Har du erfarenhet av orderhantering och ett intresse för ekonomifrågor? Vill du få möjlighet till en sommaranställning där du får arbeta brett inom ekonomi- och säljavdelningen? Läs mer om sommarjobbet hos vårt kundföretag Fria Bröd! Om tjänsten Som sommarvikarie kommer du ha en bred roll med ansvar för att dels stötta upp säljavdelningen med orderhantering samt fakturering likväl som att du kommer att arbeta som ekonomiassistent mot ekonomiavdelningen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta: - Ta emot order via mail och system - Hantering av order - Fakturering - Kundreskontra - Leverantörsreskontra I din roll kommer du att ansvara för kontakt med både externa som interna intressenter så som produktionsplanerare, försäljningschef och ekonomichef. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta administrativt med orderhantering och fakturering. Du har också ett intresse för att arbeta med ekonomifrågor och därmed är det fördelaktigt om du studerar en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi. Vidare är du van vid att arbeta med dator som verktyg och har du tidigare erfarenhet av att arbeta med Monitors som affärsverktyg, så är detta meriterande. Som person är du utåtriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du hanterar det svenska språket obehindrat likväl som att du har goda kunskaper i engelska. Vidare har du förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och du har ett noggrant arbetssätt. Viktigt för tjänsten är: - Administrativ erfarenhet av orderhantering och fakturering - Intresse för att arbeta med ekonomiuppgifter - Goda kommunikativ förmåga och hanterar svenska och engelska språket väl Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Om Fria Bröd Fria Bröd är ett glutenfritt bageri som började som ren familjeangelägenhet. Idag är de Nordens ledande bageri inom frysta, glutenfria produkter. De erbjuder ett brett sortiment av glutenfria produkter. Fria har missionen "det goda glutenfria livet" och utifrån den devisen fortsätter de att jaga nya goda smaker. Om anställningen Tjänsten som Orderhanterare/Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Uppdraget sträcker sig över sommaren från 18e juni fram t.o.m. 3e augusti och du behöver finnas tillgänglig och vara intresserad av att arbeta hela perioden. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB. Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Tjänsten har start 18e juni. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Caroline Carlsson på 031-725 45 39 Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10. Välkommen med din ansökan! Sökord Orderhanterare, Ekonomiassistent, Ekonom, Göteborg, Monitor, Fria bröd AB, Adecco
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent / Orderhanterare hos Fria Bröd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent / Orderhanterare hos Fria Bröd
Arbeta med kundservice för världens största datorföretag
Vi söker nu nya medarbetare till vårt kontor i Göteborg där vi jobbar på uppdrag för ett av världens största teknikföretag som verkar inom mobil-och datorbranschen. Vi söker dig som älskar att kommunicera på både svenska och engelska samt vill arbeta med att hjälpa kunder att känna sig trygga med sina produkter.  Som Advisor hos Webhelp kommer du att vara vår uppdragsgivares ansikte utåt, och se till att deras kunder får teknisk support och service i världsklass. Vår uppdragsgivare har stora och innovativa idéer som snabbt har lyckats bli ledande inom teknik på marknaden. Genom att marknadsföra sig på ett helt unikt sätt, har vår uppdragsgivare främst lyckats mobilisera en hel värld att använda deras produkter.  I rollen som Advisor kommer du att:  - Ge en överlägsen kundupplevelse och lösa tekniska problem   - Svara på kundernas förfrågningar gällande smartphones, surfplattor och datorer via e-mail och telefon - Använda telefon och e-post som ditt huvudsakliga arbetsredskap  - Få grundlig treveckorsutbildning och noggrann uppföljning med kontinuerlig vidareutbildning.  Vi kan erbjuda dig:  - Du kommer att få erfarenhet av att arbeta med ett ledande varumärke och ett av Skandinaviens mest spännande projekt inom kundservice och teknisk support  - Goda utvecklingsmöjligheter internt  - En god arbetsmiljö där vi uppskattar våra medarbetare  - Nya fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg  Kvalifikationer:   - Du har slutfört gymnasiet med godkända betyg i svenska och engelska - vi önskar att du tar med betygen till intervjun. - Du talar och skriver flytande engelska, detta är krav då vi tar mycket engelska samtal samt att utbildningen är på engelska. - Erfarenhet av serviceyrken är meriterande. - Du är tekniskt intresserad och vill lära dig mer om innovativa produkter.  Webhelp välkomnar alla och ser mångfald som en resurs och uppmuntrar alla oavsett kön, ålder, religion, etnisk tillhörighet att söka anställning hos oss. Som arbetsgivare ställer Webhelp höga krav, men erbjuder samtidigt ett spännande och omväxlande arbete. Det är din personlighet, attityd och vilja att lära som är avgörande.  När du har registrerat din ansökan kommer du att bli ombedd att fylla i ett personlighetstest via mail med avsändare Hucama. Det är ett krav att fylla i personlighetstesten för att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen.  För att vara aktuell för tjänsten får du inte finnas med i belastningsregistret, ett utdrag ur belastningsregistret kommer att beställas i samband med en eventuell intervju.  Om jobbet  Region Göteborg, i Västra Götalands län  Arbetstid / Varaktighet Startdatum: 2018-06-08 Arbetstid / Varaktighet: Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande 6 månaders provanställning Arbetstider: Varierande arbetstider måndag till söndag kl 08:00-20:00  Lön / Förmåner Fast lön med ob-tillägg Friskvårdsbidrag Massagebidrag  Vi ser fram emot din ansökan!  Keywords: Customer service, technical support, Kundservice, kundtjänst, kundserviceagent, kundtjänstagent, kundtjänstmedarbetare, kundservicemedarbetare, telefonsupport, teknisk support, support, advisor, agent, data, it
