Varuhuschef Biltema Södertälje jobb - lediga jobb

Varuhuschef Biltema Södertälje jobb Varuhuschef Biltema Södertälje jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Varuhuschef Biltema Södertälje. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Varuhuschef Biltema Södertälje. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Sjuksköterska- Stockholm

  2. Säkerhetskoordinator till Green Cargo- Stockholm

  3. Automationstekniker till Nynas- Nynäshamn

  4. Kvalificerad Projektledare- Stockholm

  5. Avdelningen för regler och tillstånd växer och vi söker jurister- Stockholm

  6. Lärare skolår 1-3 Fisksätraskolan- Nacka

  7. Säljsupport- Stockholm

  8. Strateg Sjötrafik- Stockholm

  9. Serviceinriktad utredare under vikariat- Stockholm

  10. Extraarbete som handläggare vid Färdtjänstservice- Stockholm


Mer beskrivning

Sjuksköterska
akut slutenvårdsavdelning vid Infektionskliniken Vi söker dig som vill utveckla omvårdnaden inom Infektionskliniken i Huddinge eller Solna. Arbetet hos oss är omväxlande och stimulerande då du möter patienter med alla typer av infektioner, till exempel tuberkulos, sårinfektioner, multiresistenta bakterier. Dessutom har vi en avdelning med fokus på patienter med infektioner och beroende. Som nyanställd kommer du att ingå i ett års introduktionsprogram, inklusive individuell introduktion utifrån behov. Det finns goda utvecklingsmöjligheter inom kliniken. Infektionskliniken bedriver omvårdnad med stort fokus på att utveckla god vårdhygien och undvika smittspridning. Vi förutsätter att du har ett stort engagemang i arbetet med att utveckla en hög omvårdnadskvalité och patientsäkerhet. Arbetsuppgifter: Som sjuksköterska ansvarar du för och planerar patientens omvårdnad. Vi arbetar med Patientnärmre vård (PNV), vilket innebär att du arbetar i team tillsammans med undersköterska. Ett stort inslag i arbetet är antibiotikahantering. Vi arbetar med ständiga förbättringar (Lean) av vårt arbetssätt. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av vår verksamhet. Det innebär att prova nya arbetssätt, utvärdera och komma med förbättringsförslag. Kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av arbete på vårdavdelning. Handledarutbildning och magisterexamen är meriterande. Personliga egenskaper: Du är öppen och fördomsfri inför mångfalden bland våra patienter och personal. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och är prestigelös. Vi värdesätter dig som känner engagemang och delaktighet i att utveckla omvårdnaden. Vi tycker det är viktigt att du är intresserad av avdelningens verksamhet, med fokus på patientsäkerhet, då vi vill att du är delaktig i vårt arbete att utveckla omvårdnadens kvalité. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Sjuksköterska jobb, Sjuksköterska Stockholm, Sjuksköterska Karolinska Universitetssjukhuset
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjuksköterska

Säkerhetskoordinator till Green Cargo
Green Cargo Presentation Rollen som säkerhetskoordinator utgör ett metod- och processtöd för lokchef och vagnchef gällande fordonssäkerhetsfrågor. Säkerhetskoordinatorn ansvarar för att koordinera och utveckla avdelningen Fordons trafiksäkerhetsarbete samt att utgöra länken mellan avdelningen Fordon och avdelningen Säkerhet. Befattningen ska etablera, utveckla och upprätthålla rutiner och processer för avdelning Fordons trafiksäkerhetsarbete. Vi söker dig som är civilingenjör och har erfarenhet av CSM RA/Risk Management. Arbetsplatsen finns i Solna. Välkommen med din ansökan till en tjänst inom en verksamhet som arbetar enligt långsiktig hållbarhet tillsammans med svenskt näringsliv. Arbetsuppgifter Som säkerhetskoordinator har du ansvar för att: • Driva, koordinera och sammanställa prioriterade trafiksäkerhetshöjande förbättringsaktiviteter för Avdelning Fordon. • Omsätta interna fordonssäkerhetskrav till rutiner och processer för avdelningen Fordons trafiksäkerhetsarbete. • Säkerhetskoordinering för avdelningens arbete enligt CSM RA. • Ta fram, utveckla och/eller implementera metoder för systematiskt säkerhetsarbete (t.ex. RAMS) för enheterna Lok och Vagn. • Vid behov delta i interna revisioner. • Efter samråd med avdelning Säkerhet - vara kontaktperson gentemot järnvägssäkerhetsmyndigheter avseende fordonssäkerhetsfrågor. - omsätta krav i lagar, myndighetsföreskrifter och TSD m.m. till rutiner och processer för avdelningen Fordons trafiksäkerhetsarbete. - delta i omvärldspåverkan och remissarbete inom fordonssäkerhetsområdet i nationella och internationella organ. • Driva eller delta i särskilda projekt enligt direktiv från Chef Fordonsutveckling. • Införa ECM i Green Cargos säkerhetsstyrningssystem • Leda arbetet med ECM-certifiering av Green Cargo som köpare av underhåll för godsvagnar och som underhållsleverantör • Fungera som ett slags moderator och utgöra metod- och processtöd för medarbetarna inom Fordon. Utbildning/erfarenhet Du som söker är civilingenjör eller motsvarande och har erfarenhet av både arbete med CSM RA/Risk Management och arbete inom järnvägsproduktion alternativt transportbranschen. Du är van vid myndighetskontakter och kontakter med alla nivåer inom den egna verksamheten. Du har verkat som metodstöd för säkerhetsarbete och är väl insatt i regelverk och metoder för säkerhetsarbete. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha förmågan att kunna sätta dig in i tekniska resonemang och kunna omsätta krav i lagar, myndighetsföreskrifter och TSD till företagsanpassade rutiner och instruktioner för den egna verksamheten inom Fordon. Som den vana projektledare du är har du också förmåga att driva fram projektarbetet till resultat och slutförande. Du har mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att kommunicera både verbalt och skriftligt på svenska samt behärskar engelska i tal och skrift. Företagsbeskrivning Green Cargo är ett svenskt logistikföretag verksamt på den Europeiska marknaden för logistiklösningar som 2012 omsatte 4,6 miljarder kronor. Vi arbetar för en hållbar utveckling och för att leverera tjänster som möter våra kunders behov. Vi har cirka 2 700 medarbetare och vårt nätverk täcker hela Sverige. 90 procent av våra transporter sker med eldrivna tåg och hela Green Cargos transportverksamhet är märkt Bra Miljöval. Företagets hemsida www.greencargo.com Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Green Cargo
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Säkerhetskoordinator till Green Cargo jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Säkerhetskoordinator till Green Cargo

Automationstekniker till Nynas
Till vår Underhållsavdelning söker vi två Automationstekniker. På Nynas i Nynäshamn pågår produktionsverksamhet dygnet runt hela året. Som Automationstekniker på Nynas ingår du i Underhållsavdelningen och arbetar för att upprätthålla och förbättra raffinaderiets produktionstillgänglighet genom förebyggande och avhjälpande underhåll inom det instrumenttekniska området. Du arbetar tillsammans med mekaniker, elektriker och övriga automationstekniker. Du utför och återrapporterar status på underhållsarbeten inom ansvarsområdet och säkerställer att utförda arbeten följer teknisk standard och fastställda rutiner. En annan viktig uppgift är att bistå produktionsansvariga med instrument och reglerteknisk kompetens vid driftstörningar, samt att arbeta med miljöförbättrande åtgärder. Det här är ett brett och omväxlande arbete där du ständigt lär dig. Tjänsten är en dagtidstjänst med beredskap på kvällar, nätter och helger enligt ett rullande schema. Uppdragsgivare: Nynas AB Ort: Nynäshamn Omfattning: heltid Sista ansökningsdag: 2013-08-22 För information: I den här rekryteringen samarbetar Nynas med Proffice/Dfind. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Eva Lindell, 0733-43 40 45, från den 5 augusti. Vi tar löpande emot ansökningar under sommaren och ser fram emot ny kontakt i slutet av augusti. Ansökan till tjänsten görs via www.proffice.se senast den 22 augusti. Kvalifikationer: Du har utbildning och erfarenhet inom styr- och reglerteknik, automation, och processteknik, eller motsvarande, och är förtrogen med arbete inom avhjälpande och förebyggande underhåll. Erfarenhet från en liknande befattning, inom raffinaderi eller annan processindustri, är starkt meriterande. Som person är du systematiskt lagd med god erfarenhet av felsökning på reglertekniska system. Du är drivande och medverkar till förbättringar av både arbetsmetoder och utrustningar, och hanterar med lätthet datorer och IT-program. Vi vill att du behärskar svenska i tal och skrift och engelska väl främst i tal. Körkort är ett krav. Organisations-/företagsbeskrivning: Nynas är ett annorlunda oljebolag. För oss är olja ett material med unika egenskaper, som våra kunder använder i en rad välkända produkter och i olika processer. Vi är 860 medarbetare, har 9 produktionsanläggningar i Europa, USA och Sydamerika och försäljningskontor i 30 länder över hela världen. Vi omsätter 2 miljarder ? och växer stadigt. Tillsammans med våra kunder satsar vi stora resurser på att ständigt utveckla oljans möjligheter i takt med deras nya behov. Vi kallar det - "Taking oil further". Dfind Engineering
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Nynäshamn
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Automationstekniker till Nynas jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Automationstekniker till Nynas

