Sjuksköterska Landstinget i Kalmar Län jobb - lediga jobb

Sjuksköterska Landstinget i Kalmar Län jobb Sjuksköterska Landstinget i Kalmar Län jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Sjuksköterska Landstinget i Kalmar Län. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Sjuksköterska Landstinget i Kalmar Län. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Chef för Musikskolan- Lidingö

  2. Samtrafiken söker Senior Javautvecklare- Stockholm

  3. Vi söker en HR-manager- Stockholm

  4. Hr-Konsult- Stockholm

  5. Nätverkstekniker med fokus på Juniper till Sigma- Stockholm

  6. Textilslöjdslärare- Botkyrka

  7. Strategisk IT-chef- Stockholm

  8. Driven lagermedarbetare till Hissmekano- Stockholm

  9. Resultatenhetschef- Täby

  10. Hjullastare- Stockholm


Mer beskrivning

Chef för Musikskolan
På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen. Vi arbetar utifrån värdegrunden - Vilja och Våga. ARBETSUPPGIFTER I stadens musik- och kulturliv spelar Lidingö Musikskola en viktig roll. Målsättningen är att bland annat att förmedla musikaliska kunskaper och färdigheter, så att skapandet och upplevelsen av musik blir meningsfull och stimulerande del av livet. Musikskolan är en egen enhet inom utbildningsförvaltningen i Lidingö stad. Idag undervisar drygt 35 lärare på skolan. Vi når ut till över 2000 barn och ungdomar och i våra ämneskurser går ca 1000 elever. Vi har ett nära och gott samarbete med stadens olika gymnasie-, grund- och förskolor. Vi söker nu en chef för Musikskolan. Du kommer att vara ansvarig för verksamheten både ur ett kvalitativt, ekonomiskt och kunskapsperspektiv. I uppdraget ingår att leda, organisera och planera verksamheten utifrån uppsatta mål. Du fullgör stadens skyldigheter vad gäller de lagar och förordningar som följer uppdraget. Du följer skolutvecklingen och är medveten om kommande förändringar. Ditt arbete kommer att genomsyras av ett friskt ledarskap enligt stadens fokus på hälsa och värdegrund Vilja och Våga. Vill du vara med och bidra till Musikskolans rika utbud? Hos oss får du vara med och forma Sveriges bästa skola. Välkommen med din ansökan. KVALIFIKATIONER För att axla rollen som chef förväntar vi oss att du har adekvat högskoleutbildning med pedagogisk inriktning. Det är meriterande om du har gått en chef/ledarskapsutbildning eller är examinerad från den statliga rektorsutbildningen. Ledarerfarenhet och pedagogisk erfarenhet är ett krav. Har du erfarenhet från att arbeta inom musikskola, kulturskola eller motsvarande är detta meriterande samt om du arbetat i offentlig styrd organisation. Du visar personlig mognad, är strukturerad och beslutsam med god samarbetsförmåga. Du gillar att arbeta med skolutveckling. Ditt ledarskap är tydligt med förmåga till att inspirera och ge förutsättningar för delaktighet. Som chef ska du kunna leda och fördela, prioritera och delegera bland arbetsuppgifterna. Du ska även arbeta målinriktat, vilket innebär att du skall kunna analysera och reflektera över verksamhetens behov och resultat. Självklart är du en god kommunikatör i både tal och skrift.
Företag: Lidingö stad, Lidingö musikskola
Ort: Lidingö
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Chef för Musikskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Chef för Musikskolan