Företag: Webhelp Nordic
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Arbeta med kundservice för världens största datorföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbeta med kundservice för världens största datorföretag
Orderhanterare / Ekonomiassistent hos Fria Bröd
Har du erfarenhet av orderhantering och ett intresse för ekonomifrågor? Vill du få möjlighet till en sommaranställning där du får arbeta brett inom ekonomi- och säljavdelningen? Läs mer om sommarjobbet hos vårt kundföretag Fria Bröd! Om tjänsten Som sommarvikarie kommer du ha en bred roll med ansvar för att dels stötta upp säljavdelningen med orderhantering samt fakturering likväl som att du kommer att arbeta som ekonomiassistent mot ekonomiavdelningen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta: - Ta emot order via mail och system - Hantering av order - Fakturering - Kundreskontra - Leverantörsreskontra I din roll kommer du att ansvara för kontakt med både externa som interna intressenter så som produktionsplanerare, försäljningschef och ekonomichef. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta administrativt med orderhantering och fakturering. Du har också ett intresse för att arbeta med ekonomifrågor och därmed är det fördelaktigt om du studerar en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi. Vidare är du van vid att arbeta med dator som verktyg och har du tidigare erfarenhet av att arbeta med Monitors som affärsverktyg, så är detta meriterande. Som person är du utåtriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du hanterar det svenska språket obehindrat likväl som att du har goda kunskaper i engelska. Vidare har du förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och du har ett noggrant arbetssätt. Viktigt för tjänsten är: - Administrativ erfarenhet av orderhantering och fakturering - Intresse för att arbeta med ekonomiuppgifter - Goda kommunikativ förmåga och hanterar svenska och engelska språket väl Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Om Fria Bröd Fria Bröd är ett glutenfritt bageri som började som ren familjeangelägenhet. Idag är de Nordens ledande bageri inom frysta, glutenfria produkter. De erbjuder ett brett sortiment av glutenfria produkter. Fria har missionen "det goda glutenfria livet" och utifrån den devisen fortsätter de att jaga nya goda smaker. Om anställningen Tjänsten som Orderhanterare/Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Uppdraget sträcker sig över sommaren från 18e juni fram t.o.m. 3e augusti och du behöver finnas tillgänglig och vara intresserad av att arbeta hela perioden. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB. Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Tjänsten har start 18e juni. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Caroline Carlsson på 031-725 45 39 Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10. Välkommen med din ansökan! Sökord Orderhanterare, Ekonomiassistent, Ekonom, Göteborg, Monitor, Fria bröd AB, Adecco
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Orderhanterare / Ekonomiassistent hos Fria Bröd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Orderhanterare / Ekonomiassistent hos Fria Bröd
Ankomstkontrollant
Snabbfakta Titel: Ankomstkontrollant | Ort: Göteborg | Omfattning: Heltid | Start: Omgående | Varaktighet: 6 mån, chans till förlängning | Arbetsgivare: Speed Professionals | Ansökan: Ansök redan idag, urval sker löpande! Om uppdraget Nu söker vi dig för kunds räkning som kan stötta upp under en period i deras team. Arbetet är förlagt på dagtid i Göteborg. Kunden är verksam inom högteknologiska produkter. Du kommer att vara verksam inom lagerverksamheten som ankomstkontrollant. Rollen består av att kontrollera inleveranser, i huvudsak elektriska komponenter på kretskortsnivå men även mekanik och mönsterkort kan förekomma. Erfarenhet av ritningsläsning är meriterande och vi tror att du har arbetat inom elektronikproduktion tidigare. Arbetet innebär mycket mikroskopsarbete i renrum. Din profil Du är praktisk, noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerad. Du har troligen en teknisk utbildning i grunden, motsvarande tekniskt gymnasium, alternativt motsvarande kvalifikation genom arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet av ankomstkontroll och lagerhantering är meriterande. Även erfarenhet från montering av elektronik samt efterkontroll är meriterande. Rollen ställer krav på god engelska. Egenskaper som god samarbetsförmåga och att självständigt kunna ta initiativ värderas högt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i mätmaskin DEA CMM. Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, men arbetar på uppdrag hos våra kunder. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag, gratis arbetskläder samt delta i olika konsultaktiviteter. Lönen är uppdragsspecifik och vid eventuell obokad tid har du rätt till garantilön, i enlighet med bemanningsavtalet. På Speed professionals har vi månadslön. Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed! Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed! Ansökan Låter detta som något för dig? Tveka inte, ansök redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta konsultchef Annika Risberg på annika.risberg@speedgroup.se.
Företag: Speed Professionals AB
Ort: Borås
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Ankomstkontrollant jobb, Ankomstkontrollant Borås, Ankomstkontrollant Speed Professionals AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ankomstkontrollant
Söka jobb tips