Kvalificerad Projektledare
GALPU AB GALPU söker på kunds uppdrag Projektledare               Herrljunga Terrazzo AB är ett företag – med gamla anor, gamla material och gammal kunskap – som arbetar med nya idéer och mycket ny teknik. Företaget kombinerar material- och teknikutveckling med en omfattande entreprenadverksamhet. Herrljunga Terrazzo AB är det företag i Sverige som har störst kapacitet och kompetens när det gäller terrazzo (=cementmosaik), främst som platsgjuten på golv, men också som prefab i form av plattor för vägg, golv, trappsteg, bänkskivor, fönsterbänkar med mera. Vi arbetar i hela landet, även i Norge. Herrljunga Terrazzo är medlem i Sveriges Byggindustrier.   Vi söker nu en kvalificerad Projektledare till större projekt i Stockholms- och Mälarområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: ­att representera företaget i Stockholmområdet att fungera som projektledare inom området Stockholm/Mälardalen ­att ansvara för arbetsplanering, ekonomi och samordning av våra projekt att representera företaget på bygg- och ekonomimöten att granska, förstå och följa byggunderlag och ritningar att rapportera direkt till företagets VD Vi söker dig som har kunskaper från byggbranschen, gärna som platschef. Du måste ha god kännedom om byggprocessen och det är en fördel om läst entreprenadjuridik. Personlig erfarenhet och lämplighet från liknande jobb är viktigare än en formell utbildning. Som person är du diplomatisk, ordningsam, ansvarfull, du klarar stressiga situationer men är ödmjuk som person. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift, även engelska. Naturligtvis har du god ”datorvana”. Du har en positiv grundinställning, du ser möjligheter och tar egna initiativ. Du måste kunna arbeta självständigt och även hantera oväntade frågor. Då du representerar vårt företag är det viktigt att du kan bygga förtroende. Eftersom arbetet innebär en del resor så krävs att du har körkort och tillgång till bil. Provanställning, med sikte på fast anställning. Tillträdesdatum efter överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Herrljunga Terrazzo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalificerad Projektledare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalificerad Projektledare