Samtrafiken söker Senior Javautvecklare
Utveckling Samtrafiken är ett tjänsteutvecklingsföretag som finns till för att göra kollektivt resande enklare, mer tillgängligt och mer pålitligt. Det gör vi framför allt genom att själva utveckla tjänster för trafikföretag och resenärer, och genom att förse externa innovatörer med kunskap och data om Sveriges resande. Genom att vi ägs av 35 trafikföretag gemensamt är Samtrafiken en plats där gemensamma utmaningar möts genom samverkan och branschöverskridande lösningar. I olika roller – som tjänsteutvecklare, arena, kunskapsaktör och innovatör – agerar Samtrafiken mittpunkt för de svenska trafikföretagen. Vi har ett tydligt mål med vår verksamhet: att göra kollektivtrafiken till förstahandsvalet för alla resor inom Sverige.   Senior Javautvecklare med mer än 4 års arbetslivserfarenhet  Att resa kollektivt är i grunden bättre för miljön än att resa en och en. När det gäller klimatpåverkan genom koldioxidutsläpp så är t. ex. bussen tio gånger bättre än bilen per kilometer. Med andra ord så kommer du vara en viktig kugge i att göra världen lite grönare och lite bättre genom att vi får fler personer att välja kollektivtrafiken.  Samtrafiken söker en Systemutvecklare med goda kunskaper inom utveckling av Java. Samtrafiken ligger långt fram inom utveckling och innovation. Vi jobbar i kundstyrda projekt med tjänster som Resrobot och Ledsagningsportalen och bygger system som bearbetar trafikdata för biljettförsäljning och reseplanering. Vi driver även Trafiklab – en plattform för öppna trafikdata där fristående utvecklare och innovatörer kan ta del av information från kollektivtrafiken.   Du kommer att tillsammans med befintligt utvecklingsteam vidareutveckla våra system och att integrera dessa system med våra partners applikationer. Du kommer att vara involverad i hela utvecklingsprocessen från nedbrytning av krav med tjänsteägare, fram till testning. I tjänsten är förvaltning en central del. Kunskapsöverföring till mer juniora utvecklare är också av största vikt.  Kompetens och egenskaper Du är en erfaren och driven utvecklare med erfarenhet av att utveckla webbapplikationer i Java. Du är van att jobba nära beställaren med att uttolka krav samt beskriva och föreslå alternativa lösningar för icke-tekniker. Du har kunskaper om databasmodellering samt har arbetat med transaktionsintensiva system med stora datamängder inom exempelvis bank/finans/spel/e-handel. Vi ser att du lägger stor vikt vid objektorienterad design och att leverera kod som är bra, strukturerad, modulär och håller hög kvalité.  Bakgrund  ·         Du har högskoleutbildning och minst 4 års erfarenhet av Java och webbutveckling.   ·         Du behärskar Java på avancerad nivå och praktisk erfarenhet av Maven, Hudson/Jenkins, NginX, Microsoft SQL, Tomcat och GWT är ett stort plus.  ·         Du talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska meriterande.  ·         Du har erfarenhet av förvaltning och vidareutveckling av befintliga system rörandes såväl back-end som front-end, integrationer, APIer/web services, trådning och databaser. ·         Du trivs i rollen som expert och tycker om att svara på andra utvecklares frågor. Personen vi söker Du bör vara en initiativrik och ansvarstagande person som kan hantera frihet under ansvar, och som gillar att arbeta i en flexibel organisation. Du bör vara en strukturerad och analytisk men samtidigt kreativ och initiativrik person som levererar resultat med mycket hög kvalitet. Du kan både arbeta i grupp men även i projekt där du driver hela utvecklingsarbetet individuellt.  Du bör vara serviceinriktad samt ha god social kompetens då arbetet innebär mycket samarbete med övriga avdelningar för att den dagliga affärsverksamheten ska fungera. Tjänsten gäller en tillsvidareanställning, heltid hos Samtrafiken AB. Placeringen för tjänsten är i centrala Stockholm (150 meter från centralen). Tillträde snarast. För mer information, vänligen kontakta Ulrica Pantzar på HRM Affärsutveckling, 0735-204 674 eller ulrica@hrmab.se.   För att ansöka, klicka på länken nedan och följ vidare instruktioner. Vi behöver din ansökan senast 30 augusti 2013. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Företag: HRM Affärsutveckling AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Samtrafiken söker Senior Javautvecklare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Samtrafiken söker Senior Javautvecklare