Avdelningen för regler och tillstånd växer och vi söker jurister
Avdelningen för regler och tillstånd svarar för myndighetens regelstyrning genom att utarbeta föreskrifter, allmänna råd och handböcker. Avdelningen svarar för all myndighetsutövning, liksom för legitimationer och andra behörighetsärenden. Här hanteras också statsbidrag och tillståndsgivning. Avdelningen har två enheter som tar fram Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd för vård och omsorg. Man arbetar också med att stödja vård och omsorg i hur Socialstyrelsens författningar ska tillämpas, till exempel genom att ge ut handböcker och ge råd till professionen. Enheterna gör också rättsutredningar och ger juridiskt stöd till övriga på myndigheten. Socialstyrelsens normerande uppdrag är mycket viktigt. Vi förstärker nu vår regelavdelning och söker jurister vars huvuduppdrag är att ta fram föreskrifter, delta med juridisk kompetens i myndighetens arbeten samt utarbeta yttranden till domstol och remissyttranden. Vi söker dig som vill • ta fram föreskrifter, allmänna råd och andra juridiska underlag. • vara ett stöd internt och externt i frågor kring lagstiftningen. • medverka i projekt. • göra rättsutredningar. • ge råd och vägledning främst till professionen. Kvalifikationskrav • juristutbildning • notarietjänstgöring eller motsvarande erfarenhet som myndigheten bedömer som likvärdig • flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning • erfarenhet av juridiskt granskningsarbete   • erfarenhet av arbete i konsultativ roll Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är analytisk, resultatinriktad samt är bra på att samarbeta. Du ska också vara självständig och kommunikativ. Det är dessutom meriterande om du • erfarenhet av projektarbete • har kunskaper i hälso- och sjukvårdsjuridik, socialrätt • har kunskap om författningsarbete på myndighet eller motsvarande Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsinformation Anställningarna är tillsvidareanställningar med sex månaders provanställning, heltid och med placering i Stockholm. Vi söker fyra jurister. Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som villbidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se. Sista ansökningsdag är den 4 augusti 2013. Då det är semestertider kan det dröja något innan vi återkommer. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-28311/2013. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Företag: Socialstyrelsen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningen för regler och tillstånd växer och vi söker jurister jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningen för regler och tillstånd växer och vi söker jurister

Lärare skolår 1-3 Fisksätraskolan
I Nacka bor drygt 93 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.  Är du nyfiken på att arbeta i en internationell miljö, nära hav, skog och kommunikationern? Fisksätraskolan är en mångkulturell skola med elever från ett 40 tal länder. Här arbetar vi enligt genrepedagogiken och med en kulturell inriktning mot musik och litteratur. På Fisksätraskolan har vi undervisning från förskoleklass till och med år 6. Här finns också en förskola med barn i åldern 1-5 år. Vi eftersträvar att ge våra barn och elever en god utbildning i en trygg miljö. Förskolan och skolan arbetar i nära samarbete för att ge eleverna en ”röd tråd” från åldern ett år till tolv år. Läget är naturskönt, nära Fisksätra hamn och med utsikt över vattnet Under hösten kommer vi att ingå i flera projekt bland annat "Skapande skola "där år f-3 ska arbeta med poesi och musik i nära sammarbete med Södertörns högskola och Fisksätra museum. Samtidigt kommer alla pedagoger vara delaktiga i ett fotbildningsprojekt kring entreprenörskap i skolan finansierat av Skolverket. Här kommer vi att samarbeta med en Älta skola På skolan och förskolan arbetar 40 stycken medarbetare. Rektor på skolan är också förskolechef. I arbetet ingår förutom läraruppdraget att skolsamverka med fritids och övriga pedagoger, samt mentorsskapARBETSUPPGIFTERNu söker vi en mentor till skolår 1 läsår 2013-2014, med utbildning i läs och skrivutveckling samt gärna i svenska som andraspråk.Vi söker dig som är utbildad lågstadielärare, 1-7 lärare eller lärare mot yngre år. Vi söker dig som vill använda modern teknik i undervisningen.och som vill arbeta ämnesövergripande för att skapa helheter för eleverna. Du bör ha några års erfarenhet från yrket som lärare. Du kommer att ingå i arbetslaget f-3 där lärare, fritidspedagoger, specialpedagog och barnskötare arbetar tillsammans runt 3 klasser och integrerat fritidshem. KVALIFIKATIONERDu ska ha en lärarutbildning, lågstadielärare, 1-7 lärare eller lärare mot yngre år. Du får gärna ha några års erfarenhet. Mer information och ansökan Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du: Rektor Gabriella Pierrou Nyström gabriella.pierrounystrom@nacka.se 08-7188310  Lärarförbundet, Annika Hellström, annika.hellstrom@nacka.se, 08-7188300  Välkommen med din ansökan. Du söker denna tjänst via vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på Sök längst ner i annonsen. I Nacka kommun står medborgarna i fokus, där tillgänglighet och service präglas av kvalitet och gemensamt ansvar. Kompetenta, motiverade, stolta och engagerade medarbetare är vår viktigaste resurs. Vi har förtroende och respekt för människors kunskap och egen förmåga samt för deras vilja att ta ansvar. Som arbetsgivare betonar vi vikten av en rättvis och likabehandling, vi eftersträvar en verksamhet fri från all diskriminering.
Företag: Nacka Kommun
Ort: Nacka
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare skolår 1-3 Fisksätraskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare skolår 1-3 Fisksätraskolan

Säljsupport
AllTele erbjuder fast och mobil telefoni, bredband, TV och molnbaserade växellösningar till privatkunder och företag i hela Sverige. Våra erbjudanden ska uppfattas som enkla, nära och prisvärda. Vi följer noga marknadens utveckling och anpassar Bolaget efter kundernas behov, något som vi ser som en styrka för Bolaget och en anledning att välja AllTele som leverantör. En av entreprenörskap präglad organisation. För att säkerställa en hög servicenivå bedriver AllTele kundserviceverksamheten i egen regi. AllTele söker, med placering i Stockholm, Säljsupport till fältsäljare och partnersäljare I rollen ingår bl a att: • hantera dagliga frågor från våra säljare och återförsäljare, t ex priser, leverans och produktpaketering • stöd till sälj vid offersvar • support och utbildning gällande vår webbaserade kundportal/ÅF portal • medverka till att kravställa fortsatt utveckling av våra produkter och webbaserad kundportal/ÅF portal Dina kvalifikationer: • erfarenhet från arbete med säljsupport inom telekommunikationsbranschen • vana att jobba med slutkunder och återförsäljare/partners • generellt god PC-erfarenhet samt goda kunskaper i MS Office och gärna olika CRM-system • lätt att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och engelska • vana vid support och kundkontakter via telefon • teknisk kompetens inom telekom samt god administrativ kunskap • god samarbetsförmåga, social kompetens, stresstålig och gillar att ha många bollar i luften samtidigt Om du tycker ovan låter intressant, vill växa med oss och ser att just du har det vi behöver, är du välkommen med din ansökan
Företag: AllTele
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Säljsupport jobb, Säljsupport Stockholm, Säljsupport AllTele
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Säljsupport

Strateg Sjötrafik
SL är sedan 1 januari 2013 Trafikförvaltningen inom Stockholms läns landsting. Med samma uppdrag, i ny organisatorisk kostym och i tydligare samverkan med övriga landstingsförvaltningar i arbetet att nå visionen – Europas mest attraktiva storstadsregion. Trafiknämnden ansvarar för kollektivtrafiken på land, till sjöss och för personer med funktionsnedsättning. Dessa förvaltas av Trafikförvaltningen där AB SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten samspelar för att skapa en attraktiv samlad kollektivtrafik. Stockholmsregionen växer allt mer, något som ställer nya krav till kollektivtrafikutbudet även till sjöss. Trafikförvaltningen söker nu en Strateg inom Sjötrafik som kommer att arbeta med frågor relaterat till den allt större efterfrågan på pendlingsalternativ med båt. Vilka nya resvägar kan vi upprätta i Stockholmsregionens vatten? Hur ska sjötrafiken utformas för att nå och upprätthålla våra miljömål? Hur passar sjötrafiken ihop med den landbaserade kollektivtrafiken? Ska sjötrafiken anpassas till medborgarna, turisterna eller båda? Om tjänsten Som Strateg Sjötrafik kommer du ta fram strategiska riktlinjer och utvecklingsplaner med mål om att göra den vattenburna kollektivtrafiken mer anpassad till resenärernas behov samtidigt som miljöperspektivet är i fokus för att ta vara på regionens unika vattentillgångar. Det här är ett perspektiv som omfattar allt ifrån utredning av mest lämpade trafikförbindelser och fartygstyper till val av biljettsystem för att skapa en funktionell och effektiv sjötrafik. Det här är en utåtriktad och samverkande roll med både interna samarbetsparter och kontakter med branschen samt kommuner. Det kommer att vara viktigt för dig att delta i flera olika sammanhang för att fånga upp och koordinera de delar som berör kollektivtrafiken till sjöss idag och för att på bästa sätt möta omvärldens förväntan ur ett långsiktigt perspektiv. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som har högskoleexamen eller motsvarande utbildning inom samhällsplanering eller annan relevant inriktning. Du har flera års erfarenhet av att arbeta strategiskt i en komplex omgivning med både interna och externa intressenter. Du har förståelse för sjöfart och vi ser erfarenhet från marin verksamhet som meriterande. Som person är du analytiskt lagd med förmåga att sätta dig in i verksamheten på ett övergripande sätt och utifrån det identifiera lämpliga och nödvändiga åtgärder. Du är kommunikativ och har lätt för att formulera dig i tal och skrift. Vidare är du driven och strukturerad och klarar av att koordinera arbetet samtidigt som du självständigt ansvarar för att driva egna processer gentemot utstakade mål. Den här tjänsten passar dig som vill bidra till att utveckla kollektivtrafiken och på så vis bidra till att göra Stockholm till en av Europas mest attraktiva städer att bo, besöka och arbeta i! Information och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Experis Engineering. För mer information kontakta Anna Setterberg, telefon 08-764 25 83. Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision (SKTF) Mona Tallberg, tfn: 08-686 1665. Vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!
Företag: AB Storstockholms Lokaltrafik
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Strateg Sjötrafik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strateg Sjötrafik