Vi söker en HR-manager
The company is an international telecommunications company, providing world-class solutions for maximizing network performance. Today, that means tools that help operators and manufacturers to deliver services to best possible customer experience to their subscribers. Using the innovative visualization technologies together with real time network monitoring and data-gathering, operators gain access to the business intelligence they need to meet market change and remain competitive. We are searching for an HR-Manager with experience from both an international and entrepreneurial environment. You should be confident in dealing with daily operations within the HR-field as well as more strategic parts of HR. You need to have experiences from building up HR-processes. Required experience from management groups is also essential. As a person you should be independent and driven in your daily work. The company has offices in several countries around the globe which emphasizes the need of an internationally experienced person for the position as an HR-manager. Responsibility The HR Manager directs the Human Resources practices and objectives to provide an employee-oriented, high performance culture that emphasizes empowerment, quality, productivity and effectiveness. The HR Manager is responsible for the development of processes and metrics that support the achievement of the organization's business goals. Tasks The HR Manager guides and manages the overall support within the field of HR area as services, policies and programs for the company. The major areas the HR Manager manages include: Recruiting and staffing Work environment (systematic review by the laws) Talent management Performance management and improvement systems Compensation and benefits Organizational changes Employment and compliance to regulatory concerns regarding employees Policies and documentation Employee relations and negotiation with Trade Unions Staff and mgrs. manual Employee safety, welfare, wellness and health Requirements: Education University degree in Business/HR or equivalent Experience 5 years in HR and as Manager/HR Business partner Knowledge: Knowledge of principles and procedures for personnel recruitment, selection, training, compensation and benefits, labor relations, laws and negotiation. Knowledge of business and management principles enough to be involved in strategic planning, resource allocation, human resources modeling, leadership technique, production methods, and coordination of people and resources. Knowledge of human behavior and performance; individual differences in ability, personality, and interests; learning and motivation; psychological research methods; and the assessment and treatment of behavioral and affective disorders. Knowledge of relevant procedures and laws to promote security for the protection of people. Language Swedish and English Personal characteristics Interpersonal skills Able to exhibit a high level of confidentiality Able to identify and resolve problems in a timely manner Able to gather and analyze information and improve effectiveness Location: Farsta Är du den vi söker? Varmt välkommen med ditt CV. Du kan lägga upp CV här eller mejla en CV till jonas@active-search.se Vid frågor eller funderingar är du välkommen att ringa på 08-562 75 605. Notera att Jonas inte är anträffbar mellan perioden 22 juli tom 9 augusti men åter för att ta samtal den 12 augusti igen! Vi önskar tills vidare en härlig sommar!
Företag: Active Search AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker en HR-manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker en HR-manager

Hr-Konsult
Vi söker för kunds räkning en kvalificerad HR-konsult som vill arbeta brett inom arbetsrätt, rehabilitering, omställning och med chefstöd. Som HR-konsult deltar du i allmänt förekommande frågor inom HR-området. I din roll kommer du bland annat att arbeta med löneöversyn och vara behjälplig vid förhandlingar. Uppdragsgivare: Proffice Ort: Stockholm Omfattning: Heltid t.o.m 31/10 med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdag: 21/7-13 För information: Liv Hedström Kvalifikationer: Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot beteende- eller personalvetarfrågor och har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Meriterande är om du har arbetat inom kommunen tidigare. Du har förmågan att se och lösa problem och situationer som kan uppstå. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet. Som person är du initiativrik, tydlig, kommunikativ och vågar ta beslut. Du är påläst, trygg i din roll och delar gärna med dig av dina erfarenheter. Det är viktigt att du trivs när det är ett högt tempo och att du kan arbeta självständigt. Är du är social och vågar ta för dig är det här rätt jobb för dig! Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag på www.proffice.se Organisations-/företagsbeskrivning: En människa arbetar i snitt cirka 10 000 dagar under sitt yrkesverksamma liv. På Proffice tycker vi att alla dagar är lika viktiga. Vi är en modern arbetsplats med flera hundra olika yrken. Hos oss finns det många vägar att gå. På Proffice är du en del av något större där du kan bidra till utveckling både hos våra kunder och i samhället. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort - utöver allt detta dessutom fler möjligheter att forma din karriär så som du vill. Keep improving.
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Hr-Konsult jobb, Hr-Konsult Stockholm, Hr-Konsult Proffice Sverige AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hr-Konsult