Serviceinriktad utredare under vikariat
SL är sedan 1 januari 2013 Trafikförvaltningen inom Stockholms läns landsting. Med samma uppdrag, i ny organisatorisk kostym och i tydligare samverkan med övriga landstingsförvaltningar i arbetet att nå visionen - Europas mest attraktiva storstadsregion. Om tjänsten Vill du vara del av en engagerad supportfunktion inom Färdtjänsten? Vi söker nu en utredare till Färdtjänstservice under ett vikariat fr.o.m. 130901 t.o.m. 140331. Som utredare kommer du handlägga och utreda olika typer av ärenden gällande sjukresor och Färdtjänst och besvara frågor från vårdgivare om regler och tillämpningar av dessa. Du kommer administrera sjukresor utanför länet och handlägga ersättningar till sjukreseresenärer. Därtill kommer du svara på frågor och hantera klagomål vilket i korthet innebär utredning av händelse, direktkontakt med utförande leverantör samt återkoppling till berörd resenär. Utredarna ansvarar också för utbildning av vårdgivare gällande sjukresor samt bemanning av en helpdeskfunktion. Du kommer granska informationsmaterial samt att delta i olika utvecklingsprojekt och i viss mån följa upp vårdgivarnas tillståndsgivning samt att resenärer följer gällande regelverk, vilket innebär att du måste sätta dig in i och säkerställa att lagar och regler gällande särskild kollektivtrafik och sjukresor efterlevs. I arbetet ingår dessutom enklare administrativa uppgifter såsom scanning av dokument och rese-tillstånd som ska registreras. Du kommer även att stötta handläggare i vissa frågor samt vid behov hjälpa till att bemanna deras telefoner. Du kommer att ingå i en härlig arbetsgrupp i en roll där du också har många interna och externa kontakter; exempelvis vårdgivare, övriga delar av Stockholms Läns Landsting samt Landsting och trafikhuvudmän i andra delar av landet. Din utbildning och erfarenhet Du har minst gymnasiekompetens eller motsvarande utbildning. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med ärendehandläggning av kund- eller telefonsupport sedan tidigare. Du har goda data-kunskaper och vana att arbeta med Officepaketet och lätt för att sätta dig in i IT-system. Vi ser tidigare erfarenhet av färdtjänst- och sjukresor alternativt från vården som meriterande. Som person är du kommunikativ och lyhörd. Du har förmåga att formulera dig sakligt och tydligt i tal och skrift, då det är viktigt både i kontakten med våra resenärer såväl som för den interna ärendehandläggningen. Du är därtill noggrann och van att läsa och sätta dig in i rutiner. Då kommunikationen i huvudsak sker på svenska, kräver tjänsten att du behärskar svenska i både tal och skrift. Du är därtill van att granska texter eftersom tjänsten innehåller tolkning av lagar och regler. Du trivs i en roll där du får samarbeta med andra samtidigt som du självständigt ansvarar för ditt arbete. Du är stresstålig och klarar av att leverera god service, trots att det periodvis kan vara ett högt tempo i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Information och ansökan Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Malin Strand på tfn, 08-6861675 eller Susanna Björk på tfn, 08-6863645. Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision (SKTF) Mona Tallberg, tfn: 08-686 1665. Intervjuer kommer att ske fr.o.m. augusti 2013. Välkommen med din ansökan!
Företag: AB Storstockholms Lokaltrafik
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Serviceinriktad utredare under vikariat jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Serviceinriktad utredare under vikariat