Nätverkstekniker med fokus på Juniper till Sigma
Nätverkstekniker med fokus på Juniper till Sigma Sigma är en långsiktig affärspartner inom informationsteknologi och består av 1 500 engagerade och kunniga medarbetare i nio länder. Sigma är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Caplista och bedriver verksamheten inom de två affärsområdena Informationslogistik och IT & Management. Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1300 medarbetare i nio länder. www.sigma.se Kvalifikationer Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete med brandväggar och nätverk i professionell miljö. Det är en fördel om du har erfarenhet från flera olika arbetsplatser. Kravprofil Du arbetar med kundernas och Sigma's infrastruktur i våra datahallar. Du kommer att arbeta i ett team som består av 4 nätverkstekniker. Du har tillsammans med kollegorna på driftsavdelningen det övergripande ansvaret för att kundernas miljöer alltid är tillgängliga. Arbetet består i stora delar att för våra kunder utföra brandväggförändringar, konfigurera nya ip nät och vlan i infrastrukturen. Konfiguration av vpn tunnlar till våra kunder, samt anslutning och konfiguration av förbindelser till våra kunder. Drift och utveckling av den interna miljön, samt nät design, och ta fram lösningar för våra kunder, samt våra interna system. Du är självgående, ansvarstagande och har lätt att samarbeta med andra och har goda kunskaper i svenska och teknisk engelska (tal och skrift) Primära kunskaper: IP, IPv6, Brandväggar, brandväggscluster, IPSec lan to lan vpn, IPSec klienter, Switching, vlan, etherchannel, Routing, ospf, ospfv3, bgp, statisk routing, Lastbalansering, IDS/IDP, Nät design, LDAP, Kerberos, Radius,802.1X Vi ser helst att du arbetat med brandväggslösningar från Juniper och Cisco, Checkpoint och Clavister. Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Den sociala förmågan och respekten till kollegorna gör att våra medarbetare är duktiga lagspelare med en stark vilja att dela med sig av sina kunskaper till andra. Flytande svenska och engelska både i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder dig ett utmanande och utvecklande arbete där du hela tiden kommer att fördjupa och tillämpa dina kunskaper och där du tar tillvara tidigare erfarenheter. Uppdragsgivare: Sigma i samarbete med Dfind IT Ort: Stockholm I denna rekrytering jobbar Sigma med Dfind IT, som tar emot ansökningarna. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: josefina.dahlgren@dfind.se Organisations-/företagsbeskrivning Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas. Keep Improving.
Företag: Dfind AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Nätverkstekniker med fokus på Juniper till Sigma jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nätverkstekniker med fokus på Juniper till Sigma

Textilslöjdslärare
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter som betygssättande textilslöjdslärare med tillhörande institutionsansvar. Undervisningen fördelar sig över stadierna, men din pedagogiska tillhörighet blir ett högstadiebaserat arbetslag där du också kommer att få mentorsansvar för ett antal elever. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett positivt förhållningssätt och förmåga att möta elevernas behov. Du har förmåga att skapa goda relationer och tar ansvar för hela uppdraget. Du bör se lagarbete som en naturlig del av ditt arbete samtidigt som du har ett tydligt ledarskap i klassrummet.
Företag: Botkyrka kommun, Brunnaskolan
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Textilslöjdslärare jobb, Textilslöjdslärare Botkyrka, Textilslöjdslärare Botkyrka kommun, Brunnaskolan
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Textilslöjdslärare

Strategisk IT-chef
Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund för lärare, skolledare och lärarstuderande som tillvaratar medlemmarnas intressen. Tillsammans arbetar vi för att förbättra individens och kollektivets villkor, läraryrkets förutsättningar och skolans utveckling. För att bli ännu bättre i vårt arbete för lärarna, behöver vi ett mer effektivt och ändamålsenligt IT-stöd. Vi vill ligga i framkant avseende teknik och därför inrättar vi nu en ny strategisk IT-enhet. Vill du leda vår nya IT-enhet? Som Lärarförbundets IT-chef har du i uppdrag att vara en strategisk, proaktiv och kommunikativ partner till ledningsgruppen i alla frågor som rör IT-stöd. Du blir personalansvarig chef för två kvalificerade medarbetare. Ditt och enhetens fokus kommer huvudsakligen att ligga på planering, införande och styrning av IT-stöd. Du kommer dessutom att ha budgetansvar för all IT-relaterad verksamhet. Arbetsuppgifter; - Upprätthålla en samlad bild av organisationens egentliga IT-behov, analysera, samordna och förankra teknisk målbild och ta fram en handlingsplan - Utveckla en långsiktig IT-strategi och andra styrande dokument - Införa kostnadseffektivt teknikstöd med god driftstabilitet och balanserad IT-säkerhet - Strukturera IT-arbetet med processer och metoder - Upphandla IT-teknik enligt branschens bästa praxis - Ansvara för avtal och kontakt med befintliga och nya leverantörer av IT-verksamhetsstöd Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast. Individuell lönesättning tillämpas. Heltidstjänst. Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, gärna civilingenjör, ekonom eller systemvetare. Du bör ha god kännedom och förståelse för IT-branschen som helhet samt av IT-management och av leveransstyrning (SLA). Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling. Som person tror vi att du pedagogisk och tycker om att kommunicera IT-frågor på ett tydligt och okomplicerat sätt. Du har både analytisk och strategiskt förmåga. För att trivas med jobbet måste du gilla utvecklings- och förändringsarbete i ett högt tempo. Vad kan vi erbjuda dig? Vi finns på Stora Essingen i Stockholm i ljusa fina lokaler vid Mälarens strand. Här kan vi erbjuda dig ett omväxlande och utvecklande arbete med möjligheter till kompetensutveckling. Lärarförbundet strävar i alla avseenden efter ickediskriminering och lika möjligheter för alla. Frågor besvaras av: I denna rekrytering samarbetar vi med Ajilon som ingår i Adeccokoncernen. Om du har några frågor angående tjänsten vänligen kontakta, Rekryteringskonsult Ulrika Tjärnqvist på tel: 08-100 500 alternativt ulrika.tjarnkvist@ajilonconsultants.se Facklig representant för Unionenklubben Kristina Hovlid, 0521-278099 Facklig representant för Akademikerföreningen Lars Ullén, 08-737 66 26. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2013-08-05. Ansökan sker genom att du fyller i dina uppgifter nedan och bifogar ditt CV samt ett personligt brev. Med 230 000 medlemmar är Lärarförbundet den starka rösten för Sveriges lärare. Vi är Sveriges fjärde största fackförbund och hos oss är alla lärare och skolledare från förskola till högskola välkomna.
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk IT-chef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk IT-chef

Driven lagermedarbetare till Hissmekano
Hissmekano AB har funnits i Sverige sedan år 1938 och är idag den största oberoende leverantören av hisskomponenter i Norden. Kärnan i verksamheten är vår lager-/logistikfunktion som varje dag levererar produkter till våra kunder över hela Norden. Idag sysselsätter Hissmekano 18 personer i Sverige och omsätter ca 70 miljoner kronor. Huvudkontoret med logistik, försäljning och administration ligger i Täby utanför Stockholm. I koncernen finns även ett säljkontor i Göteborg och en fabrik med 20 anställda i Estland. Hissmekano ser en stor potential på den europeiska Hissmarknaden under lång tid framöver och för att klara vår planerade tillväxt behöver vi förstärka vår organisation. Som lagermedarbetare på Hissmekano arbetar du i första hand med plock och utleverans. Du tar emot plocklistor, verifierar dessa samt plockar material och gör färdigt för upphämtning av någon av våra olika speditörer. Direktkontakt och bemötande av kunder förekommer ofta. Detta är en flexibel tjänst som ställer stora krav på förmågan att planera sitt eget arbete. Är du den vi söker? Vi tror att du som söker har ett par års erfarenhet av likande arbete samt innehar truckkort. Har du dessutom arbetat med ett servicerelaterat yrke sedan tidigare är detta meriterade. Vidare är du van vid att hantera ett spektrum av arbetsuppgifter och trivs i en varierad yrkesroll. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi tror även att du är en initiativtagande person som har en vilja att ta sig an ny information och arbetsuppgifter. Som person är du flexibel, noggrann och social med en god känsla för sammarbete. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i ett företag med stark framåtanda och många duktiga kollegor med bred erfarenhet från många olika branscher. Låter det som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan snarast möjligt! Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och kund, men att du sedan blir anställd av företaget. I denna rekrytering samarbetar vi med Komet AB och frågor om processen eller tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Charlotte Grip på charlotte.grip@komet.se. Information om tjänsten Start: September Omfattning: Heltid, mån-fre Lön: Enligt överenskommelse
Företag: Komet Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Driven lagermedarbetare till Hissmekano jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven lagermedarbetare till Hissmekano