Extraarbete som handläggare vid Färdtjänstservice
SL är sedan 1 januari 2013 Trafikförvaltningen inom Stockholms läns landsting. Med samma uppdrag, i ny organisatorisk kostym och i tydligare samverkan med övriga landstingsförvaltningar i arbetet att nå visionen - Europas mest attraktiva storstadsregion. Om tjänsten Vill du vara en del av vår engagerade kundtjänst inom färdtjänst och sjukresor? Nu söker vi en ny medarbetare till vårt Färdtjänstserviceteam! Färdtjänstservice ger stöd och information till resenärer som har tillstånd för resor med Färdtjänst och/eller sjukresor. Som handläggare vid Färdtjänstservice kommer du ha daglig, personlig, telefonkontakt med våra resenärer samt handlägga olika typer av administrativa ärenden. Det är en servicebetonad roll med resenären i fokus, men som även omfattar att du som handläggare säkerställer att lagar och regler gällande särskild kollektivtrafik och sjukresor efterlevs. Du kommer att bli en del i ett härligt team bestående av handläggare och utredare av serviceärenden. Arbetet är förlagt på skifttjänstgöring mellan kl. 07-20 på vardagar och kl. 09-17 på helger. Din utbildning och erfarenhet Du har minst gymnasiekompetens eller motsvarande utbildning och erfarenhet av att arbeta med kund- eller telefonsupport sedan tidigare. Då kommunikationen i huvudsak sker på svenska, kräver tjänsten att du behärskar svenska i både tal och skrift. Du är därtill noggrann och van att läsa och sätta dig in i rutiner. Du har goda datakunskaper och vana att arbeta med Officepaketet och lätt för att sätta dig in i IT-system. Vi ser tidigare erfarenhet av färdtjänst- och sjukresor alternativt från vården som meriterande. Som person är du kommunikativ och lyhörd. Du har förmåga att formulera dig sakligt och tydligt i både tal och skrift, då det är viktigt både i kontakten med våra resenärer såväl som för den interna ärendehandläggningen. Då kommunikationen i huvudsak sker på svenska, kräver tjänsten att du behärskar svenska i både tal och skrift. Du trivs i en roll där du får samarbeta med andra samtidigt som du självständigt ansvarar för ditt arbete. Du är stresstålig och klarar av att hantera stressiga situationer, då det är viktigt att de resenärer som ringer till oss får bästa service och ett trevligt bemötande, trots att det periodvis kan vara ett högt tempo i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det här är rätt arbete för dig som trivs med att ha telefonen som ett av ditt primära arbetsredskap och som trivs i en administrativ roll i nära samarbete med övriga i gruppen! Information och ansökan Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Pehr Elfstrand på tfn. 08-6861824, Sofie Belander på tfn, 08-6863602 eller Susanna Björk på tfn, 08-6863645 Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision (SKTF) Mona Tallberg, tfn: 08-686 1665. Intervjuer kommer att ske fr.o.m. augusti 2013. Välkommen med din ansökan!
Företag: AB Storstockholms Lokaltrafik
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Extraarbete som handläggare vid Färdtjänstservice jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extraarbete som handläggare vid Färdtjänstservice


Sök lediga jobb Varuhuschef Biltema Södertälje

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se