Resultatenhetschef
Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 65 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med. LSS/Äldreomsorgen i egen regi inom social omsorg är Täby kommuns egen leverantör av tjänster till personer med funktionsnedsättningar och äldre. Inom området finns boende, daglig verksamhet och boendestöd för personer med funktionsnedsättningar samt boende och dagverksamhet för äldre. Vi bedriver tolv boende i egen regi i kommunen inom ramen för LSS och tre av dessa behöver en chef. Verksamheten har under några år anpassat sig till förändrade förutsättningar och lagt ner boende, som inte uppfyllt standardkraven och har påbörjat arbetet med fokus på kvalitet och ständiga förbättringar. Personal- och ledningsfunktionen har anpassats till rådande ekonomiska föutsättningar. Det är med stor framtidstro vi söker chef för tre välfungerande boendeenheter, som funnits i ca tio år. Vi har välutbildad personal med ett stort patos för våra brukare ARBETSUPPGIFTER Du som chef ska leda och utveckla verksamheterna mot ständigt bättre kvalitet. Du skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö genom ett kommunikativt ledarskap där du sätter brukare och medarbetare i fokus. Du har ett kvalitetstänkande där du ser medarbetarnas delaktighet i ständiga förbättringar som en utmaning. Du har budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsansvar för ca 25-30 medarbetare och 16 brukare. Du är underställd enhetschefen. Tillsammans med sju chefskolleger ingår du i ledningsgruppen. Verksamheterna har att förbättra sin administration mot krav för en god kvalitet och vi söker dig som kan bidra till att göra skillnad för våra brukare KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning, socionomexamen eller motsvarande utbildning som socialstyrelsen godkänd för att driva verksamhet inom funktionshinderområdet. Din kunskap inom området autism måste vara hög. Du har goda kunskaper inom offentlig ekonomi och förstår behovet av att driva verksamhet i ekonomisk balans. Du arbetar mål- och resultatinriktat. Du har god omvärldskunskap och följer utvecklingen inom funktionshinderområdet. Du har chefserfarenhet och kunskap inom arbetsrätt. Du har förståelse och acceptans att arbeta i en politiskt styrd organisation där fokus ligger på mål- och resultatstyrning. Du är en energisk, kreativ och social person. Du har förmåga till gott samarbete både internt och externt. Du är en god organisatör och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du har erfarenhet att arbeta med bemanning och har erfaranhet från schemaläggningssystem
Företag: Täby Kommun, *Ledning LSS egen regi
Ort: Täby
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Resultatenhetschef jobb, Resultatenhetschef Täby, Resultatenhetschef Täby Kommun, *Ledning LSS egen regi
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Resultatenhetschef

Hjullastare
Adaptus Bemanning AB Om ADAPTUS ADAPTUS är ett auktoriserat bemanningsföretag som skapar framgång för individer och organisationer. Det innebär att vi ger dig de förutsättningar som du behöver för att klara av ditt dagliga arbete på bästa sätt. Vi har till exempel erfarna arbetsledare som introducerar dig hos våra kunder och är anträffbara under hela ditt arbetspass. Via oss kommer du att arbeta med många spännande och givande uppdrag. Detta tillsammans med internutbildningar och vår snabba tillväxt ger dig karriärmöjligheter som är svåra att hitta på annat håll. Främst arbetar vi med uthyrning av chaufförer, truckförare och lagerpersonal. Bland våra kunder märks namn som Pågen, Schenker, Beckers m.fl. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig om har hjullastarkort och vill arbeta hos en kund i Västberga. Du kommer att jobba i deras godmottagning. Arbetstider Måndag - Fredag 05:00 - 14:00. Krav Vi söker dig som har; -hjullastarkort -erfarenhet av att ha kört hjullastare sedan tidigare Som person är du arbetsvillig, ordningsam och ansvarsfull. Tillsättning Omgående!
Företag: ADAPTUS Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Hjullastare jobb, Hjullastare Stockholm, Hjullastare ADAPTUS Bemanning AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hjullastare


Sök lediga jobb Sjuksköterska Landstinget i Kalmar Län

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se